Kategória: Touring Car

  • Magnussen 2022-ben már gyári csapattal, a Le Mansban indulna

    Magnussen 2022-ben már gyári csapattal, a Le Mansban indulna

    2022-ben Kevin Magnussen a Le Mans felé veheti az irányt. A dán pilóta elvesztette a versenyülését a Forma-1-ben, így idén megkezdi kalandozását Amerikában, a sportautózás világában. Az első versenye január végén lesz Daytonában, az ismert Chip Ganassi alakulattal.

    Az Auto Hebdo szerint azonban a 28 éves versenyző visszatérhet a tengerentúlról, mivel a pletykák szerint a Peugeot új hiperautó osztályú sportautójába tart. A francia magazin szerint további F1 veteránok lehetnek itt a csapattársai, Jean-Eric Vergne és Paul di Resta lehetnek Magnussen csapattársai majd 2022-ben. A dán BT újságnak Magnussen így nyilatkozott:

    „A 2021-es szezon után látnom kell, hogy mi történik majd, és maradok-e Amerikában, avagy visszatérek Európába. Izgalmas dolgok történnek Le Mans körül, ahol rengeteg pletyka kering új gyári csapatokról.”

  • Kubica és Habsburg Ferdinánd egy csapatban indulnak a Daytona 24 óráson

    Kubica és Habsburg Ferdinánd egy csapatban indulnak a Daytona 24 óráson

    Robert Kubica bejelentette, hogy január végén elindul a Daytonában megrendezendő 24 órás versenyen.

    A lengyel 2019-es F1-es éve után tavaly a DTM-ben versenyzett, emellett pedig az Alfa Romeónál is beugrott néhány szabadedzésre, hiszen ő a tartalékpilótájuk, sőt idénre is az marad.

    A 2008-as Kanadai Nagydíj győztese az LMP2-es kategóriában áll rajthoz, a High Class Racing színeiben, egy ORECA 07-Gibson volánja mögött.

    Egyik csapattársa a tavaly (és tavalyelőtt) szintén DTM-ben versenyző Habsburg Ferdinánd lesz, aki már 2018-ban elindult a Daytona 24 óráson, a Jackie Chan DC Racingnél. A másik két pilóta pedig Anders Fjordbach és Dennis Andersen lesz az alakulatnál.

    A versenyt január 30-án és 31-én rendezik meg a tervezik szerint.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Robert Kubica (@robertkubica_real) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Ferdinand Habsburg (@fhabsburg62) által megosztott bejegyzés

  • A DTM-ben versenyez idén Alex Albon

    A DTM-ben versenyez idén Alex Albon

    A Forma-1-es Red Bull csapatából kiszoruló Alex Albon 2021-ben a Német Túrauató Bajnokság (DTM) mezőnyében áll rajthoz.

    Múlt hónapban jelentette be a Red Bull, hogy Alex Albon helyére leigazolták Sergio Perezt, ez pedig azt jelenti, hogy a thai számára nem lett hely a mezőnyben.

    2021-ben a Red Bull tartalékversenyzőjeként fognak számolni vele, illetve azt is kijelentették, hogy nyitottak arra is, hogy egy másik csapatnak adják kölcsön. Most pedig bejelentették, hogy ő is tagja lesz a DTM első GT3-as idényének. Azt viszont csak később fogják ismertetni, hogy milyen autóval és melyik csapat színeiben fog indulni.

    Albon mellett egy másik Red Bullos versenyző, a brit Liam Lawson is a DTM-ben folytatja idén. Azt viszont még nem tudni, hogy a Formula 3 tavalyi ötödik helyezettje egyszerre fog-e a DTM-ben illetve az F2-ben szerepelni vagy sem.

    „A DTM egy elitkategóriás sorozat és a GT3-as sportautók egy érdekes platform és komoly kihívást jelentenek olyan sikeres pilótáknak, mint Alex Albon és olyan fiatal tehetségeknek, mint Liam Lawson.” – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója Helmut Marko.

    A Red Bull korábban szponzorként volt jelen a német bajnokságban, ahol a kétszeres bajnok Mattias Ekström gyári Audi csapatán voltak fellelhetőek.

    Alex Albon és Liam Lawson lettek az első két, hivatalosan is bejelentett versenyzők a sorozat új korszakának első évében.

  • Jos Verstappen a fiával indulna a Le Mans-i 24 órás versenyen

    Jos Verstappen a fiával indulna a Le Mans-i 24 órás versenyen

    Jos Verstappen kész visszatérni a legendás 24 órás versenyre, ráadásul a saját fiával Max-szal, de csak akkor, ha jó esélyeik lennének egy jó eredményre.

    Jos 106 Forma-1-es futamon állt rajthoz a Benetton, Simtek, Footwork, Tyrell, Stewart, Arrows és a Minardi színeiben. Utoljára a 2003-as Japán Nagydíjon állt rajthoz, majd azután 2008-ban részt vett a Le Mans-i 24 órás versenyen az LMP2 kategóriában, amit többed magával meg is nyert.

    A fia Max Verstappen pedig a jelenlegi Forma-1-es mezőny egyik sztárja, jelenleg tíz futamgyőzelme és két világbajnoki harmadik helye van eddig.

    A 48 éves holland számos autót tesztelt a közelmúltban, közülük egy LMP3-ast is, a Motorsport-total.com-nak adott interjújában elmondta, hogy ebben a korban azért már jóval nehezebb a határai feszegetése.

    „Ezért tesztelgetek” – felelte nevetve arra a kérdésre, hogy alkotna-e egy csapatot Max-szal.

    „Még mindig nagyon élvezem a versenyzést. Imádok a határon autózni, még ha nem is olyan könnyű mér az én koromban. Jó formában kell lenni, de ez már kihívást jelent számomra.” – folytatta.

    „Egyelőre nincs terv arra, hogy együtt induljunk valahol. Lehet, hogy egyszer az ő kedvéért megteszem, [elindulni Le Mans-ban – a szerk.] de nem szeretnék csak végigmenni rajta. Ha már ott vagyok, akkor szeretnék nyerni, ellenkező esetben nem érdekel.” – zárta Verstappen.

  • Button saját csapatát a DTM-ben indítaná – egy McLarennel!

    Button saját csapatát a DTM-ben indítaná – egy McLarennel!

    Idén a brit GT bajnokságban szerepelt Jenson Button csapata egy McLarennel, jövőre azonban a DTM-be tartanának, amikor bevezetik a GT3-as szabályokat.

    A Jenson Team Rocket RJN elnevezésű csapatot Chris Buncombe alapította 2009 bajnokával. Tavaly a szezonzárón, Silverstone-ban maga Button is volán mögé ült.

    A brit már korábban teljesített egy versenyhétvégét a német túraautók között. A DTM és a Super GT közös mezőnye Hockenheimben versenyeztek egymással, még a Class One éra jegyében.

    Azóta Berger „GT Pro”-ra váltott volna, ami a GT3-as autókat vette alapul, néhány változtatással. Miután a gyártók ellenezték, hogy módosítani kelljen a már kész autóikon, azért ettől eltekintett. Button számára pedig pont ez biztosítana lehetőséget.

    „Mindig is szerettem a DTM-et, és jó látni, hogy a sorozat egy új irányba megy tovább a GT3-as autókkal. Már régóta ismerem Gerhardot, és biztos vagyok benne, nagyszerű show-t láthatunk majd.”

    „Mi azon dolgozunk a háttérben, hogy ez az új terv megvalósuljon, és terjeszkedjünk új sorozatokban is a McLarennel.”

    Button elárulta, szeretné, hogy a nevét viselő csapat induljon Le Mans-ban, illetve jelenleg a GT World Challenge Europe is a céljai közé tartozik.

  • 2021-ben nem jön a Hungaroringre a TCR Europe!

    2021-ben nem jön a Hungaroringre a TCR Europe!

    A Nürburgring és a Slovakia Ring érkezésével lett teljes a 2021-es TCR Europe versenynaptár, a Hungaroring sajnos kimaradt. Paulo Ferreira, a TCR Europe promótere így nyilatkozott:

    „Elégedettek vagyunk, amiért sikerült véglegesíteni a karácsonyi szünet előtt a versenynaptárunkat, és ezért köszönettel tartozom a helyi rendezőknek is az együttműködésük miatt. Az, hogy sikerült megegyeznünk a Slovakia Ringgel és a Nürburgringgel is, büszkévé tesz minket, hiszen az elbűvölő helyszíneink listáját bővítik. A szezonnyitó elhalasztásával kapcsolatban pedig annyi, hogy erről a lehetőségről egyeztettünk a csapatokkal, arra jutottunk, hogy jobb, ha több időt biztosítunk nekik a felkészülésre.”

    A szezonnyitó így a Slovakia Ringen lesz május 7-9-én, az eredetileg tervezett helyszín, Monza pedig szeptember 24-26-ra tolódik. Az eddig üres helyre pedig szeptember 3-5-re bekerült Nürburgring. A többi helyszín megtarthatta a már előzetesen bejelentett időpontját.

    2021-es TCR Europe versenynaptár
    május 7-9. – Slovakia Ring
    május 28-30. – Paul Ricard
    június 18-20. – Zandvoort
    július 29-31. – Spa-Francorchamps
    szeptember 3-5. – Nürburgring
    szeptember 24-26. – Monza
    október 8-10. – Barcelona

  • Fontos változások a WTCR-ben: Nőknek is írnak ki bajnokságot

    Fontos változások a WTCR-ben: Nőknek is írnak ki bajnokságot

    Az FIA Motorsort Világtanácsa a tegnapi ülésén számos változást hagyott jóvá a Túraautó Világkupa (WTCR) jövő évi lebonyolításával kapcsolatban.

    A legfontosabb versenyhétvégéket érintő változás, hogy minden hétvégén két versenyt rendeznek, szemben az ideivel, ahol a legtöbb fordulóban három futamot is rendeztek.

    2021-ben már csak egy időmérőt fognak rendezni, három, kieséses fázissal. A Q1 és a Q3 első öt helyezettje 5-4-3-2-1 arányban kap majd bajnoki pontokat is.

    Ez alól kivétel a Nürburgring, ahol egy szakaszos, 40 perces kvalifikációt fognak rendezni és az ott öt leggyorsabb kap majd 10-8-6-4-2 pontokat.

    A jövő évtől egy újabb bajnokságot írnak majd ki az eddigieken felül, ugyanis kiírják a Női Versenyzők Bajnokságát, de csak akkor, ha lesz legalább három női induló a sorozatban.

    Ezen kívül pedig átnevezik a WTCR Újonca Trófeát, WTCR Junior Pilóták Trófeájára, amiben 24 év alatti, a sorozatban korábban még nem induló versenyzők vehetnek majd részt.

  • A TCR tárgyal a Mazdával és a Toyotával is a fejlesztéseikről!

    A TCR tárgyal a Mazdával és a Toyotával is a fejlesztéseikről!

    A TCR vezérigazgatója, Marcello Lotti megerősítette, hogy kapcsolatban áll a Mazda és a Toyota márkákkal, a kategóriának megfelelő fejlesztéseik miatt:

    „Tárgyalunk a Mazdával és a Toyotával, hamarosan pedig több információt is adunk a terveikkel kapcsolatban. Hat évnyi világméretű TCR versengés után is folyamatos az érdeklődés az új márkáktól, és azt gondolom, hogy ez a kategória sikerének a kulcsa.”

    A Toyota argentin részlege megerősítette már, hogy elkezdtek dolgozni egy szedán TCR modellen a 2021-es szezonra. A Mazda amerikai részlege időközben törölte a Mazda3 TCR programját, a koronavírus-járvány miatt.

    A legutóbb bejelentett TCR modell a Hyundai Elantra N TCR, míg a Tecnodom Motorsport szintén folytatja a munkálatokat a Fiat Tipo TCR-en. Lotti minderről így beszélt:

    „2021-ben új TCR modellek állnak majd rendelkezésére az ügyfeleknek az egész világon. A Fiat Tipo megjelent már a TCR Europe monzai versenyén, és most már készen áll a homologizációra. A Hyundai Elantra N is még a technikai fejlesztés fázisában áll, de az új év elején ők is már túl akarnak lenni majd a homologizáción.”

  • Magnussen ülést talált magának jövőre, de nem az F1-ben

    Magnussen ülést talált magának jövőre, de nem az F1-ben

    A Haastól távozó Kevin Magnussen apja nyomdokait követi majd, és az amerikai sportautózásban folytatja majd, Chip Ganassival.

    Kevin apja, Jan Magnussen 2014 és 2019 között a Corvette gyári pilótája volt, és az IMSA GTLM kategóriában rótta a köröket, daytonai és Le Mans-i sikerekkel övezve.

    Fia is Amerikába tart, a Chip Ganassi csapatánál versenyez majd egy Daytona Prototype autóval. Jövő hónapban lesz első jelenése a 24 órás versenyen, ahol rögtön a legmagasabb kategória győzelmére lesz esélyes.

    „Ha a versenyzés az életed, ismered a Ganassi nevet, és hogy mit jelent.” – jelentette ki a dán. – „Chip az egyik legjobb csapatot építette fel, akiknek nagy múltjuk van a sportautózásban is.”

    Csapattársa az előző két verseny győztese, Renger van der Zande lesz, aki a Wayne Taylor Racing színeiben nyert eddig.

    „Ez egy nagyon jó lehetőség nekem, hogy társulhatok a Ganassival, a Cadillac-kel és Renderrel is. Már arra készülök, hogy találkozzam velük, és elkezdjük a munkát a 2021-es szezonra.”

    A Chip Ganassi Racing még nem jelentette be, ki lesz majd Magnussen és van der Zande csapattársa a hosszútávú versenyeken.

  • WTCR: hatmillió forint a Bajcsy Kórháznak

    WTCR: hatmillió forint a Bajcsy Kórháznak

    A túraautó-világkupa versenyzői és az Eurosport Events jóvoltából valamivel több, mint 6 millió forint támogatást kap a Bajcsy-Zsilinszky Kórház a Covid-19 elleni harchoz a #RaceToCare kezdeményezés keretében.

    A Bajcsy-Zsilinszky Kórház és Rendelőintézet egy azon intézmények közül, amelyek napi szinten harcban állnak a Covid-19 járvánnyal, s ehhez most 16.667 euró (valamivel több, mint hatmillió forint) támogatást kap.

    A WTCR nemzetközi promótere, az Eurosport Events és a sorozat versenyzőinek adományaiból adódott össze a támogatás, amely egyébként éves szinten eléri a 100 ezer eurót, így a Hungaroringhez hasonlóan minden idei világkupa-hétvége helyszínéhez kapcsolódik a „kilométerenként egy euró” szlogen alatt futó kampány.

    Hazánk jelenlegi legsikeresebb túraautó-versenyzője, a 2019-es WTCR-bajnok Michelisz Norbert is támogatta a kezdeményezést: „Fantasztikus ez az egész, megmutatta, hogy mi mind egy család vagyunk, és ha valami rendkívüli történik, mind összetartunk, még akkor is, ha a pályán késhegyre menő csatákat vívunk egymással. Nagyon jó érzés megmutatni, hogy az ilyen kezdeményezések véghez vihetők, és ami engem illet, nem is volt kérdés, hogy részt veszek benne, főleg, hogy a pénz egy része az egyik budapesti kórházat segíti. Nagyon hálás és boldog vagyok, hogy segíthetünk.”

    S hogy mit is takar pontosan a WTCR #RaceToCare kampánya?

    Nehezen indult a szezon, ez senki számára sem titok, ezért az Eurosport Events úgy döntött, minden pilóta minden egyes megtett kilométeréért egy eurót adományoz jótékony célra, és a versenyzőknek is felajánlották a lehetőséget az adományozásra. Így gyűlt össze egy szezon alatt 100 ezer euró, amelyből 16.667-et kap a Bajcsy-Zsilinszky Kórház és Rendelőintézet, amely első osztályú egészségügyi ellátással igyekszik a lehető legmagasabb színvonalon ellátni pácienseit: sebészeti és diagnosztikai osztálya a modern egészségügyi struktúra részeként európai normák szerint kezeli a betegeket. A gyors és alapos vizsgálatot és a hatékony terápiákat jól felkészült szakemberek, kiterjedt és korszerű diagnosztika és széles spektrumú sebészeti ellátás biztosítja.

    Természetesen kíváncsiak voltunk arra is, hogy a Bajcsy kórház első embere mit szól a támogatáshoz, s hogy a terveik szerint mire költik annak összegét. Dr. Bodnár Attila főigazgató elmondta: számos olyan apró műszer beszerzése indokolt, amellyel megelőzhető, hogy a beteget lélegeztetőgépre kelljen tenni, mert ha ez megtörténik, onnan már nagyon nehéz a visszaút.

    „Férfiemberként kötődöm az autósporthoz, a fiammal többször is megnéztük már a Hungaroringen a Magyar Nagydíjat, ezért is külön öröm, hogy autósport-oldalról érkezik most segítség – mondta Dr. Bodnár Attila. – Minden pénz jól jön, különösen most, a Covid-járvány idején. A kórház minden alapvető, a betegek ellátásához szükséges eszközzel rendelkezik, de mivel a hozzánk érkező betegek száma növekszik, egyre több olyan apró műszerre van szükség, különösen a súlyos betegek intenzív ellátása tekintetében, amelyek segítségével elkerülhető, hogy a beteget lélegeztetőgépre kelljen tenni, onnan ugyanis már sokkal nehezebb a visszaút.”

    További információ a WTCR #RaceToCare programjáról: https://www.fiawtcr.com/race-to-care/.

    Ha többet szeretne megtudni az FIA #PurposeDriven mozgalmáról és a cselekvésre ösztönzésről, látogasson el ide: https://www.fia.com/news/fia-purposedriven-movement