Kategória: Touring Car

  • Tim Gábor újra Clio Cup Europe versenyen indulna a Red Bull Ringen

    Tim Gábor újra Clio Cup Europe versenyen indulna a Red Bull Ringen

    A hétszeres bajnok Tim Gábor idén már rajthoz állt Európa legnagyobb mezőnyével futó Clio Cup bajnokságban. Mivel támogatói nem voltak az idei évre, közösségi adomány gyűjtés segítségével tudta összerakni az anyagi hátterét és rajthoz állt a Hungaroringen a Clio Cup Europe versenyén. Az első versenyen kilökték, de a második futamon már sikerült jól szerepelnie, a kilencedik lett a magyar futamon. 

    Az adomány gyűjtés olyannyira sikeres volt, hogy a hazai hétvége után az összegyűjtött költségvetés egy része megmaradt. Így maradt a kérdés, hogyan tovább? 

    „Lényegében együtt gondolkodunk a szurkolóimmal a közösségi felületeken. Sokan biztattak, ne hagyjuk abba, csináljuk tovább! Így kinéztünk egy újabb versenyt a 14 futamos naptárból, ahol jól tudnék szerepelni és a költségei sem túl magasak. Szeptember 10-11-én tér vissza a közelünkbe az Európa-bajnokság, a Red Bull Ringre, amit jól ismerek, így a kampány folytatásában erre a futamra gyűjtünk.” – nyilatkozta Tim. 

    A kampány újraindítása óta folyamatosan érkeznek adományok és a kitűzött cél egyre közelebbinek tűnik. Jelenleg a szükséges anyagi háttér nagy része már elérhető, így nagyon valószínű, hogy az osztrák versenyen is lesz magyar indulója a Clio Cup Europe-nak. 

    Tim Gábor
    Fotó: Tim Gábor Management

    „Már a magyarországi versenyre is adományokból sikerült összerakni a költségvetést, mely abszolút sokkolt. Egyáltalán nem hittünk benne, hogy sikerül. És most van 330 adományozónk és nagyon sok cég, akik a maguk módján segítenek. A Red Bull Ringre újraindított kampány is működik, nagyon sokan újra és újra adományoznak. Ez fantasztikus érzés. Ha sikerül a második csoda, akkor mindent megteszek, hogy jobban szerepeljek, mint a Hungaroringen. Ott sajnos egy régóta álló autóval indultunk, amiről kiderült sok kisebb nagyobb műszaki hibája van. De lassan a hétvége során majd mindent megtaláltunk és orvosolta a csapat. Azonban mire belejöttem és kezdtem ráérezni az autóra, már vége volt a hétvégének. Most úgy érzem, jóval felkészültebben ülhetnék vissza az autóba!” – latolgatta az esélyeket Tim. 

    Tim újra a GM Sporttal állna rajthoz Ausztriában, ugyanabba az autóba ülne vissza, melyet már ismer. A francia csapat nem az élmezőny része, de kiváló szerelőkből és autósport fanatikusokból áll. 

    „A csapattal remekül kijöttem, szerencsére volt egy segítőnk, az egyik legjobb csapatból kölcsönöztek egy mérnököt, aki tudott angolul, így tudtunk kommunikálni. Nem ez a legerősebb csapat, de ezzel nincsen baj. Addig nyújtózkodunk ameddig a takarónk ér. A fő probléma inkább az, hogy a Red Bull Ringen hatalmas jelentősége lesz a szélárnyékozásnak. Remélem valamelyik csapattársamnak lesz olyan tempója, hogy tudjuk egymást segíteni. Ha nem, akkor nem lesz más lehetőség, keresnem kell a szélárnyékot, vagy a versenyekre marad a felzárkózás.” – folytatta Tim. 

    Tim Gábor és menedzsere már nemcsak a Red Bull Ringen gondolkodik, hanem a jövő éven. Úgy tűnik, hogy a kampány során olyan tapasztalatokra és új kapcsolatokra tettek szert, amit a jövőben szeretnének hasznosítani. 

    Tim Gábor
    Fotó: Tim Gábor Management

    „Természetesen nagyon jó lenne még ennél is magasabb szintre lépni, de jelenleg azt látom, hogy a TCR kategóriákban kisebb-nagyobb válság van. Nagy a káosz, ahány sorozat, annyiféle szabály és erősorrend a technikák között. Ráadásul az árak nagyon elszabadultak, be kell látni, erre nekünk nincs esélyünk. A Clio Cup Europe-ban egyformák az autók, a csapatok közti különbséget pedig tapasztalattal el lehet tüntetni. Természetesen jóval olcsóbb is ez a sorozat, sőt a díjazása pedig egy sikeres év után akár fedezheti a további folytatást is. Így az első számú célunk, valahogy összerakni a költségvetést 2023-ra, hogy teljes Clio Cup Europe bajnokságot teljesítsünk. Ez nekünk egy hatalmas összeg, és azt sem gondolom, hogy azt már közösségi adományozással lehet finanszírozni. Így a most megtalált támogatókkal és az adományozásról szerzett tapasztalatainkkal fogjuk megkezdeni a jövő évi felkészülést. Persze, az sem mellékes, Gábor hogy teljesít majd Ausztriában. Egy erős hétvége is nagyot lendítene a szekerünkön.” – nyilatkozta Bende Imre, Gábor menedzsere. 

    A jövő évnél most még fontosabb, hogy sikerül-e részt venni az osztrák hétvégén. 

    „Én hiszem, hogy újra versenyautóba ülhetek. Hatalmas hálával tartozom az adományozóknak és a mögénk beálló cégeknek. Ezt a lehetőséget Ők adták nekem. Hiányérzetem van a Hungaroring után, ha ma futnánk újra azt a hétvégét, jóval eredményesebb lennék. Az nagyon sokat segített, hogy a szurkolóim egy emberként mondták, hogy ezt a lehetőséget élvezzem ki, ne nyomjon agyon a nyomás, hogy bizonyítanom kell nekik. De én nem tudok máshogy menni, nyerni akarok mindig.” – kezdte Tim az összefoglalást. 

    Tim Gábor
    Fotó: Tim Gábor Management

    „Sok apró hibája volt a kocsinak, amit beállításokkal próbáltunk kiküszöbölni. Főleg az egyenesben volt gond, ahol 4-5 km/h-val lassabb voltam. Emiatt változtattunk folyamatosan a futómű beállításon, de egyre rosszabb irányba mentünk. Mikor vasárnap a versenyre meglett a turbó hűtésének a problémája, rögtön versenyképesebb lettem. Most már ezt is tudjuk, és azt is, milyen apró jelekre kell figyelni ennél a kocsinál, hogy az utolsó tizedeket is kifacsarjuk belőle. Magyarországon 8 tizeddel voltam lassabb a regnáló bajnoknál, ami más sorozatokban nem lenne nagy különbség, de itt rögtön a középmezőnybe kerülsz. Így azt gondolom, ha ezt a távolságot a Red Bull Ringen le tudom felezni, akkor akár a dobogós helyekért is küzdhetek. Bárhogy is lesz, csak annyit tudok mindenkinek mondani, akik támogatnak: Köszönöm! – zárta Tim a nyilatkozatát. 

    A 14 futamos Clio Cup Series jelenleg nyári szüneten van, szeptember elején következik a Hockenheimring, majd a rá következő hétvégén a Red Bull Ringen csap össze az EB mezőny talán már Tim Gáborral a rajtrácson. 

    A pilóta adomány gyűjtő oldala az alábbi linken érhető el: https://timgabor.hu/tamogatas/ 

    Tim Gábor
    Fotó: Tim Gábor Management
  • Losonczy Levente az Aggressive Team Italia színeiben, Hyundaijal folytatja a TCR Eastern Europe sorozatban

    Losonczy Levente az Aggressive Team Italia színeiben, Hyundaijal folytatja a TCR Eastern Europe sorozatban

    Komoly mérföldkőhöz érkezett Losonczy Levente pályafutása, aki többéves sikeres gokartversenyzői, majd Renault Clio Kupás szereplés után idén váltott a túraautózás komolyabb szintjére, a TCR Eastern Europe sorozatra. Már az első versenyén megmutatta gyorsaságát, most pedig óriási lehetőséget kap azzal, hogy a tapasztalt olasz túraautó csapat, az Aggressive Team Italia színeiben egy Hyundai Elantra N TCR-rel bizonyíthat. Első közös versenyük az augusztus 20–21-ei Slovakia Ring-i TCR Eastern Europe futam lesz.  

    A 19 éves Losonczy Levente neve nem ismeretlen a magyar autósport szurkolók körében, hiszen versenyzői pályafutása több mint egy évtizedre nyúlik vissza. Kilenc évesen kezdett gokartozni, és többek között olyan sikerek fűződnek a nevéhez, mint a 2019-es Rotax Max Grand Festival, senior győzelme.  

    A gokartozást három év Renault Clio Kupa köve

    tte, amelyben az első szezonjában megszerezte első győzelmét.  

    Idén váltott a TCR Eastern Europe sorozatra, és már az első futamon megmutatta a gyorsaságát. A bajnokság utolsó előtti hétvégéjén, augusztus 20–21-e között a Slovakia Ringen pedig hatalmas lehetőséget kap az Aggressive Team Italia csapat Hyundai Elantra N TCR versenyautójával.  

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    Megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen ikonikus csapattal versenyezhetek, mint az Aggressive Team Italia, és egy ilyen komoly technikával állhatok rajthoz, mint a Hyundai Elantra N TCR. Ez egyben hatalmas lehetőség is, amit szeretnék a legjobban kihasználni – mondta Losonczy Levente. – Nincsenek illúzióim a kihívás komolyságát illetően, a legnagyobb feladatom az új autóhoz való alkalmazkodás és a csapattal való szoros együttműködés kialakítása lesz.  

    Célom, hogy már a Slovakia Ring-i hétvége kezdetétől fogva versenyképes legyek, de szintén fontos, hogy versenyről versenyre minél többet tanuljak és folyamatosan fejlődjek.  

    Szeretném megköszönni az Aggressive Team Italianak és a szponzoraimnak, hogy bizalmat szavaztak nekem, valamint a szüleimnek és annak a rengeteg embernek, akik a pályafutásomat eddig segítették, hogy most elérkezhettem ehhez a mérföldkőhöz.“ 

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    Szintén izgalmas feladatként tekint a közös munkára az Aggressive Team Italia. A csapat több olasz bajnokság mellett a TCR Italyban és a TCR Europe-ban is bizonyított már, sikereiket pedig Losonczy Leventével is szeretnék gyarapítani.    

    „Nagyon örülünk az új kihívásnak, hogy bemutatkozhatunk a TCR Eastern Europe-ban is – mondta Mauro Guastamacchia, az Aggressive Team Italia csapatvezetője. – Ez egy kiváló sorozat, ezért alig várjuk, hogy megmérethessük magunkat egy számunkra új környezetben.  

    Örömmel üdvözöljük Leventét a csapatban, aki fiatal kora ellenére megmutatta, hogy nagy potenciállal rendelkezik, ami minden bizonnyal segít majd kiváló eredményeket elérni.  

    Számunkra ez minden szempontból komoly próbatétel, éppen ezért szeretnénk a tapasztalatainkat a lehető legjobban felhasználni ebben az izgalmas, új együttműködésben.“ 

    Losonczy Levente együttműködő partnerei: Pillango GmbH és OxxyGenum 

     

  • A WTCR vezetője biztos abban, hogy jövőre visszatér a Lynk & Co

    A WTCR vezetője biztos abban, hogy jövőre visszatér a Lynk & Co

    Eléggé viharos módon ért véget a Cyan Racing és a Lynk & Co idei WTCR szezonja. A gumiproblémák miatt változást akartak, majd visszaléptek a svéd-kínai alakulat autói.

    A sorozat vezetői nyilván nem örültek annak, hogy a mezőny legnagyobb csapata – ami közel harmadát tette ki a résztvevőknek – nemes egyszerűséggel kilépett a bajnokságból. Ezzel két bajnokesélyesnek, a címvédőnek és egy csapatok belüli rivalizálásnak inthetett búcsút a paddock.

    „Nincs kristálygömböm, úgyhogy nem tudom, mi lesz a döntés a WTCR és a Lynk & Co között végül.” – fejtette ki Jean-Baptiste Ley, a sorozat első embere az elzászi forduló helyszínén.

    „Nyilván a helyzetet figyeli a Goodyear is. Biztos vagyok benne, hogy tudunk olyan megoldást találni, ami megfelel majd a Cyan Racingnek és a Lynk & Co-nak is annyira, hogy visszajöjjenek a bajnokságba.”

    Marcello Lotti (a WSC elnöke), aki visszautasította kék csapat javaslatát, inkább a fennálló probléma megoldására koncentrál ahelyett, hogy rögtön a továbbiak megtárgyalásában venne részt.

    „Szerintem azt kell kielemeznünk, amiért nincsenek most itt, nem azt, hogy visszajönnek-e 2023-ban. Az FIA és a promóter igyekeztek segíteni, és extra gyakorlást ajánlottak fel a hétvége előtt, szerintem ez logikus lépés volt.

    Ilyen szempontból nem értem meg a döntésüket, mert még csak nem is fogadták el a lehetőséget, hogy teszteljenek. A csapat itt volt, Yvan Muller itt volt – a helyi hős, aki miatt valószínűleg itt vagyunk. Erre kiszálltak, mielőtt még teszteltek volna.

    20 fok van, ez számunkra, gumik és turbó számára is jobb, tehát ez tényleg érthetetlen.”

    Így a Lynk & Co nélkül csak 12 autó vett részt a WTCR elzászi hétvégéjén ezzel Ley szerint nehéz helyzetbe hozták az egész sorozatot.

    „A mi célunk az, hogy folytassuk velük az egyeztetéseket, hogy végül egyezségre jussunk velük, hogy visszatérjenek a sportba. A Cyan sok éve a bajnokság része, ezt tiszteletben kell tartanunk. De a jelenlegi helyzet minden résztvevőnek sz*r, a promótereknek is, hogy nincs itt Yvan és Yann.

    Nem akarom lekicsinyelni a dolgot, hiszen a Cyan számára ez biztos nem volt könnyű döntés. Ugyanakkor együtt kell dolgoznunk a közeljövőben. A sorozat jövője szempontjából igaz, hogy nehéz időszakon megyünk keresztül, de ez nem állít nem minket abban, hogy megpróbáljunk javítani a helyzeten.”

  • WTCR: A Zengő Motorsport versenyzője nyerte a második futamot

    WTCR: A Zengő Motorsport versenyzője nyerte a második futamot

    Rob Huff, a Zengő Motorsport versenyzője nyerte meg a második elzászi futamot.

    A brit versenyző jól kapta el a rajtot, és már az első kanyar előtt behúzódott Mehdi Bennani mellé. Az előzést sikeresen végre is hajtotta, míg Michelisz Norbert a harmadik pozíciót fogta meg.

    Mikel Azcona egy rövid ideig a kavicságyba is kilátogatott, miután Gilles Magnusszal és Berthonnal kakaskodott. Azcona és Magnus körökkel később is összecsaptak, ám a negyedik pozíciót ideiglenesen a spanyol szerezte meg. BRC Hyundai N Squadra Corse versenyzője öt perccel a futam vége előtt Micheliszt is megelőzte, így végül a dobogó harmadik fokán ünnepelhetett.

    Huff mindaddig jókra előnyre tett szert Bennani előtt, így kényelmes győzelmet aratott a második futamon.

    Tassi Attila is jól zárta az eseményeket, ugyanis pontszerző helyen ért célba.

    # Versenyző Gyártó Időkülönbség
    1 Robert Huff Cupra 18 laps
    2 Mehdi Bennani Audi +0.896
    3 Mikel Azcona Hyundai +1.114
    4 Michelisz Norbert  Hyundai +3.990
    5 Gilles Magnus Audi +4.936
    6 Tiago Monteiro Honda +7.591
    7 Néstor Girolami Honda +11.716
    8 Nathanaël Berthon Audi +12.289
    9 Tassi Attila  Honda +12.533
    10 Esteban Guerrieri Honda +13.817
  • Berthon nyerte az első elzászi futamot, két magyar az első tízben

    Berthon nyerte az első elzászi futamot, két magyar az első tízben

    A Comtoyu Racing pilótája, Nathaenel Berthon nyerte az első WTCR futamot Franciaországban, melyet immár a Lynk & Co autók nélkül rendeztek. A hazai pilóta mindössze három tizeddel ért be Girolami és hat tizeddel Magnus előtt.

    Berthonnak sikerült lerajtolnia a pole-ból induló Girolamit, ezután pedig már nem engedte ki a kezéből a győzelmet. Az argentint majdnem Azcona is megelőzte a rajt után, de a spanyolt már nem engedte el.

    Magnus produkált szép felzárkózást, bár egyik előzése miatt vizsgálják. Az Audis épp Guerrierit előzte, amikor összeértek az egyes kanyarban, a Hondás pedig emiatt megpördült. Emiatt új gumikra szorult, így ki kellett állnia, de a 10. helyre a végén visszaverekedte magát. Magnus később még Azconát is megelőzte a harmadik helyért, kialakítva a végeredményt a dobogón.

    Az első nyolcas szinte végig két másodpercen belül volt a versenyen, ennek ellenére Berthon elsősége szinte egy percig sem forgott veszélyben.

    Tassi Attila nem tudta befejezni a versenyt, defektet kapott az egyes kanyarban, amiatt kicsúszott a a kavicságyba. Michelisz Norbert ötödikként, Nagy Dániel kilencedikként zárt.

    A verseny végeredménye:

    Versenyző Márka
    1. 🇫🇷 Nathanaël Berthon Audi
    2. 🇦🇷 Néstor Girolami Honda
    3. 🇧🇪 Gilles Magnus Audi
    4. 🇪🇸 Mikel Azcona Hyundai
    5. 🇭🇺 Michelisz Norbert Hyundai
    6. 🇬🇧 Rob Huff Cupra
    7. 🇳🇱 Tom Coronel Audi
    8. 🇭🇺 Nagy Dániel Cupra
    9. 🇵🇹 Tiago Monteiro Honda
    10. 🇦🇷 Esteban Guerrieri Honda
    11. 🇲🇦 Mehdi Bennani Audi
    🇭🇺 Tassi Attila Honda

     

    A bajnoki állás:

    Pilóta Márka Pont
    1. 🇪🇸 Mikel Azcona Hyundai 222 0
    2. 🇦🇷 Néstor Girolami Honda 197 -25
    3. 🇧🇪 Gilles Magnus Audi 161 -61
    4. 🇬🇧 Rob Huff Cupra 160 -62
    5. 🇫🇷 Nathanaël Berthon Audi 152 -70
    6. 🇺🇾 Santiago Urrutia Lynk & Co 137 -85
    7. 🇫🇷 Yann Ehrlacher Lynk & Co 133 -89
    8. 🇭🇺 Michelisz Norbert Hyundai 114 -108
    9. 🇦🇷 Esteban Guerrieri Honda 99 -123
    10. 🇨🇳 Ma Qing Hua Lynk & Co 97 -125
    11. 🇫🇷 Yvan Muller Lynk & Co 78 -144
    12. 🇲🇦 Mehdi Bennani Audi 70 -152
    13. 🇭🇺 Tassi Attila Honda 61 -161
    14. 🇳🇱 Tom Coronel Audi 51 -171
    15. 🇸🇪 Thed Björk Lynk & Co 35 -187
    16. 🇵🇹 Tiago Monteiro Honda 34 -188
    17. 🇭🇺 Nagy Dániel Cupra 33 -189
  • A TCR vezetőség utasította vissza a Cyan Racing javaslatát

    A TCR vezetőség utasította vissza a Cyan Racing javaslatát

    Nemcsak a gyártó, hanem a sorozat döntése miatt marad távol a Cyan Racing a WTCR szezon további részétől.

    Nem sokkal az elzászi forduló előtt kapta kézhez a TCR sorozatokért felelős WSC Group a kínai márka Balance of Performance-ra vonatkozó kérését. Marcello Lotti a TouringCarTimes-nak elárulta, nem a javaslat tartalma, sokkal inkább az időzítés tette lehetetlenné a tételek teljesítését.

    „A technikai csapatunk kapott egy javaslatot tőlük, miszerint az egy dolog, hogy 20 kilóval csökkentjük az összes autó súlyát, de ők további 30 kiló engedményt szeretnének. Mi elmagyaráztuk nekik, hogy így, kevesebb mint egy hét alatt egy ilyen változtatás végrehajtani lehetetlen.

    Nem tudtunk volna időben elkészülni vele, mivel minden BoP változtatás előtt alapos vizsgálatot végzünk, ezt nem tudtuk volna kivitelezni. Anélkül nem lett volna fair, így visszautasítottuk a dolgot.”

    Béna veszteseknek tartja a Comtoyou főnök a Lynk & Co-t

    Lotti azt is elárulta, hogy a WTCR felajánlotta a Cyan Racingnek, hogy tíz gumival több járna autónként nekik, és az eddigi egy teszt mellé még két gyakorlást javasoltak megoldásként.

    „Úgy véltük, a WTCR által bevezetett 20 kilós csökkentés nem elég ahhoz, hogy megoldja a gumiproblémákat. Ettől az autóink még nehezebbek lennének, mint a Nürburgringen, ahol nemcsak mi kaptunk be defektet és végül törölték is a versenyeket. 30 kilós kedvezményt akartunk kifejezetten a mi modellünkre, ami már a bevezetésétől fogva a legnehezebb autó volt.

    Ez a további csökkentéssel is így maradt volna, de már ezzel a kasztnit tudtuk volna a gumikhoz igazítani, ahogy a többi – könnyebb – csapatok teszik ezt ahhoz, hogy kibírják a versenytávot.”

  • Béna veszteseknek tartja a Comtoyou főnök a Lynk & Co-t

    Béna veszteseknek tartja a Comtoyou főnök a Lynk & Co-t

    A Comtoyou Racing csapatfőnöke, Jean-Michel Baert az FIA WTCR-ből való kilépésüket követően a Lynk & Co Cyan Racinget „béna vesztesnek” bélyegezte. Baert a Speed Action TV-nek nyilatkozott:

    „Kifejezetten azt gondolom, hogy a Lynk & Co az FIA WTCR Mercedesének hiszi magát, azáltal, hogy nyomást gyakorol a promóterre és az FIA-ra. Mivel senki sem hökkent meg, a Lynk & Co úgy érzi, hogy el fogják veszíteni ezt a bajnokságot. Ugyanakkor még soha nem veszítettek el bajnokságot. Azzal, hogy azonnali hatállyal visszaléptek, olyan helyzetbe hozták magukat, hogy ők legyőzhetetlenek, mivel eltűnnek. A kommunikációjukban azt is megértettük, hogy a BoP problémás nekik. Láthatóan rossz vesztesek, akik inkább visszavonulnak, hogy ne kelljen elszenvedniük a vereséggel járó szégyent.”

    Az Audis csapatfőnök azt is elmondta, hogy szerinte nincs valós gond a Goodyear abroncsokkal a vallelungai versenyhétvégét követően, pedig a Comtoyou Racing versenyzői, Mehdi Bennani, Nathanaël Berthon és Tom Coronel ott problémákba ütköztek a gumijaik miatt, a nyitófutamon, erről ennyit mondott:

    „Ami a gumiproblémákat illeti, Vallelungában mi is tapasztaltunk néhányat. Alapvetően, ha rosszul bánsz a gumival, abból baj lesz. A mérnökeinkkel azonosítottuk a probléma eredetét, és a második futamon már nem szenvedtünk egyetlen defektet sem, ami azt jelenti, hogy létezik megoldás, tehát nincs valódi probléma.”

    A Lynk & Co Cyan Racing nem kívánta kommentálni a Comtoyou Racing főnökének a nyilatkozatát.

  • WTCR: A Goodyear nem változtat, nincs probléma

    WTCR: A Goodyear nem változtat, nincs probléma

    A Goodyear befejezte az FIA WTCR vallelungai hétvégéjén használt összes gumijának átfogó technikai elemzését, miután több autó is balesetet szenvedett a gumik miatt. Az esetek következményeként a Lynk & Co Cyan Racing kiszállt a sorozatból.

    A gumigyártó azonban megerősítette, hogy nem talált gyártási problémát, és a következő versenyeken nem lesz változás a gumiabroncsok specifikációjában.

    A Goodyear azonban azt is megállapította, hogy a gumik hőmérséklete néhány autónál „az FIA WTCR előző két szezonjában tapasztalt szintet meghaladta, kivéve a 2022-es FIA WTCR németországi futamán”.

    A gyártó megerősítette, hogy továbbra is együttműködik a csapatokkal, hogy „teljes mértékben megértsék az okokat, beleértve az autó beállításának, a pálya nehézségének és a pályahőmérséklet hatásának elemzését”.

    A Goodyear azt is kiemelte, hogy több csapat is tesztelt az Anneau du Rhin-en, a hétvégi WTCR-futamoknak otthont adó pályán az év elején, és nem számoltak be gumiteljesítménybeli problémákról.

  • Sims ráunt a Formula E-re, azért felhagy az ott versenyzéssel

    Sims ráunt a Formula E-re, azért felhagy az ott versenyzéssel

    Miután négy évig versenyzett a tisztán elektromos hajtású bajnokságban, Sims kifejtette, hogy a Formula E formátuma „már nem igazán” jön be neki. Azt mondja, hogy „magabiztosabb” lenne, ha visszatérhetne az endurance kategóriában való versenyzéshez.

    Sims 2012-ben a Status Grand Prix LMP2-es csapatával kezdett el hosszútávú kategóriákban versenyezni az Európai Le Mans sorozatban, amit együléses versenyzéssel egészített ki. Azóta leginkább a GT-versenyzésre specializálódott.

    2014-ben átkerült a brit GT-be, ahol az Ecurie Ecosse BMW Z4 GT3-as autójával versenyzett, majd 2016-ban egy szezont teljesített a Rowe Racinggel a Blancpain GT Series Sprint Cupban a csapat BMW M6-osával.

    A brit a Rahal Letterman Lanigan BMW csapatnál is versenyzett az IMSA-ban, mielőtt 2018-ban a BMW Andretti csapatával a Formula E-be került volna – amellyel megnyerte a 2019-es második Diriyah E-Prix-et.

    Az idei Le Mans-i 24 órás versenyen is versenyben volt a GTE Pro győzelemért a Corvette-tel, mielőtt az LMP2-es pilótával, Francois Perrodóval történt baleset következtében kiesett.

    „Egyszerűen sosem éreztem magam 100%-ig komfortosan a [Formula E] autóval” – mondta Sims a Motorsport.com-nak.

    „Egyszerűen egy kicsit elveszettnek éreztem magam az összes versenynapon. Ami, hogy őszinte legyek, szerintem valószínűleg sokakkal így van.”

    „De visszatérek az endurance versenyzéshez, és ez olyan, mintha egy ismert dolog lenne; sokkal kényelmesebben érzem magam, sokkal magabiztosabb vagyok ott.”

    „És általában úgy tűnik, hogy a teljesítményszintem ebben magasabb másokhoz képest, annál amit itt, az egész szezonban el tudok érni.”

    „Nem fogok éveken át versenyezni, ez nem olyan, mintha a húszas éveim elején lennék vagy ilyesmi. Egyszerűen úgy döntöttem, hogy arra koncentrálok, amit tisztán vezetési és sportszakmai szempontból élvezek” – mondta a 34 éves versenyző.

    „Kár, mert nyilvánvalóan szeretem, amit a Formula E képvisel; nagyon lelkesedem az elektromos autókért és általában a fenntarthatóságért.”

    „Szóval szép lett volna, ha sport szempontból is jobban illik hozzám a dolog, de szembenéztem a valósággal, és most itt az ideje, hogy én magam is változtassak.”

    Nem dőlt még el, hol folytatja

    Sims hozzátette, hogy egyelőre nem dőlt el semmi a hosszú távú versenyzéssel kapcsolatban, de elmondta, hogy a saját feltételei szerint döntött úgy, hogy elhagyja a Formula E-t.

    „Még nincs semmi elrendezve a jövő évre; nem arról van szó, hogy sikerült valamit bebiztosítanom, és ez döntött volna; tisztán személyes szempontból hoztam meg a döntést [hogy távozik a Formula E-ből]. Majd meglátjuk, mi történik.”

    „Krábban az IMSA-ban is vezettem, és nagyon élveztem a versenyzést. Teljesen nyitott vagyok mindenféle dologra.”

    „Élvezem a BMW-vel végzett munkámat, amelyet az elmúlt néhány évben elsősorban a Nordschleife környékén végeztem.”

    „Rengeteg verseny van a környéken. Nem feltételezem, hogy bárki listájának élén leszek bármelyikben is, de remélhetőleg még mindig van bennem megfelelő teljesítmény.”

  • Bucsi Attila előtt igenis konkrét cél lebeg

    Bucsi Attila előtt igenis konkrét cél lebeg

    Bucsi Attila a HUMDA Academy pilótájaként jelenleg a Swift Cup Europe-ban szerepel, elmondása szerint végcélja azonban messze van ettől.

    Az International GT Open és a Formula Regional European Championship közös hungaroringi hétvégéjén volt a program része a Swift Cup is, ekkor kérdeztük Bucsit a távolabbi terveiről. Annak ellenére, hogy még csak egy nevelőszériában szerepel és sok lehetősége adódhat a jövőben, a magyar már kiemelt céllal rendelkezik.

    Rengeteg kategória van itt a Hungaroringen a formaautóktól kezdve a GT kategóriákig, neked melyik tetszik a legjobban?

    Bucsi Attila: Megmondom őszintén, engem a nagy túraautók érdekelnek. A GT autóktól, amik itt vannak a hétvégén, egyszerűen leesik az állam. De azt is nagyon jó látni, hogy egy csomó formaautós csapat itt van, ami a Formula 2-ben és Formula 3-ban is szerepel. Láttam Montoya és Barichello fiát is, szóval kemény kategóriák ezek.

    A formaautók nem érdekelnek?

    Hogy őszinte legyek, ha választani kéne kettő olyan mezőny közül, ahol ugyanolyan erős a mezőny, akkor mindenképp a GT autós bajnokságot választanám. Nyilván amennyiben a formaautós bajnokság nem egy Forma-1 vagy valami hasonló szintű sorozat, értelmes kereteken belüli, akkor a GT-t választanám, vagy a túraautót.

    Mik a rövidebb távú tervek, hol látod magadat 1-2 év múlva?

    Hogy őszinte legyek most, amíg nem vagyok 16 éves, addig nemzetközi sorozatban nem állhatok rajthoz – bár nyilván a Swift Cup is nemzetközi, de ott van egy magyar junior értékelés is. Mivel más bajnokságban 15 éves koromig nem leszek értékelve, így a következő 1-2 évben még maradhat valószínűleg a Suzuki. Ha marad ilyen erős a mezőny, akkor ez nagyon jó lehetőség a további tanulásra.

    Hogyan próbálod magadat fejleszteni? Miben tudsz még javulni?

    Igazából szeretném minél nagyobb különbséggel nyerni a versenyeket és az időmérőket. Persze tudom, hogyha nyersz, akkor tökmindegy milyen különbséggel nyersz – ezt ugye Michael Schumacher mondta. Azért a lelkemnek  jó érzés, ha a 3 tizedes előny helyett 6 vagy 7 tizeddel tudom megnyerni az időmérőt. Borzasztóan nehéz, de meg kell tanulni mindig kimaxolni a lehetőségeimet.

    Társszerző: Roós András