Kategória: Touring Car

  • Változtatást fontol a WEC bajnoki autóján a Toyota

    Változtatást fontol a WEC bajnoki autóján a Toyota

    Tavaly teljes dominanciával nyerte meg a Toyota mindkét bajnoki címet, azonban így sem teljesen elégedettek a jelenlegi autóval.

    Az LMH autók eddig kétféle kerékméret közül választhattak: 2023-ig lehetőség van, hogy mindkét tengelyen 13 colos kerekeket rakjanak fel, után azonban kötelező jelleggel 12,5 és 14 colos gumik kerülnek az első, illletve a hátsó tengelyre.

    A Toyota eddig az előbbit használta, de egy közösségi médiára kikerült – és azóta levett – videón azonban látszik, hogy a GR010 Hybrid LMH-ra a másik verziót rakták fel az autóra. Ezáltal a hátsó kerék körüli elemeket is átalakították, nagyobb kerékdobot alkalmaztak.

    Lehet, hogy csak tesztelik ezt a lehetőséget is, mindenesetre nem jelentettek még be változtatást. Erre majd a szezonnyitó Sebringi 1000 mérföldes verseny előtti prológon kerül majd sor.

    A vetélytársak közül Glickenhaus egyből a különböző méretek mellett döntött, az idén debütáló Peugeot azonban él az első verzió jelentette lehetőséggel. A franciák azonban biztosan nem lesznek ott a márciusi floridai versenyen.

    A másik nagyobb eltérés a Toyota tavalyi autójához képest a cápauszony, illetve hátsó szárny oldalsó elemeinek megnagyobbítása volt. Amennyiben maradnak a változtatások, a japán gyártó elhasználja az 5 fejlesztési jokerének egyikét.

  • Stroll: a Valkyrie mégis indulhat Le Mans-ban

    Stroll: a Valkyrie mégis indulhat Le Mans-ban

    Bár eleinte az Aston Martin lelkes volt az új Hypercar szabályrendszer iránt, végül visszamondták a Valkyrie-programot. Most azonban újabb fordulat jöhet a történetben.

    2020-ban egy évvel a Hypercar-kategória elindulása előtt a brit márka az új F1-es csapatára hivatkozva lemondta a WEC-ben való részvételt.

    A márka tulajdonosa, Lawrence Stroll az idei Forma -1-es autó bemutatásakor már azonban lehetőségnek nevezte a hosszútávú sorozat legfelsőbb kategóriáját.

    „Teljes mértékben az a célunk, hogy az F1-en kívüli versenyekbe is bekapcsolódjunk. Nem hagytuk abba a GT3-as és GT4-es autók futtatását, és két éve még nyertünk (GTE Pro kategóriát) Le Mans-ban. Ez a program ezután is folytatódni fog, sőt, javítunk rajta.” hangsúlyozta Stroll.

    „Ráadásul már megbeszéléseket folytatunk arról, hogy visszatérjünk Le Mans-ba. De nem tartunk még ott. Versengő típus vagyok és egész életemben az voltam, a véremben van, ezért is vagyok itt. De abban a kategóriában fogunk versenyezni, amivel a megfelelő üzenetet közvetíthetjük.”

    Egyik legelső gyártóként kötelezték el magukat a Hypercar mellett, de a Red Bullal – és Newey-val történő szakítást követően Stroll nem erőltette a dolgot.

    Amennyiben a kanadai igent mond – a Toyota, a Peugeot és a Ferrari példáját követve – a teljesen saját, LMH szabályrendszer lenne a megfelelő a britek számára. A Valkyrie AMR Pro-t kifejezetten arra fejlesztették, hogy minél gyorsabban körbe tudjon menni a Le Mans-i pályán – az előzetes számítások szerint 3 másodperccel gyorsabban, mint a 2021-es pole kör.

  • Daniil Kvyat újra versenyzői üléshez jutott

    Daniil Kvyat újra versenyzői üléshez jutott

    Daniil Kvyat 2022-ben  visszatér a versenyzéshez, miután egy évet az Alpine F1-es csapat tartalékversenyzőjeként töltött, mert nem maradt számára hely a Forma-1-es mezőnyben.

    Az orosz megerősítette, hogy 2022-ben a hosszútávú kell majd őt keresni.

    Kvyat a 2020-as szezon végén elvesztette ülését az AlphaTaurinál, majd 2021-re tartalékversenyzőként csatlakozott az Alpine-hoz. Most azonban visszatér a versenyzéshez, miután aláírt a G-Drive Racing csapathoz az Endurance Világbajnokságba (WEC).

    Kvyat Rene Binder és James Allen mellett az Oreca 07 Gibsonban fog versenyezni az LMP2-es kategóriában.

    „Kevés olyan kategória és bajnokság van, amely versenyképesebb, mint a prototípusok és a WEC-ben való versenyzés” – idézte Kvyatot a Motorsport.com.

    „Alig várom, hogy a G-Drive Racinggel debütáljak, egy olyan csapattal, amely az endurance versenyzés csúcsán van, és hogy a WEC-ben és természetesen Le Mans-ban a győzelemért versenyezhessek.”

    Roman Rusinov csapatfőnök elmondta, hogy Kvyat szerződtetése „hihetetlenül jelentős”, de nem feltétlenül hiszi, hogy a pilótát soha többé ne látnánk majd viszont a Forma-1-ben.

    „Daniil pályafutását már a GP3 óta követem, és mindig is tartottam vele a kapcsolatot” – magyarázta Rusinov.

    „Rendkívül tehetségesnek tartom őt, és kedvelem a stílusát. Szerettem volna lehetőséget adni neki, hogy megnyerje Le Mans-t, de biztos vagyok benne, hogy az F1-es karrierje még messze nem ért véget.”

    Kvyat 2014-ben debütált az F1-ben az akkor még Toro Rossónál (ma AlphaTauri), majd 2015-ben a Red Bullhoz került. A 2016-os szezon elején azonban Kvyatot visszaminősítették a juniorcsapathoz, míg Max Verstappen a Red Bull főcsapatánál kapott helyet.

    Egy év kihagyás következett 2018-ban, amely alatt Kvyat a Ferrari fejlesztő versenyzőjeként tevékenykedett. Ezután visszatért a rajtrácsra a Toro Rossóval, 2019-ben és 2020-ban, mielőtt 2021-ben Yuki Tsunoda átvette a helyét.

  • Egy tavalyi felfedezett és M1RA pilóta is lesz a négy új BMW egyikében

    Egy tavalyi felfedezett és M1RA pilóta is lesz a négy új BMW egyikében

    Bár a tengerentúlon a korai szezonkezdet miatt nem érkezett meg mindegyik M4 GT3-as, a DTM-ben négy autót is ígér a BMW, és már a pilóták is megvannak.

    2022-ben a Walkenhorst mellett a Schubert Motorsport fog két autót indítani, miután a ROWE Racing inkább a GT World Challenge Europe és a Nürburgring Endurance Series mellett döntött.

    Marko Wittmann és Sheldon van der Linde marad a bajor márka kötelékében 2022-ben is. Azzal a különbséggel, hogy a dél-afrikai nem a ROWE-nál, hanem a Schubertnél versenyez majd.

    Melléjük érkezik a korábbi DTM – és tavalyi ETCR-ben M1RA pilóta, Philipp Eng, illetve a tavalyi Lamborghini élversenyző, Esteban Muth.

    Ez a bejelentés egyben azzal is jár, hogy Timo Glock nem tér vissza a DTM-be, így 2012 után először nem lesz a mezőny tagja. Idén már biztos, hogy a Stock Car Brasil nevű sorozatban teljesít majd egy futamot, Felipe Massa oldalán.

    Eng 2020 végén hagyta ott a DTM-et, de a BMW-vel továbbra is kapcsolatban maradt. A tengerentúlon az IMSA négy hosszabb versenyét (Endurance Cup) teljesítette velük tavaly, és a BMW Andretti tartalékja volt a Formula E-ben.

    A belga 2021-ben hazai versenyén bemutatott felzárkózása miatt érdemelte ki a „Mr. Overtaker” – azaz Előző – nevet. Tavalyi csapata, T3 Motorsport azonban nem tér vissza, miután a Grasser Racing átvette a gyárilag támogatott helyeket. Ezeket pedig valószínűleg a Lamborghini saját pilótáival töltik majd meg. Az egyik nagy esélyes erre a beugróként is dobogós Mirko Bortolotti.

    Ami az autót illeti, 2022-ben már az újonnan gyártott BMW M4 GT3-asok szerepelnek majd mind a négy pilóta esetében.

    Az eddig bejelentett DTM pilóták:
    Pilóta Csapat Márka
    🇿🇦 Kelvin van der Linde
    Abt Sportsline
    Audi
    🇨🇭 Ricardo Feller
    🇩🇪 René Rast
    🇩🇪 Marius Zug Attempto Racing
    🇿🇦 Sheldon van der Linde
    Schubert Motorsport
    BMW
    🇦🇹 Philipp Eng
    🇩🇪 Marko Wittmann
    Walkenhorst Motorsport
    🇧🇪 Esteban Muth
    🇦🇹 Clemens Schmid Grasser Racing Team Lamborghini
    🇩🇪 Luca Stolz HRT (Haupt)
    Mercedes
    🇩🇪 Maximilian Götz
    Winward
    🇦🇹 Lucas Auer
    🇦🇹 Thomas Preining KÜS Team Bernhard Porsche
  • A Hyundai tavalyi bajnokesélyese nem tér vissza a WTCR-be

    A Hyundai tavalyi bajnokesélyese nem tér vissza a WTCR-be

    A Hyundai Motorsport helyettes csapatfőnöke kijelentette, csak egy csapattal indulnak a WTCR-ben, hiába három pilótát jelentettek be.

    Egyedül a BRC Racing Team élvezi majd a koreai márka támogatását, miután az Engstler Motorsport átváltott Hondára.

    „Úgy döntöttünk, egy csapatra és két pilótára koncentrálunk idén a WTCR-t tekintve, inkább minőség, mint mennyiség legyen.” magyarázza a döntést Moncet. – „Ez elvileg megkönnyíti majd a BRC munkáját, hogy még hatékonyabban tudjanak dolgozni. Ezalatt mi pedig több ügyfélcsapatot támogathatunk regionális, és nemzeti szinten is.”

    A kimaradó pilóta nem más lesz, mint a tavalyi legjobb Hyundai versenyző, Jean-Karl Vernay. A francia nem búcsúzik el a márkától, már bejelentették, hogy idén is marad velük. A programját még nem tudni, de tavaly az ETCR-ben is szerepelt.

    „Nem volt könnyű döntés JK-t kihagyni a felállásból. Így is Hyundai Motorsport Customer Racing pilóta lesz 2022-ben, nemsokára azt is bejelentjük, hogyan. Még most véglegesítjük a terveket, a következő pár hétben jelentünk be mindent.”

    Hiába vonult vissza tavaly Gabriele Tarquini a motorsporttól, lehet, így is marad a koreai márkánál.

    „Fontos nekünk, hogy egy ilyen ikonikus és tapasztalt pilótát megtartsunk. Egy másfajta szerep kapcsán tárgyalunk vele, amit majd akkor árulunk el, ha már végleges döntés született. Őt helyettesíteni nem lesz egyszerű, de úgy gondolom, Mikel Azcona személyében erre megvan a megfelelő emberünk.” – jelentette ki magabiztosan Moncet.

    „Gyors, és van benne még lehetőség, ráadásul fiatal. Nagyon motivált, és nagyon jól közelíti meg a versenyzést, ami nálunk, a Hyundai Motorsportnál nagyon fontos egy pilótában.”

    (ez a cikk Lantos András, eurosport.hu közreműködésével jött létre)

  • A Hyundai megerősítette 2022-re Jean-Karl Vernay szerződését is

    A Hyundai megerősítette 2022-re Jean-Karl Vernay szerződését is

    A Hyundai Motorsport megerősítette, hogy Jean-Karl Vernay 2022-ben is az ügyfélversenyzői programjának tagja marad.

    Ugyanakkor a koreai gyártó még nem hozza nyilvánosságra, hogy a francia pilóta hol fog versenyezni. Vernay a 2021-es szezon előtt csatlakozott a Hyundai-hoz, és már a bemutatkozó szezonjában lenyűgöző teljesítményt nyújtott, hiszen az első PURE ETCR szezonban második lett, a WTCR-ben pedig összességében a harmadik helyen végzett. A Hyundai Motorsport szóvivője a TouringCarTimes-nak ennyit mondott vele kapcsolatban:

    „Az idei szezonban még a Hyundai Motorsport Customer Racing versenyzője, és a 2022-es programja(i) akkor lesznek nyilvánosak, amikor azok a szezonkezdethez közelebb véglegesítésre kerülnek.”

    Vernay tavaly az Engstler Motorsportnál versenyzett a WTCR-ben. A német csapat azonban bejelentette, hogy 2022-ben szakít a Hyundai-jal, Vernay nem szerepelt a BRC Hyundai által nemrég megnevezett pilóták közt.

    Bár még sem a túraautó világkupában, sem az ETCR-ben nem erősítették meg, Vernay és a Hyundai is inkább „programokat”, mint „programot” emlegetnek a következő szezonra. Ennyit mondott maga az érintett:

    „Jelenleg csak annyit mondhatok, hogy 2022-ben is a Hyundai-nál maradok, a programjaimat pedig a közeljövőben jelentik be.

  • Russell nagy sztorija: majdnem DTM pilóta lett

    Russell nagy sztorija: majdnem DTM pilóta lett

    Még 2015-ben, George Russell visszautasította a Mercedes ajánlatát, és egy BMW-s szerződés kellett ahhoz, hogy a csillagos márka másodjára is ajánlatott tegyen neki.

    A brit az F3-as Európa-bajnokság előtt nem fogadta el Toto Wolff szponzorációs ajánlatát, hogy egy brit csapatnál, a Carlinnál versenyezhessen… de Volkswagen motorokkal. Később csak egy DTM-es lehetőség révén kerültek ismét egymás radarjára.

    „Decemberben egy teszten vettem részt a BMW-vel Jerezben.” emlékszik vissza Russell a Motor Sport Magazin Podcastban.

    „Még egy gyári pilóta is ott volt a DTM-ből viszonyítási alapnak, és gyorsabb voltam nála. Ott volt még a Mercedes a saját gyári pilótáival, meg a juniorokkal, illetve az Audi is. Emlékszem, Giovinazzi is ott volt 2015-ben.

    Mindenki látta az időket, ami ugyan nem volt nyilvános, de ott személyesen tudni lehetett, hogy aznap mi voltunk a leggyorsabbak. Volt ott egy mérnök, aki a BMW-től pártolt át a Mercedeshez, és szerintem ő volt az, aki nagy befolyással volt a döntésre. Azt mondta: ez a srác nagyon gyors volt, szerződtessétek le, mielőtt leigazolja a BMW.

    Úgyhogy ott álltam, előttem a BMW-s ajánlattal, és már majdnem aláírtam, amikor felhívott Gwen Lagrue [a Mercedes tanácsadója – a szerk.]. 2016 januárja volt, én meg épp a kádban ültem. Azt mondta, szeretne velem a Mercedeshez való csatlakozásról beszélni. És itt kezdődött az egész.”

    Nem volt azonban könnyű a brit döntése: vagy még egy évet kellett volna a Mercedes szimulátorában és az F3-ban töltenie a Hitech-kel, vagy mehetett volna a DTM-be, gyári pilótaként.

    „A Mercedes azt mondta nekem: ’Meglátjuk, hogyan alakul, hogyan teljesítesz a pályán és azon kívül, és októberben meghozzuk a döntést a továbbiakról. Van esélye, hogy megtartunk, és van esélye, hogy nem. De ha aláírsz a BMW-hez, akkor végeztünk.’

    Szóval ott volt a BMW-s szerződés is a DTM-re, ami akkor a második legjobb bajnokság volt. Ott voltam 16-17 évesen, és rengeteg pénzről volt szó, egészen elsokkolt. Nagyon hirtelen jött.”

    Végül tudjuk, mit választott, és mi lett az eredménye, de ahogy Russell is elismerte utólag, alakulhatott volna nagyon másképp is.

    „Akkoriban nem beszéltem egyik F1-es csapattal sem. Totóval jól alakultak a megbeszéléseink, de nem voltam benne biztos, hogy vezet majd valahová ez az egész. Mindenesetre ez is egy lehetőség volt, és dönteni kellett róla.

    Hirtelen a Mercedes válaszolt a hívásomra, de nem ajánlottak semmi konkrét dolgot. De úgy éreztem, meg kell ragadnom ezt a lehetőséget.

    Ha azt mondják majd [egy év után], hogy ennyi volt, addigra a BMW-s lehetőség is elúszott. Az egyetlen nagy különbség az volt, hogy a Mercedes a Forma-1-ig juttathat, a BMW pedig a DTM-be. 17 évesen vállalnom kellett ezt a kockázatot. Gondolom, ha nem jön be, akkor megbántam volna az egészet, de bejött.” – összegezte Russell.

  • Hivatalos: Michelisz Norbert és Mikel Azcona páros BRC Hyundainál

    Hivatalos: Michelisz Norbert és Mikel Azcona páros BRC Hyundainál

    Mikel Azcona a 2022-es FIA Túraautó Világkupa szezonban Michelisz Norbert csapattársa lesz a BRC Motorsportnál, a spanyol pedig a Cupráról a Hyundai-ra vált. Azcona a TouringCarTimes-nak nyilatkozott erről:

    „Kifejezetten örülök ennek a változásnak a versenyzői karrieremben. Ez egy pozitív változás, és pilótaként fejlődni fogok.”

    Michelisz mindeközben ötödik szezonját kezdi meg a BRC Hyundai színeiben, és azt mondja, hogy új csapattársa motiválja:

    „Nagyon elégedett vagyok, és megtiszteltetés számomra, hogy a WTCR – FIA Túraautó Világkupában az Elantra N TCR-rel és a BRC Racing Team versenycsapattal folytatom. Minden idényre való felkészülés és indulás izgalmas, de idén még inkább az, hogy Mikel lesz a csapattársam, hiszen ő valószínűleg az egyik legjobb pilóta. Követtem a pályafutását, és élveztem minden egyes pályán vívott küzdelmünket, amióta a WTCR-be érkezett, és kifejezetten várom már, hogy együtt dolgozhassak vele.”

    Azcona a túraautó-legenda Gabriele Tarquini helyére érkezik, aki tavaly jelentette be, hogy visszavonul a teljes szezonos versenyzéstől. A Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese, Julien Moncet ezért így fogalmazott:

    „Gabriele Tarquini és az ő nagy tapasztalatának a pótlása nehéz feladat volt, de Mikel Azconával úgy gondolom, hogy a megfelelő versenyzőt választottuk ki. A TCR világ egyik sztárjává vált, és a Hyundai Motorsport Customer Racing versenyzőjeként megteheti a következő lépést a karrierjében. Ismerjük az alakulat erejét, Michelisz Norbert képességeit és az autó teljesítményét, és négy év után mindannyian tudjuk, hogy a WTCR mennyire versenyképes tud lenni, így soha semmit nem veszünk biztosra. Ezért az első forduló előtt egy kiterjedt tesztprogramot tervezünk, hogy mindkét pilóta minden lehetőséget ki tudjon használni a szezon során.”

    Azcona a nemzetközi túraautós bemutatkozása óta versenyzett a Cupra színeiben, 2018-ban és 2021-ben TCR Europe bajnok lett, a WTCR-ben pedig három szezon alatt három győzelmet aratott. Tavaly a PURE ETCR-ben is tagja volt a spanyol márka alakulatának, és a bajnokságban a harmadik helyen végzett. Így folytatta ezért Azcona:

    „Nagyon örülök ennek az új lehetőségnek, amely a Hyundai Motorsporttól jött. Nagyon várom, hogy elkezdjük az előszezoni tesztelést, valamint a BRC istállóval és a Hyundai Motorsporttal való együttműködést.”

    A spanyol győzelmeket akar majd a BRC Motorsporttal való új szövetségében, és a következő szezonra emelni akarja a teljesítményén:

    „Igen motivált vagyok, sokat edzek a szezon előtt, hogy jó eredményekért küzdhessünk. Biztos vagyok benne, hogy a Hyundai és én is közös célokat tűztünk ki, ezért is döntöttem a váltás mellett.

    „A Hyundai egy referencia értékkel bíró gyártó, akik az elmúlt években a világbajnoki címekért harcoltak. Biztos vagyok benne, hogy együtt, amilyen versenyző vagyok, a motivációmmal és a céljaimmal jó eredményeket és győzelmeket érhetünk el. Igen izgatottan várom ezt a változást, és várom, hogy versenyzőként is tovább fejlődjek.”

    Azcona szintén nagyon várja már a közös munkát csapattársával, Micheliszszel, akit évek óta követ és csodál versenyzőként:

    „Én is nagyon örülök, hogy Michelisz Norbert csapattársa lehetek a BRC-nél. Ő számomra referencia pilóta és egyben az egyik hősöm is. Teljes versenyzői pályafutásom során figyelemmel kísértem őt, és nagyon kedvelem.”

    A páros a következő hetekben kezdi meg a szezon előtti tesztelést. A Hyundai Motorsport Customer Racing még nem erősítette meg, hogy lesz-e további teljes szezonos Elantra nevezés a 2022-es túraautó világkupán. Mint az ismert: az Engstler Motorsport Hondára váltott, a Target Competition pedig visszatért a TCR Europe-ba.

  • Mikaela Åhlin-Kottulinsky nem indult 2022-ben a PWR Racinggel

    Mikaela Åhlin-Kottulinsky nem indult 2022-ben a PWR Racinggel

    Mikaela Åhlin-Kottulinsky elárulta, hogy nem indul a PWR Racing színeiben a 2022-es STCC TCR Scandinavia szezonban. A TouringcarTimesnak így nyilatkozott:

    „Nemrég lett világos, hogy nem folytatom az STCC-ben a PWR-rel, így más programok után nézek, mert a jelenlegi öt Extreme E versenyemnél azért többet szeretnék versenyezni.”

    A 29 éves versenyzőnőt nemrég igazolták le a 2022-es Extreme E idényre a Rosberg X Racinghez, a JBXE-től váltva, amelynél tavaly a PWR Racinggel folytatott STCC-programja mellett versenyzett. Åhlin-Kottulinsky tavaly élete legjobb STCC-szezonját teljesítette, és két győzelemmel és tizenegy dobogós helyezéssel a második helyen végzett csapattársa és a bajnok Robert Dahlgren mögött. Mikaela, aki a PWR Racinggel debütált 2017-ben az STCC-ben, majd így folytatta:

    „Nem fogok a PWR-nél versenyezni. Erre az évre hoztuk meg ezt a döntést, de még nem tudom, mit hoz a jövő, de idén már nem fogunk együtt versenyezni.”

    A PWR Racing ugyanakkor nem zárja ki, hogy Åhlin-Kottulinsky idén is a csapat tagja lehet az STCC hétvégéin, bár egyelőre még nem meghatározott a szerepköre. Daniel Haglöf, a PWR Racing társtulajdonosa ennyit árult el erről:

    „Jelenleg tárgyalásokat folytatunk egy olyan megoldásról, amely szerint Mikaela továbbra is velünk dolgozik majd az STCC hétvégéin, de jelenleg nem tudunk bővebben nyilatkozni erről a témáról. Kifejezetten elégedettek vagyunk a Mikaelával való együttműködéssel és azzal, amit eddig elértünk, de úgy gondolom, hogy a java még hátravan.”

  • Nem lesz ott a Peugeot, de debütál a Corvette a sebringi WEC idénynyitón

    Nem lesz ott a Peugeot, de debütál a Corvette a sebringi WEC idénynyitón

    A WEC közzétette a Sebringi 1000 mérföldes verseny nevezési listáját, melyen a két Peugeot-n kívül már a mezőny nagy része hiánytalanul szerepel.

    Hypercar

    Az idén csatlakozó franciák köztudottan még véglegesítik az autójuk terveit. Ugyanis első indulásuk után már nem lehetne változtatni rajtuk. Így marad a négy előre bejelentett autó: két Toyota, az LMP1-es Alpine és az egyetlen teljes szezonos Glickenhaus.

    A Toyotánál egy változás lesz, a visszavonuló Kazuki Nakajima helyére a honfitárs, Ryo Hirakawa kerül. Az Alpine – bár nem szerepel minden név a hivatalos listán – a sportscar365.com információi szerint nem változtat. A Glickenhaus pedig szintén tavalyi pilótáiból válogat majd: Dumas, Pla és Briscoe lesz az összetétel.

    LMP2

    Nagyban átalakult a mezőny, ami a csapatokat illeti, a jövőre érkező LMDh projektek miatt egyre többen is csatlakoztak a prototípusokhoz. Az eddigi GT csapatok közül a Prema/Iron Lynx és az AF Corse a Ferrari, a Penske pedig a Porsche miatt gyűjt tapasztalatot.

    A Penske ráadásul már Dane Cameront és Felipe Nasrt, a jövő évi pilótáit bízta meg az autó terelgetésével. Az Audi sztárjai, René Rast és Nico Müller pedig – egyelőre nem a gyári csapatnál, de – szintén tagjai már a mezőnynek a DTM mellett.

    A három tavalyi WEC bajnok három különböző csapathoz került idén. Frijns maradt a WRT-nél, Habsburg a belga csapat által felkészített Realteam autóba ül át. Charles Milesi pedig a női felállást elhagyó Richard Mille Racing Teamnél kapott új ülést.

    Lilou Wadoux egyetlen női versenyzőként marad a mezőnyben, rajta kívül a GT-knél az Iron Dames keres Rahel Frey mellé még két hölgyet.

    A harmadik Richard Mille csapattárs nem kis név, hanem a nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier lesz. A francia tavaly vonult vissza a teljes szezonos ralizástól, és a Toyota Hypercar-ját is tesztelte már.

    A Premánál az ELMS-győztes Kubica-Délétraz duó mellé a formaautós Lorenzo Colombo érkezik majd. A tavalyi F3-as pilóta kollégái közül Oliver Rasmussen is csatlakozott a hosszútávú sorozathoz.

    A tengerentúli sorozat (IMSA) tavalyi összetett bajnoka (Nasr) mellett az Endurance Cup győztese is itt lesz, Filipe Albuquerque személyében.

    És ha már Amerika, érdemes megemlíteni azokat a csapatokat is, akik nemes egyszerűséggel átmentek az amerikai bajnokságba. A Magnussen apa-fia párost összehozó High Class Racing, a Montoyát Le Mans-ban tartó DragonSpeed, és a holland öregfiúkból álló Racing Team Nederland is egy óceánnal helyezte odébb a székhelyét.

    Ezenkívül két korábbi F1-es pilóta is visszatér Európába: Sébastien Bourdais IndyCarból, Esteban Gutiérrez a Mercedes F1-es tesztprogramjából való kikerülése után próbálja ki magát a WEC-ben.

    Ford, BMW, GTE Pro, Sebring, WEC, racingline.hu
    Legutóbb, amikor három éve itt járt a mezőny, még a BMW és a Ford is világbajnoki résztvevő volt – Fotó: 2019 Joao Filipe/AdrenalMedia.com/FIA WEC
    GT

    A Pro-knál végre ismét három gyártós vetélkedés lesz, miután a Corvette GTE programjának nem maradt máshol hely, csak a világbajnoki mezőnyben. Az öt legénységben a lista szerint csak két-két pilóta szerepel ellenben az előre bejelentett hárommal.

    Az AF Corse az Pro-Am legénységű LMP2-es gép mellett két Pro és két amatőr Ferrarit is indít, ezzel ők a legnépesebb csapat a sorozatban.

    Az amatőrök között három Aston Martin, öt Ferrari és öt Porsche versenyzik majd.