Kategória: Touring Car

  • A WTCR bejelentette, hol és mikor lesznek a versenyek 2020-ban!

    A WTCR bejelentette, hol és mikor lesznek a versenyek 2020-ban!

    Az idei WTCR bajnokság hat hétvégéből és tizenhat versenyből áll majd, és mindegyikre európai porondon kerül majd sor.

    „A cél az volt, hogy minél több versenyt fussunk, hogy megvédjük a dolgozók munkáját és a sportot. Mostanában nem látni, a különböző kormányok milyen döntéseket hoznak majd, az Európán kívüli futamokhoz pedig kellett volna valamilyen előzetes biztosíték.” – magyarázta Francois Ribeiro, a sorozat promótere.

    Az első két hétvégén, Ausztriában és Németországban kettő, míg a fennmaradókon három verseny lesz. A versenyhétvégék további menetrendjét pedig két-két szabadedzés és háromrészes időmérők alkotják majd.

    „Tízről hatra esett vissza a helyszínek száma, ez pedig lehetőséget nyújt arra, hogy visszatérjünk a háromfutamos formátumhoz. Ez egyrészt a bajnokság nívójának megőrzése miatt tesszük, másrészt a közvetítési partnereink felé is tartozunk bizonyos kötelezettségekkel.”

    Mindez azt is jelenti, hogy a világkupa ázsiai része törlésre került az utazási korlátozások miatt. Ribeiro kiemelte, a mostani döntés kulcsfontosságú volt az idei szezon megmentése céljából.

    „Az ázsiai piac nagyban hozzájárult a bajnokság sikerességéhez, ezért köszönöm az eddigi közreműködést a versenyek szervezőinek, illetve a Honda, Hyundai és a Lynk & Co. munkatársainak.”

    „Természetesen mi sem szeretnénk mást, mint visszatérni a normális kerékvágásba, de óvatosnak kell lennünk. Ha később döntünk a WTCR ázsiai szakaszának mellőzése mellett, lehet, hogy már nem lenne hely az európai pályákon a sok átszervezés miatt.”

    A Makaói Nagydíjra továbbra is sor kerül majd, azonban nem a nemzetközi, hanem a hazai (és kínai) túraautósok fogják a mezőnyt alkotni.

    Dátum Pálya Ország
    1 09.12.-13. ?? Salzburgring Ausztria
    2
    3 09.25.-26. ?? Nürburgring Németország
    4
    5 10.10.-11. ?? Slovakia Ring Szlovákia
    6
    7
    8 10.17.-18. ?? Hungaroring Magyarország
    9
    10
    11 10.31.-
    11.01.
    ?? Motorland Aragón Spanyolország
    12
    13
    14 11.14.-15. ?? Adria International Raceway Olaszország
    15
    16
  • René Rast vagy Nico Müller kaphatja meg Daniel Abt helyét az Audinál?

    René Rast vagy Nico Müller kaphatja meg Daniel Abt helyét az Audinál?

    A kétszeres DTM bajnok René Rast és Nico Müller is várományosa a Daniel Abt által hagyott helynek az Audi Formula E csapatában.

    Az Audi kivonulása versenyülés nélkül hagyná a DTM-es pilótát, de jó teljesítményének köszönhetően már korábban is fontolgatták, hogy a Formula E-ben kínáljanak ülést neki.

    Most Daniel Abt botrányos kirúgásával keletkezett egy üres ülés a márka elektromos istállójában.

    Rast eddig egy versenyt teljesített a sorozat második szezonjában, a mezőny végére tartozó Aguri csapattal. Akkor hazai futamán az időmérőn fél másodpercet vert csapattársára, majd a versenyen egy első körös ütközés miatt elúszott az esélye egy jó eredményre.

    Igazán figyelemreméltó volt annak fényében, hogy Rast előtte 2003-ban vezetett együléses versenyautót, még a Formula BMW ADAC sorozatban.

    „Tudta, hogy ez egyszeri lehetőség lesz, ezért nem volt veszítenivalója. Tisztán emlékszem, nagyon lenyűgözött, hiszen előtte nem volt lehetősége gyakorolni. Láttuk, hogy nagy tehetséggel rendelkezik, határozott volt és jó visszajelzéseket adott.” – emlékezett vissza Mark Preston, a Team Aguri akkori csapatfőnöke.

    „Szerintem rendes teszteléssel és előkészületekkel igazán gyors lehet.”

    Azóta – első német bajnoki címét követően – már több csapattal is tárgyalt a visszatérésről.

    Az Audi másik pilótája, Lucas di Grassi jelenleg szintén a folytatásról tárgyal az alakulattal. A másik ülésre vagy Rast, vagy a hasonló helyzetben lévő, de a sorozatban tavaly Dragonnal debütáló Nico Müller is esélyes.

    Müller neve már akkor is szóba került, amikor tavaly Abt hosszabbítása kapcsán kerestek más alternatívát az ingolstadtiak. Akkor Rast még kizárta, hogy más sorozatba nyergeljen át.

    A Formula E minden bizonnyal augusztusban folytatja megkezdett szezonját Berlinben a Tempelhof repülőtéren.

  • Puzzle: Lábak készenlétben

    Puzzle: Lábak készenlétben

    Michelisz Norbi versenyző cipőit nézhetitek meg, ha kirakjátok a mai puzzle-t! 🙂

    Kellemes időtöltést kívánunk hozzá!

    IDE kattintva az összes puzzle-t könnyen megtaláljátok!

    További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!

    Fotó: Magyar Gábor

  • A DTM jövő hónapban már tesztel a Nürburgringen

    A DTM jövő hónapban már tesztel a Nürburgringen

    A Nürburgring lesz a DTM előszezoni tesztjének házigazdája, jelentette be a sorozat promótere, az ITR.

    A gyakorlásra eredetileg március közepén került volna sor Monzában, de ezt később elhalasztották, majd törölték. Másodlagos helyszínként a Hockenheimringet jelentették be a németek, de a teszt végül ott sem valósulhatott meg.

    Bár már megjelent az új versenynaptár, még ez sem a végleges menetrendet tartalmazza, hiszen több forduló sorsa is kérdésessé vált azóta.

    „Rengeteg türelem és kemény munka után az 2020-as DTM idény előkészületei gőzerővel folynak.” – kezdte Marcel Mohaupt, az ITR igazgatója.

    Ezek az előkészületek azt is magukban foglalják, hogy nézők és újságírók nem vehetnek majd részt a versenyhétvégéken.

    „Jövő hónapban indul útjára majd a mezőny a hivatalos nürburgringi teszttel. Rendkívül hálásak vagyunk mindenkinek, aki a pályán dolgozik. Létrehozták számunkra azt a környezetet, amiben biztonságosan tesztelhetünk, a távolságtartási szabályok betartásával.”

    Bár az versenynaptár és a bajnokság jövője körül még sok a bizonytalanság, Mohaupt úgy véli, ezzel már jó irányba halad a sorozat.

    „Ez a teszt egy lépéssel előrébb visz minket. Magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy izgalmas versenyeket rendezhetünk majd idén. Nemsokára nyilvánosságra hozzunk az időpontokat, amivel már figyelembe vesszük az új helyzetet.”

    Maga a teszt június 8-a és 11-e között lenne, a szezon pedig jelen állás szerint egy hónappal később, július 10-én rajtolna majd a Norisringen.

  • Hat versenyhétvégével tervez a WTCR – Európában!

    Hat versenyhétvégével tervez a WTCR – Európában!

    A WTCR szervezői a jövő héten bemutatnak egy újratervezett versenynaptárt, amelyben csak európai versenyhelyszínek szerepelnek, hiszen világszinten eléggé korlátoltak a lehetőségek a koronavírus-járvány miatt. A szezon szeptemberben kezdődne, és az időpontokat még a FIA-nak is jóvá kell hagynia. François Ribeiro nyilatkozott a motorsport.com-nak:

    „Nagy valószínűséggel szeptemberben kezdhetünk. A tervezett időpontokat benyújtottuk a FIA-nak is, és a jövő héten tervezzük bemutatni az újratervezett versenynaptárt. Rendkívüli helyzetben rendkívüli döntéseket kell hoznunk. ”

    Feltételezhetően ezek a futamok a Salzburgringen, a Hungaroringen, a Slovakia Ringen, a Nürburgringen, a Motorland Aragón pályáján, és egy további dél-európai versenyhelyszínen kerülhetnek majd megrendezésre.

    Ezen változás azt is jelenti, hogy törölnék az összes ázsiai helyszínt, tehát Ningboban, Inje Speediumban, Makaóban valamint Sepangban sem lenne verseny.

  • Glock: a DTM akár maradhatna idén csak Németországban

    Glock: a DTM akár maradhatna idén csak Németországban

    A korábbi F1-es pilóta, Timo Glock szerint jó lenne, ha az új naptártervezet ellenére nem menne Németországon kívülre a DTM.

    Már a szezon előtti tesztet is el kellett törölni, azóta pedig a szezon felét későbbre halasztották a DTM szervezői. Márciusban megjelent az új versenynaptár, a tíz verseny helyszínből pedig változatlanul hat található Németországon kívül.

    Ebből egy, Zolder sorsa még kétséges a belga szigorítások miatt, illetve a Nürnberg központjában található Norisring fordulója is elmaradhat.

    Glock 2013-ban, F1-es karrierjét befejezve csatlakozott a DTM mezőnyéhez, és azóta öt futamgyőzelmet szerzett. Szerinte érdemes lenne a motorsportos válságban lévő Németországban maradni.

    „Természetesen, hogy a sorozatot Németországban koncentráljuk, az is egy opció. Jó pályáink vannak. De ehhez a jelenleg érvényben lévő szerződéseket is végig kell vizsgálni. Milyen változásokat engednek meg? Mit lehet tenni?” – tette fel a kérdést.

    „A DTM a német piacra született, és ott is bontakozott ki. Van elég versenypályánk, például Hockenheim, Nürburgring, Lausitzring és Oscherleben. Emellett csomó tesztpálya is van, amit akár lehetne is használni.”

    Oschersleben az egyetlen, ami nem szerepel az idei naptárban, bár korábban mentek itt is a német túraautók. A DTM ezenkívül megkereste a Sachsenringet is egy esetleges zártkapus futammal kapcsolatban, de a szászok nemet mondtak a lehetőségre.

    „A költségek szempontjából is jobb lenne, mint egy normális szezont futni, mind a csapatoknak, mind a szervezőknek.” – mutatott rá.

    Az ITR (a sorozat szervezői – a szerk.) első embere, Gerhard Berger eleinte kizárta, hogy nézők nélkül útjára induljon a szezon, de később megváltoztatta az álláspontját ezzel kapcsolatban.

    „Az még rosszabb lenne, ha egyáltalán nem versenyezhetnénk. Nagyon nehéz lenne megrendezni egy versenyhétvégét a szurkolókkal együtt. Ez most lehetetlennek tűnik, de lehet hogy még változni fog a helyzet.” – jelentette ki Glock ezzel kapcsolatban.

  • Báldi Gergő lett az Esports WTCR idei bajnoka

    Báldi Gergő lett az Esports WTCR idei bajnoka

    Véget ért az előszezoni online WTCR bajnokság, amelyben szimulátor versenyzők csaptak össze a profi pilótákkal. A szezonzárót Esteban Guerrieri nyerte meg, de a bajnok a M1RA színeiben Báldi Gergő lett.

    Malajziában zárta a virtuális szezont a mezőny, ahol az első futamon a szlovák színekben induló Bánki Bence indulhatott az élről a Hondával. Remekül sikerült a rajtja, meg tudta tartani az első helyét. Nem volt nyugodt versenye, mivel a második helyen haladó és a bajnoki címre hajtó Báldi Gergő végig szorongatta őt. Az utolsó körben a magyar versenyző rövid időre át tudta venni a vezetést, de Bánkinak végül sikerült visszaszereznie a pozícióját, így megnyerve az idény utolsó előtti futamát.

    A befutónál a harmadik helyért végül ezredek döntöttek, mivel az utolsó kanyarban tudta megragadni a dobogós pozíciót az orosz Antonov, letaszítva onnan a szintén bajnok aspiráns Löhnert. A top 10-ben további három magyar végzett, Nagy Dávid 5., Csuti Zoltán 6. és Pinczés Ádám a 9. lett.

    Guerrieri a tizedik helyével pedig megszerezte a második futamra az első rajtkockát.

    Az argentin is meg tudta őrizni a vezető helyét a második futam rajtja után, az előnyét pedig nagyon gyorsan elkezdte felépíteni. Hátrébb Báldi és Löhner csatázott nagyot nem csak a pozíciókért, hanem a bajnoki címért is. Többször is helyet cseréltek, miközben igyekeztek feljebb kapaszkodni.

    A szezonzárót végül Guerrieri magabiztosan nyerte, a Williams lengyel eSport versenyzője Kuba Brzezinszki előtt. A képzeletbeli dobogó legalsó fokára Pinczés Ádám állhatott. A negyedik helyen pedig a korábbi WTCC pilóta Kiril Antonov zárt.

    Báldi Gergő a nyolcadik helyével bebiztosította a virtuális világkupa győzelmét. Csuti Zoltán pedig a 10.helyen végzett.

    A bajnok Báldi mellett a bajnokság első tíz helyén végzett a bronzérmes Bánki Bence, az ötödik Pinczés Ádám, a nyolcadik Nagy Dávid és a kilencedik Csuti Zoltán.

  • A Ferrari új költségvetése: Mehetünk akár az IndyCarba, vagy a WEC-be!

    A Ferrari új költségvetése: Mehetünk akár az IndyCarba, vagy a WEC-be!

    2021-től érkezik a Forma-1-be a költségvetési korlát, és a top csapatok, így a Ferrari is, kénytelen kurtítani. Az olaszok azonban nem akarják a felszabaduló munkaerőt kirakni, így elkezdték vizsgálni annak a lehetőségét, hogy csapatot küldenének az IndyCarba, vagy a hosszútávú világbajnokságra.

    A Sky Italián beszélt erről Binotto csütörtökön, este. Nem mindegyik jelenlegi alkalmazottuk koncentrálhat a továbbiakban a Forma-1-es projektre. A következő szezonban egy csapat már csak 145 millió dollárból költekezhet. Ezt követő években pedig ezt tovább csökkentik 135 millió dollárra. Így nyilatkozott a csapatfőnök:

    „A Ferrari nagyon is felelősnek érzi magát az alkalmazottaiért. Biztosak akarunk lenni abban, hogy mindenkinek tudjuk biztosítani nálunk a jövőjét. Emiatt elkezdtünk alternatív program után nézni, így megerősíthetem, hogy érdekel minket az IndyCar, annak ellenére, hogy az tény, hogy az a sorozat nagyon is különbözik a Forma-1-től.”

    Az amerikai szériának 2022-től új szabályrendszere lesz, ez teszi lehetővé azt, hogy akár csatlakozhasson a Ferrari. Azt sem tartja kizártnak Binotto, hogy akár a WEC-hez is csatlakozzanak:

    „Megnézzük a hosszútávú világbajnokságot is, de további szériákat is. A lehető legjobb döntést akarjuk meghozni.”

    Az 50 éves szakember az interjú alatt elismerte, hogy ha nehezen is, de a Ferrari is beleegyezett a költségek csökkentésébe, és most már ez egyáltalán nem zavarja az olasz alakulatot:

    „Az elmúlt hetekben rengeteget egyeztettünk, és sikerült megállapodnunk. A 2019-ben mindenki által elfogadott 175 millió dollár helyett már csak 145-ből lehet majd gazdálkodni. A Ferrarinál egy olyan struktúrára rendezkedtünk be, amely még a tavaly elfogadott büdzsén alapult. A további csökkentés számunkra nagy kihívás lesz, ami ahhoz vezet, hogy újból felülvizsgáljuk az alkalmazottaink és a szervezetünk állományát.”

  • Napi puzzle: WTCR Szlovákiában

    Napi puzzle: WTCR Szlovákiában

    Kellemes időtöltést kívánunk hozzá!

    További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!

    Fotó: Májer Csaba József

  • Íme a TCR Europe legújabb versenynaptár tervezete!

    Íme a TCR Europe legújabb versenynaptár tervezete!

    A TCR Europe szervezői újra kiadták a terveiket a 2020-as szezonnal kapcsolatban, amelyben már csak egy pályát és időpontot kell majd véglegesíteni. Vilt már versenynaptár tervezetük, amely három fix időpont és helyszín köré épült, most már megvan a negyedik is: tehát Zolder, Monza és Barcelona mellett Spa-Francorchampsban is lenne futam a 24 órás versenyen, október végén.

    Most megerősítették, hogy lenne egy ötödik helyszín is a TCR Europe sorozatában, amely november elején kerülhetne megrendezésre, de mgé a pályát is be kell jelenteniük. Feltehetően egy olasz helyszínről van szó, de nem elvetendő Paul Ricard sem, Franciaországban.

    Ami biztos, hogy a szezon Jaramában zárul, bár pontos időpontja még annak sincs.

    Legutolsó tervezett TCR Európa versenynaptár 2020

    szeptermber 11-13. – Zolder
    szeptermber 25-27. – Monza
    október 9-11. – Barcelona
    október 22-24. – Spa-Francorchamps
    november 6-8. – bejelentendő versenypálya
    bejelentendő időpont – Jarama