Kategória: Touring Car

  • Michelisz sorsa veszélyben lehet, kivonulhat a Hyundai a WTCR-ből

    Michelisz sorsa veszélyben lehet, kivonulhat a Hyundai a WTCR-ből

    Nem volt valami jó szezonja a Hyundainak, a legjobb pilótájuk, Michelisz csak 13. lett összetettben. Andrea Adamo, a márka motorsport igazgatója „messze van” attól, hogy döntsön a következő évet illetően.

    „A járvány mindent erősen érintett, és még kell értenünk, mi is lesz a WTCR jövőre. Szóval messze vagyok attól, hogy bármit is megerősítsek.”

    Az olasz kritikus volt BoP (teljesítmény kiegyenlítő) rendszer idei használata miatt, ezért visszavonta a Hyundai autóit a nürburgringi fordulótól. Szerinte a szabályok, és a költségek kezelése kulcsfontosságú lesz annak szempontjából, hogyan folytatják majd a TCR kategóriában.

    „Nem tudjuk, az Eurosport milyen irányban változtat majd a sportszabályzaton. Szerintem a költségek magasak, ezen csökkenteni kell, okosabban kell majd csinálni.”

    „Az, hogy most nyitottabbá váltak a szabályok, hogy mindenkit beengedjenek a mezőnybe, nagyon felzaklatott minket. Ha a sorozatot már az elejétől a költségcsökkentés mentén vezérelték volna, ez történt volna meg. Ez nem a járványon múlt.”

    Az új Elantra N TCR-t már bejelentették a következő szezonra, de Adamo nem kapkodná el, hogy a WTCR-ben is szerepeltessék az autót.

    „Az Elantra N TCR nagyon fontos számunkra, de vásárlóinknak is, Amerikában, Ázsiában és Európában. Elég piaca van a kategóriának, ahol megmutathatjuk az autó teljesítményét, nem kell a WTCR-ben is szerepelnünk.”

    „Ha mégis megyünk majd ott, akkor támogathatjuk a csapatainkat gyári pilótákkal. Ha nem kérnek belőle, akkor is boldogak vagyunk, hogy vannak partnereink ott.”

    Eközben a Hyundai már korábban azt is eldöntötte, hogy részt vesznek az ETCR első szezonjában, így nem maradnak túraautós szereplés nélkül. Az autót Spanyolországban már Michelisz is kipróbálta a WTCR hétvége keretein belül.

    „Szerintem nagy jövő áll az ETCR előtt. Ha ennyire új dologba kezd az ember., az elején mindig lesznek nehézségek. A Hyundai azonban elég erősen kifejezte elköteleződését a sorozat iránt. A benzines programokkal kapcsolatban meg tudnunk kell, mit hoz a jövő, annak alapján fogunk dönteni.”

  • Ismét hosszútávú autóversenyen fog rajthoz állni Valentino Rossi

    Ismét hosszútávú autóversenyen fog rajthoz állni Valentino Rossi

    Januárban ismét részt fog venni a Gulf 12 órás autóversenyen a MotoGP élő legendája Valentino Rossi. Az olasz klasszis egy GT3-as Ferrari 488-ast fog vezetni, többek között féltestvérével, Luca Marinivel is megosztva.

    Rossi tavaly már kipróbálta a hosszútávú autóversenyzést, ugyanis a Kessel Racing Ferrarijával indult az abu dhabi-i 12 órás versenyen Alessio Salucci és Luca Marini oldalán.

    A trió végül megnyerte a Pro-Am kategóriát és az abszolút értékelés harmadik helyén zárt. A Gulf 12 órás elnevezésű versenyt 2021 január 9.-én rendezik meg, ami eredetileg továbbra is Abu Dhabiban lett volna megtartva, de a koronavírus-járvány miatt végül Bahrein lesz az esemény házigazdája, és a decemberi időpontról került át az új évre.

    Az előző évhez hasonlóan most is Rossi mellett a szintén motorversenyzője féltestvére Luca Marini, és jóbarátja, valamint üzleti partnere Alessio Salucci fogja vezetni a Ferrarit.

  • Vernay véget vetne a piszkos csapatutasításoknak

    Vernay véget vetne a piszkos csapatutasításoknak

    Jean-Karl Vernay szót emelt a túlzott helycserék ellen, amik bajnoki vetélytársait segítették a WTCR utolsó fordulójában.

    Az elengedéseknek köszönhetően Vernay negyedik lett összetettben, pedig azelőtt még a második helyért küzdött.

    A Team Mulsanne versenyzője a szezon nagy részében csapattárs nélkül szállt szembe a Cyan Racing (Lynk & Co.) és a Münnich Motorsport (Honda) alakulataival.

    Muller és Guerrieri is segítséget kaptak csapaton belülről, és ez a pár kulcsfontosságú pozíció hozzásegítette őket ahhoz, hogy a francia elé kerüljenek az összetettben.

    „Először is, gratulálok Yann sikeréhez. Örülök a francia győzelemnek.” – szögezte le.

    „Ma a semmiért veszítettük el a bajnoki dobogót, csak azért, mert egyesek állandóan cserélgetik a helyeket. Érthető, de nem valami sportszerű, hogy így játszanak. Nehéz ezen túltenni magam.”

    Végül Guerrieri büntetést kapott a harmadik futamon pályaelhagyásért, így Vernay visszakapta a harmadik helyet.

  • Montoya a DragonSpeed versenyzője lesz 2021-ben!

    Montoya a DragonSpeed versenyzője lesz 2021-ben!

    Juan Pablo Montoya, Henrik Hedman és Ben Hanley mellett jövőre már egész évben az amerikai csapat pilótája lesz, nem csak a 24 órás futamon Le Mansban.

    A dailysportscar.com pedig már októberben megírta, hogy a DragonSpeed újra egy LMP2-es csapattal vesz részt a a FIA hosszútávú világbajnokságában, miután egy évet kihagytak.

    Ez lesz az egyetlen nevezésük, de nyertek már a WEC-ben, az IMSA-ban és az ELMS-ben is, utóbbiban 2017-ben bajnokok is lettek. A DragonSpeed pedig egy új bázisra költözik a barcelonai pályához közel, Spanyolországban, Montmelóba. A csapat immáron teljesen a sportautózásra koncentrál, miután beszűntették a tevékenységeiket az IndyCarban. A hat fordulós WEC nevezés mellett, melyben természetesen benne lesz Le Mans is, harmadszor is megpróbálják megnyerni januárban egymás után a Rolex 24 órás futamot Daytonában.

    Henrik Hedman így nyilatkozott:
    „A DragonSpeed és Ben olyanok, mint egy család, és ezt a kapcsolatot semmiért se váltanám le. Ben minden alkalommal igazolja a képességeit, amikor csak az autóba ül. Az pedig megtiszteltetés, hogy az alakulatunknál üdvözölhetem Juant. Nagyon sokat várunk tőle, hiszen idén láttuk, hogy mit tett hozzá Le Mansban a csapatunkhoz pályán és pályán kívül is. Mivel lesz most külön bajnokság a WEC-ben a bronz kategóriájú versenyzőknek, ezért biztos vagyok benne, hogy a bajnoki címért megyünk, hiszen az ELMS Bronze kategóriájában negyedik éve mi szerezzük a legtöbb pontot. Azt sem zárnám ki, hogy ne lenne esélyünk az LMP2 bajnoki összetett bajnoki címére!”

    Ben Hanley hozzátette:
    „Nem is lehetnék izgatottabb annál, hogy visszatérhetek 2021-ben a WEC-be és a DragonSpeeddel. Jó dolog, hogy ilyen hamar bel ehetett jelenteni ezt a programot, ami elég időt ad ahhoz, hogy ráhangolódjunk a jövő évi gumi illetve motorváltozásokra. Juannal a fedélzeten és és Henrik elképesztő 2020-as teljesítményével minden adott egy sikeres szezonhoz.”

    Végül Juan Pablo Montoya is megszólalt:
    „Igazán örülök, hogy csatlakozhatom a DragonSpeedhez egy teljes WEC szezonra. Remek tapasztalatot szereztem velük idén Le Mansban és várom már, hogy versenyezhessek újra annyi klasszikus versenypályán, ilyen remek emberekkel.”

    A nyilatkozatokat a DragonSpeed csapatfőnöke, Elton Julian zárta:
    „Elképesztően elégedett vagyok, hogy bejelenthettem mindezt már most, a következő szezon előtt. Csodálatos csapatunk összetartott ezen igazán kihívásokkal teli évben, és nagyon bizonyítani akarnak Henrikkel és a többi pilótával. Henrik és Ben újra együtt, és hozzájuk jön még Juan tehetséges és sokat tapasztalt keze. Ez óriási magabiztosságot ad abban, hogy nem csak a saját kategóriánk bajnoki címeiért harcoljunk, hanem az összetettben is minél előrébb leszünk, amint kialakul at új top osztály mezőnye. Nagyon várjuk már 2021-et!”

  • Aragónban bemutatták az elektromos Alfa Romeo Giuliát!

    Aragónban bemutatták az elektromos Alfa Romeo Giuliát!

    Az ETCR bemutatót tartott a világkupa szezonzáróján, és ennek keretein belül a Romeo Ferraris lerántotta a leplet az új Alfa Romeo elektromos túraautójáról.

    Az autót a csapatfőnök, Michela Cerruti, és a már bejelentett pilóta, Jean-Karl Vernay mutatta be.

    „Nagyon boldogok vagyunk, hogy útjára engedhetjük az autót, ez a projekt egy évi kemény munka gyümölcse. Ez a kezdet számunkra az elektromos autósport világában.”

    Alfa Romeo, ETCR, racingline.hu
    Fotó: PURE ETCR

    Vernay – a bajnokság harmadik helyezettje – is szombaton látta először az autót.

    „Eddig titokban tartották előlem is, de büszkék lehetnek a munkájukra, ez egészen elképesztő. Nincsenek akkora forrásaik, mint a többi gyártónak, de az autó mégis kiemelkedő lett.”

    „A festés is gyönyörű, sok munka van benne. Talán még pont ennyi hátra is van, mire rajthoz állhatunk. Mindenesetre büszke vagyok.”

    Az Alfa Romeo Giulia ETCR a harmadik autó, amit nyilvánosság elé tártak, a Cupra e-Racer és a Hyundai Veloster N ETCR után.

    A TCR kategória alapítóját, Marcello Lottit kifejezett örömmel töltötte el az új autó látványa élőben.

    „Mindig izgalmas, ha egy új autó bemutatásáról van szó, de Alfa Romeo Giulia egész különleges jelentéssel bír. Egy híres név csatlakozik most hozzánk, ráadásul gazdag túrautós múlttal.”

    „Eddig csak képeket és grafikákat láttunk, de kiráz a hideg, hogy élőben láthatom ezt az autót. Nagyon tetszik, és alig várom, hogy lássam a pályán is. Biztos vagyok benne, hogy a Romeo Ferraris profizmusa rögtön versenyképessé teszi majd ezt a járgányt.”

    A Cuprával és a Hyundaijal ellentétben Alfa Romeo még nincs bejáratva egyik pályán sem, mivel el kell végezni a karosszéria és az elemek összeegyeztetését, de a csapatfőnök szerint erre nem kell sokat várni.

    „Talán télen már pályára mehetünk. Sok múlik az akkumulátoron, ez a Williamsen múlik majd. Persze most a világban uralkodó helyzet miatt elég nehéz bármi konkrétumot mondani. De közvetlenül az év elején, talán január végén sor kerülhet rá.”

  • Michelisz Norbert kipróbálta az elektromos Hyundait Spanyolországban!

    Michelisz Norbert kipróbálta az elektromos Hyundait Spanyolországban!

    A jövőre induló PURE ETCR sorozat bemutatót tartott a nagytestvér WTCR szezonzáróján Aragónban. A Hyundai pilótái közül Michelisz Nobert vezethette az új elektromos Veloster N ETCR-t.

    A Hyundai autóját mutatták be elsőként a koppenhágai bemutatón, most is a koreai márka autói voltak a középpontban.

    Az MotorLand Aragón számos vonalvezetéssel rendelkezik, ezt kihasználva az egyik pályaszakaszon először állították fel az ETCR startkapuit is.

    startkapu, PURE ETCR, racingline.hu
    Az ETCR startkapuja Aragónban, Fotó: PURE ETCR

    A két WTCR csapat nevében Gabriele Tarquini és Luca Engstler állt oda próbarajthoz a világkupában is használt hagyományos túraautókkal. Az elektromos változattal pedig Michelisz gurult oda közéjük.

    Attól azért nem kell félni, hogy a trónfosztott világkupa győztes kikerül a WTCR vérkeringéséből, hiszen a Hyundai teszt- és tartalékpilótája, Augusto Farfus neve köthető jelenleg az elektromos projekthez.

    Michelisz Norbert, Hyundai, ETCR, racingline.hu
    Fotó: PURE ETCR

    Az eddigi tudnivalókat az ETCR-ről összefoglalva itt olvashatjátok.

  • Yann Ehrlacher a WTCR 2020-as bajnoka

    Yann Ehrlacher a WTCR 2020-as bajnoka

    Az aragoni szezonzáró második futama után vált biztossá, hogy Yann Ehrlacher szerezte meg az idei Túraautó Világkupa bajnoki trófeáját.

    A 24 éves francia pilóta ezzel a sorozat történetének legfiatalabb bajnokává avanzsált. Ehrlacher számára ez csupán a negyedik év volt, amit a túraautózás elit kategóriájában tölthetett. A csapata a Cyan Racing Lynk & Co pedig a csapat bajnoki címet is bezsebelte ezzel párhuzamosan.

    „Ez valami őrület. Életem legjobb napja, nem hiszem el, ami történt. Annyira büszke vagyok mindenki munkájára. Minden reggel erről álmodtam. Hihetetlen boldog vagyok.” – nyilatkozta érzelemdúsan a leintés után Ehrlacher.

    Talán még a bajnoknál is boldogabb volt a csapattársa és egyben nagybátyja Yvan Müller.

    „Ez volt az év legjobb versenye, nem azért, mert nyertem, hanem mert Yann hatodik lett és ez elég volt a bajnoki címéhez. Így mi megnyertük az egyéni meg a csapat bajnoki címet is, fantasztikus. Bajnoknak lenni az unokaöcsömmel… 25 év van köztünk és csapattársak vagyunk, most pedig együtt lettünk bajnokok. Amikor ő még kicsi volt én már versenyeztem, és akkor még messze nem gondoltam erre, de most megcsináltuk, nagyon büszke vagyok.” – fogalmazott a négyszeres WTCC-bajnok.

    A szezonzáró hétvége első futamán a nedves pálya tréfálta meg a mezőny nagy részét, ugyanis kevesen választották az elől slick, hátul eső gumis nyerő taktikát. Végül ez kellett a sikerhez, amit a bajnoki címre hajtó Esteban Guerrieri nyerte meg, a 16.helyről rajtolva, köszönhetően annak, hogy csapattársa Girolami az utolsó kör végén elengedte őt. A harmadik helyen Gilles Magnus végzett.

    A második futam döntött végül a bajnoki címről. A második elején kiesett Guerrieri, így Ehrlacher nagyon közel került a serleghez, amit végül egy hatodik hellyel be is tudott biztosítani. A versenyt a csapattársa Yvan Müller nyerte meg, Jean-Karl Vernay és a Zengő Motorsportos Mikel Azcona előtt. Michelisz 5., Tassi 8.lett.

    Az év utolsó futamán pedig egy újonc futamgyőzelem született Santiago Urrutia révén, a már bajnok Ehrlacher és Vernay előtt.

    A pontversenyben Ehrlacher mögött Yvan Müller végzett a második helyen, Guerrieri pedig harmadik lett. A pontversenyben a legjobb magyar Tassi Attila lett, a 12. helyen, míg a címvédő Michelisz Norbert 13.helyen zárt, legjobb Hyundaiosként.

    A bajnokság végeredménye:

    # Versenyző Márka Pont
    1 ?? Yann Ehrlacher Lync&Co 234
    2 ?? Yvan Muller Lync&Co 195 -39
    3 ?? Jean-Karl Vernay Alfa Romeo 194 -40
    4 ?? Esteban Guerrieri Honda 188 -46
    5 ?? Gilles Magnus (R) Audi 172 -62
    6 ?? Santiago Urrutia Lync&Co 169 -65
    7 ?? Mikel Azcona Cupra 168 -66
    8 ?? Nathanael Berthon Audi 148 -86
    9 ?? Thed Björk Lync&Co 142 -92
    10 ?? Nestor Girolami Honda 137 -97
    11 ?? Tom Coronel Audi 117 -117
    12 ?? Tassi Attila Honda 100 -134
    13 ?? Michelisz Norbert Hyundai 93 -141
    14 ?? Gabriele Tarquini Hyundai 79 -155
    15 ?? Tiago Monteiro Honda 79 -155
    16 ?? Luca Engstler (R) Hyundai 59 -175
    17 ?? Nick Catsburg Hyundai 53 -181
    18 ?? Boldizs Bence (R) Cupra 35 -199
    19 ?? Aurélien Comte Renault 17 -217
    20 ?? Kismarty-Lechner Gábor Cupra 17 -217
    21 ?? Josh Files Hyundai 9 -225
    22 ?? Mitchell Cheah Hyundai 4 -230
    23 ?? Nicolas Gruber Hyundai 3 -231
    24 ?? Jack Young (R) Renault 0 -234
  • Búcsú az Audi RS 5 DTM-től, mely számos rekordot megdöntött

    Búcsú az Audi RS 5 DTM-től, mely számos rekordot megdöntött

    Sajtóközlemény: 28 győzelem, 95 dobogó, 29 pole pozíció, 28 leggyorsabb kör és mind a hat bajnoki cím: az Audi RS 5 DTM, amely múlt vasárnap teljesítette utolsó versenyét a Hockenheimringen, mindössze két év alatt számos rekordot megdöntött vagy állított fel. Részben hatékonyságának köszönhetően az egyik legsikeresebb versenyautó a DTM történetében, amelyet 2021-től GT3-as autókkal rendeznek.

     A koronavírus járvány miatt 2020 volt legkompaktabb DTM szezon valaha: csak 100 nap volt a Spa szezonnyitó és a hockenheimi finálé között. Mindössze 50 nap alatt, és már hat futammal a szezon vége előtt az Audi elnyerte a gyártói címet – egy rekord, mely valószínűleg örökre megmarad.

    Az Audi RS 5 DTM négyhengeres turbója több, mint 610 lóerővel a vállalat DTM történetében nemcsak a legerősebb motor volt, hanem a leghatékonyabb is. Az Audi sorozatgyártásában is széles körben alkalmazott turbófeltöltés és benzin közvetlen befecskendezés (TFSI) kombinációjának köszönhetően a teljes terhelés alatti fordulatszám-tartományban a fajlagos fogyasztás körülbelül tíz százalékkal javult a régi V8-as motorhoz képest, ezzel jelentősen csökkent az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 -kibocsátás.

    DTM-ben szereplő versenyautó ritkán volt olyan kiváló, mint az Audi RS 5 DTM Class1 változata. Az Audi 2019-ben és 2020-ban 36 versenyből 28-at nyert meg. Az Audi pilótái a két év alatt 108 lehetséges dobogós helyezésből 95-et nyertek meg. Ehhez jön még 29 pole-pozíció, 28 leggyorsabb futamkör és mind a hat bajnoki cím a versenyzők, a gyártók és a csapatok osztályozásában.

    A 2019-es szezonban elért 582 pontos rekord előnyt 2020-ban egy másik rekord követte a gyártók versenyében elért 753 pontos fölény. Az elmúlt két év nyolc versenyén az Audi a lehető legtöbb pontot szerezte a gyártók bajnokságában (76). Az Audi volt az első gyártó a sorozat történetében, mely több mint 1000 pontot gyűjtött a DTM-szezonban – és ezt kétszer is egymás után.

    A 2.0 TFSI a megbízhatóság szempontjából is példaértékű volt: az Audi volt az egyetlen gyártó, ami beérte az előírások által engedélyezett motor kvótával, ezért nem kellett elszenvednie pontlevonásokat a gyártók bajnokságában. Egy motor legnagyobb futásteljesítménye több mint 7132 kilométer volt. Mike Rockenfeller a teljes 2020-as szezont (5305 kilométer) ugyanazzal a motorral teljesítette.

    Az Audi RS 5 DTM rendkívüli megbízhatóságának köszönhetően René Rastnak és Nico Müllernek a 2020-as szezonban mind a 18 futamon sikerült pontokat szereznie.

    A márka 16 győzelemmel, 17 pole-pozícióval és 16 leggyorsabb körrel, 54 lehetséges dobogós helyezésből negyvenötöt elérve és mindhárom bajnoki cím elnyerésével a cég történelmének legsikeresebb DTM-szezonját érte el tavaly. A 2019-es szezon összes rekordját ismét felülmúlták.

    A 2020-as szezon fináléjában a Hockenheimringen a hat gyári nevezésű Audi RS 5 DTM autó az első hat helyen végzett. A Brands Hatch vasárnapi, 2019-es versenyén mind a nyolc Audi RS 5 DTM autó a nyolc legjobb rajthelyről indult.

    Az Audi mind a hat gyári pilótája az összesített legjobb nyolc között zárta a 2019-es és a 2020-as szezont. Ilyen még soha nem fordult elő.

    A 2019-es és a 2020-as csapatbajnokságon a három Audi Sport Team Abt, a Phoenix és a Rosberg mindegyike az első háromban végzett. Egyetlen gyártó három csapatát a DTM első három helyén végezni a 2001-es szezonban láthattuk utoljára. 2019-ben az Audi Sport Team Rosberg hódította el a címet, 2020-ban pedig az Audi Sport Team Abt Sportsline nyerte el, mely utóbbi minden idők legsikeresebb Audi DTM-csapata 67 győzelemmel.

    A 2019-es vasárnapi nürburgringi versenyen az Audi 1-2-3-4-5-6-7 helyezéses győzelmet ünnepelt, ezzel beállítva a korábbi rekordot (BMW Zandvoortban 2015-ben).

    A belga WRT Team Audi Sport ügyfélcsapatként elsőként ért el pole pozíciót és dobogós helyezést a modern kori DTM történetében Ferdinand Habsburggal 2020-ban Zolderben.  A WRT beállított egy másik rekordot is a 2020-as szezonnyitó Spa-Francorchamps-i versenyen: Fabio Scherer lett az első DTM-pilóta, aki Audi RS 5 DTM-jével megtörte a 300 km/h-s határt.

    Az Audi RS 5 DTM mind a tizenegy versenypályán, amelyek 2019-ben és 2020-ban szerepeltek a DTM menetrendjében, tartja a Class 1.versenyautók abszolút pályarekordját. Hét pályán René Rast az új rekorder, aki a Class 1. kategóriás versenyautók által valaha vezetett leggyorsabb körért is teljesítette: a Spa-Francorchamps-on az Audi pilótája 203 km/h átlagsebességet ért el a kvalifikációban.

    René Rast számos rekordot ért el 2019-ben és 2020-ban. A német az első pilóta, aki három DTM címet nyert első négy éve alatt. 2019-ben 72 pont előnnyel nyerte el a címet, ami a DTM történetében a legnagyobb különbség. 13-szor indult a rács első sorából, hétszer pedig pole pozícióból. Így felülmúlta a rekordot, amelyet Nicola Larini állított fel, aki 1993-ban tizenkétszer indult az első sorból. 24 győzelemmel és három címmel Rast ma már a történelem legsikeresebb Audi DTM-pilótája is.

    Bernd Schneider és Timo Scheider után René Rast a DTM történetében a harmadik pilóta, aki sikeresen megvédte bajnoki címét.

    Az Audi negyedszer is sikeresen megvédte címét a DTM versenyzői bajnokságban, ami szintén rekord. További új DTM rekordok a négy karikás márkától: tíz győzelem egymás után, 20 pole-pozíció egymás után, tizenegy leggyorsabb kör egymás után és 17 pole-pozíció egyetlen szezonban.

    A 2020-as szezonban az Audi RS 5 DTM 649 körből 601-et vezetett, ez 2663 kilométert jelent a 2865 kilométeres össztávból, ami a táv 93 százalékának felel meg.

    Az Audi egy idényben elért 16 győzelmével a 25 éves rekordot döntött meg 2020-ban. A DTM történetének legszorosabb befutóját is beállítoták: ahogyan az 1996-os Norisring versenyben, Nico Müller és René Rast is pontosan 0,089 másodperc választotta el a céltól vonal a Lausitzringnél 2020-ban.

    Négy éven belül az Audi háromszor érte el a bajnokság mindhárom koronáját, és ugyanabban a szezonban megnyerte a pilóták, a gyártók és a csapatok versenyét.

    Szintén lenyűgöző: 2020-ban a rajtrács első sorát az Audi RS 5 DTM pilótái foglalták el a 18 verseny közül 16 alkalommal. Az Audi 2020-ban a 18 futam közül 15-ben több sikert is ünnepelt.

     

  • Az „esélytelenebb” Toyota fordított, Kobayashi és López WEC bajnok!

    Az „esélytelenebb” Toyota fordított, Kobayashi és López WEC bajnok!

    Bár Alonso korábbi csapattársai, a Buemi-Hartley-Nakajima trió állt jobban, Bahreinben a Kobayashi, López és Conway által vezetett Toyota nyert. Ezzel pedig övék lett a 2020-21-es szezon bajnoki címe is.

    A 8-as számú autó a WEC teljesítmény-kiegyenlítő rendszerének köszönhetően hátránnyal indult, és később sem tudott harcban lenni a futamgyőzelemért. Kört is kaptak volna, ha a verseny közepén egy safety car le nem csökkenti a különbségeket.

    „Jó érzés.” – jelentette ki Mike Conway. – „Hosszú szezon volt ez, a világ helyzetét nézve. Az, hogy megszereztük a címet, a csapattársaim érdeme, jó fényt vetettek rám.”

    Így bár az elmúlt három alkalommal nem sikerült megnyerniük a Le Mans-i 24 órást, a 7-es számú Toyota lett az utolsó LMP1-es bajnok. Jövőre ugyanis a sorozat a hypercar szabályzatra (LMPh) vált, az IMSA-val együtt.

    A Jota Sport Stevens-Tung-Aubry által vezetett autója összetett harmadik lett, és egyben meg is nyerték a versenyt LPM2-es kategóriában. Csapattársaik, da Costa, Davidson és Gonzalez végeztek másodikként, a dobogó alsó fokára van der Garde, de Vries és van Eerd állhatott fel.

    A kategóriát Philip Hanson és Filipe Albuquerque már Le Mans-ban bebiztosította, csakúgy, mint a GTE Pro mezőnyében Nicki Thiim és Marco Sorensen.

    Az egyetlen megmaradt cím a GTE Am kategóriában Emmanuel Collard, Nicklas Nielsen és Francois Perrodo érdeme lett. Hiába jöttek be csak másodiknak, így sikerült ledolgozniuk a hátrányukat a fékhibával Adam-Eastwood-Yoluc trióval szemben.

  • Vettel DTM-es álmát törte össze a 23 futamos versenynaptár

    Vettel DTM-es álmát törte össze a 23 futamos versenynaptár

    Sebastian Vettel már tárgyalt Gerhard Bergerrel egy esetleges DTM-es szereplésről, de az új, rekordhosszúságú F1-es naptár úgy tűnik, megakadályozza majd ezt.

    A német világbajnok úgy nyilatkozott, szeretné megtapasztalni, milyen az Forma-1-en kívül versenyezni, mielőtt végleg elköszönne a sorozattól.

    A DTM jövőre a GT Pro szabályrendszerre áll majd át, és felkeltette Vettel érdeklődését.

    „Beszéltünk arról, hogy a múltban egy csomó versenyző csinált mást is az F1-en kívül. De ez sok ideje volt, én nem hiszem, hogy megtehetném ezt.”

    „Jó lenne más autókkal más kihívás után nézni, de ez 23 versennyel elég nehéz, mert ez lefedi a hétvégék nagy részét.”

    Ha teljes szezont nem is futhat, egy-egy futamra átugorhatna egy másik szériába, ahogy Alonso is tette ezt az Indy 500-zal. Akkor Ecclestone közbenjárására is szükség volt, hogy ez megvalósulhasson.

    Az a hír járja, hogy az F1 korábbi feje már beszélt Lawrence Strollal, és ez késztette végül a kanadait arra, hogy Vettel mellett döntsön.

    „Az igaz, hogy beszélek mindkettejükkel. De akár hiszik, akár nem, sok más emberrel is. A barátaimnak tekintem őket, és tanácsokat is elfogadok tőlük. Sok mindenről beszéltem velük.” – tisztázta a világbajnok.