Kategória: Touring Car

  • Két baleset után végül egy vihar szakította félbe a WEC idénynyitóját

    Két baleset után végül egy vihar szakította félbe a WEC idénynyitóját

    Míg a Toyota több bukásba is belekeveredett, az Alpine vitte el az első győzelmet a WEC 2022-es szezonjában, a Sebringi 1000 mérföldes versenyen.

    Hypercar

    Az Alpine jól kapta el a rajtot a pole-ból, és a Glickenhaus előtt fordult el az első kanyarban. A két Toyota beragadt a két LMP2-es United Autosports autó mögé, így csak késve tudták elkezdeni a vetélytársak üldözését.

    Mire a japánok két autója feljött a második-harmadik helyre, az Alpine már 20 másodperces előnnyel rendelkezett. A Toyoták ezért hosszabb etapokkal próbálták leküzdeni a távolságot.

    Ekkor a 7-es autó azonban problémákba ütközött. Egy lekörözésnél akadtak össze egy Porschéval, és a falban kötöttek ki. López ekkor még elindult a boxba, de közben még egyszer kicsúszott, és fejére állt az autó.

    A verseny ekkor szakították meg először, és 30 perccel később – a javítások elvégzése után – folytatódhatott a verseny.

    Három órával a verseny vége előtt azonban egy elektromos vihar ért a pálya környékére, amiben az amerikai törvények szerint tilos autóverseny rendezni. Egy rövid kivárást követően – mialatt újra távolabb került a vihar – újra útjára engedték a mezőnyt. 35 perccel a verseny vége előtt azonban hasonló okból harmadjára is előkerült a piros zászló, és ezt követően már nem indították újra a versenyt.

    Furcsa módon így a Hypercar éra első „nem toyotás” győzelmét egy korábbi LMP1-es autóval az Alpine szerezte. Eközben a Glickenhaus először állhatott fel az összetett dobogóra.

    LMP2

    A verseny kezdeti szakaszában a már korábban említett United Autosports állt nyerésre, azonban a tavaly tündöklő WRT megszorongatta őket a dobogós helyekért.

    A 23-as autó – az Alex Lynn helyére beugró Paul di Restával – egy kiállással kevesebbet teljesítve került végül az élre, míg WRT és testvérautójuk, a Realteam kettős dobogót értek el a belga csapatnak.

    Joshua Pierson ezzel – amellett, hogy 16 évével a legfiatalabb induló – a legfiatalabb WEC kategóriagyőztes is lett.

    A GT-ből lett LMP2-es csapatok közül a Kubicával fémjelzett Prema negyedik lett. A lengyel ezzel a tavalyi szezonzárón való részvétele után első teljes WEC szezonját egy jó eredménnyel kezdte.

    Az AF Corse Pro-Am legénysége pedig a pole megszerzése után hosszútávon nem tudták tartani a mezőnyt, és a kategória kilencedik helyére estek vissza. Ezzel egy hellyel végeztek a WEC debütáns Penske előtt.

    GT

    A kiegyenlítő rendszer miatt a Ferrarikkal nem kellett számolni a GTE Pro győzelméért folytatott harcban. Még így is a Porschék számítottak esélyesebbnek a Corvette-tel szemben, azonban egy-egy büntetés – a német márka autóinak – izgalmassá tette a versenyt a két márka között.

    A tíz órás verseny első felében izgalmas csata bontakozott ki az Estre-Christensen, illetve a Milner-Tandy páros között. Utána azonban az első piros zászló után Kevin Estre megszerezte a vezetést, és már nem engedte ki a kezei közül.

    A Porsche ráadásul kettős dobogót szerzett, a futamgyőzelem mellett ugyanis a másik autó beért a harmadik helyre.

    Az amatőrök között kettős Aston Martin siker született (#98 és #33), Porsche (#56) dobogóval. A teljesen női legénységű Iron Dames lett ötödikként a legjobb Ferrari csapat, de egyben az utolsó autó, akit még értékeltek.

  • A DTM bajnokát Verstappen inspirálja 2022-ben

    A DTM bajnokát Verstappen inspirálja 2022-ben

    Maximilian Götz tavaly kétes körülmények között szerezte meg a DTM bajnoki címét a Norisringen, csakúgy, mint Max Verstappen az F1-ét Abu Dhabiban.

    A német sorozat pilótái 2015 óta maguk választhatják meg a rajtszámaikat. Azóta csak Marko Wittmann használta címvédőként az 1-est, idén Götz lesz a második.

    „A [tavaly használt] 4-es a HRT [Haupt Racing Team] száma volt, rengeteg sorozatban versenyeztek vele. De most lehetőségünk van az 1-essel versenyezni, ami különleges mert nem sok embernek adatik ez meg.” vélekedett a német.

    „Max Verstappen ugyanezt csinálja az F1-ben, mert az ő karrierje alatt sem volt sokaknak esélye rá. Szerintem jól néz ki egy Mercedes az 1-es számmal. Nem volt sok címvédés a DTM-ben, ez mutatja, mennyire szoros a küzdelem. Emiatt is mondtam, hogy most kell kihasználni az alkalmat.

    Jó lesz látni, ez egy nagyon jó lehetőség számomra. Korábban nem csináltam ilyet, amikor GT Masters bajnok lettem, akkor is maradtam a 4-esnél. De most csapatot váltottam, így a 4-es is megmarad, nekem meg választani kellett egy számot, és így döntöttem.”

    A DTM mezőnye a második GT3-as évre a tavalyi 19 autóhoz képest közel másfélszeresére nő. Két márka is (Lamborghini, Porsche) a 2021-as epizódszerepek után mostantól teljes programot indít az Audi, a BMW és a Mercedes mellett.

    „Szerintem idén még nehezebb dolgunk lesz. Így kell hozzáállni. Mindenki, aki itt a DTM-ben van, nagy névnek számít, és már bizonyították, hogy tudnak teljesíteni.

    Itt lesz a GT Masters győztes Ricardo Feller és a két DTM bajnok, [Marko] Wittmann és [René] Rast. Jó összetétel a fiatalok és a tapasztaltak között, nem beszélve az új csapatokról.

    Még nem tudjuk, a Ferrari mit tervez, de jön a Lamborghini a legjobb pilótáival, valamint a Porsche is. Ráadásul a BMW is új autóval készült, ami meglepetés lesz. Sok még az ismeretlen tényező. Az első teszten kialakul majd valamilyen képünk erről.

    Szerintem idén is a legvégéig tart majd a bajnoki csata. Ami tavaly történt, nem egyszeri alkalom volt. Idén minden jobb, de nehezebb lesz.”

  • Fittipaldi Le Mans-nal vigasztalódhat, de Magnussen is rajta van a listán…

    Fittipaldi Le Mans-nal vigasztalódhat, de Magnussen is rajta van a listán…

    Közzétették az 2022-es Le Mans-i 24 órás nevezési listáját, melyen a WEC mezőnyén kívül további 25 autó szerepel.

    A Hypercar mezőnyben 5 autóra bővül a verseny, a Glickenhaus indít még egy autót. Ryan Briscoe átül majd a teljes szezont futó 708-as gépből Richard Westbrook és Franck Mailleux mellé. Helyén Pipo Derani szerepel majd.

    A LMP2-eseknél csaknem megduplázódik a járművek száma, 15-ről 27-re nő. A WEC csapatok közül a WRT, az Inter Europol, illetve az Algarve Pro Racing indít egy-egy további autót.

    Előbbiek Lamborghini pilótáknak adnak esélyt, a lengyel csapat a nemrég még egy Haas üléssel szemező Pietro Fittipaldi, utóbbiak pedig Sophia Flörsch szolgálataira számíthat majd.

    A további egyszeri nevezők közé tartozik az idei F2-es mezőnyből kiszorult ELMS-versenyző Bent Viscaal (TDS Racing x Vaillante), az Asian Le Mans Series (ALMS) bajnok Nielsen Racing (Ben Hanley, Matt Bell és Rodrigo Sales), és a tavalyi ELMS bajnok Ye Yifei, aki a kétszeres IMSA bajnok Ricky Taylorral alkot majd egy csapatot.

    A tartalék autók között – amennyiben valamelyik visszamondaná az indulást – ott van az újra egyesülő Magnussen apa-fia páros, annak ellenére, hogy Kevin közben aláírt a Haasszal. Az Azeri Nagydíj ütközik a Le Mans-i hétvégével, így valószínűtlen, hogy végül rajthoz áll Franciaországban.

    GTE Pro kategóriában a Corvette érkezik egy második – egyébként Amerikában szereplő – legénységgel, valamint szintén a tengerentúlról érkezik a Riley Motorsports Ferrarija is. Utóbbit a Formula E pilóta, Sam Bird és a Supercars címvédője, Shane van Gisbergen terelgeti majd.

    Az amatőröknél még nem véglegesítették az extra hét Ferrari és három Porsche legénységét. Annyi azonban már biztos, a versenyzői karrierjéről sorozatot készítő Michael Fassbender is indulni fog Le Mans-ban.

  • Michael Fassbender idén debütálhat Le Mans-ban

    Michael Fassbender idén debütálhat Le Mans-ban

    Miután a végigjárta a Porsche létráját, a korábbi X-Men színész, Michael Fassbender megkapja a nagy lehetőséget és rajthoz állhat az idei Le Mans-i 24 óráson.

    Az ír színész korábban a Ferrari Challenge North Americában töltött el néhány szezont, mielőtt a Porschéval elindította a Road to Le Mans elnevezésű dokumentum sorozatot a saját versenyzői karrierjéről.

    Ezzel Fassbender lett a következő ’gentleman driver’, akinek nem elsődleges hivatása volt a versenyzés. Mivel a motorsport nem olcsó sportág, sokszor a már kisebb vagyonnal rendelkező emberek kezdik meg karrierjüket ebben a világban.

    Legfőképp az endurance világában népszerű ez a fajta versenyzés, éppen ezért van a világbajnokságon is kijelölt kategóriájuk (LMGTE Am). A Netflixen is készült erről film, többek között a kanadai Paul Dalla Lana volt a Gentleman Driver egyik főszereplője.

    Fassbender első évében (2019) a Porsche Super Sports Cupban szerepelt, és a tíz versenyből minden második alkalommal a legjobb 10-ben végzett. A következő szezonban Fassbender belekóstolhatott a Circuit de la Sarthe-on való versenyzésbe is a 24 órás verseny egyik betétfutamán.

    Ezenkívül az ELMS-ben szerepelt, ahol négy versenyen átlagban ötödik helyen végzett, egy évvel később (tavaly) pedig már a dobogóra is felállhatott Portimaóban.

    Idén ugyanúgy marad a sorozatban és a Porsche gyári pilótájával, Richard Lietz-cel alkot majd egy párost. Ezenkívül pedig a Le Mans-i 24 órás indulói közt is szerepel, mindkettő helyen a Proton Competition színeiben.

    A sorozata a Youtube-on is megtekinthető teljes egészében.

    Legutóbb híres színész 2015-ben szerepelt a versenyen, akkor Patrick Dempsey lett kategória második saját csapatával, akik szintén a Protonnal működtek együtt.

  • Kék-sárga festéssel érkezik a Penske a WEC-be

    Kék-sárga festéssel érkezik a Penske a WEC-be

    Az amerikai csapat a Porsche partnereként lesz majd jelen az európai endurance porondon is. A Penske emiatt már idén a WEC-be merészkedik, méghozzá egy LMP2-es géppel.

    A csapat működtetéséhez szükséges forrásokat a Penske Logistics biztosítja, majd az ő szponzorációjuk jelenik majd meg az autót. Ami versenykörülmények között már jövő hétvégén, Sebringben pályára hajt majd.

    Az autót nem meglepő módon a Porsche-projekt két pilótája, Felipe Nasr és Dane Cameron fogja vezetni Emmanuel Collard mellett.

    A festést pedig a sárga és a kék szín dominálja, de nem az Ukrajna által érzett szolidaritás, sokkal inkább a csapat tradicionális NASCAR-os színei ihlették a megjelenést. A csapat ennek ellenére egy nappal később bejelentette, hogy egymillió dolláros adománnyal segíti az országot a World Central Kitchenen keresztül.

    „Egy olyan cégként, akik segítik a globális vállalatokat elhárítani a beszállítói problémákat, boldogan csatlakozunk a Team Penske hosszú és sikeres történetéhez a pályán.” – jelentette ki Marc Althen, a Penske Logistics elnöke.

    „A pilótáknak és a csapatnak a legjobb szerencsét kívánjuk ebben a rendkívül kiélezett sorozatban.” – tette hozzá.

    Ami a Hypercar fejlesztését illeti, a jövőre csatlakozó gyártók közül a Porsche áll a legelőrébb. Elmondásuk szerint azonban még ők is az idővel küzdenek a programjuk során.

  • Magnussen: Steiner mindent tönkretett azzal, hogy felhívott

    Magnussen: Steiner mindent tönkretett azzal, hogy felhívott

    Kevin Magnussen elárulta, hol érte a hívás, hogy visszatérhet az F1-be. Bár nem esett neki jól, azért nem volt boldogtalan, hiszen elfogadta korábbi csapata ajánlatát.

    A dán korábban 2017 és 2020 között versenyzett a csapatnál, utána Mick Schumacher és Nikita Mazepin érkezése miatt nem hosszabbították meg a szerződését.

    Azóta az amerikai kontinensen, az IMSA-ban vett részt a Ganassi színeiben, idén is velük versenyzett volna a négy nagyobb endurance versenyen (Daytona, Sebring, Watkins Glen és a Petit Le Mans).

    Éppen a floridai versenyre pihent rá, amikor Mazepin menesztése után megkapta az igent Steinertől.

    „Günther körülbelül egy hete hívott. Az Államokban voltam egy kisebb nyaraláson Sebring előtt.” – írta le a helyzetet a racingnews365.com-nak.

    „Azért mentem Floridába, mert nem voltam benne biztos, hogy összejön. Megérkeztem Miamiba, erre Günther visszahívott, hogy megadja a zöld jelzést. Így jöhettem ide.” – mondta már a teszten.

    Magnussen ráadásul nem csak egy kontinensen versenyzett volna, hiszen a Peugeot Hypercar-programjának is részese volt, akik idén debütálnak a WEC-ben.

    „Sok mindent ki kellett bogozni, mert szerződés kötött a Peugeot-hoz és a Ganassihoz is. Utóbbival jövő héten Sebringben versenyeztem volna, így nagyon rendes volt tőlük, hogy elengedtek.

    Egyiküknek sem kellett elengednie. ­– mondta Magnussen, amikor a szerződéseibe rejtett „F1-es záradékról” kérdezték. – Nagyon megtisztelő, hogy két ilyen profi csapattal versenyezhettem, akik megértették a dolgot. Természetesen nem örültek neki, de megértették.”

    Korábban a dán erősen kritizálta az F1-et a rögzült erősorrend miatt, és a Haas tartalékosi szerepkörét is visszautasította. Az új szabályok azonban megváltoztatják az eddigi viszonyokat, ez jelenthet motivációt Magnussennek.

  • Bővít a Lynk & Co, Muller és Ehrlacher is visszatér

    Bővít a Lynk & Co, Muller és Ehrlacher is visszatér

    Miután Ma Qing Hua visszatérését bejelentették, arra lehetett számítani, az egyik pilótájuktól megválik a Lynk & Co, de végül nem ez történt, Ehrlacher is Muller is marad.

    A WTCC-bajnok Thed Björk és a tavalyi hungaroringi győztes Santiago Urrutia után a francia családi páros Yvan Muller és Yann Ehrlacher is visszatér a kínai márkával.

    Ezzel ötre nő az autóik száma, amivel előreláthatóan a legnépesebb márka lesznek a sorozatban. A csapatokat, és azok leosztását azonban még nem jelentették be.

    „Öt autót szolgáltatni a legjobb túraautó pilótáknak az erőnket jelzi, és egyúttal szükséges ahhoz, hogy megvédjük a WTCR címeinket.” jelentette ki Fredrik Wahlén, a Cyan Racing vezetője.

    „Yann és Yvan kulcsszerepet játszanak a programunkban, ahogy Lynk & Co Cyan Racing projekt kezdete óta tették. Nem is lehetnék boldogabb a jelenlegi felállással. Most már csak össze kell szoknunk a szezon előtti teszteken, és áprilisban hozni az eredményeket.”

    Ehrlacher eközben már sorozatban harmadik címének megszerzésére készül, amivel beérné José María Lópezt és Andy Priaulx-t.

    „Tavaly először voltam címvédő a karrierem során. Az, hogy már másodjára történik ez meg velem, nagyon motivál. Mentálisan és fizikailag is készültem erre a szezonra, és úgy érzem, készen állok.

    Már negyedik évemet kezdem a Cyan Racinggel, ez lesz a leghosszabb szakaszom egy csapatnál. 2022-ben is kihívások várnak, és a riválisok sem pihennek. Nem gondolom, hogy könnyebb lenne két megnyert év után, szerintem még keményebben kell majd küzdenünk.”

    Muller eközben már 17 évét kezdi meg a túraautózás felső rétegében, de még a másik „nagy öreg” Tarquini távozása után is úgy véli, nem kell alább adnia a bajnoki címnél.

    „Nem érzem úgy, hogy ilyen hosszú idő telt volna el a bemutatkozásom óta. Még mindig frissnek érzem magam, és ugyanolyan hozzáállással indulok neki, mint először.

    Sokat fejlődtünk csapatként öt év alatt, és az eredményeink is kivételesen voltak ezalatt. De még nem fejeztünk be, és a célunk erre a szezonra sem változott.”

    Az eddig 2022-re bejelentett WTCR pilóták:
    # Pilóta Csapat Autó
    1 🇫🇷 Yann Ehrlacher
    Cyan
    Racing
    Lynk & Co
    100 🇫🇷 Yvan Muller
    55 🇨🇳 Ma Qing Hua
    11 🇸🇪 Thed Björk
    12 🇺🇾 Santiago Urrutia
    9 🇭🇺 Tassi Attila
    Team
    Engstler
    Honda
    18 🇵🇹 Tiago Monteiro
    29 🇦🇷 Néstor Girolami
    Münnich
    Motorsport
    86 🇦🇷 Esteban Guerrieri
    96 🇪🇸 Mikel Azcona
    BRC
    Squadra Corse
    Hyundai
    5 🇭🇺 Michelisz Norbert
  • A korábbi mellőzött Haas tartalék is felszólalt az ülés kapcsán

    A korábbi mellőzött Haas tartalék is felszólalt az ülés kapcsán

    2020-ban Romain Grosjean balesete után ugyan nem őt választották, a Haas egyik tartalékpilótája, Louis Délétraz ismét képbe került az amerikai csapatnál.

    A svájci pilóta neve ismét felmerült a Mazepin által üresen hagyott ülés miatt. Délétraz azonban kijelentette, bár meg lenne rá a lehetősége, két jelenlegi sorozata miatt nem élne a lehetőséggel.

    Az ELMS tavalyi bajnoka idén kettős LMP2-es programmal rendelkezik, hiszem a Premával a WEC-ben, a Tower Motorsports-szal pedig a tengerentúli IMSA-ban teljesít majd szezont.

    A svájci emiatt a Twitteren vetett véget a találgatásoknak:

    „Sok üzenetet kaptam a Haas üléssel kapcsolatban. Igen, még mindig megvan a szuperlicenszem, de nem folytatok velük tárgyalásokat. Már aláírtam a 2022-es szerződéseimet, és boldog vagyok velük. A legjobbat kívánom a csapatnak és Pietrónak ebben a nehéz helyzetben.”

    Pietro Fittipaldi, a Haas tavalyi teszt- és tartalékpilótája lenne ugyanis a következő jelölt, Grosjean balesete után is őt kereste meg a csapat. Gene Haas azonban kijelentette, tapasztaltabb pilótát keresnek.

    A korábbi pilóták közül Antonio Giovinazzi a Formula E üléséből ugyan kiváltható lenne, de Nico Hülkenberg megszerzése nem ütközne hasonló akadályokba. A német azonban nem tudná pótolni az Uralkali távozásával jelentkező szponzorpénzek kiesését.

    Rajtuk kívül Kvyat az Alpine, Kubica az Alfa Romeo – és szintén a Prema – alkalmazásában áll, így ők valószínűleg nem szerepelnek azon a bizonyos listán.

  • Két Lamborghini pilóta kapott helyet a WRT Le Mans-i felállásában

    Két Lamborghini pilóta kapott helyet a WRT Le Mans-i felállásában

    A belga csapat tavaly magabiztosan kettős LMP2-es siker felé haladt a Le Mans-i 24 óráson, de egy technikai hiba miatt „csak” szimpla győzelmet ünnepelhettek.

    Jelenleg egy továbbra is egy autóval indulnak a WEC-ben, továbbá a Realteam autóját is felkészítik majd. De ahogy tavaly, idén is tervezik, hogy indítanak egy második autót az év legrangosabb versenyén.

    A tavalyi LMP2-es bajnokokat is ők szolgáltatták, most azonban felbomlott az álomcsapat: Robin Frijns ugyan maradt, de közben Ferdinand Habsburg a testvércsapatba ült át (Realteam), Charles Milesi pedig riválisként a tavaly még női felállással induló Richard Millét erősíti.

    A második (European Le Mans Series bajnok) alakulat sem maradt meg: Délétraz és Kubica ugyanis a Prema LMP2-es programját vezetik majd, ami akár a Ferrari Hypercar csapatának előfutára is lehet.

    Így alakult ki a Robin Frijns-Sean Gelael-René Rast (WRT), illetve a Ferdinand Habsburg-Rui Andrade-Norman Nato (Realteam) összeállítás. Ehhez csatlakozik majd Mirko Bortolotti, Rolf Ineichen és Dries Vanthoor.

    Előbbi kettő a Grasser Racing színeiben a Lamborghini gyári DTM-es programját erősíti majd idén. Ha hozzávesszük, hogy már rebesgetik, hogy a gyártó LMDh programba kezdhet, ez egy jó első lépés lenne…

    Vanthoor ezzel szemben az Audi Sport tagja, akik szintén a legfelsőbb endurance kategóriába készülnek. René Rast és Nico Müller például szintén ott lesznek már az LMP2-es mezőnyben.

    Bortolotti főleg GT kategóriákban bizonyított eddig, Daytonában és Sebringben is győzelmet aratott már. Vanthoor a GT World Challenge Europe címvédője, és kategóriagyőzelme is van Le Mans-ból.

    „Rendkívüli módon örülünk, hogy egy harmadik autót is indíthatunk Le Mans-ban, a tavalyi sikereink miatt garantált két hely mellett.” emelte ki Vincent Vosse, a WRT csapatfőnöke.

    „Idén nagy kihívás lesz számunkra három autóra is figyelni. Ennek elkerülésére teljes személyzetet kap a harmadik autó is, és bízom benne, ez az egész csapatot erősíteni fogja.”

    „Külön boldogság, hogy Rolf és Mirko visszatér hozzánk, valamint, hogy Dries is csatlakozik. Mind a WRT család tagjai, akik nagy mértékben járulhatnak hozzá a csapat sikeréhez, hogy megvédjük a címeinket. Köszönöm a Lamborghini Squadra Corsénak és az Audi Sportnak, hogy elengedték őket.”

  • Diszkriminatívnak tartják az FIA feltételeit, visszalép a G-Drive Racing

    Diszkriminatívnak tartják az FIA feltételeit, visszalép a G-Drive Racing

    Az FIA nemrégiben jelentette be, hogy az összes irányításuk alá tartozó sorozatban az orosz és fehérorosz pilóták csak semleges színekben indulhatnak. E bejelentés miatt azóta több sorozat, ország döntött úgy, hogy nem engedi rajthoz állni a fenti két ország versenyzőjét, ennek lett áldozata például az F1-es Nikita Mazepin vagy a W Series-ben szereplő Irina Sidorkova is.

    Hozzájuk most egy komplett versenycsapat is csatlakozik, a hosszútávú versenyzésben komoly névnek számító G-Drive Racing, noha ők a feltételeket elfogadhatatlannak tartották és önként léptek vissza minden versenysorozattól, köztük a WEC-től és a Le Mans-i 24 órás viadaltól is.

    A csapatfőnök és egyben egyik versenyző Roman Rusinov egy Instagram-posztban jelentette be a döntést, amelyben diszkriminációval vádolta meg a Nemzetközi Szövetséget.

    „A mai napon, én, az orosz G-Drive Racing pilótája elutasítom az FIA diszkriminatív feltételeit. Minden sportoló célja, hogy hallja a hazája himnuszát a dobogón. Tíz év alatt a csapatom ezt már számtalanszor megtett, felvonták nekünk a zászlót és elénekeltük az orosz himnuszt.” – kezdte Rusinov.

    „A szurkolóim, a csapattársaim és sportbecsületem érdekében nem fogom aláírni ezt a dokumentumot. Akkor már jobb, ha egyáltalán nem versenyzünk. A G-Drive mindig is egy nemzetközi csapat volt: pilóták, szerelők, mérnökök, a világ minden pontjáról érkeztek hozzánk. Egy igazi sporttestvériség jellemzi őket, nélkülük a győzelmek sem jöttek volna. Nagyon sajnálom, hogy ezek a srácok a G-Drive színeiben nem versenyezhetnek tovább. Most a különböző projekt lehetőségeinket mérlegeljük, hogy hogyan fejlesszük a motorsportot a hazánkban.” – folytatta.

    „Őszintén remélem, hogy visszatérhetünk majd a nemzetközi versenyzéshez, miután visszatér mindenki a sport szelleméhez és a mindenki számára egyenlő feltételekhez.” – zárta az orosz.

    A G-Drive Racing idén a WEC mellett az európai Le Mans szériában is indult volna, olyan versenyzőkkel, mint Danyiil Kvjat vagy Sophia Flörsch.