Kategória: Touring Car

  • Nagy Dániel: „Megpróbálom megnyerni a versenyt”

    Nagy Dániel: „Megpróbálom megnyerni a versenyt”

    A Cupra és a Zengő ETCR pilótája, Nagy Dániel a sorozat szezonzáróján második helyre kvalifikálta magát, így egyértelmű a célja az utolsó versenyen.

    „Mindig élvezem az 500kW-os meneteket, és mindegyik időmérőm jól sikerült, a szezon elejétől kezdve, de követtem el hibákat vagy túlmelegítettem a motort, szóval mindig volt valami, aminek kellett volna ott lennie.” – foglalta össze Nagy Dániel a szezont a szombati napot követően Pau-Arnosban.

    „Ma ez nem volt így, közel tökéletes volt a köröm, egy kisebb hibát vétettem, ami valószínűleg a pole-ba került. Összességében így is boldog vagyok, mert végre összejöttek a dolgok.”

    „Én voltam az egyetlen, aki versenyhétvégén kívül nem tesztelte az autót. Ez nagy hátrány volt, nert kevés mért kört mehetünk, mielőtt elkezdődik a verseny.”

    Nagy eddig mindig a mezőny hátsó felében zárta a hétvégéket, míg három csapattársa a bajnokság első négy helyének valamelyikét foglalja el. Ami a döntőben elért helyeket illeti, a magyar versenyző javuló tendenciát mutat, legutóbb a Hungaroringen érte el legjobb eredményét, egy harmadik helyet.

    „Jó autónk van, vasárnap pedig igyekszem minél több pontot szerezni, hogy a Cupra megnyerje a csapatbajnokságot. Közben pedig remélhetőleg Mattias [Ekström] behúzza az egyénit.”

    Maga pálya, Pau-Arnos egy régi stílusú aszfaltcsík, a túraautósok (köztük Nagy Dániel is) most először látogatnak el ide.

    „Nagy kihívás a pálya, de belülről tiszta öröm. Pár hete néztem meg először, és tudtam, hogy élvezni fogom, de persze versenyezni másokkal megint egy más kérdés.”

    „Amikor csak az időre megyünk, az egy dolog, de a szűk az aszfalt, és néha nem látni a kanyarok csúcspontját. Így támadni és védekezni nagyon nehéz, ez kiderült a csaták során.”

    „Vasárnap hat autó megy egymás ellen, nehezek és erősek, bordázott gumikkal, így már egy kis hiba is nagy következményekkel járhat. Majd próbálom megtámadni Farfust és nyerni, mert a Hyundai-jal is versenyben vagyunk, de nem csinálok őrültséget.”

  • Michelisz büntetést kapott, de megtarthatta a győzelmét

    Michelisz büntetést kapott, de megtarthatta a győzelmét

    Két versenyzőt büntettek Mostban, Michelisz húzta a rövidebbet kettejük közül.

    Az első futamon okozott ütközésért utólag megbüntették a Hyundai versenyzőjét a WTCR Mostban rendezett fordulóját követően. Ugyan pontokat vesztett, de nem a jobbik eredményét vették el.

    Az első körben a magyar versenyző indította el a láncreakciót, ami Fulín és Berthon kieséséhez vezetett.

    Michelisz 30 másodpercet kapott, így visszacsúszott a hetedikről a 16. helyre. Ezzel kilenc ponttal és három pozícióval került hátrébb a bajnokságban.

    Nem ő volt az egyetlen, akit megbüntettek, Thed Björk a második futam újraindításánál ment bele Girolamiba. Ő megúszta 5 másodperccel, így maradt a 15.

  • A háromszoros bajnok Rast 2022-ben visszatér a DTM-be

    A háromszoros bajnok Rast 2022-ben visszatér a DTM-be

    Miután az Audi Formula E projektje véget ért, René Rast az elektromos sorozat helyett inkább korábbi sikereihez tér vissza a DTM-be.

    A német pilóta 2016-ban csatlakozott a német túraautó bajnokságba, azóta pedig öt szezon alatt háromszor is bajnok lett. Idén kihagyta az első GT3-as évet, de az Audi már bejelentette, jövőre ott lesz a mezőnyben.

    „René Rast és Nico Müller a legjobbak között vannak a jelenlegi piacon, és boldog vagyok, hogy mind a kettejükkel folytathatjuk majd.” – jelentett be két pilótát is egyszerre Julius Seebach, az Audi Sport igazgatója a DTM szezonzáróján.

    „A pályán nyújtott a teljesítményük mellett előre tudnak vinni egy csapatot. Jó (lesz) Renét újra a DTM-ben látni.”

    Még nem lehet tudni, a két pilóta melyik csapatnál versenyez majd. Mindössze annyit jelentettek be, az Abt Sportsline visszatér Kelvin van der Lindével, Mike Rockenfellertől viszont elbúcsúznak.

     

    View this post on Instagram

     

    René Rast (@renerast) által megosztott bejegyzés

  • Michelisz elégtételt szerzett a hungaroringi történésekért Csehországban!

    Michelisz elégtételt szerzett a hungaroringi történésekért Csehországban!

    Miután itthon egy baleset miatt nem sikerült jó időmérős helyét dobogóra váltania, Michelisz Norbert két év óta első győzelemével vigasztalódhatott a WTCR Autodrom Moston rendezett fordulójában.

    Időmérő

    Az időmérőn a bajnokság második helyezettje, Santiago Urrutia már az első részben kiesett, ezért nem nyílt lehetősége az erős pontszerzésre.

    Ezzel szemben a Hondák remekeltek két argentin pilótájukkal. Guerrieri révén be is jutottak a top 5-be, Azcona, Michelisz, Vernay és az éllovas Ehrlacher mellett.

    A tizedik helyet a szabadkártyás Petr Fulín csípte el hazai pályán, így ő is nagy reményekkel várhatta a vasárnapi versenyeket.

    Azconát nem tudták elcsípni a többiek, de mögötte szinte azonos idővel végzett Michelisz, Ehrlacher és Guerrieri.

    Első verseny

    Petr Fulínnak nem hozott szerencsét a pole, kuplung problémák miatt már az elején visszacsúszott, ezzel kavarodást okozva a mezőnyben.

    Michelisz meglökte Mullert, aki ezzel nekicsúszott a cseh versenyzőnek. Berthon nem tudta kikerülni Fulínt, ezzel mind a ketten kiestek a versenyből.

    Így a két argentin hondás, Girolami és Guerrieri találták magukat a mezőny élén, mögöttünk pedig felállt a Lync & Co-vonat. Ehrlacher, Muller és Björk egymást követték, utánuk következett a legjobb Hyundai, Vernay.

    Michelisz a hetedik lett, a Zengősök pedig mindhárom autójukkal pontot szereztek a friss Európa-kupa győztes Azcona (8.), Huff (9.) és Boldizs (15.) teljesítményének köszönhetően.

    Girolami ezzel az idei kilencedik győztes lett kilenc verseny alatt.

    Második verseny

    Santiago Urrutia egy merész első féktávot követően beleakadt a mezőnybe, így egy újabb rajtbalesettel indul a futam. Huff és Tarquini kiesett, miközben Michelisz megelőzte Azconát, ezzel az élre állt.

    A versenyt piros zászlóval megszakították a takarítás erejéig, innen safety caros start következett. Azt követően nem változott az élen a sorrend. Michelisz és Azcona elszakadtak a többiektől, és folyamatosan váltották a leggyorsabb köröket.

    Az előző verseny győztese, Girolami defekt miatt visszaesett, amiből többek között Boldizs is profitált belőle, idei legjobb eredményét beállítva 13. lett.

    Michelisz győzelmének köszönhetően feljött a bajnokság 8. helyére, lemaradása 42 pont Ehrlacher mögött, előtte 9 ponttal van egy márkatársa, Vernay, az 5. helyen.

     

    View this post on Instagram

     

    FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés

  • Azcona a WTCR mellett lett Európa-bajnok Barcelonában!

    Azcona a WTCR mellett lett Európa-bajnok Barcelonában!

    A Zengő pilótája, Mikel Azcona nyerte a TCR Europe első barcelonai versenyét még szombaton, és ezzel a sorozat bajnoka lett, már másodjára.

    A spanyol pilóta két bajnokságban vett részt egyszerre ezen a hétvégén. Európai szinten legnagyobb bajnoki riválisa, Franco Girolami technikai gondok miatt csak a mezőny végéről volt kénytelen rajtolni.

    Azcona ezzel szemben pole-ból zavartalanul nyerte a versenyt. Még egy biztonsági autós fázis sem tudta megakadályozni őt az első hely megszerzésében.

    „Nagyon boldog vagyok.” – összegezte a második WTCR futamot pole-ból váró spanyol. – „Kényelmes verseny volt, bár az elején [Teddy] Clairet kicsit kellemetlenkedett.”

    „Próbáltam nem hibákat véteni, nem erőltetni a kerékvetőket, hogy elkerüljem a technikai problémákat, és a végén nyugodt győzelmet szereztünk.” – nyilatkozta az Európa-kupában a Volcano Motorsporttal versenyző pilóta.

    „Most eggyel kevesebb súly van a vállamon, hiszen a bajnoki döntő miatt két bajnokságban voltam egyszerre, ami kicsit stresszelt. De eddig minden jól ment, pole Csehországban, itt pole-győzelem-bajnokság.”

  • Götz egy ellentmondásos győzelemmel lett a DTM idei bajnoka

    Götz egy ellentmondásos győzelemmel lett a DTM idei bajnoka

    A Mercedes pilótája, Maximilian Götz nyerte a DTM idei szezonjának utolsó versenyét a Norrisringen – számolt be a motorsport-total.com. A bajnoki címet pedig végül a német pilóta szerezte meg, miután Liam Lawson és Kelvin van der Linde is nullázott a futam során.

    Götznek mindenféleképpen nyernie kellett volna, ha bajnok szeretett volna lenni, amíg Lawsonnak már egy hatodik hely is elég lett volna a koronához. A lényegi kérdések azonban már a rajtnál eldőltek. Az Audi dél-afrikai pilótája ugyanis elfékezte magát és nagy erővel belecsapódott a pole-ból rajtoló Red Bull junior AF Corse Ferrarijába, ami miatt mindketten visszaestek.

    Az új-zélandi pilóta ugyan folytatni tudta a versenyt, azonban az autója komoly sérüléseket szenvedett és csak nagyon lassan tudott menni. Emiatt szinte mindenki lekörözte őt, ami miatt a bajnoki esélyei egyre kisebbek lettek. Van der Linde pedig mindössze egy 5 másodperces büntetést kapott baleset okozása miatt.

    Mivel a két bajnoki éllovas kiszállt a meccsből, így Götz esélyei megnőttek a végső győzelemre. A Mercedes stratégái ekkor észbe kaptak és a harmadik helyen autózó Götzöt elengedte a két előtt autózó csapattársa, Philip Ellis és Lucas Auer is, amivel Götz végül a futamgyőzelem mellett a bajnoki címet is megszerezte.

    Lawson és van der Linde pedig csak a 17. és 18. helyen értek célba, miután a sérült autóikkal már nem voltak képesek pozíciókat javítani a verseny végéig. Az új-zélandi Red Bull junior foghatja a fejét, mert így a végelszámolásnál mindössze 3 ponttal maradt le a végső győztes Götztől, akinek 230 pontja lett. Van der Linde végül 22 pontos hátrányban fejezte be a bajnokságot.

  • Götz dominált a Norisringen, Lawson tovább növelte az előnyét a bajnokságban

    Götz dominált a Norisringen, Lawson tovább növelte az előnyét a bajnokságban

    A Mercedes versenyzője, Maximilian Götz győzelmét hozta az idei DTM szezon utolsó előtti versenyén a Norisringen – írja a motorsport.com. A bajnokságot vezető Liam Lawson pedig egy dobogós helyezéssel növelte az előnyét a bajnokságban és került közelebb a bajnoki címhez.

    Az új-zélandi Red Bull junior nagy köszönetet mondhat a bajnoki riválisának, Kelvin van der Lindének, aki egy optimista manőver miatt csak a negyedik helyen ért célba, ami miatt Lawson a szezon utolsó futamának 18 pontos előnnyel vághat majd neki.

    A dél-afrikai pilóta a rajtnál ugyan meg tudta előzni a bajnok éllovasát, azonban a kettes kanyarban elfékezte magát és lecsúszott a pályáról, ami miatt visszaesett egészen a hetedik helyre. Lawson azonban nem nyugodhatott meg, ugyanis rögtön feltűnt a tükrében Philip Ellis Mercedese, aki gyorsan meg is előzte a Red Bull juniort, akinek egy 18 kilós plusz súly is nehezítette a dolgát.

    Ezt követően Götz is akcióba lendült és a hetes kanyarban először az Alex Albont helyettesítő Nick Cassidyt, majd Lawsont is a hetedik körben. Ezt követően a vezető Elis nyomába eredt és a tizedik körben meg is tudta előzni őt. Götz folyamatosan növelni tudta az előnyét az élen és a kiállását követően már hét másodperccel autózott a második helyezett előtt a pályán. A futam végéig már senki nem tudta megállítani a németet, akinek ez volt az első sikere a DTM-ben a tavalyi lausitzringi forduló óta.

    A második helyen nagy meglepetésre a GetSpeed versenyzője, Arjun Maini végzett. Az indiai a hatodik helyről tudott felzárkózni egészen a dobogó második fokáig, számos szép előzést is bemutatva. A verseny utolsó fázisában még Lawsont is sikerült elkapnia, ezzel pedig az idei évben először végzett a dobogón.

    A harmaik, negyedik helyen a két bajnokaspiráns ért célba Lawson-van der Linde sorrendben. Tovább pontszerzők: Cassidy, Lucas Auer, Daniel Juncadella, Nico Müller, Maximilian Buhk, Ellis, Esteban Muth és Marco Wittmann.

    A DTM utolsó két versenyhétvégéjén rajthoz álló Lucas di Grassinak most sem jött ki a lépés és végül csak a 15. helyen látta meg a kockás zászlót.

    A sorozat idei szezonjának utolsó versenyét a holnapi nap folyamán rendezik majd meg szintén a Norisringen.

  • Albon kihagyja a DTM-szezonzárót, helyettese először kap lehetőséget

    Albon kihagyja a DTM-szezonzárót, helyettese először kap lehetőséget

    Most, hogy Alex Albon már nincs harcban a DTM bajnoki címéért, a Red Bull most először fordul év elején bejelentett helyetteséhez, Nick Cassidyhez.

    A DTM mindig figyelt arra, hogy lehetőleg ne legyen F1-es hétvégén versenyük, ez pedig kapóra jött a sorozathoz csatlakozó Alex Albonnak. A thai versenyző ugyanis kettős szerepben tetszelgett idén, a Red Bull tartalékpilótájaként ugyanis az F1-es helyszínekre is hivatalos volt.

    A két sorozat naptárában már korábban is volt ütközés – Monza a Francia Nagydíjjal, Spielberg a Holland Nagydíjjal esett egy hétvégére – de akkor Albon a DTM mezőnyében szerepelt.

    Bár év elején bejelentették, úgy tűnt, Nick Cassidy nem is kap lehetőséget a Williamsben visszatérő pilóta helyén. Idén azért így sem volt tétlen, hiszen a Virgin színeiben a Formula E mezőnyét erősítette.

    Most azonban a Norisringen az új-zélandi állhat majd rajthoz az AlphaTauri festésű Ferrariban. Cassidy már 2013-ban és 2016-ban versenyzett a pályán, Formula 3-as kategóriában.

    A DTM-ben sem ez lesz az első indulása, 2019-ben a Super GT-vel közös hétvégén egy Lexust vezethetett Hockenheimben.

    Albon mérlege így egy győzelem, három dobogó marad 14 verseny alatt. Csapattársa, Liam Lawson eközben a bajnoki címért küzdhet majd.

     

    View this post on Instagram

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • Eggyel kevesebb Cupra lesz ott a cseh WTCR hétvégén

    Eggyel kevesebb Cupra lesz ott a cseh WTCR hétvégén

    A spanyol gyár egyik gyári pilótája hagyja majd ki a fordulót, így csak a három Zengő-féle Cupra lesz ott a WTCR rajtrácsán.

    Míg Mikel Azcona egyszerre két sorozatban is indul majd, addig a másik spanyol, Jordi Gené el sem utazik Csehországba.

    A másik „kettős ügynök” az örökbuzgó Tom Coronel lesz, aki szintén ott lesz a barcelonai TCR Europe hétvégén is.

    Bár a Cupra – és a Zengő – ETCR pilótája, Nagy Dani kézenfekvő választás lenne a helyettesítésre. Viszont már bejelentették, senki sem ugrik be a veterán pilóta helyére.

    Azonban így is négy Cupra lesz majd ott az Autodrom Most aszfaltján, hiszen Azcona, Huff és Boldizs mellett egy beugró is ezzel a márkával áll majd rajthoz.

    A hétvégének ráadásul rendhagyó menetrendje is lesz, hiszen az időmérőre pénteken kerül majd sor.

     

    View this post on Instagram

     

    FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés

  • Mercedes sikert és Audi drámát hozott a második hockenheimi futam

    Mercedes sikert és Audi drámát hozott a második hockenheimi futam

    A Mercedest erősítő Luca Auer egy domináns győzelmet szerzett a DTM második hockenheimi versenyén – írja a motosport.com. A bajnoki éllovasok közül pedig Liam Lawson járt jobban, ugyanis Kelvin van der Linde balszerencséjét kihasználva a bajnokság élére ugrott.

    A második helyről rajtoló Auernek ugyan közvetlen a rajt után még nem tudta megelőzni van der Lindét, a kettes kanyarban már sikerrel járt. Innentől fogva senki nem veszélyeztette az osztrák első helyét, aki végül meg is szerezte DTM-es karrierje hetedik győzelmét.

    Auer dolgát az is megkönnyítette, hogy van der Linde és Lawson nagy csatába keveredett egymással a második helyért. Előbbinek sokkal nehezebb dolga volt, ugyanis az autóját egy 25 kilogrammos plusz súly nehezítette, ami miatt a védekezés egyáltalán nem volt könnyű a számára. Az új-zélandi Red Bull junior ebből tudott profitálni és ugyan jó párszor meg kellett próbálnia az előzést, valamint még ütköztek is, de végül sikerült dűlőre jutnia van der Lindével szemben, aki az agresszivitása miatt egy 5 másodperces büntetést kapott a stewardoktól.

    Ugyan a dél-afrikai vissza tudta előzni Lawsont az első kiállásokat követően, a Ferrari AF Corse-t vezető új-zélandi újból meg tudta előzni őt és a verseny végig már ki sem engedte a kezei közül a második helyet. Mivel van der Linde a versenyt csak a tizedik helyen fejezte be, emiatt Lawson előnye 14 pontra nőtt a bajnokság élén.

    Az első hockenheimi futam győztesét először a Mercedes pilóták, Maximillian Götz, Dani Juncadella és Philip Ellis előzte meg, amivel visszacsúszott a hatodik helyre. Azonban a bokszban nem töltötte le az 5 másodperces büntetését, ami miatt kapott még egyet és emiatt lett végül csak a 10. helyen rangsorolva.

    Alex Albon a nehéz ballasztja ellenére végzett a hatodik helyen, megelőzve a még pontszerző helyen végző Marvin Dienstet, Arjun Mainit, Vincent Abrilt, a pórul járó van der Lindét, Mike Rockenfellert és Marco Wittmannt.

    A bajnokság zárófordulóját a Norisringen rendezik majd meg egy hét múlva.