Kategória: Touring Car

  • Michelle Halder történelmet írt a győzelmével a TCR Európa-kupában!

    Michelle Halder történelmet írt a győzelmével a TCR Európa-kupában!

    Michelle Halder szenzációs győzelmet aratott Zolderben a TCR Europe versenyén, amelyre ő is csak annyit tudott mondani, hogy hihetetlen. A Honda Cívic Type-R TCR-rel versenyző hölgy Mike nevű testvérével az utolsó pillanatban érkezett meg az európai kupasorozatra, miután váltottak a német TCR-ből, és indultak már Paul Ricardon. Most problémamentes versenyeken, a német pilóta még a bajnoki összetettet vezető Dan Lloydot is megelőzve megnyerte az első versenyét. Így nyilatkozott Halder:

    „Remekül indultam, ezt követően máris megpróbáltam átvenni a vezetést az első kanyarban. Ezt követően ez már az én versenyem volt, mert nagyon gyors voltam, és nem hibáztam. Annyira boldog vagyok, hogy nyerni tudtam itt Zolderben, hiszen itt még soha nem jártam, és nőként nyerni a sorozatban hihetetlen. Tegnap Mike második volt, ma én nyertem, ez egyszerűen csodálatos.”

    Halder tavaly Zandvoortban nyert először egyáltalán pályán, a TCR Germany sorozatban, de vendégversenyzőként már 2018-ban is elhozta a maximálisan elérhető pontokat, amikor Mostban Petr Fulin mögött végzett. Utoljára a Nürburgringen szerzett pontot, amikor testvérét, Mike-ot kizárták.

  • Frijns vezette Audi ötösfogat húzta be a második nürburgringi futamot

    Frijns vezette Audi ötösfogat húzta be a második nürburgringi futamot

    Robin Frijns második győzelmét szerezte a Nürburgringen Rast és Rockenfeller előtt, míg a tegnapi győztes Müller gumiproblémák miatt csak ötödik lett.

    Müller jól jött el a pole-ból, mögötte Frijnsszel és Rasttal. Auer visszaesett a rajtnál, és elsőként jött ki kereket cserélni, az ötödik körben.

    Rockenfeller alávágott a vezető triónak, és mivel Rast cseréjénél gondok adódtak, ezért rögtön támadni is tudta a tavalyi bajnokot, de előzni végül nem tudott. Frijns egy körrel Müller után cserélt, és a csapattársa mögé jött vissza, de jóval Rast elé.

    Támadta is csapattársát, és a 17. körben át is vette a második helyet, ugyanis Jamie Green még nem állt ki kereket cserélni előttük. Frijns rögtön el is húzott Müllertől, két másodpercet vert rá egyetlen kör alatt.

    15 perccel a vége előtt Rast gyorsul fel, és közelített a vezető kettősre, és el is ment Müller mellett. Egy fél körrel később azonban hibázott, de még vissza tudott jönni svájci vetélytársa elé. Ezután Rockenfeller és Duval is elment Müller mellett. Mögé legjobb BMW pilótaként van der Linde jött fel a hatodik helyre.

    Frijns Assen után a második

    Jövö hétvégén ugyanis folytatódik a bajnokság, de a sprint vonalvezetésen.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? Robin Frijns Audi
    2 ?? René Rast Audi +4.281
    3 ?? Mike Rockenfeller Audi +10.258
    4 ?? Loic Duval Audi +12.573
    5 ?? Nico Müller Audi +13.096
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW +13.487
    7 ?? Jamie Green Audi +16.741
    8 ?? Jonathan Aberdein BMW +17.697
    9 ?? Marco Wittmann BMW +19.620
    10 ?? Philipp Eng BMW +28.909
    11 ?? Lucas Auer BMW +29.902
    12 ?? Robert Kubica BMW-ART +31.970
    13 ?? Harrison Newey Audi-WRT +34.899
    14 ?? Timo Glock BMW +43.837
    15 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +56.394

    A bajnokság állása:

    # Pilóta Márka Pontok
    1 ?? Nico Müller Audi 205 0
    2 ?? Robin Frijns Audi 176 -29
    3 ?? René Rast Audi 159 -46
    4 ?? Loic Duval Audi 85 -120
    5 ?? Mike Rockenfeller Audi 79 -126
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW 72 -133
    7 ?? Timo Glock BMW 68 -137
    8 ?? Marco Wittmann BMW 61 -144
    9 ?? Jamie Green Audi 53 -152
    10 ?? Lucas Auer BMW 36 -169
    11 ?? Philipp Eng BMW 31 -174
    12 ?? Jonathan Aberdein BMW 24 -181
    13 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 19 -186
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 1 -204
    15 ?? Robert Kubica BMW-ART 1 -204
    16 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 0 -205
  • Tassi Attila harmadik az idénynyitó zolderi futamon

    Tassi Attila harmadik az idénynyitó zolderi futamon

    MTI: Tassi Attila, a Münnich Motorsport magyar versenyzője a harmadik helyen ért célba vasárnap a túraautó-világkupa (WTCR) idénynyitó versenyhétvégéjének első futamán a belgiumi Zolderben.

    A 21 éves Tassi a negyedik pozícióból rajtolt, és a start után azonnal előzött egyet, pozícióját pedig a leintésig megtartotta, ezzel pályafutása első dobogós helyezését érte el a WTCR-ben.

    A futamot a magyar pilóta csapattársa, az argentin Néstor Girolami nyerte, második helyen pedig a svéd Thed Björk (Lynk&Co) ért célba.

    A címvédő Michelisz Norbert (Hyundai) a 12. helyről rajtolva 11. lett, míg a Zengő Motorsport versenyzői közül a spanyol Mikel Azcona a 16., Boldizs Bence a 17., Kismarty-Lechner Gábor pedig a 19. pozícióban ért célba.

    A második futamot 14.15-től rendezik Zolderben.

  • Müller nem talált legyőzőre a Nürburgringen sem

    Müller nem talált legyőzőre a Nürburgringen sem

    A svájci Nico Müller domináns győzelmet aratott bajnoki riválisa, René Rast és Marco Wittmann előtt a teljes nürburgi vonalvezetésen.

    Nem történt meglepetés a rajtnál, a pole-ból induló Müllert a szokásos duó, Rast és az előző hétvégén hazai győzelmet ünneplő Frijns követte. Mögöttük Loic Duval mutatott be egy kettős előzést még az első körben, ezenkívül Glock jött fel 8. helyre a mezőny hátsó feléből indulva.

    Aberdein kezdte a kerékcseréket, rögtön az első körben, amikor kinyílt a boxutca. Duval szedett össze egy büntetést, mert átlépte a fehér vonalat, és veszélyesen engedték ki, az érkező Glockra.

    Müller a 12. körben állt ki az élről, az így vezető Rastot pedig Frijns közben meg is előzte. A regnáló bajnok két körrel később jött ki, de pozíciót vesztett a korábban kiálló Mike Rockerfeller ellen is. Amikor a holland visszaérkezett a pályára, ezt még Rast előtt tehette meg, de a bemelegedett gumikkal jövő német elment mellette.

    Rockenfeller a verseny vége felé a korai kiállása miatt lelassult előbb a két csatázó audis, de később a legjobb BMW-s, Marco Wittmann is elé került.

    Rast és Frijns között tovább folyt az adok-kapok, előbbi a Dunlop-kanyarban, utóbbi a célegyenes végén fékezte el magát, és adta át a pozíciót a másiknak. Frijns meg is pördult, így Wittmann jött fel a dobogóra.

    Müller eközben senkitől sem zavartatva nyert, és idei negyedik győzelmét aratva tovább növelte előnyét az összetettben.

    A verseny eredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? Nico Müller Audi
    2 ?? René Rast Audi +15.655
    3 ?? Marco Wittmann BMW +18.141
    4 ?? Mike Rockenfeller Audi +20.842
    5 ?? Robin Frijns Audi +22.978
    6 ?? Philipp Eng BMW +23.389
    7 ?? Timo Glock BMW +28.101
    8 ?? Sheldon van der Linde BMW +31.236
    9 ?? Loic Duval Audi +38.442
    10 ?? Jonathan Aberdein BMW +46.735
    11 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +47.537
    12 ?? Lucas Auer BMW +47.905
    13 ?? Jamie Green Audi +49.168
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT +50.200
    15 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +51.984
    16 ?? Robert Kubica BMW-ART +1:16.023
  • Meglepetés: Michelisz Norbert nincs a top 10-ben az első időmérőn!

    Meglepetés: Michelisz Norbert nincs a top 10-ben az első időmérőn!

    A túraautó világkupa tavalyi bajnoka, Michelisz Norbert a pontszerzést tűzte ki célul a WTCR első idei fordulójában a rossz szombati napot követően.

    A magyar pilóta volt az egyetlen a Hyundai versenyzői közül, aki Zolderben továbbjutott a Q1-ből. Végül 12. lett, míg csapattársai a 14., 15. és 17. helyről rajtolhatnak majd.

    „Nem az legjobb nap volt számunkra” – nyilatkozta Michelisz. – „Az időmérő csalódás keltő volt. AZ első 10-en kívül végeztünk, ezzel nem tudtam teljesíteni a kitűzött célomat. Ez nehéz helyzetbe hoz minket, mindkét versenynek hátulról vágunk majd neki. Ezzel bekerülünk a daráló, úgyhogy nehéz futamokra számítok.”

    „Mindenesetre megvan az esélyünk a pontszerzésre. Tavaly láttuk, hogy minden pont számít, úgyhogy a legjobbat igyekszem kihozni magamból, és okosnak lenni holnap.”

    A Hyundai egész hétvégén gondokkal küzdött, Michelisz végül egy másodperccel maradt el a legjobb időtől.

  • Luca Filippi is bemutatkozik Zolderben a túraautó világkupán

    Luca Filippi is bemutatkozik Zolderben a túraautó világkupán

    A hétvégén Luca Filippi is debütál a WTCR-ben Zolderben, miután a Team Mulsanne az utolsó pillanatban biztosít számára ülést a jól elhalasztott szezonnyitón. A 35 éves pilóta Jean-Karl Vernay csapattársa lesz, és egy Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR-t állít fel a rajtrácsra az olasz alakulat, de már csak szabadkártyásként, mivel nem regisztrálták őt augusztus 14 előtt.

    Korábban inkább formaautókkal versenyzett, hiszen járt a GP2-ben vagy az IndyCarban is, tavaly viszont már a túraautóknál találhattuk, ahol a BRC Racing benevezte a TCR Europa kupasorozatba. Az összetettben itt 16. lett, a legjobb eredménye egy második hely volt a Red Bull Ringen. Filippi mindenesetre örül a lehetőségnek:

    „Nagyon boldog vagyok, hogy ott lehetek a FIA WTCR szezonnyitóján 2020-ban. Köszönettel tartozom ezért azon remek cégeknek, akiket megtiszteltetés lesz képviselni, és azzal tudom ezt leginkább visszafizetni, hogy eltökélten a lehető legjobb eredményt érem el a legversenyképesebb túraautós sorozatban. Nagyon jó érzésekkel hagytam magam mögött az első szezonomat fronthajtású versenyautókkal, és biztos vagyok benne, hogy az Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR, amelyet a Romeo Ferraris készített fel, is egyike lesz az élmezőny tagjainak.”

    Michela Cerruti, a csapat ügyvezetőjeként is biztos benne, hogy Filippi az előttük álló szezonban jól teljesít majd a pályán:

    „Örömmel üdvözöljük a családban Luca Filippit. Boldog vagyok, hogy egy olasz versenyzőt tudhatok a FIA WTCR autónkban, és elégedett vagyok azzal, hogy Luca az, akinek a pályafutását mindig is érdeklődve figyeltem. Két ilyen tapasztalt pilótával, és különleges túraautós ismeretekkel értéket teremtünk a bajnokságban, amelynek amiért ilyen tömör versenynaptárja lett, szükséges némi reaktivitás és rugalmasság. Szerencsére az Eurosport Events a FIA WTCR promótereként igazán támogató.”

  • Szujó Zoltán a Sport TV-n tér vissza a képernyőre!

    Szujó Zoltán a Sport TV-n tér vissza a képernyőre!

    A népszerű magyar sportriporter, Szujó Zoltán újra autósporttal fog foglalkozni a televízióban, méghozzá a Sport TV képernyőjén a 2019-es bajnok Michelisz Norbertet is soraiban tudó WTCR-sorozat (túraautó világkupa) közvetítésein. Szeptember 13-án debütál a Sport1-en a szezon első két versenyén.

    A Sport TV 2020-tól közvetíti a WTCR küzdelmeit. Az idei kiírás indulói között ott lesz természetesen a címvédő Michelisz Norbert, aki továbbra is a gyári Hyundai csapatot erősíti, és reményeink szerint a címvédés felé vezető út első lépéseit teszi majd meg az első versenyhétvégén. Rajta kívül a Zengő Motorsport színeiben versenyez majd Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor, továbbá Tassi Attilának is szurkolhatunk. A mezőny októberben a Hungaroringre is ellátogat, sőt, a Dunaszerdahely melletti Diósförgepatonyban található Slovakia Ringre is, de Németországban, Spanyolországban és Olaszországban is lesznek versenyek.

    A 2020-as sorozat első versenyét viszont Belgiumban, Zolderben rendezik szeptember 12-én és 13-án, szombaton az időmérőt, vasárnap a két futamot láthatjuk élőben a Sport TV képernyőjén. Az első versenyhétvégén a Sport TV WTCR-csapata is bemutatkozik, és a csapatban egy új igazolás is feltűnik majd.

    A vasárnapi két futam során ugyanis visszatér a képernyőre, és debütál a Sport TV-n, Szujó Zoltán, a műsorvezető Petur András mellett ő lesz a két futam szakértője a stúdióban. Az ő neve az évek során szinte egybeforrt az autósporttal, hiszen hosszú éveken át volt a hazai Forma1-közvetítések arca és hangja, mostantól viszont a WTCR-közvetítésekben vállal állandó szereplést, szakértőként csatlakozik a Sport TV csapatához, amely rajta kívül még Haraszti Ádámból és Petur Andrásból áll. Ez a hármas lesz ott velünk a televízióban a WTCR 2020-as kiírásának hat versenyhétvégéjén és 16 futamán.

    Szujó Zoltánt kérdeztük az új feladatkörről és a 2020-as WTCR-szezonról:

    Mennyire hiányzott a benzingőz és a televíziózás az utóbbi időben?

    A benzingőz mindig is része volt az életemnek, igazából része a mai napig. Most picit átkerültem a sportpolitikai, sportdiplomáciai oldalra, az innovációért és technológiáért felelős miniszter autó- és motorsportért felelős tanácsadójaként dolgoztam és dolgozom. A televíziózás picit hiányzott, de szerencsére a Michelisz Norbiék által alapított tehetségkutató szimulátoros versenyt Norbival már kommentáltam a Sport TV-n, és ez azért lehetőséget biztosított arra, hogy beszéljek a mikrofonba.

    Milyen érzés csatlakozni a Sport TV csapatához?

    Máté Palit már vagy 20 éve ismerem, volt főnököm is, mikor még az első bizonytalan lépéseket tettem a pályafutásomban. Kiváló szakembernek tartom, aki egy fontos szereplő, egy viszonyítási pont az életemben, akkor is mindig számíthattam rá, ha szakmai tanácsra volt szükségem. Fantasztikus az a munka, ami a Sport TV-nél zajlik az irányítása alatt. Nagy örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok ehhez a csapathoz.    

    Olyan kollégákkal fogsz dolgozni, akik imádják az autó- és motorsportokat, és versenyeztek is. Haraszti Ádámról és Petur Andrásról van szó. Róluk mi a véleményed?

    Ádámra a MotoGP közvetítései során figyeltem fel, tehetséges és felkészült kommentátor, Andrist is jól ismerem, természetesen tudok az ő autósportos múltjáról is, legutóbb pedig talán egy snooker-gála műsorvezetőjeként láttam személyesen. Profi, szerethető kollégákról van szó, a lehető legfelkészültebb csapatba kerülök. Az egy picit fura lesz így körülbelül hét év kommentálás után, hogy a stúdióban, szakértőként veszek részt a közvetítésekben, de ehhez hamar hozzászokom majd.

    Mit vársz Michelisz Norbitól? Egyértelmű, hogy lesz címvédés, és kik lesznek a legnagyobb ellenfelek?

    Az autósportban soha nem jelenthetjük ki, hogy egyértelmű címvédés lesz, de az biztos, hogy Norbi számít a legnagyobb esélyesnek most. Azt ne felejtsük el, hogy új gumibeszállító érkezett a sorozatba, ami nagy változást jelent, fontos, hogy minél előbb, minél jobban hozzászokjanak a teszteken ezekhez az új gumikhoz a versenyzők. Norbi az előző szezonban megtapasztalta, milyen az utolsó pillanatban, a lehető legkiélezettebb küzdelemben bajnoki címet szerezni, de tapasztalta már meg az ellenkezőjét is korábban. Ezek olyan tapasztalások, amik felbecsülhetetlenek, és amik miatt tényleg egyértelmű esélyesnek számít. Azonban a mezőny nagyon erős, a három másik korábbi bajnok, Thed Björk, Yvann Muller és Gabriele Tarquini is sokat látott versenyző, és a fiatalok, például Azcona, Ehrlacher vagy akár a mi Tassi Attilánk is tudnak meglepetést okozni.    

    És a többi magyar versenyzőtől?

    Nagyon nagy öröm, hogy a Zengő Motorsport három autót is indít az idei kiírásban, ráadásul kettőt, magyar versenyzők vezetnek majd, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor személyében. Michelisz Norbi mellett nekik és persze Tassi Attilának is nagyon szurkolok, bízom benne, hogy jó eredményeket érnek el. Érdekesség, hogy Kismarty-Lechner Gábor ellen én is versenyeztem egykor a Suzuki Kupában, nagyon jó lesz őt látni, és nagy dolog, hogy egy kortársam megkapja a lehetőséget idén a WTCR-ben való bemutatkozásra. 

    Miket tartogat számunkra ez a vírus miatt lerövidített, mégis nagyon sűrű 2020-as szezon? Mennyiben lesz más ez az őszi-téli lebonyolítás?

    Intenzív és sűrű lesz, ami újdonság lesz még a legtapasztaltabb versenyzőknek is, a közel 60 éves Gabriele Tarquini sem látott még ilyet soha. Sokkal nagyobb súlya lesz egy-egy hibának, mert kevesebb lehetőség lesz kijavítani ezeket. Már csak ezért is ádáz csatákra számítok, és ugye a WTCR-ben mindig is benne volt az, hogy egymás kilincsén fordulnak el a kanyarokban a versenyzők. Izgalmas szezon vár ránk és a Sport TV nézőire.    

    Michelisz Norbi a 2020-as szezonról:

    Az első hétvége programja:

    WTCR, 1. versenyhétvége, időmérő edzés, Zolder: szeptember 12., szombat 13:45, Sport2 (élő)

    WTCR, 1. versenyhétvége, 1. futam, Zolder: szeptember 13., vasárnap 09:15, Sport1 (élő)

    WTCR, 1. versenyhétvége, 2. futam, Zolder: szeptember 13., vasárnap 13:45, Sport1 (élő)

  • A Renault ausztrál túraautóssal ír történelmet a WTCR idénynyitóján

    A Renault ausztrál túraautóssal ír történelmet a WTCR idénynyitóján

    A TCR Australia egyik élmenője indulhat szabadkártyásként egy Renault Mégane-nal Zolderben, a WTCR első idei hétvégéjén.

    Dylan O’Keeffe a Garry Rogers Motorsport színeit erősíti a déli kontinensen, most azonban a Vukovic Motorsportnál indul majd. Ő lesz majd az első ausztrál, aki WTCR futamon indul. FIA által jegyzett túraautó versenyen pedig legutóbb 1995-ben Gary Brabham szerepelt a Touring Car World Cup-on.

    „Elég hihetetlen, hogy végül megvalósul az, hogy a WTCR-ben versenyezhetek majd, a körülményeket és a vírushelyzetet figyelembe véve. Nagyon hálás vagyok a csapatnak ezért a lehetőségért, hogy az autójukkal versenyezhetek.”

    „Bár még mindig a saját bajnokságomra koncentrálok, ott októberig szünet van, így ez időt bitosított számomra, hogy elutazzak, és visszatérve kövessem a szükséges óvintézkedéseket.”

    Az ausztrál versenyző amúgy is Renault-val versenyez odahaza, de már tesztelhetett új csapatával a Salzburgringen, ahol eredetileg lett volna a szezonkezdet.

    „Elértük a célunkat a tesztnapon, ami a kezelhetőség és az egyensúly javítása volt. Esős volt reggel az idő, de délutánra megszáradt a pálya, így különböző körülmények között is kipróbálhattam az autót.”

    O’Keeffe tavaly ötödik lett hazai bajnokságában, és Jack Young mellé érkezik, aki az egyetlen Renault-t vezeti a teljes WTCR szezonban.

  • Montoya a DragonSpeed színeiben indulhat Le Mansban!

    Montoya a DragonSpeed színeiben indulhat Le Mansban!

    Juan Pablo Montoya újra arra készül, hogy megmérettesse magát a 24 órás futamon Le Mansban. A RACER úgy tudja, hogy a jelenleg IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban aktív kolumbiai a DragonSpeed LMP2-es autóját vezetheti majd szeptember 19-20-án, amennyiben a nevezését jóváhagyják a szervezők.

    Juan Pablo a tervek szerint a #21-es rajtszámú ORECA 07-Gibsont vezetheti majd az LMP2-es kategóriában, a francia Timothe Buret és a mexikói Memo Rojas oldalán. Montoya azután került képbe, hogy a brazil Pipo Derani alkalmazása kútba esett, a DragonSpeed ezt követően kereste meg a kétszeres Indy 500 győztest a múlt héten.

    Buret és a kolumbiai nem versenyeztek még együtt, de Rojasszal egyetemben már számtalan órát eltöltöttek együtt a hosszútávú versenyzés világában. A Chip Ganassi Racingnél csapattársak voltak, Montoya pedig rendre feltűnt januárban a Rolex 24 óráson Daytonában, és a Grand-Am Daytona prototípus korszakban az akkor NASCAR pilóta pont Rojas társa volt többször is, és nyertek 2008-ban és 2013-ban is.

    Montoya 2018-ban mutatkozott be Le Mansban, akkor az United Autosports LMP2-es csapatával lettek kategóriájukban harmadikak, az összetettben pedig hetedikek.

  • Mi a helyzet a Super Racing Fesztivál rendezvénnyel a Hungaroringen?

    Mi a helyzet a Super Racing Fesztivál rendezvénnyel a Hungaroringen?

    A magyarországi koronavírus helyzet miatt a sokak által várt Super Racing Fesztivál eredetileg áprilisra volt tervezve. Némi vargabetűk után az új tervezett időpont októberre került. Sajnos, így szeptember közepe felé haladva is teljesen helyes a megfogalmazás mely szerint tervezett. Tapasztalható ugyanis némi káosz a két fő esemény, a túraautó világkupa és a kamion Európa-bajnokság háza táján. Összeszedtük, hogy pontosan mit tudunk erről jelenleg, majd jósolunk.

    Az a biztos, ami már megtörtént, kezdjük tehát az ETRC-s résszel. A Cseh Köztársaságban Autodrom Most pályáján elkezdődött Kiss Norbiék szezonja. Korlátozott számban, de lehettek nézők. Ez a széria részéről kiemelkedően fontos, hiszen üzletileg is évek óta jelentősen alapoznak a kilátogató rajongókra is. Belgium a COVID-19 miatt beszigorított annyira, hogy zárt kapus lesz az eredetileg nem így tervezett versenyhétvége. A kamion EB-nek ez így már nem felel meg, így a holland bajnokság kamionjai mellé megérkeztek gyorsan a WTCR és a TCR Europe autói, mert nekik így is jó.

    Jarama azért esett el, mert ott ugyan lehetnek nézők, de ha a szervezők és a német csapatok haza akarnak majd térni onnan, 2 hét karantén várna mindenkire. Ezzel borul a versenynaptár, és az otthoni civil tevékenységük is. A legfrissebb hír innen az, hogy a csapatok kaptak értesítést, mely szerint jöhetnek nyugodtan. A magyar fél mindent elintézett, csak legyen érvényes COVID-19 tesztjük a résztvevőknek.

    A WTCR-ben most hétvégén kezdődik az élet, de az Eurosport Events nevében Ribeiro gyakorlatilag kimondta, hogy ők nem támaszkodnak üzletileg annyira a nézőkre, így nekik megfelel akár az is, ha a teljes szezonjuk zárt kapuk előtt zajlik, a rajongókat igyekeznek kiemelkedő digitális tartalommal kárpótolni. Az, hogy összebútoroznak a Hungaroringen a kamionosokkal, mindkét fél esetében előnyös normál esetben, de most is, a költségek miatt. Ráadásul már nincs pl. olyan szponzor ütközés, mint pár éve a Slovakia Ringen, a Yokohama és a Goodyear között.

    A FIA annyiban segíti mindenki munkáját, hogy kiadta azon rendelkezéseit, amelyek leginkább a Forma-1-es tapasztalatokra alapozódtak, és ezt használják most a nemzetközi autóversenyek szervezői, amelyek alájuk tartoznak. Aki veszi a fáradságot és végigolvassa, láthatja, hogy egyáltalán nem tiltott a nézők korlátozott jelenléte, de nyilvánvalóan helyi rendelkezések ezt felülírhatják.

    A Hungaroringnél a Super Racing Fesztiválról jelenleg nincs információ, és a hivatalos jegyértékesítési oldalukon sincs semmi kapaszkodó. Ami viszont biztos, hogy zajlanak nézős események is, hiszen szeptember 19-én gyorsulási verseny lesz. Amit ők ennél a rendezvénynél kiemelnek, az ez:

    A rendezvényre maximum 5.000 néző mehet be. A Hungaroring területére történő belépés előtt kötelező hőmérsékletmérés lesz, és kérjük, vegyék tudomásul, hogy amennyiben bármely néző vagy résztvevő hőmérséklete meghaladja a 37 fokot, az illető nem léphet be a pálya területére.

    Az esemény magyar szervezőjének pedig más dolga nincs is, mint kb. mindenki – így a nézői – igényeknek is megfelelni, mert ők természetesen soha egy percig nem gondolták azt, hogy zárt kapus legyen az esemény. Így ők nagyon is várnák a jelenleg engedélyezett és limitált 5000 főt, amit tehettek, megtettek.

    Mi a konklúzió, és mi lesz szerintünk? A rajongók közötti szóbeszédnek senki ne higgyen, mely szerint elmarad, vagy zárt kapus lesz. A kulcs a Hungaroringnél van, így amire inkább érdemes készülni, ha megnyitják a jegyvásárlási lehetőséget, akkor a nézők között is olyan sprintfutam indulhat, mint volt Hollandiában Verstappen miatt, aztán a COVID-19 miatt sajnos abból sem lett 2020-ban semmi. Mi erre készülnénk. Kb. szeptember 20-án. 😉