Kategória: Touring Car

  • Hihetetlen módon nyert versenyt Michelisz Norbert 2 ezredmásodperces előnnyel

    Hihetetlen módon nyert versenyt Michelisz Norbert 2 ezredmásodperces előnnyel

    Az autóversenyzés valaha volt egyik legkisebb különbséggel megszerzett győzelmét érte el Michelisz Norbert a TCR World Tour ausztráliai első futamán, árnyalja azonban a képet, hogy a hangyányi különbség csak papíron volt látható, a pályán egyáltalán nem.

    Hiszen azt egy büntetés eredményezte. Történt ugyanis, hogy a hosszú nyári szünetről az ausztráliai The Bend Motorsport Parkban visszatérő túraautós bajnokság ezen hétvégéjére az idén eddig jobbára szenvedő Hyundai kedvezőbb BoP-t kapott, ami meg is mutatkozott az eredményekben: az időmérőn Mikel Azcona szerezte meg a pole-t Michelisz előtt, akit a Lynk & Cóval Yann Ehrlacher követett a rajtrácson.

    A startnál, sőt egészen a leintésig ez maradt a sorrend, ám egy fontos ítélet mégis alapvetően változtatta meg a dinamikát a dobogós helyeken állók között. A verseny a táv felénél járt, amikor a felügyelők több 5 másodperces időbüntetést is kiosztottak a mezőnyben a rajtnál történt bemozdulásért, és ezek egyikét éppen az élen haladó Azcona kapta.

    A spanyol célja innentől az volt, hogy legalább ekkora különbséget építsen ki csapattársával szemben, Michelisz viszont  természetesen ennek megakadályozásán dolgozott. A magyar versenyző járt sikerrel, de tényleg csak egy hajszállal: 4,998 másodperccel Azcona mögött érte el a célvonalat, vagyis minimális különbséggel – egész pontosan 0,0024 tízezreddel, hiszen ilyen precizitással mértek – felé billent a mérleg nyelve, ezzel pedig idei második győzelmét szerezte a címvédő.

    ”Szuperboldog vagyok, mindig fantasztikus érzés megnyerni egy versenyt. De hogy őszinte legyek, ma Mikel volt a gyorsabb, és a büntetés nélkül meg is érdemelte volna a győzelmet” – idézi Micheliszt a TouringCarTimes.

    “Továbbra is szeretném megérteni, hogyan legyek olyan gyors, mint Mikel. Tanulni akarok, hogy tovább fejlődjek.”

    Ehrlacher is elégedett volt, miután a maximális, 40 kg-os pluszsullyal elmondása szerint karrierje legjobb időmérős köreit futotta, majd harmadikként befutva tovább növelte előnyét a bajnokságban, ami immár 45 pont Esteban Guerrierivel szemben.

    Az ausztrál hétvégét eredetileg háromversenyesre tervezték, de logisztikai okokból, néhány csapat későn megérkező felszerelése miatt ezekből egyet töröltek. A második és utolsó futam közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban 4:20-kor rajtol, Michelisszel a 9. rajthelyen.

  • Újabb presztízsveszteség éri a WEC-t egy nagy gyártó kiszállásával?

    Újabb presztízsveszteség éri a WEC-t egy nagy gyártó kiszállásával?

    A Hosszútávú-világbajnokság, a WEC a reneszánszát kezdte élni az elmúlt években, de a Porsche jövője kérdésessé vált: a márka egyik felsővezetője nem erősítette meg, hogy folytatják a részvételt a következő szezonban.

    A sorozat senyvedett az előző évtizedben, mielőtt ismét népszerűvé vált a gyártók körében, amit többek között a Ferrari visszatérése bizonyít, de a Lamborghini kilépésével azóta megtörtént az első jelentősebb búcsú is. Egyesek azt rebesgetik, hogy a Porsche lehet a következő a sorban, hiába szerezték az idei szezonban az első győzelmüket Austinban az előző hétvégén.

    A márka autósportért felelős alelnöke, Thomas Laudenbach ezt látva sem volt hajlandó megerősíteni, hogy maradnak 2026-ban a WEC-ben. „Még korai erről beszélni. Fogunk, amikor eljön az ideje. Nehéz időszakot élünk, sok tényezőt figyelembe kell venni – nyilatkozta a The Race-nek, és egyelőre a döntés bejelentésének tervezett idejét sem tudja. – Azt gondolom, hamarosan meg kell hoznunk. Nem mondom, hogy a Fudzsi pályán rendezett [következő]verseny előtt vagy után kerül erre sor, de nyilván a következő hetekben. Nem helyezzük magunkat nyomás alá, nincs szükség rá, elég nyugodt vagyok.”

    Az európai autóipar gondjai nyilván befolyásolják a döntést, de a felsővezető egyértelműen arra célzott, hogy az FIA-nak változtatnia kell a teljesítménykiegyenlítési szabályokon (amelyek megléte a Mercedest például alapból távol tartja a részvételtől).

    „Szerintem sok dolgon javíthatnak a sorozatban – véli. – Láttuk az eredményeket, amelyek megkérdőjelezhetők. Egy világbajnokságról beszélünk, sok csúcsszintet képviselő gyártóval, s mivel kis részletek okoznak eltéréseket, az lenne a legfontosabb, hogy mindenki előtt azonosak legyenek a lehetőségek.”

  • Michelisz Norbert újra pályán, Kiss Norbert már most megvédheti a bajnoki címét

    Michelisz Norbert újra pályán, Kiss Norbert már most megvédheti a bajnoki címét

    Michelisz Norbert (TCR World Tour) és Kiss Norbert (Kamion-Eb) is versenyzik a hétvégén. Autósport-menetrend.

    TCR World Tour, The Bend (Ausztrália)

    • szeptember 13. szombat: időmérő 1:30-, közvetítés: Sport 1
    • szeptember 13. szombat: futam 6:45-, közvetítés: Sport 1
    • szeptember 14. vasárnap: futam 4:30-, közvetítés: Sport 1

    Kamion-Eb, Zolder

    DTM, Red Bull Ring

    • szeptember 13. szombat: időmérő 15:20-
    • szeptember 14. vasárnap: futam 13:00-17:00

    European Le Mans Series, Silverstone

    • szeptember 13. szombat: időmérő 9:10-
    • szeptember 13. szombat: futam 13:30-
    • szeptember 14. vasárnap: időmérő 9:15-
    • szeptember 14. vasárnap: futam 13:30-

    NASCAR, Bristol

    Cup Series

    • szeptember 14. vasárnap: futam 1:30-, közvetítés: MATCH4

    Xfinity Series

    • szeptember 13. szombat: futam 1:30-, közvetítés: MATCH4

    (A Truck Series versenyét péntek éjjel már megrendezték.)

  • Már a szezon vége előtt távozik az Alonso által megsemmisített világbajnok

    Már a szezon vége előtt távozik az Alonso által megsemmisített világbajnok

    Már a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) bahreini szezonzáróját sem teljesíti a Peugeot színeiben Stoffel Vandoorne, aki a japán forduló után távozik az istállótól.

    A Forma-1-ben Fernando Alonso hatalmas ausztráliai bukása után a 2016-os Bahreini Nagydíjon bemutatkozó, majd 2017-ben és 2018-ban a McLarennél két teljes szezont futó, a spanyoltól döbbenetesen nagy, 37-3-as időmérős verést elszenvedő pilóta a Formula E-ben szerzett világbajnoki címe után, 2023-ban csatlakozott a Peugeot gyári istállójához a WEC-ben, ahol egy évnyi tesztelés után 2024-ben lépett elő versenyzővé. És ahol már csak egy fordulót, a szeptember 28-i Fuji 6 órást fogja teljesíteni, szerződése lejártával ugyanis távozik.

    Vandoorne eddigi legjobb eredményét pont az előző versenyhétvégén, Austinban érte el a franciákkal egy 3. helyezés képében, és elég valószínű, hogy ennél már nem lesz számára feljebb. A helyét a 2023-as F2-es bajnok, egyben a Peugeot idei teszt- és fejlesztőpilótája, Theo Pourchaire veszi át a szezonzáróra a 94-es autóban Loic Duval és Malthe Jakobsen mellett, majd jövőre már teljes idényt megy a csapattal.

    A másik csatlakozó a franciákhoz Nick Cassidy lesz, de ő csak jövőre kezd. Az Autosport eközben úgy tudja, hogy Malthe Jakobsen és Mikkel Jensen sem hosszabbít a Peugeot-val, de az ő szerződésük a bahreini forduló után jár le. Állítólag mindketten a 2027-ben debütáló McLarenhez tartanak.

    Minden bizonnyal nemcsak ők, hanem Vandoorne is maradni fog a WEC-ben és a Genesis versenyzője lesz jövőre. A koreai gyártó eddig Andre Lotterert és Pipo Deranit jelentette be a programja tavalyi elindításakor.

  • Megvan, mikor kezdi meg Verstappen az F1-en kívüli karrierjét egy Ferrarival

    Megvan, mikor kezdi meg Verstappen az F1-en kívüli karrierjét egy Ferrarival

    Mostanáig csak tesztelt GT-autóval, ám Max Verstappen hamarosan versenyzőként is debütál.

    A négyszeres világbajnokról köztudott, hogy odavan a GT-versenyzésért, ám ezt az elmúlt években főleg az online térben űzte, miközben több alkalommal is tesztelt valódi GT-autót. Az év elején például a Nürburgring Nordschleifén tűnt fel Franz Hermann álnéven egy Ferrarival, szeptember végén pedig a legendás helyszínen ejti meg GT-debütálását, immár saját néven.

    Az Olasz Nagydíj győztese azonban előbb szeptember 13-án, szombaton ül autóba a „Zöld Pokolban”, mert teljesítenie kell egy vizsgát, ami minden olyan autóversenyzőnek kötelező, aki még soha nem versenyzett itt. Amennyiben sikerrel átmegy (át fog), akkor szeptember 27-én elindul a német hosszútávú-bajnokság, az NLS (Nürburgring Langstrecken-Serie) idei kilencedik fordulóján saját csapata, a Verstappen.Com Racing színeiben egy GT3-as Ferrarival.

  • A pályán bemutatott előzéssel győzték le a Ferrarit az esőkáoszban

    A pályán bemutatott előzéssel győzték le a Ferrarit az esőkáoszban

    Hiába bérelte ki az időmérőn az első rajtsort, a Ferrari nem tudott nyerni a hosszú távú sportautó-világbajnokság (WEC) austini 6 órás futamán, mivel a győzelem az idei első sikerét arató Porsche-é lett.

    Nehézkesen indult a WEC idei hatodik versenye, a texasi Austinban ugyanis ítéletidő fogadta a mezőnyt, ami miatt csak a biztonsági autó mögött engedték el a versenyzőket, majd több mint egy órányi körözés után piros zászlóval félbeszakították a viadalt. Az ok azonban nem a romló körülményekben, hanem egy szervezési baklövésben keresendő, az első biztonsági autó ugyanis kifogyott az üzemanyagből, így egy másodikat is be kellett vetni, csakhogy néhány autó a tankolásra behívott SC után hajtott a bokszba, így a versenyirányítás jobbnak látta piros zászlóval közbeavatkozni, hogy vissza tudja állítani a megfelelő sorrendet.

    Ilyen körülmények között indult a verseny:

    Amikor végre zöld zászlót kapott a mezőny, többeket is megtréfáltak az esős körülmények: az egyik Aston Martin és a 36-os Alpine szinte egyszerre csapta falhoz magát, miután felúszott a vízen.

    Az élen a verseny első felében az 51-es és a 83-as Ferrari tartotta magát, de utóbbi futama végzetes csapást szenvedett, amikor az egyik bokszkiállásnál nem tudott rendesen beállni a szerelőkhöz, majd Kubica meg is pördült vele, és feleslegesen áthajtott a bokszutcán, mert azt hitte, hogy defektje van.

    Az 51-es azonban még 4 óra elteltével is vezetett, csakhogy 1 óra 45 perccel a vége előtt, egy biztonsági autós újraindítást követően Kevin Estre a 6-os Porschéval sikeresen megelőzte, majd miután a két autó öszeért, az 51-es defekt miatt visszaesett és az 50-es rajtszámú testvérautó, valamint az 5-ös Porsche is megelőzte.

    „A kezdeti órákat azzal töltöttem, hogy néztem a fedélzeti kamerás felvételeket és tanultam a vizes íveket a csapattársaimtól, hogy jó legyek az újraindításnál – nyilatkozta utólag Estre. – Az utolsó kanyarban egy kicsit elvettem a gázt. Tudtam, hogy korán akarok előzni, úgyhogy belevágtam, majd kicsit összeértünk, mert egyikünk sem akart engedni, de szerintem jogom volt a kanyarhoz.”

    A Porsche átveszi a vezetést:

    A két autó egyébként már az újraindítás előtti pillanatokban összeért, amit vizsgáltak a felügyelők és figyelmeztették Estre-t, a második kontakt vizsgálatát azonban senki nem jelezte, így nem világos, hogy egyáltalán történt-e ilyen.

    A francia ezután elkezdtett elszakadni a második helyre feljövő 50-es Ferraritól és 10 másodperces előnyt épített ki a következő biztonsági autós fázisig, majd miután az összerázta a mezőnyt, újra el tudott szakadni és végül 8,6 másodperces előnnyel nyert.

    A hajrában még az okozott izgalmat, hogy nem sokkal a leintés előtt a versenyzőknek még ki kellett állnia egy utolsó tankolásra, többen pedig megpróbálkoztak a slick gumikkal, ami a 7-es Toyotának nem jött be és megforgott a továbbra is nedves aszfalton.

    Miguel Molina végül behozta a második helyre az 50-es Ferrarit, de meg kellett dolgoznia érte, az utolsó tankolásnál ugyanis visszaesett a 94-es Peugeot mögé, de 6 körrel a vége előtt sikerült visszavennie a második helyet. Stoffel Vandoorne így a 3. helyre hozta be a franciák autóját, amellyel megismételte a gyáró legjobb eredményét azóta, hogy 2022-ben csatlakoztak a WEC-mezőnyhöz.

    Hogy teljes legyen a legutóbbi teljesítmény-kiegyenlítéssel (BoP) a legjobban járó Peugeot öröme, arról a 94-es autó legénysége gondoskodott, amely a 4. helyet szerezte meg az 51-es Ferrari előtt. Noha Pier Guidi-ék nem ilyen eredményről álmodtak, ahhoz az 5. hely is elegendőnek bizonyult, hogy növeljék az előnyüket az összetettben.

    A 6. pozícióban a futamon látványos megpördülést bemutató, majd egy ablaktörlőcsere miatt extra kiállást beiktatni kénytelen 38-as Cadillacet intették le, míg az egy ponton a győzelemre is esélyesnek tűnő 12-es testvérautó csak 8. lett a pole-ból kezdő 83-as Ferrari mögött.

    A befutó:

    A Toyoták ismét nehéz hétvégén vannak túl; az előrébb záró 8-as autó a 9. helyen jött be, míg a 7-es autó 4 körös hátrányban csak 14. lett, miután Jose Maria Lopez beásta azt a kavicságyba.

    Ennél sokkal jobban szerepelt az Aston Martin, amíg mentek az autói, hiszen mindketten a legjobb hatban versenyeztek, de végül egyikük sem látta meg a kockás zászlót a törmelék által eltömődött hűtőnyílások miatt, amelyek motorproblémákhoz vezettek.

    Ami az LMGT3-as kategóriát illeti, ott rendkívül izgalmas hajrá után a 95-ös McLaren diadalmaskodott, míg a második helyen az 54-es Ferrari végzett, ám a 77-es Proton Forddal történt ütközés miatt 5 másodperces büntetést kapott, amivel visszaesett a 3. helyre, így végül Valentino Rossiék 46-os BMW-je végzett a 2. helyen.

    Az austini forduló részletes eredményei ITT érhetők el.

  • Le Mans-i győzelme után Kubica első pole-ját is megszerezte a Ferrarival

    Le Mans-i győzelme után Kubica első pole-ját is megszerezte a Ferrarival

    Kibérelte a Ferrari az első sort a hosszú távú sportautó-világbajnokság (WEC) idei hatodik fordulójára Austinban.

    Azok után, hogy Interlagosban csak küszködtek, a Ferrari a Circuit of the Americason visszatért az élre, és megkaparintotta a rajtrács első két helyét a szombati, nedves pályán zajló időmérőn. A pole pozíciót ráadásul az AF Corse ügyfélautójával az idei Le Mans-i 24 óráson győzelmet arató Robert Kubica szerezte meg, kevesebb mint egy tizeddel legyőzve az 51-es gyári egység autóját terelgető Antonio Giovinazzit. A lengyel versenyzőnek ez az első pole-ja a Hypercar-kategóriában.

    Giovinazzitól már 7 tizedet kapott a 93-as Peugeot-t a 3. helyig repítő Jean-Eric Vergne, akit Kevin Estre követett a 6-os Porschéval. A további sorrend a következőképpen alakult a 10 autós Hyperpole-ban: Nicklas Nielesn (50-es Ferrari); Nicolas Varone (Proton Porsche); Charles Milesi (35-ös Alpine); Ryo Hirakawa (8-as Toyota); Dries Vanthoor (15-ös BMW); Alex Riberas (009-es Aston Martin).

    A teljes rajtsorrend IDE KATTINTVA érhető el.

    Kizárták a Peugeot-t

    Nem tartott ugyanakkor sokáig a Peugeot öröme, több mint három órával az időmérő edzés vége után ugyanis jött a hír, hogy kizárták a 3. helyen végző 93-as autót a kvalifikációról. Ráadásul mindezt egy igen banális hiba miatt, Vergne autóján ugyanis nem égett a hátsó esőlámpa az esősnek nyilvánított időmérő alatt, ez pedig ilyen esetben kötelező. A döntés értelmében a 93-as autó a Hypercar-mezőny utolsó, 18. helyéről kezdheti a futamot.

    A Ford is mérföldkőhöz ért

    Ami az LMGT3-as kategóriát illeti, ott a Ford bérelte ki az első rajtsort a Proton Competition által futtatott GT3-as Mustangokkal, ami az amerikai gyártó első pole-ja a 2024 óta létező kategóriában, azaz nemcsak Kubica, hanem ők is debütáltak ezen a téren. A rajtelsőség a Giammarco Levorato által vezetett 88-as autóé lett a Ben Tuck által terelgetett 77-es előtt. A harmadik helyről a United Autosports 95-ös McLarenje kezdhet majd, míg őt a Valentino Rossi nevével fémjelzett 46-os WRT BMW követi.

    Az idei WEC-szezon hatodik futama helyi idő szerint 13, magyar idő szerint vasárnap este 20 órakor rajtol.

  • Mick Schumacher hamarosan McLaren-pilóta lehet (sajtóhír)

    Mick Schumacher hamarosan McLaren-pilóta lehet (sajtóhír)

    Nemrég mi is írtunk arról, hogy Mick Schumacher tartalékpilótaként vállalhat szerepet a Cadillac jövőre debütáló F1-es csapatában, emellett pedig a 2026-os szezontól csatlakozhat az amerikai istálló hosszú távú sportautó-világbajnokságban (WEC) szereplő istállójához. A The-Race.com azonban most arról számolt be, hogy a megállapodás kútba esett, a hétszeres világajnok Michael Schumacher fia pedig a McLarennél köthet ki.

    Mick Schumacher a 2022-es szezon után szorult ki az F1-ből, ahol két évet húzott le a Haas színeiben. Ezt követően két szezonon át a Mercedes tartalékja volt, 2024-ben pedig csatlakozott az Alpine WEC-csapatához, ahol jelenleg is versenyez. A The-Race információi szerint azonban a meg nem valósuló Cadillac-megállapodás ellenére a 26 esztendős pilóta nem tervez hosszabbítani a franciákkal, és így kerül képbe a McLaren.

    Hogy a Cadillac-nek miért mondot nemet (merthogy állítólag ő volt az, aki elállt a megállapodástól, amivel nehéz helyzetbe hozta a csapatot, mert így most kell találniuk valakit a távozó Button helyére), arról nincsenek konkrét információk, de a szaklap szerint hiába akadtak vonzó pontjai a szerződésnek (visszatérés az F1-es paddockba és hely a WEC egyik topcsapatában, valamint a jelenleginél jóval magasabb fizetés), az jóval kisebb szabadságot biztosított volna Schumachernek annál, mint amit jelenleg élvez, az Alpine-nál ugyanis a szabadedzéseken ő kapja a legtöbb új gumiszettet, valamint eddig az összes időmérőn ő kvalifikálhatta az autót a három pilóta közül.

    A Cadillacnél ezzel szemben közismerten szigorúan veszik az egyenlőséget, így mindenkire ugyanazok a feltételek vonatkoznak és a fizetések is egyformák (még a 2009-es F1-es világbajnok Jenson Buttonnal sem kivételeztek).

    Mick Schumacher a Mercedes tartalékjaként többször tesztelt már F1-es McLarent:

    Schumacher a McLaren idei F1-es autóját vezette, de nem sok értelme volt

    Noha Schumacher továbbra is szeretne visszatérni az F1-be, jelenleg csak az Alpine-nál van 2026-ra kiadó hely, ők pedig nem számolnak vele. A franciák WEC-csapatában azonban maradhatna és Bruno Famin, az Alpine Motorsport alelnöke alighanem mindent meg is fog tenni, hogy maradásra bírja, mivel nagyon elégedettek vele. A The-Race forrásai szerint azonban Schumacher pozitív egyeztetéseket folytat a WEC-be 2027-ben beszálló, a jövő évet végigtesztelő McLarennel.

    Összeállni egy komoly célokkal érkező, hosszú távban gondolkozó, nem mellesleg az F1 jelenlegi legjobb csapatával rendelkező gyártóval mindenképpen olyan lépés, aminek lenne értelme, persze abban Schumacher aligha bízhat, hogy a McLaren F1-es csapatában lesz számára hely. De amennyiben úgy dönt, hogy végleg letesz az F1-es álomról és a sportautózásban épít karriert, a wokingiak erre tökéletesen alkalmasak lehetnek a számára.

  • Nem vagyok Rosberg, hogy bajnokként visszavonuljak – 53 évesen újra a csúcsra ért Barrichello

    Nem vagyok Rosberg, hogy bajnokként visszavonuljak – 53 évesen újra a csúcsra ért Barrichello

    Már 14 éve, hogy Rubens Barrichello befejezte Forma–1-es karrierjét, de a brazil még mindig aktívan versenyez, sőt, Brazíliában még 50-en túl is a legjobb autóversenyzők egyikének számít, hiszen most egy új sorozatot, a brazil NASCAR-t hódította meg.

    Barrichellót elsősorban Michael Schumacher ferraris csapattársaként ismerheti a szélesebb nyilvánosság, ahol csak másodlagos szerep jutott neki a domináns periódusban. Így is nagy nyomot hagyott azért a sporton, 2011-es visszavonulásakor rekorder volt nagydíjrajtok számában, és 11 futamot nyert, emellett pedig kétszer második, kétszer harmadik helyen végzett a bajnokságban.

    Ezt követően nem hagyott fel a versenyzéssel, és elsősorban a brazil túraautós bajnokságban (mai nevén Stock Car Pro Series) talált új otthonra, ahol 2014-ben és még 2022-ben is bajnok lett – másodszor már azt követően, hogy 2018-ban agydaganat miatt sikeres műtéten esett át.

    A brazil még idén, 53 évesen is versenyez a Stock Car-bajnokságban, de párhuzamosan még egy új projektbe is belevágott: elindult a NASCAR Brasilban is, ami egy a szintén nemzeti Sprint Race Series amerikaiak általi felvásárlásával három éve megalapított sorozat, ugyancsak zömmel brazil versenyzők részvételéve. Barrichello ezt a hat versenyhétvégéből és tizenkét versenyből álló bajnoki szezon nyerte meg, ráadásul úgy, hogy az egyik hétvégét ki is hagyta.

    Barrichello így már három bajnoki címmel rendelkezik azóta, hogy maga mögött hagyta az F1-es karriert, és elmondása szerint továbbra sem áll szándékában leállni – Nico Rosberggel állította magát kontrasztba, aki azt követően, hogy 2016-ban megnyerte az F1-es vb-címet, váratlanul azonnal visszavonult, és azóta sem versenyzett.

    „Nagy örömöt ad számomra, hogy teljes erőmből harcolhatok a győzelmekért, hiszen mindig is erről álmodtam. Ott van például Rosberg, aki a bajnoki címe után visszavonult, de én tényleg élvezem, amit csinálok, ajándékként fogom fel, és hálát érzek, miközben fiatalabb és tapasztaltabb versenyzőkkel harcolok. Nagyon hálás vagyok ezért a helyzetért” – idézi a Motorsport cikke Barrichellót.

  • „Ezt Norbinak is ki kellene próbálnia” – új sorozatot ajánlott csapattársa Michelisznek a Hungaroringen

    „Ezt Norbinak is ki kellene próbálnia” – új sorozatot ajánlott csapattársa Michelisznek a Hungaroringen

    Az F1-es Magyar Nagydíj hétvégéjén egy olyan versenyzővel is összefutottunk a Hungaroringen, akiről elsőre nem sokan gondolnák, hogy itt kellett volna lennie: Mikel Azcona a TCR World Tourban Michelisz Norbert csapattársa, idén azonban az F1 egyik betétsorozatában, a Porsche-szuperkupában is teljes szezont fut.

    Azcona idén először versenyez a Porschék között a Hadeca Racinggel, a hungaroringi volt a nyolc futamból álló szezon hatodik állomása, legjobb eredménye eddig a Monacóban szerzett ötödik hely.

    Nincs ütközés idén a két bajnokság versenynaptára között, ráadásul a Porsche-szuperkupa szezonja szeptember elején, Monzában már véget is ér, és csak ezt követően jön még a TCR World Tour négy állomásból álló keleti túrája, a jelenlegi kéthónapos szünet után. Adja magát a kérdés, a TCR-menetrend foghíjassága motiválta-e Azconát arra, hogy egy másik bajnokságban is kipróbálja magát.

    „Elég elfoglalt vagyok így idén, hiszen nyolc hétvégén versenyzek a TCR-ben, nyolc hétvégén pedig a Porschéval. Azt nem mondanám, hogy túl rövidnek találom a TCR versenynaptárát, de a tapasztalatszerzés szempontjából hasznosnak tartom, hogy itt vagyok, mert ezt a tudást még felhasználhatom a későbbiekben” – mondta kérdésünkre Azcona a Hungaroringen, hozzátéve, hogy nem könnyű egyidejűleg az F1, az F2 és az F3 árnyékában élni, hiszen a hétvége három napja során csak egy 45 perces edzésből, egy 30 perces időmérőből és itt egy 16 körös versenyből áll a teljes programja.

    „Nagyon unalmasak tudnak lenni ezek a hétvégék, mert minden nap csak egyszer hajtunk pályára, ami nem valami sok. A maradék időben az adatokat elemezzük és felkészítjük az autót a csapattal, de igaz, hogy erre talán túl sok időnk is van.”

    A spanyol versenyző kérdésünkre összehasonlította a Porsche-szuperkupa egyenautóinak és a TCR-szabályok szerint épült Hyundaiának képességeit – a kettő közül előbbi a gyorsabb egy körön, a Hungaroringen úgy 5-6 másodperccel, de Azcona szerint technikailag nagyon más kihívást jelent a két gép.

    Fotó: X – @mazconaoficial

    „Teljesen eltérő vezetési stílust igényelnek. A Porschéban az autó hátulja kevésbé stabil, ezért jobban oda kell figyelni a fékezésre. Nincs ABS és kipörgésgátló sem, így az első kerekeket is nagyon könnyű blokkolni, kigyorsításkor pedig megcsúszni. A TCR-autókra inkább az alulkormányzottság a jellemző, itt viszont folyamatos túlkormányzottsággal kell megbirkóznunk. Nem tudnám kiválasztani, hogy melyiket szeretem jobban vezetni, a különböző karaktere miatt mindkét autó nagyon élvezetes” – mondta a spanyol, aki szezonbeli első kiesését könyvelte el a hungaroringi versenyen.

    A Hyundai a szezon első felében nem remekelt a TCR World Tourban, és bár a kétszeres címvédő Michelisz Norbert szerzett már egy győzelmet, Azconának egyelőre ott is csak egy ötödik hely a legjobbja idén, és ezzel a 10., utolsó helyen áll a szezon összes futamán résztvevők között.

    „A BoP rossz hatással volt a teljesítményünkre, de a szerencsével is hadilábon álltunk. Mexikóban a turbóval volt problémánk, később defekt és a féltengely meghibásodása is visszavetett minket. És kétségtelen, hogy jelenleg a BoP nem nekünk segít, emiatt jobban kell feszegetnünk a határokat, ez viszont könnyebben vezethet hibákhoz. Szóval eddig nincs egyszerű szezonunk” – összegzett Azcona.

    A 29 éves pilóta Michelisznek is melegen ajánlaná a Porsche-szuperkupában való versenyzést, hiszen ezáltal újra pályára léphetne hazai közönsége előtt – a TCR csúcsbajnoksága legutóbb 2023-ban járt a Hungaroringen.

    „Természetesen, ki kellene próbálnia. Gyakran beszélgetünk, és még el is jött megnézni, amikor itt teszteltem egy hónappal ezelőtt. Most nincs Magyarországon, de máskülönben biztosan a versenyre is eljött volna” – mondta Michelisz Norbertről csapattársa.