Kategória: Touring Car

  • Dobogóval kezdte a szezont a túraautós Losonczy Levente Imolában

    Dobogóval kezdte a szezont a túraautós Losonczy Levente Imolában

    A TCR Italy versenysorozatban kezdődött Losonczy Levente szezonja a legendás imolai versenypályán, ahol nemsokára a Forma-1 mezőnye is összecsap. Az Aggressive Team Italia színeiben Hyundai Elantra N TCR-rel versenyző pilóta a TCR-es pályafutása során először állt dobogóra, miután első alkalommal rajtolhatott az első sorból.

    Európa egyik rangos túraautó-bajnokságában, a TCR Italy versenysorozatban kezdte meg az idei szezonját az Aggressive Team Italia pilótája, Losonczy Levente. Az idénynyitót az F1-es nagydíjat is rendező imolai pályán tartották meg, ahol a két pénteki szabadedzés után az időmérő és két, egyenként 30 perces futam várt a győri sportolóra.

    Az első futam visszajátszása:

    A pénteki szabadedzések alapján kiderült, hogy a tempójának köszönhetően Levente esélyes a legjobb 10 közé kerülni az időmérőn, ehhez azonban jó taktikára is szükség volt, hiszen a rendkívül népes, 33 fős mezőnyben könnyen forgalomba lehetett kerülni és a sárga-, valamint a piros zászlóktól is tartani kellett.

    Levente azonban így is elérte a célját, a 7. leggyorsabb kört futotta (ezzel a Hyundai-pilóták között a 2. legjobb volt), így a szombat délutáni első futamra a negyedik sorba állhatott fel, ráadásul a szabályok szerint a vasárnapi, fordított rajtrácsos versenyen az első sor 2. helyét érdemelte ki.

    A szombat délután megrendezett idénynyitó-versenyen nagy csaták alakultak ki: Levente jól rajtolt, rögtön támadni kezdte az előle kezdő ellenfeleket, de a szűk pályán nem maradt számára elég hely, így nem tudott előzni. Később rendszeres volt az adok-kapok, koccanás is történt, így folyamatos versenyhelyzetben kellett helytállni, végül a 11. helyen ért célba, ismét a második legjobb Hyundai-pilótaként.

    Vasárnap az egész hétvégére jellemző, kifogástalan időjárás fogadta a mezőnyt, köztük Leventét, aki TCR-es pályafutása során először állhatott fel az első rajtsorba. Innen olyan jól indult, hogy lerajtolta az élről kezdő Paolo Roccát, és az első kanyarba már elsőként fordult. Hátrébb az egyik versenyző kicsúszott és a falnak ütközött, ami miatt pályára küldték a biztonsági autót.

    A második verseny visszajátszása:

    Levente az újraindítást jól kapta el, ám Franco Girolami egyenesben szélvészgyors Audijával szemben tehetetlen volt, így visszaesett a második helyre. Rövidesen jött egy újabb Safety Car-fázis, amely után Paolo Rocca támadásait sikerült visszavernie, majd egy kis előnyt épített ki az üldözőbolyt feltartó riválisával szemben.

    Kilenc perccel a félórás időlimit letelte előtt aztán változott a sorrend: Roccát megelőzte az első futamot megnyerő Marco Butti és üldözőbe vette a magyar pilótát, majd 4 perccel a vége előtt mellette is elment. A harmadik hely azonban így is összejött Leventének, aki közvetlenül az audis Felice Jelmini előtt szelte át a célvonalat, ezzel megszerezve első dobogós helyezését a TCR-ben.

    „Nagyon jó érzés volt átvenni a vezetést a rajtnál, láttam azt is, hogy sokkal jobb a tempóm a pole-ból induló ellenfelemnél, így az első kör után már megnyugodtam. A biztonsági autós fázis végén láttam, hogy egy Audi van mögöttem, ami az egyenesben nagyon gyors, nem volt sok értelme küzdeni vele, de beálltam mögé és próbáltam tartani vele a lépést” – nyilatkozta az Aggressive Team Italia versenyzője.

    Losonczy Levente, TCR Italia
    Fotó: MGR Images

    „Kiautóztunk némi előnyt a mögöttünk lévők előtt, és a szombati versenyből tanulva jobban figyeltem a gumikezelésre, így következetes köröket tudtam futni, és ez segített, hogy végül a 3. helyen értem célba. Köszönöm a csapatom, Pepe Oriola és a Fit4Race munkáját, édesapám és a szponzoraim támogatását, akik nélkül nem versenyezhetnék és Hatvani Bálint is rengeteget segít a versenyzés és a gondolkodásmódom fejlesztése terén. Nagyon jó érzés újra dobogóra állni, remélem, legközelebb Misanóban megismételjük!”

    A hétvége eredményei alapján Losonczy Levente 48 pontot gyűjtött, ezzel a TCR Italy sorozat összesített 4. helyén várja a bajnokság következő fordulóját, amit a szintén olaszországi Misano versenypályán rendeznek 2023. május 5-7. között.

  • Hamilton „átlagemberként”, a nézőtéren szurkolta ki öccse eddigi legjobb eredményét (videó)

    Hamilton „átlagemberként”, a nézőtéren szurkolta ki öccse eddigi legjobb eredményét (videó)

    Lewis Hamilton eltakart arccal a nézők közé merészkedett, és a pálya mellől szurkolt féltestvérének az előző hétvégén. Nicolas Hamilton karrierje eddigi legjobb eredményét érte el a brit túraautó-bajnokságban.

    Az F1-es pilótáknak óvatosaknak kell lenniük, ha átlagemberként akarnak viselkedni, és mások közé menni, hiszen egy pillanat alatt rengetegen megrohamozhatják őket. Különösen igaz ez Lewis Hamiltonra, a jelenlegi mezőny legismertebb tagjára, akit alighanem egy pillanat alatt körbevennének a rajongók, és mozdulni sem tudna.

    A brit pilóta azonban mégis a nézők közé merészkedett, hogy megnézze féltestvére, Nicolas szereplését. Az ifjabbik Hamilton a brit túraautó-bajnokságban szerepel, amelynek mezőnye most Doningtonban kezdte meg a küzdelmeket. A hétszeres világbajnok persze igyekezett minél jobban eltakarni az arcát, hogy a lehető legkisebb valószínűséggel szúrja őt ki a többi drukker.

    Úgy tűnik, hogy a Mercedes versenyzője szerencsét hozott öccsének, aki pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el a második futamon. Egészen pontosan a hatodik helyen zárt, így karrierje második pontszerzésének örülhetett. Ami az első és a harmadik versenyt illeti, ott kevésbé szerepelt jól, mindkétszer a huszonegyedik pozícióban ért célba a huszonhét fős mezőnyben.

    Lewis Hamilton több képet és egy videót is megosztott Instagram-történetben, utóbbihoz szöveget is mellékelt. „Hosszú ideje nem jártam Doningtonban – kezdte. – Nagyon izgatott voltam, hogy normál drukkerként megnézzem az öcsémet, és szurkoljak neki. Igazán különleges érzés volt. Nagyon büszke vagyok rád, tesó, a 6. hely rendkívüli eredmény, és megérdemled. Csak így tovább, Nicolas.”

    Hamilton bejegyzése természetesen hamar elterjedt a közösségi médiában, és a szurkolók értékelték azt, hogy ezúttal nem élt kiváltságaival, hanem egyszerű nézőként tekintette meg az eseményeket. „Lewis Hamilton egy közülünk” – fogalmazott egy felhasználó a Twitteren, utalva arra, hogy ezúttal az volt a célja, hogy ne tűnjön ki a tömegből.

    Nicolas Hamilton hét évvel fiatalabb Lewisnál, és agyi bénulással született, aminek következtében mozgásában korlátozott. Mindez azonban nem akadályozta meg abban, hogy féltestvéréhez hasonlóan versenyzői karrierbe kezdjen: korábban a brit Renault Clio Kupában szerepelt, 2019 óta pedig néhány hétvégétől eltekintve minden BTCC-fordulón ott volt a volán mögött. Ezenkívül rendszeresen tart motivációs beszédeket, és az F1 Esports Pro Series, azaz a hivatalos virtuális F1-es bajnokság közvetítésében is részt vesz.

  • Három F1-es helyszín versenyzik a sportautó világbajnokságért

    Három F1-es helyszín versenyzik a sportautó világbajnokságért

    Folyamatos bővülésben van az Endurance Világbajnokság (WEC) versenynaptára, újabban 3 világszerte ismert helyszín is (újra) említésre került a sorozat kapcsán.

    A WEC 2012 óta íródó történelmében eddig 9 verseny volt a maximum egy szezonban, ezt pedig az Auto Hedbo szerint már a következő két éven belül elérhetik, a COVID sújtotta évek után. Az idei hét versenyhez jövőre csatlakozik majd szezonnyitóként a felújításon áteső Katar, miután az eddigi IMSA-val közös hétvége, a „Super Sebring” eddigi kettős formátuma nagy valószínűséggel jövőre megszűnik.

    https://500miles.hu/imsa/veszelyben-a-super-sebring-jelenlegi-formaja/

    Ezt követően a világbajnokság egyesült államokbeli fordulója visszatérhet Austinba, ahol legutóbb 2020-ban járt a mezőny. Az IndyCar első embere, Roger Penske azonban szeretné, hogyha – szintén általa birtokolt – Indianapolisban lenne neves endurance verseny, így ő is versenyben van ezért a helyért. Hiába tehát a Sebringi 12 órás patinás múltja, közel sem biztos, hogy a WEC mezőnye marad a legendás helyszínen.

    https://500miles.hu/imsa/az-elavult-palya-amit-igy-hagynak-mert-ettol-kulonleges/

    Továbbá az idén – az új gyártók miatt beiktatott – Le Mans előtti extra európai forduló Portimaóban megszűnne, helyette a monzai versenyt rendeznék meg ugyanabban az időpontban.

    A 24 órás verseny után következne az amerikai körút, ami a 10 év után visszatérő Interlagosban kezdődne, majd jönne a valószínűleg austini futam az USA-ban. Sao Paulóban már 2019-ben is tervezték visszavinni a WEC mezőnyét, de végül akkor törölték a versenyt, pont a COTA javára.

    Két éve múlva pedig a kilencedik versenyre Silverstone nevezett be, ezzel lenne ismét teljes a kép. Ugyan a világjárvány előtt már nyélbe ütütték, hogy igazi világbajnokságként Afrikába is ellátogatna a sorozat, a Kyalamiba tervezett verseny lemondása óta nincs hír arról, lesz-e folytatása az akkori kezdeményezésnek.

  • Pornóoldalt hirdet az autóversenyzésbe visszatérő pilótanő

    Pornóoldalt hirdet az autóversenyzésbe visszatérő pilótanő

    Az ausztrál Renee Gracie korábban már versenyzett a hazájában sportautókkal, de a felnőtt szórakoztatóiparban vált ismertté és sikeressé. Hamarosan újra versenyezni fog, az OnlyFans támogatásával.

    Gracie az anyagi nehézségei miatt váltott szakmát és lett végül népszerű az OnlyFans oldalán, ahol a versenypályákhoz hasonlóan sokat számít az aerodinamika. Idén újra ringbe száll a férfiakkal, hazája GT World Challenge bajnokságában vesz részt.

    A bajnokság hat helyszínen tizenhárom futamból áll. Az első fordulót már megtartották, Gracie a másodikon, Perth-ben tér vissza a volán mögé, és most kiderült, hogy a GT Trophy kategóriában egy Audi R8 LMS-et fog vezetni. A támogatást az OnlyFans biztosítja hozzá, így az oldal logója is megjelenik a festésen.

    „Néhány hónapja kerestem meg őket, hogy esetleg segítenének-e a visszatérésemben, és nagy érdeklődést mutattak erre. Jól haladtak a tárgyalások, kiemelt szponzorok lesznek. Nagyon izgalmas, hogy lesz egy OnlyFans kocsi a mezőnyben, mert az emberek velem azonosítják az oldalt, szóval miért ne kerülne fel a logójuk az autóra?” – mondta a hölgy.

    A W Series döglődik, de az F1 új női bajnokságot indít

    A 28 éves Gracie az autóversenyzői karrierjét végig Ausztráliában futotta. 2013-ban és 2014-ben az ottani Porsche-Kupában indult, a legjobb eredménye futamon egy 9. hely volt. Utána a V8 Supercars-ban ment jobb eredmények nélkül, de kétszer rajthoz állt a híres bathursti versenyen is.

    Ezután elvesztette a szenvedélyt az autóversenyzés iránt, és reméli, hogy most újra felfedezi, és jó eredmények esetén lehetőséget lát arra, hogy nemzetközi porondon is megméresse magát. Korábban azt mondta, gondolkodott a pornós tartalomgyártás befejezésén, de családja bíztatására nem teszi, mert szerettei látják, milyen pozitív változást hozott nála. Az autóversenyzés világába való visszatéréséről dokumentumfilm is készül.

    Felnőtteket célzó hirdetések a Forma-1-ben is voltak már, a Durex és a Penthouse az 1970-es években tűnt fel egy rövid ideig szponzorként versenyautókon.

  • Toyota-győzelmet és Ferrari-drámát hozott a WEC portimaói versenye

    Toyota-győzelmet és Ferrari-drámát hozott a WEC portimaói versenye

    Ugyan a Toyota egyik autója rengeteg időtől esett el műszaki gondok miatt, és a Ferrarik is kibabrált a másik egységükkel a rajtnál, a japán gyártó így is meggyőző előnnyel szerezte meg a győzelmet a Portugáliában található Portimaóban.

    Sebastien Buemi, Ryo Hirakawa és Brendon Hartley mögött az 50-es rajtszámú Ferrari 499P (Nicklas Nielsen, Miguel Molina és Antonio Fuoco végzett. A dobogó 3. fokára pedig a 6-os Porsche 963-as (Laurens Vanthoor, Kevin Estre és André Lotterer) ért célba, és ezzel a német gyártó idén először tudott bekerülni a top 3-ba.

    A rajnál még a 7-es Toyota vezette a futamot, de nem sokáig örülhettek, ugyanis a 8-as autó az első két órán belül átvette a vezetést. Az első sorból induló japánok előnye tetemes volt, és már ekkor joggal bízhattak a kettős győzelembe, mivel hatalmas előnyre tettek szert, és a Ferrarik közé még az egyik Porsche is be tudott ékelődni.

    Lelátón landolt a Porsche – könnyen tragédia történhetett volna (videó)

    Azonban a verseny féltávjára megváltozott a sorrend, miután a 7-es Toyotának problémája akadt a féltengellyel, ami miatt rengeteg időt eltöltöttek a bokszban, és ez rá is nyomta a bélyegét a versenyükre.

    A versenybe csak hét körrel később térhetett vissza a Toyota 7-es autója, de a 8-as ekkor már több, mint egy perc előnnyel vezette a versenyt. A Molina-Fuoco-Nielsen trió mögött viszont szoros volt a verseny az 51-es Ferrari, a 6-os Porsche és a 2-es Cadillac között.

    A köztük lévő csatát egy biztonsági autós fázis még izgalmasabbá tette, ugyanis Jacques Villeneuve egy fékhiba miatt összetörte az autóját. A zöld zászló után azonban nem sokkal később fékproblémái akadtak az 51-es Ferrarinak. A hiba súlyosságát jelzi, hogy Antononio Giovinazzi és Alessandro Pier Guidi is szenvedett az autóval, ami végül csak a 6. helyen ért célba. Többek között emiatt is szerezhette meg a Porsche a 3. helyet.

    Az LMP2-es katagóriát a United Autosport 23-as autója (Giedo van der Garde, Olivier Jarvis, és Joshua Pierson) nyerte meg, amíg a GTE Am kategóriában az utolsó körig lehetett izgulni a győzelemért. Az első helyért a Ferrari és a Corvette harcolt, de végül utóbbi gyártó örülhetett, miután Nicky Catsburg felülmúlta Alessio Roverát.

  • Lelátón landolt a Porsche – könnyen tragédia történhetett volna (videó)

    Lelátón landolt a Porsche – könnyen tragédia történhetett volna (videó)

    A hétvégén rendezik meg az Endurance Világbajnokság (WEC) idei második fordulóját Portimaóban, ahol a pénteki napon elég ijesztő baleset történt az egyik betétfutamon.

    A Porsche Sprint Cup Iberia második szabadedzésén Alexandre Areia fékei tönkrementek a célegyenes végén, így az első kanyarban kicsúszott. A rendhagyó az volt az esetben, hogy az autó háttal érkezett meg a korlátoknak és végül a tribünön kötött ki!

    Szerencsére nem ült ott senki, és a lelátót utána le is zárták, az FIA azonban ki fogja vizsgálni a nagyon veszélyes esetet.

    Íme a bukás:

    @wls350z

    #fiawec_official #portimao

    ♬ original sound – WLS_lifeinfocus

    „Az FIA jelenleg az információgyűjtés szakaszában van, az FIA Pályák Bizottsága fogja felülvizsgálni az esetet. A biztonság javítása egy állandóan fejlődő folyamat, ezért a következtetéseket a világ minden pontján alkalmazni fogjuk, annak érdekében, hogy a motorsport biztonságosabb legyen.” olvasni a testület közelményében.

    Maga a pilóta pedig így írta le a történeteket:

    „Utassá váltam. Szerencsére nem volt ott senki, és nem is sérültem meg, az autó biztonságának köszönhetően.” – fejtette ki a Porsche-pilóta a Twitteren.

    A P21 Motorsport most először felelős versenyrendezésért, ezzel szemben Portimao az FIA legmagasabb, Grade 1-es fokozatát is megkapta, kétszer az F1 is ellátogatott ide.

    Pályára gurult a Hypercar nyolcadik márkája is!

  • A Nürburgring magyar bajnokai folytatják a menetelést

    A Nürburgring magyar bajnokai folytatják a menetelést

    2023-ban is a világ egyik legkeményebb endurance sorozatában, a Nordscleifén zajló Nürburgring Langstrecken Serie bajnokságban folytatta a versenyzést Car Competition Racing Team magyar párosa: Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám.

    A kategória tavalyi bajnoki címének megszerzése után nem sikerült egy kategóriával feljebb lépniük, így CCRT magyar duója a jól bevált Toyota GT86 CS Cup volánja mögött vágott neki az SP3-as (2000 szívómotoros) kategóriának.

    NLS1

    Az első forduló nem várt időjárást hozott a 121 induló, ugyanis a Nürburgringre márciusban nem jellemző verőfényes napsütésben telt el az első 4 órás futam.

    A résztvevő számának csökkenése 2023-ban is folytatódott, ugyanis a magyarokkal együtt mindössze 3 induló volt a kategóriában. A csapat az erőviszonyokat már ismerve vágott neki a fordulónak, így hibátlan munkával és megbízhatósággal Bendegúz és Ádám megnyerték az év első versenyét.

    NLS2

    A második fordulóra már bővült a kategória létszáma, ez köszönhető a versenysorozat új szervezőinek és az első fordulón lévő kiváló időjárásnak is. Az SP3-as kategóriában immáron 5 autó indult az első helyért, többek közt az egyik tavalyi bajnokesélyes Renault Clio-val versenyző német csapat is.

    Ezúttal kevésbé kegyes időjárás várta a csapatokat, hiszen az időmérő edzés teljesen vizes körülmények között zajlott, alig fagypont feletti hőmérsékletben, így mindenki próbálta megőrizni az autóját a versenyig. A rajt előtt fél órával elállt az eső és a pálya száradni kezdett, így rendkívül nehéz volt a gumiválasztás, a magyar páros autójára végülis az esőgumi került fel.

    A Toyota GT86 a második rajtpozícióból indulhatott, az esőgumik viszont sajnos nem működtek, így Ádám már az első kör után bejött a boxba slick gumira váltani.

    A 8. körig több pozíciót is visszaszerzett, ekkor a rádió rendszer kikapcsolt az autóban. Egyre több elektromos rendszer kezdett megállni az autóban, elment a töltés, Ádám mindent lekapcsolva éppen elgurult a boxutcáig.

    Ott a szerelőcsapat gyors munkájának köszönhetően 6 perc alatt sikerült megjavítani a generátorról letört kábelt, így Bendegúz beülhetett az autóba és elkezdhette a hátrány ledolgozását.

    Mivel a töltésvesztés következtében az autó vészprogramra váltott, így jóval kevesebb motorerő állt rendelkezésre a megszokottnál. Bendegúz azonban ennek ellenére kiemelkedően jó tempót autózott, és visszavette a vezetést.

    A megpróbáltatások azonban még nem értek véget a csapat számára, ugyanis Ádámot behívták a sportfelügyelők egy incidens tisztázásra, ugyanis a GPS rendszer adatai alapján túl gyorsan ment egy 60 km/h-ra korlátozott zónában. A verseny után kielemezték az autó belső kameráját a felügyelőkkel, ahol tisztázódott, hogy a hiba nem a pilótában, hanem a GPS rendszerben volt, így a csapat megúszott 185 másodperc büntetést, Ádám pedig 1 DMSB büntetőpontot.

    A második 4 órás forduló nem várt izgalmakat rejtegetett magában a Car Competition Racing Team számára, azonban két forduló után eddig veretlenül várhatják a most hétvégén megrendezésre kerülő NLS3-at. A cél továbbra is a bajnoki cím megvédése.

  • A Ferrari és a Porsche érkezése kitúrhatja az egyik ellenfelet?

    A Ferrari és a Porsche érkezése kitúrhatja az egyik ellenfelet?

    Máris kieshet az új kategória egyik szereplője, a Hypercar kategóriába szinte elsőként csatlakozó márka, a Glickenhaus személyében.

    Korántsem indult fényesen a szezon mezőny első amerikai gyártója számára. A sebringi idénynyitón sok új ellenfél mellett az új teljesítménykiegyenlítő rendszer (BoP) hátrányos mivoltával is meg kellett küzdeniük.

    Azok után, hogy a másodikként álltak rajthoz LMH autóval még a Hypercar-éra második versenyén, a Toyota dominanciálta őket. A Glickenhaus tavaly még versenyképesnek tűnt, Le Mans-ban dobogóra is állhattak, idén viszont úgy tűnik, a szezon első felében nem lépnek majd tovább egy-két autó megelőzésénél.

    „Igen [a BoP mindenkinek esélyt kell, hogy adjon], de egy sok pénzzel rendelkező gyártónak sokkal kevesebb idő kell ahhoz, hogy fejlesztést tegyen fel az autóra.” – emelte ki a különbséget Jim Glickenhaus, a márka alapítója az endurance-info.com-nak.

    A főnök azt is elárulta, tavalyi nyár óta egyáltalán nem mentek az autóval Sebring előtt, és most az új gumik – valamint az, hogy csak egy autójuk van – megnehezítette a dolgukat Floridában, az Endurance Világbajnokság (WEC) idénynyitóján.

    „[Az egy autó] nem segít, ez igaz. Egyre kevésbé éri meg számunkra a WEC, mivel nagyon nehéz ügyfélcsapatot találni, akiket érdekelne az autónk, nem úgy, mint a Baja 1000-es vagy a Nürburgringi 24 óráson. Nem tudom még, mit hoz a jövő, de jelenleg úgy tűnik, hogy lassan a kaland végéhez érünk.”

    Hiába lenne GT3-as autójuk is a WEC jövőre érkező LMGT3-as kategóriájára, Glickenhaus úgy érzi, a világbajnokságon nincs elég lehetőség a szponzorokat szerezni. Ezért akarta az óceán túloldalán az Egyesült Államokban is indítani az autót, ott azonban megvétózták az indulását.

    „Nem hiszem, [hogy GT3-mal maradnánk,] mert sok forrást emészt fel a WEC. És hiába van itt egy gyönyörű paddock, hol vannak a nagy cégek, mint a Coca-Cola vagy az Amazon? Nem itt. A WEC egy nagyszerű bajnokság, és befogadtak minket, akarjuk is folytatni, de a gazdasági tényezők elől nem bujkálhatunk sokáig.”

    „Nincs összeköttetésünk olyannal, aki jelenleg tőlünk autókat venne. Az olyan márkák, mint a Ferrari, mindig fognak szponzort találni. Hiába van megbízható autónk, és végzünk jó munkát.”

    Már az is biztos, hogy a korábbi évekkel ellentétben nem állnak majd rajthoz a Nürburgringi 24 óráson a GT3-as autóval, Glickenhaus szerint azért, hogy még jobban a WEC-re koncentrálhassanak. Jövőre azonban – a Hypercar program befejeztével – az a cél, hogy két autóval is ott legyenek.

    Pályára gurult a Hypercar nyolcadik márkája is!

  • Pályára gurult a Hypercar nyolcadik márkája is!

    Pályára gurult a Hypercar nyolcadik márkája is!

    Kedden Vallelungában már élesben is működésre bírtak egy újabb Hypercart, amivel már nyolc márka van, akik autót építettek az új kategóriára.

    Idén a Toyota, a Glickenhaus és a Peugeot mellé csatlakozott a Ferrari, a Porsche, a Vanwall és a Cadillac is, a bővülésnek azonban még nincs vége. Még idén, a Le Mans-i 24 órás után csatlakozik majd a második privát Porsche és az újjáélesztett Isotta Fraschini autója is.

    Az olaszok nagyon készülnek a monzai versenyre, annak ellenére, hogy az Endurance Világbajnokság (WEC) szervezői eddig elutasították a jelentkezésüket. Azóta viszont bemutatták leendő festésüket, megkezdődött a tesztprogram, és a törésteszteken is átmentek, valamint még egy mérföldkövet teljesítettek: a pályára gurulást.

    „Sauber szélcsatornájában érdekes adatokat gyűjtöttünk, aztán visszamentünk a futópadhoz, hogy beállítsunk mindent az elektronikus rendszerekhez, a Bosch-sal együtt.” emelte ki Claudio Berro, a program vezetője.

    „Jó lenne idén részt venni néhány versenyen, nyilván álomszerű lenne, ha ott Monzában ott lehetnénk. Ha addig sikerült bevizsgáltatni az autót, akkor szeretnénk ott lenni, egyébként Japán és Bahrein a célunk. De még az sem nagy gond. Nyilván szeretnénk mindhárom versenyt teljesíteni, de kettőt sikerül, az sem tragédia.”

    „Egyelőre három karosszériánk van: az első a tesztautón, a második az FIA töréstesztjét teljesítette Sebringben, a harmadik pedig valószínűleg a versenyre szánt autónk lesz. A második valószínűleg az első utcai verzióba kerül bele.”

    Sokat nem tettek közzé a tesztről, az viszont biztos, hogy a motorgyártó tesztpilótája, Claudio Mediani vezette az autót, és a leendő partnercsapat, a Vector Sport LMP2-es pilótája, Ryan Cullen is jelen volt.

      2024-ben pedig a Lamborghini és az Alpine is megérkezik majd a Hypercar mezőnyébe.

    62 autó nevezett a százéves Le Mans-i 24 órás versenyre

  • Kiderült, melyik csapatot erősíti idén Michelisz Norbert

    Kiderült, melyik csapatot erősíti idén Michelisz Norbert

    Michelisz Norbert továbbra is a Hyundai színeiben fog versenyezni a WTCR utódbajnokságában, a TCR World Cupban.

    A dél-koreai autógyártó a keddi nap folyamán jelentette be, hogy a TCR World Cupban 2 autóval vesznek majd részt. Michelisz mellett az a Mikel Azcona kapott még lehetőséget a Hyundaitól, aki korábban már szerepelt a magyar pilóta mellett a sorozatban.

    „Örömmel osztom meg veletek, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan, 2023-ban is a Hyundai Motorsport pilótájaként, a BRC Hyundai N Squadra Corse színeiben versenyzem” – írta Michelisz az Instagram oldalán a bejelentést követően.

    „Az autó, a csapat és a csapattárs a régi, a bajnokság viszont új. Az idén induló TCR World Tourban állunk rajthoz, ami rendkívül izgalmasnak ígérkezik. Jelenleg még sok az ismeretlen – az új pályák, az új gumik, a regionális TCR bajnokságokban induló ellenfelek – így a végén az lesz a bajnok, aki a leggyorsabban alkalmazkodik mindehhez. Alig várom!”

    A tervezett menetrend szerint a sorozat április 28-30-án veszi majd kezdetét Portimaóban, és a Hungaroringen is szoríthatunk majd a magyar versenyzőnek a június 16 és 18 között megrendezésre kerülő versenyhétvégén.