Kategória: Touring Car

  • Arcok és pillanatok a WTCR hungaroringi hétvégéjéről

    Arcok és pillanatok a WTCR hungaroringi hétvégéjéről

    Nem állunk le, még mindig a legutóbbi hungaroringi hétvége van porondon! 😀

    Kaiser Erika fotói után hoztunk egy újabb adag képet nektek, nézegetni. Ezúttal Magyar Gábor szemén keresztül.

    Fotók: Magyar Gábor

    Figyelem: A képeket szerzői jog védi (mint minden képet)!
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Izgalmas fotók a WTCR és PURE ETCR hungaroringi hétvégéjéről!

    Izgalmas fotók a WTCR és PURE ETCR hungaroringi hétvégéjéről!

    Nem volt unalmas az elmúlt hétvége sem, újra benépesült a Hungaroring. Ezúttal túraautók rótták a köröket a magyar pályán, ráadásul a WTCR mezőnye mellett az elektromos PURE ETCR is bemutatkozott.

    Alább Kaiser Erika fotóit nézegethetitek a hétvégéről! 🙂

    Fotók: Kaiser Erika

    Figyelem: A képeket szerzői jog védi (mint minden képet)!
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!
    ©️ Any kind of use or reproduction of the photos is prohibited without the permission of the photographer!

     

  • A Cadillac is hiperautót épít a WEC-re és az IMSA-ra

    A Cadillac is hiperautót épít a WEC-re és az IMSA-ra

    Hivatalosan is bejelentette a Cadillac, hogy ők is megépítik a saját hiperautójukat a hosszútávú versenyzés következő érájára.

    Az amerikai autógyártó a már hiperautóval rendelkező Toyota és Glickenhaus, valamint a már biztosan bejelentett Peugeot, Audi, Porsche, BMW, Ferrari és az Acura után a kilencedik gyártó, aki már biztosan épít autót az LMDh szabályrendszer szerint.

    Nem lesz ismeretlen a Cadillac számára az Endurance-versenyzés, ugyanis korábban rendszeres résztvevői is voltak a Le Mans-i 24 órás versenynek, amelyre húsz év után térnek majd vissza. A legendás verseny mellett teljes WEC és IMSA bajnoki idényt terveznek majd futni az új, LMDh-V.R kódnevű modellel.

    A Cadillac Dallara kasztnira építi majd a hiperautóját, amelyet a tengerentúlon jól ismert Chip Ganassi Racing és Action Express Racing fog futtatni. A tervek szerint pedig majd a bemutatkozó versenye a 2023-as daytonai 24 órás verseny lesz.

    A Dallara és a Cadillac kooperációjából már született egy sikeres projekt, ugyanis ők közösen hozták össze a DPi-V.R modellt is, amely 2017 és 2020 között zsinórban négyszer diadalmaskodott Daytonában.

  • Magyar versenyző indulhat az Endurance Világbajnokságon

    Magyar versenyző indulhat az Endurance Világbajnokságon

    Történelmi lehetőség előtt áll a magyar autósport: karnyújtásnyira vagyunk attól, hogy egy hazai pilóta induljon a Le Mans 24h-t is magába foglaló hosszútávú autós VB-n.

    Michelisz Norbi, Walter Csabi, Tassi Attila, Kiss Pál Tomi és társai nyomába léphet hamarosan a 24 éves, budapesti születésű Volentér Balázs, aki rendkívül kedvező ajánlatot kapott az Endurance Világbajnokságon versenyző ARC Bratislava versenycsapattól.

    A megkeresés egyelőre a WEC (World Endurance Championship) utolsó két fordulójára szól, amit október 30-án és november 6-án rendeznek Bahreinben. Előbbi egy hatórás utóbbi egy nyolcórás verseny lesz.

    „Hatalmas lehetőség és megtiszteltetés, hogy egy WEC-ben és Le Mans-ban is induló csapat számít rám. Már az is óriási dolog volt, amikor 2018-ban első magyarkét vezethettem Le Mans Prototípus versenyautót, de ez valami teljesen más szint. Ha minden a terveink szerint alakul, akkor a hosszútávú versenyzés csúcsbajnokságában indulhatnék még idén, ami sokadjára kimondva is hihetetlen, de igaz” – mondta Volentér Balázs.

    A Miroslav Konopka vezette pozsonyi alakulat az LMP2-es prototípus kategóriában indul egy Oreca-Gibsonnal (gyakorlatilag mindenki ilyet vezet, akinek a dobogó a cél); abban a géposztályban, amely a királykategória (Le Mans Hypercar) első számú tehetségnevelő területe. Valami olyasmi, mint a Formula 2 az F1 számára, annyi különbséggel, hogy itt a feltörekvő fiatalok egy mezőnyben, egy versenyen indulnak azokkal az autókkal, amelyekbe szeretnének bekerülni.

    Volentér Balázs és az ARC Bratislava ismeretsége már több évre nyúlik vissza, és ez idő alatt a magyar tehetség olyan mély benyomást tett a három Le Mans 24h-n induló csapatfőnökre, hogy szeretné a saját emberei között tudni.

    A kapcsolat kialakulásában a pilóta jelenlegi csapatának, a Janik Motorsportnak volt még nagy szerepe. 2018-ban Balázs náluk írt először történelmet azzal, hogy első magyarként vezethetett Le Mans Prototípus versenyautót, egy LMP3-as Normát.

    „A Janik Motorsport és ARC Bratislava rendszeresen találkozik ellenfélként a különböző regionális hosszútávú versenyeken, így én is többször szembe kerültem a pályán Miro Konopkáékkal. Jó pár alkalommal küzdöttünk egymás ellen, sőt, 2019-ben együtt is, hiszen az Ultimate Cup sorozatban csapattársakként indultunk. Ekkor ismertük meg egymást jobban.”

    Balázs többször is a gyengébb, LMP3-as autóval tudta megverni az LMP2-t vezető veterán csapatfőnököt, amivel sikerült felkeltenie a figyelmét. 2019 végén meghívta őt egy tesztre a Hungaroringre, és az annyira jól sikerült, hogy egyből lehetőséget is kínált neki. A 2020 as Ázsiai Le Mans Sorozatban (a műfaj ázsiai topbajnoksága) indult volna az ARC Bratislavával, de sajnos a koronavírus járvány miatt a csapat végül visszalépett.

    Azóta viszont egy ennél is komolyabb ötlettel állt elő: rendkívül kedvezményes ajánlatot adott Balázsnak az Endurance Világbajnokságra (LMP2), amelynek még a közelében sem járt soha magyar pilóta.

    A P2-es kategóriában háromféle versenyzőtípus indul: világsztárok (Juan Pablo Montoya, Stoffel Vandoorne, Robert Kubica, Paul di Resta), feltörekvő tehetségek és gentleman driverek. A háromból csak az első nem fizet a versenyzésért, a csapatok által kért anyagi hozzájárulás mértéke viszont nagyban függ a pilóta képességeitől. Konkrétan: minél gyorsabb vagy, annál inkább érdeke a csapatnak is, hogy náluk menj, ergo kevesebb pénzzel is szívesen látnak. Az adott ajánlatból jól látszik, az ARC Bratislava nagyon bízik a magyar versenyzőben, és szeretnék, ha hozzájuk szerződne. Az istálló költségvetésébe nem fér bele, hogy egy pilóta ingyen induljon, de Balázs igen komoly kedvezményeket kaphat.

    „Nem származom gazdag családból, nincsenek olyan anyagi lehetőségeim, mint sok más fiatal versenyzőnek. Viszont a Konopkáéktól kapott ajánlat annyira kedvező, hogy nehezen, de még így is előteremthetőnek tűnik, ezért nekifutottunk, és megpróbáljuk összerakni a szükséges pénzügyi hátteret. Tárgyalunk, és keressük is azokat a lehetséges szponzorokat, akik fantáziát láthatnak ebben a projektben. Soha korábban nem indulhatott még magyar pilóta a WEC-ben, és abban is majdnem biztos vagyok, nem hamar lesz másik lehetőség arra, hogy valaki ennyi pénzért eljuthasson itthonról az Endurance Világbajnokságba.”

    Az LMP3 után tehát Volentér Balázs egy kategóriával feljebb, az LMP2-ben is történelmet írna. Egy rendkívül komoly géposztályban, hiszen a mostani Orecák hasonló tempóra képesek, mint a GP2-es vagy az egykori WSR-versenyautók. Ha sikerül előteremteni az anyagi hátteret, egy olyan hegycsúcsra tűzhetné ki a magyar zászlót, amelynek megmászására eddig még csak nem is nagyon gondolhatott hazai versenyző.

    És ha a bemutatkozás sikeres lesz, érkezhet az újabb ajánlat, amely már a teljes 2022-es Endurance Világbajnoki szezonra szól. Benne a világ legnagyobb autóversenyével, a Le Mans 24h-val, melynek közelében szintén nem járt még magyar pilóta.

  • 2024-től akár DTM-es autók is mehetnek majd Le Mans-ban

    2024-től akár DTM-es autók is mehetnek majd Le Mans-ban

    Az Endurance-világbajnokság, így Le Mans GT kategóriái a DTM-hez hasonlóan GT3-as autókat használnak majd 2024-től.

    A jelenlegi GTE autókat 2023 végéig használják majd, utána azonban rengeteg márkának lesz esélye arra, hogy csatlakozzanak a mezőnyhöz.

    A WEC és Le Mans szervezői (ACO) azt követően jelentették ezt be, hogy a tengerentúlon az IMSA már jövőre GT3-as autókat indít majd.

    Richard Mille, az FIA Endurance bizottságának vezetője így nyilatkozott a változásokról a 24 órás verseny előtti sajtótájékoztatón:

    „Az ACO-nak és az FIA-nak mindig fontos volt a GT-kategória. Sok amatőr csapatnak is szeretnénk majd továbbra is lehetőséget biztosítani.”

    „A jelenlegi helyzet 2023 végéig áll majd fenn, utána 2024-től új szabályzatot vezetünk be. Ez a GT3-as autókon alapszik majd, és a szezon második felében dolgozzuk majd ki a részleteket.”

    „Az év végi FIA Motorsport Világtanács gyűlésig szeretnénk véglegesíteni a részleteket.”

    Az elmúlt években csökkent – főleg a GT Pro – alakulatok száma, miután az Aston Martin, a Ford és a BMW is kivonult. Eközben az amatőrök száma nem csökkent.

    2024-ben ráadásul a változások egy időben lépnek majd életbe az újragondolt LMP2-es autókkal is.

  • Alonso: Már nem olyan vonzó a WEC

    Alonso: Már nem olyan vonzó a WEC

    Fernando Alonso még mindig nagyon szereti a hosszútávú versenyzés világát, ám mióta az autók jelentősen lassultak, már kevésbé vonzó számára a WEC.

    A hypercar kategória megjelenése következtében számos gyártó kezdett érdeklődni a széria iránt, 2023-tól érkezik például a Ferrari, a Porsche és a Peugeot is. Hogy az autók egy szinten legyenek, az eddigi tempón lassítani kellett. A most hétvégén zajló Le Mans-i 24 órás pole pozíciós idején ez tökéletesen meglátszik, hiszen Kamui Kobayashi körideje 8 másodperccel lassabb volt idén, mint két évvel ezelőtt.

    Maga Alonso is tiszteletét tette a legendás versenyen, ahol egy Forma-1-es autóval bemutatózott.

    „Szerintem az endurance versenyzés ilyen nemű fejlődése jó” – nyilatkozta Alonso a SoyMotor.com-nak. „A 2023-ban érkező új szabályok – LMDh – máris sok márkát vonzottak, és úgy gondolom, hogy az endurance egy nagyszerű jövő felé tart. Ez nagyon jó, mert szeretem a motorsportnak ezen részét. Viszont nem tudom, hogy fogok-e vezetni egy ilyen autót vagy sem. Azt is el kell mondanom, hogy kicsit lassúak a BoP után. Ha megnézzük az időket, körülbelül 10 másodperccel lassabbak versenytempóban, mint 2019-ben, amikor én itt versenyeztem.”

    „A tiszta szórakozás szempontjából most egy kicsit kevésbé vonzó a kisebb tempó miatt, de néhány év múlva biztos vagyok benne, hogy újra gyorsak lesznek” – zárta gondolatát Alonso, akit az Alpine szívesen tudna magáénak a WEC projektjükben is.

  • Toyota siker Le Mans-ban; Habsburgék kategória győztesek

    Toyota siker Le Mans-ban; Habsburgék kategória győztesek

    A Mike Conway, Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez alkotta #7-es Toyota több évnyi küszködés után megnyerte a hiperautók korszakának első Le Mans-i 24 órás versenyét, míg a Ferrari a GTE Pro-ban legyőzte a Corvette-et.

    Conway az első helyről indult a #7-es Toyota GR010 HYBRID-del a vizes rajtnál, miután Kobayashi a pole pozíciót szerzett vele. Túlélték az első óra alatt uralkodó mostoha körülményeket, és kisebb ijesztgetésektől eltekintve nem volt veszélyben az első helyük.

    Ezzel szemben a testvérautó az első körben megpördült a #708-as Glickenhaus 007 LMH-val való ütközés miatt az Arnage-nál, majd a Mulsanne egyenesben meg kellett állnia, hogy újraindítsák a fedélzeti rendszereket.

    Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi és Brendon Hartley hamarosan a második helyre jöttek fel, miután a #8-aból kihajtották, amit ki lehetett, de minden esélyük elszállt a győzelemre, amikor az autó üzemanyagtartály problémája miatt gyakrabban kellett kiállniuk a boxba, és mire leintették őket már két kör hátrányban voltak.

    A Nicolas Lapierre, Andre Negrao és Matthieu Vaxiviere által vezett #36-os Alpine Elf Matmut szintén korai problémákkal küzdött, de megszerezték a dobogó harmadik fokát vasárnap délután.

    A Hypercar versenyzők nyugodt körözésével szemben az LMP2-ben késői dráma történt, amikor a Louis Deletraz, Robert Kubica és Ye Yifei által vezetett #41-es Team WRT öt perccel a leintés előtt, az utolsó körben megállt a Dunlopnál, így a győzelmet a#31-es autó szerezte meg Robin Frijns, Ferdinand Habsburg és Charles Milesi vezetésével.

    A GTE-Pro kategóriában a Ferrari és a Corvette epikus összecsapása végül a James Calado, Alessandro Pier Guidi és Come Ledogar alkotta #51-es AF Corse Ferrari javára dőlt el.

    A GTE-Am csatáját a Nicklas Nielsen, Francois Perrodo és Alessio Rover alkotta #83-as AF Corse Ferrari uralta.

    A versenyen a 61 induló autóból 13 megállt vagy kiesett. Az egyik nagy vesztes az #1-es Richard Mille Racing Oreca volt, amikor a női trió kiesett, miután Sophia Flörsch összeért a #26-os G-Drive Aurusszal és megpördült. Igyekezett visszatenni menetirányba autóját, azonban a #74 Racing Team India Eurasia Ligier JSP217-ese nem vette észre időben az aszfalt közepén manőverező Flörsh-t és nekiütközött.

  • Girolami már nem dobogós, időbüntetést kapott!

    Girolami már nem dobogós, időbüntetést kapott!

    A Münnich Motorsport versenyzője, Néstor Girolami (Honda Civic Type R TCR) elvesztette a második helyét a Hungaroringen rendezett második futamon, miután időbüntetést kapott.

    Az argentin pilótát találták vétkesnek azért az incidensért, amely miatt a BRC Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert (Hyundai Elantra N TCR) megpördült a verseny elején, Girolami pedig utólag öt másodperces időbüntetést kapott.

    Ezzel Girolami az ötödik helyre esett vissza a versenyben, a Comtoyou Racing versenyzője, Frédéric Vervisch (Audi RS 3 LMS) így a második, a Zengő Motorsport versenyzője, Mikel Azcona (Cupra Leon Competición) pedig a harmadik helyre lépett előre.

    A Cyan Racing versenyzője, Yann Ehrlacher a negyedik helyre lépett ezzel előre, és átvette a vezetést a pilóták bajnokságában a Lynk & Co-s kollégája, Santiago Urrutia előtt.

  • Zengőék nyerték az első hungaroringi Pure ETCR hétvégét! – összefoglaló

    Zengőék nyerték az első hungaroringi Pure ETCR hétvégét! – összefoglaló

    Sok-sok csata után került ki a mezőnyből a „Hungaroring királya” az Pure ETCR magyar állomásán.

    Pontgyűjtő körök

    Első körben Farfus és Ekström húzott be egy-egy győzelmet az „A” ágon. A másik „B” oldalon, Nagy Daniel egy rossz rajt után egy jó manőverrel fel tudott jönni másodiknak, Baptista mögé. Eközben Azcona is remekelt, igazolva a Zengősök jó formáját.

    A második körben rögtön a hétvége egyik legmegosztóbb mozzanatával indultak a párharcok, ugyanis Farfus, bár lemaradt Ekströmtől a rajtnál, nemes egyszerűséggel megtorpedózta a svéd autóját az ötös kanyarban, ezzel kiterelve őt a pályáról.

    Később megbüntették, így hiába haladt át elsőként a célban, nem kapott több pontot, mint vetélytársa. Philipp Eng ugrotta át őket egy ponttal, miután csapattársát, a beurgó Ferrarát győzte le.

    John Filippi végül kikapott Jordi Genétől, de a páros legalább fél körön keresztül egymás mellett autózva csatázott egymással.

    A „B”-seknél Azcona maximum pontot szerzett, míg egy pályaelhagyásos büntetés miatt végül Nagy Daniel is megnyerte a párharcát.

    Időmérő

    Mattias Ekström revansot vett a tőle igazságtalanul elvett pontokért, és legjobb időt szerzett az első csoportban, míg Farfus csak negyedik lett. A svéden kívül még Eng és kisebb meglepetésre Ferrara jutott az első háromba.

    A túloldalon Azcona éppen, de meg tudta dönteni csapattársa körrekordját, így ő is elcsípte a pole-t. Nagy harmadik lett, közéjük Vernay férkőzött be.

    Döntők

    Eng visszavette a rajtnál az első helyet, ezzel az „A” csoport első helyén zárt. Ekström és Gené jöttek be mögötte, míg Ferrara és Filippi zárták a sort. Augusto Farfus pedig rajthoz sem tudott állni.

    Nagy Dani a harmadik helyről veszített egy helyet a futamában, míg Azcona  – ha nagy csatában is, de – megtartotta Vernay-jel szemben a vezető pozíciót. Nagy egész végig üldözte Luca Filippi Alfa Romeoját, és végül három körrel a vége előtt a célegyenes végén ki is lökte ellenfelét.

    Nagy végül sérült autóval is tudta tartani a harmadik helyet, de időt vesztett a riválisokhoz képest.

    Azcona győzelme közben azt jelentette, hogy a fordulóban ő gyűjtötte a legtöbb pontot, és lett a „hétvége királya”. Vallelunga után másodszor nyert ETCR versenyt.

    Mikel Azcona, Zengő Motorsport, Pure ETCR, racingline.hu
    Fotó: Kaiser Erika

    A spanyol ráadásul a WTCR-ben egy dobogóval és egy negyedik hellyel zárt, így igazán eredményes hétvégét tudhat maga mögött.

  • Albon végre győzött a DTM-ben: a Nürburgringen nem talált legyőzőre!

    Albon végre győzött a DTM-ben: a Nürburgringen nem talált legyőzőre!

    Bár egyáltalán nem alakultak simán a dolgok, Albon első pole-ját győzelemre tudta váltani, míg a listavezető Kelvin van der Linde kiesett.

    A rajtot követően az egyik vendégszereplő, Ammermüller jött fel a bemutatkozó Porschéval dobogós helyre, Albon és Juncadella mögé.

    Philip Ellis egyszerűen lesodródott az ívről az első kör végén, és a kavicságyat megjárva tért vissza a versenybe. A biztonsági autó csak ezt követően, második körben jött ki, miután Auer megforgatta a célegyenesben Maximilian Buhk-ot.

    Az újraindításnál Ammermüller és a szombati dobogós beugró, Luca Stolz is megforgott, Götz, illetve Ellis figyelmetlensége miatt.

    A boxkiállások megkezdése után kihívták másodjára is a safety cart, mivel Hubert Haupt autóját el kellett vontatni.

    Aki addig kiállt, most nagy előnyhöz jutott, ezt a sort Albon vezette. A többiek előtte Klien felvezetésével érkeztek, de még ki kellett menniük a boxba.

    Albon csapattársa, Lawson is a jó stratégián volt, de miközben Götz-cel küzdött, bal hátsó defektet kapott.

    Később – miután visszacsúszott a mezőnyben – két Abt Audi versenyének is véget vetett, vna der Lindéval való csatája közben belecsúszott Rockenfellerbe is.

    Albon mögött Juncadella és Wittmann állhatott fel a dobogóra, Götz pedig Esteban Muth támadását kivédekezve lett negyedik. Auer és Maini követte őket, nyolcadik helyével pedig Timo Glock megszerezte idei első pontjait.

    Mindössze 14 autó tudta befejezni a versenyt a 23 fős mezőnyből, mivel közben technikai probléma miatt Sheldon van der Linde is kiesett.