Kategória: Touring Car

  • Michelisz Norbi ezen a hétvégén már versenyezni fog!

    Michelisz Norbi ezen a hétvégén már versenyezni fog!

    A regnáló WTCR bajnok, Michelisz Norbert ezen a hétvégén már versenyezni fog! Kipróbálja magát ugyanis a német TCR-ben, méghozzá a Nürburgringen.

    „Mindig nagy kihívás egy új bajnokságban szerepelni” – mondta Michelisz.

    „Ez most még inkább igaz, sosem mentem a rövid vonalvezetésű Nürburgringen (csak a nagy Nordschleifén – a szerk.). De mint versenyző, mindig várom az új kihívásokat és nagyon boldog vagyok a lehetőségtől, hogy részese lehetek az ADAC TCR Germany-nek a hétvégén.”

    Michelisz egy Hyundai i30 N TCR-t vezet majd, melyet a Team Engstler készítt fel a 2020-as WTCR szezonra, mely a Salzburgringen indul majd, szeptember 12-13-án.

    „A TCR Germany az egyik legjobb nemzeti TCR bajnokság és az utóbbi években láthattuk, hogy a versenyzők, akik az élen vannak itt, azok sikeresek tudnak lenni már, nemzetközi TCR bajnokságokban is” – mondta a magyar versenyző.

  • A Le Mans-i 24 órást is nézők nélkül rendezik

    A Le Mans-i 24 órást is nézők nélkül rendezik

    A Le Mans-i 24 órás versenyt rendező ACO hivatalosan is bejelentette, hogy az idei futamot szeptember 19-20-án, zárt kapuk mögött rendezik.

    Számos megoldási lehetőség került szóba, hogy hogyan lehetne limitált számú szurkolót beengedni a nézőtérre. Azonban a jelenlegi vírushelyzet és annak bizonytalan jövőbeli alakulása miatt egyik sem működhetett.

    Pierre Fillon, az Automobile Club de l’Ouest (ACO) elnöke így kommentálta a döntést: „A 88. Le Mans-i 24 órás sajnos úgy fog megmaradni a történelemkönyvekben, mint a világ legnagyobb hosszútávú versenye nézők nélkül.”

    A jeggyel rendelkezőkkel a jegyirodák hamarosan felveszik a kapcsolatot, illetve limitált számú újságírót engednek csak be.

  • Assenben a DTM beengedne naponta tízezer nézőt

    Assenben a DTM beengedne naponta tízezer nézőt

    A DTM szervezői bejelentették, hogy Assenben napi tízezer nézőt a pálya mellé engednének, szeptember 4-6 között. Gerhard Berger az ITR elnökeként nyilatkozott:

    „Ez remek hír nekünk, és a bajnokság rajongóinak is. Nagyon várjuk már, hogy lehessenek újra nézők a pálya mellett. A DTM erősen kezdett Spa-Francorchampsban, sokan nézték a futamokat tévén keresztül, vagy az online platformokon. Ugyanakkor az izgatott rajongók a lelátókon is a verseny része, nem csak Assenben, hanem reméljük, hogy az azt követő versenyeken is 2020-ban.”

    A szükséges higiéniai és biztonsági intézkedések biztosítása érdekében a lelátókon is tartatni fogják a 1.5 méteres távolságot. Erről már a helyi szervező vezérigazgatója, Lee van Dam beszélt:

    „A DTM versenyek asseni szervezőjeként partnereinkkel COVID-19 tervet készítettünk. Nagy előny, hogy a TT Circuit Assen erre sok teret kínál. Miénk a leghosszabb lelátó Európában, így tudunk fogadni napi tízezer rajongót, miközben betartjuk a 1.5 métert, és mindegyik lelátóhoz parkolót is biztosítunk, így direkt egy szektorban tartózkodhatnak, és kijelölt ülést foglalhatnak majd el.”

  • A DTM is elmehet az elektromos versenyzés felé?

    A DTM is elmehet az elektromos versenyzés felé?

    Az Audi Sport főnöke, Dieter Gass annak a lehetőségéről beszélt, hogy a DTM-ben is fejlesztenének elektromos versenyautót.

    A német túraautó bajnokság jövője nem kicsit kétséges, a Mercedes már korábban kiszállt, nemrég pedig az Audi is bejelentette, hogy év végén távoznak, mert már nem a belsőégésű motorokra fókuszálnának. Viszont Gasst megkérdezték arról, hogy érdekelné-e őket, ha elektromos autót kellene tervezni.

    „Úgy gondolom, ez az ötlet tavaly óta már formálódik. Megvan rá a lehetőség, hogy megtörténik” – válaszolta a TouringCarTimes hasábjain. „Tudom, hogy bizonyos emberek dolgoznak rajta. Szerintem valami érdekes is kisülhet belőle. Jelenleg a jövőbeli motorsport stratégiánkat értékeljük ki, de mint gyártó, erre nagyon figyelnünk kell. Majd pedig döntenünk is, hogy részt veszünk-e ebben, vagy nem.”

    A Volkswagen csoport egyébként már tervezett egy elektromos autót, a Cupra e-Racert. Ez majd az ETCR szezonjának kezdetén debütál versenykörülmények között.

  • Az Audi folytatta a dominanciát, ezúttal Rast végzett az élen

    Az Audi folytatta a dominanciát, ezúttal Rast végzett az élen

    Az idei második DTM-futamon is elsöprő győzelmet aratott az Audi, René Rast tért vissza a dobogő legfelső fokára Spa-Francorchampsban.

    Ezúttal Habsburg Ferdinánd is elrajtolhatott, annak ellenére, hogy az időmérőn nem teljesített érvényes kört, ugyanis pályaelhagyás miatt az összeset törölték.

    Rast jól jött el a pole-ból, őt követte a Frijnst lerajtoló Müller. A negyedik körben aztán előzött a tegnapi győztes, és átvette a vezetést. A bajnoki címvédő tartotta a lépést, bár kiállása előtt még Frijns is veszélyes volt rá.

    Mögöttük Mike Rockenfeller autózott van der Lindét és Enget megelőzve. Még hátrébb Jamie Green mutatott be nagy felzárkózást, míg Newey Jonathan Aberdein megpörgetéséért boxutca áthajtásos büntetést kapott, majd technikai probléma miatt ki is állt.

    Végül öt körrel a vége előtt Rast támadást indított, és visszavette a vezetést, de nem tudott elszakadni vetélytársától. Az utolsó körben Müller három tizedre közelítette meg, végül azonban maradt a sorrend.

    A legjobb BMW-s a tegnap is jó tempót autózó Sheldon van der Linde lett, aki hatodik helyen ért célba, őt követte az utolsó gyári Audi Loic Duval személyében.

    Kubica újabb nehéz futamon van túl, újra 14. lett, mindössze a két kiállásos stratégián lévő Habsburgot megelőzve.

    A második verseny végeredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? René Rast Audi
    2 ?? Nico Müller Audi +0.483
    3 ?? Robin Frijns Audi +5.393
    4 ?? Jamie Green Audi +11.080
    5 ?? Mike Rockenfeller Audi +23.435
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW +24.118
    7 ?? Loic Duval Audi +27.128
    8 ?? Lucas Auer BMW +43.098
    9 ?? Jonathan Aberdein BMW +43.773
    10 ?? Marco Witmann BMW +46.802
    11 ?? Philipp Eng BMW +47.749
    12 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +50.314
    13 ?? Timo Glock BMW +54.206
    14 ?? Robert Kubica BMW-ART +1:30.445
    15 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +1:49.237

     

    A bajnokság állása:

    # Versenyző Autó Pontok
    Különbség
    1 ?? Nico Müller Audi 46 0
    2 ?? René Rast Audi 39 -7
    3 ?? Jamie Green Audi 30 -16
    4 ?? Robin Frijns Audi 22 -24
    5 ?? Mike Rockenfeller Audi 22 -24
    6 ?? Loic Duval Audi 21 -25
    7 ?? Lucas Auer BMW 10 -36
    8 ?? Sheldon van der Linde BMW 8 -38
    9 ?? Philipp Eng BMW 8 -38
    10 ?? Timo Glock BMW 4 -42
    11 ?? Jonathan Aberdein BMW 3 -43
    12 ?? Marco Witmann BMW 1 -45
    13 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 0 -46
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 0 -46
    15 ?? Robert Kubica BMW-ART 0 -46
    16 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 0 -46
  • Kubica és Newey debütált, Müller nyert a DTM első futamán

    Kubica és Newey debütált, Müller nyert a DTM első futamán

    A DTM idei első spái futama Nico Müller győzelmével zárult, ezzel pedig Robert Kubica és – bár nem volt tervben – Harrison Newey is túl van első versenyén.

    A Red Bull főtervezőjének fia már a nürburgringi teszten is helyettesítette a WRT autójában Ed Jonest, aki nem tudott Dubajból Németországba utazni a korlátozások miatt. Newey így csatlakozott a sorozatban szintén debütáló Fabio Schererhez és az első futamon végül el sem induló Habsburg Ferdinándhoz.

    Robin Frijns indulhatott a pole-ból, őt követte Müller, Rast és Rockenfeller, a legjobb BMW-s pedig az ötödik helyről rajtoló Sheldon van der Linde volt.

    A szokatlanul magas hőmérséklet számos kihívás elé állította a csapatokat, főleg a gumikezelés terén. René Rast a második helyre jött fel a visszaeső Frijns elé, de végül a gumik miatt csak negyedik lett.

    „Rémálom volt ez a verseny” – kezdte a címvédő. – „Spóroltam gumikkal az elején, de így is elfogytak. A második szettre még jobban figyeltem, de csak még nagyobb volt a visszaesés.”

    Nico Müller volt talán az egyetlen, akit nem érintettek ilyen problémák, ő egyetlen kiállását követően is meg tudta őrizni a jó tempóját.

    „Ez egyszerűen egy fantasztikus eredmény az Audi számára.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport igazgatója. – „A tesztek után nem számítottunk ilyesmire. A mai nap a gumikról szólt, Nico Müller pedig külön kategóriát képviselt.”

    Az első öt helyet az Audi autói bérelték ki, Philipp Eng szakította meg a sort hatodik helyével. Kubica a 14. helyet szerezte meg, eggyel Newey mögött végzett.

    # Versenyző Márka Különbség
    1 ?? Nico Müller Audi
    2 ?? Jamie Green Audi +19.502
    3 ?? Loic Duval Audi +22.839
    4 ?? Mike Rockenfeller Audi +29.234
    5 ?? René Rast Audi +32.023
    6 ?? Philipp Eng BMW +36.242
    7 ?? Lucas Auer BMW +38.205
    8 ?? Timo Glock BMW +42.692
    9 ?? Robin Frijns Audi +51.888
    10 ?? Jonathan Aberdein BMW +54.149
    11 ?? Marco Witmann BMW +54.584
    12 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +57.743
    13 ?? Harrison Newey Audi-WRT +1:11.793
    14 ?? Robert Kubica BMW-ART +1:18.844
    15 ?? Sheldon van der Linde BMW +3 kör
  • Santiago Urrutia lesz a Lynk & Co Cyan Racing negyedik pilótája!

    Santiago Urrutia lesz a Lynk & Co Cyan Racing negyedik pilótája!

    Santiago Urrutia elindulhat 2020-ban a FIA WTCR-ben, miután őt nevezte meg a négyautós felállásába utolsóként a Lynk & Co Cyan Racing. Az uruguayi versenyző tavaly harmadik lett a TCR Europe-ban, és Andy Priaulx helyét veszi át, aki úgy döntött, hogy a jövőben inkább fia, Seb pályafutását egyengeti inkább.

    Urritia csapattársa Thed Björk lesz a garázsban. A 23 éves pilóta pedig egy teszten, nyár elején nyűgözte le Anderstorpban a csapatot, amikor több versenyzőnek is lehetőséget biztosítottak arra, hogy kipróbálhassák a Lynk & Co 03 TCR autót.

    A fiatalember érthetően büszke, hogy ő nyert ezen a szétlövésen:

    „Szuper boldog vagyok, amiért csatlakozhatom a Cyan Racinghez. Ez egy nagyon érzelmes pillanat nekem és az egész országnak, hiszen én leszek Uruguay első profi szerződtetett pilótája. Persze fiatal vagyok még, de a WTCR-ben akarok versenyezni a Cyan Racinggel, sok-sok éven át. Köszönettel tartozom ezért a lehetőségért a csapatnak, és hogy bíznak bennem. Mindent meg fogok tenni azért, hogy megfeleljek az elvárásaiknak. Nem lesz egyszerű dolgom, de ezért is szeretek versenyezni. Sokat készültem már szimulátorban, és megyünk majd még tesztelni a versenynaptár pályáira, így magabiztos vagyok a szezon előtt.”

    Fredrik Wahlén, a Cyan Racing operatív igazgatója elárulta, hogy biztos benne, hogy Urrutia bizonyítani fog a Lynk & Co felállásában idén, és nagyon is jó lesz majd a teljesítménye:

    „Azért döntöttünk Santiago mellett, mert a teszten kiderült, hogy komoly potenciál van benne. Nagyon jól kijött a csapattal és hamar gyors is volt az autónkkal.”

    Urrutia WTCR bemutatkozására a Salzburgringen kerül sor szeptember 12-13 között, amikor elkezdődik a túraautó világkupa szezonja is.

  • Tarolt a M1RA a TCR kelet-európai bajnokságában

    Tarolt a M1RA a TCR kelet-európai bajnokságában

    A pandémia miatti szünetet követően a horvátországi Grobnikban rajtolt el a TCR kelet-európia túraautó-bajnoksága a július 25-26-i hétvégén. Az időmérőt és mindkét futamot Michelisz Norbert csapata, a M1RA nyerte meg, méghozzá nagy fölénnyel.

    A TCR kelet-európia bajnoksága a régió legnagyobb túraautó-sorozata, melyben a magyar mellett szerb, szlovák, cseh, macedón, német, horvát és lengyel érdekeltségű csapatok álltak rajthoz a szezonnyitón Grobnikban.

    A Michelisz Norbert által alapított magyar M1RA-csapat egy szerb versenyzővel, Dusan Borkoviccsal indult. Ő 2015-ben túraautó Európa-bajnok volt, amikor a M1RA mostani csapatvezetője, Bári Dávid volt a versenymérnöke.

    Rendkívüli fölényt mutatott a M1RA az első pillanattól kezdve. Az időmérőt Borkovics közel egy másodperces előnnyel nyerte meg, és még a második leggyorsabb körével is első lett volna. Mivel a TCR kelet-európai bajnokságában a versenyzők két legjobb időmérős köre alapján határozzák meg a két verseny rajtsorrendjét, a M1RA pilótája mindkét futamon a pole pozícióból rajtolhatott.

    Mindkétszer sima rajt-cél győzelem lett a vége. Az első futamon még úgy is közel nyolc másodpercet vert a második helyezettre, hogy a biztonsági autó beküldése miatt egyszer elveszítette az előnyt, amit az elején elkezdett kiépíteni. A második versenyen még nagyobb különbséggel, csaknem 12 másodperces előnnyel intették le az első helyen.

    „Ezekben a nehéz időkben mindannyian érezzük a pandémia hatásait. Örülök, hogy egy ilyen hosszú szünet után így tértünk vissza a pályára, ráadásul előzetes tesztelés nélkül. A karantén alatt sokat dolgoztam a fizikai és mentális felkészülésen, de most Grobnikban volt először lehetőségem versenyautóba ülni idén. Az első futamon a jó rajt és a gumik megóvása volt a győzelem kulcsa” – nyilatkozta Dusan Borkovics.

    „A második futam nagyon hasonló volt az elsőhöz. Tiszta volt a rajtom, és viszonylag nagy előnyt sikerült kiautóznom elég hamar. Ezt később folyamatosan növelni tudtam csaknem 12 másodpercig. Álmodoztam arról, hogy újra versenyezhetek, és még nagyobb vágyam volt, hogy ilyen sikerekkel térjek vissza. Szeretnék köszönetet mondani a M1RA-nak a lehetőségért és a szuper munkáért” – zárta szavait a magyar csapat versenyzője.

    A 18 fős mezőnyben két győzelmével természetesen Borkovics gyűjtötte a legtöbb pontot. 50 ponttal áll a tabella élén, és 14-gyel előzi meg a második helyezett Milovan Vesnicset, aki egyébként a bajnokság címvédője. A négy fordulóból álló szezon következő állomását az augusztus 22-23-i hétvégén rendezik a Slovakia Ringen. A tervek szerint az idény október 25-én a Hungaroringen zárul.

  • Lynk & Co. már nem csak gyári autó: most három újságírót is indítanak

    Lynk & Co. már nem csak gyári autó: most három újságírót is indítanak

    Az Autohome Racing Team három újságírót indít a TCR Kína sorozatban, akik egy Lynk & Co.-n osztozkodhatnak majd.

    Sokan kritizálták a Lynk & Co.-t, hogy nem bocsát autókat ügyfélcsapatok rendelkezésére, idén ez azonban megváltozott. Először a kényszerűségből Kínában ragadt Ma Qing Hua jutott ilyen autóhoz, most azonban egy érdekes projektnek lehetünk szemtanúi.

    Lin Qi, Zhang Ziyi és Wang Tao az Autohome nevű kínai autós médiumnak dolgoznak, és most a pályára is együtt nyergelnek majd át.

    Wang Tao tavaly a nemzeti GT bajnokságban lett második, míg kollégái olyan meghívásos versenyeken vettek már részt, mint a Formula E betétfutama, a Jaguar I-PACE eTROPHY.

    Nem példa nélküli, hogy valaki erről a szakmáról nyergeljen át a volán mögé, a Forma-1-ben is volt rá példa. A belga Paul Frére az ötvenes években vett részt 11 versenyen, és háromszor pontot is szerzett. Az 1956-os Belga Nagydíjon – utolsó versenyén – pedig második helye révén a dobogóra is felállhatott egyszer. És nem mellesleg nyert Le Mans-ban is.

    Fordított irányban az egyszeres futamgyőztes, Innes Ireland volt az úttörő, aki karrierje befejezése után tollat ragadott, és úgy tudósított a pálya széléről. Persze ez mára már egyáltalán nem ritka, hogy egy ex-versenyző kommentátor, szakértő vagy riporter legyen.

    Szóval hiába nem úttörők távoli kollégáink, de a Lynk & Co. újdonsült pilótáinak – nem minden részre hajlás nélkül, de – sok sikert kívánunk!

  • Berger: A DTM gondolkodik a GT3 szabályrendszer átvételén

    Berger: A DTM gondolkodik a GT3 szabályrendszer átvételén

    Az ismert német túraautós sorozatnak, a DTM-nek lehet, hogy érdemes lenne lenne a túlélése érdekében átvenniük a GT3 szabályrendszerét, állítja Gerhard Berger. Az egykori Forma-1-es versenyző ma már a széria irányítója, és 2021-re úgy fest jelenleg, hogy az Audi kiválása után csak egy márka maradna. A híresztelések szerint így természetesen a BMW sem maradna, és mint utolsó gyártó is kiszállna a DTM-ből. Berger a Servus TV-n beszélt a helyzetről:

    „Amennyiben nem marad német autógyártó, akik támogatnák részvételükkel a sorozatot, akkor a helyzet eléggé kétségbeejtő lesz. A koronavírus-járvány miatt ráadásul komoly szembeszélben kell dolgozzunk.”

    Elismerte, hogy az egyik megoldás az lenne, ha átvennék a GT3 szabályrendszerét:

    „Amennyiben mi az ITR-nél úgy döntünk, hogy folytatni akarjuk, akkor GT3-as alapokon kell ezt tennünk. Ez az egyetlen olyan technikai szabályzat, amely sok gyártót vonz. Nyilvánvaló, hogy a GT3 szabályrendszerét kell átvennünk.”