Kategória: Touring Car

  • Fontos szabályváltozások a DTM idei szezonjára

    Fontos szabályváltozások a DTM idei szezonjára

    A tavalyi bajnoki címet eldöntő évadzáró botrány és az unalmas stratégiai döntések miatt a DTM több jelentős változást is eszközölt a szabálykönyvben.

    Az már korábban kiderült, hogy a csapatutasításoktól meg fognak válni, akár bajnokságból való kizárással is sújthatják, akit ebben vétkesnek találnak.

    Mostantól a futamgyőzelemért járó 25 pont mellett leggyorsabb körért is osztanak egy egységet, végső pozíciótól függetlenül.

    Ami a kötelező kiállásokat illeti, ezentúl nem a 6. kör, hanem 11 perc után lehet majd először kiállni, ami a hátrább érkezőknek lehetőséget biztosíthat, hogy alávágjanak az előrébb haladóknak.

    Tavaly – mivel a biztonsági autós fázis alatt nem lehetett kiállni – két igen eltérő stratégiát láthattunk. A pilóták nagy része már a verseny korai szakaszában kijött, mondván, ha kint maradnak, a safety car alatt felzárkózhatnak rájuk a már kerékcserét teljesítő versenyzők. És így gyakorlatilag egy kiállásnyi hátrányt szednek össze.

    Mindig volt azonban egy-két ember, akik pont az ellenkezőjét próbálták, és még az utolsó körben is az élen haladtak, ám virtuálisan nem küzdöttek a futamgyőzelemért.

    Most azonban lehet majd a safety car alatt is a boxba látogatni. Ez azoknak kedvez majd, akik minél tovább kivárnak, hátha egy biztonsági autó fázis alatt kevesebb veszteséggel is letudják a kerékcserét.

    Safety car, biztonsági autó, SC, DTM, racingline.hu
    Fotó: Hoch Zwei/DTM

    Bár maga a fizikai értelemben vett safety car kevesebbet lesz majd a pályán. Ugyanis a DTM-ben is bevezetik majd az F1 VSC rendszeréhez hasonlatos Full Course Yellow, avagy egész pályás sárga zászló intézményét.

    Változtatnak a súlyozáson is. Eddig az előző futam dobogósai a pontjaiknak megfelelő súlyt (25, 18 és 15 kg-ot) kaptak. Innentől azonban az első helyezett 25, a második 15, a harmadik pedig 5 kilogramm pluszsúlyt vihet majd a következő versenyre.

  • Világbajnokkal és harmadik magyar pilótával indul a Zengő a WTCR-ben

    Világbajnokkal és harmadik magyar pilótával indul a Zengő a WTCR-ben

    A Zengő Motorsport immár a Cupra gyári támogatása és ETCR program nélkül indul a WTCR-ben, két pilótájuk a tavalyról visszatérő Rob Huff, illetve Nagy Dániel lesznek.

    A bejelentéssel biztos lett, hogy 2020 óta folyamatosan, így idén is lesz magyar csapat a világkupán, honfitársaink száma pedig – Tassi Attila és Michelisz Norbert után – háromra növekedik a mezőnyben.

    „Nem akarok ígérgetni azzal kapcsolatban, mit érhetünk el, majd meglátjuk. Mindenesetre nagyon bízunk a két pilótánkban, Rob Huffban és Nagy Daniban.” hárította Zengő Zoltán a találgatásokat a versenyképességükkel kapcsolatban.

    „Huffy révén tapasztalat, tehetség és tudás birtokában vagyunk, és tudjuk, ő mindent ki tud hozni az autóból és magából is. Ugyanakkor motiválni fogja Danit is a fejlődésre, miközben segít is neki. Szerintem ez így nagyon jó felállás, egy korábbi bajnokkal és egy fiatal magyarral.”

    Rob Huff, Zengő Motorsport, Cupra, WTCR, racingline.hu
    Fotó: Kaiser Erika

    Huff tavaly csatlakozott a csapathoz, és bár csak 18. lett a bajnokságban, futamgyőzelemmel zárta a szezont.

    „Van az a mondás, hogy csak olyan jó vagy, mint az utolsó versenyed, és azt megnyertük.” – jelentette ki a brit.

    „A Zengővel már vagyunk annyira bölcsek, hogy lássuk, nem lesz egyszerű a szezonkezdet, mert minden az utolsó pillanatban jött össze, de semmi sem lehetetlen.

    Az autóban és a képességeinkben bízunk, úgyhogy innentől csak rajtunk áll, hogy mindent beleadjunk az első versenytől kezdve. Márpedig ezt tervezzük. De a WTCR egy világszintű széria, a legjobb pilótákkal és csapatokkal, nagy kihívást jelentő pályákon.”

    Nagy Dániel, Nagy Dani, Zengő Motorsport, Cupra, Pure ETCR, racingline.hu
    Fotó: Pure ETCR

    Nagy Dani egy ETCR-ben töltött év után most először megy teljes szezont, mióta WTCR-nek hívják a sorozatot. Mindössze egy hétvégén, 2018-ban a Hungaroringen szerepelt, amikor is dobogóval zárt.

    „Rob már az elejétől fogva kedves volt velem, amikor a WTCC-ben a mezőny végén kullogtam egy régi autóval. – emlékszik vissza a Zengő pilótája. – Már most sokat segít, ez számomra egy nagyon jó lehetőség az egyik túraautós legendától tanulni. Sokat jelent, és remélhetőleg folytatom a korábbi években megkezdett fejlődésemet.

    Szeretnék legalább egy versenyt nyerni, de a motorsport nem könnyű, az elején még meg kell ismerkednünk az autóval, a gumikkal és a pályák némelyikével. Azt szeretném, hogy elmondhassam, hogy mindent kiadtam magamból.”

  • Giovanni Venturini is a Romeo Ferraris ETCR versenyzője lett

    Giovanni Venturini is a Romeo Ferraris ETCR versenyzője lett

    Giovanni Venturini teszi teljessé a Romeo Ferraris négyautós felállását a 2022-es FIA ETCR szezonra, csatlakozva a már bejelentett csapattársakhoz, Luca Filippihez, Maxime Martinhoz és Bruno Spenglerhez. Így nyilatkozott az érintett:

    „Idén új fejezet nyílik a pályafutásomban, és egyből megörültem a lehetőségnek, hogy a Romeo Ferrarisnál versenyezhetek a FIA ETCR bajnokságban. Ez egy olyan projekt, amely bőséges teret biztosít a fejlődésre, és nagyon izgalmas, annál is inkább, mert lehetővé teszi nekem, hogy első kézből fedezzem fel az elektromos meghajtás erősségeit a motorsportban. Tudom, hogy sokat kell még tanulnom, de szerintem már Pau-ban versenyképes leszek a Giulia ETCR volánja mögött, egy olyan pályán, ahol mindig is szerettem volna megmérettetni magam. Elérkezett ez a lehetőség.”

    A 30 éves olasz versenyző az együléses formaautók és a GT-k világából érkezik, tavaly a második helyen végzett a Fanatec GT World Challenge America Pro Cupban. Michela Cerruti, a Romeo Ferraris csapatfőnöke os elégedett:

    „Nagyon örülök annak a felállásnak, amelyet az FIA ETCR idei szezonjára állítottunk össze. Giovanni egy újabb értékes versenyző, aki Luca, Maxime és Bruno után úgy döntött, hogy velünk versenyez. Ennek a kvartettnek köszönhetően számíthatunk a tehetségre, a gyorsaságra, a tapasztalatra és arra, hogy képesek lesznek egy jól felépített szervezetben dolgozni, hozzájárulva az autó technikai fejlődéséhez. Ezek a kiemelkedő értékek, amelyek lehetővé teszik, hogy csapatként és gyártóként is tovább fejlődjünk, és még versenyképesebbé tegyük a Giulia ETCR-t. Az, hogy ilyen kaliberű versenyzők vannak a projektünkben, további adag lelkesedést ad nekünk a szezon kezdetére Pau-ban.”

  • Seregszemle: íme az idei DTM mezőny

    Seregszemle: íme az idei DTM mezőny

    Másfélszeresére duzzadt a DTM résztvevőinek szám az idei évre, íme egy kis ízelítő, hogyan is néz ki a 29 fős mezőny.

    Mercedes

    A tavalyi gyártói és egyéni bajnokságok nyertese 8 autóval továbbra is a legnagyobb jelenléttel bíró márka a bajnokságban.

    A bajnoki címvédő, Maximilian Götz csapatot váltott, a helyén maradó Lucas Auer és a debütáló David Schumacher mellett a Winward Racing színeiben indul majd. A Haupt Racing Team a tavaly már dobogót szerző Arjun Maini és Luca Stolz kezébe adja autóit, míg a GruppeM Racing a nagy visszatérő, Maro Engel tapasztalatában bízik.

    Csapattársa az újonc kanadai Mikael Grenier lesz, Maximilian Buhk pedig marad a Mücke Motorsportnál.

    2022 Mercedes-AMG Teams , DTM, racingline.hu
    Fotó: Daimler AG

    Audi

    A négykarikás márka Kelvin van der Linde révén sokáig bajnoki várományosnak számított, de végül összeomlott a terv. Idén az Abt két bajnokkal erősítve (René Rast és Ricardo Feller) tér vissza, a Rosbergnél azonban nincs változás. Eközben egy extra autó is érkezik 2021-hoz képest az Attempto Racing jóvoltából, amit a mezőny legfiatalabb tagja, a 19 éves Marius Zug vezet majd.

    Ricardo Feller, Nico Müller, Abt Sportsline, Team Rosberg, Audi, DTM, racingline.hu
    Fotó: Gruppe C Photography

    BMW

    A bajorok új kasztnival érkeznek az új szezonra, miután elkészült az M4 GT3-as verziója. Sheldon van der Lindéhez és Marko Wittmannhoz, a DTM-be visszatérő Philipp Eng csatlakozik. A téli szezon legnagyobb átigazolása is a BMW-hez köthető, a Lamborghinitől Esteban Muth érkezik.

    Esteban Muth, Marko Wittmann, Sheldon van der Linde, Philipp Eng, BMW, DTM, racingline.hu
    Fotó: BMW AG

    Porsche

    Negyedik német márkakánt most először a Porsche is teljes szezont teljesít majd a német túraautó bajnokságban, miután tavaly már belekóstoltak a sorozatba. Rögtön három gyári pilóta érkezik, majd két külön csapattal. Az SSR Performance két pilótája, Laurens Vanthoor és Dennis Olsen csapattársakként indultak idén Daytonában, és csak az utolsó körökben veszítették el a győzelmet.

    Mivel a stuttgarti márka igencsak széleskörű tapasztalattal rendelkezik a GT3-as kategóriában, őket sem kell félteni.

    Thomas Preining, KÜS Team Berhard, Porsche, DTM, racingline.hu
    Fotó: DTM

    Lamborghini

    Tavaly csak két autó állt rajthoz, idén háromszor annyi lesz. A T3 Motorsportnál a WEC kategória bajnok, Nicki Thiin váltja Muth-ot, míg a Grasser Racing négy autójának érkezése az olasz márka gyári pilótáinak biztosít lehetőséget, köztük a tavaly meglepetésdobogót szállító Mirko Bortolottinak.

    A mezőny egyetlen női pilótája, Esmee Hawkey is az olasz márkával áll rajthoz.

    Rolf INeichen & Alessio Deledda, Grasser Racing, Lamborghini, DTM, racingline.hu
    Fotó: Gruppe C Photography

    Ferrari

    A Red Bull ferraris programja hagyta legutoljára a bejelentéseket, de érdemes volt kivárni. Egy amerikai és egy ázsiai-óceániai bajnok (Igor Fraga és Nick Cassidy) lesz majd a két pilótájuk. Utóbbi azonban több sorozatban is érdekelt így egy igazi legenda – a hab a tortán – Sébastien Loeb helyettesíti majd a szezon során.

    Felipe Fraga and Nick Cassidy, Red Bull, Ferrari, DTM, racingline.hu
    Fotó: Julian Kroehl/Red Bull Content Pool
  • Cupra: valószínűleg nem lesz több benzines autónk

    Cupra: valószínűleg nem lesz több benzines autónk

    Az ETCR spanyol márkája, a Cupra tavaly még a Zengő Motorsporttal ugyan részt vett a WTCR-ben is, de egyre jobban inkább az elektromos szakágra koncentrálnak.

    Idén a címvédő Mattias Ekström csapata, az EKS váltja Zengőéket az ETCR autók felkészítésében. A svéden kívül a Cupra gyári pilótája, Jordi Gené marad a sorozatban. Melléjük pedig a Formula E-ben is megforduló Tom Blomqvist és Patrick Tambay fia, Adrian érkezik.

    A spanyolok már bejelentették, hogy gyári csapatként nem folytatják a WTCR-ben, csak támogatás nyújtanak az esetleges ügyfélcsapatoknak. Xavi Serra, a spanyolok technikai igazgatója a TouringCarTimes kérdésére, miszerint a León Competición volt-e az utolsó hagyományos autójuk, így válaszolt:

    „Nehéz még teljesen biztos választ adni, de lehetséges. Most éppen a váltás közepén vagyunk az utcai autókat illetően is.”

    A SEAT koncepciója jelentette anno a TCR kategória alapját a SEAT León Racerrel de Cupra márkanévvel folytatták a programot. Az ETCR-ben is úttörő szerepet vállaltak, először az e-Racer mutatkozott be.

    „Forradalmasítani akarjuk a klasszikus értelemben vett versenyzést, úgy véljük, ez lehetséges. Kellemesen csalódtunk, mert a következő lépést jelentő első ügyfelünk (nem a gyári), már érdeklődött, és konkrét javaslatokkal állt elő nemzeti és regionális szinten.”

    Boldizs Bence, Jordi Gené, Zengő Motorsport, Cupra, WTCR, racingline,hu
    Fotó: Photo Clément Luck/DPPI/FIA WTCR

    Ami a Zengőt és a benzines program hiányát illeti, a Cupra embere így magyarázta a döntést:

    „Nem szakítottunk velük, ez mindössze a Cupra kivonulásának része, hogy hivatalosan nem leszünk a WTCR-ben.

    Nem hagyjuk el a vásárlóinkat a hagyományos bajnokságokban, nemzeti szintem erős támogatást nyújtunk. Viszont világszinten váltunk a benzinről elektromosságra. Ha valaki a mi autóinkat akarja használni, továbbra is segítünk nekik, bármilyen szinten is induljanak.

    Ha indul valaki [a WTCR-ben Cuprával], akkor a Zengő lesz az. Még sok döntést hoznak meg az utolsó pillanatban, ezen a héten is, pedig már csak fél hónap van hátra a szezonkezdetig. Minden a kezükben van, a döntés az övék.” – összegezte Serra.

  • Michelisz és Kiss Norbi együtt: a Super Racing Fesztivál menetrendje

    Michelisz és Kiss Norbi együtt: a Super Racing Fesztivál menetrendje

    A hazai motorsport két jelenlegi két legnagyobb alakja, Michelisz és Kiss Norbi egyazok hétvégén szerepelhetnek majd a hazai versenyükön.

    A Hungaroring nyilvánosságra hozta a júniusi Super Racing Fesztivál időbeli beosztását: a Túraautó Világkupa (WTCR) és elektromos változata (ETCR) mellett a Kamion Európa-bajnokság mezőnye látogat majd ugyanazon hétvégén a mogyoródi pályára.

    Nálunk a világon… másodszor

    A három fő sorozaton kívül igazi kuriózum várja majd a helyszínre kilátogatókat. Egy újdonsült bajnokság mindössze második hétvégéjére kerül ugyanis sor. Az ETCR betétsorozatáról, az ERA-ról (avagy Electric Racing Academyről) van szó.

    Az ERA az első, kifejezetten épített pályákon versenyző elektromos formaautó sorozat lesz, ami előttünk Isztambulban esik majd túl a bemutatkozáson.

    Magyar érdekeltség szünet nélkül

    Kiss Norbi címvédőként érkezik majd meg a magyar pályára, ahol a Kamion Európa-bajnokság (ETRC) második hétvégéjét rendezik idén, Misano után. Balu, az ominózus kamion idén is piros festést kap, jól felismerhető lesz a 15 fős mezőnyben.

    Tassi Attila révén már januárban biztos volt, hogy nem marad magyar pilóta nélkül a Túraautó Világkupa. A fiatal versenyző javítana eddigi statisztikáján: a Hungaroringen eddig a legjobbja egz ötödik hely volt.

    A hétvége harmadik magyar résztvevője, Michelisz Norbert kettős programot fut majd, hiszen a WTCR mellett az elektromos világkupán is megméretteti majd magát.

    Ezzel szinte szünet nélkül lesz magyar pilóta a pályán, a szombati első edzéstől a vasárnapi utolsó versenyig.

    A verseny megtekintése ingyenes lesz mindkét napon.

    A program:

    Szombat, 06.11.
    08:30 – 08:40 FIA ETCR 1. időmérő
    08:55 – 09:05 FIA ETCR 2. időmérő
    09:15 – 10:00 FIA WTCR 1. szabadedzés
    10:20 – 10:35 ERA 1. időmérő
    10:55 – 11:10 ERA 2. időmérő
    11:35 – 12:05 GOODYEAR FIA ETRC 1. verseny
    12:25 – 12:35 FIA ETCR 1. időmérő
    12:50 – 13:00 FIA ETCR 2. időmérő
    13:10 – 13:40 FIA WTCR 2. szabadedzés
    15:05 – 15:13 FIA ETCR 1. negyeddöntő
    15:21 – 15:29 FIA ETCR 2. negyeddöntő
    15:35 – 16:35 FIA WTCR időmérő
    17:00 – 17:25 ERA 1. verseny
    17:45 – 17:53 FIA ETCR 1. negyedöntő
    17:56 – 18:04 FIA ETCR 2. negyeddöntő
    18:55 – 19:25 GOODYEAR FIA ETRC 2. verseny
    20:05 – 20:13 FIA ETCR 1. elődöntő
    20:21 – 20:29 FIA ETCR 2. elődöntő
    Vasárnap, 06.12.
    08:35 – 09:00 ERA 2. verseny
    09:10 – 09:30 GOODYEAR FIA ETRC 2. időmérő
    09:35 – 09:45 GOODYEAR FIA ETRC 2. Super Pole
    10:10 – 10:18 FIA ETCR 1. elődöntő
    10:26 – 10:34 FIA ETCR 2. elődöntő
    11:20 – 12:00 FIA WTCR 1. verseny
    12:35 – 13:05 GOODYEAR FIA ETRC 3. verseny
    14:11 – 14:26 FIA ETCR
    DHL Super döntő
    15:15 – 15:45 GOODYEAR FIA ETRC 4. verseny
    16:30 – 17:05 FIA WTCR 2. verseny
    18:21 – 18:36 FIA ETCR
    DHL Super döntő
  • Button pár éve gyári ülést hagyott elúszni, de visszatérne Le Mans-ba

    Button pár éve gyári ülést hagyott elúszni, de visszatérne Le Mans-ba

    A Williams tanácsadója, Jenson Button újra a volán mögé ül majd a Nitro Rallycross bajnokságban, miután pár évet kihagyott. Vannak azonban további tervei is, például Le Mans-t illetően.

    2009 világbajnoka a F1-es visszavonulása után, 2018-ban vett részt a 24 órás futamon. A versenyt ugyan nem fejezte be, de a WEC-szezon további versenyein is részt vett, és dobogóra is állt.

    Emellett azonban sok elfoglaltsága volt, például a japán Super GT sorozatban is versenyzett, és GT csapatával majdnem a DTM-ben kötött ki.

    Egy kihagyott lehetőség

    „Le Mans-ban versenyezni… úgy érzem, ott még kimaradt valami. Egyszer indultam ott az SMP-vel, ami nagyszerű élmény volt, és az autót is élveztem vezetni. Ugyan tudtuk, nem verhetünk meg egy olyan gyártót, mint a Toyota, de jó emlék lett.” – összegezte Button a korábbi élményeit a Racernek.

    „Azért csináltam, hogy tapasztalatom legyen egy gyártónak, aki csatlakozni akart a sorozathoz. Annyira nem jött össze, de ez rajtam is múlott. Nem mentem a lehetőség után, mert sok minden más lefoglalt.

    De szeretném majd újra megpróbálni. Csak, hogy a verseny része legyek, akár a GT-kategóriákban. Két év múlva érkeznek a GT3-as autók, az sok lehetőséget megnyit majd.

    Valószínleg csak ennyit fogok csinálni. Talán még néhány GT3-as versenyt, hiszen van egy csapatom.”

    Sokféle teendő miatt – bár lett volna lehetősége gyári csapathoz szerződni – végül otthagyta az endurance világot, és versenyzőként háttérbe húzódott.

    Egy nyugodtabb élet mellett döntött, és inkább családjával, illetve a Sky Sports stábjának tagjaként töltötte el idejét. 2021-ben több projektet is indított: Extreme E csapatot hozott létre, és a Williamshez is visszatért, tanácsadóként.

    Az új fejezet?

    Bár lakhelyén, a tengerentúlon már korábban többször versenyülést ajánlottak neki, Button a tavaly elinduló Nitro Rallycross mellett tette le a voksát. Travis Pastrana sorozata ráadásul elektromos autókra vált, ami Button Extreme E tapasztalatához is hasonlítható.

    „Jó mókának tűnik. Így is sok időt és energiát szánok majd rá, mert bárhol indulok, versenyképes akarok lenni. De egy teljes IMSA szezonhoz szükséges erőfeszítés túl sok lett volna nekem. Ennyit nem lehetek távol a családomtól, hiszen így is sokat utazok többek között a Sky és a Williams miatt. Egyszerűen nem menne. A gyerekeknek felé sem lenne fair, hogy ennyire nem vagyok velük.

    Azt is csinálhattam volna, hogy csak az endurance versenyeket vállalom el, de akkor más emberekkel osztoztam volna az autón. Én csak beugrottam volna az autóba, és ha elrontom, akkor az egész bajnokságuknak lőttek, ami fura helyzet.

    Nem bánom, ha a többiekkel egy autót vezetünk, de inkább megmaradnék az egyéni felállásnál. Akkor csak rajtam múlik, ha elrontom vagy jól megyek.”

    Most Oliver Bennett csapatával, a XITE Energy Racinggel versenyez majd abban a szakágban, amiben apja is versenyzett.

    „Szerintem jó lesz majd Olival és a csapatával dolgozni, családias a hangulat. És ezt akarom, ezt szeretem a versenyzésben. Persze, amikor a pályán vagyunk, komolyan vesszük és nyerni akarunk. De számomra a környezet is fontos, és hogy élvezni is lehessen.”

  • Bruno Spengler bemutatkozik az ETCR-ben a Romeo Ferrarisszal

    Bruno Spengler bemutatkozik az ETCR-ben a Romeo Ferrarisszal

    Bruno Spengler az idén debütál az FIA ETCR sorozatban, miután a Romeo Ferraris harmadik pilótájaként nevezte meg.

    A korábbi DTM-bajnok Maxime Martin és Luca Filippi mellett a csapat egyik Alfa Romeo Giulia ETCR-jének volánjánál ül majd, így ez lesz az első tapasztalata az elektromos túraautóversenyzésben. Spenglernek ugyanakkor van tapasztalata a Formula E-vel, mivel a sorozatban tartalékversenyzői szerepet töltött be, és részt vett különféle teszteken. Így nyilatkozott:

    „Nagyon lelkes vagyok az FIA ETCR-bajnokságban való debütálásom miatt, visszatérve a túraautóversenyzéshez, de ezúttal teljesen elektromos autókkal. A Formula E-ben tesztpilótaként már szereztem tapasztalatokat, felfedezve a technológiában rejlő lehetőségeket, de az általa kínált versenyélmény valami egészen más. Tavaly nézőként nagyra értékeltem a Romeo Ferraris képességét, hogy egy olyan versenyképes projektet, mint a Giulia ETCR, pályára tudott állítani. Most remek lesz, ha én is hozzájárulhatok ehhez és együtt küzdhetünk a legjobb eredményekért.”

    Spengler szerződtetésével már csak egy hely marad a csapatnál az előttünk álló szezonra. Michela Cerruti csapatfőnök ezért hozzátette:

    „Az, hogy Bruno, a DTM egyik legsikeresebb versenyzőjeként csatlakozott a csapatunkhoz, két dolgot mutat: a Giulia ETCR-ben rejlő potenciált felismerték, ugyanakkor a teljesen elektromos túraautók bajnoksága nagy vonzerővel bír a már ismert nevek körében, most még inkább az FIA felügyeletének köszönhetően. Büszkék vagyunk arra, hogy a kezdetektől fogva vállaltuk ezt a kihívást, és hogy most Brunót üdvözölhetjük a csapatunkban. Közös tapasztalatainkat összeadva már a versenynaptár első fordulójától kezdve vezető szerepet játszhatunk.”

  • A WEC új GT-kategóriáját is megcélozta a Glickenhaus

    A WEC új GT-kategóriáját is megcélozta a Glickenhaus

    A második Hypercar gyártója, Glickenhaus a Sebringi 12 órás és 1000 mérföldes versenyek keretein belül bemutatta utcai/sport és Baja autóját is.

    Glickenhaus Racing, WEC, Le Mans, racingline.hu
    A Hypercar tavaly Le Mans-ban – Fotó: 2021 Marius Hecker/AdrenalMedia.com/FIA WEC

    Sebringben első összetett WEC dobogóját szerezte az amerikai márka, de a jó hírek nem értek véget. Két másik konstrukciójukat is kiállították, ezzel üzenetet küldve a motorsportos közösségnek.

    Mindkettővel komolyabb tervei is vannak James Glickenhaus csapatának, az off-road autót elsősorban a mexikói Baja 1000-re készítik fel, míg az utcai autót (SCG 004) a 007-es (Hypercar) mellett a WEC-ben indítanák.

    A világbajnokság GT kategóriái ugyanis elhagyják a jelenlegi GTE szabályokat, és a jóval olcsóbb GT3-ra állnak majd át 2024-ben. A Glickenhaus ezt célozza meg az autó GT3-as verziójának létrehozásával, méghozzá két példányban.

    Az SCG 044 Evo, avagy versenyekre szánt verziója már bemutatkozott tavaly a Nürburgring endurance sorozatában. A végleges verzióra azonban még várni kell, de a tesztelés már folyamatban van.

  • A Red Bull pilóta, aki 10 év után szinte a semmiből kapott lehetőséget

    A Red Bull pilóta, aki 10 év után szinte a semmiből kapott lehetőséget

    Valószínűleg csak kevesen fogadtak volna arra, hogy pont Felipe Fraga lesz majd a Red Bull DTM programjának „vezérbikája”, de a választásnak mégis több előzménye van, mint elsőre gondolnánk.

    A brazil még tíz éve, 2012-ben látogatott ki az osztrák fordulóra a szponzora meghívására:

    „Akkoriban kerültem be a Red Bull programjába. Éppen az osztrák edzőközpontban voltam, és meghívtak, hogy nézzem meg a DTM-et a Red Bull Ringen. Tíz év elteltével DTM autót tesztelni érkeztem meg ide.

    Formaautós versenyző voltam, és az F1 volt a célom, de az autók már akkor is lenyűgöztek. Gyorsabban voltak, mint a Formula 3, ami akkor betétfutam volt. Nem hittem el.”

    Fraga végül pénzügyi okok miatt, visszatért hazájába, és a Stock Car Brasil mezőnyét erősítette. A nevelőszéria megnyerése után a fő mezőnybe érkezett meg, ahol harmadik nekifutásra lett bajnok, Rubens Barrichello előtt.

    „Amikor 2014-ben Stock Car versenyző lettem, a DTM már akkor is a radaron volt mint a legjobb túraautós sorozat. A DTM és a Super GT érdekelt, mert a Red Bull mindkettőben jelen van. Ebben a kettőben gondolkodtam.”

    Fraga végül 2019-ben tért vissza Európába pár GT3-as versenyre, és Le Mans-ban is bemutatkozott. Azonkívül Daytonában kategória második lett, és az LMP3-as versenyzésbe is belekóstolt a tengerentúlon.

    „Mindig kérdeztem a Red Bullt, hogy nincs-e valami lehetőségük számomra most, hogy Európában vagyok. Amikor megkérdeztek, hogy akarok-e a DTM-ben vezetni, alig tudtam megszólalni. Végül annyit mondtam, hogy készen állok, és nagyon boldogan elfogadom a lehetőséget.

    Mindig is arról álmodtam, hogy egy igazi Red Bull versenyautót fogok vezetni, és ilyen erős mezőnyben. A csapat mindent megtett, hogy kényelmesen érezzem magam, már az elejétől fogva.” – utalt arra a brazil, hogy ő vezeti majd az energiaitalos festésű Ferrarit, míg Nick Cassidy és Sébastien Loeb az AlphaTauri-autón osztoznak majd.