Kategória: Touring Car

  • Jó rajt után Michelisz a dobogón Bahreinben

    Jó rajt után Michelisz a dobogón Bahreinben

    A WTCR szezonja Bahreinben folytatódott, ahol az első versenyen kettős Hyundai győzelem született, Mikel Azcona-Michelisz Norbert sorrendben.

    A két Zengős Cupra, melyben Nagy Dániel és Boldizs Bence ültek, a boxból rajtoltak, egy esetleges rajtbaleset elkerülése miatt, a versenyt pedig végül a 11-13. helyeken fejezték be.

    A verseny rajtjánál a pole pozíciós Azcona megtartotta a vezetést, de mellőle Berthon már nem jött el olyan jól. Michelisz Norbert a negyedik helyről tört előre másodiknak, az előbb említett francia mellett Nestor Girolamit is megelőzve. A harmadik Hyundai-ban ülő Nicky Catsburg megpördült, ő Franco Girolamival ért össze, aki utólag 10 másodperces büntetést kapott az esetért. Magnus autója megsérült, ő nem is tudta folytatni a futamot.

    A két élen álló Hyundai hamar meggyőző előnyt épített ki, a harmadik helyre kerülő Girolami viszont inkább védekezésre kényszerült Berthon ellen.

    Tassi Attila nem tudott tiszta versenyt futni, őt Coronel lökte ki a harmadik körben, ezzel pedig sok pozíciót vesztett. A hollandot büntették is a manővere miatt.

    Berthon nem tétlenkedett sokáig Guerrieri mögött, a negyedik körben ugyanis átvette tőle a harmadik helyet. Megforgása után Catsburg stabilan zárkózott, végül az ötödik helyre ért fel.

    A másik két Hyundai kettős győzelmét senki sem veszélyeztette, a mögöttük záró Berthon sem. Girolami lett végül a negyedik, hiába előzte meg Coronel, ugye őt büntették, így a 4-ről a 6. helyre esett vissza, ezzel nyert Catsburg egy újabb pozíciót.

    Azcona győzelmével már 53 ponttal vezeti az összetettet, a hétvége második versenye pedig szombat reggel nyolckor kezdődik.

    A legjobb tíz sorrendje:

    Helyezés Pilóta Gyártó Hátrány
    1 Mikel Azcona Hyundai
    2 Norbert Michelisz Hyundai +1.955
    3 Nathanaël Berthon Audi +3.443
    4 Néstor Girolami Honda +9.193
    5 Nicky Catsburg Hyundai +10.291
    6 Tom Coronel Audi +11.336
    7 Mehdi Bennani Audi +12.247
    8 Esteban Guerrieri Honda +14.605
    9 Attila Tassi Honda +19.527
    10 Viktor Davidovski Audi +20.006
  • Egy kategóriától búcsúzunk, miközben mindenki Ferrarit akar

    Egy kategóriától búcsúzunk, miközben mindenki Ferrarit akar

    A hétvégén rendezik meg a Bahreini 8 órás versenyt, az idei Endurance Világbajnokság (WEC) szezonzáróját, amelyen egy korszaktól veszünk majd búcsút.

    Valamit valamiért

    Jövőre érkeznek majd az LMDh autók a Hypercar kategóriába, ami kétségtelenül felforgatja a WEC világát. Négy Porsche, két Ferrari és egy – de Le Mans-ra akár három – Cadillac érkezik majd, ők kétségtelenül a Toyota hegemóniája ellen dolgoznak majd.

    Mindeközben véget ér majd GTE Pro kategória, az amatőrök között azonban továbbra is vegyes összeállításban versenyezhetnek majd jövőre is a pilóták. 2024-ben ugyanúgy egy GT kategória lesz, de az már a GT3 Premium szabályrendszer szerint.

    A Porsche különleges festéssel emlékszik meg az alkalomról, íme:

    Porsche 911 RSR GTE, WEC
    Fotó: Porsche AG

    Mindenkinek Ferrari kell

    Ebben a hónapban mutatták be a Ferrari Hypercar-ját, valamint az új GT3-as gépet is.

    Visszatért a Ferrari – bemutatták Le Mans-i gépüket

    Az olaszok szerint mindkettőre nagy az igény az ügyfélcsapatok felől, már a harmadik 499P-re a Sportscar365 szerint bejelentkezett az amerikai Risi Competizione. Idén nem, legkorábban viszont jövőre szívesen vállalnák az extra Hypercart, ha minden jól megy.

    A DailySportsCar eközben azt írja, az új GT3-as autóból (Ferrari 296 GT3) már 200-at rendeltek, ami az elődje, a 488-as modell összes legyártott példányánál is több! A gyár ugyan nem erősítette meg a számokat, annyit elárultak, jövőre már nem vállalnak új gyártást, mert már most látszik, hogy nem lesz rá idejük a megrendelésektől.

    Ha minden igaz, az autó Daytonában, öt példányban mutatkozik majd be, a GTD Pro, illetve GTD kategóriákban.

    Kik lesznek bajnokok?

    Idén a Hypercar kategória nem dúskált az indulókban, bár érkezett a Peugeot, még nem vették fel igazán a vonalat. Ezért maradhatott még a mezőnyben az Alpine korábbi prototípusa, akik nemcsak futamot nyertek, de eléggé megizzasztják a Toyota legénységét.

    A Toyota és az Alpine pontegyenlőséggel fordul az utolsó futamra

    Holtversennyel állnak az utolsó futam előtt, így egyszerű a képlet: aki előbb ér célba, nyer.

    GTE Pro kategóriában lezárul a Porsche és a Ferrari csatája, legalábbis egyelőre. Az amatőröknél pedig a női alakulatra, az Iron Dames-re lesz érdemes figyelni, akik idén pole-t is szereztek már, és két dobogó után érkeznek meg a szezonzáróra.

  • A WTCR megfogyatkozott mezőnye újra feltöltődik

    A WTCR megfogyatkozott mezőnye újra feltöltődik

    Három szabadkártyás versenyző is lesz Bahreinben, a WTCR utolsó előtti fordulóján. A bajnoki esélyesek közül ketten is extra szárnysegédekkel érkeznek.

    Negyedéves szünet után indul újra az utolsó WTCR szezon, méghozzá egy elég különleges duplázással. Bahrein után Szaúd-Arábia F1-es pályáján mutatkozhat be a sorozat.

    Márka Autó (Plusz)súly
    Audi RS3 LMS TCR 1245kg (+0)
    Cupra Leon Competición TCR 1245kg (+0)
    Honda Civic TypeR TCR 1305kg (+40)
    Hyundai Elantra N TCR 1255kg (+0)

     

    A Honda továbbra is maximum súllyal megy majd, szemben a többi márkával, akik nem kapnak extra súlyt. Mikel Azcona egy nagyobb előnnyel rendelkezik a pontversenyben, legközelebbi vetélytársát, Néstor Girolamit ez nem hozza könnyebb helyzetbe.

    Pilóta Márka Pont
    1. 🇪🇸 Mikel Azcona Hyundai 241
    2. 🇦🇷 Néstor Girolami Honda 206 -35
    3. 🇬🇧 Rob Huff* Cupra 187 -54
    4. 🇧🇪 Gilles Magnus Audi 165 -76
    5. 🇫🇷 Nathanaël Berthon Audi 160 -81

    *Huff nem indul az utolsó két hétvégén

    Huff nem megy a bajnoki címért, a Zengő „nehézségei” miatt

    Ha ez nem lenne elég, a többi márka szárnysegédeket is hoz a bajnokjelöltjeinek. Azcona az utolsó két hétvégére Nicky Catsburg segítségére számíthat.

    Az Audi két éllovasa, Gilles Magnus és Nathanael Berthon ugyan 80 pontra van jelenleg az éllovastól, a négy szokásos Audi mellett még két szabadkártyás érkezik. A TCR Europe mezőnyéből a bajnok Franco Girolami mellett az észak-macedón Viktor Davidovski érkezik majd.

    A Comtoyou Racing ezzel igyekszik még két pilótájának világszintű tapasztalatot adni, még a TCR World Tour indulása előtt. Az autókat azonban a TCR Scandinavia bajnok Lestrup Racing készíti majd fel.

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

    A sors fintora, hogy ezzel a két Girolami egymásnak ellentétes érdekeket képvisel majd, az „Európa-bajnok” akár testvére bajnoki címét is megakadályozhatja.

    Ezzel az Audi lesz jelen a legtöbb autóval a WTCR mezőnyében. A hat géppel szemben a szokásos négy Honda, a hárommá bővülő Hyundai-alakulat, illetve a Zengő Motorsport két Cuprája lesz majd ott a rajtrácson.

    Újra 15-re nő az autók száma, miután a gumiproblémáktól sújtott Lynk & Co bejelentette kivonulását a világkupától.

    A TCR vezetőség utasította vissza a Cyan Racing javaslatát

  • Huff nem megy a bajnoki címért, a Zengő „nehézségei” miatt

    Huff nem megy a bajnoki címért, a Zengő „nehézségei” miatt

    Bár két győzelemmel a bajnokság harmadik helyén áll, Rob Huff nem indul az utolsó két WTCR hétvégén a Zengő Motorsport Cuprájával.

    A WTCR privát értékelését, a Trophyt már így is behúzta, így egy címet már zsebre tehetett idén.

    „Nagy csalódással osztom meg a döntést, hogy visszalépek a WTCR bahreini fordulójától.” írja Huff.

    „Nem volt könnyű döntés egy ilyen hihetetlen szezon után, mert harmadik vagyok a bajnokságban, és megnyertem a függetlenek versenyét. Azonban a Zengő Motorsportot érintő nehézségek miatt ez az egyetlen lehetőségem.

    Csapatként nincs elég forrásunk arra, hogy az autót futtassuk, és sajnos nekem – a mérnökömmel és a szerelők csapatával együtt – nem adták meg a lehetőséget, hogy felkészüljünk az év egyik legfontosabb hétvégéjére. Emiatt kellett visszalépnem.

    Rendkívül csalódott vagyok, hogy nem küzdhetek majd a címért, mindenki, aki ismer tudja, hogy minden már lehetőséget kimerítettem.

    Szeretném megköszönni a lehetőséget, és mindenkinek megköszönni a Zengő Motorsportnál, főleg a szerelőimnek és a mérnökeimnek a kemény munkájukat.”

    Huff csapata, a Zengő így reagált a hírre:

    „A Zengő Motorsport az elmúlt években erején felül is jelen volt a túraautó királykategóriájában az FIA WTCR versenyein. Remek eredményeket értünk el együtt a csapattal és a versenyzőinkkel.

    Kiemelkedik ebben az évben Robert Huff, aki az utolsó két verseny előtt már a francia versenyen megnyerte a privát csapatok közötti egyéni bajnoki címet! Az összetettben pedig jelenleg a harmadik helyen áll.

    Sajnos az elmúlt hónapok eseményeinek a következményei miatt a bahreini és a jeddai versenyen Huffy nem tud részt venni a megmérettetésen.

    Nagyon hálásak vagyunk az egész zengős család nevében, hogy velünk volt eddig és csodálatos, felejthetetlen eredményeket értünk el együtt.

    A csapatunk egy része a nehézségek ellenére már Bahreinben van, és készíti elő az autóinkat a versenyre.

    Bahreinben Nagy Dániel mellett Boldizs Bence ül be a Cuprákba.

    Kövessetek bennünket és szurkoljatok a privát magyar csapatnak! Köszönjük a támogatásotokat!”

  • Bemutatták a Porsche jövő évi formaautóját

    Bemutatták a Porsche jövő évi formaautóját

    Bár az F1-es projekt lesz a jövő évek témája, a Porsche egyelőre a Formula E programjára koncentrál, ők mutatták be elsőként Gen3-as autójukat.

    Elég komoly tesztprogramot követően érkezik meg a stuttgarti gyártó a Hypercar kategóriába (és egyúttal a tengerentúlon az IMSA GTP mezőnyébe. Ezenkívül – amint sikerül megegyezni valamelyik csapattal, 2026-tól a Forma-1-ben is indulhatnak.

    Egyelőre azonban egy új, Gen3-as autó bemutatásával voltak adósok a 2023-as szezon előtt, ami – a Formula E mezőnyből először – meg is tettek.

    A gépet Pascal Wehrlein és a korábbi bajnok António Félix da Costa vezeti majd, aki a kényszerszünetre menő Techeetah-tól érkezett.

    A távozó Lotterer először a sportautó-program felé kacsingatott, majd egy pálfordulással a Porsche partnerénél, az Andrettinél kötött ki az elektromos sorozatban.

    Ironikus módon da Costa is rendelkezik sportautós programmal. Csapata, a JOTA megszerezte a németek egyik LMDh autóját, így könnyen lehet, hogy Lotterer ellen mehet majd ott is.

    „Utálok csak részt venni, egy plusz ember lenni a rajtrácson, vagy csak csellengeni. Ki nem állhatom. Nem ezért vagyok itt, és szerintem ebben egyeznek a céljaink a Porschéval. Ők bármiben indulnak, nyernek is.

    Már láthattuk tavaly, hogy jó eredményeket tudnak elérni, és nagy dolgokat várok el most, hogy mindenki a nulláról indul az új generációs autóval.” nyilatkozta a portugál.

    Da Costa jelenleg az Endurance Világbajnokság (WEC) szezonzárójára készül, és csapattársaival vezeti az LMP2-es pontversenyt.

    Wehrlein eközben – bár tesztelte az LMDh-t – a The Race szerint nem valószínű, hogy hasonló kalandba fogna.

    Formula E gyártói közül elvileg a Porsche teljesítette a legtöbb tesztkilométert. De éppen ezért nekik is volt ezért a legtöbb problémájuk az FIA-tól kapott csomaggal.

    Többen is felmondtak az FIA-nál, így komoly bajban a Formula E

  • Alonso egy nap szívesen lenne Verstappen csapattársa

    Alonso egy nap szívesen lenne Verstappen csapattársa

    Fernando Alonso szemlátomást igen jó kapcsolatot ápol Max Verstappennel, és igen nagyra tartja a hollandot. A remek viszonyuk pedig akár azt is eredményezheti, hogy egy nap csapattársak lesznek, legalábbis az idősebbik kétszeres világbajnok ezt szeretné.

    Alonso azonban nem az F1-re, hanem az endurance versenyzésre utalt elsősorban, amit ő már ki is próbált, igen sok sikerrel. Kétszer megnyerte a Le Mans-i 24 órást, és pont ezen a legendás versenyen állna rajthoz ismét, immár Verstappennel csapattársaként. Habár az F1-el még sem ő, sem a holland nem végzett, a De Telegraaf hasábjain már most prezentálta a terveit.

    „Tudom, hogy egy nap Max is szeretne hosszútávú versenyeken indulni, és például a Le Mans-i 24 órás versenyen is szeretne vezetni. Határozottan nyitott vagyok arra, hogy ezt együtt csináljuk. Mindenképpen adnunk kellene ennek esélyt, ha egy versenyképes csapatnál tudunk rajthoz állni” – magyarázta.

    Mivel három versenyző alkot egy csapatot Le Mans-ban, a spanyol veteránnak felvetették, hogy Max édesapja, Jos lehetne a másik csapattárs.

    „Jelenleg Maxot részesítem előnyben. De Jost is nagyon tisztelem. Talán ő lehetne a csapatfőnök” – válaszolta Alonso nevetve.

    Verstappen egyébként vett már részt 24 órás versenyen, de csak virtuálisan, a legutóbbi ilyen alkalmon például pont az élről esett ki.

  • Norris attól fél, amihez Ricciardo már öregnek érzi magát

    Norris attól fél, amihez Ricciardo már öregnek érzi magát

    Eléggé különböző helyzetben van a McLaren két versenyzője: míg Daniel Ricciardo 33 évesen már akár vissza is vonulhat, addig a 10 évvel fiatalabb Lando Norris stabil hellyel rendelkezik a mezőnyben.

    Nemrég a RACER kérdezte őket a kiruccanásokról, amiről a McLaren az utóbbi években híres volt, még Alonsóval. Anno a vezérigazgató, Zak Brown is támogatta az ilyen kalandokat, az utóbbi években azonban nem volt hasonló.

    Az amerikai üzletember ráadásul saját csapattal is rendelkezik a tengerentúlon. United Autosports néven LMP2-es autót indítanak Daytonában és Le Mans-ban is.

    Előbbi kiváló alkalom lenne egy aktív F1-es versenyzőnek, hiszen januárban még nem olyan sűrű a program. A McLaren két versenyzője azonban nem csak az időtényezőt okolta, inkább a munka sokasága miatt nem keresik szabadidejükben a versenypályákat.

    https://500miles.hu/imsa/norris-es-ricciardo-az-f1-elol-amerikaba-menekulne/

    Norris kiemelte azonban, hogy még egy fenntartása van a dologgal kapcsolatban.

    „Nagyon szeretnék kiruccanni.” – ismerte el a brit pilóta. – „De félek mások autóit vezetni, ez az egy baj, mert úgy érzem, csak összetörném őket. Zak persze szeretné, ha megjáratnám az autóit. Még nem döntöttünk, Daniel vezette a 3-as autót, de én nem néztem fel úgy senkire, mint ő Dale Earnhardtra.

    Talán egy motort kipróbálnék, de utána nem tudnék autóba ülni, mert azzal is ütköznék.”

    Daniel Ricciardo mindig is kiemelte, hogy szereti a légkört az Egyesült Államokban. Kifejezetten van egy verseny, ami felé elég vegyes érzelmeket táplál.

    „Meg öreg is vagyok ahhoz, hogy 24 óráig fennmaradjak. Nem bulizom már úgy, mint fiatalon. De amúgy Daytona elég király lenne.”

  • Világbajnok és világkupa-győztes is teszteli a Peugeot űrhajóját

    Világbajnok és világkupa-győztes is teszteli a Peugeot űrhajóját

    Az év végi bahreini teszten a Peugeot Hypercarját tesztelheti majd a Formula E friss világbajnoka, illetve az egyetlen többszörös Túraautó Világkupa-győztes is.

    Bahreinben ér véget az Endurance Világbajnokság (WEC) idei szezonja. A verseny után viszont még tesztre marad ott a mezőny egy része, többek között a legújabb Hypercar, a Peugeot is.

    A franciák programjában Kevin Magnussen távozása hagyott űrt, majd tesztpilótájuk, James Rossiter a Maserati Formula E csapatához távozott.

    Így négy pilótának adnak majd lehetőséget. Az Európai Le Mans Sorozat (ELMS) LMP3-as bajnoka, Malthe Jakobsen, illetve Rossiter egyik pilótája, Maximilian Günther is lehetőséget kap.

    Stoffel Vandoorne neve szintén nem meglepetés, a belga rendszeresen vezetett LMP2-es autót az elmúlt években, így már van tapasztalata az endurance szakágban is.

    Aki viszont eddig nem teljesített hasonló versenyt a listán szereplők közül, mégis nagyobb névnek számít, az nem más, mint Yann Ehrlacher. Eddig nem nagyon keveredett a WTCR mezőnye más sorozatokkal, most azonban a túraautós sorozatok átalakulásával változhat a helyzet.

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

    A Toyotát – a versenyzőik mellett – a WEC hivatalos tesztpilótája, Lilou Wadoux vezetheti majd, amennyiben a japánok a szoros bajnokságból győztesen jönnek ki. Lehet azonban, hogy a honfitársai nyújtanak majd neki lehetőséget az Alpine-nál.

    Szintén egy francia hölgy, Doriane Pin vezeti majd a sorozat nevében az ott maradó LMP2-es autót míg a korábbi F3-as pilóta, Lorenzo Colombo és Finn Gehrsitz GTE autó volánja mögé ülhetnek majd.

    Újabb tabudöntögető a WEC-ből: nem érdekel, fiú vagyok-e vagy lány

    Pályára lép majd a Corvette új gyári pilótája, Ben Keating is, aki jelenleg is vezeti a GTE-Am pontversenyt.

    Az LMP2-es mezőnyben Algarve Pro Racing szintén érdekes neveknek ad lehetőséget: az F2-ben egy verseny alatt két kizárást kiérdemlő Mahaveer Ragunathan, és a román F3-as versenyző, Filip Ugran is szerepelni fog velük.

    A Prema mindeközben az Hubert-balesetből felépülő Juan Manuel Correa, Zak Brown csapata a United Autosports pedig Nelson Piquet Jr. gondjaira bízzák – többek között – a járgányukat.

  • Hollandia nyerte a Motorsport Játékok TCR futamát

    Hollandia nyerte a Motorsport Játékok TCR futamát

    Miután az egész versenyt végig dominálta, Gilles Magnus drámája kellett ahhoz, hogy végül a Hollandia színeiben versenyző Tom Coronel legyen a TCR kategória győztese.

    2019 után több év kihagyással ezúttal Marseille-ben – illetve a közeli Le Castellet-i pályán – rendezték meg a FIA Motorsport Játékok második kiadását.

    A Comtoyou két WTCR pilótája az esemény sztárjainak számítottak, és ennek megfelelően vezették is a mezőnyt.

    Rajtuk kívül még két korábbi világkupa induló volt a mezőnyben: a 2020-as a Renault kiforratlan TCR autóját terelgető északír Jack Young, illetve a svéd Andreas Bäckman, aki húgával együtt, egy privát csapattal indult anno a sorozatban.

    Egy fél szezon után távozik a WTCR egyetlen privát csapata

    Az idei bajnokság negyedik helyén álló Magnus azonban nem sok esélyt adott a többieknek, ám a főversenyen mindössze egy kör után leállt az autója.

    Így Tom Coronel került az élre. Neki vigyázni kellett a technikára a Comtoyou hajtómű problémái miatt, de így is behozta az Audit az első helyre.

    Mögötte eleinte a franciák jelöltje – és TCR Europe veterán – Teddy Clairet haladt. Ám ő Younggal akadt össze, és végül ki is állt. Az ír színeket képviselő kollégája 5 másodperces büntetést kapott, így hiába haladt második helyen, megkönnyítette Coronel dolgát.

    A büntetés miatt végül csak egy helyet vesztett, a spanyol Isidro Callejas lett a második. Mögöttük pedig az argentin Ignacio Montenegro ért célba negyedikként.

    A magyar csapat mindössze nyolc versenyzővel volt ott a Játékokon – a TCR mezőnyben nem volt versenyző – érmet nem értek el.

    Az éremtáblán Olaszország végzett az élen, három arannyal és egy ezüsttel, többek között Andrea Kimi Antonelli F4-es győzelmének köszönhetően. Végül azonban az ezüst bizonyult sorsdöntőnek a házigazda franciákkal szemben.

    Az FIA egyúttal azt is bejelentette, hogy a következő, 2023-es Játékok helyszíne Valencia lesz.

    Tom Coronel ugyanarra gondol a WTCR megszűnése kapcsán, mint a magyarok jó része

  • Visszatért a Ferrari – bemutatták Le Mans-i gépüket

    Visszatért a Ferrari – bemutatták Le Mans-i gépüket

    Az új LMH autót Ferrari 499P-nek hívják majd, ami 50 év után biztosít majd lehetőséget az olaszoknak sikerre a sportautózás csúcsán.

    Imolában, a Finali Mondiali elnevezésű esemény szombatján mutatták be az Endurance Világbajnokság (WEC) Hypercar kategóriájába szánt gépet.

    A hivatalos adatok szerint 3 literes turbóval hajtott V6-os motor hajtja majd. Ezenkívül első tengelyes, 200 kW-os energiavisszanyerő rendszer segít majd, amennyire a BoP engedi. Mindezt hétsebességes Xtrac váltó és egy 900 voltos akkumulátor segíti majd ki.

    Ahogy azt előzetesen is említették, két autóval állnak majd rajthoz az Endurance Világbajnokságon (WEC), így a Le Mans-i 24 óráson is. Az 50-es és 51-es autó pilótafelállását azonban még nem jelentették be.

    Cserébe viszont már a végleges festést mutatták meg. Ez azért is különleges, mert eddig kizárólag rejtőszínekkel járatták az autót, így még a formája sem látszott igazán.

    „A 499P-vel rögtön úgy térünk vissza, hogy a győzelmekért küzdhetünk.” örvendezett John Elkann, a cég vezérigazgatója.

    „Ezt a kihívást alázattal vesszük magunk elé. De ugyanakkor tudatában vagyunk annak, hogy egy 20 világbajnoki címet és kilenc Le Mans-i győzelmet számláló múlt van mögöttünk.”

    Bár a 499P az IMSA GTP kategóriájában is indulhatna – és az olasz márka érdekelt az Észak-Amerikai piacban is – egyelőre még csak a WEC-ről szólnak a hírek.

    Az első pályán töltött métereket pedig alább lehet megnézni. A felvételen mintegy extraként szerepel – a szintén endurance-ra tervezett – új GT-autó is, a 296 GT3.