Kategória: Touring Car

  • Új márka csatlakozott a TCR kategóriába

    Új márka csatlakozott a TCR kategóriába

    A WSC bejelentette, hogy végrehajtották a Fiat Tipo homologizációs folyamatát, így az autó már részt vehet a TCR bajnokságokban.

    Az autót nem az olasz gyár, hanem a Tecnodom Italy elnevezésű csapat építette, akik a TCR Italy keretein belül fogják majd indítani a Tipót. A konstrukció jelenleg még a legkezdetlegesebb M típusú motorvezérléssel van felszerelve, abból az 5-ös erősségű, tehát 100% motorerőt nyújtó verziót használják majd.

    Ami a BoP-t illeti, az olaszok nem kaptak plusz súlyt, de a hasmagasságot meg kell emelniük 10 mm-rel.

    A Toyota homologizációját is most végzik, de az argentin fejlesztésű autóról még nem érkezett hír.

    A WSC jelenlegi, TCR autókra vonatkozó BoP-je:
    Márka Típus MV Balaszt Hasm.
    Alfa Romeo
    Giulietta Veloce M5 -10 kg 70 mm
    Giulietta RF M6 -10 kg 70 mm
    Audi
    RS3 LMS SEQ R5 -10 kg 70 mm
    RS3 LMS DSG R6 +20 kg 70 mm
    RS3 LMS TCR C5 0 kg 70 mm
    Cupra
    TCR SEQ R5 0 kg 70 mm
    TCR DSG R6 0 kg 70 mm
    Leon Competición C5 0 kg 70 mm
    Fiat Tipo
    M5 0 kg 80 mm
    Honda
    Civic FK2 M5 -20 kg 70 mm
    Civic FK7 M5 +20 kg 70 mm
    Civic FK7 C5 +20 kg 70 mm
    Hyundai
    i30 N M3 +40 kg 90 mm
    i30 N C4 +40 kg 90 mm
    Veloster N M3 +50 kg 90 mm
    Elantra N C4 +10 kg 80 mm
    Kia Cee’d M5 -10 kg 70 mm
    Lada
    Vesta Sport M5 +40 kg 80 mm
    Vesta M5 +10 kg 70 mm
    Lynk & Co
    03 M4 +50 kg 80 mm
    03 C4 +50 kg 80 mm
    MG 6 XPOWER M5 0 kg 70 mm
    Opel Astra M6 0 kg 70 mm
    Peugeot
    308 M6 -40 kg 70 mm
    308 Racing Cup M6 -10 kg 70 mm
    Renault Mégane RS M5 -20 kg 60 mm
    Subaru STI M6 -10 kg 70 mm
    Volkswagen
    Golf GTI TCR SEQ R5 -10 kg 60 mm
    Golf GTI TCR DSG R6 -10 kg 60 mm
  • Még Bergert is meglepte, hogy Loeb érkezik a DTM-be

    Még Bergert is meglepte, hogy Loeb érkezik a DTM-be

    Ogier után egy másik Sébastien, Loeb is kipróbálja magát a DTM-ben. Gerhard Berger, a sorozat első embere korábban legendákat csábított volna a sorozatába, de ehhez nem volt köze.

    A Red Bull DTM programjában két Ferrari indul majd az AF Corse felkészítésével, amelyeket Nick Cassidy és Felipe Fraga vezet majd. Előbbi azonban már korábban elígérkezett az Envision Formula E csapatába, és a WEC-ben is szerepel.

    Helyén a Red Bull által szponzorált Sébastien Loeb indul majd, így lesz ez a szezonnyitó portimaói fordulóban is. A francia világbajnok ezen kívül a Rally világbajnokság néhány fordulójában és az Extreme E-ben is indul.

    A második alkalom, amikor túraautóba ülhet, a Norisringen lehet, amikor Cassidy a Formula E vancouveri versenyén vesz majd részt. Utána Spában állhat rajthoz, a WEC fuji hétvégéjével párhuzamosan.

    „Nem, Loeb egy az egyben a Red Bull ötlete volt – a meglepetésemre. válaszolta Berger, amikor arról kérdezték, köze volt-e a dologhoz. – Thomas [Uberall, a marketing főnök] a Red Bulltól azt mondta, hogy a mi ötletünk volt, számomra akkor állt össze a kép.”

    Loeb számára nem lesz ismeretlen a pályaversenyzés, hiszen korábban második lett Le Mans-ban, illetve futamgyőzelmeket szerzett a WTCC-ben.

    Berger azért üdvözölte a francia pilóta érkezését:

    „Ő egy kilencszeres világbajnok, abba a kategóriába esik, mint Valentino [Rossi].” – utalt arra, hogy korábban a motoros legendát szerette volna megszerezni.

    „Akárhol is versenyzett, mindig addig űzte az álmát, amíg élre nem került. Még a Bajnokok Tornáját is megnyerte Sebastian Vettel ellen.

    Mindig hihetetlen teljesítményt nyújt. Amikor azt hallom a pilótáktól, hogy ők együléses specialisták, azt mondom, badarság! Egy versenyző mindent tud vezetni, vagy semmit sem. Loeb erre egy kiváló példa.”

    A nagy tapasztalatú osztrák rögtön párhuzamot vont egy híres régebbi versenyzővel is:

    „Walter Rohrl ilyen volt, ő is csak beugrott az autóba, és vezetett. Sebastian Vettel is, aki mindent vezetett és élvezett. Mindig öröm és áldás ilyen pilótákkal találkozni.”

  • A Romeo Ferraris megtartja Luca Filippit az új ETCR idényben is

    A Romeo Ferraris megtartja Luca Filippit az új ETCR idényben is

    A Romeo Ferraris megerősítette, hogy Luca Filippit egy újabb szezonra szerződtette az Alfa Romeo Giulia ETCR volánja mögé.

    Filippi tavaly a PURE ETCR-ben versenyzett a csapattal, és Koppenhága utcáin dobogós helyezést ért el, majd a bajnoki tabella hetedik helyén végzett. Most pedig Maxime Martin mellett áll majd rajthoz az ETCR első teljes FIA-sorozataként induló évben. Az ETCR programját megelőzően Filippi a Romeo Ferraris által épített Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR-rel is versenyzett a Túraautó Világkupa kiválasztott futamain. Így nyilatkozott:

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy a tavalyi pozitív tapasztalatok után továbbra is a Romeo Ferrarishoz tartozom. Megújíthatom ezt a kihívást az FIA ETCR bajnokságban, egy innovatív és lenyűgöző világban. Egyből meg tudtuk mutatni a Giulia ETCR projektben rejlő potenciált, és a 2022-es szezonra még fontosabb eredményekre törekszünk. Igen versenyképes ellenfelek ellen fogunk küzdeni, de emellett kiváló technikai alapokkal. Tudom, hogy egy olyan munkacsoportra számíthatok, amellyel már a kezdetektől fogva remekül éreztem magam. Megtiszteltetés lesz együtt folytatni Michela Cerrutival, Mario Ferrarival és a csapat többi tagjával.”

    Michela Cerruti csapatfőnök is elmondta, hogy örül, hogy Filippi továbbra is a program része marad:

    „Luca a csapatunk családtagjává vált, köszönhetően tehetségének és tapasztalatának, amit nem kell bemutatni, de mindenekelőtt azon emberi kapcsolatnak, ami a közel kétéves együttműködés során kialakult. Nagyon örülök, hogy újra a FIA ETCR versenyzői csapatunkban van, ahol egyértelmű a közös célunk: hasznosítani azt, amit az elmúlt szezonban tanultunk, és az élmezőnyben harcolni ebben a gyorsan fejlődő bajnokságban minden futamon.”

  • A Comtoyou Racing Audikban: Bennani, Coronel, Berthon és Magnus

    A Comtoyou Racing Audikban: Bennani, Coronel, Berthon és Magnus

    A Comtoyou Racing négy Audi RS 3 LMS versenyautóval tér vissza az FIA WTCR rajtrácsára a 2022-es szezonban: Mehdi Bennani, Tom Coronel, Gilles Magnus és Nathanaël Berthon lesznek a pilótáik. Francois Verbist, a Comtoyou Racing csapatvezetője így nyilatkozott:

    „A Comtoyou Racing kezdete óta, Jean Michel irányításával az volt a célunk, hogy a folytonosságra és a lojalitásra összpontosítsunk versenyzőinkkel és partnereinkkel Ezért is örülök annak, hogy az ötödik egymást követő szezonban is jelen lehetünk a WTCR-ben, az Audi Sport fő partnereként.”

    A csapat pilótafelállása 2021-ből szinte változatlan marad, kivéve az, hogy a marokkói Bennani visszatér, aki a tavalyi második helyezett Frédéric Vervisch-t váltja. Bennani 2020-ban a Comtoyou Racing színeiben szerezte meg a TCR Europe bajnoki címét, tavaly a Sebastien Loeb Racing színeiben versenyzett a TCR Europe-ban, és az ötödik helyen végzett. Legutóbb 2019-ben indult a WTCR-ben, amikor a 25. helyen végzett az SLR színeiben. Így folytatta Verbist:

    „Az, hogy Gilles-szel, Nathanaëllel és Tommal folytathatjuk a közös munkát, egy logikus lehetőség volt. A negyedik versenyzőnkkel is nagyon boldog vagyok, hiszen 2020-ban Mehdivel megszereztük a bajnoki címet a TCR Europe-ban. A szezon előtti tesztjeink jól sikerültek, és elégedett vagyok a technikai csapatunk munkájával és a négy pilótám teljesítményével. Nagyon várom, hogy elkezdjük a küzdelmeket Pau utcáin”.

    A Comtoyou Racing nevezésével 15-re emelkedik az eddig megerősített autók száma a 2022-es FIA WTCR mezőnyben.

  • Maxime Martin lesz az egyik Romeo Ferraris pilóta az ETCR szezonban

    Maxime Martin lesz az egyik Romeo Ferraris pilóta az ETCR szezonban

    A Romeo Ferraris megerősítette Maxime Martint, mint a 2022-es FIA ETCR idényük első versenyzőjét. Így nyilatkozott az érintett:

    „Nagyon örülök, hogy egy olyan élvonalbeli bajnokságban mutatkozhatok be, mint az FIA ETCR, és hogy először mérettethetem meg magam egy olyan elektromos versenyautó volánja mögött, mint a Romeo Ferraris Giulia ETCR, amely már 2021-ben is nagy potenciált mutatott.”

    A belga tavaly bizonyos GT-futamokon vett részt, 2014 és 2017 között pedig a DTM-ben versenyzett a BMW színeiben, és az első két szezonjában az összesítésben a hetedik helyen végzett. Így folytatta Martin:

    „Sokéves tapasztalatom van a zárt karosszériás autókkal, és a túraautó-versenyek számomra szinte visszatérést jelentenek a múltba. Nyilván most ott van a kíváncsiság és a lelkesedés, amit ez az új technikai kihívás nyújt. Nagyon várom, hogy hozzájáruljak a csapat sikereihez, hogy együtt fejlődjünk és nagyszerű eredményeket érjünk el, tudva, hogy egy nagyon jó képességű emberekből álló alakulattal fogok együtt dolgozni.”

    A csapat, amely továbbra is Alfa Romeo Giulietta ETCR-eket indít majd, még nem erősítette meg, hogy Martin kiket kap csapattársaknak. Michela Cerruti, a Romeo Ferraris csapatfőnöke így nyilatkozott róla:

    „Egy Maxime Martin kaliberű versenyzőt üdvözölni a csapatunknál nagy büszkeség a Romeo Ferrarisnak, és megerősíti a Giulia ETCR projekt születése óta végzett kiváló munkánkat. Maxime most debütál az elektromos autók versenyein, de hosszú karrier áll a nagy teljesítményű autók terén, például a GT3 és a DTM mögött, és mindenekelőtt tudja, mit jelent egy autógyártó hivatalos pilótájának lenni. Ez a perspektíva olyan mentalitást adott neki, ami biztos vagyok benne, hogy segít majd nekünk abban, hogy még gyorsabban fejlődjünk.”

  • A nézők számára ingyenes lesz a Super Racing Fesztivál

    A nézők számára ingyenes lesz a Super Racing Fesztivál

    Fantasztikus, nagyszabású program állt össze a június 11-12-i hétvégére, a Hungaroringen tartandó Super Racing Fesztiválra, amelyen négy különböző sorozat versenyzői mérik össze gyorsaságukat. A HUMDA és a Hungaroring közös rendezvényre ingyenes a belépés.

    Napjaink két, nemzetközi szinten is ismert és elismert magyar autóversenyzője, a túraautó-világkupa-győztes Michelisz Norbert és a háromszoros kamion Európa-bajnok Kiss Norbert is „ringbe száll” a Hungaroringen június 11-12-én tartandó Super Racing Fesztiválon.  S ha a két sztárversenyző részvétele önmagában nem lenne elég vonzó (bár tudjuk, hogy a technikai sportok szerelmesei számára nagyon is az), ráadásként a rendezvény ingyenes lesz a nézők számára.

    A versenyhétvége a Hungaroring Sport Zrt. és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közös eseménye, így a két cég a szervezésben és az előkészületekben is együttműködik, ennek a kooperációnak köszönhető az is, hogy ingyenes lesz a rendezvény.

    „Nagyon örülünk, hogy részt vehetünk a Super Racing Fesztivál szervezésében és előkészítésében, amelyben a Hungaroring kiváló partnernek bizonyult – nyilatkozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Az Ügynökség számára nagyon fontos, hogy ezen a komplex rendezvényen négy különböző sorozat futamát tartják meg a hétvégén. A tradicionális sorozatok mellett két elektromos meghajtású sorozat futamait is, ez összhangban van a HUMDA működéséi irányaival, és egyértelműen a jövőbe mutat. Kiegészítő rendezvényként mobilitási konferencia, elektromos járművek kiállítása és a gyermekek közlekedésbiztonságának növelését elősegítő road-show színesíti a hétvége programját.”

    Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint nagyszabású technikaisport-fesztiválra, a magyar autósport ünnepére készül a magyar F1-es pálya, ahol a közönség láthatja a jelenkor két legnépszerűbb magyar versenyzőjét.

    „Fantasztikus program állt össze a Super Racing Fesztiválra, számunkra mindig is nagyon fontos volt, hogy magyar pilótákkal teletűzdelt nemzetközi sorozatokat hozzunk el a pályánkra. Most ez egy nagy, ingyenes rendezvény keretében valósul meg, aminek nagyon örülünk, hiszen a magyar szurkolók – és egyáltalán az autósport-rajongók – számára ez igazi csemege lesz. Bízom benne, hogy méltó felvezetése lesz ez a versenyhétvége az idei teltházas Formula 1-es Magyar Nagydíjnak.”

    Michelisz Norbert az ötödik szezonját kezdi meg a Hyundai színeiben (ezzel a márkával szerezte meg a világkupa-győzelmet is), ráadásul két sorozatban, hiszen a túraautó-világkupa mellett rajthoz áll az elektromos túraautó-sorozatban, az ETCR-ben is.

    „Régóta vártam egy olyan jó hírre, mint amilyen az, hogy a nézők számára ingyenes lesz a futam, így sokkal inkább családi rendezvény hangulata lesz a Super Racing Fesztiválnak – mondta Michelisz Norbert. – Ha jól emlékszem, az első WTCC-s év is ingyenes volt számukra, talán ennek is köszönhető, hogy hatalmas embertömeg és leírhatatlan hangulat volt a versenypályán, a mai napig felejthetetlen pillanatokkal. Nehéz szavakkal leírni, ami akkor a Ringen történt, így mindenkit csak arra buzdítok, hogy ha volt már itt, akkor jöjjön megint, ha pedig nem, akkor próbálja ki. Mindenki, aki egy kicsit is érdeklődik a versenyautók iránt, megtalálja majd itt a szórakozását. Ami engem illet, számomra nagyon sűrű lesz a hétvége, mert két sorozatban is versenyzek, kis túlzással az egyik autóból kiszállok, és már bele is ülök a másikba, de azért remélem, arra is lesz időm, hogy a szurkolókkal találkozzak.”

    Kiss Norbert tavaly a Révész Racing színeiben nagy sikereket ünnepelt a Hungaroringen, az év végén pedig megszerezte harmadik Európa-bajnoki címét.

    „Nagyon örülök, hogy folytatódik a szép hagyomány a Super Racing Fesztivállal, és hogy újra nagy, közös versenyhétvége lesz a Ringen – nyilatkozta Kiss Norbert. – A tavalyi hazai verseny jól sikerült, volt egy kis technikai hibánk, de kimozogtuk, és nagyon gyorsak voltunk, maximálisan kiaknáztuk a hazai pálya előnyét, és szeretnénk ezt megtenni az idén is. Április elején már teszteltünk a Hungaroringen, és megyünk a jövő héten is – mi nem járunk külföldre, a hazai pálya tökéletes a felkészülésre. A köridőket látva optimista vagyok, és egyáltalán nem bánom, hogy mindenki az én skalpomra vadászik, mert mindig az volt a célom, hogy nyerjünk, amikor pedig nyertünk, akkor az, hogy megvédjük a címünket. Most sincs ez másként. Az ellenfelekkel igazából nem foglalkozom, úgy gondolom, ha magunkra figyelünk, és a saját dolgunkat jól végezzük, jól felkészülünk és kihasználjuk a lehetőségeinket, harcban leszünk a bajnoki címért.”

    Amint az a nyilatkozatokból is kiderül, a túraautó-világkupa (Tassi Attila személyében még egy magyar résztvevője biztosan lesz a sorozatnak) és a kamion Európa-bajnokság futama mellett betétfutamként láthatják a nézők az elektromos TCR-sorozat (amelyben Michelisz Norbert is rajthoz áll), valamint az elektromos formulaautó-sorozat, az ERA versenyeit, ami „valódi csemege” az autósport rajongói számára.

    A Super Racing Fesztivál a nézők számára a nézőtérre ingyenes, ugyanakkor korlátozott számban hamarosan elérhetőek lesznek paddock-belépők a gpticketshop.hu oldalon – a hétvégi paddock-bérlet ára 5000, a napi paddock-jegyé pedig 3000 forint lesz.

  • Nincs elég pénze az F2-re David Schumachernek

    Nincs elég pénze az F2-re David Schumachernek

    Bizonyára sokakban felsejlett a kérdés, hogy a Schumaher-vezetéknévvel miért nem lépett fel idén az F2-be Ralf Schumacher fia, David. A válasz egyszerű és egyben megdöbbentő: nincs elég pénzük rá.

    Mick Schumacher unokatestvére 2019-es utolsó fordulóban mutatkozott be az F3-ban, ahol egészen tavaly év végéig versenyzett. Első teljes idényében pont nélkül zárt, tavaly pedig egy győzelem és egy második helyet is szerezve az összetett 11.helyén végzett. Noha eredményekben elmarad eddigi pályafutása a már Forma-1-ben szereplő unokatesótól, ám nem ez volt az oka, hogy nem tudott feljebb lépni a ranglétrán.

    A család egyszerűen nem tudja finanszírozni a német Formula 2-es szereplését, így számára a DTM jelentette a megoldást 2022-re.

    „Egyelőre ez volt az a lépés, amit meg kellett tennünk, mivel az F2-re nem találtunk elég szponzort, de a Mercedestől kaptunk egy egész jó ajánlatot. Ezért esett a DTM-re a választás.” – magyarázta a 20 éves versenyző a motorsport-total-nak.

    Édesapja elmondása a szerint a probléma az, hogy a Formula 2 nem elég vonzó a tehetős támogatók számára.

    „Volt két, három kisebb szponzorunk, de eddig lényegében mindent én magam fizettem. Most viszont nem találtunk senkit, mert a Formula 2 nem annyira kiemelkedő sorozat, de titkon bíztam benne azért, hogy David miatt lehet nagyobb érdeklődés” – összegezte, majd pedig számszerűsítette is a költségeket.

    „Körülbelül tíz évet töltesz el a gokartozással, évi 150-200 ezer eurós költséggel, így már kétmilliónál tartok, majd jön a Formula 4, ami újabb két év, évi 450 ezer euróval. Ez eddig már 2,9 millió euró.” – vázolta fel, de a további költségeket már nem vette számításba, de összegzésként ennyit mondott:

    „A Forma-1-be vezető út már egyszerűen nem megfizethető!”

  • Húsz bajnokesélyes is lehet az idei DTM-ben

    Húsz bajnokesélyes is lehet az idei DTM-ben

    A DTM mezőnye közel másfélszeresére nőtt a második GT3-as évre, és WEC-bajnokkal, valamint sok gyári pilótával bővült a mezőny.

    A Daytona győzelemhez közel álló Porsche pilóta, Laurens Vanthoor mellett az Aston Martin alkalmazásában álló, de Lamborghinit vezető Nicki Thiim, a nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Loeb és a GT Masters bajnok Ricardo Feller is csatlakozott az eddigi bajnokokhoz.

    Szám szerint három ilyen található a mezőnyben: a tavalyi győztes Maximilian Götz, a kétszeres bajnok Marco Wittmann és a visszatérő háromszoros nyertes René Rast három különböző márkát próbálnak majd (ismét) a csúcsra juttatni.

    „Szerintem 20 vagy több olyan versenyző van, aki képes arra, hogy megnyerje a bajnokságot. De ez sok mindentől függ. A pilóták legtöbbje képes lenne rá adott körülmények között.” – emelte ki Rast.

    „A végén talán az számít majd, ki keveredik bele kevesebb ütközésbe, incidensbe, vagy kap kevesebb büntetést. És persze az autó teljesítménye is nagy szerepet játszik eközben.”

    Az Audi álomcsapat mellett a Mercedes is egy nagy visszatérőt igazolt: Götz és Lucas Auer mellett Maro Engel vezeti majd a GruppeM egyik autóját.

    „Fantasztikus érzés visszatérni. – emelte ki a DTM-ben harmadjára bemutatkozó német. – És micsoda mezőny, hihetetlenül néz ki. Talán a legerősebb DTM mezőny 2000-es újjászületés óta. Számomra mindig is különleges volt ez a bajnokság. Nem csak a feleségemet ismertem meg így, hanem már a gyerekkoromban és a versenyzői karrierem alatt is jó emlékeket szereztem itt.”

    Auer, Gerhard Bergernek, a DTM fővezérének unokaöccse így gondol az új szezonra:

    „Szerintem most erősebbek lesznek az ellenfelek. Biztos vagyok benne, minden csapat és versenyző előrelépett. Úgyhogy nehéz lesz.” – emelte ki a Winward Mercedes pilótája.

    „Az lesz a cél, hogy onnan induljunk, ahol tavaly abbahagytuk, és akkor boldog leszek. De ez nem lesz egyszerű. A mezőny nagyszerű, rengeteg autóval, úgyhogy ez lesz az egyik legnehezebb év, akit megértem.”

    A DTM 2022-es mezőnye:
    # Pilóta Csapat Márka
    3 🇿🇦 Kelvin van der Linde
    Abt
    Sportsline
    Audi
    7 🇨🇭 Ricardo Feller
    33 🇩🇪 René Rast
    66 🇩🇪 Marius Zug Attempto Racing
    51 🇨🇭 Nico Müller
    Team
    Rosberg
    12 🇺🇸 Dev Gore
    31 🇿🇦 Sheldon van der Linde
    Schubert
    Motorsport
    BMW
    25 🇦🇹 Philipp Eng
    11 🇩🇪 Marko Wittmann
    Walkenhorst
    Motorsport
    10 🇧🇪 Esteban Muth
    74 🇧🇷 Felipe Fraga
    AF Corse
    Ferrari
    37 🇳🇿 Nick Cassidy
    9 🇫🇷 Sébastien Loeb
    16 🇦🇹 Clemens Schmid
    Grasser
    Racing Team
    Lamborghini
    63 🇮🇹 Mirko Bortolotti
    19 🇨🇭 Rolf Ineichen
    6 🇮🇹 Alessio Deledda
    26 🇬🇧 Esmee Hawkey
    T3
    Motorsport
    95 🇩🇰 Nicki Thiim
    88 🇩🇪 Maro Engel
    GruppeM
    Racing
    Mercedes
    99 🇨🇦 Mikael Greiner
    4 🇩🇪 Luca Stolz
    HRT (Haupt)
    36 🇮🇳 Arjun Maini
    18 🇩🇪 Maximilian Buhk Mücke Motorsport
    1 🇩🇪 Maximilian Götz
    Winward
    Racing
    22 🇦🇹 Lucas Auer
    65 🇩🇪 David Schumacher
    24 🇦🇹 Thomas Preining KÜS Team Bernhard
    Porsche
    92 🇧🇪 Laurens Vanthoor
    SSR
    Performance
    94 🇳🇴 Dennis Olsen
  • A CUPRA EKS bejelentette Blomqvist, Ekström, Gené és Tambay indulását

    A CUPRA EKS bejelentette Blomqvist, Ekström, Gené és Tambay indulását

    A CUPRA EKS hivatalossá tette a versenyzői felállást a debütáló FIA ETCR szezonjára, négy Cupra e-Racerrel, Mattias Ekström, Jordi Gené és az újonc Tom Blomqvist és Adrien Tambay személyében. Xavi Serra, a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője így nyilatkozott:

    „Nagy örömmel jelentjük be az izgalmas CUPRA EKS versenyzői felállásunkat az idei FIA ETCR eTouring Car világkupára. Tom Blomqvist és Adrien Tambay kaliberű pilótákat először hozni a teljesen elektromos sorozatba, ez igazán különleges. Biztosak vagyunk benne, hogy jól alkalmazkodnak majd, és nagyon jó eredményeket fognak elérni. Mattias Ekström és Jordi Gené személyében pedig olyan tapasztalattal, versenygyőzelmi képességekkel és folytonossággal rendelkezünk, amiről minden csapat álmodik.”

    Az EKS 2022-re átvette a CURPA FIA ETCR programját a Zengő Motorsporttól, a sikeres 2021-es szezon után, ahol Ekström megszerezte az első ETCR bajnoki címet. Míg Ekström és Gené továbbra is a spanyol márka színeiben versenyeznek az ETCR-ben, addig a korábbi DTM-pilóták, Blomqvist és Tambay újak a bajnokságban. Blomqvist ennyit mondott:

    „Igen motivált vagyok. Úgy vélem, hogy ez egy hatalmas élmény lesz nekem, hiszen az FIA ETCR bajnokság egy előrelépés az elektromos versenyzésben. Büszke vagyok arra, hogy csatlakoztam a CUPRA EKS-hez ebben a kalandban. Elég elszántak vagyunk, és a célunk a győzelem.

    Végül Tambay hozzátette:

    „Nagyon várom, hogy elkezdjük a szezont. Tavaly történelmet írt a csapat. Idén az a kihívás, hogy a FIA ETCR bajnoki címért küzdjünk. Azért vagyok itt, hogy segítsek ezen cél elérésében. A versenyzés iránti szenvedélyem határtalan, és ha ezt a szenvedélyt megosztom egy ilyen remek csapattal, az arra fog inspirálni, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsam a pályán.”

  • A Romeo Ferraris megerősítette, hogy neveznek a 2022-es FIA ETCR-re

    A Romeo Ferraris megerősítette, hogy neveznek a 2022-es FIA ETCR-re

    A Romeo Ferraris megerősítette, hogy ott lesz a 2022-es FIA ETCR rajtrácsán, de az autók számát és a pilóták kilétét egyelőre nem pontosították. Michela Cerruti, a Romeo Ferraris csapatfőnöke ennyit mondott:

    „Nagy lelkesedéssel közeledünk az ETCR második szezonjához, amely bajnokság az FIA státuszának köszönhetően jelentősen növekszik majd.”

    A csapat tavaly három Alfa Romeót indított, és a második helyen végzett a csapatok között, a versenyzők között pedig Rodrigo Baptista az ötödik helyen végzett, mint a legjobb versenyzőjük. Így folytatta Cerruti:

    „Büszkék vagyunk arra, hogy a kezdetektől fogva vállaltuk ezt a kihívást, és elindítottuk a Giulia ETCR projektet, melynek során egyenlő feltételek mellett küzdöttünk két nagy autóipari csoporttal. A 2021-es ranglistán a második helyen végeztünk, és hozzájárultunk egy sokkal fenntarthatóbb motorsport előmozdításához. Az elmúlt hónapokban minden fronton azon dolgoztunk, hogy 2022-ben továbbira is elégedettek lehessünk, és nagyon várjuk, hogy a szezonnyitótól kezdve Pau-ban, egy olyan városi pályán, amely annyira gazdag sporttörténelemmel rendelkezik, kipróbálhassuk magunkat.”

    A csapat közölte, hogy „hamarosan” bejelentik a versenyzői felállásukat is.