Kategória: Touring Car

  • Kubica: fáj nézni, ahogy a többiek versenyeznek, de tudom, mi a szerepem

    Kubica: fáj nézni, ahogy a többiek versenyeznek, de tudom, mi a szerepem

    Az Alfa Romeo tesztpilótája, Robert Kubica elárulta, hiába a kihagyott évek, az F1 iránti vonzalma nem csökkent.

    A lengyel az Alfa Romeo tartalékpilótája lesz idén, és továbbra is szeretne beleülni az olaszok autójának volánja mögé.

    „A legjobb érzés F1-es autót vezetni, és a legrosszabb nézni, ahogy mások versenyeznek. Ha pilóta vagy, ez normális, hogy versenyezni akarsz, ezért ötvözöm az F1-es szerepemet más sorozatokkal.”

    „Persze korábban megvolt az esélyem arra, hogy versenyezzek, de most mások a prioritásaim. A szenvedély továbbra is megvan, hogy vasárnap versenyezzek, de a realitás talaján maradva tudom, hol a helyem a csapatban.”

    Kubica tavaly öt szabadedzést is teljesített, idén azonban a rövidített pénteki nap miatt inkább szimulátorban vár rá nagyobb munka. A szerkezet nemrég lett kész, és a fejlesztéshez szükségesek egy valódi versenyző visszajelzései is.

    „Persze, a hétvége változásai miatt egy kicsit komplikáltabb a helyzet. Le kell ülnünk, és döntenünk. Nem egyszerű az eset.”

    „Egyik oldalról, voltam én is versenyző, tudom, milyen fontos az autóban töltött idő, és nem akarom ezt elvenni tőlük. De nem mondok nemet, ha meglesz rá a lehetőségem.” – összegezte a helyzetet a lengyel.

    A tartalékpilóta idén már rajthoz állt a Daytona 24 óráson, LMP2-es kategóriában pedig az Európai Le Mans Sorozatban (ELMS) versenyez majd.

  • Így néz ki a második hypercar – ez már nem LMP1-es!

    Így néz ki a második hypercar – ez már nem LMP1-es!

    Megmutatta kasztniját a WEC második hypercar csapata, a Scuderia Cameron Glickenhaus közösségi médián tett közzé egy videót az elkészült autóról.

    A Toyota mellett egy másik gyártó – az amerikai Glickenhaus – is a hypercar szabályok szerint nevezett, ahelyett, hogy a hibrid LMDh szerint egy átvett szerkezetet alkalmazzanak.

    Már korábban jelezték, az autó nem készül el időben, ha március elején már Sebringben kell rajthoz állni. Azonban a szezonkezdet Portimaóba került át, ezzel a Glickenhaus nem kényszerül versenyt kihagyni.

    A WEC hivatalos rajtlistájának megjelenéséig két autóhoz két pilótát hozott nyilvánosságra az amerikai gyártó. Azóta tudni lehet, hogy a 708-as számú gépet Gustavo Menezes mellett Olivier Pla és Richard Westbrook, a 709-est Ryan Briscoe, Pipo Derani, Romain Dumas és Franck Mailleux vezeti majd.

    A kétszeres bajnoki bronzérmesről, Menezesről tudni lehet, nem marad majd sokáig. Jövőre csatlakozik a visszatérő Peugeot-hoz, így hosszabb távon a márka legnagyobb neve Romain Dumas marad.

    Már meg is szólaltatták:

  • A Ferrari is hypercar építésére adta fejét, 2023-ban csatlakoznak!

    A Ferrari is hypercar építésére adta fejét, 2023-ban csatlakoznak!

    A korábbi pletykákat megerősítve a Ferrari bejelentette, visszatér az Endurance Világbajnokság legfelső kategóriájába.

    A Ferrari – az F1-ben bejelentett költségsapka miatt – felmérte a királykategórián kívüli lehetőségeit is, és bár az IndyCar-projektet végül hanyagolták, Le Mans-re igent mondtak.

    „70 év versenyzés a világ összes pályáján, vezető szerepet töltöttünk be a technológiai fejlődésben. Az innováció pedig, amit pályán alkalmazunk, utat talál az utcai autókba, és minden maranellói gépet különlegessé tesz.” – nyilatkozta John Elkann, a Ferrari elnöke.

    „Az új Le Mans Hypercar programmal a Ferrari újra elköteleződik a sport iránt, és eltökéli, úttörő lesz a globális autósportban.”

    Az olasz gyártó azt is elárulta közleményében, már elkezdték a sportautó előzetes fejlesztését. A teszteket, és a pilótafelállást egy későbbi időpontban jelentik majd be.

    2023 egyúttal a Le Mans-i verseny századik évfordulója lesz. A Toyota és Glickenhaus már az idei szezontól, a Peugeot pedig 2022-től készül majd a megmérettetésre. Az Alpine, az Audi és a Porsche pedig ugyanúgy ott lesznek az rajtrácson az LMDh szabályzat szerinti autókkal.

    A Ferrari eddig 9-szer nyert a francia versenyen, legutóbb 1965-ben Jochen Rindt, Masten Gregory és Ed Hugus révén.

    Ami a legutóbbi eredményeket illeti, a GTE Pro osztály 2012 és 2014 után harmadjára nyerték meg 2019-ben, a gyártói versenyt pedig 2012 és 2017 között hódították el.

  • Albon magabiztos, már 2022-ben visszatérne a Red Bullhoz

    Albon magabiztos, már 2022-ben visszatérne a Red Bullhoz

    A brit-thai versenyző magabiztos azzal kapcsolatban, újra F1-es autóba ülhet, akár csak egy év kihagyással. Persze Albon hamarabb is lehetőséghez juthat a koronavírus jelentette kiszámíthatatlanságban.

    Tavaly első teljes szezonját teljesíthette az osztrák csapatnál Alexander Albon, két dobogója azonban nem volt elég. A Red Bull ezért visszafokozta tartalékpilótává, és Sergio Pérezt szerződtette le.

    Albon sem marad versenyzés nélkül, amikor nem tart rá igényt F1-es csapata, a DTM mezőnyét erősíti majd, Liam Lawsonnal egyetemben.

    Nem szokatlan számára a helyzet: 2012-ben már kikerült a bikások akadémiájáról. Ez csak megerősítette, így könnyebb volt feldolgoznia a csalódást, és még motiváltabb a visszatérést illetően.

    „Sokszor történt velem hasonló a karrierem során, szóval most nem volt olyan sivár a helyzet.” – osztja meg jelenlegi gondolkodásmódját a thai versenyző. – „Minden arról szól, hogyan kerülök vissza. Bízom magamban, vissza tudok kerülni, ez a célom.”

    „Nem titok, nem volt könnyű autó, és nehéz szezon áll mögöttem, de ezt el kell fogadnom. Nem úgy reagálok rá „miért?”, inkább „mit tehetek, hogy visszaállítsam a korábbi helyzetet?”, és küzdeni érte.”

    „A Red Bullnál – legyünk őszinték – kirúgtak volna, ha nem hisznek bennem. Ez az én részemről annyit jelent, tudom, hogy még bíznak bennem. Hisznek abban, mire vagyok képes, szóval meg kell várnunk, hogyan alakul az idei év, és onnan lépni a következőre.”

    Albon így is sokat töltött a szimulátorban, és minden hétvégén ott lesz, hogy a négy ülés valamelyikére beugorjon.

    „Nem töltök majd annyi időt az autóban, mint tavaly, de tanulni tudok. Mindig ott leszek, és legalább meg szeretném érteni a mérnöki oldalt, hogyan működik a csapat.”

    „Nem volt egyszerű a tavalyi autó. Egy részem tudja, ha jobban megértem, a teljesítményem is meggyőzőbb lett volna. Ezt csinálom jelenleg, jobbá teszem az idei autót. Sok dolgot csináltam a télen.” – jegyezte meg sejtelmesen.

  • A Lotus megálmodta: Ilyen lesz egy versenyautó 2030-ra?

    A Lotus megálmodta: Ilyen lesz egy versenyautó 2030-ra?

    A Lotus közzétette elképzelését arról, hogy milyen lesz az autósport, ha majd teljesen be lesznek tiltva a benzines és dízel autók.

    Megalkották hát az E-R9 névre hallgató elektromos víziójukat, mely autót endurance, vagyis hosszútávú versenyzésre álmodtak meg. Szerintük hasonlóak lehetnek majd az autók a 2030-as Le Mans-i 24 órás versenyen, például.

    Saját jellemzésük szerint az autó „karcsú vadászgép-stílusú”, mely delta-szárnyban végződik.

    Lotus E-R9
    Fotó: Lotus Cars

    Nevének E-R eleme az Endurance Racer szavakat takarja, míg a 9-es a márka múltjára utal. Ugyanis a Colin Chapman tervezte Lotus Mark IX-cel debütált a márka Le Mansban, 1955-ben.

    „Amit próbáltunk megalkotni, az az, hogy átlépjük a technikai mai határait és extrapolálunk a jövőbe (következtetnek a jövőre vonatkozóan – a szerk.). A Lotus E-R9 olyan technológiákkal bír, amelyek kapcsán teljes mértékben fejlődésre számítunk és melyek praktikusak. A Lotus elképesztő történelemmel rendelkezik az egyedi megoldások kifejlesztésében, és ezt már sokszor alkalmaztuk az autósportban és a közúti autóink esetében is” – mondta Richard Hill az E-R9 fejlesztőcsapatának vezetője, a Lotus fő aerodinamikusa.

    Lotus E-R9
    Fotó: Lotus Cars

    A vadászgépekre emlékeztető delta-szárny azt teszi lehetővé, hogy a légáramlás kedvezőbben hasson az autóra. Ezt pedig akár a versenyző is szabályozhatja, gombnyomással, de automatikusan is működtethető.

    A Lotus E-R9 fejlett elektromos hajtáslánccal rendelkezik, amely mindegyik kereket egymástól függetlenül hajtja.

    Lotus E-R9
    Fotó: Lotus Cars

    Louis Kerr, a Lotus Evija (a márka első elektromos autója) vezető mérnöke szerint a elektromos meghajtás technológiája évről-évre fejlődik. Úgy gondolja, hogy 2030-ra arra is képesek lesznek, hogy egy boxkiállás alatt akkumulátort cseréljenek az autóban.

  • Négy új Audi indul majd a WTCR-ben, két gyári pilótával

    Négy új Audi indul majd a WTCR-ben, két gyári pilótával

    A német márka autóit a Comtoyou Racing készíti majd fel, és kettő RS 3 LMS-t az Audi gyári versenyzői vezethetik majd, név szerint Frédéric Vervisch és Nathanael Berthon.

    Az Audi Sport nevében két pilóta is érkezik majd a Comtoyou-hoz, míg a csapat másik felét később jelentik majd be. A belga alakulat fejezi majd be az új RS 3 LMS fejlesztését is.

    Vervisch 2019-ben versenyzett legutóbb a világkupában, akkor egy győzelemmel és öt dobogóval 12. lett. Tavaly pedig a GT3-as kategóriában versenyzett, és megnyerte a Nürburgringi 24 órás versenyt.

    Csapattársa a tavalyi időmérők meglepetésembere, Nathanael Berthon lesz, aki 3 pole-ja mellett szintén egy győzelmet könyvelhetett el, ami bajnokság 8. helyére volt jó.

    A WTCR idei mezőnye ezzel nyolc autóra bővült, a Honda kvartettje ugyanis már korábban bejelentésre került.

  • Lawson: A legnagyobb kihívást a kategóriák közötti váltás fogja jelenteni

    Lawson: A legnagyobb kihívást a kategóriák közötti váltás fogja jelenteni

    Liam Lawsont nem kicsit lepte meg a telefonhívás, melynek keretén belül közölték vele, hogy idén a DTM-ben fog versenyezni. Az új-zélandi pilóta azt gondolta, ez egy poén.

    „Eléggé véletlenszerű volt. Az utolsó pár napomat töltöttem a karanténban Új-Zélandon, már készültem volna a Formula 2-es bahreini tesztre, majd felhívott Grant McDonald, a menedzserem.” – mondta Lawson a Velocity News-nak.

    Lawson elmesélte, Dr. Helmut Marko felhívhatta a menedzserét, hogy a fiatal pilóta bármire készülhet. A nap későbbi órájában az új-zélandi pilóta kapott egy újabb hívást menedzserétől, aki közölte vele, hogy a DTM-ben fog versenyezni:

    „Először azt hittem hülyéskedik, és ez az egész egy tréfa volt. De nem. Ez volt a valóság, és most már nagyon izgatott vagyok a lehetőség végett. Ez a GT autók királykategóriája, magasan képzett pilótákkal, és csapatokkal.” – mondta.

    Lawson egy teljes szezont fog futni, így mind a nyolc állomáson jelen lesz majd, de így sem kell majd kihagynia egyetlen F2-es versenyt sem:
    „A legnagyobb kihívást az autók közötti heti váltogatás jelentheti majd.” – zárta Lawson, aki egyébként úgy gondolja, DTM-es kiruccanásai segíthetnek majd neki a Formula 2-ben.

  • Három volt F1-es pilótával tér vissza a WEC-be a Peugeot

    Három volt F1-es pilótával tér vissza a WEC-be a Peugeot

    2022-ben tér vissza a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyébe a Peugeot. A franciák hét pilótát jelentettek be, közülük három egykori F1-es pilóta is vezetheti majd a hiperautót.

    Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne és Paul di Resta is esélyt kap majd jövőre a legmagasabb kategóriában. Melléjük csatlakozik majd az egyszeres Le Mans győztes Loic Duval, a WEC-ben hatalmas rutinnal rendelkező Gustavo Menezes, és a 2019-es Európai Le Mans széria LMP3-as kategóriájának győztese Mikkel Jensen.

    A hetedik versenyző pedig James Rossitter lesz, aki korábban a Honda Forma-1-es tesztpilótája volt, emellett pedig a ByKolles Racing versenyzője 2012 óta.

    A Peugeot közleménye ugyanakkor arra nem tért ki, hogy két autót indítanak-e, illetve, hogy az autók összetétele hogyan fog kinézni, csupán annyit írtak, hogy hét versenyző – egy csapat.

    Jean-Marc Finot, a Fiat Chrysler és a PSA Csoport egyesülésével létrejövő új Peugeot-anyacég, a Stellantis motorsport vezetője már korábban kijelentette, hogy a hiperautós projektben résztvevő valamennyi személy közötti a kapcsolatok minősége kulcsfontosságú lesz.

    „Az egyéni versenyzői kvalitásokon túl a fő kritérium, amit figyelembe vettünk a versenyzők értékelésekor, az egymáshoz fűződő kapcsolatuk, a gondolkodásmód, hogyan tudnak motiválni és együtt dolgozni másokkal, illetve milyen hasznosan tudják előre mozdítani a csapatot, mivel ezen emberi tényezők is nagyon komoly súllyal bírnak a hosszútávú versenyzésben.” – fogalmazott.

  • Az Alfa Romeo helyett a Hyundai pilótája lesz a WTCR tavalyi harmadikja

    Az Alfa Romeo helyett a Hyundai pilótája lesz a WTCR tavalyi harmadikja

    A WTCR összetettjében tavaly harmadik helyet szerző Jean-Karl Vernay átszerződött a Hyundai elektromos programjába, fejlesztőpilótának.

    A francia tavaly a Romeo Ferraris színeiben egy Alfa Romeo volánja mögött ült Túraautó Világkupában. Összetettbeli harmadik helye egyben a privát bajnoki címet is jelentette.

    Jean-Karl Vernay, Alfa Romeo, WTCR, racingline.hu
    Vernay a szezonzárón ünnepel, Fotó: Frédéric Le Floc’h/DPPI/FIA WTCR

    Jó formájának köszönhetően az olasz csapat ETCR pilótának is bejelentette, de most Augusto Farfus mellé csatlakozhat a koreai márkánál.

    „Amikor felajánlották a lehetőséget, nem tudtam kihagyni.” – meséli Vernay – „Fantasztikus egy nagy márkánál dolgozni, a Hyundai ráadásul hosszútávú tervekkel rendelkezik. Ennek büszkén vagyok én is része.”

    „Tudom, Farfus és a mérnökök már rengeteg munkát belefektettek az autóba. Szeretném ezt felhasználni, és a saját munkámat is hozzátenni az autó fejlesztéséhez, hogy a Veloster N ETCR olyan sikeres legyen, mint az előző Hyundai modellek.”

    Michelisz Norbert, Hyundai, ETCR, racingline.hu
    A Hyundai Veloster N ETCR az aragóni bemutatón, Fotó: PURE ETCR

    Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport főnöke üdvözölte a franciát a gyári programban:

    „Jean-Karl Vernay tökéletesen illeszkedik a márkához. Sok tapasztalata, és sikereket is szerzett a TCR kategóriában és a motorsport más területein is. Először az lesz a feladata, hogy Augusto Farfus melelt az autó fejlesztésén dolgozzon.”

    „A visszajelzései segítenek majd a mérnökeinknek, és az ETCR-es beszállítóinknak, hogy felkészülhessenek az első versenyre. Bízom benne, bármilyen szerepet is vállal majd a jövőben, tökéletes eredményeket várhatunk tőle.”

  • Bemutatta az új TCR autóját az Audi

    Bemutatta az új TCR autóját az Audi

    Továbbra is elkötelezett marad a túraautózás iránt az Audi, amit a most bemutatott új TCR modellükkel igazoltak is.

    A német gyártó pénteken mutatta be a vadiúj RS 3 LMS TCR modelljét, amivel már idén rajthoz fognak állni a különböző TCR sorozatokban, köztük a világkupában is.

    Az Audi Sport közleménye szerint a második generációs modell minden területen fejlődést ért el, és egy új sebességváltóval szerelték fel.

    „A legújabb modellünk fejlesztésének a középpontjában az ügyfeleink álltak. Egy olyan autót szeretnénk az ügyfeleink számára felajánlani, amely az előzőhöz képest sokkal inkább versenyautó, valamint számos gyakorlati előnnyel rendelkezik a mindennapi használatban, illetve gazdaságosan üzemeltethető.” – kezdte Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélprogramjáért felelős vezetője.

    „A pilótafülke is sokkal ergonómikusabb a pilóta számára. Az autó összeségében sokkal robosztusabb, versenyképesebb és biztonságosabb lesz az elődjénél.” – tette hozzá.