Kategória: Touring Car

  • Az Alpine máris leleplezhette a Hypercar-ját – GALÉRIA

    Az Alpine máris leleplezhette a Hypercar-ját – GALÉRIA

    Csak két év múlva indul versenybe az Alpine által fejlesztett Hypercar, a franciák mégis közzétettek egy sejtelmes grafikát, ami már nagyban hasonlíthat a végleges autóra.

    Az Alpenglow (tehát „alpesi izzás”) névre hallgató projekt elég látványosra sikeredett. A márka közleménye szerint „az utca és a versenypálya figyelembevételével tervezték” az új autót.

    „A prototípus magán viseli a márka jövőbeli utcai és versenyautóinak jegyeit is. Valamit jelzi az elköteleződésünket a fenntarthatóság iránt.”utalnak itt az LMDh autók hibrid hajtásláncára.

    Továbbá erősíti meg a feltételezést, hogy a Le Mans-ban induló Hypercar is hasonló lesz majd, hogy a jelenleg bemutatott koncepció az Alpine Endurance Team közösségi médiás oldalain jelent meg. Ráadásul #LEMANS felirattal.

    A franciák 2024-es programját a Signatech csapat fogja üzemeltetni, akik jelenleg holtversenyben vezetik a WEC-tabellát visszafojtott LMP1-es autójukkal.

  • Könnyen „egyslágeres csoda” lehet a WTCR-ből

    Könnyen „egyslágeres csoda” lehet a WTCR-ből

    A WTCR promótere, Francois Ribeiro arra utalt, hogy a sorozat új formátuma akár lehet, hogy csak egy versenyből fog állni.

    Hasonlóan az egykori makaói FIA F3-as Világkupához vagy a FIA GT Világkupához, évenkénti egyszeri esemény lehet majd a WTCR-ből is.

    „Tavaly jelentettük be, hogy meghosszabbítjuk az FIA-val való együttműködésünket, és középtávon promótáljuk majd a WTCR-t. Tettük ezt azért, hogy még fenntarthatóbbá tegyük a Túraautó Világkupát annak részeként, környezetbarát motorsportot hozzunk létre.”emelte ki Francois Ribeiro, a Discovery Sports Events elnöke.

    „A 100%-ban fenntartható üzemanyag központi eleme lett volna ennek. Sajnos ez azonban nyilvánvalóvá vált, hogy ez nem passzol a TCR kategóriához, mert túlságosan koptatja a mechanikai alkatrészeket.

    Egyre több gyártó és szponzor nem akar egy olyan sorozat része lenni, ami nem tudja meglépni ezt, és félünk ez a jövő évi mezőnyre is hatással lett volna. Amit ugye már így is csökkentett a világjárvány, a háború és a gazdasági válság. Egy jövőbeli egyszeri esemény nem adna teret ilyen kételyeknek.”

    Ribeiro szavai alapján mintha a DSE nem lett volna teljesen elégedett a WTCR-rel.

    „Ahhoz, hogy az egyezségünk lefedje az egészen 2025-is tartó időszakot, egy opciót kellett volna kihasználni. Mi nem döntöttünk így, helyette egy új rendszer kifejlesztését céloztuk meg, ami biztosítja majd, hogy elsőrangú versenyzés lesz a hagyományos meghajtású túraautókkal.

    Optimisták vagyunk a WSC-vel, hogy a TCR kategória számára is relevánsak maradunk, a gyártók megmutathatják az autóik tudását az ügyfélcsapatoknak. További részleteket akkor osztunk majd meg, amikor véglegesítettük őket.”

    A DSE a WTCR-rel együtt az ETCR ügyintézését is folytatni fogja, azt azonban változatlan rendszerrel, talán jobban is előtérbe kerül majd.

    Jelenlegi formájában megszűnik a WTCR!

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

  • Jelenlegi formájában megszűnik a WTCR!

    Jelenlegi formájában megszűnik a WTCR!

    Nehéz szezonon van túl a WTCR, az FIA pedig bejelentette, hogy változtatni fognak a jelenlegi idényt követően.

    A többszöri gumibotrány mellett a címvédő Lynk & Co kiszállása miatt 12 autóra csökkent a mezőny, a COVID és az ukrajnai háború miatt pedig idén nem kevesebb, öt hétvégét kellett törölni.

    Az FIA jelenleg egy „átfogó és alapos értékelést végez” mielőtt meghatározzák, hogyan működjön tovább a WTCR mint sorozat.

    „Szükségünk van arra, hogy megtaláljuk, mi a legjobb és fenntartható formája a megnagyobb túraautó sorozatnak az FIA égisze alatt.” kezdte Alan Gow, a szervezet Túraautó Bizottságának elnöke.

    „Az a célunk, hogy fenntartsunk a világszintű hagyományos meghajtású túraautó sorozatot akár egy sorozattal, akár egyetlen eseménnyel.

    Jelenleg minden lehetőséget megvizsgálunk, és az az elsődleges célunk, hogy hosszútávon is stabil alapokra helyezzük a dolgot.

    A TCR-rel már jól bejáratott technikai szabályzatunk van, rengeteg márkával és több, mint 100 autóval világszerte. Ezzel szeretnénk mi is folytatni a jövőben.” – erősítette meg a WTCR jövőjét.

    Eközben az elektromos világkupát nem érinti majd változás.

    Könnyen „egyslágeres csoda” lehet a WTCR-ből

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

  • Schumacher súlyos sérüléseket szenvedett a horrorbalesetében

    Schumacher súlyos sérüléseket szenvedett a horrorbalesetében

    David Schumachernek eltört az ágyékcsigolyája a DTM hockenheimi szezonzáróján, ahol egy horrorisztikus balesetet szenvedett.

    Schumacher volt az egyik kieső a DTM szombati versenyén, ahol az egyik biztonsági autós újraindítást követően szabadult el a káosz. A horrorbukást követően a versenyirányításnak azonnal félbe is kellett szakítania a versenyt.

    Ralf Schumacher fia Thomas Preininggel csatázott a 7. helyért, amikor a 8-as kanyarban összeértek, ami miatt a német autója nagy sebességgel a falba csapódott. A Winward Mercedest vezető Schumachert azonnal a ludwigshafeni kórházba szállították a bukását követően. A vizsgálatok után kiderült, hogy az egyik térdén és az ágyékán is súlyos zúzódások vannak.

    A 20 éves versenyző édesapja azonban most elárulta, hogy a fiának eltört az ágyékcsigolyája, ami miatt hosszú ideig fűzőben kell eltöltenie a mindennapjait. A Williams BMW egykori pilótája a sok ross mellett viszont egy komoly jó hírrel is szolgált. Davidnak ugyanis nem kell megműteni a gerincét és így a gyógyulási folyamat már most elkezdődhetett.

    Schumacher a balesete miatt már nem is tudott részt venni a sorozat vasárnapi szezonzáróján. Az ex-Formula 3-as pilóta legjobb eredménye egy 11. hely volt, amit Spában ért el.

  • A pilóták nem értették a versenyirányítás döntését a DTM-ben sem

    A pilóták nem értették a versenyirányítás döntését a DTM-ben sem

    Nemcsak a Japán Nagydíjon, a hétvégén egy másik bajnoki döntőn is fura döntések születtek: a vasárnapi DTM időmérőt az érdemi körök nélkül hagyták félbe.

    2:25 szerepelt az órán, amikor lendült a piros zászló, miután Felipe Fraga a legjobb idő megszerzése után kicsúszott az első kanyarban. Javítás és a hétvégi menetrend miatt a versenyirányítás nem indította újra az edzést.

    A pilóták nagy része még nem futotta le a gyorskörét, ami végül egy felkavarodott rajtsorrendhez vezetett a bajnoki döntőre.

    Az esélyesek közül Rast ugyan megörökölte a pole-t, mivel Fraga körét így elvették, de a többiek nem voltak ennyire jó helyzetben. A későbbi bajnok, Sheldon van der Linde ugyan a hatodik helyen végzett, Lucas Auer és Mirko Bortolotti is a legjobb 10-es kívül ragadtak.

    Utóbbi ráadásul épp lila szektoros körön volt, amikor jött a piros zászló.

    „Éppen egy pole-t érő körön voltam, amikor félbeszakítottak. Az egész paddockban senki nem tudta, miért nem indították újra. A magyarázat sem volt kielégítő, hiszen a következő dolog időben kezdődött.”

    Az olasz szerint a komplett DTM mezőny kivezető körrel együtt tudott volna futni még egy kört a fennmaradó időben. Bortolotti egészen odáig ment, hogy számára „ez nem is volt igazi időmérő”.

    Rast szembement vele. Szerinte csak sorban álltak volna, és nem lett volna fair, ha csak a fél mezőny kap esélyt, a többiek nem.

    Auer eközben csak kicsit bánkódott az időmérő miatt. Sokkal inkább úgy vélte, az előző futamos győzelme miatt kapott 25 kg-os balaszt vette el az esélyeit.

    A balesetek nagyobb ellentétet szültek

    A hétvége megosztóbb vitája azonban a szombati naphoz kötődik: rajtnál és az újraindításnál is nagyobb balesetek miatt állt a verseny, így nem páros sorokban (fenti kép) indították el a DTM mezőnyt harmadjára, hanem „szimpla libasorban”.

    A versenyzők véleménye megoszlott a döntés helyességéről. Egyesek szerint a „közlekedni nem tudó” versenyzők, mások szerint a szezon végi hozzáállás (bajnoki esélyek életben tartása és az utolsó lehetőség egy jó eredményre) volt az ok a balesetek mögött.

    Abban azonban egyetértettek, hogy bár az első verzió jobb versenyzést eredményez, nagyobb a kockázat is.

    Az idei szezonban már a Norisringen és a Nürburgringen is volt ebből botrány. Most is nyolc autó nem tudott részt venni a vasárnapi versenyben a hétvége korábbi szakaszaiban szerzett sérülések miatt.

  • Már nem kell sokat aludni az új Ferrari érkezéséig

    Már nem kell sokat aludni az új Ferrari érkezéséig

    Két hét múlva Imolában mutatják majd be a Ferrari Le Mans-i gépét, ami a jövő évi Endurance Világbajnokságon (WEC) indul majd.

    Az eddig csak rejtőszínekben pompázó hibrid autót a Ferrari Challenge lezárásakor, a Finali Mondialin láthatja majd a nagyközönség. Különböző riportok szerint már 10 ezer kilométert teljesített az új autó. Jövő márciusig azonban még többet fognak tesztelni Sebringi 100 mérföldes verseny előtt.

    „Nemsokára véget ér a várakozás. Az LMH autó első hivatalos jelenése október 30-án, délután lesz, amikor az imolai boxutcában – remélhetőleg minden jelen lévőt – a jövőbe repítünk. A Ferrari Show keretein belül teljesen leleplezzük a prototípust, amivel jövőre indulni fogunk a WEC-ben.

    Közel fél évszázad után térünk vissza a sportautózás csúcsára. Akkor még a 312 PB rótta a köröket a leghíresebb versenyeken, köztük a Le Mans-i 24 óráson.”olvasható a Ferrari közleményében.

    Ferrari LMH, Hypercar, WEC
    Fotó: Ferrari Press Office

    Az eseményen pályára gurul majd az olasz márka új GT3-as autója is. A 296 GT3-at az idei Spái 24 órás versenyen mutattak be.

  • Button: Ricciardónak vége, ha tartalék lesz, menjen Le Mans-ba

    Button: Ricciardónak vége, ha tartalék lesz, menjen Le Mans-ba

    A 2009-es világbajnok, Jenson Button szerint nem jó ötlet, attól fél, hogy Ricciardo így elveszítheti az élét, ha csak a háttérben marad, és másokat enged kibontakozni.

    Nem lesz jövőre a mezőny tagja Daniel Ricciardo, de nagy valószínűséggel tűzközelben marad, a Mercedesnél lehet harmadik pilóta.

    „Egy ilyen kaliberű versenyzőnek elvállalni egy ilyen szerepkört, nagyon fura lenne.” fejtette ki véleményét Button a Sky Sportsnak.

    „Nem tudom, ő mit nyerne vele. Nem fiatal, így nem vezethet a hétvégéken (az első szabadedzésen), mert ebből ő kiesik. Nem igazán lenne ennek előnye.”

    Hamilton szerződése 2023 végén jár le, esetleg ez nyújthatna esélyt az ausztrálnak, a brit bajnok szerint azonban a karrierjét kockáztatja egy ilyen mellékvágánnyal.

    „Biztos azt gondolja, hogy Lewis nemsokára visszavonulhat, és akkor lecsapna az ülésre. De azt mondják, még 5 évig maradna, így sokat kéne rá várnia.

    Olyan csapathoz kell kerülnie, ahol 2024-ben lehetőséghez juthat, különben vége, egy év után elfelejtenek az F1-ben.”

    Már csak a két sereghajtónál van hely, ez azonban valószínűleg nem túl vonzó Ricciardo számára.

    „Le Mans ott lesz jövőre, rengeteg gyártóval, igazán izgalmas a helyzet. – fejtegette Button – Ha bekerül egy gyártóhoz, még nagy jövő várhat rá. De még nincs ott fejben, hogy valami mást akarjon csinálni, talán nem is fog, mint Lewis.”

  • BMW-s, dél-afrikai bajnoka lett 2022-ben a DTM-nek!

    BMW-s, dél-afrikai bajnoka lett 2022-ben a DTM-nek!

    Dobogón végzett a Schubert Motorsport versenyzője, Sheldon van der Linde aki a harmadik helyen ért be a DTM szezonzáró futamán Hockenheimben.

    Ezzel az első afrikai bajnoka is a sorozatnak lett a johannesburgi születésű BMW pilóta. A futamot márkatársa, Marco Witmann nyerte, egy szintén korábbi bajnok, Rene Rast előtt.

    A 23 éves dél-afrikai Sheldon van der Linde az új DTM-bajnok: a Schubert-BMW pilótájának negyedik szezonjában a hockenheimi szezonzárón elért harmadik helye is elég volt a bajnoki címhez, így 2016 óta először örülhet a BMW. Akkor a koronát Marco Wittmann szerezte meg, aki ma megszerezte első győzelmét az idényben a Walkenhorst BMW-vel. És igazán izgalmassá tette ez a vasárnapi futamot.

    Wittmann rögtön a rajtnál az élre állt, és a pole pozíciót megszerző Rene Rastot a második helyre utasította. A Grasser Lamborghini pilótájával, Clemens Schmiddel együtt a verseny elején megléptek. Mögöttük a feltörekvő bajnok Sheldon van der Linde, Dev Gore, Nico Müller és Marius Zug Audijaival vívott egymással.

    Van der Linde azonban hamar átverekedte magát az Audi-trióján, és a második körben már a negyedik helyen állt. Már ez a pozíció is simán elég lett volna a bajnoki címhez. Az Abt Audi pilótája, Rast, aki a címvért folytatott küzdelemben győzelmi kényszerben volt, alávágásra törekedett.

    Egy körrel a háromszoros DTM-bajnok után Wittmann is beszáguldott a boxba. Több koccanással látványos párharc alakult ki az előzésnél, amely szinte a BMW pilótájának teljes körén végig kitartott. Amikor a párharc eldőlni látszott, Rast elkövetett egy versenyzői hibát, és a Parabolika elején kicsúszott a pályáról.

    Ez lehetővé tette Wittmannak, hogy újra átvegye a vezetést, majd elhúzott Rasttól. A verseny második felében az élen haladó trióból duó lett, mivel Schmid egy defekt miatt visszaesett. A Grasser-csapat a 22. körben végleg visszavonultatta a Lamborghinit.

    Schmid pechje után Sheldon van der Linde örökölte meg a dobogó legalsó fokát. A Schubert-BMW pilótája ugyanolyan magabiztosan vette ezt már, mint Wittmann a futamgyőzelmet. Ez egy tökéletes nap volt a müncheni autógyárnak, miután a Schubert Motorsport már szombaton csapatbajnok lett.

    Rastnak a második helyen már csak gratulálhatott. Az Audi élcsapata még győzelemmel is csak akkor szerezhette volna meg a bajnoki címet, ha Sheldon van der Linde nem lett volna jobb a hetedik helynél. A dél-afrikai fiatalember címszerzését tehát nem igazán fenyegette veszély egyetlen pillanatig sem.

    A Winward-Mercedes pilótája, Lucas Auer, aki a futam előtt mindössze két ponttal volt lemaradva van der Linde mögött, az időmérős balszerencséje után a hatodik helyre lépett előre, és a tizenegyedik rajtkockát szerezte meg. De aztán a 25 kilogramm ballaszt, amit a verseny alatt kapott az autóba, megtette hatását.

    A hetedik helyen végzett Kelvin van der Linde (Abt) és Nico Müller (Rosberg) két Audija után. Az osztrák az összetettben a második helyen végzett, tizenegy ponttal lemaradva Sheldon van der Linde mögött, míg Rast 15 ponttal lemaradt. Az utolsó pontokat Leon Köhler (Walkenhorst-BMW), Luca Stolz (HRT-Mercedes) és Ricardo Feller (Abt-Audi) szerezte meg.

    A 2022-es szezon utolsó DTM-versenyének rajtfázisa különösen mozgalmasra sikerült: bár a drámai szombati nap után csak 19 autó indult, több kiesés is volt. Maximilian Götz és Christian Engelhart már a rajtnál baleset miatt feladták a futamot.

    Kész örület, mi volt Hockenheimben, még szorosabb lett a DTM pontversenye!

    Mirko Bortolotti, aki a vasárnap délelőtti kvalifikációig még bajnoki címvédőnek számított, és Philipp Eng is kiesett egy ütközés után. A távozók listáját Schmid, Maro Engel és Maximilian Buhk növelték. A Mücke-Mercedes versenyzője, Buhk pedig egy DNF-el fejezi be az itteni pályafutását.

     

  • Élet Wolff és d’Ambrosio után: kinevezték a Maserati csapatfőnökét

    Élet Wolff és d’Ambrosio után: kinevezték a Maserati csapatfőnökét

    Egy korábbi versenyző érkezett az átalakuló Venturi élére, akik a vezetőséget is lecserélték a Maserati névre való váltás mellett.

    A tavalyi csapatbajnokság második helyezettje eléggé forgalmas időszakon megy át. Nem elég, hogy kezdődik a Gen3 korszak, új beszállítót kaptak. A kivonuló Mercedes helyett ezentúl a DS erősforrásait használják majd, amíg nem lépnek elő ők is gyártóvá.

    Susie Wolff a vezérigazgatói, Jérome d’Ambrosio a csapatfőnöki posztról távozott, helyét pedig a DS korábbi gyári csapatának, a Techeetah-nak az egyik vezetője veszi át.

    James Rossiterről van szó, aki a maga jogán is rendelkezik versenyzői múlttal, csaknem egy évtizedes tesztpilótai karriert tudhat magának az F1-ben. Ezután a Formula E felé vette az irányt, ahol a már említett csapat tartalékja és sportigazgatója volt.

    Míg a kínai csapat negatív spirálba keveredett, Rossiter egy másik Stellantis [a Fiat-Chrysler és a Peugeot csoport egyesüléséből létrejött autóipari óriás – a szerk.] márkához, a Peugeot-hoz igazol át, a Le Mans-i program miatt.

    Ott hamar előrébb lépett, miután Kevin Magnussen helye felszabadult, de két verseny után azonnali hatállyal minden idejét a Maserati kapja majd meg. Helyét valószínűleg az újonnan kinevezett DTM-sztár, Nico Müller veszi át a bahreini szezonzárón, aki eredetileg csak a jövő év kezdetén ült volna először élesben is autóba.

    A Stellantis márkái az autósportban:

    Márka Sorozat
    🇮🇹 Ferrari F1
    🇮🇹 Alfa Romeo F1 (névleges)
    🇮🇹 Maserati Formula E
    🇫🇷 DS Formula E
    🇫🇷 Peugeot
    Endurance vb (WEC)

     

  • Kész örület, mi volt Hockenheimben, még szorosabb lett a DTM pontversenye!

    Kész örület, mi volt Hockenheimben, még szorosabb lett a DTM pontversenye!

    Hihetetlen nagy balesetek, és szabályosságot súroló stratégiák kavarták meg a DTM idei utolsó előtti futamát, melyen a bajnokság első két helyezettje végzett az élen.

    A pontversenyt vezető Sheldon van der Linde és a jó formában lévő Thomas Preining technikai kihágás miatt 10 rajthelyes büntetést kapott. Emiatt csak a mezőny második feléből rajtolhattak, míg legközelebbi riválisok mind elől voltak, Lucas Auer pole-t is szerzett.

    A verseny

    Maradt is az élen, mögé Marko Wittmann jött fel. Mögöttük előbb Arjun Maini csúszott ki látványosan a mezőny közepéből, majd Kelvin van der Lande lassult le három keréken a Maro Engellel való kakaskodás után.

    Maini autója miatt kijött a biztonsági autó, addigra Rast jött fel harmadiknak. Bortolotti az ötödik, Sheldon van der Linde és Preining pedig nyolc helyet jöttek előre, így a nyolcadik-tizedik helyen haladtak.

    41 percnél indult újra a verseny, Dev Gore rögtön le is töltötte a kötelező kiállását. Újabb rajtbaleset következett, két Lamborghini és Marius Zug Audija maradt ott. A kör hátsó felében pedig még öten akadtak össze, Schumacher lökte ki Preining Porschéját, míg vele párhuzamosan Ricardo Feller koccant bele a rövid időre lángra kapó Dennis Olsenbe.

    A DTM vezetése ekkor piros zászlóval félbeszakította a versenyt. A mezőny elején közben óriási csata folyt, amiből Wittmann jött ki a legjobban, Auer Rast és Bortolotti előtt. A versenyirányítás azonban visszaállította az előző sorrendet a balesetre hivatkozva.

    Ezúttal nem két, hanem egy soros újraindítás következett, végre baleset nélkül. A fennmaradó idő 15 percre szűkítette a kiállási időszakot, ezért stratégiailag nem alakult ki nagyobb különbség a versenyzők között.

    A kiállásoknál Stolz átugrotta Rastot a harmadik helyért, de később a hátulról jövő ifjabb van der Linde mindkettejüket megelőzte. Bortolotti is bemutatta a maga véghajráját, azonban a kissé elnyújtott kiállás miatt hátrébb esett. Végül csak a hetedik helyig tudott feljönni.

    Már egészen lenyugodni látszottak a kedélyek, amikor az élmenők utolérték Dev Gore-t – akinek a kiállását a verseny után vizsgálták meg.

    Auer hamar áthámozta magát az amerikain, az egész verseny őt üldöző Wittmann azonban fennakadt rajta, így van der Linde újabb pozíciót nyert vele, majd Gore-ral szemben is.

    A dél-afrikai titán a leggyorsabb kört is begyűjtve, így két ponttal fordul az utolsó versenyre Auer előtt. A többiek egy nagyobb lemaradással követik őket.

    A kezdeti 10 kieső után Alessio Deledda állt még ki a verseny végén, technikai hiba miatt.

    A futam végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    2. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    3. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    4. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg
    5. 🇩🇪 René Rast Audi Abt
    6. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert
    7. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser
    8. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    9. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    10. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    11. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM
    12. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    13. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    14. 🇩🇪 Christian Engelhart Porsche SSR
    15. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    16. 🇩🇪 Leon Köhler BMW Walkenhorst

     

    A DTM bajnokesélyesei:

    Pilóta Márka Pont
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW 149 0
    2. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes 147 -2
    3. 🇩🇪 René Rast Audi 128 -21
    4. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini 121 -28