Kategória: Touring Car

  • Michelisz megszerezte első ETCR győzelmét Jaramában

    Michelisz megszerezte első ETCR győzelmét Jaramában

    A hazai veterán Jordi Gené mellett az első hétvégéjét teljesítő Nicky Catsburg és Michelisz Norbert is futamot nyert a jarami ETCR fordulóban.

    Hőség várta az ETCR mezőnyét Jaramában, de továbbra is úgy tűnt az eddig domináló Cupra volt előnyben a többi autóhoz képest.

    Hazai pályán Jordi Gené végzett csoportja élén az időmérőn, mögötte Tambay-jel, míg a másik oldalon Ekström nyert Blomqvist előtt.

    Negyeddöntők

    A spanyol veterán a negyeddöntőben nagy csatában tartotta vissza francia csapattársát, ezzel első futamgyőzelmét szerezte. Spengler harmadik helyével a jó hungaroringi eredménye után a mezőny második felébe kényszerült.

    Michelisz pole-ból lerajtolta Filippit, és helyezkedésével próbálta előnyhöz juttatni csapattársát, Vernay-t is. A francia ugyan elveszítette a második helyet, de Filippi megpördült, így biztos volt a Hyundai egy-kettő. Michelisz győzelmével biztosította, hogy a mezőny első feléből várhassa a vasárnapi döntőt.

    A másik ágon Azcona nem Ekström és Blomqvist Cupráival a rajtnál, de végül átküldötte magát a brit pilótán. Blomqvist azonban ellentámadást indított, és az utolsó körben össze is értek, aminek következtében lejött Azcona hátsó lökhárítója, de a sorrend végül nem változott.

    A következő futamban az első hétvégéjét teljesító Nicky Catsburgnek kellett megküzdenie két Alfa Romeóval. Végül második Maxime Martin mögött Venturini futott be a jobban megtartott energiának köszönhetően.

    Elődöntők

    Elődöntőjében Michelisz a két Cupra mögé kényszerült a rajt után, de később meg tudta előzni a helyi rókát, Jordi Genét.

    A második elődöntőben a szikrák már a rajtnál elpattantak, miután a három pilóta (Spengler, Filippi és Vernay) egyszerre érkeztek az első kanyarhoz. Végül kisebb koccanásoktól eltekintve nem történt nagyobb baj. Filippi később ismét megpördült, így Vernay Spengler után eredt, de előzni már nem tudott.

    Ami Ekström és Azcona újabb összecsapását illeti, már a rajtnál eldőlt minden, amikor a svéd több energiát használva előre állt. Mögöttük Maxime Martin tartalékolni próbált, de egyszer kisodródott a pályáról és lemaradt, ezért nem tudott beleszólni a csatába.

    Catsburg második futamában máris jobban hozzászokott az autóhoz, ugyanis Venturini és Blomqvist csatáját kihasználva egy lassabb rajt után is élre tudott állni.

    Döntők

    Martin a döntőben második hellyel javított Azcona kárára, míg Ekström győzelmével a hétvége királya lett.

    A másik döntőben visszakapta Genétől a kölcsönt, és csak harmadik lett Tambay és a spanyol mögött.

  • Újonc győzelem született a második imolai DTM-futamon

    Újonc győzelem született a második imolai DTM-futamon

    Ricardo Feller élete első DTM-es győzelmét aratta az imolai hétvége második versenyén. Az Abt Audi pilótája a 14. körben előzte meg márkatársát, Dev Gore-t, ezek után pedig már semmi sem veszélyeztette a sikerét. A harmadik helyen a BMW-s Marco Wittmann ért célba.

    Feller a pole-ból kezdte a versenyt, majd a startnál meg is tartotta a vezetést, később viszont mégis elvesztette, amikor az utolsó kanyarból kifelé kissé lecsúszott a pályáról és lendületet vesztett, ekkor jött be elé a mellőle induló Felipe Fraga.

    A svájcinak azonban még maradt esélye visszatámadni, hiszen a safety car is bejött a pályára Ineichen és Preining Rivazza 1-beli ütközése miatt. A tegnapi győztes René Rast sem tudta befejezni a futamot, jobb hátsó defektje miatt kellett feladnia a küzdelmeket.

    Dev Gore a rajt után visszaesett a mezőny végére, miután a kavicságyban tudta csak kikerülni a koccanó Buhk és Vanthoor autóit. Az amerikai Mainival együtt hamar kiállt, ez viszont azt eredményezte, hogy a mezőny elejére került, amikor az élen állók kiálltak a hatodik körben.

    Az újraindításnál Fellernek sikerült Fraga elé kerülnie a Tamburellóban, akit a nagyot rajtoló Auer is megtámadott, viszont ők már összeértek, és a brazil jobb hátsó defektet kapott, így teljesen elszálltak az esélyei. Fellernek ezt követően elég volt már csak maga elé figyelnie és megleőznie Gore-t, amit a Piratella felé meg is tett a 14. körben.

    Az első két helyen tehát már maradt Feller és Gore, a harmadik helyért viszont Wittmann az utolsó körben előzte meg Auert, aki éppen csak meg bírta tartani a negyedik helyet a bajnoki éllovas Sheldon van der Lindével szemben.

    A hétvége második futamának végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt
    2. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg
    3. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    4. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    5. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    6. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert
    7. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM
    8. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    9. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    10. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser
    11. 🇩🇪 Timo Glock BMW Ceccato
    12. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    13. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    14. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst
    15. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM
    16. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser
    17. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse
    18. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt
    🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto
    🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward
    🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser
    🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR
    🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    🇩🇪 René Rast Audi Abt
    🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard
    🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser
    🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR

     

    A pontverseny állása:

    Pilóta Márka Csapat Pont
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert 80 0
    2. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser 68 -12
    3. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg 62 -18
    4. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward 60 -20
    5. 🇩🇪 René Rast Audi Abt 49 -31
    6. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt 44 -36
    7. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM 40 -40
    8. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes HRT (Haupt) 37 -43
    9. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst 35 -45
    10. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt 30 -50
    11. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse 22 -58
    12. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert 22 -58
    13. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR 18 -62
    14. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg 18 -62
    15. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward 13 -67
    16. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard 13 -67
    17. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR 12 -68
    18. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes HRT (Haupt) 12 -68
    19. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser 8 -72
    20. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse 3 -77
    21. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM 2 -78
    22. 🇩🇰 Nicki Thiim Lamborghini T3 0 -80
    23. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst 0 -80
    24. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward 0 -80
    25. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto 0 -80
    26. 🇫🇷 Sébastien Loeb Ferrari AF Corse 0 -80
    27. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke 0 -80
    28. 🇬🇧 Esmee Hawkey Lamborghini T3 0 -80
    🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser 0 -80
    🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser 0 -80
  • A Le Mans-i 24 órás győztese egy hétig nem bírt aludni

    A Le Mans-i 24 órás győztese egy hétig nem bírt aludni

    Ryo Hirakawa év elején csatlakozott a Toyota csapatához, és első szezonját tölti a WEC-ben. Le Mans-ban harmadik nekifutásra győzött, de elmondása szerint nem volt sima a felkészülés.

    A japán pilóta a Kazuki Nakajima visszavonulása miatt felszabadult helyet örökölte meg a 8-as autóban, Brendon Hartley és Sébastien Buemi mellett.

    „Még mindig nem hiszem el. – nyilatkozta Hirakawa a verseny után. – Nem ez volt az első, hogy velük mentem, sok teszt és két verseny van már mögöttünk. Ennek ellenére a csapatmunka máris lenyűgöző. Sok jó lépést tettünk a tesztek óta, nem hibáztunk és jó munkát végeztünk.”

    A Toyotánál kapott lehetőség azonban nyomással is járt, hiszen a japán márka eddig uralta a Hypercar kategóriát és az azelőtti éveket.

    „Nem tudtam pihenni egy hétig, egyszerűen nem tudtam jól aludni. Ez olyasfajta nyomás, amit eddig nem éreztem. Az előző nap sem aludtam, talán az adrenalin miatt, de a nyomás miatt is. Remélem ma már jól tudok aludni.

    Nagyon sok tapasztalatuk van [a csapattársaknak], úgyhogy hozzájuk felnőni… ahhoz nagyon jónak kell lenned. Az egész versenyen át folyó csata a 7-es autóval kemény volt, de a végén meg tudtuk csinálni.”

    Le Mans legújabb abszolút győztese visszaemlékezett a kezdetekre is.

    „Pontosan egy évvel ezelőtt volt [hogy először ült a Toyota autójában Portimaóban]. Akkor nagyon rossz voltam. Ez egy nehéz autó, és még minden új volt nekem, ténylegesen küszködtem.

    Nem számítottam arra, hogy egy éven belül Le Mans-ban fogok nyerni. De nem csak rajtam múlt, az egész csapat segített a bejelentésem után, és most megcsináltuk.”

    Az eddigi öt japán nyertes közül ő a legfiatalabb, ez motiválja őt a jövővel kapcsolatban.

    „Most nem érzem azt, hogy fiatal lennék. De annyit szeretnék nyerni, amennyit lehet, ez a következő célom.”

  • Rast első győzelmét aratta visszatérése óta

    Rast első győzelmét aratta visszatérése óta

    A DTM idei évadjának harmadik versenyhétvégéjét az olaszországi Imolában rendezték, ahol visszatért a mezőnybe a BMW-s Timo Glock, Thiim és Hawkee viszont kihagyták ezt a fordulót.

    A hazai pályán versenyző Lamborghinik remekeltek már a szombati időmérőn is, Bortolotti mellett Schmid vétette észre magát gyorsaságával, ugyanakkor az Audisok vittek mindent, René Rast pedig az első pole-ját szerezte visszatérése óta. A háromszoros bajnok a délután folyamán ezt győzelemre is váltotta, kényelmesen vezette végig a versenyt, egyedül a rajtnál kellett komolyan figyelnie arra, hogy a mellőle induló Müller ne előzze meg a külső íven. A Team Rosberges rivális nem járt sikerrel, de a második hellyel legalább vigasztalódhatott a nap végén.

    A harmadik helyen Bortolotti ért be a Lamborghinivel, egy nem akármilyen felzárkózást bemutatva: a 16. helyről ment át a mezőnyön az olasz, Preininget pedig az utolsó előtti körben előzte meg.

    A rajt során az első négyes sorrendje megmaradt, Rast és Müller után Preining, illetve Schmid következett.

    A kiállások során Kelvin van der Linde ugrott előre egy helyet, megelőzve Schmid Lamborghinijét a negyedik helyért, egy elnyújtott első etappal.

    Bortolatti alapvetően a hatodik helyre kvalifikálta magát, ám egy 10 helyes rajtbüntetésnek köszönhetően a 16. helyről kellett zárkóznia, miután a szabadedzésen helytelen gumikat használt. Az olasz 22 kört tett meg a kiállása előtt, tehát jelentősen elnyújtotta az élmezőnyhöz képest, akik közül például Rast mindössze öt kört tett meg a rajtgumijain. Bortolotti a nyolcadik helyre jött vissza és a friss gumiknak köszönhetően további pozíciókat nyert: előbb Wittmannt, majd a csapattárs Schmid-et előzte a Rivazzában, később pedig van der Lindét illetve Preining-et. Ezenkívül a végén még a leggyorsabb kört is megfutotta, bezsebelve az ezért járó bónuszpontot.

    Glock visszatérése gyorsan véget ért, mert miután összeért Mikael Grenier Mercedesével, törött felfüggesztéssel kihajtott a bokszba.

    Az első verseny végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇩🇪 René Rast Audi Abt
    2. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    3. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser
    4. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard
    5. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    6. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser
    7. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    8. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    9. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR
    10. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM
    11. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    12. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert
    13. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR
    14. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse
    15. 🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser
    16. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt
    17. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto
    18. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    19. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM
    20. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    21. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward
    22. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser
    🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt
    🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst
    🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg
    🇩🇪 Timo Glock BMW Ceccato

     

     

    A bajnokság állása:

    Pilóta Márka Csapat Pont
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert 70 0
    2. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser 67 -3
    3. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg 58 -12
    4. 🇩🇪 René Rast Audi Abt 49 -21
    5. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward 48 -22
    6. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes HRT (Haupt) 37 -33
    7. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM 34 -36
    8. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt 30 -40
    9. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse 20 -50
    10. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst 19 -51
    11. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR 18 -52
    12. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt 16 -54
    13. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert 14 -56
    14. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard 13 -57
    15. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR 12 -58
    16. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes HRT (Haupt) 12 -58
    17. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward 11 -59
    18. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser 8 -62
    19. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM 2 -68
    20. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse 2 -68
    21. 🇩🇰 Nicki Thiim Lamborghini T3 0 -70
    22. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst 0 -70
    23. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward 0 -70
    24. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto 0 -70
    25. 🇫🇷 Sébastien Loeb Ferrari AF Corse 0 -70
    26. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke 0 -70
    27. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg 0 -70
    28. 🇬🇧 Esmee Hawkey Lamborghini T3 0 -70
    🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser 0 -70
    🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser 0 -70

     

  • Elektromos túraautóktól a monstrum kamionokig: Fotókon a Super Racing Fesztivál

    Elektromos túraautóktól a monstrum kamionokig: Fotókon a Super Racing Fesztivál

    Az elmúlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a Super Racing Fesztivál, melyen az ETCR, a WTCR és a Kamion Eb mezőnye is pályára lépett!

    Rendkívül izgalmas hétvége volt, magyar versenyzők szereplésével, és kamionos érzelmi hullámvasúttal. Ezt örökítették meg kollégáink, akiknek fotóit az alábbi galériákban nézegethetitek meg.

    A későbbiekben YouTube videóval is jelentkezünk, addig pár jelenetet megnézhettek TikTok profilunkon
    Aki pedig Instagramra posztol az elmúlt hétvégéről (vagy bármilyen autósportos saját fotót tölt fel az Instára), használja a #RacinglineFotóm hashtaget, hogy mi is, és a Racingline.hu olvasók/követők is láthassák! 😉

    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Tambay lett a Hungaroring elektromos királya

    Tambay lett a Hungaroring elektromos királya

    Az ETCR magyar hétvégéjén végül megfordult az első idei eredmény, a Hungaroring legnagyobb pontgyűjtője Adrien Tambay lett, csapatfőnöke Mattias Ekström előtt.
    Időmérő

    Az első csoportban Ekström futotta a legjobb időt Azcona előtt. Mivel Catsburg Le Mans-ban versenyzett, Kevin Ceccon volt ismét a Hyundai negyedik pilótája, ő jutott még be az első negyeddöntőbe.

    A mezőny másik felében a paui második helyezett, Adrien Tambay bizonyult legyőzhetetlennek, mögötte Bruno Spengler egyedüli Alfa Romeoként jutott tovább. Tom Blomqvist pedig biztosította, hogy Cupra rendelkezzen a legtöbb autóval az első negyedöntőkben.

    Negyeddöntők

    A következő körben Ekström – bár a rajtnál pozíciót vesztett Azconával szemben – az utolsó szektorban egy látványos manőverrel visszaszerezte az első helyet a spanyollal szemben.

    A vigaszágról a két Alfa összedolgozásának is köszönhetően Martin szerezte meg a harmadik elődöntős helyet. Mögötte Jordi Gené és Giovanni Venturini igazán élvezetes csatát folytattak a második helyért.

    Tambay rosszul kapta el a rajtot saját futamában, az előtte – Spengler és Blomqvist között folyó – csata azonban lehetőséget adott neki, hogy felzárkózzon. Mindketten azon voltak, hogy megszerezzék az első helyet, és az utolsó körben összeütköztek. Blomqvist nem ért körbe, így Tambay jutott a jobbik elődöntőbe.

    Michelisz futamában szinte alig volt különbség a három autó között az első kanyarban, de végül leszorult a pályáról, így Jean-Karl Vernay és Luca Filippi mögé volt kénytelen besorolni.

    Az olaszt meg is előzte az első kör végén, de sok energiát használt a manőver, és az azt követő védekezés során. Ez később a második helyébe került, azonban nem befolyásolta a továbbjutást.

    Elődöntők

    Ekström elveszítette veretlenségét Azconával szemben, miután a spanyol megelőzte az első kanyarban. A páros egész végig küzdött, mígnem az utolsó körben Martin – addig energiát spórolva – el nem tudott menni Ekström mellett.

    A második elődöntőt egy radikális stratégiával Venturini nyerte. Az olasz az egész többletenergiát a rajtnál használta el, amivel az első helyre került. Mögötte Gené és Ceccon csatájából az előbbi került ki győztesen.

    Tambay egy technikai probléma ezúttal rosszabb rajtot produkált, mint előzőleg. A francia azonban még így is második lett, miután Vernay egy ütközés következtében megállt a pályán.

    A második elődöntőben Blomqvist húzott el a többiektől, míg Michelisz és Filippi nagy csatát folytattak a második helyért. Végül az olasz ért be hamarabb, így a hazai versenyző hatodik helyről indulhatott döntőjében.

    Döntők

    Az első csoportban a két Alfa állt a mezőny élére, később azonban Ekström beférkőzött közéjük, miután megelőzte Venturinit. Martin azonban maradt az élen. Mögöttük Gené Azcona miatt kapott defekt miatt szállt ki a csatából, így utolsó lett.

    A másik ágon Tambay a második kanyarra előzte meg a pole-ból induló Spenglert, akit a hátulról érkező Blomqvist is megelőzött. Mögötte Michelisz lett a negyedik, ezzel beállította a hétvége legjobb hyundaios eredményét.

    A hétvége végeredménye:

    # Pilóta Márka Pont
    27 🇫🇷 Adrien Tambay Cupra 90
    1 🇸🇪 Mattias Ekström Cupra 80
    36 🇧🇪 Maxime Martin Alfa Romeo 78
    7 🇨🇦 Bruno Spengler Alfa Romeo 77
    96 🇪🇸 Mikel Azcona Hyundai 67
    10 🇬🇧 Tom Blomqvist Cupra 59
    21 🇮🇹 Giovanni Venturini Alfa Romeo 56
    69 🇫🇷 Jean-Karl Vernay Hyundai 41
    31 🇮🇹 Kevin Ceccon Hyundai 39
    25 🇮🇹 Luca Filippi Alfa Romeo 35
    5 🇭🇺 Michelisz Norbert Hyundai 33
    28 🇪🇸 Jordi Gené Cupra 25

     

    Az ETCR pontversenyének állása:

    # Pilóta Márka Pont
    27 🇫🇷 Adrien Tambay Cupra 182
    1 🇸🇪 Mattias Ekström Cupra 180
    96 🇪🇸 Mikel Azcona Hyundai 139
    10 🇬🇧 Tom Blomqvist Cupra 138
    7 🇨🇦 Bruno Spengler Alfa Romeo 138
    36 🇧🇪 Maxime Martin Alfa Romeo 134
    69 🇫🇷 Jean-Karl Vernay Hyundai 86
    21 🇮🇹 Giovanni Venturini Alfa Romeo 85
    5 🇭🇺 Michelisz Norbert Hyundai 76
    31 🇮🇹 Kevin Ceccon Hyundai 72
    28 🇪🇸 Jordi Gené Cupra 60
    25 🇮🇹 Luca Filippi Alfa Romeo 50

     

  • Zengő dobogő született a második hazai WTCR versenyen

    Zengő dobogő született a második hazai WTCR versenyen

    Santiago Urrutia sorozatban második évben tudott WTCR futamot nyerni a Hungaroringen, miután maga mögött tartotta a Zengő pilótáját, Robert Huffot.

    Michelisz az első kanyarban külső íven próbálkozott elmenni a harmadik helyen autózó Girolami mellett, de a mellette féktávon érkező Magnus beszűkítette a teret.

    Nagy Dani ehhez képest előrébb jött egy helyet, így Azcona mögött a 11. pozícióban kezdte a második kört. Heves csata kezdődött körülötte, Muller tisztán el tudott menni mellette. Ismét megpöccintették, ezúttal Björk, majd a harmadik szektorba érkezve egy Coronellel való ütközés után kitört az egyik hátsó kereke.

    A második helyen Rob Huff leggyorsabb körrel igyekezte nyomás alá helyezni az élen álló Santiago Urrutiát, aki tavalyi győzelme után igyekezett megismételni a bravúrt.

    Guerrieri esett egyre hátrébb a mezőnyben, ennek köszönhetően az első verseny dobogósai kerültek eggyel előrébb. Muller próbált mellette elmenni, amikor őt meg Bennani lepte meg hátulról. A két autó találkozott, és a marokkói versenyző első felfüggesztése megadta magát. Mivel nem tudott tovább menni az első kanyar bukóteréből, bejött a biztonsági autó.

    Az újraindítást követően Nagy Dani visszajött a pályára, a zengős szerelők megint nagyot alakítottak.

    Huff a tavaly elvesztett pole-ja után szeretett volna javítani, csapata hazai közönsége előtt, és szorosan Urrutiára tapadt egész verseny, de előzni nem tudott. Hasonló sorsra jutott a dobogóra áhítozó Michelisz is, aki Girolami mellett nem tudott elmenni.

    Ma és a címvédő Ehrlacher követték a magyart, mögöttük pedig két Audi után Azcona következettt. Muller végül el tudott menni Guerrieri mellett. Tassi Attila pedig a 14. lett csapattársa, Monteiro előtt.

    A WTCR éllovasa továbbra is Azcona két győzelmével. A spanyol több, mint 20 ponttal áll Girolami és Guerrieri előtt.

  • Kettős Toyota győzelemmel zárult a 2022-es Le Mans-i 24 órás

    Kettős Toyota győzelemmel zárult a 2022-es Le Mans-i 24 órás

    A Le Mans-i éjszaka végeztével egyre több hibát vétettek a versenyzők, mint a teljesen sötét körülmények között. Nicholas Jamin a Mulsanne egyenes végén koccolta le a gumifalat, de tovább tudott haladni. Az Alpine a forgalom miatt csúszott le a pályáról és kötött ki a pálya szélén, emiatt nem tudtak felzárkózni a többi Hypercarra.

    A GTE Pro kategóriájában változás történt az élen, a Corvette visszavette az első helyet. Ugyan úgy tűnt, hogy a 92-es Porsche vezet majd, de valamennyivel 8 óra előtt egy defekt miatt elülső karosszériaelemek is leszakadtak az autóról, amit javítani kellett.

    Reggelre azonban mindkét autójuk kiesett, a második különösen keserű módon.

    Épp bejelentették, hogy mechanikai probléma miatt nem küldik vissza pályára a 63-as autót, amikor a Le Mans-i kategóriát vezető testvérautóval is megtörtént a baj. Egy LMP2-es autó csúszott meg őket lekörözve, és küldte saját hibáját kívül falba a 64-es autót. Francois Perrodo, a vétkes fél büntetése – és etapja – letöltése után elnézést kért a kieső csapattól.

    Ezzel az 51-es Ferrari örökölte meg az első helyet, de egy lassú defekt miatt a 91-es Porsche vette át a vezetést.

    Az amatőrök között a két Aston Martin és a Porsche-csapatok között ment a csata az első helyért, miután az 59-es Ferrari kiesett.

    Az élen a két Toyota csatájának a 7-es autó problémája vetett véget, ugyanis újra kellett indítaniuk a motort, így – ha minden a rendes meder megy tovább – elszállt az esélyük a győzelemre.

    Mindeközben a 38-as Jota továbbra is az LMP2-es mezőny élén járt, mindössze a forgalomtól zavartatva. Testvérautójuk, a 28-as és a Prema maradt lövőtávolban hozzájuk képest. A tavalyi győztes Robin Frijns a kavicságyban fejezte be a verseny, az első safety caros szakaszt okozva ezzel.

    Az amatőröknél egyre több problémába ütköztek a pilóták: 75-ös Ferrarinál szintén levált egy gumi, míg az 56-os Porsche egy féktávon csapódott látványosan a szalagkorlátnak, de megúszták a nagyobb sérülést.

    A verseny végére nem változott a sorrend két Toyota (#8 és #7), valamint két Glickenhaus (#709 és #708) zárt az élen. Hartley hozhatta be a győztes autót, harmadik alkalommal intették le elsőként csapatát Le Mans-ban. Sébastien Buemi már negyedik győzelmét szerezte, míg Ryo Hirakawa először ízlelhette meg a dicsőséget.

    Az LMP2-ben a végig vezető Jota (da Costa, Stevens & Gonzalez) nyert, mögöttük a tavalyi ELMS bajnok Kubica és Délétraz hozta be Lorenzo Colombóval a Prema autóját. A Jota kettős dobogót hozott össze Ed Jones, Oliver Rasmussen és Jonathan Aberdein révén.

    Baumgartner Zsolt egykori csapattársa, Gianmaria Bruni, valamint Frédéric Makowieczki és Richard Lietz Porschéja lett a GTE Pro győztese, a két AF Corse Ferrari előtt.

    Az amatőrök között a profi csapattal nem rendelkező márka, az Aston Martin győzedelmeskedett a TF Sport legénységével (Ben Keating, Henrique Chaves és Marco Sorensen révén). A dupla dobogót a Nicki Thiim által fémjelzett Northwest AMR biztosította, közöttük a 79-es, Amerikából átruccanó WeatherTech Racing Porsche érkezett be.

  • Hyundai győzelem született a Hungaroringen

    Hyundai győzelem született a Hungaroringen

    Mikel Azcona pole-ból nyerte a WTCR első magyar futamát, míg a magyarok a mezőny hátsó feléből nem tudtak előrébb jönni.

    Azcona az első rajtkockából megtartotta vezető helyét, és bár Berthon és Ehrlacher is próbáltak előzni, maradt a sorrend. Egyedül Guerrieri került hátrébb, Ma és Girolami előzte meg.

    A másik Hyundai a darálóban volt, Micheliszt leterelték a fűre, de csak lendületet vesztett, maradt Tassi előtt. Coronel viszont elment mellettük, és két körrel később meg pöccintette Nagy Danit az utolsó előtti kanyarban. Ezért 5 másodperces büntetést kapott.

    A magyar autója – hiába rakták össze a szerelők – ezután nem lett jobb, és szépen lassan visszacsúszott az 17. helyre.

    A Zengő becsületéért Rob Huff küzdött, aki mindkét argentin hondást maga mögé tudta utasítani, így a hatodik helyen haladt.

    Michelisz fel tudott jönni a 12. helyre, ott azonban három Lynk & Co állta útját a felzárkózásnak. Bár kicsit gyorsabbnak tűnt, előzni nem tudott, így Bennani felzárkózott és el tudott menni mellette, de csak ideiglenesen.

    Az élen a másik Hyundai, Azcona két másodpercre elnyúlt az őt üldöző audis Berthontól, akit Ehrlacher követett szorosan. Mögöttük pedig Magnus, Ma és Huff alkotott egy bolyt.

    A címvédő az utolsó körben meg tudta szerezni a második helyet, így még változott a dobogós helyek sorrendje.

    Michelisz lett a legjobb magyar a 12. helyen, kettővel mögötte Tass végzett, míg Nagy a 17. lett.

    A WTCR második futamára ma délután 16:45-kor kerül sor, amin Michelisz a negyedik helyről indulhat majd.

  • Féltávig több helycsere is történt a Le Mans-i 24 órás élén

    Féltávig több helycsere is történt a Le Mans-i 24 órás élén

    A két Toyota eddig magabiztosan vezet, azonban egymással így is küzdenek, miközben leszállt az éjszaka Le Mans-ban.

    A 7-es autó második embere, José María López átadta a vezetést a pole időt autózó Hartley-nak, amikor lesodródott a pályáról. Még az este folyamán azonban visszacserélődött a sorrend, ugyanis a Lópezt váltó Kobayashi el tudott menni Hirakawa mellett.

    A japán pilóta is hibázott azonban, ezzel pedig pont egy kiállás előtt engedte közel magához a másik Toyotát. A kerékcserék után meg is történt a helycsere, ismét a 8-as autó vezet.

    Kissé hátrébb a negyedik helyért zajlott a csata az Alpine és a Glickenhaus között, amíg a franciák nagyobb javításokra be nem kényszerültek a boxba. Ezzel veszítettek pár kört, és bekerültek az LMP2-es mezőny sűrűjébe, féltávnál a 22. helyen haladtak, három körrel a rosszabbul álló Glickenhaus mögött.

    A kisebb prototípus kategóriában a WEC-újonc Team Penske jött fel az élmezőnybe a Porsche LMDh gyári pilótái, Dane Cameron és Felipe Nasr etapjainak köszönhetően. A vezetést azonban nem engedte ki a kezei közül a 38-as Jota da Coast-González-Stevens triója, inkább mögöttük zajlanak a helycserék.

    A Le Mans GTE Pro legénységei közül a Corvette vezetett egészen estig, féltávra azonban mindkét autónak gondjai akadtak, így a két gyári Porsche került a verseny élére.

    Az amatőröknél eddig két kiesőt jegyezhetünk a 71-es Spirit of Race Ferrari és a 46-os Team Project 1 Porsche kényszerültek kiállni. Kis híján a Kessel Racing és a 21-es AF Corse is csatlakozott hozzájuk, azonban a vezetői hibákat még a fal előtt megfogták a pilóták.