Kategória: Touring Car

  • A Mercedes főstratégája egy McLaren volánja mögött fog versenyezni

    A Mercedes főstratégája egy McLaren volánja mögött fog versenyezni

    A Mercedes főstratégája, James Vowles részt fog venni a február 11-én kezdődő ázsiai Le Mans Series-ben, ahol egy McLaren 720S GT3-at vezethet majd.

    A brit szakember az 59-es rajtszámú McLaren 720S GTO-val körözhet majd két egymást követő hétvégén Dubaiban és Abu Dhabiban. A brackley-i főstratégáját foglalkoztató csapat szerint az ázsiai LMS egy kitűnő lehetőség a brit számára, hogy a Forma-1-es szezon kezdete előtt még egy kicsit kikapcsolhasson és élvezhesse a vezetést.

    A tervek szerint a száguldó cirkusz új generációs autói február 23-án gurulnak majd ki első ízben a pályára Barcelonában a Circuit de Catalunyán, mindössze négy nappal az ázsiai LMS utolsó versenyét követően, amit az Abu Dhabiban található Yas Marina Circuiten fognak majd lebonyolítani. Vowlesnak az LMP3-as bajnok Manuel Maldonado – aki az ex-F1-es Pastor Maldonado unokatestvére – és Nicolai Kjaegaard lesznek majd a váltótársai.

    A Garage 59 csapatfőnöke, Andrew Kirkaldy elmondta, hogy „meg van elégedve a három pilóta képességeivel” és azt is nagyon reméli, hogy „idén sikerük megszerezniük az első győzelmüket is” a sorozatban.

  • Álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben

    Álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben

    Egy álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben az orosz Szocsi Autodromon, amely a hírek szerint a modell új generációján alapul.

    A frissített modell közúti változata, amely a Vesta FL nevet kapta, még idén bemutatkozik, és az első fejlesztést jelenti a 2015-ös bevezetése óta.

    Az álcázott autó a jelenlegi Vesta TCR modellhez képest már más aerodinamikai csomagot és új hátsó lámpákat kapott.

    A Lada Sport Rosneft 2017-ben mutatta be a Vesta TCR változatát az ORECA-val együttműködve, az orosz csapat pedig tavaly Szocsiban bemutatkozott a WTCR-ben is. Nemrég azt nyilatkozták, hogy 2022-re további WTCR szabadkártyás nevezések is szóba jöhetnek náluk.

  • A DTM betiltja a csapatutasításokat a tavalyi botrány után

    A DTM betiltja a csapatutasításokat a tavalyi botrány után

    A tavalyi norisringi szezonzáró után megváltoztatják a DTM szabályzatát, hogy még egyszer ne fordulhasson elő hasonló.

    A Mercedes gyakorlatilag egy csapatutasítással nyerte meg Maximilian Götznek a címet, miután a riválisok egy szintén nagy port kavaró ütközés után nem tudtak pontot szerezni.

    Hivatalosan a gyártók kivonultak a DTM-ből, és csak privát csapatok szerepelnek a sorozatban, de így Ellis és Auer – hiába nem csapattársak – így is elengedték a bajnoki eséllyel bíró márkatársat. Ezzel gyakorlatilag a Mercedes kihasználta azt, hogy több autója van a mezőnyben, mint a többi gyártónak.

    Az új szabály azonban megakadályozná ezt:

    „Bármilyen szóbeli vagy másmilyen utasítás egy versenyző vagy egyéb résztvevő felé, ami befolyásolja az időmérő vagy a verseny végeredményét, nem megengedett.” – idézi a szabálykönyvet az F1-Insider.com.

    Elég széles körben határozták meg a csapatutasítást, ezek szerint nem lehet utasítani előírni, vagy megkísérelni sem ilyen instrukciót. És ráadásul nem csak a pilóták, hanem a többi csapattag felé sem, így egy-egy lassabb boxkiállással sem lehet taktikázni.

    „Tudjuk, milyen kirívó ez a helyzet.”erősítette meg Frederic Elsner, a DTM menedzsere.

    „Ennek megfelelően a legjobb tudásunk szerint létrehoztunk egy határozatot, ami minden helyzetet lefed. Úgy hisszük, sikerrel jártunk, és 2022-ben már nem lesz ilyen probléma.”

    És hogy milyen büntetések várhatók? – „…egészen a bajnokságból való kizárásig, minden résztvevő fél számára.”

  • Berger: Valentino Rossi tárgyalt a DTM-es indulásról

    Berger: Valentino Rossi tárgyalt a DTM-es indulásról

    Az F1 legenda Gerhard Berger szerint Valentino Rossi közel állt ahhoz, hogy 2022-re a német túraautó-sorozatba, a DTM-be igazoljon.

    A 42 éves MotoGP-legenda és többszörös bajnok Rossi hosszú és fényes karrier után végleg visszavonult a két keréktől, miután a 18. helyen végzett az összesítettben, és 2021-ben nem tudott futamot nyerni. Az olasz versenyző négy kerékre szeretné áttenni a karrierjét, mintegy másfél évtizeddel azután, hogy kis híján átnyergelt a Forma-1-be – nem mással, mint a Ferrarival. Nemrég, a Graham Bensingernek adott interjújában erről ennyit árult el nevetve:

    „Volt egy olyan tervem, hogy egy kisebb csapatnál kezdek, megpróbálok tapasztalatot szerezni, és ha elég gyors vagyok, akkor megérkezem a Ferrariba. Azonban rengeteg kérdőjel volt. Jól éreztem magam az autóval, és nem is voltam olyan rossz. Ugyanakkor szerettem volna továbbra is a MotoGP-ben versenyezni. Nem volt könnyű döntés, komoly nyomás volt az én oldalamon, hogy a Ferrarihoz menjek, mert ez valami nagy dolog volt – beleértve például azt, hogy az édesanyám is ezt támogatta volna.”

    Most, hogy véget ért a MotoGP-karrierje, Rossi alaposan szemügyre vette a DTM-et, amelyet a Forma-1-ből ismert Berger irányít. A korábbi osztrák pilóta a motorsport-magazin.com-nak ennyit árult el erről:

    „Kötetlen beszélgetések voltak Valentino menedzsmentjével, amelyeken hamar kiderült, hogy elsősorban a hosszú távú versenyzésre szeretne koncentrálni. Ez rengeteg versenyzési időt jelent, amire egyszerűen szükség van a tapasztalatszerzéshez. A DTM nem nyújtja ezt a lehetőséget. Ezért teljesen értem a döntését.”

    Rossi idén tényleg egy Audi RS LMS-szel fog versenyezni a GT World Challenge Europe-ban, ezért így zárt Berger:

    „Megpróbáltuk megszerezni őt, de ezt nem vittük túlzásba. Reméljük, hogy 2023-ban készen áll és lesz lehetősége hozzánk jönni.”

  • Újrarendezi pilótáit a DTM legnépszerűbb márkája

    Újrarendezi pilótáit a DTM legnépszerűbb márkája

    Felkavarja a felállását a Mercedes a DTM-ben. A címvédő Götz csapatot vált, továbbá két új pilóta is érkezik a sorozatba.

    2021-ben a Mercedesnek volt a legtöbb autója a német túraautó bajnokságban, és úgy néz ki, ez idén sem lesz másképp. Két márka, a Lamborghini és a Porsche is növeli majd a jelenlétét a sorozatban, így azért kicsit a stuttgarti márka ellen billen a mérleg nyelve idén.

    Vincent Abril távozásával és Götz átnyergelésével a Winwardhoz, Hubert Haupt alakulatánál (HRT) teljesen új lesz a felállás. A tavaly beugróként a Nürburgringen meglepetésre dobogót szerző Luca Stolz vezeti majd az egyik autót.

    A másikat pedig valószínűleg a Norisringen első dobogóját megszerző Arjun Maini kapja meg, mivel Hubert Haupttal hangol a szezonra az Ázsiai Le Mans bajnokságban (ALMS).

    Götz csapattársa eközben Lucas Auer lesz. Pont az a pilóta, aki átengedte neki a bajnoki címet jelentő futamgyőzelmet.

    A GruppeM kétautósra bővülő felállásában Daniel Juncadella mellett Maro Engel nevét említi a motorsport.com. A német már másodjára térne vissza a sorozatba, legutóbb 2017-ben versenyzett a sorozatban.

    A Mercedes tavalyi első futamgyőzelmét szerző Philip Ellis nem tér vissza, mivel az IMSA-ban indul majd a Winwarddal. Csapat egyelőre csak a daytonai indulást erősítette meg, de teljes szezonra készülnek. Mivel a két sorozat háromszor is egy hétvégén versenyez majd, nem tud majd a DTM-ben teljes szezont futni.

    Még két csapat nem jelentette be a pilótáit a Mercedesszel indulók közül. Maini korábbi csapata, a GetSpeed megduplázza a felállását, ezentúl két autóval terveznek. Ezenkívül a Mücke Motorsport ígérte magát a DTM-be, ők tavaly Maximilian Buhk révén az utolsó futamon álltak dobogóra.

  • A Target Competition három autóval tervezi a visszatérését

    A Target Competition három autóval tervezi a visszatérését

    Azt tervezi a Target Competition, hogy két év kihagyás után idén háromautós programmal tér vissza a TCR Europe-ba.

    Az olasz istálló, mely Josh Files-szal a 2019-es TCR Europe bajnoki címet megszerezte, tavaly két Hyundai-t indított a WTCR-ben az Andreas és Jessica Bäckman testvérpárossal a szezon közepéig. A 2022-es teljes szezonos WTCR program nincs napirenden, bár dedikált szabadkártyás indulások lehetségesek. Andreas Gummerer csapatmenedzser a TouringCarTimesnak nyilatkozott:

    „A célunk az, hogy minimum három nevezéssel térjünk vissza a TCR Europe sorozatba, és egyetlen tervünk van, hogy visszaszerezzük a bajnoki címet. Pillanatnyilag nem tervezzük azt, hogy teljes szezonban részt veszünk az FIA WTCR-ben. Ennek ellenére figyeljük a szabadkártyás nevezéseket, mivel hiszünk a bajnokságban és szeretjük a nagyon magas szintű versengést.”

    A csapat -idén is a Hyundai Elantra N TCR-rel folytatja, így ötödik évét kezdik meg a koreai gyártóval. Az alakulat idén is folytatja TCR Italy programját a sikeres 2021-es szezon után, ahol Antti Buri megszerezte a bajnoki címet. A 2022-es pilótáikkal kapcsolatos részleteket még nem hozták nyilvánosságra, de Gummerer így zárt:

    „Kitartunk a Hyundai Motorsport és az Elantra N TCR mellett, hiszen immár öt éve vagyunk a partnereik, és fontos sikereket értünk el együtt.”

  • Michelisz egyik csapattársa, Engstler rivális márkához igazolt

    Michelisz egyik csapattársa, Engstler rivális márkához igazolt

    Úgy tűnik, nem csak a visszavonuló Gabriele Tarquini helyére kell a Hyundainak embert keresni, ugyanis már csak Michelisz és Vernay maradtak a kalapban.

    Luca Engstler amellett, hogy 15. lett a WTCR-ben, megnyerte a TCR Germany bajnokságot, ezzel pedig felkeltette az Audi érdeklődését, akik gyári ülést ajánlottak neki.

    Miután apja csapata, a Team Engstler átpártolt a Hondához, sejteni lehetett, ő sem marad a Hyundainál, de mivel a japánoknál mind a négy ülés foglalt, oda már nem mehetett.

    Most úgy tűnik, nem marad a WTCR-ben, az Audi Sport színeiben inkább GT programban gondolkodik.

    „Megfiatalítottuk a felállásunkat, így készen állunk a GT3 és WTCR jelentette kihívásokra.” nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport feje.

    „A fiatal tehetségek mellett, már jól ismert nevek nyújtanak változatosságot a nemzetközi programunkban, főleg, ami az ügyfélversenyzést illeti. De ugyanez igaz minden posztra a kulcsfontosságú versenyeken.” – jegyezte meg sejtelmesen az Abt DTM-es bejelentései után pár nappal.

    Engstler eközben csak saját karrierjére, és az új irányra koncentrál:

    „Ez egy valódi álom számomra, hogy ilyen elképesztő márkának dolgozhatok. Mielőtt megtenném ezt a lépést, szeretném megköszönni a családomnak, a barátaimnak és a partnereimnek. Ők juttattak el oda, hogy Audival versenyezhetek a GT3-as világban.”

    A részletek még nem ismertek, de a Team Rosbergnél még szabad Nico Müller mellett legalább egy hely a DTM-ben.

    Ami Michelisz új csapattársait illeti, a Hyundai még nem kommentálta a történéseket. A márka ETCR pilótái (Tom Chilton, Augusto Farfus és John Filippi) azonban alkalmasak lehetnek a hiánypótlásra.

  • A német GT bajnokság legjobbját igazolta az Abt a DTM-be

    A német GT bajnokság legjobbját igazolta az Abt a DTM-be

    Az Abt Sportsline DTM-es felállása az ADAC GT Masters regnáló bajnokával, a 21 éves Ricardo Fellerrel lett teljes.

    A tavalyi bajnokesélyes Kelvin van der Linde, és az Audi háromszoros bajnoka, René Rast után egy újabb, autót jól ismerő pilóta mellett döntött az Abt csapata.

    Feller már 5 évet vezett az Audi R8 LMS-ben az ADAC GT Masters mezőnyében, 2021-ben pedig végre bajnok is lett vele.

    Idén ráadásul a GT World Challenge Europe-ban is első lett. Csapattársával, Alex Fontanával a Silver Cup összesítésében gyűjtötték a legtöbb pontot egy Lamborghinivel.

    A svájci versenyző tavaly év végén a Mercedes tesztjén is részt vett, de végül a három márka közül az Audi mellett tette le a voksát.

    „Már az elejétől fogva arról álmodtam, hogy a DTM-ben vezessek.” nyilatkozta Feller a bejelentést követően.

    „Próbáltam ezt megvalósítani, és világossá tenni ezt a szándékomat. Menő, hogy ez az álmom az Abt Sportsline-nal válik valóra.”

    „Tudom, 2022 egy kihívás lesz. Függetlenül a csapattársaimtól, a versenytársak valószínűleg még erősebbek lesznek, mint tavaly. A legjobbakkal akarok küzdeni, és jelenleg ők a DTM-ben vannak.”

    Ricardo Feller, Abt Sportsline, Audi, DTM, racingline.hu
    Feller autójának festése, Fotó: Abt Sportsline

    Az Abt tavaly csak kis híján veszítette el az egyéni, illetve a csapatbajnoki címet is, ezt szeretnék idén megváltoztatni nagyban megújított felállásukkal.

    „Hihetetlen, hogy három autóval is indulhatunk a DTM-ben.” – jelentette ki Thomas Biermaier, a csapatfőnök.

    „René, Kelvin és Ricardo személyében három olyan pilótánk van, akik képesek a bajnoki címért küzdeni. Fiatal kora ellenére Ricardónak már sok tapasztalata van, és az egyik leggyorsabb ebben az autóban. Szerintem a személyisége is jól illeszkedik a csapathoz.”

  • Pályán a Peugeot szárny nélküli hiperautója

    Pályán a Peugeot szárny nélküli hiperautója

    Először gurult pályára a Peugeot tavaly nyáron bemutatott hiperautója. A francia gyártó ezzel a modellel tér vissza idén a hosszútávú világbajnokság mezőnyébe.

    A franciák modellje több szempontból is különleges, leginkább azért, mert nincs hátsó szárny az autón, ami a hypercar szabályok rugalmasságára vezethető vissza. A ground-effectre épülő autót egy ikerturbós 2.6 literes V6-os erőforrás hajtja majd. A 680 LE-s benzin motort egy 271 LE-s elektromotor egészít majd ki.

    A 9X8 kódjelű autót rutinos és sokat megélt pilóták terelgethetik majd a WEC soron következő idényében.

  • Tassi Attila marad a Hondával a WTCR-ben, de új csapatba kerül

    Tassi Attila marad a Hondával a WTCR-ben, de új csapatba kerül

    Az állandóság híve a Honda, ugyanis zsinórban immáron a negyedik szezonját kezdi majd meg a japán gyártó ugyanazzal a négyessel a Túraautó Világkupában.

    A Honda hivatalosan is bejelentette, hogy 2022-ben is Esteban Guerrieri, Nestor Girolami, Tassi Attila és Tiago Monteiro vezeti majd a csapat négy autóját a WTCR-ben. Azonban történt egy fontos változás is.

    Az elmúlt két évben mind a négy autót a Münnich Motorsport futtatta, míg az első évben, 2019-ben a Tassi-Monteiro páros a hongkongi KCMG csapatot képviselték. A magyar és portugál párosa megbontatlan marad, de idén a Hyundait lecserélő Team Engstler csapat színieben állnak majd rajthoz.

    A két argentín csapatáról hivatalosan nem ejtettek még szót, de várhatóan ők maradnak majd a Münnich Motorsport alkalmazásában.

    A Honda lett az első gyártó, amelyik hivatalos bejelentést tett az idei versenyzőiről, így eddig négy pilóta helye tekinthető biztosnak a 2022-es idényre.

    A Túraautó Világkupa idei szezonja a tervek szerint április elején, Csehországban veszi majd kezdetét.