Kategória: Touring Car

  • A Toro Rosso egykori versenyzője, Hartley kikerült a Formula E-ből is

    A Toro Rosso egykori versenyzője, Hartley kikerült a Formula E-ből is

    Brendon Hartley, az ex-Toro Rosso pilóta mindössze öt verseny után távozik a Dragon Formula E csapatától, így nem lesz ott Berlinben.

    Hartley azt követően került az amerikai csapathoz, hogy Maximilian Günther leszerződött a BMW-vel. Az új-zélandi debütálásán 19. lett, de a szaudi második futamon sok büntetést követően feljött a 9. helyre, és ezzel két pontot szerzett.

    Legutóbb Marrakeshben szintén 19. helyen végzett, ezzel 20. a bajnokságban. Csapattársa, Nico Müller pedig még pont nélkül áll.

    Most Pascal Wehrleinhoz hasonlóan azonnali hatállyal elhagyja csapatát, hogy a Toyota LMP1-es autójában végezze el a feladatát.

    Hartley a Toro Rosso után Alonso helyére érkezett vissza a hosszútávú sorozatba, és ebben a szezonban már a japánok gyári csapatát erősítette. A spái 6 órás első szabadedzését augusztus 13-án rendezik majd meg, ez pedig ütközik a Formula E szezonzáró versenyével.

    Nem csak őt érinti az ütközés, a Sam Bird által leváltott Calado; Hartley csapattársa, Sébastien Buemi; de a pontverseny éllovasa, da Costa és Alex Lynn is két helyszínen kellene, hogy szerepeljen egy időpontban. Ez a négy versenyző azonban várhatóan Berlinben marad majd.

    Hogy ki ugrik majd be megüresedett helyre, azt még nem tudni, de Sergio Sette Camara és Joel Eriksson tesztelt Marrákesben a csapattal. Sette Camara ugyan második lett a teszten Nick Cassidy mögött, míg Joel Eriksson mindössze 20. lett.

  • Nico Hülkenberg már idén újra autóba ül!

    Nico Hülkenberg már idén újra autóba ül!

    Nico Hülkenberg hamarosan újra versenyezni fog, noha nem a Forma-1-ben.

    A német versenyző az ADAC GT Masters bajnokságban ül majd egy Lamborghini Huracan GT3 Evo volánja mögé, augusztus 15-16-án, a Nürburgringen.

    „Az ADAC GT Masters egy izgalmas bajnokság, király autókkal” – mondta Hülkenberg. „És egy majdnem nyolc hónapos szünet után nagyon várom már, hogy újra volán mögött üljek és érezzem az adrenalinlöketet.”

    „Nagyon várom már ezt a kihívást, de azt is tudom, hogy eléggé meg kell majd feszülnünk, hogy versenyképeske legyünk.

  • Katherine Legge súlyos balesetet szenvedett, több csontja is eltört!

    Katherine Legge súlyos balesetet szenvedett, több csontja is eltört!

    A korábbi Champ Car versenyző Katherine Leggének eltört a jobb csuklója és a bal lábának alsó része, miután nagy sebességgel dobta el az autóját, majd szenvedett balesetet az ELMS Paul Ricard-i tesztjén.

    A 40 éves brit versenyzőnő a Signes kanyarban veszítette el uralmát járműve felett a Mistral egyenes végén. Legge az LMP2-es Ricard Mille Racing ORECA-Gibson 07-es autóját vezette, amivel másik két hölgy versenyzővel Tatiana Calderonnal és Sophia Flörschsel osztozott.

    Az edzést azonnal félbe is szakították és megkezdték Legge kiszabadítását az autóból, amit a Signatech csapata végzett el. Ezt követően a brit versenyzőnőt a pályakórházba szállították, hogy megvizsgálják, milyen sérüléseket szerzett a balesetben. A röntgenképes alapján pedig látszik, hogy a bal lábának alsó része és a jobb csuklója is eltört.

    Leggét ezt követően helikopterrel szállították át a Toulon közelében levő Szent Anna kórházba.

    Az ELMS által kiadott közlemény azonban megnyugtató, ugyanis a közleményben az áll, hogy Legge eszméleténél volt a mentés alatt és a sérülései nem életveszélyesek.

  • Teljes ELMS szezonra készül a hollywoodi színész!

    Teljes ELMS szezonra készül a hollywoodi színész!

    A hollywoodi sztár, Michael Fassbender azt tervezi, hogy teljes szezont teljesítsen a European Le Mans Seriesben (ELMS), a jövőben pedig indulna a Le Mans-i 24 órás versenyen is.

    Honnan ismerhetitek Fassbendert? A német-ír színész alakítja Magnetót az X-Men filmekben, szerepelt a 300 c. filmben is, mint Stelios, ő volt Archie Hicox hadnagy a Becstelen brigantykban, játszott a Prometheusban, a 12 év rabszolgaságban, az Assassin’s Creedben; ő alakította Steve Jobsot a róla szóló filmben, és ő játszotta Harry Hole nyomozót a közkedvelt norvég krimiíró, Jo Nesbo Hóember című könyve alapján készült, azonos című filmben.

    Fassbender kifejezetten szereti az autósportot, versenyezgetett is már korábban például Ferrari Challenge-ben, tavaly pedig a Porsche Super Sports Cup Germany bajnokságban próbálta ki magát.

    Idén egy 2017-es specifikációjú Porsche 911 RSR-rel, #93-as rajtszámmal, a Proton Competition csapat színeiben. Az autón Richard Lietz és Felipe Fernandez Laser osztozik majd vele.

    „Már mielőtt színészkedni kezdtem is nagy álmom volt, hogy versenyezzek, ez egyértelmű volt számomra fiatalkoromban” – mondta Fassbender. „Apám lelkes sofőr volt, sokat tanított nekem.”

    Az ELMS első versenye, a 4 Hours of La Castellet július 19-én kerül megrendezésre.

  • WTCR: A Sport TV közvetíti Michelisz Norbi küzdelmeit

    WTCR: A Sport TV közvetíti Michelisz Norbi küzdelmeit

    Sajtóhír – A FIA WTCR (túraautó-világkupa) promótere, a Eurosport Events és a Sport TV megállapodásának köszönhetően 2020-tól a túraautó-világkupa (FIA WTCR) – amelynek aktuális bajnoka Michelisz Norbert – új otthonra lel Magyarországon.

    A Sport TV 3.281.474 háztartásban elérhető Magyarországon, ez egyrészt egy óriási szurkolói bázis, másrészt megnövekedett médiajelenlét elérését teszi lehetővé a WTCR számára.

    A Sport TV kiemelt figyelmet szentel a szeptemberben induló FIA WTCR-sorozatnak, amely reményeink szerint ismételten magyar sikerrel zárul majd. Az autósport globális szakágai közül a WTCR rendelkezik a legtöbb magyar kapcsolattal, hiszen a címvédő Michelisz Norbert mellett Tassi Attila és a Zengő Motorsport is képviseli hazánkat. Ráadásul az aktuális szezon hat versenyhétvégéje között ott van a magyar is, amelyet októberben rendeznek a Hungaroringen, a szlovák verseny pedig Dunaszerdahely közelében lesz.

    A szerződés a 2020 és 2021-es szezonról szól, de a Sport TV-nek opciós joga lesz a 2022-es idényre is. Minden futam élőben kerül képernyőre, a Sport1-en vagy a Sport2-n az élő közvetítések mellett összefoglalók és kísérőműsorok is láthatók lesznek. A megállapodás nem kizárólag a WTCR-t érinti, hanem a Eurosport Events elektromos autók számára szervezett Pure ETCR sorozatát is.

    „Nagy büszkeség számunkra, hogy a nézők a Sport TV képernyője előtt szurkolhatnak majd a címvédő Michelisz Norbertnek. Ráadásul egy ilyen óriási presztízzsel rendelkező sorozatban. Az az út, amit Norbi megtett az elmúlt években, példaértékű, és a legnagyobbak közé emelte a világ autósportjában. Bízunk benne, hogy sok örömben lesz részünk a jövőben is, mikor látjuk majd Norbit száguldani a Hyundai-jal. Ne feledkezzünk meg a Zengő Motorsport versenyzőiről vagy Tassi Attiláról sem, ők garantálják, hogy hosszútávon láthatunk majd magyar sikereket a WTCR-ben” – mondta a jogszerzéssel kapcsolatban Máté Pál, a Sport TV főszerkesztője.

    „Ez remek hír a WTCR-nek, illetve a WTCR Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában élő szurkolóinak. Köszönjük az MTVA eddigi támogatását, élveztük az együtt töltött időt. Most már alig várjuk, hogy együtt dolgozzunk a Sport TV-vel, és hogy a csatornai nézőit akciódús versenyekkel kápráztassuk el. A magyar tehetségek jelenléte óriási áldás a WTCR számára, és a magyar, illetve a szlovák futam miatt is tökéletes partnerei lehetünk egymásnak a Sport TV-vel – árulta el François Ribeiro, a Eurosport Events vezetője, a WTCR promótere.

    „Örömmel tölt el, hogy a WTCR-t a Sport TV közvetíti a következő években. Címvédőként ez természetesen egy különleges év lesz számomra, és nagyon boldoggá tesz, hogy megoszthatom mindezt azokkal a nézőkkel, akik otthonról követik a versenyeket. Biztos vagyok benne, hogy a fiatal magyar tehetségeknek segítség, hogy nagyobb jelenlétet kapnak, és hogy jobban megismerhetik őket a szélesebb nézői bázisnak köszönhetően” – nyilatkozta a WTCR 2019-es bajnoka, Michelisz Norbert.

  • Nézők előtt rendezik meg szeptemberben a Le Mans-i 24 órást

    Nézők előtt rendezik meg szeptemberben a Le Mans-i 24 órást

    Lehetnek majd nézők a szeptember 19-20.-án megrendezésre kerülő Le Mans-i 24 órást versenyen, jelentette be a szervező ACO.

    A hagyományok szerint júniusban rendezték volna meg a legendás versenyt, ám a COVID-19 járvány miatt végül szeptember második felére kellett azt elhalasztani. A szervezők hivatalos közleményben tudatták, hogy aki már korábban megváltotta a jegyét a versenyre, azok kora ősszel kilátogathatnak majd a La Sarthe versenypályára, ám a további jegyértékesítést megszüntették.

    „A kivételes körülmények kivételes eseményt kívánnak. A világjárvány miatt bevezetett intézkedések következtében az idei verseny programja merőben eltérő lesz és a nézők létszáma is a megszokotthoz képest jóval kisebb lesz.” – kezdi az ACO közleménye.

    „A jegyek eladását felfüggesztettük abban a reményben, hogy a körülmények javulnak majd, remélve ezáltal a nagy tömegrendezvények újboli engedélyezését. Csak az ACO tagok és azok lehetnek jelen nézőként, akik már jelezték a jegyvásárlási szándékukat. Vagyis azon ACO tagok, nézők vagy viszont eladók, akik már lefoglalták a jegyüket, területüket, parkolóhelyüket azok kifizethetik az igényelt jegyek árait.” – folytatta.

    „Szolidaritás és felelősség az idei esemény alapelvei. Az Automobile Club de l’Ouset (ACO) mindig szívesen kiemeli a hosszútávú versenyzés és a csapatszellem értékeit amely 1923 óta jellemzi a Le Mans-i 24 órás versenyt. Tisztelegni fogunk a frontvonalban végig oda adóan dolgozók előtt. Megérdemlik a tiszteletünket és a támogatásunkat. Az emberi egészség és a környezet összekapcsolódnak és az ACO teljes mértékben elkötelezett a fenttarthatóság és a zéró károsanyag kibocsátás iránt. A hidrogén-elektromos prototípus autók új kategóriája a 2024-es Le Mans-i 24 órás versenyen egy komoly eredmény lesz e törekvésben.” – zárul a közlemény.

  • Bemutatkozott a WTCR új biztonsági autója

    Bemutatkozott a WTCR új biztonsági autója

    Idén egy teljesen új biztonsági autó áll majd a Túraautó Világkupa rendelkezésére, amely egy limitált szériás Honda Civic Type R lesz.

    Ezt az új modellt még februárban mutatták be a JAS Motorsport főhadiszállásán, akkor úgy jellemezték ezt a modellt, mint a legextrémebb verziójú hatchback. A tervezésekor pedig a teljesítmény került a fókuszba.

    WTCR, Honda
    Fotó: FIA WTCR

    A Safety Car ugyanazt a napfénysárga színt kapta, mint az utcai verziójú társai.

    „A Hondának gazdag történelme van a túraautzóás elitjében, ezen történelem felülmúlhatatlan. Emitt nagy örömmel jelentjük be a Hondát, mint a WTCR hivatalos biztonsági autós partnere a limitált szériás Honda Civic Type R-rel. Ez a modell a tökéletes biztonsági besorolásával, a sportosságával, a dinamikai képességeivel és a megfizethetőségével tökéletesen illeszkedik a sorozat filozófiájához.” – nyilatkozta a döntés kapcsán a sorozat promótere Francois Ribeiro.

    WTCR
    Fotó: FIA WTCR

    A WTCR idei szezonja szeptemberben veszi majd kezdetét és hat, kizárólag európai helyszínre fog ellátogatni.

  • Gasly indulna a Le Mans-i 24 óráson, de előbb az F1-re koncentrál

    Gasly indulna a Le Mans-i 24 óráson, de előbb az F1-re koncentrál

    Két héttel ezelőtt Pierre Gasly élete első Le Mans-i 24 órásán szerepelt, viszont csak virtuálisan. Ennek ellenére úgy érezte, mintha tényleg igazi lenne.

    A járványhelyzet miatt valamennyi versenyt el kellett halasztani, vagy egyenesen törölni. Ezeket virtuálisan próbálták valamelyest pótolni. Így volt ez az eredetileg június közepére tervezett Le Mans-i 24 órással is. A virtuális változaton több Forma-1-es pilóta is indult, Gasly mellett ott volt Verstappen és Leclerc is.

    „Sokkolt, mennyire lelkes lettem, pedig ez csak egy játék” – vallott Gasly az élményről. „De minden olyan igazinak tűnt. Nagyon beleéltem magam, mert mindenki olyan versenyképes volt. Tényleg nagyszerű volt. Az utolsó etapomat hajnali fél négykor fejeztem be, és nem is bírtam elaludni ötig. Folyamatosan ellenőriztem, rendben van-e az autó és jól halad-e minden. Semmi más nem történt, aludtam három és fél órát, majd ismét felkeltem és két másodperc múlva már fel is mentem a netre, hogy megnézzem, hogy állunk.”

    Gasly csapata végül 5. lett, és a francia azt is elárulta, hogy mindig is nagy rajongója volt a klasszikus versenynek.

    „Itt éltem öt évig” – tette hozzá. „Le Mans-ban tanultam 13-tól 18 éves koromig, szóval különleges a kapcsolatom a várossal. Sokszor látogattam ki a versenyre, először csak nézőként, később már a paddockban voltam.”

    Az AlphaTauri versenyzője egyszer a versenyen is kipróbálná magát: „A Forma-1-re akarok 100%-ig koncentrálni. De ha lenne egy jó lehetőség jó körülményekkel, természetesen meg lehet győzni.”

  • Újra lesz privát bajnokság a WTCR-ben!

    Újra lesz privát bajnokság a WTCR-ben!

    A sorozat promótere bejelentette, idén indul majd a WTCR Trophy, mellyel visszatér a privát értékelés a túraautózás csúcsára.

    Azok számára indul majd ez a bajnokság, akik „nem rendelkeznek semmilyen gyári támogatással”, a promóter viszont később fogja bejelenteni, ez melyik pilótákat is jelenti majd. Egy biztos, a korábbi bajnokok nem számítanak majd bele a külön pontszerzésbe.

    Azt követően hozták ezt a döntést, hogy újra megnyitották a nevezést az egyautós csapatoknak. Ebben nagy szerepe volt annak is, hogy a versenynaptárban végül csak európai helyszínek szerepelnek.

    „Míg a WTCR csapatok, és nem gyártók versengéséről szól, muszáj elismernünk, hogy a gyártók jelentős támogatást nyújtanak egy-egy csapatnak, illetve pilótának.” – jelentette ki a sorozat első embere, François Ribeiro.

    „Ezzel szemben vannak olyanok, akik nem részesülnek hasonló támogatásban. Az Eurosport Events azért hozta létre a WTCR Trophyt, hogy esélyt adjunk nekik egy versenyképes közegben bizonyítani, hogy ők is reflektorfénybe kerülhessenek és elismerjük így a munkájukat.”

    „Ez egy újjáélesztése lesz a WTCC független kupának, ami olyan versenyzőknek adott esélyt gyártókkal küzdeni a végső győzelemért, mint Michelisz Norbert, Esteban Guerrieri és Yann Ehrlacher.”

    A hivatalos listát, hogy ki vehet majd részt a privát bajnokságban, a szeptemberi salzburgringi idénynyitó előtt teszik majd közzé.

  • A Hyundai elismerte, hogy dolgoznak az Elantra TCR modelljén!

    A Hyundai elismerte, hogy dolgoznak az Elantra TCR modelljén!

    A Hyundai Motorsport hivatalosan is megerősítette a TouringTimesnak, hogy dolgoznak már a Hyundai Elantra TCR versenyautón. A múlt héten kapták lencsevégre őket, ahogy egy tipikusan TCR-es jegyeket magán viselő autóval köröznek, tehát módosított motorháztető, első splitter, hátsó szárny illetve versenykerekek. A szővivőjük ennyit mondott:

    „Ez valóban egy új TCR-es autó, amelyet a Hyundai Motorsport fejleszt, és csatlakozik az i30 N TCR-hez, valamint a Veloster N TCR modelljeinkhez.”

    Azzal, hogy elismerte a dél-koreai márka, hogy dolgoznak az Elantra TCR-en, 2017 óta ez már a harmadik autójuk lesz ezen túraautó kategóriában. Annyit még persze hozzátettek, hogy további részletekre az autóval kapcsolatban még várni kell, és amint arra alkalmasnak látják az időpontot, előállnak vele.