Kategória: Touring Car

  • 62 induló Le Mans-ban, íme néhány név, akikre érdemes lesz figyelni

    62 induló Le Mans-ban, íme néhány név, akikre érdemes lesz figyelni

    Mivel a WEC mezőnyét már év elején bemutattuk, itt elsősorban Le Mans egyszeri indulóiból – van jónéhány – illetve az év közbeni pilótacserékből szemezgettünk.

    Hypercar – 5 autó

    Nincs nagy változás a WEC korábbi versenyeihez képest: ugyanúgy két Toyota, egy Alpine és most már stabilabban két Glickenhaus áll rajthoz.

    Utóbbiaknál volt egy változás: a második autóba érkezik az eddigi tartalék, Franck Mailleux. Annak a Gustavo Menezesnek a helyére, aki jövőre már a Peugeot legénységét erősíti majd.

    LMP2 – 25 autó

    A WEC „szokásos” csapatai mellett az ELMS-ből (Európai Le Mans Sorozat) érkezett egy adag induló, köztük a bajnokságot vezető Kubica-Délétraz-Yifei hármassal. Nem ők lesznek ugyan nagy esélyesek, de 24 alatt sok minden megtörténhet.

    Az idei Daytonai 24 órás egyik győztese, Ricky Taylor is meghívást kapott a High Class Racing autójába. Ugyanis a csapat két pilótája a második legénységhez pártolt át, ahol így megvalósulhat a Magnussen apa-fia párosítás.

    Az Endurance Tripla Korona harmadik tagját – a Sebringi 12 órást – megnyerő Duval is ott lesz a legtöbb autót felvonultató mezőnyben.

    Sor kerülhet a Formula E berlini visszavágójára is, hiszen a friss bajnok, Nyck de Vries és elődje, António Félix da Costa itt is egymást ellen versenyeznek majd.

    LMGTE Pro – 8 autó

    A két-két Ferrarihoz, illetve Porschéhoz ezúttal az IMSA-ból két Corvette, illetve két privát Porsche csatlakozik még. Fedélzetükön korábbi Le Mans győztesekkel, mint például Nick Tandy (Corvette), Neel Jani (Porsche) és Earl Bamber (Porsche).

    Magyar vonatkozás, hogy Baumgartner Zsolt egykori csapattársa, Gianmaria Bruni is itt lesz fellelhető.

    LMGTE Am – 23 autó

    Hiába „amatőr” kategória, azért a nevek között megtalálható pár Endurance veterán – és egykori F1-es pilóták is: Giancarlo Fisichella, Nicki Thiim és Jeroen Bleekemolen.

    De ugyanakkor megvan a kontraszt is: juniorok, akik nem jutottak el az Forma-1-ig. Antonio Fuoco máig a Ferrari szimulátorpilótája, Ben Barnicoat tavaly még F3-as beugró volt. Rajtuk kívül a legújabb „GT-szerzemény”, Callum Ilott is ebben a kategóriában indul majd.

    Két női alakulat lesz: az első a Flörsch-Calderón-Visser trió (Richard Mille) az LMP2-ben, a második pedig az Iron Lynx Ferrari, amit Rahel Frey (egykori DTM pilóta), Sarah Bovy és Michelle Gatting vezethet.

    Kakukktojás

    Le Mansban sokszor indul kísérleti technológiákkal felszerelt autó, idén ismét lesz ilyen: három mozgássérült versenyző fog egy speciálisan átalakított LMP2-es géppel rajthoz állni. Az „Innovatív autót” Takuma Aoki, Nigel Bailly és Matthieu Lahaye terelgeti majd.

  • WTCR, Pure ETCR: A Sport TV 9 órában számol be a Hungaroringen zajló eseményekről

    WTCR, Pure ETCR: A Sport TV 9 órában számol be a Hungaroringen zajló eseményekről

    A WTCR és a Pure ETCR mezőnye hétvégén a Hungaroringre látogat, ahol idén újra nézők előtt versengenek majd a legjobb pilóták. A Sport1 a helyszínről, összesen kilenc órában számol be élőben a hétvégi eseményekről. Bőven lesz kiért szorítania a magyar szurkolótábornak.

    Nem akármilyen autósportcsemegét láthatnak a Sport1 nézői szombaton és vasárnap, hiszen idén is ellátogat a WTCR mezőnye a Hungaroringre, és közel 2,5 év után ismét szurkolók előtt száguldoznak majd a túraautók a magyar versenypályán. Talán azt már mondanunk sem kell, hogy a korábbi bajnok Michelisz Norbert mellett Tassi Attila és Boldizs Bence képviseli hazánkat a túraautó-világkupa mezőnyében, ráadásul Boldizs a magyar Zengő Motorsport kötelékébe tartozik. A három magyar közül a pontversenyben Tassi áll a legjobban 57 ponttal, amivel hatodik, Michelisz 40, míg Boldizs 3 pontot gyűjtött eddig, ami az összetett tizennegyedik és huszadik helyre elég. A Zengő külföldi pilótái közül Mikel Azcona 31, Robert Huff 20 és Jord Gené 5 egységnél tart. Az összetett élén három francia, Jean-Karl Vernay (82), Yann Ehrlacher (74) és Yvan Muller (67) áll. A Hungaroring a szezon negyedik állomása, és a magyar hétvége után érünk el a 2021-es évad feléhez, idén ugyanis nyolc helyszínen 16 versenyre kerül sor. Minden magyar versenyző számára hatalmas élmény a hazai publikum előtt bizonyítani, és bízzunk benne, hogy idén is lesz majd kit ünnepelni a hétvége folyamán.

    Az idei év különlegessége, hogy a WTCR mellett a 2021-ben debütáló PURE ETCR autói és pilótái is láthatóak lesznek Mogyoródon. A PURE ETCR-ben szinte hangtalan, de eszelően gyorsuló elektromos autók versenyeznek, és természetesen magyar vonatkozása is van a versengésnek. A Zengő Motorsport ugyanis elektromos Cuprákat is indít, magyar pilóta ül az egyik autóban Nagy Dániel (104 pont) személyében, de a tabellán csapattársa, a svéd Mattias Ekström vezet 210 ponttal. Michelisz Norbert istállója, a M1RA Alfa Romeókkal versenyez.

    A Sport1 stábja igyekszik majd a lehető legjobban visszaadni azt az egyedülálló hangulatot, ami a magyar versenypályán uralkodik majd. A Haraszti Ádám és Petur András műsorvezető-kommentátorpáros és Szabó Zsolt Dávid, szakértő kitelepül a versenyhétvégére a boxutcába, hogy első kézből adjanak helyzetjelentést, és persze, hogy exkluzív interjúkkal jelentkezzen. Szombaton a WTCR időmérő edzése, míg vasárnap a WTCR és a Pure ETCR összesen 4 futama is élőben kerül közvetítésre a Sport1-en. Ez mindösszesen kilenc óra élő autósportot jelent.

    WTCR és Pure ETCR a Hungaroringen:

    Szombat:

    WTCR, időmérő edzés, Hungaroring: augusztus 21., szombat 14:45, Sport1 (élő)

    A vasárnapi közvetítése egy, közel hétórás műsorfolyam lesz:

    WTCR, 1. futam, Hungaroring: augusztus 22., vasárnap 11:30, Sport1 (élő)

    WTCR, 2. futam, Hungaroring: augusztus 22., vasárnap 14:30, Sport1 (élő)

    Pure ETCR, 1-2. futam, Hungaroring: augusztus 22., vasárnap 16:45, Sport1 (élő)

  • 670 lóerős villanyautók, magyar győzelmi ambíciók – a Hungaroringen folytatódik a Pure ETCR -bajnokság

    670 lóerős villanyautók, magyar győzelmi ambíciók – a Hungaroringen folytatódik a Pure ETCR -bajnokság

    Nagy Dániel az összetett dobogóért, illetve az első futamgyőzelemért érkezik a Hungaroringre a Zengő Motorsport Cuprájával, a magyar M1RA istálló pedig ott folytatná hazai pályáján, ahol a legutóbbi futamon, Koppenhágában abbahagyta – vagyis a dobogó tetején. A hétvégén a negyedik fordulójához ér az első elektromos túraautó-bajnokságának nyitó szezonja, ahol a versenypályák legerősebb gépei közé tartozó autók mérkőznek meg. Méghozzá egyféle Goodyear gumival, amelynek a spanyol hőségben és a dániai esőben is helyt kellett állnia.

    A hétvégén a Hungaroringen folytatódik a Pure ETCR első szezonja. Az első elektromos túraautó-bajnokságban két magyar istálló is rajthoz áll. A Zengő Motorsport a CUPRA gyári támogatását élvező csapatként indul, míg a Romeo Ferraris csapatához a Michelisz Norbert által alapított, ma Bári Dávid által irányított M1RA istálló csatlakozott az Alfa Romeo partnereként. Mindkét istálló nagy reményekkel készülődik hazai versenyére.

    Nagy Dániel: Mélyvíz volt, most a dobogó a cél

    A Zengő Motorsport istállójából Mattias Ekström, a DTM svéd legendája, ralikrossz-világbajnok három forduló után vezeti a bajnokságot, míg a magyar Nagy Dániel az összetett 9. helyéről optimistán várja a folytatást. „A vallelungai nyitó hétvégén úgy csatlakoztam a gyakorlott, világbajnokokkal tűzdelt mezőnyhöz, hogy előtte egy métert nem tudtam tesztelni ezzel a nehezen vezethető, különleges autóval. Nagyon mély víz volt, de rögtön az első futamomban előzni tudtam és a 2. helyen végeztem. A Hungaroringen egyértelműen az összetett dobogó a cél, illetve az első futamgyőzelem” – jelentette a 23 éves tehetség.

    Bári Dávid: Büszkék vagyunk, nem pedig elégedettek

    Az Alfa Romeo és a Romeo Ferraris partnereként induló M1RA számára nem indult könnyen az év, a legutóbb versenyhétvégén azonban a csapat pilótái, Philipp Eng és Luca Filippi végeztek az élen. „A Pure ETCR vadonatúj bajnokság, a Giulia ETCR pedig vadonatúj versenyautó, amelyben nagy fejlődési potenciál van – mondta el Bári Dávid csapatvezető. ­– Az eredményeinkből jól látszik a folyamatos fejlődés, amelyet megtettünk az idény első fordulója óta, hiszen legutóbb, Koppenhágában a hétvége két legjobb pilótája a mi csapatunkból került ki. Büszke vagyok a csapatra azért a munkáért, amit eddig elvégzett, ugyanakkor elégedettek nem vagyunk, szeretnénk még jobbá válni. Természetesen hazai pályán az a cél, hogy ott folytassuk, ahol Koppenhágában abbahagytuk. A Hungaroringen nőttünk fel, sok szép eredményünk született itt a múltban, mindig különleges ezen a pályán versenyezni.”

    Pure ETCR: különleges autók, különleges formátum

    A Pure ETCR-ben mind az alkalmazott technológia, mind a lebonyolítási forma innovatív. A versenyautók elektromos hajtáslánca csúcsüzemben 500 kW (680 lóerő) leadására képes, és 960 Nm azonnali nyomatékot bocsát a pilóták rendelkezésére. A gépek 3,2 másodperc alatt gyorsulnak százra, végsebességük 270 km/h. Mivel az első szezonra csak két-kétHyundai Veloster N ETCR, Cupra e-Racer és Alfa Romeo Giulia készült el, a 12 pilótát minden hétvégén két csoportra osztják. Szombaton két-három autó küzd egymással rövid sprinteken, míg a vasárnapi döntőben a hat leggyorsabb mérkőzik meg egymással – a rövid küzdelmekben nincs spórolás, hanem végig nyílt sisakos, kerék kerék elleni küzdelem zajlik. A hétvége győztese, aki a sprintfutamokban és a döntőben a legtöbb pontot gyűjti.

    Egyetlen Goodyear minden körülmények között

    Az egyedi tulajdonságokból következik, hogy a Pure ETCR autóknak olyan abroncs kell, amely megbirkózik a hatalmas erőkkel és az azonnali nyomatékkal, miközben kiváló tapadást és húzóerőt biztosít. Ez a Goodyear Eagle F1 SuperSport PURE ETCR specifikációja. „Az autók az elektromos hajtásrendszer miatt nehezek, a pilótával együtt 1800 kilósak, ez a tömeg párosul a közel 700 lóerős csúcsteljesítménnyel, így nagy teher hárul a gumiabroncsokra. Az első futamok alatt kitapasztaltuk a megfelelő guminyomásokat, ha ezekhez tartjuk magunkat, akkor kiválóan működnek a Goodyear gumik” – mondta el Nagy Dani.

    Bári Dávid hozzátette: „Ami ezen kívül extra kihívás, hogy egészen szélsőséges körülmények között is ugyanazokat a gumikat használjuk. A spanyolországi Aragónban például az 50 fokos, forró aszfalton, míg legutóbb Koppenhágában az esőben is ugyanaz a keverékű gumi került az autókra, amelyeknek minden körülmények között teljesíteniük kell. Ez is egy érdekessége a bajnokságnak.” Egyetlen abroncsspecifikáció használatával ugyanis elkerülhető, hogy három vagy négy gumiváltozatot kelljen elszállítani a világ számos pontjára, ahol a futamokat rendezik. Mindez összhangban áll a Goodyear és a Pure ETCR fenntarthatósági elveivel is.

  • Ilyen egy tökéletes Porsche 917-es családi összejövetel

    Ilyen egy tökéletes Porsche 917-es családi összejövetel

    Le Mans hete van, ami tökéletes ürügy arra, hogy egy képen mutassuk be a győztes Porsche 917 KH-t és tizenkét testvérét, amelyekről a múlt hétvégén készült a a felvétel a Monterey Car Week alatt.

    A Porsche Heritage and Museum részlege hozta össze az itt a Pebble Beach gyepén álló tizenkét autót egy világ körüli roadshow keretében, amely a gyártó Le Mans-i sikereit hirdeti.

    A 917-es vitathatatlanul a valaha készült egyik legikonikusabb versenyautó és a Porsche leghíresebb versenyautója, amelyet kifejezetten Le Mans-ra terveztek és építettek, ahol 1970-ben és 1971-ben is győzött is.

    Emlékeztetőül: a 22-es rajtszámot viselő 917 KH 1971-ben Le Mans-ban történelmet írt, amikor Gijs van Lennep és Helmut Marko elsőként ért célba. Párosuk 5 335 kilométeres távot tett meg 222,3 km/h átlagsebességgel, ezzel két olyan rekordot állítottak fel, amelyek 39 évig megdönthetetlenek maradtak!

  • Alonso és Ocon is parádéznak majd a hétvégén Le Mans-ban

    Alonso és Ocon is parádéznak majd a hétvégén Le Mans-ban

    Ezen a hétvégén ismét a Le Mans-i 24 órás versenyé a főszerep. Az Alpine részt vesz a legendás versenyen, és nem hagyja ki az esemény kínálta lehetőségeket. A csapat több autóval is bemutatózik majd egy különleges felvonuláson, köztük a Forma-1-es autójukkal is.

    A bemutató során Fernando Alonso egy Alpine F1-es autóval fog felvonulni. A spanyol pilóta maga is kétszeres győztese a Le Mans-i 24 órás versenynek, 2018-ban és 2019-ben nyert itt. Ez az első alkalom a modernkori történelemben, hogy a versenyt szervező Automobile Club de l’Ouest engedélyez egy Forma-1-es bemutatót az eseményen. A Motorsportweek.com szerint ez határozottan arra utal, hogy az Alpine új prototípusprogramot akar bemutatni Le Mans-ban.

    Alonso csapattársa, Esteban Ocon is látható lesz a hétvégén a versenypályán. Ő egy Alpine A110 GT4-et fog vezetni, az egyik A110-es modellt, amely a felvonuláson lesz látható. Ezen kívül lesz még egy A110 Rally, amelyet a rali győztes Manu Guigou vezet, és egy A110S utcai autó, amelyet az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi terelget majd.. Az Alpine A470-Gibson volánjánál , amellyel az Alpine az LMP2 osztályban versenyzett, a kétszeres győztes Pierre Thiriet foglal majd helyet.

    A Le Mans-i 24 órás verseny szombaton 16 órakor veszi kezdetét. Tavaly a futamot Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Kazuki Nakajima nyerte a Toyota Gazoo Racing színeiben. Összesen kilenc holland pilóta vesz majd részt a versenyen, köztük a Formula E legújabb világbajnoka, Nyck de Vries.

  • Ismét új márka csatlakozik a DTM mezőnyéhez!

    Ismét új márka csatlakozik a DTM mezőnyéhez!

    Zolderben Klien révén a McLaren is teljesítette első futamait, most a Nürburgringen egy német márka csatlakozik majd a DTM eddigi hat gyártójához.

    Az SSR Perfomance nevezte be az ADAC GT Masters bajnokát, Michael Ammermüllert, aki egy Porsch 911 GT3 R volánja mögött ülhet majd. A német jól ismeri már az autót, hiszen háromszoros Porsche Superkupa bajnok, 2012 és 2019 között versenyzett a sorozatban.

    Korábban nyert versenyt a GP2-ben, és a Red Bull programjában is szerepelt, de egy csuklótörés hátráltatta az előremenetelben.

    Nem ő lesz azonban az egyetlen, aki ezen a hétvégén mutatkozik be. Sophia Flörsch Le Mans-i teendői miatt Markus Winkelhock ugrik be az Abt egyik Audijába.

    Ezen felül a Götz-Abril párost felvonultató Haupt Racing Team pedig csapattulajdonosát indítja harmadik autójában. Az 52 éves Hubert Haupt szintén visszatér a DTM-be, Winkelhockhoz hasonlóan ő is az Audi és az Opel autóit vezette korábban.

    Ha ez nem lenne elég, egy kilencedik Mercedes is ott lesz majd a rajtrácson a Toksport WRT jóvoltából. Ők a GT World Challenge Európa-bajnokságban induló Luca Stolzot nevezték be.

    A GetSpeed még a korábban a Nürburgringi 24 óráson versenyző pilótáját Fabian Schillert is indította volna.

    A szervezők azonban a Mercedes túlsúlya miatt arra kérték őket, továbbra is csak Arjun Mainival képviseljék magukat. Schiller így valószínűleg az asseni vagy hockenheimi hétvégén érkezhet majd.

  • A Toyota hypercar-ját tesztelheti majd a regnáló ralivilágbajnok

    A Toyota hypercar-ját tesztelheti majd a regnáló ralivilágbajnok

    Sébastien Ogier az idei bajnokságot is vezeti, jövőre azonban visszavonul, és teljes szezont biztosan nem teljesít majd. A Toyota kötelékében marad, sorozatot azonban válthat.

    Az Endurance-világbajnokság novemberben rendezi majd az újoncok tesztjét, Bahreinben, a szezonzáró után. A gyakorláson a nyolcszoros bajnok, Ogier is részt vesz majd, jelen munkaadói egyik, még meg nem nevezett WEC autójával.

    „Jelenleg is fontoljuk, hogy őt vigyük az újoncok tesztjére. Már közelít ahhoz, hogy ezt hivatalosan is megerősítsük, de még nem tartunk ott.” – nyilatkozta Pascal Vasselon, a Toyota Gazoo Racing Europe technikai igazgatója.

    Ogier már szimulátoron vezethette a háromszoros Le Mans-győztes LMP1-es autót, ősszel nem biztos, hogy azt, hanem lehet, hogy az új Hypercart vezeti majd élőben.

    „Minden attól függ [a ralis terveket illetően], hogy mi lesz velem a WEC-ben, de ahhoz még idő kell. Novemberben tesztelek a WEC autóval, azután talán többet mondhatok majd.”

    A francia pilóta már többször versenyzett a pályán is, többe között a DTM-ben is versenyzett egy hétvége erejéig. Vasselon szerint egész évre nem valószínű, hogy szerződtetik, és még nincs szó arról sem, hogy még egy autót indítanának Le Mans-ra.

  • Meglepetés: a Glickenhaus a Toyota előtt járt az első Le Mans-i tesztnapon!

    Meglepetés: a Glickenhaus a Toyota előtt járt az első Le Mans-i tesztnapon!

    Egy héttel a nagy verseny előtt rendezték meg Le Mans-ban a 24 órás verseny tesztnapját, ahol em a sorozatban negyedik győzelmére készülő Toyota volt a leggyorsabb.

    A szezon elején nem úgy tűnt, nagy csata lesz Hypercar kategória első helyéért. Ugyanis mindössze három autó állt rajthoz a WEC szezonnyitóján (Spái 6 órás).

    A két Toyota mellett az Alpine volt ott, egy átalakított LMP1-es járgánnyal. Ők a teljesítménykiegyenlítő rendszernek köszönhetően tudták valamennyire felvenni a versenyt a japánokkal.

    A Glickenhaus két autót tervezett be erre a szezonra, de csak egyet tudtak elkészíteni a második versenyre (Portimaói 8 órás). Problémákkal küzdöttek azonban, és csak negyedikek lettek a kategóriában.

    Monzában már két autó állt rajthoz, de a második nem tudta befejezni a versenyt, míg az első csak az egyik Toyota gondjainak köszönhetően tudott nyerni egy helyet.

    Ehhez képest most nem sokkal ugyan, de a mezőny élén zártak (#708: Derani, Mailleux, Pla), két tizeddel legközelebbi vetélytársuk előtt.

    Le Mans-ban legközelebb szerdán zúgnak fel a motorok a csütörtöki időmérő, és a szombat délután négykor kezdődő verseny előtt.

  • Az M1RA korábbi versenyzője lesz a WTCR hungaroringi szabadkártyása

    Az M1RA korábbi versenyzője lesz a WTCR hungaroringi szabadkártyása

    Szabadkártyásként mutatkozhat majd be Magyarországon a Túraautó Világkupában (WTCR) az olasz Nicola Baldan. A 39 éves versenyző egy Hyundait terelgethet majd a Target Competition csapatnál.

    Baldan 2017-ben megnyerte az olasz TCR bajnokságot, későbbiekben pedig a TCR Europe szériában próbát szerencsét, ahol többek között a magyar M1RA versenyzője is volt, a 2018-as idény olaszországi állomásán. Sikereit egy Seattal érte el, de a nemzetközi színtéren már a Hyundai színeit képviselte, amely márka Elantra modellekkel versenyez jelenleg a WTCR-ben. Csak hogy Baldan számára ez egy teljesen új kihívás lesz, hiszen még nem volt dolga az idén bemutatkozó modellel.

    „Nem hiszem, hogy van olyan szó, ami megfelelően letudná írni, hogy mit érzek jelen pillanatban. Gyerekkorom óta ez az álmom és ezért dolgoztam egész karrierem során.” – fejezte ki az örömét, majd kitért a az előtte álló kihívásra is.

    „Igyekszem a lehető legtöbb időt a pályán tölteni, mivel az Elantra merőben más konstrukció, mint az i30 N, amihez hozzászoktam. Nem azért leszek ott, hogy növeljem a létszámot, ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy hatalmas kihívás előtt állok, mivel a mezőny hihetetlenül versenyképes. Ráadásul még lesz az autómon tíz kiló plusz súly is, valamint már több, mint tíz éve nem jártam a Hungaroringen sem.”

    Baldan számára a cél azonban nem az, hogy egyszeri beugró legyen, ugyanis reméli, hogy idén az adriai hazai versenyén újra szabadkártyát kap majd, jövőre pedig már állandó tagja is lenne a mezőnynek.

    A WTCR magyarországi fordulóját az augusztus 21.-22.-ei hétvégén rendezik.

  • Óvatos optimizmussal készülnek a Hungaroringre a WTCR magyarjai

    Óvatos optimizmussal készülnek a Hungaroringre a WTCR magyarjai

    Három magyar versenyző állhat rajthoz hazai pályán az idei Túraautó Világkupa (WTCR) negyedik fordulójában, az augusztus 21-22-i hétvégén. Az idén már futamgyőztes Tassi Attila reméli, hogy nehéz autóval is harcban lesz az első helyért. Michelisz Norbert abból merít erőt, hogy a szezon előtt tesztelni tudott a Hungaroringen és kezd összeszokni a Goodyear gumikkal, Boldizs Bence pedig abból, hogy az előző futamon elkezdte visszanyerni önbizalmát az autóban.

    Tassi: A magyar szurkolók a legjobbak közé tartoznak

    Az olaszországi verseny elhalasztása miatt a Hungaroringen rendezik meg a 2021-es Túraautó Világkupa negyedik fordulóját, amelyen három magyar pilóta áll rajthoz. A Münnich Motorsport színeiben Hondával versenyző Tassi Attila júniusban megszerezte első WTCR-futamgyőzelmét Estorilban, és az összetett 6. helyén áll. „A szezon első három hétvégéje nagyon jól alakult, azon belül is inkább a kettő nyitó hétvége, Németországban, illetve Portugáliában. Mindkettő helyen meg volt a tempóm a pole pozícióhoz, úgyhogy nagyon csalódott voltam, hogy azt nem tudtam kihozni magamból. De a portugáliai győzelmem mindent felülmúlt es örülök, hogy sikerült elérnem azt a célt, amit idénre kitűztem” – mondta el Tassi.

    Az egyetlen negatívum, hogy továbbra is a Honda cipeli majd a legnagyobb büntetősúlyt. „Csalódott vagyok, hogy olasz fordulót kivették a naptárból, mert így még mindig a legnehezebb autók leszünk a pályán, és az a plusz 70 kg velünk lesz a hazai hétvégén. Az utóbbi években mindig a győzelmekért tudtunk harcolni, de nagyon remélem, hogy idén is lesz erre lehetőség – fogalmazott a 22 éves pilóta. – Remélem, hogy jó idő lesz és örülök, és minél többen kijönnek a pályára szurkolni, mint a korábbi években, hiszen a szenvedélyes magyar rajongók a legjobbak között vannak az autósportban.”

    Michelisz: Bízom benne, hogy megtalál a szerencse

    Michelisz Norbert számára balszerencsésebben indult az év, de Portugáliában végre felállhatott a dobogóra, és az új Hyundai Elantra N TCR ígéretesen debütált. „Felemás érzéseim vannak az első három hétvége után, ugyanis annak ellenére, hogy az autó versenyképesebb, mint a tavalyi évben, sajnos nem sikerült ezt az előrelépést eddig pontokra váltanom. De bízom benne, hogy a szezon fennmaradó részében megtalál a szerencse és fel tudok zárkózni az összetett pontállásban” – mondta el a 2019-es bajnok.

    A hazai futamán már kétszer is győzedelmes Michelisz hozzátette: „Nagyon várom a hungaroringi versenyeket, ez minden évben egy különleges időszak. A szezon előtt volt lehetőségünk tesztelni itt, úgyhogy arra számítok, hogy egy erős versenyhétvégét produkálunk majd. Előre nehéz megmondani, hogy mik lesznek az erőviszonyok, de szeretnék dobogóra állni legalább egy futamon hazai közönség előtt.”

    Boldizs: Végre újra élvezetes vezetni az autót

    Boldizs Bence idén második szezonját futja a Zengő Motorsport színeiben, és eddig csak egyszer, a Nürburgringen szerzett pontot, azóta nem nagyon találta meg az egyensúlyt a CUPRA León Competición TCR volánjánál. Az előző, spanyolországi versenyhétvége időmérőjén azonban újra rátalált a helyes útra, ezért a folytatást már bizakodva várja.

    „Az időmérőn végre megtaláltuk azt a problémát, ami az egész estorili hétvégén és a szabadedzéseken hátráltatott, és a Nordschleife óta először ismét élveztem a vezetést. Köszönöm a csapatnak a kemény munkát! Ugyanakkor az a 4-500 kilométer, amit előtte megtettem, elvette az önbizalmamat az autóban. Most, hogy visszataláltunk a jó útra, újra fel kell építenem azt. A szerencséért meg kell dolgozni, reméljük, a Hungaroringen fordul a kocka” – mondta el a 24 éves tehetség.

    „A Goodyear gumik jobban illenek a versenystílusomhoz”

    Az idei második évad, amelyben a WTCR teljes mezőnye Goodyear Eagle F1 Supersport abroncsokon versenyez. Tassi és Michelisz elmondta: versenyzőként jó olyan gumikon menni, amelyen nem a spóroláson kell gondolkodni, hanem az egész futamon kiadhatják magukból a maximumot. „Személy szerint nagyon megkedveltem a Goodyear gumikat, mert jobban illenek a versenystílusomhoz. A korábbi abroncs is jó volt, de versenyen nem lehetetett igazán nyomni neki, mert gyorsan elfogyott. A Goodyearrel lehet – nyilván nem eszetlenül, de sokkal többet bír” – fogalmazott Tassi.

     „Ez az abroncs szűkebb hőmérséklet-tartományban működik, viszont terhelhetőbb, mint az elődje, ami versenyzőként kellemes, ugyanis nincs akkora jelentősége a gumikímélésnek, mint a korábbi években volt – erősítette meg Michelisz. – Az egyik legfontosabb összetevője a sikernek, ha egy versenyző vagy csapat megérti a gumik viselkedését. Nagy változás volt, amikor tavaly a Goodyear lett a sorozat beszállítója és úgy érzem, nem sikerült elsőre megtalálnunk az összhangot az autóval. Idén már tisztult a kép és úgy érzem felkészülten várunk szinte minden körülményt.”