Kategória: Touring Car

  • Tassi Attiláék is bemutatták a 2022-es WTCR autójuk festését

    Tassi Attiláék is bemutatták a 2022-es WTCR autójuk festését

    A Hondára váltó Team Engstler leleplezte a túraautó-világkupa 2022-es szezonjában használandó festését. Tiago Monteiro és Tassi Attila Civic Type R-je a névadó szponzor LIQUI MOLY színeiben fog futni, a festést pedig a belga művész, Vanuf tervezte, aki már számos hivatalos festést tervezett a Honda túraautó programjaihoz

    A csapat már keményen tesztel az új szezon előtt, amely Pau utcáin kezdődik, a jövő hónap elején. Franz Engstler csapatfőnök, így nyilatkozott:

    „Nagyon várjuk a Hondával és a JAS Motorsporttal való együttműködést, és büszkék vagyunk arra, hogy hosszú távú partnerünk, a LIQUI MOLY egy újabb évben velünk képviselteti magát a WTCR-ben. Hálásak vagyunk a Honda partnerének, a JAS Motorsportnak a kiváló támogatásáért is! Köszönet illeti partnereinket is, a Pagid Racinget, az Eibachot és a RECARO-t, akik szintén technikai támogatást adnak nekünk ezen programban. Tiagóval és Attilával olyan pilótapárosunk van, akikkel erősen képviseltetjük magunkat. Az első tesztek megmutatták, hogy mennyire hasznos a kettejük tapasztalata. Az egész istálló keményen dolgozik, és már nagyon várjuk a szezon kezdetét Pau-ban.”

  • Michelisz négy csapattársat is kap az elektromos kupában

    Michelisz négy csapattársat is kap az elektromos kupában

    A Hyundai Motorsport nem kevesebb, mint öt pilótát jelentett be az ETCR csapatába, köztük Michelisz Norbertet is.

    Az már korábban kiderült, hogy Jean-Karl Vernay csak az elektromos túraautó világkupán indul majd, hozzá csatlakozik a márka két WTCR pilótája, Mikel Azcona és Michelisz Norbert.

    A negyedik autón két korábbi WTCR versenyző, az korábbi Alfa Romeo pilóta, Kevin Ceccon és a Hyundaihoz visszatérő Nicky Catsburg osztozik majd.

    Ezzel Tom Chilton, Augusto Farfus és John Filippi is távozik a csapatból.

    „Megerősítettük a felállásunkat erre a szezonra új pilótákkal, és a tavalyi – többek között – ETCR-es tapasztalatunkkal is.” – jelentette ki Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatfőnök-helyettese.

    „Az ő visszajelzéseik sokat segítettek nekünk, abban, hogy a téli időszak alatt tovább fejlesszünk az autón az új szezonra. Az eddigi adatok alapján nagyon pozitív az irány, és még lesznek további fejlesztéseink az első verseny előtt. Amikor odaállunk majd a kapukhoz, tudni fogjuk, hogy mindent megtettünk.”

    Vernay tavaly második lett Mattias Ekström mögött, aki idén saját csapatát indítja majd a bajnokságban.

    „Tavaly megmutattuk, hogy a Hyundai Veloster N ETCR versenyképes a pályán is, és erősen zártunk a Pau-Arnosban a Hétvége Királya címmel. 2022-ben még egy lépést szeretnénk előre tenni. Nekem már van tapasztalatom az autóval és a bajnoksággal is. Tudom, milyen a kaszni egyensúlya, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy ismét a bajnoki címért küzdjek. De kemény menet lesz.” – ismerte el a francia pilóta.

    Azcona csak egy hellyel végzett Vernay mögött, igaz, még a Cupra színeiben:

    „Nagyon izgatottan várom az ETCR második szezonját, az elsőt a Hyundai Motorsporttal. A tapasztalatom miatt egy kicsit jobban bízom magamban, így a bajnoki cím a cél. Tavaly jó volt a Hyundai, főleg az év második felében. Fel tudtunk készülni a tesztek alatt, és fejlesztettünk az autón csapatként.”

    Ceccon legutóbb 2019-ben szerepelt a WTCR-ben, ő szerezte az Alfa Romeo első győzelmét. Azóta hazája TCR bajnokságában versenyzett, tavaly második lett.

    „Örülök, hogy csatlakozhatok a Hyundai Motorsporthoz a 2022-es ETCR szezonra, mindent bele fogok adni a jó eredményekért. Bár csak részben lesz enyém az autó 100%-ot fogok nyújtani a pályán.

    A Velostert vezetni igazi kihívás, de hihetetlen, ha azt nézzük, milyen gyorsan fejlődött az elektromos autók technológiája az elmúlt években. A TCR-hez képest a vezetési stílus is más, hasonló a hátsó kerék meghajtáshoz, azok közül, amivel már volt tapasztalatom.”

    Catsburg volt egyedül korábban Michelisz csapattársa, ő 2020-ben amerikai elköteleződése miatt azonban nem tudott teljes WTCR szezont futni. Most viszont – a Corvette GTE-program végével – visszatér a Hyundaihoz.

    „Mindig is ki akartam próbálni az ETCR-t. Ez egy új sorozat, jó lehetőségekkel. Jó ismét a Hyundai Motorsporttal lenni, miután a WTCR-ben is versenyeztünk, szeretném nekik megköszönni a lehetőséget. Az elektromos versenyzést tekintve újonc vagyok, úgyhogy érdekes volt az első néhány menet, de hamar belerázódtam, és felvettem a ritmust.”

    Michelisz Norbert felvillanyozva várja a 2022-es szezont

  • A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

    A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

    Ahogy 1964-ben az eredeti Ford GT40 prototípus esetében, úgy a Ford az új GT Heritage Edition kivitel (a 2022-es Ford GT Holman Moody Edition) bemutatásához is New York-ot választotta helyszínül.

    Ez is egyértelműen jelzi, hogy a legújabb 2022-es Heritage Edition változat a GT40 MK II versenygép előtt tiszteleg, amely 1966-ban mindhárom dobogós helyet megszerezte a híres 24 órás Le Mans futamon.

    “Az összes eddigi Ford GT Heritage Edition fényezéséhez hasonlóan a Holman Moody Heritage Edition változatról sem hiányozhatnak a jellegzetes arany és vörös árnyalatok, amelyek a győztes 1966-os gépeket idézik,” mondta el Mike Severson, a Ford GT programigazgatója. “Az egyik legismertebb Ford GT40 versenyautó inspirációjával megalkotott új Ford GT a Holman Moody versenycsapat mindenkit túlszárnyaló innovatív szellemiségének állít emléket.”

    A Holman Moody csapat nagyon fontos szerepet játszott a GT40 győzelmeiben. Az 1965-ös Le Mans futam után a Ford azzal bízta meg Holman Moodyt (és a Shelby Americant), hogy dolgozzák át a GT40 MK II-est. 1966 januárjában a P/1016 alvázszámú autó nyolc nap alatt 265 kört futott egyfajta guruló laboratóriumként, hogy a csapat alaposan letesztelhesse az újratervezett, immár sokkal hatékonyabb fék-, futómű- és abroncsbeállításokat, sőt még egy kísérleti automata sebességváltót is kipróbáltak. A mérnökök szeme előtt egyetlen cél lebegett: megnyerni az 1966-os Le Mans futamot.

    Ez az innovatív szemlélet ma is él, amit tökéletesen példáz a 2022-es Ford GT versenykész szerkezete, váltófülekkel kapcsolható hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltója és karbonszálas karosszériája.

    Az ultra-limitált darabszámban készített GT Holman Moody Edition szupersportkocsit a 2022-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon láthatja először a nagyközönség, méghozzá az eredeti P/1016 alvázszámú Holman Moody Ford GT40 MK II-es gép mellett.

    A legújabb Heritage Edition modellváltozat az eredeti versenyautó előtt tiszteleg, amellyel a Ford mindhárom dobogós helyet megszerezte

    A limitált darabszámú szupersportkocsi egyedi arany-vörös fényezését Oxford White színű körökben virító 5-os rajtszám egészíti ki az ajtókon, a gépháztetőn és a hátsó légterelőn; pontosan úgy, ahogyan az 1966-os Ford GT40-esen volt, amivel Holman Moody versenyzett. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan, fényes karbonszálas elemek is, például a 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. A feketére lakkozott Brembo® féknyergeket ezüstszínű grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is.

    A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, hiszen szénszál borítja a küszöböket és a középkonzolt is, az ajtópaneleken pedig matt színű 5-ös rajtszámok láthatók. A szintén karbonvázas ülések ébenfa árnyalatú Alcantara® kárpitozását aranyszínű varrás díszíti, az ülőfelületen és a fejtámlán pedig dombornyomású GT embléma látható. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Alcantarával burkolták, az oszlopokat és a tető belső felületét pedig exkluzív Ebony Alcantara kárpit fedi.

    A műszerfal és az ülés mögötti merevítő X-idomon aranyszínű berakások láthatók, amelyek jól passzolnak a kapcsolópanelek, a küszöbidomok és az A-oszlop alsó felének karbonszálas matt borításához. A kormánykereket fekete fonallal varrott Ebony Alcantara borítja, a duplakuplungos váltó kormánykapcsolóit pedig – a külső fényezéshez illeszkedve – Holman Moody Gold árnyalatúra festették.

    Tovább gyarapodik a Heritage Edition sorozat

    A Ford GT Heritage Edition modellek a típus emlékezetes versenygyőzelmeit örökítik meg, köztük természetesen a Le Mans-ban aratott diadalokat is. A rendkívül korlátozott darabszámban gyártott sorozatban immár a kilencedik modellváltozatot adja ki a Ford, és ezekből kettő jelenleg is gyártásban van.

    • 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition amely a 16-os rajtszámú Alan Mann Ford GT MK I könnyű építésű kísérleti prototípus előtt tiszteleg, ami kijelölte az 1966-os Le Mans-i hármas győzelemhez vezető utat; az autót jelenleg is gyártják
    • 2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition, ami az első öt eredeti Ford GT prototípus előtt tiszteleg; az autót jelenleg is gyártják
    • 2021-es Ford GT Heritage Edition, amely a 98-as rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; az autót Ken Miles és Lloyd Ruby vezették az 1966-os Daytona futamon, ahol a Ford megszerezte az 1-2-3-5. helyezést, és a Ford GT40 Mk II fantasztikus évadot zárt; az autóból mindössze 50 darab készült
    • 2020-as Ford GT ’69 Gulf Livery Heritage Edition, amely az 1969-es Le Mans-győztes, 6-os rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg; az autóból mindössze 50 darab készült
    • 2019-es Ford GT ’68 Gulf Livery Heritage Edition, amely az 1968-as Le Mans-győztes, 9-es rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg; az autóból mindössze 39 darab készült
    • 2018-as Ford GT ’67 Heritage Edition, amely az 1967-es Le Mans-győztes, 1-es rajtszámú Ford GT40 Mk IV előtt tiszteleg; az autóból mindössze 50 darab készült
    • 2017-es Ford GT ’66 Heritage Edition, amely a 2-es rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; az autót Bruce McLaren és Chris Amon vezették az 1966-os Le Mans futamon; az autóból mindössze 27 darab készült
    • 2006-os Ford GT Gulf Livery Heritage Edition, ami a GT40 két egymást követő, 1968-as és 1969-es Le Mans 24 órás futamgyőzelmének emlékére készült ; az autóból mindössze 343 darabot gyártottak

    A 2022-es Ford GT Holman Moody Heritage Edition modellt a kiválasztott Ford GT vásárlók rendelhetik meg, akik már idén ősszel megkapják autójukat.

  • Yvan Mullerről elnevezett kanyarral is bővül a WTCR versenynaptára

    Yvan Mullerről elnevezett kanyarral is bővül a WTCR versenynaptára

    Miután a cseh és az orosz hétvégét is törölték a WTCR-ben, két új európai helyszín került a 2022-es versenynaptárba.

    A két új forduló az európai szezon végére került, a három ázsiai verseny elé.

    „Amikor bejelentettük, hogy Csehországba és Oroszországba sem megyünk idén, rögtön ígéretet tettünk arra, hogy minél hamarabb helyettesítő versenyeket szervezünk, és bejelentjük őket, amint megvan a Motorsport Világtanács (WMSC) jóváhagyása.” nyilatkozta a bejelentésről Jean-Baptiste Ley, a WTCR igazgatója.

    „Nagyon elégedettek vagyunk azzal, hogy az FIA és helyi promóterek segítségével véglegesíteni tudtuk az új versenyeket. Mindkét helyszín új lesz a WTCR számára, ezzel egy új izgalmi tényezőt viszünk a pályára, ami megkavarja majd a versenyeket.”

    Olaszország Tarquini visszavonulása ellenére visszatér, de nem a tavalyi verseny helyszínére, Adriára, hanem az első Motorsport Játékok és ETCR forduló helyszínére, Vallelungába látogat majd a mezőny.

    A másik pálya a francia Anneau du Rhin lesz, ezzel az első és utolsó európai versenyre is a címvédő Yann Ehrlacher hazájában kerül majd sor.

    „Vallelunga már bejáratott túraautós helyszín. Anneau du Rhin pedig Elszász rágióba tekint nekünk betekintést, ami folyamatosan szerepet játszik az autóipar történéseiben. Innen érkezett a WTCR két legsikeresebb pilótája, Yvan Muller és Yann Ehrlacher is, akik már hat bajnoki címmel rendelkeznek.”

    A francia pálya különlegessége, hogy a majd használt, 3,7 km-es vonalvezetésen is megtalálható az Yvan Mullerről elnevezett sikán, méghozzá közvetlenül a Loeb-kanyar előtt.

    A WTCR idei versenynaptára:
    Dátum Forduló Helyszín
    1 05.08. 🇫🇷 Franciaország Pau-Ville
    2 05.28. 🇩🇪 Németország Nordschleife
    3 06.12. 🇭🇺 Magyarország Hungaroring
    4 06.26. 🇪🇸 Spanyolország Aragón
    5 07.03. 🇵🇹 Portugália Vila Real
    6 07.24. 🇮🇹 Olaszország Vallelunga
    7 08.07. 🇫🇷 Elzász Anneau du Rhin
    8 10.09. 🇰🇷 Dél-Korea Inje Speedium
    9 11.06. 🇨🇳 Kína Ningbo
    10 11.20. 🇲🇴 Makaó Guia Circuit
  • Michelisz Norbert felvillanyozva várja a 2022-es szezont

    Michelisz Norbert felvillanyozva várja a 2022-es szezont

    Michelisz Norbert új kihívással egészíti ki idei, WTCR-es szereplését.

    A mai napon Michelisz és az ETCR is közlemény adott ki, melyből kiderül, hogy a magyar versenyző a túraautó-világkupával párhuzamosan az ETCR-ben is teljes szezont teljesít 2022-ben.

    Az elektromos túraautó-bajnokság új terep Michelisz számára, de már várja, hogy ebben is kipróbálhassa magát.

    „Vágytam arra, hogy próbára tehessem magam ezzel a versenyzőként óriási kihívást jelentő technológiával. Hálás vagyok a Hyundai Motorsportnak, hogy idén megadja nekem erre a lehetőséget a WTCR-ben való szereplésem mellett, amely így számomra tökéletes kombináció” – áll Michelisz közleményében.

    Sűrű lesz a szezon

    Intenzívebb és változatosabb szezon vár Norbira és rajongóira.

    „Nagyon sűrű idény vár rám a párhuzamos szerepvállalással, ezért a szokásosnál korábban elkezdtem a fizikai és mentális felkészülést. Látom magam előtt a példákat, hogy más versenyzők jól össze tudták hangolni a WTCR-t és az ETCR-t tavaly, úgyhogy nekem is sikerülnie kell. Nem szeretném, hogy az egyik a másik rovására menjen, épp ellenkezőleg, bízom benne, hogy csak profitálhatok a dupla szezonból” – tette hozzá.

    Hyundai ETCR
    Fotó: FIA ETCR

    „Jelen pillanatban a WTCR az első, mert abban érzem magam esélyesebbnek, de majd meglátjuk, hogyan alakul a szereplésem itt és ott a második-harmadik forduló után, úgyhogy előre nem szeretnék prioritásokat megfogalmazni. Mindkét bajnokságban a lehető legtöbbet akarom kihozni magamból.”

    „Az elmúlt másfél-két hónapom elképesztően intenzív volt a kettős felkészülés miatt, és hasonló lesz a folytatás is. Ezt nem panaszként írom, sőt: ha eddig azt mondtam, hogy szerencsés vagyok, mert azt csinálhatom, amit szeretek, akkor mostantól duplán szerencsés vagyok.”

    Az első versenyhétégére május 6-8-án kerül sor Franciaországban, ugyanazon a hétvégén, amelyiken a WTCR szezonja is elrajtol.

    Az elektromos ETCR versenyautókról tavaly Nagy Dani mesélt a Racingline.hu-nak, meglátásait az alábbi videóban megnézheted/meghallgathatod:

  • Új elnöke lett a Hyundai Motorsportnak

    Új elnöke lett a Hyundai Motorsportnak

    A Hyundai Motorsport bejelentette, hogy Seon-Pyung „Sean” Kim veszi át Scott Noh helyét a vállalat elnöki székében.

    Noh új pozíciót tölt be a Hyundai-nál Koreában, miután eddig felügyelte a vállalat motorsportrészlegét, amely a Túraautó Világkupa és a Rali Világbajnokság címeit szerezte meg, valamint az ETCR eTouring Car Világkupa első gyártóinak egyike lett, amely elkötelezte magát a szériában. Így nyilatkozott:

    „Nagyszerű lehetőség és tapasztalat volt, hogy a Hyundai Motorsporttal dolgozhattam, egy erős csapattal, akikkel sok emlékezetes pillanatot tölthettem. Megtiszteltetés volt ezt a csapatot két gyártói címhez juttatni a WRC-ben, és a tervezett költözés részeként visszatérek Koreába egy új kihívásért, az Alzenauban eltöltött idők boldog emlékeivel a hátam mögött.”

    Kim két évtizedes tapasztalatot visz magával a járműfejlesztés területén, és több évet dolgozott annak a csapatnak a tagjaként, amely a Hyundai WRC-bevezetésének előkészítésében segédkezett. Új szerepében Kim a WRC, a WTCR és az ETCR folyamatban lévő programjait fogja irányítani, és felügyeli a Hyundai ügyfélversenyzői részlegét is. Ennyit tett hozzá:

    „Nagy örömmel veszem át Scott-tól a Hyundai Motorsport elnöki szerepét, és folytatom azt a munkát, amelyet az elmúlt négy évben olyan sikeresen irányított. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy már 2014-ben is dolgozhattam a járműfejlesztésen a WRC-be való nevezésünk előkészítése során, így az évek alatt végignézhettem, ahogy a vállalat egyre erősebbé válik. Izgalmas időket élünk a Hyundai márkánál, hiszen a hibrid technológia a WRC-ben és az elektromos versenyzés az ETCR-ben releváns technológiatranszfert teremt a motorsport és a nagyteljesítményű személyautóink között.”

  • A Comtoyou Racing megerősítette Girolamit, Coronelt és Davidovskit

    A Comtoyou Racing megerősítette Girolamit, Coronelt és Davidovskit

    A Comtoyou Racing idén három új generációs Audi RS 3 LMS versenyautót állít a TCR Europe rajtrácsára Tom Coronel, Franco Girolami és Viktor Davidovski pilótáknak. Jean-Michel Baert, a csapatfőnök így nyilatkozott:

    „Nagyon lojálisak maradunk a TCR Europe-hoz, mert ez egy rendkívül professzionális, magas szintű és ugyanakkor élvezetes bajnokság. A bajnokság viszonylag kis létszámú stábja csodákat művel, és a sportszinvonal évről évre nő. Az elmúlt pár szezonban kiváló eredményeket értünk el: 2020-ban két bajnoki címet szereztünk, tavaly pedig egy jól megharcolt második helyet. Magától értetődik, hogy ambícióink újra ebbe az irányba mutatnak.”

    Coronel tavaly a negyedik helyen végzett az alakulattal, de a 2022-es szezonra két új csapattársat kap. Girolami tavaly Hondával versenyzett a PSS Racing Team színeiben, és a bajnok Mikel Azconával vívott kemény küzdelem után a második helyen végzett. Ő ennyit mondott:

    „Nagyon örülök, hogy a Comtoyou Racing, az Audi Sport és Viktor Davidovski bizalmat szavazott nekem a TCR Europe 2022-es idényére. Igen várom már, hogy vezethessem és megismerjem az új Audi RS 3 LMS-t, ahogy azt is, hogy elkezdhessem a munkát az istállóval. Szeretnék minél több kilométert begyűjteni, hogy az első versenyen a portugáliai Portimãóban jó teljesítményt nyújthassak. Nagy kihívás vár ránk, hogy megvédjük a csapat és a márka becsületét, ezért mindent beleadok majd, 110%-ot.”

    Davidovski Girolamival együtt versenyzett a PSS Racing Teamnél tavaly, és a 16. helyen végzett az összesítésben. Ő ennyit tett még hozzá:

    „Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani Francois Verbistnek, aki hisz bennem és lehetőséget ad nekem, hogy a Comtoyou Racing és az Audi család tagja lehessek Sokkal több tapasztalattal bírok, és egy mesés csapat tagja leszek, ráadásul az új Audi RS 3 LMS volánja mögött. Mindent bele fogunk adni, hogy megérdemeljük a bizalmat, amit kaptunk. Végül pedig megtiszteltetés nekem, hogy Tom Coronel és Franco Girolami csapattársa lehetek.”

  • A CUPRA partnere az EKS lesz a 2022-es ETCR szezonban

    A CUPRA partnere az EKS lesz a 2022-es ETCR szezonban

    Mattias Ekström EKS csapata egyesíti erőit a Cuprával a 2022-es ETCR – eTúraautó Világkupára, amely a teljesen elektromos túraautó sorozat első szezonja lesz, mint hivatalos FIA sorozat.

    A Cupra tavaly elhódította a pilóták és a gyártók bajnokságát is a PURE ETCR első szezonjában, Ekström pedig a Zengő Motorsport négy pilótával felálló csapat tagjaként szerezte meg a bajnoki címet. Így, hogy a Zengő már nem vesz részt a programban, az EKS mostantól a Cupra e-Racer gépének további fejlesztését is vállalja, és több olyan munkatársat is igénybe vesznek, akik tavaly az autók üzemeltetéséért voltak felelősek. Dr. Werner Tietz, a Cupra kutatásért és fejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke így nyilatkozott:

    „Nagy elégedettséggel jelentjük be ezt az izgalmas új partnerséget a Cupra és az EKS csapat között. Ez az új együttműködés lehetővé teszi, hogy még tovább fejlesszük a Cupra e-Racert, miközben célunk a futamgyőzelmek és az egymást követő ETCR bajnoki címek megszerzése. Most, hogy az ETCR teljes mértékben az FIA által felügyelt világkupává vált, nem is lehetnénk motiváltabbak, amikor a 2022-es sorozat májusi, franciaországi nyitófordulójára készülünk.”

    Az autók mostantól a Cupra EKS logóival fognak szerepelni, és Ekström bizik benne, hogy a csapat az előttünk álló év során képes lesz harcba szállni az első helyezésekért:

    „A Cuprával való új partnerségünk izgalmas időszakot jelent az EKS csapatnak, mivel belépünk az elektromos versenyzés világkupájába. Mint mindig, most is a győzelemért vagyunk az ETCR-ben, és a Cupra EKS teljesen a következő szezonra összpontosít. Osztozunk a sport iránti szenvedélyben, és közösen várjuk, hogy a Cupra EKS zászlaja alatt még sok futamgyőzelmet és bajnoki címet szerezzünk.”

    A csapat április 19-én jelenti be a pilótáit a 2022-es szezonra, amely május 6-8-án kezdődik Pau-ban.

  • A Toyota és a FIAT is közelebb került a TCR homologizációhoz

    A Toyota és a FIAT is közelebb került a TCR homologizációhoz

    A Toyota és a FIAT friss TCR modelljei közelebb kerültek a teljes homologizációhoz, miután elindult az a folyamat, amely lehetővé teszi, hogy mindkét autó aktív versenyen indulhasson.

    A Toyota Corolla GRS TCR-t az argentin Toyota Gazoo Racing fejlesztette, és feltehetően Dél-Amerikában debütál majd a versenyen, míg a FIAT Tipo-t a Tecnodom Sport csapat építette – amely 2020-ban egyetlen TCR Europe versenyen indította az autót szabadkártyásként, és Luca Rangoni vezetésével a 13. legjobb eredményt érte el.

    Mindkét autót a Pininfarina szélcsatornájában tesztelték a leszorítóerő és a légellenállás felmérésére, a hátsó szárnyat különböző konfigurációkra állították be, hogy a pályán tapasztalható változásokat reprodukálják.

    A két autó tömegközéppontját vizsgálták a Németországban egy forgó emelvényen végzett teszt során, a motorok próbapadi tesztelésére pedig az ORAL Engineering modenai létesítményeiben került sor. A motortesztek során az erőforrást egy tesztcellába helyezik, ahol a teljesítmény- és nyomatékgörbéket mérnek, és ellenőrzik a motortérképeket különböző teljesítménykonfigurációkban.

    Az új LADA Vesta Sport TCR motorjával ugyanilyen teszteket végeznek.

  • Michelisz szerint tavaly az Elantra még nem volt a határon

    Michelisz szerint tavaly az Elantra még nem volt a határon

    A BRC Racing Team pilótája, Michelisz Norbert az új autó a második évben sokat javulhat, és egyenletesebb teljesítménnyel a bajnoki címre is lesz esélyük.

    Az Elantra tavaly váltotta az i30-at, és négy győzelmet aratott, a magyar versenyzővel a volán mögött Mostban.

    „Többé-kevésbé ugyanaz lesz az autó. – nyilatkozta a 2019-es WTCR bajnok a TouringCarTimes-nak. – Gyakorlatilag nulláról kezdtünk a 2021-es teszteken. Sok volt az autóban, de nem tudtuk belőle kihozni a maximumot minden hétvégén.

    Így, egy évvel a hátunk mögött – és annak megfelelő adatmennyiséggel – nem tettük gyorsabbá az autót, de megértettük. Ezzel hétvégéről-hétvégére, pályáról-pályára kiegyensúlyozottabbak leszünk. Az autóban rejlő lehetőségek sem változtak, mindössze jobban ki tudjuk majd használni őket rendszeresebben.”

    A magyar versenyző kiemelte, már év elejétől szükség van a jó eredményekre. De a téli időszakban elvégzett munkával szerinte sikerült betoldozni az autó gyengepontjait.

    „Tavaly a Nürburgringen jobb volt az autó, mint reméltük, aztán Estorilban nem annyira. Az időmérőn szenvedtünk, a versenyeken nem. Aztán ugyanúgy váltakoztak az eredmények. A Hungaroringen és az Adrián sem voltunk olyan jók, mint lehettünk volna.

    Ha a bajnokságért akarsz küzdeni, akkor kiegyensúlyozott autóra van szükség. Persze, jó az, ha gyors a gép, de még fontosabb, hogy megértsük, és a legjobbat hozzuk ki belőle.” – emelte ki még egyszer Michelisz.

    A Hyundai idén csak két autót indít, és egy új csapattárs, Mikel Azcona csatlakozott a koreai márkához.