Kategória: Touring Car

  • Montoya visszatérne Le Mansba, hogy meglegyen neki is a Tripla Korona

    Montoya visszatérne Le Mansba, hogy meglegyen neki is a Tripla Korona

    Juan Pablo Montoya kijelentette, hogy még mindig visszatérne Le Mansba, mert versenyben akar lenni a motorsportok Tripla Koronájáért. A kolumbiai fenegyerek a hétvégén virtuálisan részt vesz a híres 24 órás viadalon. Ezt a verseny promótere szervezi a Motorsport Gamesszel közösen, hiszen ma lett volna az idei verseny eredetileg. Az igazit viszont elhalasztották szeptemberre a koronavírus-járvány miatt.

    Mint az ismert, a Tripla Korona egy monacói győzelemből, egy 24 órás le mans-i elsőségből, és egy Indianapolis 500-as sikerből áll. Az utóbbi években újra a figyelem középpontjába került, mivel Fernando Alonsonak már csak az utóbbi hiányzik ahhoz, hogy teljesítse ezt a kihívást is. 2003-as monacói győzelmével, a 2000-es és a 2015-ös Indy 500 megnyerésével azonban Montoya is felsorakozott mellé. A céljuk továbbra is az, hogy beérjék Graham Hill egykori triplázását.

    A virtuális Le Mans előtt a Penske versenyzője azonban elárulta, hogy ha meg is nyerné a legendás versenyt, nem lenne vele elégedett. A motorsport.com-nak nyilatkozott:

    „Nem, dehogy. Nem lehet a kettőt összehasonlítani. Szép dolog az, hogy a 24 órás verseny szervezői csinálnak ilyesmit meg minden. Viszont nem tekintek a dologra úgy, hogy ezzel akkor meglenne a tripla korona.”

    Montoya viszont elismerte, hogy az igaz Le Mansra nagyon is visszatérne, hiszen 2018-ban már kapott lehetőséget erre az United Autosportsnál. Akkor az összetettben hetedik lett a csapattal, az LMP2-es kategóriában pedig harmadik. A Penske azonban most 1971 után visszatér a versenyre köszönhetően az új LMDh szabályoknak. A kolumbiai megerősítette, hogy szándékában állna megnyerni a futamot, és beállítani Graham Hill rekordját:

    „Most már a hibridekkel, az új csomaggal lesz már egy jó lehetőségünk itt jól menni, ami mókás lesz. Izgalmas lenne úgy menni újra Le Mansba, hogy van esély a végső győzelemre is. Higgye el mindenki, ha ez lenne a helyzet, azért másképpen készülnék, mint a virtuális Le Mansra. Meg akarom-e nyerni a Tripla Koronát? Persze, de nem úgy vagyok vele, hogy csak azért, mert Fernandonak is ez a terve. Tényleg klassz lenne, már csak azért is, mert a 24 órás Le Mansban egy remek rendezvény, és egyike azon nagy versenyeknek, amelyeken jó, ha ott vagy.”

  • Betiltották a csapatutasításokat a DTM-ben

    Betiltották a csapatutasításokat a DTM-ben

    Az Audi Sport első embere, Dieter Gass arról számolt be, hogy 2020-tól már nem lesznek csapatutasítások a DTM-ben.

    Gass elárulta, hogy a döntést tavaly hozták meg az ITR tanácsadó testületével és a BMW Motorsporttal közösen.

    „Megegyeztünk az ITR-rel és a versenytársunkkal, hogy idéntől nem lesznek csapatutasítások” – mondta Gass a Motorsportnak. „Ez Gerhard Berger [az ITR elnöke] kívánsága volt.”

    Gass arról is beszélt, hogyan tudja ellenőrizni a DTM a szabály betartását.

    „A tárgyaláson esett erről szó. Természetesen elsősorban az Audi AG érdekeit kell védenem. Meg kell bizonyosodnom róla, hogy megfelelően működik. Sajnos volt néhány szégyenletes példa a múltban a nyílt csapatutasításokra. Ez olyasmi, amit nehéz ellenőrizni. Azonban egymás szemébe néztünk, és megegyeztünk. Bízom benne, hogy [a szabály] megfelelően fog működni.”

    Az Audinak 2019-ben meg kellett kérnie a két bajnokesélyes pilótáját, Nico Müllert és René Rastot, hogy kockázatmentesen versenyezzenek egymással, miután összeértek a Norisringen a gyártó igazgatósága tagjainak jelenlétében. Gass elmondta, hogy az ő felelőssége a pilótáik egymással való ütközésének megakadályozása, viszont akkor már nem szólna közbe, miután életbe lépett az új szabály.

    „Még mindig meg kell előznünk, hogy két márkatárs egymásnak menjen” – tette hozzá. „De nem lesz több közbelépés a jövőben. És, ahogy mondtam, ez egy olyan szabály, melyhez természetesen ragaszkodni fogunk. Ezért nem kell magyarázkodnom az Audi vezérkarának.”

  • A WTCR egyautós csapatokat is fogad majd 2020-ban

    A WTCR egyautós csapatokat is fogad majd 2020-ban

    Újra megnyitják a nevezést a WTCR 2020-as szezonjára egyautós csapatok számára, mivel a szezon a tervezettnél később rajtolhat majd el.

    Márciusban zárult le a nevezés a túraautó világkupa idei szezonjára, de akkor sok csapat még nem tudott előre tervezni a koronavírus miatt helyzetnek köszönhetően.

    Most az FIA Túraautó Bizottságának szavazását követően „megengedi az egy autóval induló csapatok nevezését a hat hétvégéből álló versenynaptár egészére”.

    A már nevező csapatok is nevezhetnek új autót, azzal viszont egy újoncnak kell majd lehetőséget biztosítani.

    „Már az év elejétől tudtuk, a koronavírus nehézséget jelent majd mind az érkező, mind a már meglévő csapatok számára. Ezért az FIA-val közösen költségcsökkentő intézkedéseket dolgoztunk ki, hogy segítsünk nekik.” – nyilatkozta François Ribeiro, az Eurosport Events első embere.

    „Ezek kombinálva az európai helyszínekkel és a törekvésünkkel, hogy ne csökkensük a sorozat értékét, ahhoz vezetett, hogy több megkeresést kaptunk olyan csapatoktól, akik eddig nem gondolkodtak a WTCR-ben.” 

    Ilyen volt például a Zengő Motorsport is, akiknek az új versenynaptár nyújtott lehetőséget ahhoz, hogy indulni tudjanak a WTCR-ben.

    „De azért, hogy sportszerűek legyünk az eddigi csapatokkal, ezek az alakulatok csak egy autót nevezhetnek majd, és nem szerezhetnek pontot a csapatbajnokságban. A versenyzők pontjait nem vesszük el, ők küzdhetnek majd a bajnoki címért.”

    „Továbbá, ha egy harmadik versenyzőt is akarnak indítani, ezt most megtehetik, de csak olyan pilótával, aki megfelel az Újonc kategória követelményeinek.”

    Alan Gow, az FIA Túraautó Bizottságának elnöke is üdvözölte a fejleményeket.

    „Sok munkát fektettünk abba, hogy megerősítsük a WTCR helyzetét, és elérhetővé tegyük azt szélesebb körben is a költségcsökkentő intézkedések által. Végül ez további regisztrációs igényekhez vezetett, így újra biztosítjuk a nevezés lehetőségét.”

  • Puzzle: Ez ám a kávé! Innád?

    Puzzle: Ez ám a kávé! Innád?

    A mai feladvány egy M1RA kávé.

    IDE kattintva az összes puzzle-t könnyen megtaláljátok!

    További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!

    Fotó: Magyar Gábor

  • Norisring elmarad: Kubica DTM-es bemutatkozása még tovább csúszik

    Norisring elmarad: Kubica DTM-es bemutatkozása még tovább csúszik

    Robert Kubica idén kezdené meg első szezonját a DTM-ben, erre azonban a norisringi forduló elmaradásával még többet kell majd várni.

    Az idén az Alfa Romeo tesztpilótájaként is tevékenykedő lengyelnek a sűrű programja miatt azonban még jól is jöhet, hogy eggyel kevesebb hétvégén kell ott lennie.

    A DTM nemrég bejelentett új versenynaptárában még a Norisring szerepelt idénnyitóként, kétségek azonban már akkor is felmerültek a versennyel kapcsolatban.

    A nürnbergi szervezők azonban most kijelentették: nézők nélkül sem valósítható meg a verseny az augusztus végéig érvényben lévő tilalom miatt.

    „A koronavírus elleni védekezés részeként minden nagyobb eseményt betiltottak, ezért nem tudjuk biztosítani a rendezést. Ez a szabály ránk is vonatkozik.” – olvasható a hivatalos közleményben.

    DTM, Norisring, 2019, racingline.hu
    Fotó: DTM

    „Mint felelős hatóság, arra jutottunk, hogy nem rendezhető meg az esemény még zártkapus versenyként sem. A törvény ránk is vonatkozik, nem tudunk ez alól kibújni.”

    A város polgármestere, Marcus König kikijelentette, az idei törlés ellenére már várja, hogy 2021-ben visszatérjen a bajnokság.

    „Bánjuk, hogy így történt, de jövőre ismét megrendezzük a hagyományos norisringi versenyt.”

    # Dátum Pálya Helyszín
    1 08.02. Spa-Francorchamps ?? Belgium
    2 08.16. Lausitzring ?? Németország
    3 08.23.
    4 09.06. Assen ?? Hollandia
    5 09.13. Nürburgring – GP ?? Németország
    6 09.20. Nürburgring – Sprint
    7 10.11. Zolder ?? Belgium
    8 10.18.
    9 11.08. Hockenheim ?? Németország
  • Nathanael Berthon visszatér idén a WTCR-be

    Nathanael Berthon visszatér idén a WTCR-be

    A Comtoyou Racing színeiben visszatér a Túraautó Világkupa (WTCR) mezőnyébe a francia Nathanael Berthon.

    Egy év után lesz tagja ismét a túraautózás királykategóriájának a 30 éves francia, aki 2018-ban szintén az Audis Comtooyu Racinggel indult, majd tavaly a hosszútávú világbajnokságban próbált szerencsét.

    2018-ban legjobb eredménye egy wuhani harmadik hely volt. Idén a csapattársa a hatalmas rutinnal rendelkező Tom Coronel lesz.

    „Nagy öröm, hogy visszatérhetek az FIA WTCR sorozatba az Audi, a DHL és az Audi Franciaország támogatásával és segítségével. Ismerem az autót és a pályákat, így nem lesz nehéz nekem visszarázódni. Nagyon boldog lettem, hogy újra találkozhattam a Comtoyou-s srácokkal, ennél a csapatnál minden megvan a győzelemhez.” – nyilatkozta Berthon.

    A WTCR 2020-as idénye szeptemberben veszi kezdetét Ausztriában a Salzburgringen.

  • A Romeo Ferraris visszatérne a WTCR-be, mert csak Európában lesz

    A Romeo Ferraris visszatérne a WTCR-be, mert csak Európában lesz

    A független Ala Romeo csapat a Romeo Ferraris gondolkodik azon, hogy visszatérnének 2020-ban a túraautó világkupára, mivel az már csak Európában lesz idén. Michaela Cerruti, a csapat menedzsereként az olasz motorsport.com-nak nyilatkozott:

    „Pár hete merült fel ez az ötlet. A tavalyi szezon után el akartuk adni a két 2019-es WTCR-es Giulettánkat, de végül ez nem jött össze. Ültünk az asztalnál, és úgy voltunk vele, hogy akkor miért is ne használnánk ki ezt? Az a tény, hogy a széria versenyezne Olaszországban is, motivál minket, hiszen sok rajongó kérdezte, hogy mikor láthatnák a hazánkban a WTCR-es Giuliettákat. Most már megpróbálunk erőforrást nyerni a projekthez, de az az igazság, hogy egyelőre ez nem áll a rendelkezésünkre. A túraautó világkupa költségei ugyan egyértelműen csökkentek a kevesebb utazással és a kevesebb versennyel. Támogatókra és partnerekre van szükségünk ahhoz, hogy belevágjunk ezen új kalandba.”

    Tavaly Kevin Ceccon és Ma Csing-hua voltak a versenyzőik, akik az összetett 14. és 16. helyén végeztek. Korábban az olasz csapat már bejelentette, hogy nem valószínű az, hogy visszatérnek a WTCR-be, helyette inkább új ETCR autót fejlesztenek. Cerruti azonban most másképp látja a helyzetet:

    „Ez a két program futhat párhuzamosan, nem befolyásolja egyik a másik erőforrás igényét. Ezt mindenképp szerettem volna tisztázni, mert fontos megkülönböztetni a területeket, és mutatni azt, hogy az egyik program nem csökkenti a másikba fektetett erőfeszítéseinket.”

  • Így néz ki a harmadik idei DTM menetrend – talán ez már a végleges

    Így néz ki a harmadik idei DTM menetrend – talán ez már a végleges

    Az ITR közzétette a DTM új versenynaptárát a 2020-as szezonra, ám hiába a frissítés, máris kétségek merültek fel néhány fordulóval kapcsolatban.

    A tervezett szezon júliustól novemberig tart majd, tíz versenyhétvégét magába foglalva. A helyszínek tekintetében Németország és a Benelux államok lesznek a középpontban, ami azt jelenti, Brands Hatch és Anderstorp nem térhet vissza, Monza és az Igora Drive pedig nem mutatkozhat még be a sorozatban.

    A Norisringen lenne az első forduló, azonban az aug. 31-éig érvényben lévő korlátozások miatt kétséges a hétvége sorsa. A következő verseny Spában lenne, de ott is várni kell a hatóságok megerősítésére.

    A Forma-1-hez hasonlóan a DTM is bevezeti a dupla hétvégék intézményét, ebből előre láthatóan három lesz majd. Ebből egyszer, a Nürburgringen másodjára egy rövidített vonalvezetésen megy majd a mezőny.

    A szezonzáró az előző tervezettel ellentétben mégsem Monzában lesz, hanem visszatér a hagyományos helyszínre, Hockenheimbe.

    „Köszönöm a szurkolók türelmét az elmúlt hetekben. Boldogan mutatjuk be az új naptárat, ami sok ember kemény munkájának köszönhető ebben a speciális helyzetben.” – nyilatkozta Gerhard Berger, a sorozat első embere.

    Az autók először a Nürburgringen, a DTM előszezoni tesztjén gurulnak majd pályára június 8-a és 11-e között.

    # Dátum Pálya Helyszín
    1 07.12. Norisring ?? Németország
    2 08.02. Spa-Francorchamps ?? Belgium
    3 08.16. Lausitzring ?? Németország
    4 08.23.
    5 09.06. Assen ?? Hollandia
    6 09.13. Nürburgring – GP ?? Németország
    7 09.20. Nürburgring – Short
    8 10.11. Zolder ?? Belgium
    9 10.18.
    10 11.08. Hockenheim ?? Németország

    *még bizonytalan

  • 2021-ben a WTCR visszatér Ázsiába, sőt 8 helyszínnel számolnak!

    2021-ben a WTCR visszatér Ázsiába, sőt 8 helyszínnel számolnak!

    Az Eurosport Events, a FIA WTCR promótereként bejelentette, hogy 2021-ben visszatérnek Ázsiába, sőt bővítenék a versenynaptárt. Tegnap egy módosított, csak európai helyszíneket tartalmazó 2020-as naptár került bemutatásra, amely hat helyszínt jelölt meg. François Ribeiro így nyilatkozott:

    „Reálisnak kell maradnunk, hiszen a koronavírus okozta gazdasági hatás nem csak a közösségekre volt hatással, hanem az autóiparra és a motorsportokra is, végeredményben nem is hónapokra, hanem évekre. Emiatt egy fenntartható naptárral kell előállnunk, nem is 2020-ra, hanem inkább 2021-re, ami kevesebb megszokott helyszínt jelent, mint 10, az elkövetkezendő években. Felelősségteljesen azt gondoljuk, hogy 16 verseny nyolc helyszínen két kontinensen jó alap lehet a következő évre.”

    Ribeiro szerint a WTCR szervezőinek az ázsiai rész törlésének a döntő momentum az volt, hogy ezzel is csökkentsék a költségeit a csapatoknak:

    „Amennyiben tovább húztuk volna júniusra, hogy töröljük az ázsiai futamokat, biztos vagyok benne, hogy nem lett volna helyünk az európai pályáknál au év későbbi szakaszában, a sok csúsztatás miatt, amelyet nem csak a WTCR szervezői, hanem mások is igényeltek a sorozatuk vagy bajnokságaik számára. Világos, hogy a COVID-19 masszívan hat a gazdaságra, és hosszú távon fájni fog az autósportnak, így a költségcsökkentés nem csak 2020-ra szól, hanem 2021-ben is prioritást kap.”

    A WTCR világkupa státuszához több mint egy kontinensen kell versenyt tartani, a FIA túraautós részlege azonban módosított a szabályzáson a koronavírus-járvány miatt. Erről ennyit mondott a széria promótere:

    „A FIA és Jean Todt elnök is nagyon támogató, a gyorsan változó és kiszámíthatatlan globális helyzet mellett, és ezt a segítséget nagyon köszönjük. A túraautó bizottság munkáját is köszönjük, amiért változtattak a szabályokon, és elfogadták az újratervezett naptárunkat.”

    A túraautó világkupa szervezői azt is megerősítették, hogy nem lesz hivatalos szezon előtti teszt idén.

  • A Zengő Motorsport visszatér a WTCR-be Boldizs Bencével!

    A Zengő Motorsport visszatér a WTCR-be Boldizs Bencével!

    Két Cuprával indult majd a WTCR-ben a Zengő Motorsport. Boldizs Bence vezeti majd az egyiket, a másik pilóta kiléte még nem ismert.

    Az új, kizárólag európai versenynaptár lehetőséget biztosít a magyar csapatnak, hogy kisebb költségvetéssel is részt tudjanak venni a túraautózás csúcsát jelentő WTCR-ben.

    „A Zengő Motorsport célja, hogy lehetőséget adjon az olyan fiatal és tehetséges pilótáknak, mint amilyen Bence is. Már megmutatta a képességeit a Hankook Racer Cupban, én a jövő potenciális bajnokát látom benne.” – nyilatkozta Zengő Zoltán.

    „Nem tűzünk ki célokat neki az első évben. Azt szeretném, ha tapasztalatot szerezne, sok versenykilométert tenne meg a profikkal egy pályán, és tanulna a legjobbaktól.

    Boldizs Bence már tesztelte a Cupra TCR-t, de a csapat tárgyalásban áll a gyárral, hogy az új León Competición TCR-rel indulhassanak.

    „Szeretnénk neki minél több tesztelési lehetőséget biztosítani, a mérnökeink rengeteg adattal igyekeznek segíteni Bence felkészülését. Ráadásul már egy nemzetközi virtuális bajnokságban is szerepelnek közösen.” – utalt a TCR Europe szimulátoros sorozatára.

    Zengő azt is elárulta, már nincs messze a megállapodás a második pilótával is, de a sejtelmes utalások ellenére nem árult el nevet.

    „Közel vagyunk ahhoz, hogy egy tapasztalt és tehetséges versenyzőt szerződtessünk, akinek a neve meglepő lesz majd a magyar szurkolók számára. Úgy hiszem, ő, Bence és a Zengő Motorsport nagy célokat érhet majd el a WTCR-ben.”

    A csapat legutóbb tavaly a Hungaroringen szerepelt a sorozatban szabadkártyásként, Tenke Tamással a volán mögött.