Kategória: Touring Car

  • Huff és Michelisz drámája után egy Lync & Co győzött a Hungaroringen

    Huff és Michelisz drámája után egy Lync & Co győzött a Hungaroringen

    A Lync & Co legfiatalabb pilótája, Santiago Urrutia tudta kihasználni Huff és Michelisz baleseteit, ezzel pedig másodmagával vezeti a bajnokságot.

    Huff autóját utolsó pillanatokig szerelték a Zengő szerelő, de nem ért ki időben a boxutcából, már 20 másodperce piros volt a lámpa, amikor elhaladt mellette, emiatt pole helyett csak a boxutcából rajtolhatott, és kapott egy áthajtásos büntetést is.

    Michelisz így előrekerült a második helyre, Urrutia azonban még előtte maradt. A rajtnál azonban pozíciót veszített Girolamival szemben. Már a jól rajtoló Azconával szemben kellett védekeznie, amikor kívülről a korán rajtoló, majd merészet fékező Vervisch is eléjük került. Hármójuk közül a magyarnak nem maradt hely. Michelisz kiforgott, és csak a mezőny végére tudott visszatérni.

    Urrutia vezette a mezőny Girolami és az előző versenyen dobogótól eleső Vervisch előtt. Mögötte pont az akkori vétkes Azcona volt. Utánuk jött a Lynk&Co vonat, Ehrlacher-Muller-Björk sorrendben.

    Tassi a kieséseknek köszönhetően feljött a 10. helyre, és a friss győztes Magnust támadta.

    Az első tízben ezt követően beálltak a különbségek, egyedül Björk nézett ki Muller mögül. Hátrébb Michelisz sorban vadászta le az autókat, és hamar fölért márkaitársai, Engstler és Vernay mögé a 15. helyre.

    Urrutia tavaly év végi győzelme után tudott újra diadalmaskodni, és ezzel utolérte a bajnokság élén Lync & Co-s márkatársát, Ehrlachert.

    Mögötte az időmérő után még meglepődő Girolami zárt, az első verseny után visszavágó Vervisch és a legjobb Cupra, Azcona előtt.

    Tassi 10., Michelisz végül 14. lett, pontokat mentve balesete után.

  • Az Alpine az endurance versenyzésben is számít Alonsóra

    Az Alpine az endurance versenyzésben is számít Alonsóra

    Ha az Alpine teljesen új, gyári Hypercarral állna rajthoz a jövőben, a WEC-ben, akkor szeretnék, ha  Fernando Alonsót visszcsábítanák az endurance versenyzésbe.

    Az Alpine mérlegeli, hogy egy Le Mans Hypercart vagy egy LMDh prototípus kifejlesztését valósítsák-e meg 2023-ra vagy 2024-re.

    Az Alpine-nak természetesen már van egy teljes értékű gyári csapata a Forma-1-ben, és a Renault-ból való átalakulás részeként 2021-re visszahozták Alonsót is a sorozatba.

    De amellett, hogy Alonso személyében egy kétszeres Forma-1-es világbajnokot tudhatnak magukénak, a spanyol kétszeres Le Mans-i 24 órás győztesnek, illetve WEC bajnoknak is mondhatja magát.

    Így ha az Alpine belevágna a projektbe, Alonso személyében látják az „ideális” pilótát.

    „Ő a Renault-csoport egyik legnagyobb nagykövete a motorsportban, és számunkra természetes lenne, hogy az F1-en túl is folytassuk vele” – idézte Laurent Rossit, az Alpine ügyvezető igazgatóját a Motorsport.com.

    „Ha a jövőben hosszútávú (versenyzéssel) foglalkozunk majd, ideális lenne, ha valamikor ő is a csapatban lenne.”

    Rossi a továbbiakban megerősítette, hogy az Alpine „különböző módokon vizsgálja a jelenlétünk folytatását az hosszútávú versenyzésben”, ami „lehet LMH” (Le Mans Hypercar) vagy „lehet LMDh” (Le Mans Daytona h).

    A francia gyártó emellett „erősen fontolgatja” egy új prototípus kifejlesztését is.

    „Nem fogok túl sok részletbe belemenni, mert a döntésnek vannak fázisai, és nem akarok túl sokat elárulni” – mondta Rossi.

    Rossi megerősítette, hogy az Alpine „mostantól az év végéig” meghozza a döntést arról, hogy melyik kategóriában kíván majd indulni, és az erre vonatkozó ütemtervüket is.

    Rossi kijelentette azt is, hogy az Alpine bármilyen hosszútávú versenyprogramja „kiegészítené az F1-et”, míg az az elképzelés, hogy Alonso egyszerre versenyezzen F1-es gépekkel és sportkocsikkal, „nem megvalósítható”.

    Arra a kérdésre, hogy az Alpine igénybe venné-e az enstone-i Forma-1-es gyárat is, hogy segítsen egy prototípus megépítésében, Rossi azt mondta: „Az ötlet az, hogy megpróbáljuk kihasználni a szakértelmet.”

    „Ezek nem azonosak, nyilvánvalóan nem, de vannak átfedések a területek között.”

    Az Alpine Forma-1-es csapata ezen a hétvégén jelen van a 2021-es Le Mans-i versenyen, is ahol a csapat egy Forma-1-es autójával futott demo kört Alonso.

    Alábbi videónkban Alonso és Rossi mesélt nekünk az F1 helyzetéről, illetve a motorok jövőjéről.

  • Új győztest avattak a WTCR-ben, Azcona újabb Zengő dobogót ért el

    Új győztest avattak a WTCR-ben, Azcona újabb Zengő dobogót ért el

    Gilles Magnus lett a WTCR legújabb győztese, mögötte azonban a káosz volt a mérvadó. Azcona és Tassi is több balesetbe keveredett bele

    Michelisz nyolcadik helyről indult a fordított rajtrácsnak köszönhetően, és lerajtolta a rosszul induló Girolamit, valamint elment a kipördülő Muller mellett. Mögé az időmérő nyertese, Huff jött fel.

    Elöl az Audik tartották a formációt, Ehrlacher pedig a legjobb Zengőst, Azconát. Tassi eközben merész manőverrel verekedte magát Berthon elé a 13. helyre.

    Hamar védekezésre kényszerült, mert kakaskodás következtében megkapta a nyakába Tarquinit, akinek nem kellett sok, ahhoz, hogy megelőzze a fiatal magyar pilótát. A pálya határai miatt ráadásul figyelmeztetést is kapott.

    Azcona elment Ehrlacher mellett, ezzel pedig Zengősként feljött a dobogóra. Bethont közben Vernay is megtalálta, így már másodjára tessékelték ki a versenyen.

    Huffnak a sikánt követően eltört a felfüggesztése, és nem tudott megállni jó helyen, így kijött a safety car. Ekkor Michelisz a 6., Tassi a 13., Boldizs pedig a 17. helyen állt.

    Az utolsó három körre engedték el a mezőnyt, Azcona rögtön támadni is kezdte Vervisch-t a második helyért. Az utolsó kör középső szektorában össze is ért a két autó, a belga pedig visszacsúszott a negyedik helyre, Ehrlacher mögé.

    Yvan Muller első körös megforgása után így is pontszerző helyre tudott feljönni, a 15. pozícióba.

    Magnus közben fölényesen megszerezte első győzelmét a WTCR-ben, Azcona pedig pályán első dobogóját szerezte hazáján kívül, de vizsgálni kezdték az ütközését. Ehrlacher pedig harmadik helyével átvette a vezetést a bajnokságban Jean-Karl Vernaytől.

  • Ocon: Nem mondanék nemet Le Mans-ra

    Ocon: Nem mondanék nemet Le Mans-ra

    Esteban Ocon tiszteletét tette az e hétvégén zajló Le Mans-i 24 óráson, sőt körbe is gurultak a pályán csapattársával, Fernando Alonsóval együtt, aki nem mellesleg már kétszer nyert az egynapos viadalon. Ocon tehát vele is beszélgetett a versenyről, amit ő is szívesen kipróbálna, már ha adódik egy lehetőség.

    „Soha ne mondd, hogy soha. Jelenleg teljes mértékben a Forma-1-re koncentrálok, mert a fő célom az, hogy minél többet versenyezzek az F1-ben, és címeket nyerjek. Ez az álmom, és ezt akarom csinálni. De soha ne mondd, hogy soha. Ha lehetőség adódik, nem mondhatok nemet” – nyilatkozta Ocon egy sajtótájékoztatón a Soymotor.com jelenlétében Le Mans-ról.

    „Sokat beszélgettem Fernandóval és Laurenttel az állóképességről. Ha nem tévedek, Fernando kétszer nyert itt, és sokat tud erről” – tette hozzá. „Nagyon érdekeltek a különbségek, amelyeket az F1 és Le Mans között láthatunk. Bár követem, nem ismerem az összes részletet, és négy órán át beszélgettünk erről a bakui repülőúton. Nagyon értékes információkat adott nekem. Ma többet fogok megtudni a versenyről. Még csak most érkeztem, de már nagyon izgatott vagyok. Le Mans-ban lenni fantasztikus, olyan érzés, mintha hazai verseny lenne. Nagyon érdekes, mert ez a világ egyik legnagyobb versenye. Az, hogy Franciaországban van, még büszkébbé tesz, sokan jönnek, és nagy az érdeklődés. Nagy márkák, mint például az Alpine, indulnak a versenyen. Számomra fantasztikus, hogy teljes értékű tagja lehetek a csapatnak.”

     

  • Videón Alonso F1-es köre Le Mans-ban!

    Videón Alonso F1-es köre Le Mans-ban!

    Fernando Alonso történelmet írt és ő lett az első versenyző, aki F1-es géppel tett meg egy kört a Le Mans-i versenypályán, WEC bajnokként.

    A spanyol értelem szerűen egy Alpine-t vezetett a francia gyártó parádéján a 24 órás verseny előtt.

    Alonso egy szezont töltött korábban a hosszútávú világbajnokságban a „szuper szezonban”, amely során két Le Mans-i 24 órás versenyen is részt vett, és mindkét alkalommal meg is nyerte azt. A Toyotával pedig megszerezte a bajnoki címet is.

    Íme Alonso F1-es köre Le Mans-ban:

  • Zengő pole Huff révén, Michelisz harmadik a WTCR magyar időmérőjén

    Zengő pole Huff révén, Michelisz harmadik a WTCR magyar időmérőjén

    Izgalmas időmérőt követően Michelisz dobogós, a Zengő Motorsport pedig győzelmi esélyekkel rendelkezik a vasárnapi versenyeken.

    A Q1-ben kiesett két magyar, Tassi és Boldizs valamint az összes Hyundai is. Michelisz volt az egyetlen kivétel, aki éppen a 12. helyen csúszott át.

    A szakaszt Azcona nyerte Magnus és Urrutia előtt. Robert Huff is elcsípett még két pontot a Zengő Motorsportnak, ő Girolamit előzte meg.

    Michelisz aztán tudott javítani a második részben. Első körével a 6. helyen állt, és sokan javítottak második nekifutásra, amivel ő visszacsúszott a 11. helyre.

    Főleg a két állva maradt Cupra, Azcona és Huff jött előre sokat, de Michelisz is a második időt autózva jutott a Q3-ba.

    Ott 3 tizeddel maradt el előző körétől, így Huffot nem tudta utolérni, helyette viszont Urrutia 5 századdal bejött elé, így harmadik lett végül.

    Mögöttük is szoros csata volt, mindössze 6 ezred volt Girolami és Björk között – az előbbi javára.

    A WTCR fordított rajtrácsán az első sort két belga Audi pilóta, Magnus és Vervisch szerezte meg.

    Michelisz Norbert, Robert Huff, Zengő Zoltán, WTCR, racingline.hu
    Huff, Norbi és Zengő Zoltán öröme, Fotó: Kaiser Erika
  • Van der Linde újabb győzelmet aratott, ezúttal a Nürburgringen

    Van der Linde újabb győzelmet aratott, ezúttal a Nürburgringen

    A hétvége első DTM-es versenyét Kelvin van der Linde nyerte a Nürburgringen. Az Audi Abt Sportsline dél-afrikai versenyzője ezzel pedig tovább növelte előnyét az összetett élén a Red Bull-támogatott Liam Lawson előtt.

    Az új-zélandi versenye igencsak szerencsétlenül alakult, hiszen a vendégpilóta, Markus Winkelhock kiforgatta, így pont nélkül maradt.

    A verseny után a dobogóra még az újonc Luca Stolz, és Mercedeses márkatársa, Philip Ellis állhatott fel. Kései kiállásával Mike Rockenfeller a 16-ról a negyedik helyre jött fel, Maximilian Götz előtt célba érve. A legutóbbi verseny győztese, Marco Wittmann lett a hatodik, megelőzve Sheldon van der Lindét, Nico Müllert, Daniel Juncadellát és Arjun Mainit.

    Utóbbival ért össze a verseny első részében Alex Albon, aki néhány körrel a vége előtt végleg kiállt. Kiesett még rajta kívül Ammermüller, Haase és Buhk is.

  • Már megvan a jövő Le Mans-i 24 órás időpontja is

    Már megvan a jövő Le Mans-i 24 órás időpontja is

    A WEC nyilvánosságra hozta a jövő évi versenyek, köztük Le Mans dátumait is. A hatfordulós versenynaptár ismét „normális” menetrendet célozza meg.

    Gyakorlatilag az idei menetrendnek futnak majd neki még egyszer, remélhetőleg most már törlések és halasztások nélkül.

    Visszatér a szezonnyitőként Sebring, év végén pedig Fuji, nem lesz viszont Portimao és bahreini duplázás sem.

    Márciusban kezdenek majd a Sebringben, előtte az év eleji tesztet is Floridában tartják majd. Utána következik a Le Mans előszobájának számító Spa, majd maga a nagy verseny. Az európai idényt az idén debütáló Monza zárja majd, után következik ősszel Fuji, télen pedig Bahrein.

    A WEC tizedik szezonja kapcsán Pierre Fillon, a szervező (ACO) elnöke a költséghatékonyságot emelte ki a visszabővítés mellett.

    Jövőre csatlakozik majd a Peugeot is a Hypercar kategóriába, így már négy márka küzdhet majd az összetett győzelemért.

    # Dátum Verseny
    1 03.18. Sebringi 1000 mérföldes verseny
    2 05.07. Spa-Francorchamps-i 6 órás verseny
    3 06.11-12. Le Mans-i 24 órás verseny
    4 07.10. Monzai 6 órás verseny
    5 09.11. Fuji 6 órás verseny
    6 11.12. Bahreini 8 órás verseny

     

  • A WTCR/ETCR hétvégén Le Mans miatt lesz egy második beugró is

    A WTCR/ETCR hétvégén Le Mans miatt lesz egy második beugró is

    A Pure ETCR egyik állandó pilótája, Oliver Webb ezen a hétvégén egy LMP2-es autót vezet majd Le Mans-ban így nem lesz ott a Hungaroringen.

    Webb az ARC Bratislava csapatának tagja lesz, Matej és Miroslav Konopka mellett.

    Helyette a Romeo Ferraris-M1RA egy olasz pilótát, Luca Ferrarát kérte fel, hogy ugorjon be a brit helyére.

    Ferrara néhány NASCAR Euro Series versenyen vett részt az elmúlt években, de nem ismeretlen a túraautózás világa sem. 2018-ban ugyanis második lett az olasz TCR bajnokságban.

    Nem ez lesz az első változás az olasz ETCR-csapatnál, Koppenhágában már a korábbi DTM-pilóta, Phillip Eng váltotta Stefano Colettit.

    A hungaroringi indulók:

    Márka Autó Csapat # Versenyző
    ?? Cupra
    e-Racer
    Zengő Motorsport
    5 ?? Mattias Ekström
    28 ?? Jordi Gené
    96 ?? Mikel Azcona
    99 ?? Nagy Dániel
    ?? Hyundai
    Veloster N ETCR
    Hyundai Motorsport N
    3 ?? Tom Chilton
    8 ?? Augusto Farfus
    26 ?? John Filippi
    69 ?? Jean-Karl Vernay
    ?? Alfa Romeo
    Giulia ETCR
    Romeo Ferraris/M1RA
    6 ?? Luigi Ferrara
    13 ?? Rodrigo Baptista
    15 ?? Philip Eng
    25 ?? Luca Filippi

     

    Vallelungában Azcona, utána Aragónban Ekström nyerte a hétvégét. Legutóbb Koppenhágában pedig pont a beugró Phillip Eng tudott diadalmaskodni.

    A hétvége másik meglepetés embere, Nicola Baldan, aki WTCR mezőnyében szerepel majd szabadkártyásként.

  • Felforgatták a WTCR naptárat: Ázsia törölve, de van pótlás

    Felforgatták a WTCR naptárat: Ázsia törölve, de van pótlás

    Sejteni sem lehetett, hogy ilyen pályák lesznek majd, amik átveszik a gyenge lábakon álló ázsiai WTCR versenyek helyét.

    „Helyettesíteni az ázsiai versenyeket a 2021-es naptárban nem volt könnyű döntés, és semmiképp sem olyan dolog, amit meg akartunk tenni. De ez volt az egyetlen lehetőségünk, hogy megvédjük a részvényesek érdekeit, és 16 futamot rendezzünk idén.” – ismertette François Ribeiro, az Eurosport Events feje.

    Ezzel a Hungaroring után csaknem egy kéthónapos szünet következik majd, utána viszont három olyan pályára utazik a mezőny, amikhez eddig nem sok kapcsolatuk volt a túrautózással.

    Először a Kamion Európa-bajnokság egyik állandó helyszíne következik, az Autodrom Most, Csehországban.

    Utána két olyan pálya jön, amiknek jelenleg nincs meg a WTCR-hez szükséges FIA Grade 3-as minősítés. A jelenlegi bajnok, Yann Ehrlacher szülőhazája, Franciaország tér vissza a túraautózás vérkeringésébe egy viszonylag ismeretlen pályával, a Pau-Arnosszal. Itt rendezik majd az Pure ETCR utolsó versenyét is.

    Circuit Pau-Arnos, WTCR, racingline.hu
    Circuit Pau-Arnos, Fotó: FIA WTCR

    Ezt követően Tarquini örülhet hazai fordulónak, ugyanis újra kitűzték az Adria Raceway időpontját, ami a lassú felújítás nélkül már a tavalyi szezonzáró helyszíne lett volna.

    Az utolsó hétvége Szocsiban lesz majd, egy olyan pályán, amit 2022 után vált majd az Igora Drive az Orosz Nagydíj helyszíneként.

    A WTCR végleges 2021-es naptára:

    # Dátum Pálya Ország
    1
    06.03-05.
    Nürburgring-
    Nordschleife
    ?? Németország
    2
    3
    06.26-27.
    Circuito do Estoril
    ?? Portugália
    4
    5
    07.10-11.
    Motorland Aragón
    ?? Spanyolország
    6
    7
    08.21-22.
    Hungaroring
    ?? Magyarország
    8
    9
    10.09-10.
    Autodrom Most
    ?? Csehország
    10
    11
    10.16-17.
    ?? Franciaország
    12
    13
    11.06-07.
    Adria Raceway
    ?? Olaszország
    14
    15
    11.27-28.
    Sochi Autodrom
    ?? Oroszország
    16

     

    Az újonnan bejelentett országokba mind ellátogatott korábban a WTCC, de akkor Brno, Le Castellet, Monza és a Moscow Raceway voltak a helyszínek.