Kategória: Touring Car

  • Hatodik márka az utolsó pillanatban: Lamborghini is lesz a DTM-ben

    Hatodik márka az utolsó pillanatban: Lamborghini is lesz a DTM-ben

    Már hat márka alkotja a DTM első GT3-as mezőnyét. Bár egy teszten már túl vannak, most egy Lamborghini is csatlakozik a sorozathoz.

    Német gyártóként a Mercedes, a BMW és az Audi vesz majd részt a DTM első GT3-as szezonjában. Rajtuk kívül Ferrari és McLaren is indul, előbbi a Red Bull támogatásával, míg utóbbi csak egy autót készít elő, de nem a teljes szezonra.

    Stefano Domencali korábbi márkája, a Lamborghini a T3 Motorsport révén vesz majd részt a sorozatban egy Huracán GT3 EVO-val.

    Az autót egy 19 éves belga fiatal, Esteban Muth fogja vezetni. A pilóta rövid karrierje alatt a formaautózás mellett már belekóstolt a GT versenyzésbe is, tehát az autó igen, a kategória nem lesz számára ismeretlen.

    Muth a második legfiatalabb versenyző lesz a Red Bull kiszemeltje, Liam Lawson után. A belga tavaly GT4-es versenyeken indult, és a lausitzringi teszten debütál majd, miután az első gyakorláson még nem tudott ott lenni Hockenheimben.

    Első éles bevetésére pedig Monzában kerül majd sor, június második felében.

    A DTM idei mezőnye:

    # Pilóta Csapat Márka Autó
    3 ?? Kelvin van der Linde
    ?? Abt Sportsline
    ?? Audi
    R8 LMS Evo
    9 ?? Mike Rockenfeller
    99 ?? Sophia Flörsch
    12 ?? Dev Gore
    ?? Team Rosberg
    51 ?? Nico Müller
    16 ?? Timo Glock
    ?? ROWE Racing
    ?? BMW
    M6 GT3
    31 ?? Sheldon van der Linde
    11 ?? Marko Wittmann ?? Walkenhorst Motorsport
    30 ?? Liam Lawson
    ?? AF Corse
    ?? Ferrari
    488 GT3 Evo 2020
    23/37 ?? Alex Albon/?? Nick Cassidy
    10 ?? Esteban Muth ?? T3 Motorsport ?? Lamborghini Huracán GT3 EVO
    15 ?? Christian Klien ?? JP Motorsport ?? McLaren 720S GT3
    36 ?? Arjun Maini ?? GetSpeed
    ?? Mercedes
    AMG GT3 Evo
    8 ?? Daniel Juncadella ?? GruppeM
    4 ?? Maximilian Götz
    ?? Haupt Racing Team
    5 ?? Vincent Abril
    18 ?? Gary Paffett ?? Mücke Motorsport
    22 ?? Lucas Auer
    ?? Winward Motorsport
    57 ?? Philip Ellis

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • A WTCC utolsó bronzérmese erősíti majd a Hyundai elektromos csapatát

    A WTCC utolsó bronzérmese erősíti majd a Hyundai elektromos csapatát

    A Hyundai két fejlesztőpilótája – Augusto Farfus és Jean-Karl Vernay – mellett Yvan Muller korábbi mentoráltja, John Filippi és a világbajnoki veterán, Tom Chilton vezetheti majd az elektromos Velostert.

    Farfus és Vernay bejelentése nem meglepetés. A brazil már korábban is az elektromos projekt része volt, 2020-ban ezért nem indult a világkupán.

    „Jó lesz újra a Hyundai Motorsport színeiben versenyezni a Veloster N ETCR-rel.” – jelentette ki a tengertúlon BMW-t vezető Farfus. – „Szerencsés vagyok abból a szempontból, hogy rengeteget tesztelhettem az autót.”

    Vernay idén csatlakozott a márkához, nemcsak az autó fejlesztésében, hanem a WTCR-ben is.

    „Ebben az évben eléggé elfoglalt leszek a Hyundainak köszönhetően. De nem is lehetnék boldogabb emiatt. A két autó más lesz, ahogy a sorozat is, de nem hiszem, hogy ez probléma lenne. Talán segít is majd, hiszen a rövid csatákban gyorsan kell előzni, ez a készség pedig a WTCR-ben javamra válhat.”

    Tom Chilton 2017-ben bronzérmes és privát bajnok lett a WTCC-ben, azóta a brit túraautó bajnokságban (BTCC) vezetett, ezt idén is folytatja majd.

    „Az elektromos meghajtás új kihívás számomra, de a Hyundai csapatának részeként szerintem a legjobb helyen vagyok, hogy a győzelemért küzdjek.”

    „Johnnal más korábban dolgoztam együtt, de most először leszek egy garázsban Augustóval és Jean-Karllal. Ők nagyon sikeresek a TCR kategóriában és a túraautókkal, szóval biztos vagyok benne, hogy erősek lesznek, és jó viszonyítási alap, akikhez hasonlíthatom magam.

    John Filippi 2018-ben volt WTCR mezőny tagja, tavaly pedig a TCR Europe második helyét szerezte meg, Mehdi Bennani mögött.

    „Bár tavaly már versenyeztem egy Hyundai típussal, ez nagy változás lesz számomra. Kihívás lesz, de ez olyasmi, amit már várok. A teszteken szeretnék majd hozzászokni az autóhoz. Minden új lesz: az autó, a csapat és a versenyformátum is.”

  • Alonso: Az F1-ben nehezebb improvizálni, mint a WEC-ben vagy az IndyCarban

    Alonso: Az F1-ben nehezebb improvizálni, mint a WEC-ben vagy az IndyCarban

    Fernando Alonso összehasonlította az F1-et azokkal a szériákkal, melyekbe belekóstolt az elmúlt években. Reméli, hogy a WEC-ben és IndyCarban tanultakat tudja majd idén alkalmazni a Forma-1-ben.

    A spanyol 2018-ban és 2019-ben versenyzett a WEC-ben, ez alatt két Le Mans-i 24 órást nyert, illetve 2019-es kudarca után 2020-ban az Indy500-on is elindult.

    „Sok mindent lehet tanulni a Forma-1-en kívülről” – kezdte nyilatkozatát a kétszeres világbajnok. „A Forma-1 nagyon zárt környezet, ugyanazt a rutint ismételgeted kéthetente. A vezetési stílusod az évek során bizonyos értelemben azonos lesz, és csak követed a csapatod utasításait. Mindent optimalizálnak az autóban, a vezetési stílusodat is, tehát megmondják, mit kell tenned – hol kell spórolnod a gumikkal, hol kell spórolnod az akkumulátor energiájával, mikor csinálj próbarajtot. Minden annyira kontrollált, hogy egy Forma-1-es hétvégén nem sok mindent tudsz improvizálni.”

    Alonso kifejtette, teljesen más a Forma-1, mint az említett kategóriák: „Az endurance versenyzésben sokkal inkább magadra vagy utalva, mint bármely más versenyautóban. Különböző körökben, különböző napszakokban, minden egyes körben. Minden alkalommal, amikor beülsz az autóba, sokkal többet kell osztoznod a csapattársaiddal. Az endurance versenyeken sokkal több a csapatmunka, mint a Forma-1-ben, így vannak dolgok, amiket megtanulsz, és ezt a másfajta megközelítést alkalmazod a jövőbeli kalandjaidhoz a motorsportban. Mint ahogy az IndyCarban tanultakat is lehet, ahol szerintem a beállítások sokkal részletesebbek, mint bármelyik Forma-1-es versenyen. Az autók ugyanazok, és apró részletek befolyásolhatják a vezetési stílust, a teljesítményt, az előzési lehetőségeket. Előre kell gondolkodnod két-három körrel. Sok mindent meg lehet tanulni más szériákban, amit remélhetőleg tudok is majd alkalmazni a Forma-1-ben.”

    Alonso úgy érzi, még van hova fejlődnie a visszatérése után, de az első pontját már megszerezte az Emilia Romagna Nagydíjon.

  • Magnussen különleges csapattársat kap majd az idei Le Mans-ra

    Magnussen különleges csapattársat kap majd az idei Le Mans-ra

    Kevin Magnussen idén kezdett prototípusokkal versenyezni, és Daytona után Le Mans-ban is lehetőséget kap majd, nem is akárki mellett.

    Kevin és Jan Magnussen egy csapatban szerepelhet majd az idei Le Mans-i 24 óráson, a High Class Racing színeiben, az LMP2-es kategóriában.

    Az apa 2019 végén hagyta ott az endurance versenyzést, miután a Corvette gyári színeit viselte a tengerentúlon. A tavalyi évet a dán TCR bajnokságban töltötte, de idén LMP2-es programot teljesít az Endurance-világbajnokság (WEC) mezőnyében.

    Fia idén tért át az óceán túloldalára, az IMSA prototípusai között már teljesítette a sorozat első két fordulóját. 2022-ben azonban már biztos, a Peugeot hypercar programját erősíti majd.

    Jan jelenlegi munkaadói, a High Class Racing igazi különlegességgel készültek a Magnussen családnak. Egy második autót is indítanak a legendás versenyen, amivel a csapat állandó pilótái, Anders Fjordbach és Jan Magnussen mellett Kevin is indulhat majd.

    Kevin Magnussen Jan Magnussen, racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Kevin és Jan Magnussen az IMSA egyik versenyén, Fotó: LAT Images/ Courtesy of IMSA

    „Ez egy őrült terv, amiről már évek óta beszéltünk és álmodtunk, most pedig hirtelen valóra vált. Le Mans az egyik legrangosabb verseny, és nem tudok jobb lehetőségre gondolni, mint hogy apámmal teljesíthetem.”

    „Ez lesz az első verseny, amit együtt teljesítünk, és egyben először leszek majd ott Le Mans-ban. Az volt a célunk, hogy olyan autóval álljunk rajhoz, ami nyerhet, és szerintem elértük ezt.”

    Az idősebb Magnussen GT kategóriában már négyszeres győztese a futamnak, és szintén izgatott lett a bejelentéstől:

    „Kiráz a hideg, amikor látom az autót, mindkettőnk nevével. Az apa-fia csapatoknak nagy hagyománya van Le Mans-ban, de az különleges, hogy erős felállással tehetjük meg mindezt, eséllyel a győzelemre.”

  • Hungaroring & ETCR: nálunk is felsípolnak majd az elektromos túraautók!

    Hungaroring & ETCR: nálunk is felsípolnak majd az elektromos túraautók!

    Bár az eredeti naptárban nem szerepelt a Hungaroring, a PURE ETCR végül Zolder helyett hozzánk jön majd el az elektromos túraautós mezőny.

    „A terv az volt, hogy a Zolderi 24 órás hétvégéjének részeként legyünk ott Belgiumban, ez stimmelt az eredeti tervünkkel februárban.” – jelentette ki Xavier Gavory, a sorozat igazgatója.

    „Azóta azonban már beláttuk a téli teszteken, hogy nagyobb rugalmasságra van szükségünk. mind a pályán töltött idő tekintetében, mind a paddockban.”

    „A zolderi csapat nagyon megértő volt velünk, de a 24 órás verseny tervei már kiforrottak. Emiatt nagyon bonyolult lenne számukra, hogy mindenben segítségünkre legyenek. Ezért találnunk kellett egy alternatív helyszínt, és esemény, ami jobban illik hozzánk.”

    Már így is két WTCR versenyhétvégén szerepeltek volna, így egy harmadik forduló, az augusztusra áthelyezett Hungaroring mellett döntöttek.

    „Az Eurosport Events már 2011 óta ellátogat a Hungaroringre, és nagyon jó a kapcsolatunk az ottani vezetőséggel. Mivel a WTCR és az PURE ETCR promótere ugyanaz, könnyebben meg tudjuk oldani, hogy mindkét sorozatnak megfelelő paddockot és hétvégi formátumot alakítsunk ki.”

    „A magyar szurkolók az egyik legszenvedélyesebbek a világon, főképp a túraautók esetében. A PURE ETCR egy teljesen más élményt nyújt majd, az új, kieséses lebonyolítással. Megállás nélküli, szoros csatákat láthatnak majd a nézők.”

    A pontos pályarajzot és a kapuk helyét még nem tudni, ezt eddig csak egy helyszínnél jelentették be. Vallelungában egy rövidített vonalvezetésen mennek majd Azconáék.

    A Hyundai még nem jelentette be hivatalos felállását, azonban az autót Jean-Karl Vernay és Augusto Farfus segítségével fejlesztették ki. Rajtuk kívül Michelisz Norbert is kipróbálhatta az autót a WTCR szezonzáróján.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    PURE ETCR (@pure_etcr) által megosztott bejegyzés

    A PURE ETCR 2021-es versenynaptára:

    # Dátum Pálya Ország Fő verseny
    1 06.18.-20. Autodromo Vallelunga ?? Olaszország
    2 07.09-11. Motorland Aragón ?? Spanyolország
    WTCR: spanyol hétvége
    3 08.06.-08. Bellahøj Park ?? Dánia
    Koppenhága Historic Nagydíj
    4 08.21.-22. Hungaroring ?? Magyarország
    WTCR: magyar hétvége
    5 10.15-17. Inje Speedium ?? Dél-Korea
    WTCR: koreai hétvége
  • A Hyundai elkötelezi magát a fenntarthatóbb motorsport mellett

    A Hyundai elkötelezi magát a fenntarthatóbb motorsport mellett

    Sajtóközlemény: A Hyundai Motor Company bejelentette, hogy támogatja az FIA azon döntését, hogy 2022-től átvezetik a rali világbajnokságot (WRC) a hibrid technológia új korszakába, és ezzel megerősítette, hogy támogatja a motorsport fenntarthatóbbá tételét.

    A kétszeres – és jelenlegi – WRC konstruktőri világbajnok Hyundai Motorsport vadonatúj hibrid versenyautót fejleszt. Ennek alapját az a Hyundai i20 N közúti sportmodell adja majd, amelyet eleve a márka által a nemzetközi ralisport élvonalában elért bajnoki sikerek hívtak életre.

    Azáltal, hogy meghosszabbítja részvételét a rali világbajnokságban, a Hyundai megerősíti azon szerepvállalását, hogy az ’emberiséget szolgáló fejlődés’ hitvallás égisze alatt a jövő mobilitási iparának vezető szereplőjévé váljon. Ugyanezt a szemléletet erősíti a Hyundai aktív részvétele a vadonatúj, tisztán elektromos PURE ETCR szériában.

    A júniusban, az olaszországi Vallelunga versenypályán elrajtoló bajnokság világszerte új mércét állít az elektromos motorsportban, felgyorsítva az emissziómentes mobilitásra való átállást. A Hyundai azzal a tisztán elektromos, nagy teljesítményű Veloster N ETCR túraautóval vesz részt a bajnokságban, amelyet a Hyundai Motorsport alzenaui (Németország) központjában dolgozó szakemberek fejlesztettek ki.

    „A motorsport továbbra is nélkülözhetetlen tesztlaboratórium marad a Hyundai jövőbeli járművei és technológiái számára. Létfontosságú, hogy egyre inkább fenntartható megoldásokat alkalmazzunk. Ezért üdvözöljük az FIA azon döntését, hogy új hibrid szabályzatot vezet be a WRC-ben, és ezzel közvetlen kapcsolatot teremt a motorsport és közúti járműtechnológiáink között.” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Group N márkamenedzsmentért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „Nem szabad alábecsülni azt a pozitív hatást, amelyet motorsport-tevékenységeink gyakorolnak a nagy teljesítményű N márkára és annak anyavállalatára, a Hyundaira. Olyan ideális platform ez, amelyre építkezve magabiztosan fejleszthetjük jövőbeli technológiánkat, miközben demonstráljuk a Hyundai gépkocsik vezetésének szenvedélyes élményét. A Veloster N ETCR és a Hyundai i20 N alapjaira épülő hibrid WRC versenyautó egyaránt fényesen bizonyítja, hogy az élvonalbeli technológiák összeegyeztethetők a fenntarthatóbb motorsport-megoldásokkal.”

    A Hyundai Motorsport és a Hyundai nagy teljesítményű N márkája közötti technológia-átadás is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Hyundai világelső mobilitási technológiákat tud kifejleszteni. A jövőbeli N szériamodellek közvetlen haszonélvezői lesznek annak, hogy a Hyundai a motorsportban teszteli technológiai innovációit.

    Az a Veloster N ETCR versenyautó, amellyel a Hyundai Motorsport részt vesz a PURE ETCR bajnokság első évadában, az észak-amerikai Veloster N modellnek az erősen átalakított változata: így válik teljessé a fejlesztési ciklus. A PURE ETCR lehetővé teszi a Hyundai számára, hogy a legszélsőségesebb körülmények között, a végletekig próbára tegyék villamosítási rendszereiket.

    A WRC és a PURE ETCR bajnokságokban való részvétele kapcsán a Hyundai nem éri be annyival, hogy nagy teljesítményű kompetenciáját a motorsportban alkalmazva erősítse a Hyundai Motorsport bajnoki szereplését, de arra is törekszik, hogy ezt a teljesítményt a lehető leginkább környezetbarát módon érje el.

    „WRC részvételünk meghosszabbítása, illetve a PURE ETCR bajnokságban való részvételünk egyaránt azon szándékunkat jelzi, hogy a jövő mobilitási társadalmának vezető szereplői legyünk, és hogy hiteles tartalommal töltsük meg ’emberiséget szolgáló fejlődés’ hitvallásunkat.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group alelnöke és marketing vezérigazgatója. „Ezek a bajnokságok tökéletes alapot nyújtanak arra, hogy a Hyundai környezetvédelmi és fenntarthatósági üzeneteit a motorsport kontextusában is érvényre juttassa, eggyé kovácsolva a márka tevékenységének két meghatározó oszlopát: a fejlődést és a teljesítményt. Céljaink világosak: jövőbe mutató technológiákat kívánunk kifejleszteni, elősegíteni a tisztább, zöldebb motorsport megvalósulását, valamint szeretnénk, ha a Hyundai márka világszerte új célközönséget szólíthatna meg motorsport-tevékenységein keresztül.”

  • Kubica győzelemmel nyitott második LMP2-es versenyén

    Kubica győzelemmel nyitott második LMP2-es versenyén

    Robert Kubica idén az Európai Le Mans Szériában (ELMS) indul a legmagasabb, LMP2-es kategóriában.

    A nyitó fordulót Barcelonában rendezték meg, és a lengyel nyerni tudott WRT-s csapattársaival, Louis Délétrazzal és Ye Yifeijel.

    Délétraz tavaly – amellett, hogy a Haas tartalékpilótája volt – még az Formula 2-es mezőnyt erősítette, és virtuális Le Mans-t is nyert.

    Ye Yifei tavaly az Euroformula Open győztese lett, idén pedig már behúzta az Ázsiai Le Mans Széria bajnoki címét is.

    A trió 22 másodperces előnnyel nyerte a 4 órás versenyt a Will Stevens fémjelezte Panis Racing-egység és a címvédő United Autosports autója előtt.

    A lengyel második LMP2-es versenyén vett részt, miután már indult az idei Daytonai 24 óráson ugyanebben a kategóriában.

    „Hogy őszinte legyek, nem számítottam arra, hogy ilyen könnyű dolgunk lesz.” – jelentette ki Kubica. – „Ha ilyen nagy előnyöd van, csak haza kell hozni az autót. De hogy őszinte legyek, a munka nagy részét már a hétvége előtt elvégezte a csapat.”

    Ugyanakkor kiemelte, nem lehet biztosnak venni a tempót, ugyanis a Hypercar kategória megjelenésével lassítani fognak az LMP2-es szabályzaton is.

    „Az egy újabb kihívás lesz számunkra. Emlékeznünk kell arra, hogy itt még kezdők vagyunk, nincs sok tapasztalatunk. Amint megváltozik a szabályzat, az újraírja majd a beállításokat, a nulláról kell majd kezdenünk. De most megmutattuk, hogy képesek vagyunk végigvinni azt, amit tervezünk. Remélhetőleg ez menni fog ezután is.”

  • Ismét a Zengő lesz a Cupra gyári csapata, két versenyző már ismert

    Ismét a Zengő lesz a Cupra gyári csapata, két versenyző már ismert

    A Cupra bejelentette, visszatér a világkupára. A gyár mind a négy autóját a Zengő Motorsport fogja majd felkészíteni.

    Két spanyol, az ETCR-ben is őket képviselő Jordi Gené, illetve Mikel Azcona már biztosan részei lesznek a magyar csapat felállásának.

    Azcona tavaly hazai pályán, a Motorland Aragónon szerezte meg a Zengő első világkupa győzelmét, és végül hetedik lett a bajnokságban.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy még egy évig folytathatom a Cuprával a WTCR-ben. Két győzelmekkel teli év után az a célom, hogy a címért küzdjek.” – jelölte ki a kívánt eredményt Azcona.

    Gené eközben hat év kihagyás után tér vissza, legutóbb 2015-ben TCR International sorozatban lett harmadik.

    „Már részese voltam a Cupra León Comppetición fejlesztésének, szóval tudom, mire képes ez a modell. Érdekes szezon lesz.” – jegyezte meg sejtelmesen a WTCR újonca.

    A 2021-es WTCR mezőny:

    # Pilóta Csapat Autó
    68 ?? Yann Ehrlacher
    Cyan
    Racing
    ?? Lynk & Co
    03
    100 ?? Yvan Muller
    11 ?? Thed Björk
    12 ?? Santiago Urrutia
    9 ?? Tassi Attila
    Münnich
    Motorsport
    ?? Honda
    Civic Type R
    18 ?? Tiago Monteiro
    29 ?? Néstor Girolami
    86 ?? Esteban Guerrieri
    16 ?? Gilles Magnus
    Comtoyou
    Racing
    ?? Audi
    RS 3 LMS
    22 ?? Frédéric Vervisch
    17 ?? Nathanael Berthon
    32 ?? Tom Coronel
    3 ?? Gabriele Tarquini
    BRC
    Squadra Corse
    ?? Hyundai
    Elantra N
    5 ?? Michelisz Norbert
    8 ?? Luca Engstler
    Racing Team
    Engstler
    69 ?? Jean-Karl Vernay
    19 ?? Andreas Bäckman
    Target
    Competition
    26 ?? Jessica Bäckman
    96 ?? Mikel Azcona
    Zengő
    Motorsport
    ?? Cupra
    León Competición
    4 ?? Jordi Gené
    TBA
    TBA
  • Lesz női versenyző a WTCR-ben: egy testvérpár, két Hyundai érkezik!

    Lesz női versenyző a WTCR-ben: egy testvérpár, két Hyundai érkezik!

    A WTCR mezőnye két privát Hyundai Elantrával lett több, ugyanis a svéd testvérpár, Andreas és Jessica Bäckman csatlakozott a sorozathoz a Target Competitionnel.

    A két svéd tavaly a TCR Europe-ban állt rajthoz, Andreas – bár egy hétvégét kihagyott – egy győzelemmel a hatodik lett, Jessica pedig a 18. helyen zárt.

    „Már várom, hogy feljebb lépjek eggyel, és tovább fejlődhessek pilótaként. Már régóta célunk volt a WTCR, most a csapatunkkal, a Target Competitionnal tehetjük meg ezt a lépést.” – emelte ki Andreas.

    „Nehéz lesz, mivel sok pilótának több tapasztalata van, és több világbajnok is a rajtrácson lesz majd, de már várom a kihívást.”

    Andreas & Jessica Bäckman, Target Competition, Hyundai, WTCR, racingline.hu
    Fotó: FIA WTCR

    „Az egyik célom az volt, hogy a karrierem során a legjobb versenyzők ellen küzdhessek a WTCR-ben. Nem fogtam még fel, hogy ezt most bejelenthetem.” – nyilatkozta a húga.

    Mivel a WTCR idén nők számára is kiírt egy külön értékelést. Jessica abban is indulhat majd amellett, hogy a Target által üzemeltetett autók a privát értékelésben is szerepelnek majd.

    „Én leszek az első nő, aki szerepel a sorozatban, erről már álmodtam. Remélem több lánynak inspirációként szolgálok majd, hogy kezdjék el, vagy folytassák a motorsportot. Mindent bele fogok adni, és már várom a szezon kezdetét.”

    Ami érdekes, a testvérek hiába nem kapnak gyári támogatást, a Target is az új Hyundai modellel, az Elantrával állhatnak majd rajthoz.

    Az idei WTCR mezőny:

    # Pilóta Csapat Autó
    1 ?? Yann Ehrlacher
    Cyan
    Racing
    ?? Lynk & Co
    03
    100 ?? Yvan Muller
    11 ?? Thed Björk
    12 ?? Santiago Urrutia
    9 ?? Tassi Attila
    Münnich
    Motorsport
    ?? Honda
    Civic Type R
    18 ?? Tiago Monteiro
    29 ?? Néstor Girolami
    86 ?? Esteban Guerrieri
    17 ?? Nathanael Berthon (T)
    Comtoyou
    Racing
    ?? Audi
    RS 3 LMS
    32 ?? Tom Coronel (T)
    22 ?? Frédéric Vervisch
    16 ?? Gilles Magnus (T)
    5 ?? Michelisz Norbert
    BRC
    ?? Hyundai
    Elantra N
    3 ?? Gabriele Tarquini
    8 ?? Luca Engstler
    Engstler
    69 ?? Jean-Karl Vernay
    19 ?? Andreas Bäckman (T)
    Target
    26 ?? Jessica Bäckman (T)(F)

    (T) = WTCR Trophy indulók, (F) = WTCR Female Driver Title induló(k)

  • Tarquini: A Hyundai az utolsó gyártóm

    Tarquini: A Hyundai az utolsó gyártóm

    59 évesen először utalt az esetleges visszavonulására a túraautózás élő legendája Gabriele Tarquini. Az olasz klasszis a negyedik évét kezdi a Hyundainál, valamint a 16.-at a túraautózás elit sorozatában, azonban a saját elmondása szerint a jelenlegi szerződése lesz az utolsó.

    Tarquini 2009-ben WTCC, 2018-ban pedig WTCR bajnok volt, a kezdetek kezdete óta részese a Hyundai TCR-programjának. Tevékenyen részt vett az i30 N TCR, valamint a vadiúj Elantra N TCR fejlesztésében is.

    „Szerintem a Hyundai lesz az utolsó gyártóm.” – kezdte az olasz, amikor a jövőjéről kérdezték. „Nagyon jól érzem magam velük, karrierem utolsó periódusát náluk kezdtem el. Az i30 N TCR-rel tiszta lappal folytathattam, majd Norbival együtt zsinórban kétszer is megnyertük a bajnokságot. Büszke vagyok arra, hogy profi versenyzőként a csapat részese lehettem, és ők lesznek az utolsók is.”

    „1983-ban teljesítettem az első versenyemet. Nem vagyok teljesen boldog azzal, hogy nem sikerült mindent elérni, de ez egy szép hosszú karrier. Ha figyelembe vesszük a gokartozást is, akkor már 1974-ben kezdtem, és ha nem tévedek, akkor ez lesz a 48. szezonom az első versenyem óta. 1974-ben kaptam az első versenyzői licenszemet. Profinak lenni közel a hatvanhoz egy hihetetlen eredmény, erre a számra nagyon büszke vagyok.” – fogalmazott.