Kategória: Touring Car

  • Egy hétszeres világbajnok Le Mans-ban képzeli el a jövőt

    Egy hétszeres világbajnok Le Mans-ban képzeli el a jövőt

    Sébastien Ogier utolsó évét teljesíti a Rali Világbajnokságban, és már a jövőjét tervezi. Az idei Monte Carlo Rali győztese Le Mans kapcsán fejezte ki elismerését.

    A 37 éves francia már tavaly harmadik márkájával (Toyota) hódította el a bajnokságot Monzában, de hiába hét címe, nem volt kedve ünnepelni.

    „A globális helyzet miatt nem éreztem helyénvalónak, hogy föl-le ugráljak. Ezért úgy döntöttem, maradok még egy évig. Ezúttal nem fogom meggondolni magam, ez lesz az utolsó teljes évem.”

    „Nem akarom azt mondani, soha nem térek vissza, mert nem akarom magam lekorlátozni. Megtörténhet, hogy részt veszek még egy-két ralin.” – tette hozzá Ogier.

    ogier
    Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

    A világbajnok nem rejtette véka alá, a versenypályán is kipróbálná magát, hasonlóan a – többek között – túraautó világbajnokságon induló Sébasien Loeb-höz.

    „Szeretem a versenyzést, szerintem nem titok, érdekel az, amit a Toyota a pályán csinál az Endurance Világbajnokságon. Szívesen maradnék a Toyota kötelékében, akár csak egy teszt erejéig is, és onnan meglátjuk, milyen lehetőségeim vannak.”

    A fő célja nyilvánvalóan a sorozat legfontosabb verseny, Le Mans lenne, hazai pályán. A Toyota új hypercarja nagy valószínűséggel lesz versenyképes az új érában is, így esélye lenne jó eredményre.

    A francia már belekóstolt a pályaversenyzésbe, legutóbb a DTM osztrák fordulóján vett részt vendégpilótaként, 2018-ban. Egy évvel később pedig szponzorációjának köszönhetően a Red Bull F1-es autóját is tesztelhette.

    Ogier pedig – bár része az Extreme E pilótaprogramjának – szabad lesz, így akár tagja lehet a pilótafelállásnak.

    „A hegyekből jövök, imádom őket. De évről-évre látom, egyre kevesebb a hó. Szerintem, ha megvan a lehetőségünk rá, új módszereket kell találnunk.” – utalt az elektromos sorozat üzenetére. – „A megújuló energiák izgalmas lehetőséget jelentenek. Kár, hogy a ralizás egy kicsit le van maradva a többi szakágtól.”

    Eközben az Endurance Világbajnokság hibrid meghajtással üzemel, sőt pár éven belül hidrogén által hajtott kategóriát indítanak a Red Bull segítségével.

  • Bemutatta az idei DTM-es autóinak a festését a Red Bull – GALÉRIA

    Bemutatta az idei DTM-es autóinak a festését a Red Bull – GALÉRIA

    A Red Bull bemutatta a Német Túraautó Bajnokságra (DTM) készülő festéseit, emellett azt is elmondták, hogy két Ferrari 488 GT3 EVO-t fognak indítani az AF Corse csapat színeiben. A korábban ismertetett duó mellé harmadikként csatlakozott még az új-zélandi Nick Cassidy is.

    Nemrégiben jelentették ki az osztrákok, hogy a DTM új GT3-as korszakában visszatérnek a sorozatba, ahol Alex Albon és Liam Lawson fog náluk vezetni.

    A Red Bull végül a Hosszútávú Világbajnokságból (WEC) is ismert AF Corse csapattal együttműködve fog részt venni két Ferrarival. A két autó festése tükrözi a márka két F1-es csapatának festését is, tehát az egyik Ferrari a hagyományos Red Bull színekben fog pompázni, ezt az autót fogja az egész idényeben vezetni Liam Lawson.

    Míg a másik autó az AlphaTauri festését kapta, ez lesz Alex Albon versenygépe. Ám mivel a thai a Red Bull hivatalos tartalékpilótája lesz idén, így nem tud majd minden hétvégén rajthoz állni, így az ő helyére ekkor Nick Cassidy fog beülni. Cassidy korábban bajnok volt a Super Formulában és a Super GT-ben, is, tehát nem lesz majd idegen számára a GT autó.

    A DTM idei szezonja majd június 19.-20.-án Monzában rajtol el.

  • Itt az első ETCR versenynaptár, öt hétvége napirenden!

    Itt az első ETCR versenynaptár, öt hétvége napirenden!

    A PURE ETCR szervezői ismertették a sorozat első szezonjának tervezetét, négy verseny Európában, egy Ázsiában lesz majd.

    Vallelunga, az első Motorsport Játékok helyszíne kezdi majd a sort, júniusban. Utána Zolder következik, majd Aragón, ahol a tavalyi bemutató is volt.

    Az utolsó európai esemény a Koppenhága Historic GP keretein belül megrendezendő verseny lesz, a sorozat első utcai versenye. Ezután hosszú hajóút vár az autókra a szezonzáró előtt.

    A szezonzáró Koreában lesz, Spanyolország mellett második alkalom, amikor a fenntartható üzemanyagokra váltó WTCR-rel egy pályán versenyeznek majd az elektromos autók is.

    „Rendkívül nagy kihívás volt a járvány közepette összeállítani ezt a naptárat, nagy rugalmasságot követelt meg tőlünk.” – nyilatkozta Xavier Gavory, az ETCR igazgatója.

    „Büszkén jelentjük be a menetrendet, klasszikus pályákkal, utcai helyszínekkel és modern megoldásokkal. Olyan országokba is megyünk, ahol már van túraautós szurkolótábor, és új piacokat is meglátogatunk.”

    „Ezek a valaha volt legerősebb túraautók, kieséses formátumban küzdenek majd egymással, és biztos vagyok benne, nagyon szoros lesz a verseny, ahogy ez a túraautóknál elvárható.”

  • Kubica az LMP2-t célozta meg magának 2021-re

    Kubica az LMP2-t célozta meg magának 2021-re

    Robert Kubica a WEC LMP2-es kategóriájában szeretne versenyezni 2021-ben.

    A lengyel pilóta az idei szezonban is el fogja látni a tartalék és fejlesztő pilóta szerepét az Alfa Romeonál, azonban az már biztos, hogy idén nem a DTM-ben fog versenyezni. Kubica ennek kapcsán beszélt a lehetőségeiről.

    „Tény, hogy idén is az Alfa Romeonál leszek, így van munkám lényegében,” – mondta a 36 éves lengyel pilóta.

    „A pandémia hatásai miatt azonban már tudom, hogy ezen szerepköröm mellett nagyon nehéz mást is csinálni,” – utalt ezzel Kubica arra, hogy 2021-ben nem fog a DTM-ben versenyezni, mint azt a tavalyi szezonban tette.

    Azonban az előző hétvége folyamán egy LeMans stílusú autót vihetett pályára Daytonában és a teszt után elismerte, hogy szívesen kipróbálná magát a hosszú távú versenyzés világában.

    „Ha helyettem kellene egy Forma-1-es autót vezetned, akkor neked sem lenne sok időd az alkalmazkodáshoz. Két-három havonta ülhetek csak bele egy tesztnap vagy egy szabadedzés erejéig és ezért gondolom azt, hogy egy GT autóra való átállás túl nagy feladat lenne nekem.

    „Emiatt az LMP2 a valós célom és itt is szeretnék versenyezni az idei szezon során.”

  • Megerősödött a Magnussen-baba, szurkol az édesapjának!

    Megerősödött a Magnussen-baba, szurkol az édesapjának!

    Mint arról már korábban már beszámoltunk, Kevin Magnussen kislánya, Laura 7 héttel korábban jött a világra, mint várták.
    Mostanra azonban már sokat erősödött, édesanyja arról számolt be, hogy már majdnem három kiló, és épp „szurkol” édesapjának, aki ezekben a percekben épp a Daytona 24 óráson versenyez.

    „2021.01.11 Laura
    A nap, mikor az egész világom örökre megváltozott” – írta Magnussen felesége, Louise. „Te vagy a mi apró kis csodánk. Jól lesokkoltad anyukádat és apukádat, hogy 7 héttel korábban érkeztél, mint arra számítottunk. De mióta megérkeztél erre a világra, imádunk téged. Harcoltam érted, mióta megérkeztél, és most már majdnem 3 kiló tiszta szerelem vagy. Ma készen állunk, hogy szurkoljunk apunak!”

    Kevin Magnussen többedmagával a Cadillac Chip Ganassi Racing színeiben versenyez. E sorok írásakor pedig épp a harmadik helyen állnak.

    Lapozzatok a harmadik képhez, melyen már egy határozottan egészséges babát láthattok! 🙂

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ? Louise Gjørup Magnussen (@logjorup) által megosztott bejegyzés

  • Ki volt az utolsó aktív F1 versenyző, aki nyert a Daytona 24 óráson?

    Ki volt az utolsó aktív F1 versenyző, aki nyert a Daytona 24 óráson?

    Az autósport rajongók ezen a hétvégén már tűkön ülnek, hiszen kezdődik a Rolex 24 Daytona, tehát az első komolyabb szórakozás az évben. Nem kevesebb, mint nyolc korábbi F1 versenyző is ott lesz a mezőnyben, konkrétan: Kevin Magnussen, Sebastien Bourdais, Felipe Nasr, Kamui Kobayashi, Juan Pablo Montoya, Robert Kubica, Giedo van der Garde és Timo Glock.

    Ki volt azonban az utolsó olyan pilóta, aki úgy nyerte meg ezt a klasszikus 24 órás futamot, hogy közben a Forma-1-ben is versenyzett? Fernando Alonsót mondanád elsőre, 2019-ben, igaz? Nos, a spanyol akkor már elhagyta a királykategóriát, amikor két éve nyert a Cadillaccel.

    Érdemes felcsapni az autósport történelmi könyveket, és egészen 1985-ig amikor Thierry Boutsen az F1-ben az Arrows versenyzőjeként megnyerte ezt a versenyt Bob Wollek, Al Unser és AJ Foyttal még a fedélzeten a Preston Henn Porsche 962-ével. Boutsen az utolsó pillanatban került a csapatba, eredetileg Henri Pescarolo és Bruce Leven mellett kezdett el versenyezni, utóbbi saját 962-ével. Ezzel azonban korán problémák adódtak, és Wollek javaslatára csatlakozott Henn alakulatához.

    Nem meglepőmód, a francia és Boutsen vitték el a munka oroszlánrészét, és kényelmesen nyertek egy másik Porsche 962 csapat előtt, melynek a volánjánál Al Holbert, Al Unser Jr. és Derek Bell voltak.

  • Fenntartható üzemanyagokkal versenyeznek idén a WTCR-ben

    Fenntartható üzemanyagokkal versenyeznek idén a WTCR-ben

    A Túraautó Világkupa (FIA) szervezői bejelentették, hogy idén már fenntartható bioüzemanyagokkal hajtják meg az autókat a sorozatban.

    A WTCR idei bioüzemanyag partnere a német P1 Racing Fuels, amelyet az FIA Műszaki Osztálya egy szigorú eljárás követően választott ki.

    A sorozat közleménye szerint az új üzemanyag készítmény elég jelentősen csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, miközben a motor teljesítményét nem csökkenti és 15%.ban megújuló elemeket tartalmaz.

    A cél pedig ezzel az, hogy egy új költséghatékonyabb és környezetbarátabb alternatív tüzelőanyagot találjanak a hagyományos üzemanyagok helyett.

    Nem titkolta célja a WTCR-nek, hogy hosszabb távon 100%-ban fenntartható üzemanyagokat használjanak majd. A világkupa mellett pedig hasonló üzemanyagokat fognak használni a Rali Európa Bajnokság mezőnyében is.

    A WTCR a módosított naptára szerint a szezon a Nordschleifén indul majd június 3.-án.

  • Munkanélküli F1 pilótáknak és legendáknak kell megmenteniük a DTM-et

    Munkanélküli F1 pilótáknak és legendáknak kell megmenteniük a DTM-et

    Miután az Audi kiszállt majd átvették a GT3-as szabályrendszert, a DTM bajnoksága keresi annak a módját, hogy miképp tartsa fent a presztízsét. Sok egyéb dolog mellett, arra gondoltak, hogy minél nevesebb versenyzőket tudjanak felmutatni.

    Pár hete került bejelentésre, hogy a Red Bull támogatni fog egy csapatot az újjáalakult DTM bajnokságban, és versenyzőket is ad hozzá. Egyikük Alexander Albon lesz. Jelenléte a német túraautós szériában vonzóvá teszi másoknak is a sorozatot, ahogy teszi ezt Jenson Button is, aki szintén ott lesz a rajtnál a saját csapatával.

    Gerhard Berger, a DTM főnöke azonban még nem végzett. Akad még pár top pilóta a kívánságlistáján. Az Auto Bild szerint Nico Hülkenberg van ezen lista tetején. A kérdés az, hogy Hülkenberg is akarja-e ezt. Tavaly beugrott pár alkalommal Forma-1es versenyzők helyett, és Hulk terve az, hogy ezzel élhessen 2021-ben is akár. A koronavírus-járvány miatt úgy véli, hogy jó esélye lehet újra arra, hogy beülhessen valamelyik csapathoz. Ezen esetben a DTM-es elköteleződése akadály lehetne.

    Berger ezért olyan ismert nevet is keres, akinek jelenleg nincs jobb dolga, mint például Jacques Villeneuve. 1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve is érdeklődik egy versenyülés után a szériában, ami arra is utal Berger szerint, hogy a Forma-1 mellett egy versenyzőnek az övé a leginkább vágyott versenyszéria:
    „Jacques tökéletesen illene koncepciónkba. Végeredményben ez egy finanszírozási kérdés. Mindenki azon dolgozik, hogy találjon magának támogatókat.”

  • Magnussen: Jobban élvezem az IMSA autók vezetését, mint az F1-esekét

    Magnussen: Jobban élvezem az IMSA autók vezetését, mint az F1-esekét

    Az ex-Forma-1-es pilóta Kevin Magnussen túl van az első megmérettetésén az amerikai sportautó bajnokságban (IMSA), és elmondása szerint, sokkal elégedettebb a prototípus autókkal.

    A dán hét év alatt összesen 119 Forma-1-es futamon állt rajthoz, amelyeken 158 pontot szerzett. 2021-re azonban sem őt, sem pedig Grosjeant nem marasztalta a Haas, így számára az IMSA Sportautóbajnokságában szereplő Chip Ganassi Racing nyújtott mentőövet, így pedig egy Cadillac autót vezethet a hosszútávú szériában.

    A 28 éves pilóta túl van a daytonai 24 órás verseny időmérőjén, ami után mesélte el a tapasztalatait az 5.5 literes V8-as autók kapcsán.

    „Nagyon élvezem vezetni a Cadillacet. Úgy érzem, hogy végre visszatértem azokhoz a dolgokhoz, amik igazán izgatnak, autóversenyzőként harcolhatok az első helyért. Ez lehet kicsit furcsának fog hangzani, de nem olyan könnyű vezetni ezeket az autókat, ami viszont nagyon jó dolog!” – kezdte Magnussen.

    „A Forma-1-es autók fantasztikusak, azok a leggyorsabbak a világon és hálás vagyok, hogy elérhettem az álmomat, hogy F1-es pilóta lehessek. De azokat az autókat nagyon könnyű volt vezetni. Ha beültetünk egy másik jó pilótát egy F1-es autóba, ő is ugyanezt fogja mondani. Az elektronikus rendszerek ellenőrzik az autók legfőbb teljesítményét, a Cadillacben jóval több dolgot kell ellenőrizni és csinálni versenyzőként. És a hang! A Forma-1-es motorok hangja kicsit olyan ’blah’ érzést vált ki manapság. A Cadillac hangját hallva lehet csak igazán autóversenyzőnek érezni magunkat.” – folytatta a dán.

    A Chip Ganassi Racing személyében egy hatalmas tapasztalattal és sikerekkel rendelkező csapathoz került Magnussen, amit már a legelső látogatásakor is érzékelt.

    „Amikor Indianapolisban meglátogattam őket, már akkor lenyűgözött a Ganassi profizmusa. Elkötelezettek a siker iránt. Persze, minden csapat nyerni akar, de amikor beszéltem Mike-kal és Chippel [a csapat tulajdonosai – a szerk.] akkor egyértelművé vált számomra, hogy ők csak a győzelemért versenyeznek. Nem elégednek meg a második vagy harmadik hellyel sem. A karrierem korai szakaszában többször is nyertem, ezért akartam mindig is versenyezni és fejlődni. A Forma-1-ben sajnos, ha nem vagy a legjobb két autó valamelyikében, akkor nincs esélyed győzelemre. A célod csak annyi lehet, hogy pontokat szerezz.” – vélekedett.

    Magnussen pedig két igazi nagyágyút kapott csapattársának. Renger Van der Zande nyerte az elmúlt két év daytonai 24 órás versenyét, míg a másik társa az IndyCar legendának számító Scott Dixon.

    „A Forma-1-ben a legnagyobb ellenfeled a saját csapattársad. A legjobb módja annak, hogy előrébb lépj egy jobb csapatba az, ha legyőződ a csapattársadat, ezért nem akarsz neki segíteni, mert ellenkező esetben tönkre teheti a karrieredet. Itt ez is más. Nagyon élvezem a közös munkát Rengerrel és Scott-tal. Ha kérdéseid vannak, vagy látják, hogy hogyan lehetnél még gyorsabb, akkor segítenek, és ez fordítva is igaz. Ez a valódi csapatmunka.” – vázolta fel.

  • A Red Bull gyártja majd a jövő Le Mans-i autóit – hidrogén hajtással!

    A Red Bull gyártja majd a jövő Le Mans-i autóit – hidrogén hajtással!

    Az aeroscreent is kidolgozó Red Bull Advanced Technologies lesz a felelős a 2024-ben bemutatkozó hidrogén hajtású endurance autók kasznijáért, az Orecával együtt.

    Az ACO (az Endurance-világbajnokságért felelős szervezet) a MissionH24 elnevezésű járgánnyal teszteli majd az új meghajtást az idei Michelin Le Mans Cup keretein belül.

    Az Oreca hosszútávú versenyzéssel kapcsolatos tapasztalata és Red Bull aerodinamikai szakértelme meggyőzte az ACO-t arról, hogy ez a pályázat lesz az, ami a megfelelő a kategória számára.

    „A Hydrogen Class betekintést enged a fenntartható motorsport jövőjébe, és egyszerre enged utat a hidrogénes hajtásnak, és az izgalmas versenyeknek.” – nyilatkozta Christian Horner.

    Hugues de Chaunac, az Oreca csoport elnöke így értékelt:

    „Az együttműködés szükséges ahhoz, hogy 2024-ben a Le Mans-i 24 óráson hidrogénnel hajtott autók is rajthoz állhassanak.”

    „A LMH és LMDh szabályok bevezetésével az endurance szakág izgalmas korszak elé néz. A technika és a sport szempontjából is tűkön ülve várjuk.”

    Az ACO elnöke, Pierre Fillon is felszólalt a bejelentés kapcsán:

    „Ez a partneri együttműködés megerősíti, hogy jó úton járunk a jövőt illetően. Az, hogy ilyen neves cégek érdeklődtek a projekt iránt, azt mutatja, hogy a gyártók számára is vonzó ez a lehetőség. Nehéz időket élünk, de így is elkötelezettek vagyunk a fenntartható versenyzés és közlekedés iránt.”

    A bejelentés részét képezte az is, hogy a hidrogénes akkumulátorokat a Plastic Omnium nevű francia cég szolgáltatja majd.