Kategória: Touring Car

  • Napi puzzle: Éjjel a Hungaroringen

    Napi puzzle: Éjjel a Hungaroringen

    Egyszer volt Budán kutyavásár, vagyis egyszer járt a Hungaroringen a Le Mans Series. Egy ekkor készült esti képet rakhattok ma ki.

    Kellemes időtöltést kívánunk hozzá!

    További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!

    Fotó: Varga András

  • Végezetül a BMW is elhagyhatja a DTM-et?

    Végezetül a BMW is elhagyhatja a DTM-et?

    A BMW elismerte, hogy a prémium német túraautós kategória összeomolhat. Az Audi sokkoló 2020 végi kilépése után egyedül a bajorok maradnak a DTM rajtrácsán. Klaus Fröhlich, igazgatósági tag ugyanakkor a Süddeutsche Zeitungnak már úgy nyilatkozott, hogy a BMW akár követheti is a riválisuk lépését a szezon végén:

    „Várnunk kell, hogy miképp alakul a helyzet, hiszen sok dolog történik egyszerre. Rövidtávon a DTM korábbi hozzáállása problémás volt, de ki kell lépnünk a komfortzónánkból. Minden bizonnyal a szünet alatt lesz erre most idő, és akár meg is szakíthatjuk ezt a programot. A DTM-nek azonban már történelme van, és vissza kell térnie.

    A helyzetet bonyolítja a koronavírus-helyzet, ismerte el:

    „Egy új helyzetbe kerültünk, ami rövidtávon még nem ért véget. Egy dolog azonban biztos: a motorsport stratégiánk követi a vállalatunk érdekeit. Olyan helyzetbe kerültünk azonban, hogy BMW-ként önmagunkkal azért nem versenyezhetünk a DTM-en belül. Gerhard Bergernek és nekem is gondolkodnom kell a következő lépésről.”

  • A Formula E ultimátumot adott: szeptember után nem lesz verseny

    A Formula E ultimátumot adott: szeptember után nem lesz verseny

    Míg az F1 próbál valamit kihozni a 2020-as szezonból, addig a Formula E vezetői szívesen feláldozzák ezt az évet a következő érdekében.

    A vezető elektromos széria eddig nem bírt semmilyen ranggal, a következő évtől azonban az FIA világbajnokságai között szerepel majd. Így a jelenlegi bajnokság annyira nem fontos a sorozat szervezőinek.

    A rendszerint év végén kezdő bajnokságból már öt futamot lefutottak. A február végi Marrákes ePrix óta nem volt verseny, mi több, nem is szerepel semmi a menetrendben, mióta törölték a londoni és New York-i versenyeket.

    A bajnokságot jelenleg vezető António Félix da Costa a Formula E egyik hivatalos videójában visszautasította, hogy bajnokká koronázzák további versenyek nélkül.

    „Amennyiben nem lesz több verseny, akkor sem fogadnám el a címet. Nem így akarom megnyerni, szeretném rendesen végig csinálni az egészet. Ha befejezzük a szezont, és a végén is az elején leszek, az nagyon jó. De ha nem, azzal sincs baj, jövőre újra megpróbálom, amikor világbajnoki rang jár majd hozzá.” – nyújtott betekintést a mentalitásába a bajnoki éllovas.

    Amennyiben a szervezőkön múlik, ez nem fog bekövetkezni. Szeptemberig mindent elkövetnek annak érdekében, hogy legyen még egy-két versenyhétvége.

    „Az, hogy ne versenyezzünk, nagyon valószínűtlen. Szerintem 2-4 versenyünk lesz még, de ezek dupla fordulók lesznek és semmiképp sem szeptember után.” – árulta el Alejandro Agag, a sorozat egyik alapítója.

    „Ha augusztusban vagy szeptemberben nem tudunk versenyezni, akkor nem lesz már verseny ebben a szezonban. Feláldozzuk ezt az idényt, hogy az első hivatalos FIA bajnokságunkat el tudjuk kezdeni decemberben.”

    A szakember nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy drasztikus változásokat vezessenek be a sorozat életében.

    „Amíg nem biztonságos, nem fogunk a városokban versenyezni. De amíg tudunk versenyezni, addig fogunk. A Formula E a városokba való, ez nem fog változni, de most lehet, kivételt kell tennünk ez alól.”

    A bajnokság brit fordulója kapcsán fölmerült, hogy az ország egyik épített pályáján pótolják majd. Most Agag megjegyezte, a lehetőségek között van az is, hogy a DTM-mel együtt szervezzenek versenyhétvégéket.

  • Michelisz: Komoly esély van arra, hogy idén nem lesz WTCR

    Michelisz: Komoly esély van arra, hogy idén nem lesz WTCR

    A Túraautó Világkupa (WTCR) regnáló bajnoka, Michelisz Norbert tart attól, hogy a COVID-19 járvány okozta elhúzódó korlátozó intézkedések miatt 2020-ban egy futamot sem tudnak rendezni a sorozatban.

    Jelen állás szerint a WTCR idei idénye júniusban a Slovakiaringen veheti kezdetét, és a magyar pilóta gőzerővel készül a szezonrajtra, noha azért az is ott van a fejében, hogy lehet nem is lesz bajnokság idén.

    „Természetesen ez egy trükkös helyzet, mindannyian versenyezni akarunk, de a legjobb dolog, amit tehetünk, az az, hogy folyamatosan tájékozódunk és úgy készülünk a szezonra, ahogy csak tudunk, aztán majd meglátjuk mi lesz. Van már rálátásod arra, hogy mi is történik a világban. Rengeteget olvasok a gazdasági dolgokról, és azt vizsgálom, hogy milyen lehetőségek vannak. Tisztában vagyok vele, hogy mindenki versenyezni akar idén, és erre is készülünk, de még mindig úgy gondolom, hogy valós esély van arra, hogy idén nem fogunk versenyezni.” – nyilatkozta a magyar bajnok a TouringCarTimes-nak.

    Michelisz azonban a kényszerszünet alatt sem tétlenkedik, folyamatosan részt vesz az online WTCR versenyeken, és azért a jó oldalát is kihasználja a jelenlegi helyzetnek.

    „Őszintén megvallva, nagyon hiányzik a versenyzés. Ugyanakkor egyre inkább azt érzem, hogy ez a világ jelenlegi helyzetében csak másodlagos dolog. Mindennek a pozitív oldala pedig az, hogy végre sok időt tölthetek a feleségemmel és a két kislányommal. Tavaly nem tudtam elég időt velük lenni, rengeteget voltam távol.” – tette hozzá.

  • A BMW is meglepődött azon, hogy kiszáll az Audi a DTM-ből!

    A BMW is meglepődött azon, hogy kiszáll az Audi a DTM-ből!

    A BMW Motorsport úgy nyilatkozott, hogy meglepődött azon, hogy az Audi úgy döntött, hogy az év végével kiszállnak a DTM-ből. A BMW az Audival, a DMBS-sel és az ITR-rel alkották gyakorlatilag azt, amit DTM-ként ismerünk ma, ezek a felek vesznek részt a döntések meghozatalában, a szabályok megváltoztatásában, illetve egyeztetnek a logisztikáról, reklámokról és a pénzügyi fenntarthatóságról.

    Az ITR és a japán Super GT már megegyeztek a Class 1 végső szabályrendszeréről 2018-ban, miután évekig egyeztettek, és 2019-ben megvolt már az első két közös futam is. Az Audi kiválásával azonban mind a DTM, mind a szabályrendszer jövője veszélybe kerül. A BMW rövid közleményében ennyi áll:

    „Az ITR-rel együtt mindig is a szenvedéllyel harcoltunk a DTM jövőjéért, annak a továbbfejlesztéséért. Most meg fogjuk vizsgálni a helyzetet minden lehetséges szemszögből nézve, és minden következményt figyelembe veszünk.”

  • Berger „mélységesen sajnálja”, hogy az Audi is távozik

    Berger „mélységesen sajnálja”, hogy az Audi is távozik

    Gerhard Berger, a DTM anyavállalatának (ITR) elnöke elmondta, hogy „mélységesen sajnálja”, hogy az Audi úgy döntött, 2020 végén kivonul a DTM-ből.

    Az Audi döntésének eredményeként a BMW marad az egyedüli gyártó a bajnokságban.

    „Nehéz nap a mai a motorsport számára Németországban és Európa-szerte is.” – mondta Berger egy közlemény. „Mélységesen sajnálom az Audi döntését, hogy kiszáll a DTM-ből a 2020-as szezon után.”

    Igazán nehéz helyzetbe kerülhet ezzel a bajnokság, mivel már az is eléggé megroppantotta, mikor 2018 végén a Mercedes AMG kiszállt. Illetve az Aston Martin csak egy szezont élt meg a DTM-ben.

    A DTM helyzetén nyilvánvalóan a koronavírus-járvány is csak rontott, hiszen ők sem tudták még megkezdeni a 2020-as bajnokságot.

    „Ez a döntés ront a helyzeten, és a DTM jövője most nagyban függ a partnereink és szponzoraink reakciójától.” – tette hozzá Berger.

    Fő célja most az, hogy izgalmas és versenyképes szezonnal tudjon szolgálni a közönségnek idén.

    „De a lehető leghamarabb biztonságos tervvel akarok szolgálni a résztvevő csapatainknak, szponzorainknak és mindenkinek, akinek munkája a DTM-től függ.” – mondta Berger.

  • Hivatalos: Az Audi AG kiszáll 2020 végén a DTM-ből!

    Hivatalos: Az Audi AG kiszáll 2020 végén a DTM-ből!

    Az Audi bejelentette, hogy a 2020-as szezon végén kiszállnak a DTM-ből, mivel a márka a jövőben a karbon semleges versenyzést részesítené előnyben, és így is csökkenteni kívánják az ökológiai lábnyomukat.

    Az Audi AG igazgatótanácsa leszögezte, hogy a döntésüket a várható gazdasági és pénzügyi helyzetet vették figyelembe, amely kialakul majd a COVID-19 járvány után. 2021-től a márka a Formula E-re, és az ügyfél alapú versenyzésre koncentrál majd. Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának az elnöke nyilatkozott:

    „Az Audi formálta a DTM-et, és a DTM is formálta az Audit. Ez is mutatja, hogy milyen hatalma van a motorsportnak technológiailag, és érzelmileg is. Ezzel az energiával folytatnánk az átalakulásunkat egy sportos, fenntartható elektromos mobilitás szolgáltatóvá. Ezért is feszülünk meg minden versenypályán, hogy ezen versenyben is a jövőben meglegyen a „Vorsprung”-unk, tehát az előnyünk az élvonalbeli technológiák terén. A Formula E pedig egy nagyon is vonzó platform nekünk ehhez. Mellé pedig nézünk valami progresszív motorsport formátumot a jövőben.”

    Az Audi egyike volt a DTM legsikeresebb gyártóinak, 11 versenyzőjük lett bajnok, 12 alkalommal pedig a konstruktőrök trófeáját hódították el, 114 győzelmet aratva, 106 pole pozíció mellett. Az igazgatótanácsban a fejlesztésekért felelős Hans-Joachim Rothenpieler hozzátette:

    „Reméljük, hogy ez a rettenetes helyzet hamarosan javul, és tudunk még idén pár DTM futamot teljesíteni. A rajongók megérdemelnék ezt, ahogy a szervező ITR is, a versenyzőink, a csapataink és a partnereink, akiket máris értesítünk a 2020 utáni terveinkről. Sikeres autósport, a jövőben is kulcsfontosságú lesz az Audi genetikájában.”

  • Transznemű versenyző készül a Le Mans-i 24 órás versenyre

    Transznemű versenyző készül a Le Mans-i 24 órás versenyre

    Charlie Martin arra készül, hogy ő legyen az első transznemű személy, aki részt vesz a komoly presztízzsel bíró Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Persze ehhez komoly tőkére is szükség van, a 38 éves Martin pedig abban bízik, hogy talál ehhez megfelelő támogatókat.

    „Szeretném ezt jövőre megcsinálni.” – mondta a már nőként élő Charlie Martin a Thomson Reuters Foundationnek, telefonon.

    „Abszolút ez a cél, amire törekszem.”

    Jelenleg azonban a koronavírus-járvány miatt semmilyen futamot nem rendeznek, így Martin is csak virtuálisan tud készülni.

    Tavaly is úgy volt már, hogy indulni fog Le Mans-ban, de a Brexit és a bizonytalan brit politikai helyzet miatt támogatói visszavonulót fújtak.

    „Össze voltam  törve, úgy éreztem, hogy kudarcot vallottam és cserben hagytam az embereket. A szállásom, az utazásom, minden le volt foglalva.” – mesélte Martin. „Ilyen közel lenni a célomhoz, hogy LGBT (magyarul LMBT =  Leszbikusok, Melegek, Biszexuálisok, Transzneműek) történelmet írjak, majd az utolsó pillanatban elveszíteni azt, mikor már majd nem ott voltam és kézzel fogható volt, A legkegyetlenebb dolog volt, amit el lehet képzelni.”

    Martin egy kis városban nőtt fel, és eleinte vadászgép pilóta akart lenni.
    „A Top Gun volt a kedvenc filmem.” – mondta.

    De a matek és fizika osztályzatai nem tették lehetővé számára ezt az irányt. A motorsportot egy gyerekkori barátja ismertette meg vele, mikor 9 éves volt.

    Fiúként nevelkedett, hat évesen ismerte fel, hogy ő lány. Akkor döbbent meg igazán, mikor olvasott a transznemű Playboy modellről és James Bond színésznőről, Caroline Cossey-ről.

    „Eldobtam az agyam.” – mondta. „Addig a pontig azon tűnődtem, hogy én vagyok-e egyedül a világon, aki így érez.”

    11 évesen mondta el édesanyjának, aki támogatta őt, de még évekbe telt, mire felvállalta, ki is ő.

    Viszonylag későn, 30 évesen kezdte meg az átalakulást, férfiból, nővé.

    Szerte a világon heves vitákat szül a transzneműek (különösen a nőként élő transzneműek) részvétele a versenysportokban. Ez azonban csak még elszántabbá teszi Martint Le Mans kapcsán.

    „A lehető legkorrektebbé kellene tenni a sportot.” – mondja Martin. „De az emberek gyakran azt kérdezik, hogy lehetsz meleg és autóversenyző egyszerre? Vagy transznemű? Miért számít ez?”

    „De ha az ilyen gyerekek nem látják magukat képviselve, az igazán lekorlátozza azt, hogy mit tudnak elérni életük során.”

    https://www.instagram.com/p/B9eDNMwn0El/

    https://www.instagram.com/p/B-rXbGsnXNj/

     

  • Egy újabb helyszíntől kényszerül búcsút venni a WTCR

    Egy újabb helyszíntől kényszerül búcsút venni a WTCR

    A Hungaroring és a Nürburgring is kikerült a WTCR idei vérkeringéséből, most a portugálok jelezték, ők sem kivánnak idén futamot rendezni.

    Szlovákia után a második dátum Tiago Monteiro szülőhazájához tartozott a túraautó világkupa 2020-as előzetes naptárában. Ráadásul az egyik kimaradó futamot is itt tervezték pótolni, így három versenynek mondhat búcsút a bajnokság.

    „Tökéletesen megértjük a szervezők döntését, hogy lemondták a versenyt. Megpróbáltunk velük megoldásokat találni, de be kellett látnunk, a város prioritása most az emberek megsegítése.” – nyilatkozta Vila Realról François Ribeiro, az Eurosport Events feje, és a WTCR promótere.

    Kiemelte, nem tervezi végleg elveszíteni a városi pályát, a jó hangulatú helyszín nem fog kikerülni végleg a világkupa vérkeringéséből.

    „Vila Real apraja-nagyja ünnepelte a motorsportot a Városi Fesztivál hétvégéjén, az utcákon gyűltek össze az emberek. Most nyilván nem lett volna ilyen felszabadult a hangulat június végén, így a polgármesterrel közösen döntöttük, hogy csak jövőre jövünk ide vissza, a város 90 éves évfordulóján.”

    Az új naptártervezet is nemsokára nyilvános lesz a szakember szerint. Az Eurosport Events pedig kijelentette, hiába az első két forduló elmaradása, minden lehetőt megtesznek azért, hogy továbbra is 20 futamos maradjon a szezon.

    „Az átgondolt versenynaptár már készen van, jövő héten nyújtjuk be az FIA-hoz jóváhagyásra. Tájékoztatjuk a csapatokat, és igyekszünk majd egy kompakt és akciódús szezont létrehozni. Augusztustól november végéig tart majd, feltehetőleg, hogy WTCR közössége biztonságosan utazhat majd.”

  • Kubica szerint még nehezebb lesz összeegyeztetni a 2020-as munkáit

    Kubica szerint még nehezebb lesz összeegyeztetni a 2020-as munkáit

    Robert Kubica elismerte, hogy a koronavírus-krízis miatt a 2020-as terveit igen nehéz lesz megvalósítania. A lengyel pilóta arra készült, hogy az Alfa Romeónál tesztpilótaként áll helyt, versenyezni pedig a DTM-ben fog. Az Eleven Sportsnak beszélt arról, hogy mire készül most:

    „Ez a szezon nagyon sűrűnek ígérkezett nekem, mivel kombinálnám a Forma-1-et és a DTM-et. Most azonban nehéz dolgunk lesz, amint egyszer újra zöld utat kapunk. Már így is melós volt összeegyeztetni a két programot, de most az is előfordulhat, hogy nem tudom elvégezni egyszerre a feladataimat a két sorozatban. Lehet, hogy nem tudok ott lenni majd minden versenyen, de ma még nem ismerjük a részleteket.”

    Általánosságban elmondható az, hogy mindenütt várják azt, hogy újra induljon a sportélet, de ez azt is jelentheti, hogy elképesztően sűrű második félév vár majd ránk.