Kategória: Touring Car

  • Hátránnyal indul a korábbi DTM-bajnok: Paffett később kezdi a szezont

    Hátránnyal indul a korábbi DTM-bajnok: Paffett később kezdi a szezont

    Gary Paffett a Mercedes Formula E csapata iránti kötelezettség miatt kihagyja az első két hétvégét az idei DTM szezonban. Ezzel az egyik bajnoki esélyes igencsak nehéz helyzetbe került.

    Amikor a brit elvállalta a visszatérést a német túraautó bajnokságba, még csak egy hétvégén ütközött a sorozat és a Formula E versenynaptára. Paffett ugyanis ott a tartalékversenyzői szerepkört látja el.

    Azóta átalakult egy kicsit a menetrend, az elektromos sorozat „beiktatott egy verseny Pueblában is, Mexikóváros helyett. Így a brit nem Monzában vagy a Lausitzringen, hanem Zolderben versenyezhet majd először régi-új bajnokságában.

    Helyén a Mercedes gyári pilótája, a 28 éves Maximilian Buhk versenyez majd. A német már egy hivatalos DTM tesztnapon részt vett a Hockenheimringen, azóta pedig két napos monzai privát teszttel hangolt új feladatára.

    „Örülök, hogy ennek a fejlesztési projektnek részese lehetek, még ha csak tartalékosként is. A Space Drive-val vagy egyáltalán elektronikus kormányzással vezetni egyészen új élmény volt számomra.” – utalt Buhk a Schaeffler-Paravan steer-by-wire rendszerére, amit csak Mücke Motorsport használ.

    „Az első benyomásom nagyon jó volt. Meplep, hogy milyen jól visszajelzett a kormány. Persze, van még néhány terület, ahol javulhatunk.” – tette hozzá.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Mücke Motorsport (@mueckemotorsport) által megosztott bejegyzés

  • Egy új bajnokságban, világsztárok mellett folytatja pályafutását Nagy Dani

    Egy új bajnokságban, világsztárok mellett folytatja pályafutását Nagy Dani

    Az idén bemutatkozó, bivalyerős elektromos túraautókat felvonultató PURE ETCR sorozatba igazolt Nagy Dani, aki a gyári támogatott Zengő Motorsport Cupra X csapat hivatalos fejlesztő-versenyzőjeként egy Cupra e-Racert vezet majd.

    A WTCR-ben szabadkártyásként dobogóra álló versenyző lesz az Eurosport Events által szervezett sorozat egyetlen magyar pilótája, és igazi világklasszisok veszik majd körül.

    Dani mellett a kétszeres DTM-győztes és ralikrossz világbajnok Mattias Ekström, valamint a Túraautó Világkupáról ismert Mikel Azcona és Jordi Gené alkotja majd a Zengő Motorsport első elektromos pilótafelállását.

    „Óriási dolog magyar versenyzőként, magyar csapatban, gyári támogatott státuszban részt venni egy ilyen különleges, kiemelt bajnokságban. Az autót a versenyhétvégén fogom kipróbálni először, ami komoly kihívás, hiszen a csúcsteljesítménye megközelíti a 700 lóerőt. Ez természetesen a világ legerőseb túraautójává teszi a CUPRA Leon e-Racert” – mondta Nagy Dani.

    A PURE ETCR a történelem első többmárkás elektromos túraautó-sorozataként komoly
    tabudöntögetésbe kezd idén. A versenyek lebonyolítása például inkább hasonlít majd egy ralikrossz eseményre, mint egy hagyományos gyorsasági pályafutamra.

    A versenyzők rövid, 2-3 körös előfutamokban harcolhatják ki a döntőbe kerülést, melyek rajtsorrendét egykörös kvalifikáción határozzák meg. Pontokat viszont már az előfutamokban is osztanak. A végén lesz A és B-döntő, és a megszerzett pontok alapján jön ki a hétvége győztese.

    Erre azért van szükség, mert a szervezők hallani sem akarnak energiaspórolásról. Így bár a futamok rövidek lesznek, abban mindenki biztos lehet, hogy más elektromos sorozatokkal ellentétben itt végig az autók maximális teljesítményét láthatja a közönség.

    Ráadásul olyan teljesítményről van szó, amivel a PURE ETCR minden idők legerősebb túraautó bajnoksága lehet. Az autók 400 LE folyamatos teljesítményleadásra képesek, maximális erejük pedig eléri a 670 LE-t. Ezt (hivatalos nevén Power Up) minden futamon meghatározott ideig használhatják az előzések segítésére, vagy védekezésre.

    Kuriózum még, hogy a látvány kedvéért a lóversenyekhez hasonló rajtgépből indulnak majd az autók, és a versenygépeket a futamok között figyelemreméltó standokon töltik majd újra.

    „Minden új. A bajnokság lebonyolítása, az autó, én pedig soha nem mentem az ETCR autóhoz még csak hasonló versenyautóval sem. Biztosan idő kell mire minden összeáll., azt viszont garantálhatom, nem azért kaptam ezt a lehetőséget, hogy csak szórakozzak a kormány mögött, és gyorsulgassak az autóval. A csapat és az autó gyártója, a Cupra is eredményeket vár tőlem, én pedig készen állok harcolni az elemekkel! Köszönöm a lehetőséget a Zengő Motorsportnak és a Cupranak, vasárnap a képernyők előtt találkozunk.”

    A PURE ETCR első szezonja öt fordulóból áll; az elsőt június 18-20 között, azaz most hétvégén rendezik Vallelungában. Ezután a Motorland Aragon és Koppenhága következik, majd augusztus 20-22 között a Hungaroringra látogat a mezőny. Az évzárót a dél-koreai Injében tartják.

    A futamokat Magyarországon az Eurosport és a Sport TV is élőben közvetíti.

  • Először állt rajthoz két igazi hypercar: a Toyota és a Glickenhaus

    Először állt rajthoz két igazi hypercar: a Toyota és a Glickenhaus

    Az Endurance világbajnokság második fordulójára már megérkezett a második tényleges hypercar márka, a Toyota mellett a Glickenhaus is rajthoz állt.

    Az amerikai márka az eredetileg tervezett két autó helyett csak egyet tudott elvinni Portugáliába, a 709-es számút. A legénység tagjai pedig Briscoe, Dumas és Westbrook voltak.

    A 8-as Toyota (Buemi, Hartley, Nakajima) a 8 órás verseny elején lassabban kezdett, így spóroltak üzemanyaggal. Végül kifizetődött ez számukra, egy kiállással kevesebb kellett nekik ahhoz, hogy célba érjenek.

    Egy késői egész pályás sárga zászló (Full Course Yellow) azonban újra lehetőséghez juttatta a 7-es Toyota (López, Kobayashi, Conway) legénységét is. A Toyotánál előbb úgy döntöttek, a frisebb gumikkal utóbbiaknak jobb esélye van a győzelemre, így helyet cseréltettek a versenyzőkkel. Később azonban lerázták az ellenfeleket, és Buemi visszavehette Lópeztől a pozíciót.

    Toyota, Portimao, FIA WEC, racingline.hu
    Fotó: 2021 Marius Hecker/AdrenalMedia.com/FIA WEC

    Harmadik helyre Spa után ismét a 36-as Alpine (Negrao, Lapierre, Vaxivierre) került, ez már sorozatban így már második dobogójuk volt.

    A 709-es Glickenhaus számára azonban nem sikerült gördülékenyen a bemutatkozás, a verseny elején lekörözöttekkel ütköztek, ami miatt hosszú javítási időszakra kényszerültek. Ez végül az is eredményezte, hogy közel a versenytáv öt hatodát tudták csak megtenni. Ezzel nem csak a rivális Toyota, de öszetettben még a GT autók mögött is végeztek.

    A többi kategóriában a hazai futamát teljesítő da Costa (LPM2, #38 Jota Oreca: Davidson, González), illetve a 32. születésnapját ünneplő James Calado (GT Pro, #51 Ferrari: Pier Guidi), illetve a Ferrari szimulátorpilótája, Antonio Fuoco (GT Am, #47 Cetilar Racing: Lacorte, Sernagiotto) tudott győzedelmeskedni.

  • Egy második hölgy is csatlakozik a DTM mezőnyéhez

    Egy második hölgy is csatlakozik a DTM mezőnyéhez

    DTM idei mezőnyében Sophia Flörsch mellett lesz még egy másik női induló is, a Lamborghini két autót is indít majd.

    Ennek terelgetésére a korábbi W Series pilótát, Esmee Hawkey-t kérték fel, aki szintén csak kevéssel a szezonkezdet előtt kapja kézhez az autóját, a hasonlóan későn bejelentett Esteban Muth-hoz.

    A szponzorációt a W Series egyik fő támogatója, a ROKiT biztosítja majd a festés pedig fekete-fehér lesz.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    T3 Motorsport (@t3motorsport_) által megosztott bejegyzés

    Hawkey 15. lett a női sorozatban – mely akkor még a DTM betétfutama volt – egy pontszerző helyét a Nürburgringen szerezte.

    „Alig várom, hogy kezdjük” – jelentette ki a brit versenyzőnő. – „Köszönöm a ROKiT-nek és a T3 Motorsportnak, hogy lehetővé tették ezt.”

    „Ilyen kis idővel az első verseny előtt tudom, hogy a mélybe ugrom, de már izgatottan fejezem be a felkészülést. Tudom, ez nagy lépés, de szeretném belőle a legtöbbet kihozni.”

    Hawkey eredetileg nem a DTM-ben szerepelt volna, hanem Rachel Frey és Michele Gatting mellett az Európai Le Mans Sorozatban (ELMS) állt volna rajthoz. Azonban utólag kiderült, rossz információt adott le az FIA-nak, hogy kedvezőbb besorolást kapjon, így a csapat szerződést bontott vele.

    Mindenesetre 2012 óta Flörsch-sel ők lesznek az első nők a sorozatban, akkor Susie Wolff és Frey voltak állandó résztvevők.

    A német túraautó bajnokság mezőnye ezen a hétvégén Monzában gurul majd először pályára.

  • Már bemutatkozásakor megszerezte első trófeáit az Audi RS 3 LMS

    Már bemutatkozásakor megszerezte első trófeáit az Audi RS 3 LMS

    Mindjárt bemutatkozó versenyén megszerezte első világkupa-trófeáit az Audi RS 3 LMS új, második generációja. Az első futam során Tom Coronel privátversenyző nyerte a Trophy-értékelést a 2021-es FIA WTCR szezon nürburgringi nyitányán, míg Gilles Magnus a második futamon döntötte el a maga javára ezt a kategóriát. Kemény üldözőversenyt követően a francia Nathanaël Berthon az Audi Sport customer racing legjobb eredményeként végül a hatodik helyre zárkózott fel a versenyhétvége második futamán.

    „Több mint ötezer tesztkilométer után nagyon vártuk már ezt a verseny-bemutatkozást” – hangsúlyozta Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője. „A Nürburgring Nordschleife igencsak kemény próbának bizonyult. Nagy köszönet fejlesztőmérnökeinknek, a Comtoyou Team Audi Sport gárdájának, Nathanaël Berthon és Frédéric Vervisch pilótáinknak, illetve Tom Coronel és Gilles Magnus privátversenyző kollégáiknak. Az általuk gyűjtött 37 bajnoki ponttal figyelemreméltó eredménnyel mutatkoztunk be, amire építhetünk majd.” Tom Coronel túraautó-legenda mindjárt az első futam során megmutatta, mi minden érhető el a tizenegyedik rajtpozícióból, a holland versenyző a hetedik helyig jött fel a három kör alatt. Eközben Yann Ehrlachert, a tavalyi világbajnokot is maga mögé utasította, és belga csapattársa, Gilles Magnus, valamint három további vetélytársa előtt megnyerte a Trophy-értékelést.

    A második futamban mind a négy Audi pilótának sikerült elkerülnie a mezőny közepén kialakult kavarodást. Nathanaël Berthon a tizenkettedik rajtkockából a hetedik helyre jött fel, őt Gilles Magnus és Tom Coronel követte. A három kör közül az utolsóban Berthon még a korábbi világbajnok Yvan Muller mellett is elment, s hatodik helyével a 32 esztendős profi pilóta a versenyhétvége legjobb eredményét hozta az Audi RS 3 LMS számára. Összesített kilencedik helyével a Trophy-értékelést Gilles Magnus nyerte Tom Coronel előtt. Frédéric Vervisch nagy tempónál az egyik vetélytárs miatt a fűre kényszerült és sérült hűtőjével fel kellett adnia a versenyt.

    Az FIA WTCR Trophy-értékelését a 21 éves utánpótlás-pilóta Gilles Magnus vezeti egy ponttal Coronel előtt. Az összesen nyolc világkupa-versenyhétvégéből az elsőt követően három hét szünet áll a csapatok és a pilóták rendelkezésére az idei második, a portugáliai Estorilban sorra kerülő erőpróba előtt.

    Az Audi Sport customer racing februárban mutatta be Audi RS 3 LMS versenygépét, amelyet új belépő-túraautójaként fejleszt a teszteken és az FIA WTCR versenyein a világ minden részéről érkező ügyfelei számára. A kiszállítások az év második felében indulnak. A 2017 óta világszerte összesen 55 trófeát begyűjtő elődmodellből 180 példányt készített a márka.

  • 2023-ban visszatér a BMW Le Mansba és Daytonába!

    2023-ban visszatér a BMW Le Mansba és Daytonába!

    A BMW több, mint 20 év kihagyást követően fog visszatérni a sportautózás csúcskategóriájába. A német gyártó az LMDh kategóriában fog rajthoz állni 2023-tól és többek között a nagy presztízzsel bíró Le Mans-i és Daytona 24 órás versenyen is rajthoz állnak majd.

    Az 1999-es Le Manst megnyerő V12 LMR prototípusainak alkotói jelezték, hogy szívesen csatlakozna a sorozathoz, miután bejelentették a Formula E-ből való távozásukat.

    A BMW nem csak a WEC-ben, hanem az IMSA sportautó bajnokságában is el fog indulni. Ezt a német gyártó M osztályának vezetője Markus Flasch jelentette be az Instagram oldalán.

    A posztban egy, a Williams által épített V12 LMR volt látható ezzel a szöveggel: „Rajthoz fogunk állni a Daytona 24 órás versenyen.” Ezt azért így írta ki Flasch, mert amikor elkészül a BMW LMDh autója, akkor annak a Daytona 24 órás futam lesz majd az első éles bevetése.

    A WEC nyitva hagyta az ajtót az LMDh autók számára, hogy csatlakozhassanak a hiperautók mezőnyéhez, az IMSA pedig a daytonai prototípusok helyett fogja engedélyezni az LMDh autók indulását a sorozatukban 2023-tól.

    Ugyanakkor azt még nem lehet tudni, hogy a BMW mindkét sorozatban szeretne-e maximálisan helyet állni és teljesíteni az összes futamot.

    A német márka legutóbbi sportautós szezonjáig egészen 1999-ig kell visszaforgatni az idő kerekét. Ekkor a Schnitzer csapat elindult V12 LMR-rel a Le Mans-i 24 órás versenyen, valamint teljesítette az amerikai Le Mans sorozat első teljes évadát. A V12 LMR olyan jól muzsikált a legendás francia viadalon, hogy a Joacchim Winckelhock, Pierluigi Martini, Yannick Dalmas meg is tudta nyerni azt. Az amerikai Le Mans sorozatban véfül a második helyezést szerezték meg a bajnokságban.

    A BMW 2000-ben is visszatért az amerikai kontinensre, azonban a bajnoki címet ismételten nem sikerült megszerezniük a bajnoki címet és be kellett érniük a második hellyel. A német márka pedig ebben az évben tért vissza az F1-be és a magas költségek miatt többet már nem is tudtak rajthoz állni Le Mansban, így esélyük sem volt megvédeni a címüket.

  • Michelisz „rosszkor volt rossz helyen” a WTCR idénynyitóján

    Michelisz „rosszkor volt rossz helyen” a WTCR idénynyitóján

    Míg márkatársa listavezetőként távozott a Nürburgringről, addig Michelisz Norbert kevés ponttal, keserédes eredményekkel gazdagodott.

    A magyar világkupagyőztes első nekifutásra legjobb Hyundai-pilóta volt, és ötödik lett.

    „Nem volt jó rajtom, és vesztettem pár helyet. Valakivel összeért az autó jobb hátulja, és keresztbe álltam. Vissza tudtam jönni, az autó jól működött, de az ötödik hellyel csak pontokat mentettem.” – fejezte ki csalódottságát.

    A második versenyen azonban Michelisz kiesett a rajt utáni kavarodásban, miközben a Vernay-Engstler duó kettős győzelmet aratott a Hyundainak.

    Jean-Karl Vernay & Luca Engstler, Hyundai, WTCR, racingline.hu
    Engstlerék kettős győzelme, Fotó: Florent Gooden/DPPI/FIA WTCR

    „Sokkal jobban jöttem el másodjára, és küzdöttem a helyekért, de a belső íven kavarodás volt, ami miatt szélesítenem kellett.”

    „Próbáltam ott maradni, de felém mozdult mindenki. Rosszkor voltam rossz helyen, így rögtön az első kanyar után véget ért számomra a verseny.”

    Vernay jelenleg vezeti a bajnokságot, eközben Michelisz 28 pontos hátrányban a tizenkettedik helyen áll.

    „Kár, mert az volt a célom, hogy pontokat szerezzek. Viszont el kell fogadni, hogy vannak ilyen versenyek is.” – értékelt a magyar pilóta.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

  • Szenvedett a Zengő és a Cupra, Huff pont nélkül maradt

    Szenvedett a Zengő és a Cupra, Huff pont nélkül maradt

    Túraautó világbajnokként és címvédő skandináv bajnokként tért vissza Rob Huff a világkupára, viszont az a csúfság érte a Zengő pilótáját, hogy nem tudott pontot szerezni.

    Tavaly a zűrös zolderi szezonkezdet után a nürburgringen sem szerepelt jól a Zengő Motorsport, a belerázódás igénye most is érződött a magyar csapat eredményein.

    A télen átigazolások jellemezték a Cupra egyetlen istállóját, hiszen Azcona és Boldizs maradása mellett a gyár második pilótája, Jordi Gené, és a világbajnok Rob Huff is csatlakozott az együtteshez.

    Idén tehát nagy reményekkel indultak neki a Zöld Pokolban tartott hétvégének, és arra senki sem számított, hogy mindössze egy pontszerző hellyel távoznak majd Németországból.

    Az új Audi, az új Hyundai és ráncfelvarráson átesett Honda megváltoztatta az erőviszonyokat. A Cuprák tavaly év végére már futamgyőzelmekért küzdöttek. Most azonban a mérvadónak számító első futamon Azcona végzett a legjobban. de ő is csak a 16. helyen.

    A sok kiesés miatt a második futamon Boldizs révén elcsíptek egy 13. helyet. Ez sem vigasz, hiszen a másik három autó kiesett. Huff járt a legrosszabbul közülük, ő már az első futamot sem tudta befejezni.

    Rob Huff, Zengő Motorsport, Cupra, WTCR, racingline.hu
    Fotó: Florent Gooden/FIA WTCR

    „Nehéz hétvége volt ez a csapatnak, jellemerősítő hatással lesz ránk.” – próbálta megtalálni a pozitívumot a brit.

    „Az első futamon egy Honda kizavart a pályáról, ez pedig sérülést okozott az autón. A kerékjárat belső íve belevágott a kerékbe, ezzel ki kellett jönnöm.”

    „Aztán a másodikban senki sem akart helyet hagyni az első kanyarban, így sokan nem fejezték be a versenyt. Kár, mert amikor a mezőny végén vagy, lenne ilyesmire időd.”

    „Sajnos voltak páran, akik újak a sorozatban és türelmetlenül sok autó vesztét okozták, ok nélkül.” – fakadt ki Huff az újoncokra.

    „Az én autómat ismét túl nagy kár érte, elveszett a végsebességünk, ráadásul, amikor kiforgattak, belepördültem a csapattársamba, Mikelbe is, ami szerencsétlen volt.”

  • Tassi negyedik, Michelisz ötödik a Nürburgringen

    Tassi negyedik, Michelisz ötödik a Nürburgringen

    Tassi Attila egy negyedik, Michelisz Norbert pedig egy ötödik hellyel kezdte a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonját a németországi Nürburgringen.

    Az idény első fordulójának szombati két futama közül a 2019-ben bajnok Michelisz (Hyundai) az elsőn ért célba ötödikként, míg Tassi (Honda) a második versenyen lett negyedik.

    A mezőny harmadik magyar versenyzője, a Zengő Motorsport Cupráját vezető Boldizs Bence az első futamon 19., a másodikon pedig a pontszerző, 13. helyen zárt.

    A szezonnyitó első viadalát a portugál Tiago Monteiro nyerte a Hondával, míg a második versenyen a francia Jean-Karl Vernay (Hyundai) diadalmaskodott.

    A WTCR történetének első női pontszerzője a svéd Jessica Bäckman lett, aki a második futamon Boldizs mögött tizennegyedikként ért célba a Hyundai-jal.

    Az összetettben az első versenyhétvége után Vernay vezet 39 ponttal, mögötte Monteiro a második 33-mal, míg az argentin Nestor Girolami (Honda) a harmadik szintén 33 ponttal. A magyarok közül Tassi a nyolcadik (17 pont), Michelisz a 12. (11), Boldizs pedig a 16. (3).
    A WTCR 2021-es idényének második fordulóját a portugáliai Estorilban rendezik június 26-27-én.

  • Tarquini: “Még nem vonulok vissza, új autónk lett, fejlődőképes!”

    Tarquini: “Még nem vonulok vissza, új autónk lett, fejlődőképes!”

    Gabriele Tarquini a 17. szezonját kezdi meg a túraautózás világában, és a BRC Motorsport új Hyundai Elantra N-ját hajtja majd az olasz csapatnál a WTCR-ben. Hatalmas tapasztalata ellenére az 59 éves pilóta nem gondolkozik azon, hogy abbahagyja a versenyzést, sőt újabb bajnoki címmel gazdagítaná a karrierjét.

    Az olasz kétszer volt a világ legjobbja: 2009-ben a WTCC-ben, majd a WTCR első évében, 2018-ban diadalmaskodott, de tavaly nehéz éve volt, miután a Hyundai eléggé érintett volt a BoP problémák miatt. Így nyilatkozott Tarquini a TouringCarTimesnak:

    „A tavalyi év nehéz volt, mégis fontosnak éreztem, hogy visszatérjek ebben a szezonban. Új autónk lett, és látni szeretném, ahogy fejlődik és versenyképessé válik.”

    Az előszezoni teszteken, Vallelungában Tarquinira jó benyomást tett az új masina, amely az i30 N TCR helyére érkezett:

    „Az autó jól néz ki, az i30-ashoz képest elég hosszú, más a tengelytáv is, de ezt vezetés közben nem érzed. A tesztek alatt jól éreztem magamat az autóban, de kellenek bele még a kilométerek.”

    A szezon a több mint 20 kilométeres Nordschleifén kezdődik, amely egy olyan pálya, amelyről Tarquini úgy véli, hogy nem teszi lehetővé azt, hogy a BRC kihozhassa a legtöbbet az új Elantra N-ből a bemutatkozásakor, így az olasz egy kemény szezonnyitóra számít:

    „A Nordschleife nem a legjobb számunkra, hosszú és bonyolult, nehéz pálya. Nem használok szimulátort, így nehéz megtanulni a kanyarokat. Kemény hétvége lesz ez számunkra.”