Kategória: Touring Car

  • Tiago Monteiro kihagyta az edzést, kórházban vizsgálják!

    Tiago Monteiro kihagyta az edzést, kórházban vizsgálják!

    Tiago Monteiro bekerült szocsi kórházába, ahol vizsgálják, miután kénytelen volt kihagyni mindkét edzést a Túraautó Világkupa szezonzáróját megelőzően. A Münnich Motorsport pilótája a hétvége első edzését kihagyta, miután rosszul érezte magát, és azóta egy helyi kórházba szállították további vizsgálatokra.

    A Honda bejelentése akkor érkezett, amikor az orosz pályán az második szabadedzés megkezdődött, és megkérdőjelezi Monteiro részvételét a hétvége hátralévő részében, a helyi idő szerint 15:00 órakor (nálunk 13:00) esedékes időmérő edzésen.

    Több versenyző is arról számolt be, hogy ma reggel a pályára érkezéskor rosszul érezte magát, ami miatt a tervezett autogramosztás is elmaradt.

  • 10 fordulóra bővül a WTCR naptár, három visszatérő városi pályával

    10 fordulóra bővül a WTCR naptár, három visszatérő városi pályával

    Michelisz valószínűleg örül, hiszen Pau mellett Vila Real és Makaó is visszakerül a WTCR vérkeringésébe.

    Két fordulóval többet rendeznek majd jövőre, de az ázsiai rész nem a szezon felét teszi majd ki, mint az eddigi előzetes naptárakban. Mindössze három helyszínnel számolnak a szervezők.

    Az idei beugró pályák közül kettő visszatér, Most és Szocsi is, előbbi az idénynyitónak ad majd otthont.

    Azután kerül sor majd az első utcai megmérettetésre, Pauban. A WTCC már 2007 és 2009 között már ellátogatott ide

    A hungaroringi hétvége most júniusban lesz, a Nürburgring után és Aragón előtt. Ezt követi majd a szezon közepén Vila Real és Szocsi.

    Az ázsiai etap egy új helyszínnel kezdődik, ami már a 2020-as előzetes naptárban szerepelt, de eddig nem került sor a bemutatkozására. A Hyundai első hazai versenye ugyanis az Inje Speediumban lesz, Dél-Koreában.

    Utána jöhet a Lynk & Co Ningbóval, majd a WTCR szokásos szezonzárója, Makaóban.

    # Dátum Pálya Ország
    1 04.09-10. Autodrom Most ?? Csehország
    2 05.07-08. Circuit Pau-Ville ?? Franciaország
    3 05.26-28. Nürburgring-Nordschleife ?? Németország
    4 06.11-12. Hungaroring ?? Magyarország
    5 06.25-26. Motorland Aragón ?? Spanyolország
    6 07.02-03. Vila Real ?? Portugália
    7 08.06-07. Sochi Autodrom ?? Oroszország
    8 10.08-09. Inje Speedium ?? Dél-Korea
    9 11.05-06. Ningbo ?? Kína
    10 11.18-20. Guia Circuit ?? Makaó
  • A botrányos szezonzárót követően lecserélték a DTM versenyigazgatóját

    A botrányos szezonzárót követően lecserélték a DTM versenyigazgatóját

    Miután sem a DTM vezetése, sem a szurkolók körében nem volt népszerű az utolsó idei verseny, új versenyigazgatót neveztek ki. Méghozzá a Formula E világából.

    Scot Elkins idén már két elektromos sorozatért is felelős volt. Ugyanis Alejandro Agag az Extreme E-ben is hasonló szerepkörre kérte fel a szakembert, mint első sorozatában.

    Niels Wittich, az eddigi versenyigazgató eközben Michael Masi megsegítésére érkezik az F2-es és az F3-as feladatok ellátására.

    Elkins a 2017-18-as szezon óta van ott a Formula E-ben, korábban pedig a Forma-1-ben, illetve annak betétsorozatainál volt helyettes versenyigazgató. A DTM-ben és a DTM Trophyban egy 15 fős csapatot vezet majd, ők lesznek felelősek bírói döntésekért.

    Amikor a Formula E és német túraautó bajnokság naptára ütközik, az ADAC Oliver Grodowski vezetésével rendelkezik majd a problémás esetekről. Az újdonsült helyettes ezzel szemben Christian Vormann lesz.

    „Szerintem kissé más hozzáállással állok neki a feladatnak az amerikai tapasztalatom miatt. De remélem nem változik majd sok minden, és a döntések továbbra is igazságosak és következetesek lesznek.” – emelte ki Elkins.

    „Számomra a motorsport elsősorban az emberekről szól, így már várom, hogy megismerjem az új kollégáimat, a pilótákat és a csapatokat a DTM-es környezetben.”

    Elkins nemsokára akár három elektromos sorozatot igazgathat, hiszem a DTM is elkötelezte magát a zöldebb meghajtás mellett.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • Ki állhat Ehrlacher második címének útjába a szezonzárón?

    Ki állhat Ehrlacher második címének útjába a szezonzárón?

    Bár matematikailag hatan esélyesek a Túraautó Világkupa megnyerésére, a legnagyobb eséllyel – több, mint 30 pontos előnye miatt – Ehrlacher rendelkezik.

    Ráadásul 10 ponttal több az előnye, mint tavaly, az akkori 26 után most 36 ponttal vezet Vervisch előtt. Guerrieri szinte ugyanúgy áll, csak egy egységnyire van lemaradva a belgától.

    „Most kevesebb rajtam a nyomás, mint tavaly, mert már 2020-ben megszereztem az első címemet. De ugyanannyira motivált vagyok a 2021-as győzelem iránt.” – jelentette ki az éllovas.

    „Vervisch és Guerrieri a legközelebbi riválisaim, mindketten nagyon erősek. Keményen kell majd küzdenünk azért, hogy előttük maradjunk.”

    Az Audi pilótája ráadásul a legkönnyebb autóval rendelkezik majd Szocsiban, 60 kilóval lesz kevesebb a súlya, mint Ehrlacher Lynk & Co-jának, illetve további tízzel lesz könnyebb, mint Guerrieri Hondája.

    Vervisch ennek megfelelően lehetségesnek, de nehéznek tartja az előtte álló kihívást.

    „36 pont a különbség Yann-nal szemben, ami sok. De ha azt vesszük, hogy mindig van valami dráma a WTCR-ben, akkor nem annyira.”

    „Remélem, jó tempónk lesz, és nyomást tudunk helyezni rájuk. Ha ez sikerül, akkor történhet valami. Ugyanakkor arra számítok, hogy Esteban is résen lesz, és nagy szerephez jut majd.”

    „Egy kis szerencsével kerülhetünk mi is helyzetbe, és gyorsan lecsökkenthetjük a hátrányt, ami lehetséges, de nehéz is. Az eddigi legjobb hétvégénket kell hoznunk.”

    Egy eddig ismeretlen terepen, Szocsiban dől majd el a világkupa sorsa. Hazai pályán ráadásul a Lada is csatlakozik a mezőnyhöz, igaz, ők kapják majd a legtöbb súlyt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés

  • A McLaren főnöke januárban átveszi pilótái szerepét

    A McLaren főnöke januárban átveszi pilótái szerepét

    Zak Brown a McLaren vezérigazgatója és a United Autosports tulajdonosa. Jövő januártól azonban már pilótának is mondhatja magát, hiszen társ-csapatfőnökével, Richard Deannel indul a Gulf 12 óráson.

    Az amerikai már korábban is versenyezni akart a GT4 Európai Sorozatban, de Mansour Ojjeh megemlékezése és a pozitív koronavírus tesztje miatt eddig erre nem kerülhetett sor.

    A két csapatfőnök mellett a két IndyCar pilóta, Pato O’Ward és Felix Rosenqvist is az autó legénységének tagja lesz.

    „Nemcsak Richard, de Patóval és Félixszel is várom a közös munkát. Nagyon jól szerepeltek az Arrow McLaren SP-vel az IndyCarban, és jó velük együtt dolgozni. Már várom, hogy én adhassak nekik GT tippeket.” – lelkesedett fel a 2013-ban még GT versenyeken induló Brown.

    Rosenqvistnek valószínűleg egy Blancpain GT Series és egy Super GT-ben eltöltött év után azért nincs ilyenekre szüksége.

    „Mindig jó móka a holtszezonban versenyezni valahol, mennyi pár kört, és leráznia berozsdásodott izmokat. Remélhetőleg nem leszünk lassabbak Zaknél, mert akkor bajban vagyunk.” – jegyezte meg viccesen a svéd.

    A McLaren másik tengerentúli versenyzője, O’Ward ezzel szemben eddig inkább prototípusokkal versenyzett:

    „Nem ültem még GT autóban, de Abu Dhabi egy király hely, és már várom. Nekem és Felixnek jó lenne, ha tudnánk szereznénk valami trófeát a főnökünknek.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    United Autosports (@unitedautosports) által megosztott bejegyzés

  • A statiszika, mely szerint Michelisz ott van a WTCR élmenői között

    A statiszika, mely szerint Michelisz ott van a WTCR élmenői között

    Bár a Michelisz már kiesett a bajnokság megnyeréséért folytatott csatából az utolsó forduló előtt, egy-két tekintetben ugyanolyan jó teljesítményt nyújtott, mint a listavezető Yann Ehrlacher.

    Az egyik túraautós oldal, a touringcartimes.com összesítést tett közzé a WTCR szezonjának eddigi számairól, ebből szemezgettünk.

    Idén az első tíz versenyen tíz különböző győztes született, ami nem kis teljesítmény. Az azóta elindított négy futamon ugyan négyen ismételtek, de így sem rossz.

    Örömünkre két magyar is szerepel a listán, Tassi Attila nyitotta a sort Portugáliában, Michelisz Norbert pedig szintén egy új helyszínen, Mostban tudott nyerni. Azonkívül az egész magyar kontingensnek viszont csak egy dobogó jutott.

    Pole-t viszont senkinek sem sikerült dupláznia, de a legjobb átlaggal (4,71) Michelisz Norbert rendelkezik a mezőnyben. Annak ellenére, hogy idén egyszer sem volt a leggyorsabb a Q3-ban. A második kereken 6-os átlaggal Ehrlacher.

    A fordított rajtrácsos rajthelyeken fordított közöttük a sorrend, de a statisztika így is sokat árul el.

    Jelenleg hatan vannak még versenyben a bajnoki címért, de Ehrlacher 36 pontos előnye – és a 60 megszerezhető pont nem igazán nyújt bárki másnak esélyt.

    A második Frédéric Vervisch, mögötte egy ponttal Guerrieri már viszont szinte feladta az üldözést. Utánuk még két márkatárs, Urrutia (44), Muller (50) és Vernay (55 pont hátránnyal) rendelkezik kis eséllyel a végső győzelemre.

  • Jövőre kétszer annyi autóval indul a Lamborghini DTM-ben, mint idén

    Jövőre kétszer annyi autóval indul a Lamborghini DTM-ben, mint idén

    A Lamborghini autóit sok helyen üzemeltető Grasser Racing jelentette be, hogy minden más sorozatot elhagyva a DTM-re koncentrálnak majd, nem kevesebb, mint négy autóval.

    Ez a váltás azt is jelenti, hogy sem az ADAC Masters, sem a GT World Challenge Europe, sem az IMSA mezőnyét nem erősítik majd ezután. Tehát nem kis sorozatokat hagy ott a DTM kedvéért az osztrák csapat.

    Egy gyári pilótájuk biztosan lesz, valószínűleg az Assenben beugróként dobogós Mirko Bortolotti vezetheti majd a 63-as autót.

    A Grasser Racing múltbeli sikerei tartozik a Sebringi és a Daytonai 12 órás verseny, valamint a Blancpain GT Series megnyerése is, most mégis új kalandba kezdenek majd.

    „Nagyon izgatott vagyok a nemsoká kezdődő DTM-es kalandunk miatt. Szeretném megköszönni a Lamborghini Squadra Corsénak a támogatást a projekt iránt. Ez egy valóra vált gyerekkori álom.” – foglalta össze Gottfried Grasser.

    „A DTM az egyik legizgalmasabb és népszerűbb sorozat a Földön. Az, hogy négy autót is indítunk, egy hatalmas kihívás, aminek alig várjuk, hogy megfelelhessünk.”

    „A Lamborghini Huracán GT3 Evo már bebizonyította, hogy képes a győzelemre, 2022-ben is versenyképes lesz. Jó kis szezon elé nézünk, alig várom, hogy lássam az autókat a pályán.”

    A norisringi szezonzárón a T3 Motorsport ugyan bejelentette, két autóval ott esznek jövőre is a rajtrácson, az új gyári támogatású projekt azonban lehet, hogy az ő terveikre is hatással volt. A Grasser Racing bejelentése után nem erősítették meg, hogy továbbra is ugyanaz az álláspontjuk.

  • Guerrieri: a Lynk & Co ügyesen játszott a súlyokkal

    Guerrieri: a Lynk & Co ügyesen játszott a súlyokkal

    Már csak egy forduló van hátra az idei WTCR szezonból, Yann Ehrlacher pedig meggyőző előnnyel vezet. Egyik riválisa, Guerrieri úgy véli, mitől volt jobb eddig.

    Vervisch 36, Guerrieri 37, Vernay pedig 56 ponttal van a francia mögött, már ami a többi márkák képviselőit jelenti. 60 pontot lehet még szerezni, így egyiküknek sem lesz egyszerű dolga, ha el akarják csípni a bajnokságot Ehrlacher orra elől.

    Guerrieri 2019 és 2020 után is versenyben lesz az utolsó hátvégén, de keserűen már most leírta esélyeit.

    „Jól játszottak a kompenzációs súlyokkal. Volt egy hosszútávú tervük, nekünk legutóbb jobban kellett támadnunk, mint év elején.”

    Muller, Björk, Ehrlacher, PriaulxLynk & Co, FIA WTCR, racingline.hu
    Fotó: Florent Gooden/FIA WTCR

    Az argentin pilóta nehezen kezdte az évet, és annak ellenére javított az eredményein, hogy a Honda nehezebb lett.

    „Az első versenyen harmadik rajthelyről nem indult az autóm, és szintén a startnál voltak gonjaim egy másik esetben.”

    „Szeretnék pozitív maradni, de túl sok pontot veszítettem el ahhoz, hogy egy az egyben küzhessek meg a bajnoki címért. Látom, hogy az erős időmérő több súly ad nekünk, de pontokat nem.”

    „Yann Ehrlacher nem állt meg, minden fordulóban pontot szerzett. Én is, de nekem voltak gondjaim. Amíg a matematika életben tartja az esélyeinket, addig reménykedünk.”

    „Nekem az első versenyen voltak gondjaim, ki tudja, neki talán az utolsón lesznek.”

    Ismeretlen terepre érkezik majd a mezőny, most először Szocsiban rendeznek majd WTCR hétvégét, november 27-én és 28-án.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Esteban Guerrieri (@eguerrieriok) által megosztott bejegyzés

    Guerrieri bajnoki esélyei ellenére nem tudta elhódítani eddig a címet, frusztrálsága miatt pedig más sorozatokban is nézelődik. Nemrég DTM autót tesztelt Le Castellet-ben, és egy Hypercar projekttel is összekötötték már a nevét.

  • Hatalmas hűtőráccsal érkezik a BMW Batmobilra emlékeztető Hypercarja

    Hatalmas hűtőráccsal érkezik a BMW Batmobilra emlékeztető Hypercarja

    A Toyota, a Glickenhaus és a Peugeot után a BMW is nyilvánosságra hozta első grafikáját a 2023-ban bemutatkozó Hypercarjáról.

    Az új autóból kettőt terveznek indítani az amerikai endurance bajnokságban (IMSA), amit a Rahal Letterman Lanigan Racing készít majd fel. Európában mindössze a Le Mans-i 24 óráson láthatjuk majd a BMW M LMDh-t.

    A hétvégi Petit Le Mans-on tett bejelentéskor azt is felfedték, 2022-től két új (DTM-ben is induló) M4 GT3-at indítanak majd az IMSA GTD Pro kategóriájában.

    „Személyesen és professzionális szempontból is egy álmom valósult meg.” – nyilatkozta Bobby Rahal, a csapatfőnök. – „Előbb velünk megy pályára egy vadiúj autó, a BMW M4 GT3. Aztán még egylépést teszünk, és az összesített győzelmekért küzdhetünk az LMDh kategóriában.”

    „Mindenképpen ilyen irányban akartunk fejlődni, ezért rendkívül elégedett, büszke és hálás vagyok, hogy ezt a BMW M Motorsporttal tehetjük meg.”

    Franciscus van Meel, a cég ügyvezető igazgatója azt is elárulta, rögtön kettőt bocsátanak majd a Dallara kasznira épített autóból az amerikai csapat rendelkezésére. Mindezt már 2023-ban, az IMSA első hypercar szezonjában.

    A német gyártó ezzel a harmadik, aki ott lesz a tengerentúli rajtrácson a Cadillac és az Acura mellett. Utóbbi szintén az LMDh szabályok (átvett kaszni) indulnak, ahogy majd teszi ezt Európában az Audi és a Porsche is.

    BMW M LMDh, racingline.hu
    Fotó: BMW AG
  • Egy fix autóval vág neki a Glickenhaus a 2022-es WEC-szezonnak

    Egy fix autóval vág neki a Glickenhaus a 2022-es WEC-szezonnak

    Aztán persze majd kialakul az esetleges további autó(k) szerepeltetése. Le Mans-ban biztos lesz még egy Glickenhaus a pályán.

    A Hypercar-korszak kezdetének számító 2021-es szezonban a Glickenhaus volt a legfelső kategória egyik istállója a Toyota és az Alpine mellett. Az amerikaiaknak voltak is biztató eredményeik, hiszen például a Le Mans-i első tesztnapot az élen zárták. A Glickenhaus végül jövőre is itt lesz, méghozzá egy teljes szezonos autóval, tekintve hogy ez konkrétan a minimum kötelező szereplés a WEC állásfoglalása szerint.

    Az alapító Jim Glickenhaus egy autóval tervez majd a szezon első versenyein és kettővel Le Mans-ban. A többit még ő sem tudja. „Sebringben és Spában egy autóval leszünk ott, Le Mans-ban kettővel. Aztán meglátjuk, mennyi autót tudunk indítani az azt követő versenyeken” – fogalmaz Glickenhaus a Motorsport.com kérdésére. „Tervben van a szezon hátralévő része is, az egyetlen kérdés, mit fogunk csinálni a rengeteg BoP-pluszsúllyal, amit valószínűleg úgyis kapni fogunk. Ha megkérdezik tőlem: Jim, mik a szándékaid? Én azt mondom hogy még minimum öt évig versenyezni akarok a WEC-ben.”

    Glickenhaus korábban úgy fogalmazott, a fuji és a bahreini hétvégék annyira nem mozgatják meg. A WEC illetékesei végül kötelezték, hogy ha nevezni akar 2022-re, akkor minimum egy autóval mindenhol ott kell lennie. Az alapító elmondása szerint rengeteg versenyző érdeklődött nála ülés felől. Bár a 2022-es felállás még nincs véglegesítve, szerinte az idén versenyzők többsége (Olivier Pla már biztosan) visszatér majd a csapathoz.

    A Glickenhaus legjobb eredménye a monzai harmadik hely volt a Westbrook-Dumas-Mailleux trió jóvoltából.