Kategória: Touring Car

  • Azcona: nincs rajtam nyomás, mert Tarquini helyére érkezem

    Azcona: nincs rajtam nyomás, mert Tarquini helyére érkezem

    Michelisz Norbert új csapattársat kapott Mikel Azcona személyében, aki igyekszik nem arra koncentrálni, kinek a helyére jött.

    Az Engstler csapat távozása után két autóra csökkenő Hyundai felállásban a spanyol a Gabriele Tarquini visszavonulása miatt megüresedett kapta meg. Ez volt Azcona első márkaváltása, hiszen eddigi karrierjét végig a Cupra színeiben teljesítette.

    „Mindössze néhány nap tesztelés után már jól éreztem magam az autóban. Nagyon gyors volt az egyenesekben, úgyhogy nagyon tetszik.” nyújtott egy kis betekintést a folyamatba Azcona.

    „Ugyanez igaz Norbira és a csapatra is, már most jól kijövünk, és nagyon profik, ez fontos nekem. Folyamatosan fejlődöm, és az, hogy Norbi a csapattársam, ez magas mércét jelent. Ő egy világbajnok, így ki fogom használni a lehetőséget, hogy minél többet tanuljak ebben az évben.

    Állandóan beszélünk Norbival, minden nap tanulok és ez segít megérteni az autót, a csapatot, és minden mást is. Szerintem nagy lépést tehetek előre pilótaként, mert a csapat nagyon professzionális: a vezetőktől kezdve a mérnökökön és a pilótákon keresztül minden sokkal kiforrottabb.

    Tavaly például hiába voltam versenyképes, de nem az egész évben tudtam ezt hozni, mert az autó nem adta meg számomra a lehetőséget minden versenyen. De szerintem most minden hétvégén ott lehetek. Az Elantrát vezetni nagyon hasonló a Cuprához. Persze vannak különbségek, de sok a hasonlóság is.

    Ebben az évben inkább a stratégiára koncentrálok majd, hogy hogyan hozzam ki a legtöbbet az autóból. Tanulok majd a tavalyi évből, de az új élményekből is. Másként fog működni a csapat.”

    Azcona bár eredmények tekintetében már bizonyított, még mindig a tapasztalatlanabb pilóták közé tartozik. Tavaly is két sorozatban versenyzett, a TCR Europe mezőnyében bajnok is lett. A spanyol azonban ezért nem tartja reálisnak, hogy a túraautós közösség egyik nagy öregjét, Gabriele Tarquinit egy az egyben pótolja.

    „Nem érzek magamon ilyesfajta nyomást, őszintén. Magamban és a vezetési képességeimben is biztos vagyok, így gondolok az egészre. Amikor vezetek, nyugodt vagyok, és nincs nyomás.

    Tudom, hogy Gabriele Tarquini helyére érkeztem, és ő nagyon jó pilóta volt, nyert bajnoki címeket is. Emiatt egy kis nyomás van, de úgy érzem, képes leszek folytatni az ő sikerei nyomában, és jó eredményeket érek majd el.

    Idén egy jobb autóval, egy jobb csapattal sokkal magabiztosabb vagyok.”

  • Már kész a második benzines Hypercar a Vanwall jóvoltából

    Már kész a második benzines Hypercar a Vanwall jóvoltából

    Legyártották az első Vanwall Vanderwellt, ami a ByKolles Hypercar projektjének alapját képezi majd. A következő két hónapban már pályára is viszik majd.

    Az osztrák csapat indulását a WEC idén visszautasította, mondván, hogy nem bírnak egyik gyártó támogatásával sem. Németország cégjegyzéke szerint azonban a PMC GmbH – ByKolles tulajdonosa – birtokolja a Vanwall név használati jogát is.

    A Vanwall valószínűleg lecsúszott a 2022-es homologizációs határidőt, mivel a váltó nem fért bele az autóba, és ezzel féléves késést okozott.

    A Hypercar kategória 2023-ban bővülést élhet majd meg. Ugyanis a tervek szerint a WEC-be érkezik a Ferrari és a Porsche is. A tengerentúli IMSA-ba pedig a stuttgartiakon kívül a Cadillac, a BMW és az Acura is hasonló autót épít.

    A WEC ilyen szempontból előnyben van, már öt márka rendelkezik megépített konstrukcióval. A technikai élvonalnak szánt LMH (teljesen saját) rendszer szerint a Toyota, a Glickenhaus és a Peugeot után negyedikként a Vanwall (ByKolles) rendelkezik már autóval. Az egységesített alkatrészekkel rendelkező költséghatékonyabb megoldást (LMDh) választók közül eddig egyedül a Porsche/Penske mutatta be új gépét.

    A két fejlesztő pilóta, Tom Dillmann és Esteban Guerrieri a motorsport-total.com értesülései szerint az Autodrom Most aszfaltján próbálhatják ki először az autót április elején.

    „Összejöhetett volna hamarabb is. De miután ACO [Le Mans szervezői – a szerk.] visszautasítottak minket, biztosítani szeretnénk, hogy megfelelő minőségű autót teszünk le az asztalra.” – jelentette ki Colin Kolles, az istálló csapatfőnöke.

    „WEC-re is alkalmas autónk van, magas technikai szinttel. Ez nem sokaknak adatik meg. Ha fogadnak minket, szívesen versenyzünk.”

    A WEC lehetőséget biztosított a LMDh autóknak idén akár versenyenként is nevezni. A részletek azonban még homályosak. Könnyen lehet, hogy a jövőre induló LMH autókra is kiterjesztik majd a lehetőséget.

    Kolles kiemelte, továbbra is három verziót szeretnének létrehozni az autóból: egy erősebb, utcai verziót, és egy versenyszabályoknak megfelelő Hypercart (LMH), és egy kicsit gyengébb, trackday verziót.

  • A Hungaroringen rántotta le a leplet idei autójáról a Lynk & Co

    A Hungaroringen rántotta le a leplet idei autójáról a Lynk & Co

    A WTCR kínai márkája, a Lynk & Co 2022-es festését nálunk leplezte le, miután Mogyoródon tesztelnek a szezonkezdet előtt.

    A Cyan Racing emellett bejelentette a rajtszámokat és a csapatok felosztását is, hiszen még egy autóval bővítették a felállásukat a tavalyi évhez képest.

    Cyan Racing néven továbbra is Yann Ehrlacher (#68) és Yvan Muller (#100) versenyez majd, tehát maradt a családias légkör. Cyan Performance elnevezéssel pedig Thed Björk (#11), Santiago Urrutia (#12) és a visszatérő Ma Qing Hua (#55) indul majd a csapattal.

    A WTCR új szabályai teszik ezt lehetővé, miszerint egy csapat mostantól nem két, hanem három autót indíthat. Viszont minden hétvége előtt ki kell jelölni azt a két autót, amivel a pontokat szerzik majd a csapatbajnokságban.

    Íme az új Lynk & Co:
  • Íme az idei BoP alapállás, innen indul a TCR mezőny

    Íme az idei BoP alapállás, innen indul a TCR mezőny

    A WSC nyilvánosságra hozta a 2022 első részében az összes TCR kategóriára vonatkozó megkötéseket, egyedül az Audi tekintetében volt változás.

    A C típusú motorvezérlés bevezetése óta egyedül a Hyundai váltott karosszériát, így nekik két autójuk is nevezhető a WTCR mezőnyébe. Eggyel nagyobb motorerőt (C5) továbbra is az Audi, a Cupra és a Honda használhat majd.

    A Hyundai és a Lynk & Co ezenkívül még egy hátránnyal kezdenek, 10 mm-rel nagyobb hasmagasság lesz számukra a megkötés, mint a többi márkának. Az Audi visszatér az alap, 70 mm-es szintre, miután tavaly év végén kedvezményt kaptak ehhez képest.

    A balasztok tekintetében továbbra is legnehezebb maximum súllyal a címvédő márka marad, akik már öt autóval lesznek jelen a mezőnyben. Őket a Honda követi 20 kg-mal, illetve az újabb Hyundai 10 kilóval.

    Fontos kiemelni, hogy erre még rájön majd a WTCR külön BoP-je, tehát nem feltétlenül ez lesz végleges megkötés, amivel a világkupa mezőnye indulni fog Pauban.

    A másik változás, amit a WSC hozott, hogy az autók maximum árát megnövelte 1500-zal, 139 ezer euróra.

    A WSC által megállapított paraméterek:
    Márka Típus MV Balaszt Hasm.
    Alfa Romeo
    Giulietta Veloce M5 -10 kg 70 mm
    Giulietta RF M6 -10 kg 70 mm
    Audi
    RS3 LMS SEQ R5 -10 kg 70 mm
    RS3 LMS DSG R6 +20 kg 70 mm
    RS3 LMS TCR
    C5 0 kg 70 mm
    Cupra
    TCR SEQ R5 0 kg 70 mm
    TCR DSG R6 0 kg 70 mm
    Leon Competición
    C5 0 kg 70 mm
    Honda
    Civic FK2 M5 -20 kg 70 mm
    Civic FK7 M5 +20 kg 70 mm
    Civic FK7
    C5 +20 kg 70 mm
    Hyundai
    i30 N M3 +40 kg 90 mm
    i30 N C4 +40 kg 90 mm
    Veloster N M3 +50 kg 90 mm
    Elantra N
    C4 +10 kg 80 mm
    Kia Cee’d M5 -10 kg 70 mm
    Lada
    Vesta Sport M5 +40 kg 80 mm
    Vesta M5 +10 kg 70 mm
    Lynk & Co
    03 TCR M4 +50 kg 80 mm
    03 TCR C4 +50 kg 80 mm
    MG 6 XPOWER M5 0 kg 70 mm
    Opel Astra M6 0 kg 70 mm
    Peugeot
    308 TCR M6 -40 kg 70 mm
    308 Racing Cup M6 -10 kg 70 mm
    Renault Mégane RS M5 -20 kg 60 mm
    Subaru STI M6 -10 kg 70 mm
    Volkswagen
    Golf GTI SEQ R5 -10 kg 60 mm
    Golf GTI DSG R6 -10 kg 60 mm

    narancssárga háttér: tavalyi WTCR autók

  • Lotterer kiszállhat a Formula E-ből a Porsche Hypercarja kedvéért

    Lotterer kiszállhat a Formula E-ből a Porsche Hypercarja kedvéért

    A Porsche Formula E pilótája, André Lotterer olyan tapasztalattal rendelkezik, amit nehéz lenne nélkülözni a márka közelgő Hypercar programjában.

    A belga-német versenyző 2016-ban az Audi WEC-ből való kivonulása után csatlakozott a Porschéhez, akikkel még egy évig volt ott a Le Mans-i rajtrácson.

    Ezután a stuttgarti márka Formula E programjához csatlakozott, és az első versenyen máris dobogót szerzett. Azóta azonban nem jöttek folyamatosan az eredmények, összesen négy dobogója mellett néha még a pontszerzés is nehézkesen ment.

    Legutóbb Mexikóban parádés kettős győzelmet arattak, ezzel érve el az újabb mérföldkövet.

    A The Race szerint azonban Lotterernek ez nem elég a maradáshoz. Ráadásul neki és a Porschénak befejezetlen ügye van Le Mans-ban, amit a verseny 100. évfordulóján orvosolnának. Eddig egyszer vettek részt közösen a versenyen, akkor az élről állt meg az autó, három órával a vége előtt.

    Ha sikerülne a 2023-ban nyernie, az a Porsche 20. győzelme lenne, és Lotterer első közös sikere a márkával.

    A The Race ráadásul azt is jelentette, hogy a Techeetah-nál bizonytalan pénzügyi helyzetben lévő António Félix da Costa már tárgyal a Porsche alakulatával. A Gen3-as autó fejlesztésének első fázisában ugyan nem lenne velük a portugál, a következő szezon kezdetére már készen állna.

    Másik lehetőség, hogy da Costa a – jövőre valószínűleg Maserativá avanzsáló – Venturihoz megy, akik a DS erőforrásaira váltanának.

    Minden attól függ, hogy a Porsche beszáll-e az F1-be, vagy sem. Illetve azzal párhuzamosan mennyire kötelezi el magát a Formula E mellett. A kettő ugyan papíron nem zárja ki egymást, de valószínűleg nem fognak – a Hypercar mellett – két nagyobb projektbe is belevágni.

    A testvérmárka Audi például a Formula E és Hypercar programját is beszüntette az F1-es lehetőség miatt.

  • A BRC Racing is bemutatja a 2022-es WTCR autójuk festését

    A BRC Racing is bemutatja a 2022-es WTCR autójuk festését

    A BRC Racing csapat nyilvánosságra hozta a 2022-es túraautó-világkupa szezonban egyedüliként induló Hyundai által támogatott versenycsapat festését. Mivel az Engstler Motorsport az új idényben Hondára vált, a BRC két autóval fogja a koreai gyártó zászlaját képviselni, a korábbi bajnok Michelisz Norbert mellett az újonc Mikel Azconával.

    A két Elantra N TCR a Hyundai Motorsport hagyományos piros, sötétkék és performance kék színeit kapja, a festés pedig a 2021-ben az autókon szereplő látványvilág továbbfejlesztése. Az elmúlt szezonokban az autókon látott Lukoil márkajelzés azonban már nem szerepel.

    A vizuál egy különleges élő eseményen lepleződött le a Cherasco-i Palazzo Salmatorisban, a BRC Racing műhelyének közelében, és a hangsúly most már az új szezon május eleji, Pau utcáin történő rajtjára való felkészülésre összpontosul. Julien Moncet, a Hyundai Motorsport helyettes csapatfőnöke így nyilatkozott:

    „A Cherascóban megrendezett élő rendezvény remek alkalom volt arra, hogy hivatalosan is elindítsuk ügyfelünk WTCR – FIA World Touring Car Cup szezonját a Hyundai Elantra N TCR-rel, valamint Michelisz Norberttel és Mikel Azconával. A BRC Hyundai N Squadra Corse nyilvánvalóan remek versenyzői felállással rendelkezik idén, és az eseményen való részvétel kiváló alkalom volt arra, hogy találkozzunk Gabriele Rizzóval és a csapat többi tagjával, akik folytatják a felkészülést a szezonra. A Customer Racinget támogató mérnökeinkkel az elmúlt hónapokban elvégezhettek néhány mindent eldöntő tesztet, ami felbecsülhetetlen értékű lesz, amikor a versenyek elkezdődnek. A WTCR mezőnye mindig hihetetlenül szoros, és a győzelmi esélyek szinte azonosak. A csapat és pilótái által elvégzett plusz munka, valamint a 2021 után az Elantra N TCR-rel szerzett egy évnyi tapasztalat remélhetőleg a Hyundai autóit az élmezőnybe juttatja, amikor a versenyek elkezdődnek.”

    Michelisz 2022-ben újra az #5-össel fog versenyezni, Azcona pedig továbbra is a #96-os rajtszámmal.

  • Formula E és endurance pilótákkal teljes a DTM idei mezőnye

    Formula E és endurance pilótákkal teljes a DTM idei mezőnye

    Miután a Red Bull is bejelentette, kit ültetnek a két Ferrariba, ismert, melyik versenyzők fogják vezetni 29 előzetesen is bejelentett idei DTM autót.

    Tavaly a junior kategóriák versenynaptára nem ütközött a túraautós bajnoksággal, idén azonban Helmut Marko nem válogathat juniorjai közül. Így a Red Bull által szponzorált autóversenyzőkhöz fordult.

    A tavaly Albon helyetteseként szolgáló Nick Cassidy, illetve az brazil Stock Car 2016-os bajnoka, Felipe Fraga vezetheti majd az AF Corse két Ferrariját.

    Felipe Fraga, Red Bull AF Corse, Ferrari, DTM, racingline.hu
    Fotó: Julian Kroehl/Red Bull Content Pool

    „Nagyon boldog vagyok, hogy itt is vezethetek. jelentette ki az IMSA-ban és Le Mans-ban is induló brazil. – Ez egy jó lehetőség számomra, az egyik eddigi legnagyobb, úgyhogy jól akarok teljesíteni. Nem jósolhatok eredményeket, de azért vagyok itt, mert győzelmekért akarok küzdeni.

    Tudom, hogy a Red Bullal AlphaTauri AF Corséval ezt tehetjük, mint tavaly. Ugyanúgy, Úgyhogy miért is ne lehetne megint?”

    Nick Cassidy, AlphaTauri AF Corse, Ferrari, DTM, racingline.hu
    Fotó: Julian Kroehl/Red Bull Content Pool

    Nick Cassidy már a WEC-ben is az AF Corse csapatát erősíti Fisichella helyén. Így logikus választás volt az olasz csapat számára. Az AlphaTauri által szponzorált autót azonban valószínűleg nem fogja a teljes szezonban vezetni. Ugyanis a WEC egyszer, a Formula E – az új-zélandi ott az Envision pilótája – pedig kétszer szerepel egy hétvégén a DTM-mel.

    Ez az egyetlen kérdőjel a német túraautó bajnokság mezőnyében. Ezenkívül, ha nem lesz utolsó pillanatban még egy nevező, mint tavaly, akkor 29 autóból áll majd a mezőny a tavalyi 19-hez képest.

    Felipe Fraga and Nick Cassidy, Red Bull, Ferrari, DTM, racingline.hu
    Fotó: Julian Kroehl/Red Bull Content Pool
  • Apját követve, 20 évet várva Thiim WEC bajnokként érkezik a DTM-be

    Apját követve, 20 évet várva Thiim WEC bajnokként érkezik a DTM-be

    Az Aston Martin kétszeres WEC kategória bajnoka, Nicki Thiim egy Lamborghinivel kezdheti meg első DTM szezonját a T3 Motorsport színeiben.

    A dán pilóta (a felső képen jobb oldalt) apja nyomdokait követi, hiszen Kurt Thiim a DTM 1986-es bajnoka volt.

    „Mit is mondhatnék, a karrierem legnagyon álma valóra. Ezzel nőttem fel. Reggelinél, ebédnél és vacsoránál is DTM ment a TV-ben. Persze, az apukám volt a hősöm.

    Számomra mindig is világos volt, hogy a DTM a véremben van, és szeretnék ott versenyezni. Most, hogy ez 20 év után megvalósul T3 Motorsporttal, ennyi kitérő és bajnoki címek után, az egészen különleges. Boldog vagyok, hogy én lehetek az első, aki DTM bajnok fiaként versenyezhet itt.”

    Nicki azonban saját jogán is eredményes versenyzőnek mondhatja magát: 2014-ben a GTE Am kategóriát nyerte meg Le Mans-ban, utána pedig a profik között lett kétszeres bajnok.

    Idén így is megoszlik majd Thiim figyelme a WEC és az IMSA amatőr kategóriái között, ehhez jön majd hozzá a német bajnokság is.

    A dán ezzel a második világbajnok lesz a DTM paddockban, viszont a másik, Timo Bernhard „csak” csapatfőnökként lesz jelen. Ennek megfelelően a csapatfőnöke, Jens Feucht nagy lépésnek nevezte a szerződtetését.

    „Az a tény, hogy Nicki Thiim, egy kétszeres világbajnok bízik meg bennünk, igazi megtiszteltetés. Ő nagyon motivált, szerethető pilóta, tiszta céljai vannak, és a mezőny elején akar lenni, ahogy mi is. Az ő megszerzése a következő nagy lépés a csapat rövidke történetében.”

    A T3 Motorsport 2021-ben egyetlen dobogót szerzett, az idén a Grasser Racing színeiben szereplő Mirko Bortolotti révén.

  • Andrea Cisotti lett a Hyundai Customer Racing új csapatmenedzsere

    Andrea Cisotti lett a Hyundai Customer Racing új csapatmenedzsere

    A Hyundai a télen végrehajtott számos változást követően Andrea Cisottit nevezte ki a Customer Racing programja új menedzserének.

    Andrea Adamo – aki 2015 óta felügyelte az ügyfélversenyzésős részleget – még decemberben jelentette be azonnali távozását a cégtől, míg Andrew Johns ügyfélversenyzésért felelős vezető a hónap elején hagyta el pozícióját.

    Cisotti úgy tölti be majd ezt a pozíciót, hogy 2018 óta a Hyundai-nál ügyfélversenyző mérnökként dolgozott, és a karrierje során a túraautókon belüli széleskörű munkában szerzett tapasztalatokat hozza magával.

    Mielőtt a Hyundai-hoz igazolt volna, Cisotti versenymérnökként dolgozott a Proteam Racing, a JAS Motorsport és az N.Technology WTCC programjaiban, valamint a dán túraautó-bajnokságban és a Porsche Carrera Cupban is szerzett tapasztalatokat Olaszországban és Franciaországban.

    A TCR-ben vállalt kötelezettségei mellett Cisotti – aki korábban ralis versenymérnökként is dolgozott – a Hyundai WRC2 programjában is részt vesz.

    Adamo távozása után közvetlenül Julien Moncet töltötte be a csapatigazgató-helyettesi szerepet.

  • Pau a házigazdája a szezonnyitónak, Most törölve

    Pau a házigazdája a szezonnyitónak, Most törölve

    A WTCR 2022-es szezonja Franciaországban Pau városában veszi kezdetét, miután az idény tervezett nyitóeseményét törölték.

    A cseh Autodrom Most adott volna otthont az első fordulónak április 9-10-i hétvégén, de az FIA Motorsport Világtanácsának legutóbbi, bahreini ülését követő nyilatkozatból kiderült, hogy az eseményre most nem kerül sor.

    Az ukrajnai inváziót követően augusztusban Szocsiban megrendezésre kerülő oroszországi versenyhétvége törlését is megerősítették, így az esemény hivatalosan is kikerült a naptárból.

    A 2022-es versenynaptárban most már csak nyolc rendezvény maradt, amelyek május elején kezdődnek Pau utcáin. A szervező Discovery Sports Events, a cseh és az orosz versenyhétvégék lehetséges helyettesítő helyszíneit vizsgálja.