Kategória: Touring Car

  • Egy világbajnok figyelmeztet: lassúsággal lehet Le Mans-t nyerni, bajnokságot nem

    Egy világbajnok figyelmeztet: lassúsággal lehet Le Mans-t nyerni, bajnokságot nem

    Mike Conway, a Toyota világbajnoka úgy véli, a jövőre bevezetett BoP rendszer miatt egyesek a Le Mans-ra készülnek majd, ami nem fair a bajnoki esélyesekkel szemben.

    A Hypercar kategóriába 2023-ban rengeteg gyártó érkezik: a jelenlegi Toyota és Peugeot mellé a Ferrari, a Porsche és a Cadillac autóit lehet várni, továbbá lehet, hogy a Glickenhaus, az Isotta Fraschini, illetve a Vanwall szolgálhat még extra indulókkal.

    Így nézhet ki az első mezőny az új Hypercar gyártókkal

    Az LMH (teljesen saját) illetve az LMDh (közös hibrid rendszeres) autók közötti különbséget egy kiegyenlítő rendszer (BoP) hivatott majd csökkenteni.

    Conway szerint sokan kijátsszák majd a rendszert, és visszafogják majd magukat, hogy Le Mans előtt ne kapjanak nehezítést.

    „Nehéz lesz tudni [hogyan alakul a 2023-as szezon]. Az első verseny után valószínűleg okosabbak leszünk, nagyobbak lesznek a különbségek, de utána remélhetőleg kiegyenlítődik majd, ahogy megy előre a szezon.” fejtette ki a véleményét a brit.

    „De bárki is lesz erős az elején, a BoP utána kicsit meghatározza majd a dolgokat. Nehéz lesz. Hét forduló lesz, ami még így sem egy hosszú bajnokság, de mindig jól kell szerepelned [a bajnoki címhez].”

    Kiemelte az egy extra verseny Le Mans előtt pont elég arra, hogyha valaki altat a francia versenyig, akkor a szezon nagyobb részét fel kell áldoznia.

    Az F1 kavarása ellenére több futammal készül Le Mans-ra a WEC

    „Sor kerülhet ilyesmire, de a bajnokság felét fel kell áldozni hozzá, így igen nagy áldozat. Nem lehet megcsinálni, hogy Le Mans-ra teszel fel mindent, ha meg akarod nyerni a bajnokságot, legalábbis. De ott adják a legtöbb pontot, így biztos vagyok benne, trükközni fognak ezzel.”

    Conway kiemelte, hiába az utóbbi évek Toyota-dominanciája, igazán most dől el, mennyire jók a többiekhez képest.

    „Nagyon jó lenne úgy bajnokságot nyerni, hogy a többiek is itt vannak [a legnagyobb kategóriában]. Ez az igazi célunk, és szeretném ezt kipipálni, már alig várom.”

  • Újabb korábbi F1-es sztár került be a Porsche kalapjába

    Újabb korábbi F1-es sztár került be a Porsche kalapjába

    A Porsche legújabb, sebringi tesztjén egy új név került fel a Hypercart tesztelők listájára. Mivel a sportautó programok csak az első évükben járnak majd 2023-ben, eddig inkább a tesztelésen volt a hangsúly, mintsem a végleges felálláson.

    A Peugeot és a Cadillac már bejelentette felállását, valamint a Toyotáról is sejteni lehet, nem változtat majd sokat az idei legénységhez képest.

    Világbajnokkal érkezik Európába a Cadillac

    A franciáknál Paul di Resta és Jean-Éric Vergne indulhat majd a korábbi F1-es pilóták közül, míg a japánok felállásában Sébastien Buemi, Kamui Kobayashi és Brendon Hartley neve lehet ismerős.

    A címvédő Toyota mellett az Alpine régi LMP1-es autója teljesített még teljes szezont, jövőre ők is visszatérnek.

    A Toyota és az Alpine pontegyenlőséggel fordul az utolsó futamra

    Rajtuk kívül pedig a Ferrari és a Porsche érkezik majd a mezőnybe. Előbbi eddig úgy tűnik, GT pilótáival számol majd, míg a németek elég sok versenyzőt ültettek be eddig az autóba. Azt azonban nem tudni, hogy a tengerentúli IMSA-ra és az Endurance Világbajnokságra (WEC) elosztva mi is lesz a pontos felállás.

    Mellettük a Vanwall, a Glickenhaus és az Isotta Fraschini rendelkezik még – egyelőre kérdőjeles – projekttel.

    Sebringben elvileg nyolcan is részt vettek a Porsche sikeres 36 órás maratoni tesztjén. Az Autosport szerint köztük volt Pascal Wehrlein is, a stuttgartiak Formula E pilótája.

    Ha minden igaz, André Lotterer a WEC-ben, Felipe Nasr pedig Amerikában vezeti majd a projektet, hozzájuk csatlakozhat szintén F1-es tapasztalattal a korábbi DTM bajnok.

    Az endurance szezon januárban, Daytonában kezdődik majd, ott mutatkoznak be először az LMDh autók. Ott a már említett Porsche és Cadillac mellett a Le Mans-ba 2024-be érkező BMW, illetve az Acura áll majd rajthoz.

    Így nézhet ki az első mezőny az új Hypercar gyártókkal

  • Túl sok az autó – így javítana a DTM vezetősége a „problémán”

    Túl sok az autó – így javítana a DTM vezetősége a „problémán”

    Az idei DTM szezont 27 autó teljesítette egészen, így kijelenthető, bejött Bergerék húzása, hogy GT3-as autókra váltanak, ez azonban felvetett egy nem várt problémát…

    Ugyanis kevés hely maradt a boxutcában ezáltal. Egyes pályákon, főleg a Lausitzringen tűnt nagyon zsúfoltnak a helyzet.

    Párban lenne szép az élet…

    Az egyik dolog, amit a motorsport-total.com szerint megfontolnak a DTM-nél, hogy ezentúl csak kétautós csapatokat engednének indulni. 2022-ben ebből három volt, a Team Bernhard (Thomas Preining – Porsche), a Mücke Motorsport (Maximilian Buhk – Mercedes), illetve az Attempto Racing (Marius Zug – Audi).

    Előbbiek már jelezték, hogy jól menő első szezonjuk után bővítenének, így számukra meg is oldódik a dolog.

    A mérleg másik nyelvén állnak tripla csapatok (Abt Sportsline – Audi és Winward Racing – Mercedes), akiknek vagy csökkenteniük kell a létszámot, vagy növelni.

    A jelenlegi szabályok szerint egy csapatból egy autó jöhetett be kiállásra, így viszont sokan hátrányba kerültek, mert ugyanahhoz a pitbox-hoz tartoztak.

    Egyenlőség, testvériség?

    A másik ötletük az, hogy korlátoznák, egy gyártótól hány autó érkezhet a mezőnybe. Jelenleg a Mercedes számított kiugrónak ebből a szempontból, ők 8 járgányt állítottak ki, míg az Audi 6-ot. A többiek mind a gyárilag támogatható négy autót indították, vagy még annyit sem.

    Berger kiemelte – bár eredetileg két évre írtak alá – a jelenlegi gyártókkal jól mennek a megbeszélések. Szerinte a minőséget is figyelembe véve 28 autó az ideális, hogy legyen helye a szabadkártyás indulóknak is.

    Ugyanakkor ez alkalmat adhat több gyártónak is a csatlakozásra. A Toyota képviselői is ott voltak a hockenheimringi szezonzárón, akik az újonnan bemutatott koncepcióval, a GR GT3-mal akár 2024-ben érkezhetnek a sorozatba.

    Mellettük a Ford Mustang GT3-as verziójának fejlesztője, Pascal Zurlinden volt még ott az utolsó hétvégén.

    A BMW után több gyártó is újított a GT3-as autóin: a Porsche és a Lamborghini a Daytonai 24 óráson mutatkozik majd be januárban, de a Ferrari is új géppel készül a 2023-as szezonra.

  • Michelisz kívánságát teljesíti a WTCR utódja?

    Michelisz kívánságát teljesíti a WTCR utódja?

    Legendás és ikonikus helyszíneket ígért Marcello Lotti a WTCR-t váltó TCR World Tourtól, és az már biztos, hogy a világ szinte összes kontinensén megfordulnak majd.

    Ausztrália sok esetben marad ki világbajnokságok naptárából is. Lotti azonban biztosított mindenkit arról, hogy a legkisebb kontinens – növekvő TCR bajnokságai miatt – része lesz az első naptárnak.

    „A WSC megerősíti, hogy a TCR World Tour naptárának – amit legsokára közzé teszünk – egyik fontos részét képezi majd Ausztrália. A TCR World Tour csapatai a TCR Australia sorozattal együtt versenyeznek majd.

    Ausztrália folyamatosan az egyik legérdekesebb és legprofibb TCR sorozatot biztosította. Örömmel jelentem be, hogy ezt egy világméretű közönség előtt is megmutathatják.”

    Ugyan az említett sorozat versenynaptárát még nem jelentették be, azért várhatóan Bathurst részét képezi majd a versenynaptárban mint az egyik helyszín. Marcello Lotti meg is fogja látogatni a pálya idei legnagyobb versenyét, ez jó jel ebből a szempontból.

    Michelisz: interjú tanítványairól, az ETCR-ről és az idei szezonról

    Nyári interjúink során Michelisz Norbert és – az őt nem feltétlenül kedvelő – Yann Ehrlacher is azt mondta, ezt a pályát hiányolja legjobban a versenynaptárból.

    A következő kimaradt kontinens: Dél-Amerika?

    Így már több értelmet nyerhetnek a hírek, miszerint Uruguay, illetve Argentína is csatlakozott volna a WTCR naptárhoz. Többek között a világkupán szereplő sok dél-amerikai pilóta miatt a TCR South America elnevezésű sorozat is nagy népszerűségre tett szert. Így könnyen lehet, egy újabb – a WTCR alatt hiányzó – elem kerülhet a helyére az új rendszerrel.

    Az azonban szinte biztos, hogy a TCR Europe néhány fordulója – köztük a Hungaroring is – esélyes egy-egy World Tour versenyre.

    A TCR Europe visszatér Ausztriába és Magyarországra 2023-ban

  • Hypercar bemutatót tartott egy „kihalt” luxusmárka

    Hypercar bemutatót tartott egy „kihalt” luxusmárka

    Valósággal újra kellett éleszteni az Isotta Fraschini autómárkát, viszont most úgy tűnik, a Hypercar kategóriában kell velük számolni a jubileumi Le Mans-i 24 óráson.

    A milánói cég az 1900-as évek elején gyártott luxus- és versenyautókat, azóta azonban – sportszempontból mindenképpen – eltűntek a történelem süllyesztőjében. Az 1907-es Coppa Florio megnyerése után tengeri és ipari motorok és generátorok gyártásával foglalkoztak.

    Májusban jelent meg egy kósza hír, hogy az ősrégi olasz márka bejelentkezett egy Hypercar készítésére. Azóta sem lehetett hallani semmit a programról, így a jövő évi listánkon csak megemlítettük.

    Most azonban ismét életjelet adtak magukról, egy grafikával.

    Az Isotta Fraschini szerint a Hypercar 520 kW-os teljesítményre lesz képes, négykerék-meghajtással rendelkezik, valamint egy 3 literes, V6-os turbómotor és egy 900 voltos lítiumelem hajtja majd. Hétsebességes keresztirányú szekvenciális váltó, karbonszálas karosszéria és a korábban DTM-ből is ismert brake-by-wire fékrendszer képezi majd az autó felszereltségét.

    A kis olasz cég nem egymaga szánta el magát a Hypercar-kalandra, a Williams Advanced Engineering létesítményeiben fejlesztették ki az aero csomagot, az autót magát pedig – a LMDh karosszériagyártó – ORECA egyik partnerénél, a Michelottónál szerelik majd össze.

    A terv szerint a 2023-es szezon harmadik versenyén, Spában indulnának először, mintegy főpróbaként a Le Mans-i 24 órásra. Amennyiben a szervezők biztosítják számukra az indulást…

    Így nézhet ki az első mezőny az új Hypercar gyártókkal

    További gyártók, akik válaszra várnak

    A Glickenhaus projektje alól egyszerűen kifogyott a pénz, ezért nem is tudták befejezni már az idei szezont sem. Azóta is kétséges az indulásuk. A 24 órás verseny Hypercarokat felvonultató poszterén azonban szerepeltek.

    Nem úgy, mint a ByKolles által fejlesztett Vanwall, akiket mintha szándékosan hagynának figyelmen kívül az FIA-nál. Maga az autó készen áll, már 2021-ra tervezték az indulást, azonban jogi vitákba bonyolódtak a brit márka eredeti képviselőivel.

  • Ferrarit vezethet majd Kevin Magnussen

    Ferrarit vezethet majd Kevin Magnussen

    A téli időszakban egy GT3-as Ferrarival tarthatja magát formában a Haas dán pilótája, Kevin Magnussen. Egy 12 órás versenyen apjával, Jannal együtt vesznek majd részt.

    Magnussen korábban már vett részt endurance versenyeken, F1-be való visszatérése azonban megakadályozta abban, hogy a Peugeot-val a csúcskategóriában induljon.

    Már megvan, ki lesz Magnussen utódja

    A dán most ugyan nem az LMP2-es kategóriában indul majd, de apjával együtt egy újabb versenyt teljesít majd a tavalyi Le Mans-i 24 órás után.

    Most egy Ferrari 488 GT3-ast vezet, amit a DTM-ben is szereplő AF Corse készít majd fel a Gulf 12 Hours elnevezésű dubaji versenyre.

    A harmadik csapattag az IMSA-veterán csapattulajdonos Mark Kvamme lesz. De azért Jan Magnussent sem kell félteni, aki sok éven át vezette a Corvette GT autóit a tengerentúlon.

    „Mark és én a Miami Nagydíjon találkoztunk, ott jött elő az ötlet. Felhívtuk apámat, és máris készen állt a csapat.” – meséli az ifjabb Magnussen az Ekstra Bladetnek.

  • Kémbotrány a TCR Europe szezonzáróján

    Kémbotrány a TCR Europe szezonzáróján

    Barcelonában rendezték meg a TCR Europe utolsó fordulóját, melyen Franco Girolamit – Néstor testvérét – avatták bajnokká, csapatát azonban komoly vád érte.

    A Target Motorsport adott ki közleményt, melyben a WTCR-ben is szereplő Comtoyou Racinget gyanúsítják meg:

     „A hétvége során a Target Competition értesült arról, hogy elloptak tőlünk egy egész szezonnyi fedélzeti kamerás felvételt, beleértve a téli teszteket is. A Comtoyou Racing mérnöke lopta el az adathordozót, amiről a bizalmas videókat engedély, valamint a tudomásunk nélkül letöltötték, pedig a hétvége előtt megmutatták a legénységeiknek. Ezzel jogtalan előnyre tettek szert a TCR Europe utolsó hétvégéjén.

    Ráadásul még mindig rendelkeznek a 2022-es szezon felvételeivel, ami illegálisan biztosít nekik további előnyt innentől kezdve. Ez nem sportemberhez méltó magatartás szerintünk, ami nem hagyhatunk büntetés nélkül. Ha nem döntenek nekünk kedvezően, jogi lépéseket is vizsgálni fogunk.”

    Target Competition, Hyundai, TCR Europe
    Target Competition – Fotó: TCR Europe

    Andreas Gummerer, a Target csapatfőnöke így kommentálta a történteket a TouringCarTimesnak:

    „Péntek óta tudjuk, és úriemberek módjára próbáltuk rendezni a helyzetet. Nem bocsánatkérést szerettünk volna, hanem megbeszélni a dolgot. Azonban nem kaptunk választ, sem az Audi Sporttól, sem a Comtoyoutól. A második verseny után Francois Verbist [igazgató] még oda is jött hozzánk, de nem akart beszélni.”

    A paddockban többen is szemtanúi voltak a szóváltásnak, ami következett. A Comtoyou szerint csak a közleményre reagált hevesen menedzserük.

    Ezek után Gummerer az Audi-csapat kizárását nevezte meg mint megfelelő elégtételt. A TCR Europe és a WSC azonban még nem reagált.

    Pár órával később érkezett a válasz, a Comtoyou közleményében:

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Comtoyou Racing (@comtoyouracing)

     „A Comtoyou Racing semmilyen esetben nem lopott adatokat vagy videókat egy versenytárstól, és nem utasított vissza megbeszélést ezzel kapcsolatban. Ezek az állítások egyszerűen hamisak és lejáró jellegűek.

    Hivatalosan is megkérdőjelezzük ezeket a gyanúsításokat, és azt követeljük, hogy a hamis állításokat töröljék és egy hivatalos cáfolatot is adjanak ki. Kérjük, hogy ezeket tegyék meg, különben 24 órán belül jelentjük az esetet a hatóságoknak rágalmazás és becsületsértés címén.”

    Comtoyou Racing, Audi, TCR Europe
    Comtoyou Racing – Fotó: TCR Europe
  • Tom Coronel ugyanarra gondol a WTCR megszűnése kapcsán, mint a magyarok jó része

    Tom Coronel ugyanarra gondol a WTCR megszűnése kapcsán, mint a magyarok jó része

    Lassan ocsúdik fel a WTCR világa a sorozat végéről szóló hírek kapcsán, elsőként az őszinteségéről híres Tom Coronel kapott észhez. Nem lehet csalódni benne.

    „Láttam, ahogy a Túraautó Világkupa haldoklik. Mindenki látta, de senki sem beszél igazán róla, mert senki sem érzi jól magát tőle.” – kezdi a nyilatkozatát a holland.

    „Az összes átalakulásnál itt voltam 2001 óta, és láttam, hogy a politika tönkreteszi a sportot. Ezért szeretem jobban a TCR Europe-ot, mint a WTCR-t. A Világkupát egyszerűen borzalmasan vezetik. Sokan politizálnak a résztvevők közül ahelyett, hogy versenyeznének. Nagy változásokat kellett volna véghez vinni, szóval jó, hogy így történt.”

    Coronel rögtön javaslattal is előállt, hogy mit kellett volna máshogy csinálni.

    „Az elmúlt két év naptára, nem volt méltó egy világbajnoksághoz. Szerintem a helyi francia kupa lett belőle, így én örülök annak, hogy most nemzetközibb lesz a helyzet, több kontinensen. Mindig is javasoltam, hogy versenyezzünk együtt más TCR vagy GT sorozatokkal. De a szervezőket túlságosan lefoglalta a büszke elképzelésük.

    De nem csak erről van szó, hanem a sorozatról, a versenyzésről. Én ezt úgy hívom, élvezeti faktor. És ez már öt éve hiányzott nekem a WTCR-ben. Beszálltak a gyártók, mondtam, hogy most lesz vége. Tudtam, mert mindenki hülye volt, politikailag.

    A csapattársak segítik egymást. Akkor ez csapatversenyzés, nem egyéni. A versenyzés márpedig egyéni. Ha az Audi nyert, én meg technikai probléma miatt kiestem, kaptam rá 40 kiló súlyt. Miért? Komolyan miért?”

    Coronel tényleg eltávolodott a WTCR-től, már évek óta rendszeres TCR Europe résztvevő, anno a TCR Benelux bajnokságnak is oszlopos tagja volt. Tavaly Azconával együtt egyszerre két versenyhétvégén vett részt, csakhogy ott legyen a szezonzárón.

    „Ezért szeretem jobban az európai versenyeket, ott magadért versenyzel. A világkupán nem így volt. Az új terv jó, a TCR-nek is, ez az egész lényege. A WTCR nem erről szólt.

    Nekem mindegy, hol leszek, és itt a lényeg. Az emberek csak magukra gondolnak, nem a versenyzésre, a szenvedélyre, a szívre, a lényegre. Engem nem érdekel hol állok a ranglistán.

    Remélem [hogy az új rendszer érdeklődést generál majd a TCR iránt]. Ez egy lista, és mindegy, hol versenyzel. Talán még igazítanak rajta, így vagy úgy. Itt legalább van benne valami igazi, ez tetszik benne.”

    A holland egyébként jelenleg jelenleg 45., tehát éppen döntőbe jutó lenne azon a bizonyos listán.

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

  • Barrichellót lefokozta az FIA – és egyéb endurance hírek

    Barrichellót lefokozta az FIA – és egyéb endurance hírek

    Az FIA teljesen újraosztotta a lapokat a versenyzői értékeléseket illetően, aminek egy igen neves pilóta biztosan nem örül.

    Megerősítette a bővülést a WEC

    Frédéric Lequien, az Endurance Világbajnokság első embere újra jelezte, hogy 2024-ben még egy versennyel többet szeretne. Jövőre ugyan már érkezik egy extra helyszín, ezzel nem elégednek meg a FIA-nál.

    Lequien a helyszínről nem árult el sokat, de a szokásos tényező (például logisztika) mellett elismerte, az új gyártók érdekei is közrejátszhatnak.

    2023-ban kétszer is ütközni fog a naptár az IMSA-val, ami néhány pilótát és a Cadillac gyári alakulatát, a Chip Ganassi Rancinget is érinti.

    Oliver Jarvis & Tom Blomqvist, Meyer Shank Racing, Acura, DPi, IMSA
    Oliver Jarvis & Tom Blomqvist, az IMSA 2022-es bajnokai – Fotó: IMSA Media

    Az IMSA bajnokai Európában is megmérettetik magukat

    Az érintettek között lesz két idén felavatott IMSA bajnok is. Tom Blomqvist és Oliver Jarvis a világbajnokságon is együtt indul majd, ugyanis a United LMP2-es csapatában Alex Lynn – Cadillachez való – távozásával felszabadult egy hely.

    A harmadik pilóta az idén történelmet író Joshua Pierson lesz.

    Dobogóval debütált az új Porsche

    A múlt hétvégén indult először verseny a Porsche új GT3-as autója, a 992 GT3 R (2023). A Nürburgring endurance sorozatában Frédéric Makowieczki és Julien Andlauer vezette az autót.

    Jövőre az IMSA kategóriában az új Ferrari, az új Corvette és az új Lamborghini ellen indul útnak az autó az ügyfélcsapatok kezében is. Azt még nem tudni, hogy a WEC új GT3 Premium kategóriájában szerepel-e majd, vagy sem.

    Porsche 922 GT3 R
    Fotó: Porsche AG

    Az új versenyzői rangok

    Az endurance versenyzésben – főleg a Pro-Am elkülönítésben – fontos szerepet játszanak a versenyzői értékelések (bronz, ezüst, arany, platina). Ezen változtatott az FIA, több teret engedve a fiataloknak, akik eredményeik még nincsenek, de a tempójukat már meg tudták mutatni.

    Többek között a WEC első női pole szerzője – és később dobogósa, Sarah Bovy;  és Freddie Hunt lépett az Ezüst kategóriába, a fent említett Pierson Arany rangot kapott, akárcsak Sophia Flörsch csapattársa – és korábbi F2-es versenyző – Bent Viscaal, és a túraautó világbajnok fia, Sebastian Priaulx.

    Platina rangot az egyszeri F1-es pilóta, Jack Aitken; az Aston Martin tesztpilótája, Nick Yelloly; rengeteg DTM versenyző, köztük a friss bajnok, Sheldon van der Linde; valamint több – jövőre a Hypercar kategóriában versenyző – pilóta szerzett.

    Ezzel szemben voltak, akik veszítettek egy szintet. Michelisz korábbi hondás csapattársa, Ryo Michigami például már csak Ezüst, Rubens Barrichello pedig csak Arany besorolással rendelkezik ezentúl.

  • Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

    A WSC Group nem várt sokat a WTCR elkaszálása után máris igyekezett pótolni a világszintű TCR sorozatot.

    A TCR World Tour névre hallgató elképzelés kilenc – a világ bármelyik TCR sorozatához tartozó – versenyt emelne ki, legalább négy kontinensről.

    Az év végi legjobb 15 versenyző csatlakozna a TCR World Ranking (világranglista) 45 legjobb pilótájához, hogy egy négynapos eseményen felavassák a TCR világ legjobbját. A döntőt a Discovery Sports Events segítségével bonyolítanák le, a World Tour végéhez képest négy hónapon belül.

    A pilóták mellett a csapatokat és a gyártókat is díjaznák.

    „Gyümölcsöző kapcsolatunk volt az FIA-val és a DSE-vel az elmúlt években, ezért tiszteletben tartjuk a döntésüket.”emelte ki a WSC (a TCR kategóriákért felelős szervezet) elnöke, Marcello Lotti.

    „Most készen állunk arra, hogy közösen dolgozva biztosítsuk a túraautózás jövőjét. TCR bevezetése óta nagy számú mezőnyök kialakítását helyeztük előnybe. Erre alapozva bízunk benne, hogy a TCR World Ranking, a TCR World Tour és a TCR World Ranking Final lehetőséget ad majd számukra, hogy továbbra is világszinten méressék meg magukat.

    Ugyanakkor így szeretnénk megerősíteni az együttműködésünket a promóterekkel a regionális és nemzeti szinteken. Ezáltal szintet léphetnek majd a TCR World Tourra kiválasztott versenyek. Hiszen több megjelenést biztosít majd a médiában, és hangulatban is teljesen más lesz. Így a helyi versenyzők is lehetőséget kapnak majd arra, hogy erős, nemzetközi mezőnyben mérettessék meg magukat.

    A gyártól pedig szorosabbra fűzhetik a kapcsolatukat az ügyfelekkel és biztosíthatják az ő hűségüket.” – fejezte be a WTCR utáni vízió leírását Lotti.

    Hogy ez a bizonyos döntő lenne-e a korábban Ribeiro által is emlegetett évenkénti esemény, azt még nem lehet tudni.

    Könnyen „egyslágeres csoda” lehet a WTCR-ből