Kategória: Touring Car

  • Mick Schumacher világbajnokot váltva kerülhet közelebb az F1-es visszatéréshez

    Mick Schumacher világbajnokot váltva kerülhet közelebb az F1-es visszatéréshez

    Mick Schumacher az Alpine elhagyásával kerülhet közelebb ahhoz, hogy újra a Forma–1-ben versenyezzen.

    Annak ellenére, hogy az idén második szezonját tölti a hosszútávú sportautó-világbajnokságban (WEC), Mick Schumacher továbbra sem csinál titkot abból, hogy a fő célja visszatérni a Forma–1-be. Oda, ahol 2021-ben és 2022-ben összesen 43 versenyen állt rajthoz a Haas színeiben, mielőtt a csapat nem hosszabbított vele.

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia ezután két éven át a Mercedes tartalékja és szimulátorpilótája volt, de innen a tavalyi év végén távozott, hogy 100%-ban a versenyzésre koncentrálhasson, miközben menedzsmentjével igyekszik kharcolni magának egy ülést a jövőre bemutatkozó Cadillacnél. A The-Race.com azonban úgy tudja, hogy bár ez sikerülhet, de csak félig.

    Ugyanis miközben egyre valószínűbb, hogy Sergio Pérez vagy Valtteri Bottas lesz a befutó a Cadillac egyik ülésébe, a másik várhatóan nem egy tapasztalt veteráné lesz. Ám, hogy kié, azt egyelőre nagy titkolózás övezi. A Cadillac csapatfőnöke korábban megerősítette, hogy Schumacherrel is egyeztetnek, a The-Race szerint azonban a 26 esztendős pilóta nem fog versenyzési lehetőséget kapni az amerikaiaktól. Legalábbis egyelőre, ugyanis valószínűleg a Cadillac teszt- és tartalékpilótája lesz, azaz amennyiben valamelyik állandó versenyző nem tud rajthoz állni, ő fog beugrani helyette.

    Persze jogosan vetődik fel a kérdés, hogy ha Schumacher ismét a kispadra ül, akkor miért jött el a Mercedestől, hiszen ott egy topcsapatban tehette meg ugyanezt. Az ok: a Cadillackel versenyezni is fog, csak egy másik sorozatban. A The-Race információi szerint ugyanis a megállapodással a német pilóta elhagyja az Alpine WEC-csapatát és a Cadillac Team Jotához igazol, méghozzá a 2009-es Forma–1-es világbajnok Jenson Button helyére, a kétszeres Le Mans-i győztes Earl Bamber és a négyszeres Champ Car-bajnok Sebastien Bourdais mellé.

    Ezzel mindkét fél nyerne, hiszen a Cadillac szert tehetne Schumacher Mercedesnél szerzett tapasztalataira és kapna Button helyére egy ugyancsak jól csengő nevű, nem mellesleg versenyképes korábbi F1-es pilótát, míg Schumacher amellett, hogy az idei Le Mans-i 24 óráson pole pozíciót szerző, a Sao Pauló-i 6 órást megnyerő topcsapatba igazolna, tűzközelben maradhatna a Forma–1-ben is.

  • Zöld tea és lóerők – hogyan bírják a pilóták a 24 órás versenyek poklát?

    Zöld tea és lóerők – hogyan bírják a pilóták a 24 órás versenyek poklát?

    Amikor a motorsport szerelmesei a legnagyobb kihívásokat említik, a 24 órás autóversenyek szinte mindig az élre kerülnek. Nemcsak a technika, de az emberi teljesítőképesség végső határainak feszegetése is ezekben a viadalokban érhető tetten.

    Le Mans, Daytona, Nürburgring – ezek a legendás helyszínek nemcsak a gépek csataterét, hanem az emberi állóképesség próbáját is jelentik. A sikerhez pedig nem elég a gyors autó… a pilóták testi és mentális felkészültsége legalább ilyen fontos. Ebben a folyamatban pedig egy meglepő, ám egyre népszerűbb szövetséges is szerepet kap, mégpedig a zöld tea.

    zöld tea

    A 24 órás legendák: Le Mans, Daytona, Nürburgring

    A hosszú távú versenyek történelme szorosan összefonódik a motorsport fejlődésével. A legismertebb és legrangosabb közülük kétségkívül a 24 Heures du Mans, azaz a Le Mans-i 24 órás verseny. A franciaországi Sarthe megyében található pályán 1923 óta rendezik meg a megmérettetést. A verseny célja eredetileg az volt, hogy a gyártók bemutathassák autóik tartósságát és hatékonyságát, de mára ez a viadal a motorsport egyik legikonikusabb eseményévé vált.

    A Daytona 24, vagy hivatalos nevén a Rolex 24 at Daytona az Egyesült Államok válasza Le Mans-ra. Az első versenyt 1962-ben rendezték meg a floridai Daytona International Speedwayen, és azóta is a sportautóversenyzés egyik csúcspontja. Bár a pálya más jellegű, a kihívás hasonló: folyamatos koncentráció, technikai precizitás és emberfeletti állóképesség.

    A Nürburgring 24 verseny (Nürburgring 24h Rennen) a német Zöld Pokolban zajlik, egy brutális, több mint 25 km-es pályán. Ez a verseny talán a legkegyetlenebb mind közül. A pálya dimbes-dombos, rendkívül technikás és gyakran kiszámíthatatlan időjárási körülmények között zajlik.

    Ember a gép mögött – felkészülés a fizikai és mentális pokolra

    Egy 24 órás versenyen nemcsak az autó, hanem a pilóta is extrém igénybevételnek van kitéve. Egy stint – azaz egy versenyzői etap – akár 2-3 órán keresztül is eltarthat, és egy-egy pilóta a 24 óra alatt 6-8 órát is vezethet. Ezért a felkészülés hónapokkal a verseny előtt elkezdődik.

    A pilóták funkcionális edzéseket végeznek, melyek kombinálják a kardiót, az erőnléti edzést és a reflexjavítást. A cél nem a testépítő izomzat, hanem a tartós, robusztus fizikai állóképesség. A nyaki izmok erősítése kiemelten fontos, hiszen a bukósisak súlya és a G-erők a nyakat különösen megterhelik.

    A mentális felkészülés is kulcsfontosságú. A versenyek során hosszú órákon át kell teljes koncentrációt fenntartani, miközben a test fárad, az éjszakai sötétség beköszönt, és az adrenalinszint folyamatosan változik. Meditáció, vizualizáció, légzésgyakorlatok és akár pszichológusi támogatás is része lehet a tréningnek.

    Üzemanyag az emberi motorhoz: étrend, hidratáció és a zöld tea

    A táplálkozás kérdése a verseny előtti és alatti időszakban rendkívül precízen szabályozott. A pilóták étrendje magas fehérje-, alacsony zsír- és kiegyensúlyozott szénhidráttartalmú. Cél az energiaszint egyenletes fenntartása, a gyulladáscsökkentés, valamint a test gyors regenerálódásának támogatása.

    Egyre több versenyző építi be étrendjébe a zöld teát, mivel annak hatásai kifejezetten előnyösek ebben a környezetben:

    • Koffeintartalma természetes, mérsékeltebb élénkítő hatást biztosít, mint a kávé, kevesebb mellékhatással (pl. remegés, hirtelen energialöket).
    • L-teanin tartalma nyugtató, fókuszáló hatással bír, ami segíti a koncentrációt anélkül, hogy elálmosítana.
    • Antioxidánsai – különösen az epigallokatechin-gallát (EGCG) – segítik a sejtek regenerálódását és csökkentik a stressz hatásait.
    • Hidratáló hatása révén jobb választás, mint sok cukros, mesterséges sportital.

    A verseny közben: mit fogyasztanak a pilóták?

    Bár a verseny során az autóban enni szinte lehetetlen, az etapok közötti pihenőkben a megfelelő táplálás kulcsfontosságú. A pilóták ilyenkor:

    • könnyen emészthető, energiadús ételeket (pl. rizs, csirkehús, energiaszeletek),
    • elektrolitokat tartalmazó italokat,
    • koffeines, de természetes italokat fogyasztanak.

    Sokan a zöld teát választják koffeinpótlásra – akár melegen, akár hidegen. Egy hidegen készített zöld tea kiváló frissítő, ráadásul nem terheli meg a gyomrot. Emellett segíti a figyelem fenntartását, de nem okoz gyors energiaromlást, mint a kávé vagy az energiaitalok.

    Futam után – regeneráció zöld teával?

    A verseny utáni regeneráció szintén fontos. A test több száz kilométer megtétele után is magas stresszállapotban van, az izmok le vannak terhelve, a hormonális rendszer felborult. Ilyenkor a megfelelő alvás, nyújtás, fehérjebevitel mellett ismét előkerülhet a zöld tea.

    A gyulladáscsökkentő hatás, az emésztés támogatása, valamint az antioxidánsok által nyújtott sejtvédelem különösen értékessé teszik a zöld teát ebben a szakaszban is. Több pilóta a teafogyasztást beépíti a napi rutinjába nemcsak a versenyek előtt, hanem azokon kívül is.

    Zöld tea: a hosszú távú teljesítmény természetes titka

    A 24 órás autóversenyek nem csupán mechanikai kihívások, hanem extrém emberi teljesítmények is. A versenyzők nemcsak fizikai, hanem mentális harcot is vívnak az idő, a fáradtság, és néha önmaguk ellen. Az olyan természetes szövetségesek, mint a zöld tea, egyre nagyobb szerepet kapnak abban, hogy ezek az atléták a legjobb formájukat hozzák.

    Lehet, hogy a pályán a lóerők viszik előre az autót, de a pilóta mögött olyan apró döntések is állnak, mint hogy mit iszik a verseny előtt vagy után. A zöld tea – csendes, de hatékony társ – lassan, de biztosan beépül a motorsport világába is.

    (X)

  • Apró koccanás után vált pörgő tűzgolyóvá egy Lamborghini Misanóban

    Apró koccanás után vált pörgő tűzgolyóvá egy Lamborghini Misanóban

    Ijesztő baleset történt egy olaszországi GT-versenyen, a bolgár pilótát kiforgatta egy riválisa, nagy erővel a korlátnak csapódott, majd egy másik autó is belerohant, de szerencsére így is épségben szállt ki a lángoló roncsból.

    A GT World Challenge Europe misanói hétvégéjének második futamán történt a baleset, amikor az egyórás versenyidőből még 40 perc volt hátra.

    Egy Lamborghini Huracán volánjánál a bolgár Georgi Donczew, és egy BMW M4-essel a brit Darren Leung harcolt pozícióért, amikor a csata hevében Leung hátulról enyhén hozzáért riválisa autójához. Ez is elég volt, hogy Donczew elveszítse az irányítást, az autó a szalagkorlátba csúszott, majd lángok és rengeteg füst kíséretében visszapörgött a pályára, ahol egy kanyar külső ívén túl, a kavicságy peremén tért nyugalmi állapotba. A temérdek ekkor érkező autó közül Gabriel Rindone Porschéja még neki is ütközött az égő autónak, de ő maga tovább tudott haladni, a következő pillanatban pedig Donczew már ki is futott az autójából, sérülést nem szerzett.

    A baleset:

    Az ütközés Leung belső kamerájából:

    A verseny több mint kétórás piros zászlós leállás után folytatódott. A győzelmet végül Marvin Kirchofer és Benjamin Goethe kettőse nyerte – utóbbi a Red Bull által támogatott F2-es versenyző, Oliver Goethe testvére. A bajnokságban temérdek ismert túraautós versenyző is megfordul a szezon során, a hétvége első futamát egy ismertebb páros, Valentino Rossi és Raffaele Marciello kettőse nyerte egy BMW M4-essel.

  • Sebastian Vettel szomorú hírt közölt, de azért sejteni lehetett, hogy ez lesz

    Sebastian Vettel szomorú hírt közölt, de azért sejteni lehetett, hogy ez lesz

    Sebastian Vettel alighanem több, még reménykedő rajongóját elszomorította ezzel a kijelentésével, de közben fel is csillanthatta sokak szemét valami mással.

    Mióta a 2022-es szezon végén szögre akasztotta a sisakját, Sebastian Vettel-lel kapcsolatban folyamatosan az volt az ember érzése, hogy nem zárta le az F1-es fejezetet, amit azok a sajtóhírek is alátámasztottak, melyek szerint a négyszeres világbajnok puhatolózott az Audinál egy esetleges 2026-os ülésről. A 38 esztendős pilóta azonban most az Auto Motor und Sportnak kijelentette: ennyi volt, ezennel lezártnak tekinti a Forma–1-es pályafutását.

    „Az F1-es pályafutásomnak vége. Egy ponton eljön az ideje, hogy átadjuk másoknak a terepet. Ezt látni lehet az újoncok esetében is. Szerintem jó dolog, hogy mostanra sok pilótát lecseréltek. Ez nem az idősebbek ellen szól, hanem a fiatalok mellett. A múltban nem érdekelt, hogy a régóta a mezőnyben levők közül ki nem versenyez többé, mert a legfontosabb az volt, hogy én vezethessek” – mondta.

    Mióta eljött az Aston Martintól, a német veteránt csak a Bajnokok Tornáján láthattuk versenyezni, a tavalyi év elején azonban tesztelt a Porsche WEC-csapatával. Most pedig nem zárta ki, hogy a hosszú távú sportautó-világbajnokságban visszatérjen a versenyzéshez.

    „Nem akarom kizárni, hogy lesz belőle valami. Voltak egyeztetések, de eddig valahogy nem állt össze. A múltban őszintén szólva nem érdekelt ennyire a hosszú távú versenyzés, az én szemszögemből nézve magányos harcos voltam. Manapság azonban másként látom. Teljességgel izgalmasnak találom, ezzel a csapatstruktúrával, osztozni egy autón és komprimisszumokat hozni.”

    Nagycsaládos emberként Vettel számára az is lényeges, hogy a WEC-ben jóval szellősebb a versenynaptár, mint a Forma–1-ben. „A motorsportban nehéz azt mondani, hogy csak a versenyek felén vezetek. A WEC jól passzolna az évi nyolc futamával, amelyek másként is vannak strukturálva, mint az F1-ben. Mindig az a kérdés, hogy mennyire intenzíven akarsz csinálni valamit. Én mindig is úgy voltam ezzel, hogy ha részt veszek valamiben, azt jól akarom csinálni. A puszta részvétel nem nekem való.”

  • Történelmi győzelmek és mélység; pont nélkül záró gyári Ferrarik a WEC brazíliai fordulóján

    Történelmi győzelmek és mélység; pont nélkül záró gyári Ferrarik a WEC brazíliai fordulóján

    A Ferrari és a Toyota mélyrepülését, illetve a Cadillac szárnyalását hozta a hosszú távú sportautó-világbajnokság (WEC) idei ötödik fordulója, amelyben megszakadt a Ferrari 2025-ös győzelmi sorozata.

    Első győzelmét aratta a Cadillac a hosszú távú sportautó-világbajnokságban (WEC), ráadásul ez a győzelem rögtön kettős lett, hiszen a Will Stevens, Alex Lynn, Norman Nato trió mögött az amerikaiak jóval nevesebb pilótákból, a kétszeres Le Mans-i győztes Earl Bamberből; a négyszeres Champ Car-bajnok Sébastien Bourdais-ból és a 2009-es F1-es világbajnok Jenson Buttonból álló egysége végzett.

    A Jota-csapat által futtatott gyári Cadillacek dominálták a Sao Pauló-i 6 órást, amelynek kezdeti szakaszaiban a többi gyártó közül egyedül a Porsche tűnt esélyesnek arra, hogy beleszóljon az első hely sorsába, de a helytelen guminyomás miatt büntetést kapó 12-es Cadillac-egység végül ezzel együtt is 57 másodperces előnnyel nyert a 38-as előtt, amely viszont csak 1,8 másodperccel előzte a vezetést az első körben megkaparintó 5-ös Penske Porschét. Mióta a Cadillac 2023-ban csatlakozott a WEC-hez, a mostani győzelemig a harmadik volt a legjobb helyezése.

    Ami a futam részletesebb alakulását illeti, Lynn-nel a volán mögött a későbbi győztes autó a második kiállások során, a táv egyharmadánál vette át a vezetést. Hét körrel később a másik Cadillacben Button váltotta a Julian Andlauert az egyes kanyarban kívülről előző, ezzel a második helyre felkapaszkodó Bambert, majd a négy friss Michelin gumijának köszönhetően 10 másodperc alá csökkentette a kezdetben 15 másodperces hátrányát a testvérautóval szemben, de Lynn a dupla etap második részében ellépett és több mint 20 másodperces előnnyel adta át a volánt Natónak, aki ehhez a verseny végéig még hozzátett fél percet. Eközben Bourdais-nek hátrafelé kellett figyelnie, mivel Andlauer a frissebb gumikon vészesen közeledett rá, de az előny végül kitartott a kockás zászlóig.

    A Porsche itt még a győzelemért csatázott a Cadillac-kel:

    A negyedik helyen a 6-os Penske Porsche végzett, de ők már kört kaptak a győztes Cadillactől, ötödiknek pedig a teljes pályás sárga zászló során elkövetett sebességtúllépésért büntetést kapó, majd a két Peugeot-ot az utolsó szakaszban megelőző 20-as BMW jött be. A két 9X8-as lett a 6. és 7., a legjobb Ferrari a Le Mans-i győztes AF Corse egység autójának képében pedig csak a 8. helyen zárt.

    Az idei eddigi összes WEC-futamot megnyerő olaszok az erre a versenyre változó teljesítmény-kiegyenlítés (BoP) hatására egyetlen pillanatig sem tűntek versenyképesnek a három nap során, a két gyári autó pedig még csak pontot sem szerzett, hiszen a 9. helyre a Mick Schumacher nevével fémjelzett 36-os Alpine, a 10. pozícióba pedig a Proton ügyfél Porschéja ért oda.

    A bajnokságot továbbra is vezető 51-es autó az utolsó órában ugyan még a 10. helyen haladt, de Alessandro Pier Guidi bokszutca áthajtásos büntetést kapott a Proton Porschét vezető Nicolás Varrone elleni megmozdulásért, így végül csak a 11. pozícióban zárt. Ezzel egy hellyel előzte az LMGT3-as autóval történt ütközés következtében teljes hátsórész-cserére kényszerülő 50-es egységet.

    Nemcsak a Ferrari maradt azonban pont nélkül a gyári autóival, hanem a Toyota is, amivel a japán márka a Hypercar-éra 2021-es kezdete óta nem látott mélységbe süllyedt, hiszen a jelenlegi szabályrendszerben még soha nem fordult elő, hogy legalább az egyik autójával ne szerezzen pontot. Különösen nagy a kontraszt azt nézve, hogy tavaly ugyanezzel az autóval még dominálták az interlagosi 6 órást, de a BoP változtatásai és a pálya újraaszfraltozása az ő teljesítményüket is drasztikusan visszavetette. A 7-es egység a 14., a 8-as a 15. helyen végzett, azaz az egyik Aston Martin is elkapta őket.

    Ami az LMGT3-as kategóriát illeti, akárcsak a nagyok mezőnyében, itt is debütáló győztest avathattunk, mivel itt a Lexus tudott először nyerni. A Jose Maria Lopez, Clemens Schmid és Razvan Umbrarescu által győzelemre vitt egység a táv nagy részében az élen állt és végül 37 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat a 81-es TF Sport Chevrolet előtt, amely 10 perccel a leintés előtt előzte meg az Iron Dames Porsche 911-esét terelgető Michelle Gattingot, aki kevesebb mint három perccel a vége előtt a 3. helyet is elbukta Eduardo Barrichello Aston Martinjával szemben.

  • „Halálközeli élményt” élt át a győztes Micheliszék versenyén

    „Halálközeli élményt” élt át a győztes Micheliszék versenyén

    A TCR World Tour portugáliai hétvégéje a veszteségek minimalizálásáról szólt a Hyundai és Michelisz Norbert számára, miután mindkét versenyen a Lynk & Co szerzett kettős győzelmet – de nem minden dráma nélkül, Thed Björk ugyanis karrierjének egyik legijesztőbb pillanatáról osztott meg videót.

    A portugáliai Vila Real utcáin érkezett a TCR World Tour idei negyedik versenyhétvégéje, ahol Michelisz Hyundaia a maximális, 40 kg-os ballasztot cipelte, miután a legutóbbi, monzai fordulóról egy győzelem kíséretében ő távozott a legtöbb ponttal. Ez tulajdonképpen el is vette az esélyét annak, hogy hasonlóan sikeres hétvégét zárjon: az időmérőn a 6. helyre kvalifikált, majd az első versenyen az 5. pozícióban futott be, a másodikon azonban csak körhátrányban a 13.-on, miután egy műszaki gond miatt látogatást kellett tennie a bokszban.

    „Az volt a legfurcsább, hogy az autó egyáltalán nem tűnt rossznak. Belülről úgy éreztem, új gumikon képes vagyok vele támadni, így nem volt jó ilyen nagy lemaradást látni, amikor kiszálltam. Ebben a hőségben egyáltalán nem jött jól a pluszsúly, hatalmas időveszteséggel járt, hogy 40 kg többlettel kellett nekiindulnom az emelkedőknek” – fogalmazott a Touring Car Timesnak a magyar versenyző, aki 148 ponttal a 6. helyen áll a tabellán, 102 ponttal elmaradva az éllovas Yann Ehrlacher-től.

    A francia megnyerte az első futamot Santiago Urrutia és Esteban Guerrieri előtt, míg a másodikon Thed Björköt intették le a negyedik Lynk & Cót vezető Ma Qing Hua, valamint Ignacio Montenegro előtt.

    A svéd pilóta a hétvége után egy hajmeresztő jelenet videóját osztotta meg Instagram-oldalán a második versenyről, bemutatva, hogy miközben Ma a nyomában loholt, lekörözés közben kis híján összeütközött az egyik vendégversenyzővel, a rémesen helyezkedő Michel Fernandessel – de a Peugeot és a szalagkorlát között éppen volt annyi hely, hogy elférjen.

    „Közel jártunk egy lekörözött versenyzővel ahhoz, hogy három autót is lenullázzunk. Ez volt az egész autóversenyzői karrierem egyik legijesztőbb pillanata, halálközeli élmény. Centiméterekre voltam attól, hogy nagy sebességgel balesetezzek, miután a lekörözendő autó a lehető legrosszabb helyen lassított. Még mindig nem hiszem el, hogy megúsztam” – mondta Björk.

    Videó az esetről:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Thed Björk Bang-Melchior (@thedbjork) által megosztott bejegyzés

  • „Legközelebb is ezt tenném” – fejre állt autó és 100 másodperc büntetés után változott a nürburgringi 24 órás győztese

    „Legközelebb is ezt tenném” – fejre állt autó és 100 másodperc büntetés után változott a nürburgringi 24 órás győztese

    A ROWE Racing BMW-je nyerte a Nordschleifén rendezett 24 órás versenyt, pedig a Manthey Porschéja ért célba elsőként – hiába óvtak ugyanis már a futam közben, a felügyelők Kevin Estre-t találták vétkesnek egy lekörözésnél történt balesetben.

    A Zöld Pokol 24 órás versenye már az időmérőn is hozott egy bizarr jelenetet, majd nem sokkal a rajt után áramszünet miatt hosszú leállást kellett elrendelni, de az igazán nagy port kavart beszédtéma a végjátékra maradt, egy olyan forgatókönyvvel, amit senki nem szívesen lát az autósportban, és különösen nem egy egynapos küzdelem végén: nem az az autó lett az összetett győztese, amely elsőként ért célba.

    A Porschét vezető Estre-t a BMW-vel Raffaele Marciello üldözte az első helyért, amikor az éllovas lekörözés közben összeütközött egy GT4-es Aston Martin Vantage-zsal, miután nem értették meg egymás szándékát annak pilótájával, Rolf Scheibnerrel. Estre egy jobbosban a belső íven próbált meg elmenni, ám Scheibner ráhúzta az autót. Az ütközésben a GT4-es autó járt pórul, a szalagkorlátnak csúszott és fejtetőre állva landolt – a versenyző épségben szállt ki belőle.

    A baleset több fedélzeti kamerából:

    Estre megőrizte a vezetést, ám a felügyelők őt találták vétkesnek az ütközésben, és egy bokszkiállás során letöltendő 100 másodperces büntetést róttak ki rá. A csapat azonban nem töltette ezt le az autójával a leintésig, ehelyett óvást nyújtottak be a szerintük érdemtelen büntetés ellen. Ezt viszont pár perccel a verseny vége előtt a felügyelők visszadobták azzal az indoklással, hogy verseny alatt kiosztott időbüntetéseknél nincs helye óvásnak.

    A 100 másodpercet így utólag adták hozzá a végül elsőként befutó Porsche eredményéhez, amely így a második helyen végzett, az összetett győztes pedig a ROWE Racing BMW-je lett Marciello, Augusto Farfus, Jesse Krohn és Kelvin van der Linde kezei alatt.

    Estre, aki Ayhancan Guvennel és Thomas Preininggel osztozott az autón, a büntetés ellenére sem érzi, hogy ő hibázott volna a balesetnél, elmondása szerint egy újabb hasonló esetben sem tudna másképpen dönteni.

    „Nyitva hagyta nekem az ajtót a tripla jobbosban, így a belső ívre mentem, ahol megnyílt a hely. Ekkor viszont befelé kanyarodott, és onnantól már mégsem volt elég hely. Láttam, hogy érkezik, fékeztem, teljesen lehajtottam a kerékvetőre, de nem volt hova mennem. Rengeteg helye lett volna az út bal oldalán, de vagy nem látott engem, vagy azt gondolta, hogy még messzebb vagyok mögötte. Elég szomorú lett a végkifejlet, főleg neki, de örülök, hogy jól van. Viszont ha újra ilyen szituációval szembesülnék, akkor is ugyanígy tennék, mert nem gondolom, hogy bármit is rosszul csináltam volna” – idézi a sportscar365 a francia Estre-t, aki egy héttel a Le Mans-i 24 óráson elért második helyét követően egy másik nagy egynapost is ugyanolyan eredménnyel zárt.

    Kubica egykor a formaautók hangját sem bírta elviselni, de aztán megnyerte az elméjével vívott csatát

  • Michelisz Norbert lett Monza királya, közelített az élmezőnyhöz a pontversenyben

    Michelisz Norbert lett Monza királya, közelített az élmezőnyhöz a pontversenyben

    Miután szombaton megszerezte idei első győzelmét a TCR World Touron, Michelisz Norbert a vasárnapi fordított rajtrácsos futamon is remek versenyzéssel rukkolt elő, aminek köszönhetően ő gyűjtötte a legtöbb pontot a csak két versenyből álló monzai hétvégén.

    Michelisz a fordított rajtrácsos versenyt eredetileg a 10. pozícióból kezdhette volna, de csapattársa, Mikel Azcona büntetésének köszönhetően nyert egy pozíciót. Ezután remek rajtot vett, kimaradt a lökdösődésből, az első kör felénél pedig már az 5. helyen haladt. Ezt követően biztonsági autós fázis fogta vissza a mezőnyt (a táv 11 körről emiatt 12 körre nőtt), majd a címvédő a folytatásban is villant, és az 5. körben megelőzte Ignacio Montenegrót, ezzel átvéve a 4. helyet.

    Úgy tűnt, ennél is lehet feljebb, hiszen a hajrában hármas csata alakult ki Néstor Girolami, Thed Björk és a magyar versenyző között a második helyért, de végül ebben a sorrendben futottak be, míg a versenyt Aurélien Comte nyerte.

    Szombati első és mai negyedik helyével Michelisz Norbert mindenki másnál több, 65 pontot gyűjtött a monzai hétvégén, amivel az összetettben ugyan nem lépett előre (továbbra is 5.), viszont közelebb került az elejéhez. Az összetettet továbra is Yann Ehrlacher vezeti (193 pont), mögötte Esteban Guerrieri (177 pont), Santiago Urrutia (166-tal), és Thed Björk (163) következik, az ötödik helyen pedig pntegyenlőséggel osztozik az egyaránt 125 egységgel álló Michelisz és Girolami.

    A nyolc fordulós TCR World Tour következő hétvégéjét a portugáliai Vila Realban rendezik július 5-6-án.

    Dupla pole pozíció, körrekord és dobogó – erős kezdés Molnár Martintól az Oulton Parkban

  • Eltiltott korábbi F1-es tesztelő és több mint kétórás áramszünet – bizarr események a nürburgringi 24 óráson

    Eltiltott korábbi F1-es tesztelő és több mint kétórás áramszünet – bizarr események a nürburgringi 24 óráson

    Egyetlen héttel a Le Mans-i 24 órás verseny után máris egy másikat rendeznek a világ leghíresebb egynapos viadaljai közül, a Zöld Pokol pedig idén is igazolja, hogy miért számít évről évre a legabszurdabb események melegágyának az autósportban.

    Az idei versenyre – ami a Norsdschleife klasszikus, 25,3 kilométeres vonalvezetésén zajlik – 141 autó nevezett összesen több mint 400 versenyzővel, a DailySportscar számításai szerint pedig a nürburgringi csúcskategóriában indulók között tizen vannak azok, akik a múlt héten Le Mans-ban is részt vettek. Sőt, az idei naptárban olyannyira júniusra koncentrálódnak az európai egynapos versenyek, hogy a Le Mans-it és a nürburgringit a következő héten a spái 24 órás követi, s jelen állás szerint három pilóta ismert, akik mindháromra neveztek valamely kategóriában: Loek Hartog, Kelvin van der Linde és Luca Stolz.

    A belga Laurens Vanthoor azok közé tartozott, akik ebben az erőltetett menetben az első két 24 óráson való részvételre iratkoztak fel. A sort remekül kezdte, hiszen karrierje 10. Le Mans-ján eddigi legjobb eredményével az összetett második helyet érte el a Porsche hypercarjával Kevin Estre és Matt Campbell oldalán.

    „Az utóbbi időben nagyon jól mentek a dolgok, de az élet időről időre ad nekünk egy ébresztőt. Ez a mai egy ilyen nap volt, miután egy nagyon csúnya balesetet szenvedtem el az időmérőn, talán a legnagyobbat az egész karrierem során” – ezt Vanthoor írta öt nappal a Le Mans-i sikere után, miután kiengedték a nürburgringi pályakórházból azt követően, hogy alaposan összetörte a Porsche 911 GT3-asát.

    Ő szerencsére épségben maradt, az autója viszont akkora romhalmazzá vált, hogy csapata visszaléptette azt a versenytől, így a belgának mégsem jött össze a két 24 órás verseny két hétvége alatt.

    A baleset történtekor piros zászlóval megállították az időmérőt, ami viszont egy nagyon szokatlan szabálysértést szült: az olasz Mirko Bortolotti kilenc darab, a leállást jelezve pirosan villogó panel mellett száguldott el Red Bull ABT Lamborghinijével, és egy másik autót meg is előzött, sebessége alapján semmit sem törődve a zászlójelzéssel. Tette miatt kapott is súlyos büntetést, meg nem is: eltiltották a Nordschleifén való versenyzéstől, de csak felfüggesztve, vagyis az ítélet nem lép életbe, amíg nem követ el egy újabb hasonló szabálysértést. A felügyelők indoklása szerint féktelen száguldásával nem idézett elő veszélyes helyzetet.

    A most 35 éves Bortolotti formaautósként kezdte karrierjét és 2010 környékén még az F1 előszobájában toporgott, de a debütáláshoz nem került igazán közel: a Ferraritól nyereményként kapott egy tesztvezetést, egyszer pedig a Williamst vezethette a szezonvégi teszten. 2009-ben többekkel egyetemben az ő neve is felmerült a Hungaroringen megsérült Felipe Massa helyetteseként a Ferrarinál, miután Luca Badoer bevetése finoman szólva sem vált be, de a lehetőséget végül a tapasztalt Giancarlo Fisichella kapta.

    Elment az áram a versenyen

    De vissza a Nürburgringre, ahol a 24 órás verseny híres arról is, hogy már minden létező időjárási jelenség miatt szükség volt a piros zászlós megszakításra a közelmúltban: volt itt eső, villámlás, hó és jégvihar is. Az éghajlat nyújtotta változók talán kifogytak, így most a technika ördöge csapott le a mezőnyre egészen abszurd módon: még csak másfél órája tartott a szombaton 16 órakor elstartoló verseny, amikor a bokszutcában és a garázsokban egyszerűen elment az áram. Az autó és a csapatok közötti adatáramlás és kommunikáció lehetősége, de még a központi időmérés is elszállt, így nem volt mit tenni, piros zászlóval a bokszba rendelték a mezőnyt – s rendkívül hosszú idő, 2 óra és 15 perc eltelt, mire helyreállt az áramszolgáltatás a pályán és 19:45 körül újraindították a versenyt.

  • Michelisz túlélte a monzai defektkáoszt és megszerezte idei első győzelmét

    Michelisz túlélte a monzai defektkáoszt és megszerezte idei első győzelmét

    Gyenge szezonkezdetét maga mögött hagyva Michelisz Norbert a dobogó tetején ünnepelt a TCR World Tour monzai hétvégéjének első versenyén, miután több közvetlen üldözőjét is defekt vont ki a harcból.

    A magyar versenyző dobogó nélkül zárta az első két versenyhétvége összesen hat futamát, s általában véve a Hyundai is gyengélkedett, amiben csak Néstor Girolami egy valenciai győzelme jelentett némi reménysugarat.

    A monzai hétvégére azonban fordultak az erőviszonyok és a Hyundai a Lynk & Co és a Honda előtt találta magát az egykörös tempóban: Michelisz megszerezte a pole-t az első versenyre, mögé pedig csapattársa, Azcona kvalifikált.

    A rajtnál Michelisz megtartotta a vezetést, a két Hyundai közé azonban beférkőzött Aurélien Comte a Cuprával. A francia versenyző az első körökben nagy nyomást helyezett az éllovasra, az egyenesek végén rendre tapadt Micheliszre és ki-kinézett mögüle, a 4. körben azonban lendületet veszített, amikor a Lesmo 2 kijáratánál két kerékkel lecsúszott a kavicságyra.

    Az igazán nagy csapás viszont csak pár pillanattal később érkezett Comte számára, amikor a célegyenesben defektet kapott, ami miatt fel is adta a versenyt. Ezzel Micheliszről lekerült a közvetlen nyomás, ám mivel Comte esetét valódi defektcunami követte a pályán, innentől senki nem lehetett biztos a helyezésében. Szintén a bal oldali kerekeinek egyikén kapott defektet Santiago Urrutia, a második helyen haladó Azcona és Ruben Volt is.

    A második helyre Yann Ehrlacher, a harmadikra pedig Thed Björk jött fel így, de ők nem kerültek támadási közelségbe a magyar versenyző mögött, akinek így nem volt szüksége a kerékvetők intenzív használatára, s a defektet elkerülve elsőként ért el a kockás zászlóig a Lynk & Co két versenyzője előtt.

    Az időmérő és az első futam megnyeréséért kapott 45 ponttal a címvédő magyar pilóta feljött az ötödik helyre a bajnoki tabellán, Ehrlacher viszont tetemes előnnyel vezet az élen.

    A monzai hétvégén két versenyt rendeznek, a másodikra vasárnap 11:40-es kezdéssel kerül sor. Ott Michelisz a fordított rajtrács értelmében a 10. helyről indul majd.

    Michelisz Norbert és Molnár Martin is versenyzik a hétvégén, mutatjuk az időpontokat