Kategória: Touring Car

  • Megszerezte első futamgyőzelmét a DTM-ben Sheldon van der Linde

    Megszerezte első futamgyőzelmét a DTM-ben Sheldon van der Linde

    Nehéz körülmények között szerezte meg első futamgyőzelmét a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) a dél-afrikai Sheldon van der Linde.

    Az előrejelzések esőt jósoltak Assenbe a vasárnapi napra, ami meg is érkezett. A nagy esőzés miatt a versenyirányítás azonban tíz perccel eltolta a rajtot, ám a versenytáv nem változott. Lucas Auer csapata azonban megszegte a parc-fermé szabályokat így az utolsó helyre kvalifikált osztrák a bokszutcából indulhatott csak.

    A rajt biztonsági autó mögött történt meg, két kör megtétele után pedig el is kezdődött az éles versenyzés. Az élről René Rast lassan kapta el a repülő rajtot, így Loic Duval tudott az élre kerülni. Remekül sikerült a rajtja Habsurg Ferdinand-nak aki a negyedik helyre tudta felküzdeni magát.

    A hatodik körben Robert Kubica állt ki elsőként a bokszba, ahol új szett eső gumikat kapott, a lengyel pilóta a verseny végéig tervezett menni, annak ellenére is, hogy az eső elállt és a pálya elkezdett felszáradni.

    Az élen Duvalt elkezdte szorongatni Robin Frijns, a kilencedik körben fél másodpercre közelítette meg a franciát, két körrel később pedig sikerült is megelőznie.

    Müller pedig megelőzte Habsburgot, míg a két pozíciót visszaeső Rast utolérte Duvalt, ám annyira lassították egymást, hogy Müller elkezdett közeledni hozzájuk.

    A 14.körben Rast sikerrel megelőzte riválisát, akit egy körrel később Müller is próbált leelőzni, Duval végül lecsúszott a pályáról és újabb pozíciót vesztett.

    Duval a 16.körben állt ki a kerékcserére, aki szintén eső gumikat kapott, ám ezt a rádión nehezményezte mivel szerinte a pálya már kellően felszáradt.

    Rast egyszerre két pozíciót is vesztett, amikor Müller és Glock egyszerre előzte meg őt. Mike Rockenfeller pedig elsőként váltott slick gumikra.

    Időközben Timo Glock már a második helyért harcolt, amit sikerült is megszereznie a huszadik körben, de a hátránya már ekkor több, mint tíz másodperc volt az élen álló Frijns mögött.

    Müller kiállt kerékcserére és mivel elkezdett esni az eső, így esős gumikat választott. A slick gumikon köröző Rockenfeller pedig végül ismételten kiállni kényszerült a megfelelő abroncsokért. Az élmezőny többi tagja is teljesítette a kerékcseréjét.

    Ám a késői kiállás sokba került Frinsnek, ugyanis a kiállását eddigre teljesítő van der Linde mögé jött vissza. Az ismételten változó körülmények megtréfálták Fabio Scherert aki a 23.körben a falban kötött ki. Előbb a safety car, majd egy körrel később a piros zászló került elő.

    A versenyből kicsivel több, mint 11 perc volt hátra. Az újra indítás után a dél-afrikai megtartotta az első helyét, Frijns és Müller előtt.

    A pozícióját a változó körülmények között is sikerült megtartania, így a BMW-s Sheldon van der Linde megszerezte első DTM-s futamgyőzelmét. Frijns és Müller állhatott dobogóra. Duval, Rast, Glock, Habsburg, Wittmann, Eng és Auer zárták a top tizet.

    Az összetettben Nico Müller vezet 26 ponttal megelőzve Frijnst, 44-gyel pedig Rastot. A bajnokság a jövő hétvégén a Nürburgringen folytatódik.

  • Frijns hazájában szerezte meg első DTM győzelmét!

    Frijns hazájában szerezte meg első DTM győzelmét!

    Az Audi Sport Team Abt Sportsline versenyzője, Robin Frijns végre nyerni tudott a DTM-ben is, miután dominált Assenben, amely a negyedik fordulója a 2020-as szezonnak. Második a Team Phoenix’s pilótája, Loïc Duval lett, pedig küzdött a gumijaival. A dobogó legalsó fogkára a bajnokságot vezető Nico Müller állhatott.

    Az első rajtot le kellett fújni, mert az Jamie Green being nem tudta beindítania az RS 5 DTM-jét, így a szerelőinek le kellett tolniuk a rajtrácsról. Új rajtprocedúrát rendeltek el, a versenytáv pedig csökkent 52 perc + 1 körre.

    Az új rajt után Duval vette át a vezetést, míg Habsburg Ferdinánd kilőtt, és a második helyen találta magát, Frijns előtt. René Rast a negyedik helyre kapaszkodott fel, Mike Rockenfeller és Nico Müller elé. Frijns a második körben előzte vissza Habsburgot, miközben a BMW-s Marco Wittmann megpördült, és a 15. helyig esett vissza. Rast is megelőzte Habsburgot a harmadik helyért a hetedik körben, és így tett Müller is két körrel később.

    A BMW-s Timo Glock, Lucas Auer és Philipp Eng voltak az elsők a bokszutcában friss gumikért a 14. kör végén. Duval az élről állt ki két körrel később, majd jött Rast és Müller a 17. körben. Elkezdett esni ugyan, de nem volt indokolt váltani a slickekről. Frijns is cserélt egy körrel később, és amikor visszatért, éppen Müller elé sikerült neki. Duval újra vezette a versenyt, de csak kicsivel az üldözői előtt.

    A verseny záró szakaszában rendesen beindult az élet, mert Frijns, Müller és Rast felzárkóztak az élen álló pilótára, és a négy autót az utolsó 8 percben csak két másodperc választotta el. A 30. körben Frijns megtámadta Duval-t, és átvette a vezetést, mert a francia szenvedett a gumijain. Rast is lemaradt a vezető hármastól, és még Rockenfeller is megelőzte.

    A finisben Frijns megszerezte az első győzelmét a német túraautós bajnokságban, Duval és Müller előtt. Rockenfeller után ért be Rast, a legjobb BMW-s csak a hatodik helyen ért be: Jonathan Aberdein. Habsburg a hetedik lett, őt követte Sheldon van der Linde. Timo Glock lett a kilencedik, az első pontját megszerző Robert Kubica előtt.

    Frijns érthetően boldog volt:

    „Igazán nagyon örülök, pláne itt Assenben, ez volt erre a legjobb hely. Stresszes dolog volt a végén, és a hátsó gumijaim teljesen elfogytak. Csodálatos az is, hogy először lehettek rajongók idén a lelátókon, így nem is arathattam volna az első győzelmemet jobb helyen.”

    DTM futam holnap is lesz, 10:15-től már időmérő edzés lesz, a vasárnapi futamra, amelyet ad a német SAT.1.

  • A Vuković Motorsport Renault-ja is indul 2020-ban a WTCR-ben

    A Vuković Motorsport Renault-ja is indul 2020-ban a WTCR-ben

    A Vuković Motorsport bejelentette, hogy 2020-ban egy Renault Mégane RS TCR-t indítanak a FIA WTCR-ben, és Jack Young lesz a versenyzőjük. A Renault Clio UK 18 éves bajnoka tavaly már a TCR Europe-ban Barcelonában indult a csapattal, ahol negyedik lett akkor. Azt követően tud elindulni a túraautó világkupán, hogy a COVID-19 miatt a versenynaptár csak Európára korlátozódik, és egyautós nevezéseket is elfogadnak a szervezők. A csapatfőnök Milenko Vuković így nyilatkozott:

    „A projektünk kezdete óta a célunk az volt, hogy végük a WTCR-ben indulhassunk. A pandémia miatt, és hogy kevesebb versenyhétvégét rendeznek, azokat is itt Európában, lehetővé tette, hogy résztvevők lehessünk idén. Folyamatosan jó eredményeket akarunk szállítani. Tudjuk, hogy a túraautó világkupán nagyon magas a szint, de a csapatunk keményen dolgozott azon, hogy versenyképesek legyünk. Nagyon izgatottak vagyunk amiatt is, hogy mi képviselhetjük a Renault márkát a FIA WTCR-ben annak a történetében először. Jack tavaly megmutatta, hogy az autónkkal az élmenőkkel is tud harcolni. Idén már ő a hivatalos pilótánk, és elvégezte az összes tesztet a fejlesztéseinkkel a jelenlegi Mégane RS TCR specifikációnkkal.”

    Eredetileg a TCR Europe-ban akartak indulni, de Young elmondta, hogy még izgatottabb így, hogy a WTCR-ben indulhat, a legfiatalabb pilótaként:

    „Minden olyan gyorsan alakult, miután Angliában megnyertem a Clio kupát, és vezethettem a TCR autót Barcelonában. Ez egy mesés élmény volt, és örülök annak, hogy megmutathattam a Renault képességeit. A terv az volt, hogy idén teljes szezont futunk a TCR Europe-ban. A körülmények azonban közbeszóltak. Ugyanakkor ha egy ajtó bezárul, akkor valahol nyílik is egy, így hirtelen a WTCR-be léphettünk a Vuković Motorsport Renault-jával, és én kihasználtam ezt az alkalmat. Olyanok ellen versenyzem majd, akik idősebbek nálam, de eddigi teljes karrierem során mindenütt én voltam az „új fiú”. Felismertem, hogy tanulási fázisban vagyok még, de azt is megmutattam már, hogy hamar elsajátítom a dolgokat. Célom az, hogy a legjobbamat nyújtsam, annyi tapasztalatot szedjek össze amennyit csak lehet, és élvezzem a bajnokságot. Biztosak vagyunk az autó teljesítőképességében, mi fejlesztettük ezt az autót és gyors. Nagy reményekkel vágunk ebbe bele.”

  • Egy új gyártóval vált teljessé a WTCR 2020-as mezőnye

    Egy új gyártóval vált teljessé a WTCR 2020-as mezőnye

    Hivatalosan is bejelentette a Túraautó Világkupa (WTCR), hogy idén húsz állandó versenyző alkotja majd a mezőnyt, köztük egy új gyártóval.

    Hetedik gyártóként a Renault csatlakozott a túraautózás királykategóriájához egy Mégane RS TCR modellel és egy tehetséges brit pilótával, Jack Younggal a volán mögött.

    Ezzel pedig eldőlt, hogy idén hét gyártó húsz versenyzője alkotja majd a Világkupa rajtrácsát, amely majd kiegészül majd bizonyos hétvégéken pár szabadkártyással is.

    A mezőny összetétele jelentősen kicserélődött egy év alatt, ugyanis hat egész éves újonc is lesz majd a mezőnyben, miközben a franciákkal együtt a magyarok képviseltetik majd magukat a sorozatban.

    A gyártók tekintetében a Hyundai, a Lynk & Co és a Honda futtat majd négy autót, a Zengő Motorsport által indított Cupra három autóval áll rajthoz, akárcsak az Audi. Az Alfa Romeo és a Renault pedig egyetlen darab modellt küld harcba.

    A bajnokság idei kiírása jövő hétvégén veszi kezdetét Zolderben.

    A 2020-as Túraautó Világkupa mezőnye

    Modell Csapat Versenyző Rajtszám
    Hyundai i30 N TCR BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse Michelisz Norbert ?? 1
    Gabriele Tarquini ?? 30
    Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team Luca Engstler ?? 8
    Nicky Catsburg ?? 88
    Lynk & Co 03 TCR Cyan Performance Thed Björk ?? 11
    Santiago Urrutia ?? 12
    Cyan Racing Yann Ehrlacher ?? 68
    Yvan Müller ?? 100
    Honda Civic Type R TCR ALL-INKL.DE Münnich Motorsport Tassi Attila ?? 9
    Tiago Monteiro ?? 18
    ALL-INKL.COM Münnich Motorsport Néstor Girolami ?? 29
    Esteban Guerrieri ?? 86
    Audi RS 3 LMS Comtoyou Racing Gilles Magnus ?? 16
    Comtoyou DHL Team Nathanael Berthon ?? 17
    Tom Coronel ?? 31
    Cupra Leon Competicíon Zengő Motorsport Boldizs Bence ?? 55
    Mikel Azcona ?? 96
    Kismarty-Lechner Gábor ?? 99
    Renault Mégane RS TCR Vukovic Motorsport Jack Young ?? 7
    Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR Team Mulsanne Jean-Karl Vernay ?? 69

     

  • Perre készülhet a Salzburgring a WTCR ellen!

    Perre készülhet a Salzburgring a WTCR ellen!

    Az Eurosport Events, a túraautó világkupa promótere megerősítette, jogi lépéseket tesznek majd a Salzburgring ellen, az eltolt idénynyitó miatt.

    „Számos logisztikai problémát és nagy kellemetlenséget okoztak a csapatoknak. Ez pedig pénzügyi és presztízsveszteséget is jelent számunkra. Az Eurosport jogi részlege épp felkészül arra, hogy egy londoni bíróság elé vigye az ügyet, és megvédje a sorozat érdekeit.” – tájékoztatott Francois Ribeiro, a WTCR első embere.

    A váltást hétfő este jelentették be, nem egészen két héttel az idénynyitó előtt.

    „Éppen az előkészületekről egyeztettünk a Salzburgring vezetőségével, és lesokkoltunk az egyoldalú döntéssel kapcsolatban. Alig három héttel az esemény előtt úgy határoztak, hogy nem rendezik meg azt.”

    A zolderi hétvégét ugyan még zárt kapuk között rendezik majd meg, de a következő versenyeken még – a járványhelyzet függvényében – lehetnek majd helyi nézők is.

    „Nem valószínű, hogy a hat versenyhétvégén szurkolókat fogadhatunk. Azonban nemsokára felajánlunk majd egy újfajta élményt a közösségi médiát, az internetes és hagyományos közvetítési eszközeinket felhasználva.”

    „Sok érdekes tervünk van arra, hogy kielégítsük az igényeket, és biztosítsuk, hogy a szurkolóink továbbra is élvezhetik a versenyeket, biztonságosan az otthonaikból.”

  • A Salzburgring helyett Zolder lesz a WTCR szezonnyitója!

    A Salzburgring helyett Zolder lesz a WTCR szezonnyitója!

    A belgiumi Zolder lesz az első WTCR hétvége házigazdája, így a Salzburgring fordulója helyett a TCR Europe-pal ütközik majd.

    A késői döntés annak köszönhető, hogy a Salzburgring vezetői úgy döntöttek, nem rendezik meg az eredetileg szeptember 12 és 13-ára tervezett hétvégét.

    Zolder sietett a WTCR segítségére, ráadásul ugyanazzal a dátummal, a változást pedig már az FIA is jóváhagyta.

    „Három héttel a szezonkezdet előtt helyszínt cserélni váratlanul ért minket, de sikerült pótlás találnunk. Szeretnénk megköszönni az FIA-nak és Jean Todtnak a közreműködést, hogy ilyen rövid idő alatt segítettek elintézni.” – köszönte meg Francois Ribeiro, az Eurosport Events első embere.

    „Míg ilyen rövid idő alatt alkalmazkodni az új menetrendhez nem ideális, igyekszünk a lehető legtöbb eseményt megtartani. Mindezt azért, hogy fenntartsuk a sorozat nívóját és a részvényesek érdekeit is nézzük. Az új közreműködésünk Zolderrel – ahol sok nemzetközi esemény volt már – ezt teszi lehetővé.”

    DTM, rajt, Zolder, racingline.hu
    DTM rajt Zolderben, Fotó: DTM

    „Az FIA, a Circuit Zolder és mi folyamatosan figyeljük majd a járványhelyzetet, hogy biztosítsuk, minden csapat ott lesz majd a rajtrácson.”

    Amellett, hogy a sorozat első hétvégéjét rendezik majd meg ott, a pálya lesz a helyszíne a WTCR hivatalos tesztjének is, szeptember 10-én.

  • Zengő WTCR 2020: Azcona, Kismarty-Lechner és Boldizs

    Zengő WTCR 2020: Azcona, Kismarty-Lechner és Boldizs

    A Zengő Motorsport örömmel jelenti be: A spanyol Mikel Azcona (24) és a hatszoros magyar bajnok Kismarty-Lechner Gábor (44) csatlakozott a versenyistálló ifjú titánjához, Boldizs Bencéhez (22). A Zengő csapat egy év kihagyással idén újra részt vesz a WTCR sorozaton, ahol 2010 óta versenyeznek. Zengőék egyik legemlékezetesebb csapatsikere a 2015-ben hazai közönség előtt futamgyőzelemmel záró Michelisz Norbert volt. A Zengős-fiúk új CUPRA Competición versenyautókkal indulnak neki az induló túraautó világkupának.
    A MOL és a Zengő Motorsport együttműködése 2011-ben kezdődött és 2016-2017 év kihagyása után immáron 8.éve biztosítja a versenyzéshez szükséges hátteret.

    Zengő Zoltán: „Boldog vagyok, hogy bejelenthetjük a versenyzőinket és az indulásunkat a Túra Autó Világ Kupában(WTCR). Mindannyian érezzük a saját életünkön, ez az év teljesen más, mint az eddig megszokott előző versenyévadok. Sokat kellett várni és dolgozni azért, hogy ma ez a bejelentés megtörténhessen. Büszke vagyok a csapat minden tagjára, a támogatóinkra, szponzorainkra, akik áldozatos munkájukkal segítették, hogy ez az álom ismét valóra váljon. Köszönjük a bizalmat! A versenyzőink reményeim szerint, hatalmas sikereket fognak elérni az új CUPRA Leon Competición versenyautóval ami szintén most mutatkozik be először a WTCR világkupán.”

    Mikel Azcona: „Két hete még azt gondoltam, hogy nem fogok tudni az idei WTCR-en indulni, de végül sikerült a Zengő Motorsporttal megegyeznünk és emiatt nagyon boldog vagyok! Még meg kell ismernem az új csapatom, de úgy gondolom, hogy együtt nagyon jó munkát fogunk végezni! Nagyon várom, hogy elkezdődjön a szezon, főleg azért mert az új Cupra Leon Competición-t fogom vezetni. Az autó sokkal jobb mint az elődje, ez az autó már teljes mértékben a WTCR-re készült.”

    Boldizs Bence: „Nagyon örülök, hogy két ilyen tapasztalt csapattársam lesz. Mikel ugyan még fiatal de rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és bizonyította, hogy pokolian gyors. TCR Europe-ban bajnok tudott lenni, illetve tavaly a WTCR-ben is nagyon jó szezonja volt. Úgyhogy nagyon várom már, hogy megismerhessem, és biztos vagyok benne, hogy rengeteget fogok tanulni tőle. Kismarty-Lechner Gábort karrierem kezdetén ismertem meg, viszont minden évben, bármilyen bajnokságban indultunk mindig ellenfelek voltunk, és nagyon sok óriási csatát éltünk meg riválisként. Nagyon örülök, hogy olyan csapattársam lehet, akinek több mint 20 év tapasztalata van a motorsportban. Biztos, hogy ez aranyat ér az én pályafutásomban, és igyekszem minden tanácsot, és tudást megfogadni.”

    Kismarty-Lechner Gábor: „Lassan 20 éve versenyzem a Zengő Motorsportnál. Óriási öröm számomra, hogy a túraautózás csúcskategóriájában mérettethetem meg magam. A csapatot nagyon jól ismerem, s a saját képességeimmel is tisztában vagyok. Belőlem biztos nem lesz WTCR Bajnok, de bízom benne, hogy tapasztalatommal segíthetek a két fiatal és nagyon tehetséges csapattársamnak, hogy ők egyszer azok lehessenek!! Ez a csapat már kinevelt egy Michelisz Norbit, biztos vagyok benne, hogy újra sikerül! Mikel, várunk szeretettel, Bence, folytassuk a megkezdett munkát!!”

  • Jean-Karl Vernay az Alfával tér vissza idén a WTCR-be

    Jean-Karl Vernay az Alfával tér vissza idén a WTCR-be

    Jean-Karl Vernay a Team Mulsanne versenyzője lesz a 2020-as túraautó világkupán, így egy Alfa Romeo Giulietta TCR-t vezethet majd. Így nyilatkozott erről a pilóta:

    „Izgatottan vártam már ezt a pillanatot. Örömmel jelentem be, hogy megegyeztem a Team Mulsanne-nal, és egy Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR-t hajthatok majd, amelyet a Romeo Ferraris készített.”

    Tavaly a francia egy Audi RS 3 LMS-t vezetett a Team Leopard Racing színeiben, és tizedik lett vele a bajnokságban. Így folytatta Jean-Karl:

    „Az elmúlt években lehetőségem nyílt jobban is megismerni a Team Mulsanne-t, és örülök, hogy csatlakozhatok hozzájuk. A Romeo Ferraris ugyan egy kisebb konstruktőr összehasonlítva a többi márkával, de mindig is lenyűgözött a szenvedélyük és az elhivatottságuk, illetve azok az eredmények amelyeket elértek a FIA WTCR-ben, amely a túraautók legfontosabb bajnoksága, valamint az Eurosport Events remek munkájának az eredménye.”

    A Team Mulsanne csak egy autót nevez, amelyet lehetővé tett a 2020-as szabályzás is, ilyen késői fázisban. Michela Cerruti, a Romeo Ferraris műveleti vezetője ennyit tett még hozzá:

    „Nagyon örülünk, és üdvözöljük a családunkban Jean-Karlt. Az, hogy őt választottuk az idei évre, annak köszönhető, hogy rendelkezik azzal a tulajdonságokkal amelyeket kerestünk. A múltban úgy döntöttünk, hogy volt benne az is, mintha fogadnánk valakire. Jól működött végül, de volt benne kockázat, amit egy olyan évben, mint 2020 nem engedhetünk meg magunknak. Hisszük, hogy Vernay megadja azt a biztonságot, amelyre szükségünk van. A 2020-as FIA WTCR egy nagy befektetés nekünk, amikor úgy döntöttünk, hogy elfogadjuk az Eurosport Events ajánlatát másodjára, ezzel is erősítvén a motorsportot ezen nehéz időszakban, amelyben élünk.”

  • Végre fordult a kocka, dupla győzelem Auer-Glock sorrendben!

    Végre fordult a kocka, dupla győzelem Auer-Glock sorrendben!

    Az utolsó lausitzringi versenyt meglepetésre két F1-es kötődésű BMW pilóta zárta élen, Lucas Auer és Timo Glock révén.

    Ezúttal száraz időben indult a futam, és az első helyről induló Frijns és Rast küzdött az vezető pozícióért. Sheldon van der Linde beragadt, de néhány másodperc késéssel, ő is a mezőny után tudott eredni. Müller megelőzésével Green jött fel a dobogóra, őket követte Glock, Wittmann és Auer.

    Van der Linde kezdte meg a kerékcseréket, őt követte Rockenfeller, Glock és Green. Az élboly másfél másodperccel lassabb köröket futott, így a kiállások után sok pozíciót veszítettek. Az Audik Rast, Müller és Frijns sorrendben jöttek ki, utóbbi hátra került.

    A kavarodást követően Green állt az élre, Glock és Auer voltak még a dobogós helyeken. A brit pilóta azonban csak azért lehetett jobb pozícióban, mert jobban nyúzta a gumijait az első körökben, emiatt szépen lassan pozíciókat vesztett.

    Így a Glockot is megelőző Auer állt az élre, míg Loic Duval kicsúszásával ajándékozott egy-egy pozíciót a Rast-Müller párosnak. Ezután Green következett volna az Audi ászainak, de nem bírtak a márkatárssal, helyette a frissebb gumikon érkező Frijns áldozataivá váltak mind a hárman.

    Ez a csatározás lehetővé tette a két élen álló BMW-s pilótának, hogy egy kisebb előnyt építsenek ki a mezőny többi részével szemben. Az utolsó körre azonban újra egy bolyként fordultak, és Auer véglegesen meg is szerezte a vezetést, míg Glockot Green is támadta.

    A célvonal eléréséig nem is volt nyugta senkinek, az utolsó egyenesben Frijns csípte el a harmadik helyet Green elől, míg Müller fontos pontokat rabolt a célvonalon Rasttal szemben.

    Auer, Gerhard Berger unoköccse ezzel a győzelemmel idei és a BMW első idei győzelmét szerezte, véget vetve a tavalyi szezon felétől kezdődött rossz sorozatnak.

    A verseny eredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? Lucas Auer BMW
    2 ?? Timo Glock BMW +1.210
    3 ?? Robin Frijns Audi +1.775
    4 ?? Jamie Green Audi +1.977
    5 ?? Nico Müller Audi +2.464
    6 ?? René Rast Audi +2.465
    7 ?? Jonathan Aberdein BMW +3.236
    8 ?? Loic Duval Audi +4.096
    9 ?? Marco Wittmann BMW +4.205
    10 ?? Sheldon van der Linde BMW +9.090
    11 ?? Mike Rockenfeller Audi +9.155
    12 ?? Philipp Eng BMW +9.821
    13 ?? Harrison Newey Audi-WRT +12.303
    14 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +13.230
    15 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +15.396
    16 ?? Robert Kubica BMW-ART +28.090

     

    A bajnokság állása:

    # Versenyző Autó Pontok
    1 ?? Nico Müller Audi 133 0
    2 ?? René Rast Audi 97 -36
    3 ?? Robin Frijns Audi 92 -41
    4 ?? Mike Rockenfeller Audi 40 -93
    5 ?? Marco Wittmann BMW 40 -93
    6 ?? Jamie Green Audi 47 -86
    7 ?? Timo Glock BMW 52 -81
    8 ?? Loic Duval Audi 36 -97
    9 ?? Sheldon van der Linde BMW 29 -104
    10 ?? Philipp Eng BMW 20 -113
    11 ?? Lucas Auer BMW 35 -98
    12 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 9 -124
    13 ?? Jonathan Aberdein BMW 11 -122
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 1 -132
    15 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 0 -133
    16 ?? Robert Kubica BMW-ART 0 -133
  • Rast magabiztosan győzött az évad első esős versenyén

    Rast magabiztosan győzött az évad első esős versenyén

    Bár egy győzelmet elvettek tőle, René Rast már sorozatban második győzelmét aratva kezdte a második lausitzringi hétvégét.

    Már nem a rövidített, hanem a teljes vonalvezetésen zajlik a DTM idei harmadik hétvégéje, ami sorozatban második volt a Lausitzringen.

    Müller tisztán jött el a pole-ból, de a mellőle induló Rast áldozatául esett Robin Frijnsnek és az esőnek. A holland később támadott az első helyért is, de végül alulmaradt csapattársával szemben.

    Sheldon van der Linde, Audi, DTM, Lausitzring, racingline.hu
    Fotó: DTM

    Fabio Scherer volt az első, aki kiállt slick gumikért, és rögtön két másodpercet vert az élbolyra, így a többieket is kiállásra kényszerítette. Müller egy körrel később állt ki, mint közvetlen riválisai, de míg a gumijait melegítette, négyen is elmentek mellette.

    Így Frijns vezette a versenyt Eng és Wittmann előtt, de nem sokáig tartott a BMW reménye a dobogóra, hiszen előbb Rast, majd Müller hámozta át magát a duón. Előbbi üldözőbe vette a versenyben vezető Frijnst is.

    Egy parádés előzéssel az első kanyar külső ívén ment el márkatársa mellett, és két körrel később a bajnoki éllovas is követte őt. Utolérni már azonban már nem tudta, így meg kellett elégednie a második hellyel.

    A negyedik Timo Glock lett, aki bár a mezőny végéről indult, miután a kavicságyba sodródott az időmérőn, de egy jó versennyel keresztülhámozta magát a mezőnyön, ezzel a legjobb BMW-s lett.

    Kubica a 12. helyről rajtolva, rossz startot vett, és küzdött az elemekkel, így végül utolsó lett.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? René Rast Audi
    2 ?? Nico Müller Audi +1.969
    3 ?? Robin Frijns Audi +4.922
    4 ?? Timo Glock BMW +7.590
    5 ?? Marco Wittmann BMW +13.282
    6 ?? Mike Rockenfeller Audi +19.371
    7 ?? Loic Duval Audi +20.273
    8 ?? Philipp Eng BMW +21.829
    9 ?? Sheldon van der Linde BMW +22.665
    10 ?? Jamie Green Audi +25.389
    11 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +26.431
    12 ?? Lucas Auer BMW +29.221
    13 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +29.610
    14 ?? Jonathan Aberdein BMW +43.323
    15 ?? Harrison Newey Audi-WRT +51.275
    16 ?? Robert Kubica BMW-ART +1:09.158