Kategória: Touring Car

  • A Ferrari figyelmeztet: veszélyes az irány, amit a motorsport vett

    A Ferrari figyelmeztet: veszélyes az irány, amit a motorsport vett

    Egy másik világbajnokság esete világít rá az F1-es változások veszélyére is, jövőre ugyanis egy régi szokás érhet véget.

    Minden változásnak vannak támogatói és ellenzői is. Érveket általában mindkét oldalon fel lehet hozni, az F1 egyik 2024-es újítása egy másik világbajnokságon most kapott egy komolyabb ellenérvet.

    A gumimelegítők betiltásáról van szó, amit egyrészt a költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok miatt is kedvező bármelyik bajnokság számára. Az F1-ben jelenleg javaslat szintjén jelent meg a paplanok betiltása, így még nem biztos, hogy valóban be is vezetik majd a dolgot.

    Az Endurance Világbajnokságon (WEC) idén, a Hypercar kategória megújulásával együtt került sor ugyanerre a változtatásra, a legutóbbi események azonban vissza is fordíthatják az intézkedést. Sebringben és Portimaóban napos idő várta a mezőnyt, a szezon harmadik fordulóján azonban fény derült egy veszélyforrásra.

    A Le Mans előfutáraként is beharangozott Spái 6 órás világbajnoki futamon ugyanis egy dolog különösen kifogott a pilótákon, az ardenneki nyirkos körülmények között különösen nehéz volt felmelegíteni a gumikat, többen emiatt az etap legelején, és apró hiba után szenvedtek látványos balesetet. Különösen fájó volt ez a Ferrari számára, akik a dobogó közelében haladó autójuknak inthettek búcsút a verseny késői szakaszában.

    Ütközésekkel tarkított versenyt hozott az eddigi legnépesebb mezőny

    „Feltéve, hogy a szabályok mindenkire vonatkoznak, és mindenki be is tartja őket, szerintem újra kéne gondolni a paplanok betiltását.” nyilatkozta a The Race-nek Antonello Coletta, a Ferrari sportautó programjának vezetője.

    „Az az egyezményes vélemény a paddockban, többek között a pilóták körében, hogy veszélyessé vált a helyzet. Spában több extrém eset is történt az alacsony hőmérséklet és a változékony időjárás miatt. Jól át kell majd gondolni a dolgot, mert komoly következményei is lehetnek.

    Le Mans egy kulcsfontosságú verseny lesz, ahol egy teljes éjszakát kell hasonló körülmények között a lehető legnagyobb sebesség mellett átvészelni. És ez nem csak nekünk probléma, több kategóriában is volt ilyen, az amatőr és profi pilóták között is. Pedig számítottunk ilyesmire.”

    És nem ők voltak az egyetlenek: a sorozat legnagyobb esélyeseinek számító Toyota az időmérőn kötött ki egyik autójával a gumifalban, és az LMP2-ben is előfordult egy ilyen eset.

  • Ezt a 29 magyar autó- és motorversenyzőt támogatja az idén a Hungarian Motorsport Academy

    Ezt a 29 magyar autó- és motorversenyzőt támogatja az idén a Hungarian Motorsport Academy

    Ismertette idei támogatottjainak listáját a Hungarian Motorsport Academy.

    Nyolc autó- és motorsport szakágban 29 versenyző támogatásával folytatódik a HUMDA által tavaly létrehozott Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer. A Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség emellett egy versenycsapatot, valamint a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget és a Magyar Motorsport Szövetséget is támogatja. A kiválasztást Michelisz Norbert, a túraautó-világkupa 2019-es bajnoka és Talmácsi Gábor, a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2007-es bajnoka irányította.

    A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség tavaly júniusban indította el tehetséggondozó programját. A támogatott versenyzők már az első évben kiemelkedő sikereket értek el. Történelmi eredmény született az FIA gokart-világbajnokságon, akadémiai háziverseny zajlott a Northern Talent Cup dobogójáért, százszázalékos idény teljesült a Swift Cup Europe-on, és hatalmas sikerek születtek a motoros hosszútávú világbajnokságon.

    „A „magyar autó-motorsport válogatott keretét”, azaz a támogatott versenyzők névsorát a versenypályákon a tavalyi szezonban elért eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is vizsgálva állították össze a szakembereink” – ismertette a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség elnök-vezérigazgatója. Weingartner Balázs emlékeztetett rá, a támogatási rendszer feladata előremozdítani a fiatal versenyzők karrierjét, hogy magasabb szintű bajnokságokban, professzionálisabb körülmények közt koncentrálhassanak a versenyzésre.

    HMA sajtótájékoztató, Puskás Aréna
    Balról jobbra: Matics Zsolt, Talmácsi Gábor, Weingartner Balázs, Michelisz Norbert és Kálmán Péter  Fotó: MGR Images

    „Az iskolában sokszor igaznak bizonyult a mondás, miszerint a jó eredményt nehezebb megtartani, mint megszerezni. Most, hogy folytatódik a HUMDA tehetségprogramja, ez a hasonlat jutott eszembe, hiszen tavaly elindultunk egy úton, és jó érzés, hogy folytatjuk a megkezdett munkát – mondta Michelisz Norbert. – Mindig is hangsúlyoztam, hogy a magyar autó-motorsportban szükség van a támogatásra, mert rendkívül költséges sportról van szó, és sok esetben az anyagi korlátok gátolják meg a kivételes képességű versenyzőket is a kibontakozásban. Hiszek ebben a programban, és hálás vagyok, amiért a tapasztalataimat a magyar autósport érdekében hasznosíthatom” – szögezte le a túraautó világkupa 2019-es bajnoka, az akadémia mentora.

    „Jó érzéssel tölt el, hogy részt vehetek a programban és szakmailag irányíthatom a motoros tehetségek kiválasztását – jelentette ki Talmácsi Gábor. – A támogatási rendszert az előző évi tapasztalatokat felhasználva folytatjuk. Saját pályám során is tapasztaltam, hogy a szülőkre mekkora anyagi terheket ró, ha gyermekeik a technikai sportokban jeleskednek, a Hungarian Motorsport Academy ezért egy igazán kivételes lehetőség a támogatottak számára. Külön öröm, hogy a kiválasztottak már az első évben világ- és Európa-bajnoki sikereket értek el és az utánpótlás sorozatokban abszolút domináltak minden szakágban. Biztos vagyok abban is, hogy ha valaki egyszer bekerült az akadémiánkba, azzal olyan védjegy birtokába jut, amellyel könnyebben boldogul a támogatóknál, hiszen a szponzorok is tudják, hogy milyen alapos felmérési rendszer után lehet valaki a program részese.”

    HMA sajtótájékoztató, Puskás Aréna
    Fotó: MGR Images

    „22 éve szálltam le az FIA gokart-Eb dobogójáról Belgiumban, mint aktív versenyző. Versenyeztem Hamiltonnal, Kubicával, Rosberggel, Buttonal, Liuzzival, később csapattulajdonosként dolgoztam Marco Wittmannal, Wurz, Barrichello és Montoya fiaival, rengeteg nemzeti és nemzetközi bajnoki címet szereztünk több kontinensen – idézte fel Kálmán Péter. – Sok tapasztalattal és évekkel a hátam mögött mondhatom, hogy soha nem volt országunkban ilyen jelentős autó-motorsport támogatási rendszer, mint a Hungarian Motorsport Academy. Megtiszteltetés és elismerés ennek részese lenni, büszke vagyok az itt kiválogatott magyar versenyzőkre” – szögezte le a HUMDA szakértője.

    Az idei kiválasztási rendszer merőben eltér a tavalyitól. Matics Zsolt teljesítménytréner, a Fit4race alapítója elmondta: miután tavaly felmérték csaknem a teljes magyar utánpótlást, idén már csak zömmel a kiválasztottak között végeztek újabb felméréseket. A programba rajtuk kívül olyanok kerültek be, akik az elmúlt évben kiemelkedő nemzetközi eredményt értek el. „Partnerségünk a HUMDA-val magasabb szintre emelkedett, így a kiemelt versenyzők az anyagi segítség mellett a Fit4race szakmai támogatását is élvezhetik, ebbe beletartozik a fejlesztési irány meghatározása, a versenyekre való felkészülés támogatása, a legmagasabb nemzetközi szinteken versenyző fiatalok pedig helyszíni versenyhétvége-támogatási is kapnak. Az akadémia a jövőben egy komoly továbbértékelési rendszer is lesz, hiszen a versenyhétvégéken nyújtott támogatás egyben folyamatos információkkal szolgál a versenyző teljesítményéről, a felkészüléséről. Azt gondolom, hogy ez már rövid távon érték- és kultúrateremtő lehet” – tette hozzá Matics Zsolt.

    „A Széchenyi István Egyetemen megbecsüljük az elkötelezett fiatalokat, akik szorgalommal állnak a megmérettetéshez, eszerint mindenkit, aki részt vesz az akadémia-programban, várunk az egyetemünk kiemelt sportolói támogatói rendszerében is” – fogalmazott dr. Szauter Ferenc, a győri egyetem Járműipari Kutatóközpontjának vezetője.

    HMA sajtótájékoztató, Puskás Aréna
    Fotó: MGR Images

    A Széchenyi István Tudományegyetemért Alapítvány tulajdonában álló HUMDA által koordinált Hungarian Motorsport Academy tehetséggondozó programban támogatott versenyzők szakáganként:

    Autósport

    Gokart:

    Gáspár Benett
    Gender Tamás
    Hideg-Szikszai Ádám
    Krepcsik Áron
    Molnár Martin
    Zsebő Marcell

    Túraautó:

    Bucsi Attila
    Losonczy Levente

    Rally:

    Csomós ‘Mixi’ Miklós
    Hangodi Bendegúz
    Herczig Patrik
    László Martin

    Rallykrossz:

    Benyó Máté

    Motorsport

    Gyorsasági:

    Farkas Kevin
    Görbe Soma
    Kovács Bálint
    Kovács Zoltán
    Molnár Gergő
    Számadó Máté
    Varga Tibor Erik
    Vincze Martin

    Motokrossz:

    Katona Áron
    Pergel Bence
    Técsi László Márk
    Zanócz Noel

    Enduro:

    Liszka Roland Noel
    Szőke Márk
    Zsigovits Norbert

    Supermoto:

    Surányi Balázs

    Csapattámogatás: Révész Racing
    Támogatott szövetségek: MNASZ, MAMS

  • Elképesztő felelőtlenség okozott majdnem súlyos balesetet Silverstone-ban

    Elképesztő felelőtlenség okozott majdnem súlyos balesetet Silverstone-ban

    A brit GT-bajnokság vasárnapi versenyén az egyik pilóta amatőr módon vezetett, de az ütközés szerencsére nem járt komoly következményekkel.

    Az egyik alapvető szabály az autóversenyzésben, és úgy általában a közlekedésben, hogy a forgalomba érkezve mindig körbe kell nézni. Ezt nem tartotta be Aaron Morgan, aki kicsúszott a lendületes Maggotts/Becketts kanyarkombinációnál, és úgy tért vissza a versenypályára, hogy nem győződött meg rendesen arról, hogy nem jön senki.

    A mezőny 43 autójából még majdnem mindegyik versenyben állt, sűrűn követték egymást a pályán, és Morgan rosszul mérte fel a helyzetet, amikor azt hitte, vissza tud sorolni az ideális ívre. Talán a holtterében volt az éppen az előző kanyarban járó két autó.

    Az érkező Simon Orange azonban oldalról eltalálta Morgan autóját, aminek komolyabb következményei is lehettek volna. Az ütközésben senki sem szenvedett sérülést, Morgant és váltótársát azonban kizárták a futamról.

    A 42 éves Aaron Morgan korábban motokrossz-versenyző volt, idén indult először magasabban jegyzett autóverseny-sorozatban.

  • Michelisz egy utolsó körös előzésnek köszönhetően áll az élen az első forduló után

    Michelisz egy utolsó körös előzésnek köszönhetően áll az élen az első forduló után

    Viszonylag eseménytelenül alakult a Hyundai magyar versenyzője számára a portimaói második futam, ám mégis egy apró mozzanat kritikusnak bizonyult utólag.

    Michelisz győzelemmel kezdődött a TCR World Tour!

    A rajtot követő kavarodásban Michelisz Norbertnek a fordított rajtrácsos 10. helyről csak egy helyet sikerült javítania.

    Az első futamot követően a második helyen végző Mikel Azcona volt a legközelebb a WTCR 2019-es bajnokához a pontversenyben. A spanyolnak viszont sokkal jobban jött ki a helyezkedés az első körben, és egészen az ötödik helyre felküzdötte magát.

    Michelisz ezalatt beragadt Ma Qing Hua mögé, ráadásul a verseny utolsó harmadában a mezőny elején lelassuló Tom Coronel miatt Azcona nyert még egy helyet. Ezzel a pillanatnyi állás egyenlő volt kettejük között.

    A Hyundai magyarja azonban még egy trükköt tartogatott a tarsolyában: egy egész körös csata után egy viszonylag szokatlan helyen, az utolsó kanyarban tette be autóját kínai vetélytársa mellé, a célegyenesben így egymás mellett kezdték meg az utolsó kört.

    Végül a pozíciót is sikerült megszereznie, így a nyolcadik hellyel két ponttal a tabella élén zárt. Ezt tartani is fogja a következő hónapban, utána a TCR Europe Spa-Francorchamps-i fordulójára csatlakozik a World Tour.

    „Persze jól esik, de nem foglalkozom igazán a pontversennyel. Az a fontos, hogy mindent kihozzunk a lehetőségeinkből, és ezt most sikerült is.” – emelte ki a TouringCarTimes-nak.

    „Néha nem elég, hogy elől vagy, vagy nem elég egy ötödik vagy nyolcadik hely. A mostani pontrendszerrel és a hosszú szezonnal nem is igazán számít [egy-egy helyezés]. A verseny nagypn szoros, nincsenek nagy eltérések, úgyhogy alakulhat így is, úgy is. Nekem nem igazán számít, hogy első vagy harmadik vagyok, amíg hiba nélkül hoztuk le a hétvégét.”

  • Ütközésekkel tarkított versenyt hozott az eddigi legnépesebb mezőny

    Ütközésekkel tarkított versenyt hozott az eddigi legnépesebb mezőny

    Három márka is ütközéssel fejezte be az Endurance Világbajnokság (WEC) spái fordulóját, amit trükkös körülmények között tartottak meg.

    A Hypercar kategória 2021 óta íródó történetének legtöbb indulóját hozta el Spái 6 órás futam, az utolsó Le Mans előtti WEC-forduló. Elsőként a Cadillac egyik gyári csapata, a Chip Ganassi Racing vitte el második autóját is Belgiumba, próbaképpen a 24 órás verseny előtt. Másodszor pedig a Porsche szállította le a Hypercar kategória első ügyfélautóját a JOTA-nak, akik egyelőre tesztként fogták fel a versenyt.

    A futamgyőzelemre esélyes autók közül a 8-as Toyota csak a mezőny végéről rajtolhatott, miután Brendon Hartley megpördült az időmérős körén. Ennek ellenére a sok sárga zászlós szakasznak köszönhetően fel tudtak zárkózni a csapattársaikra, így második helyen hozták be az autót.

    A végig nedves körülmények nem könnyítették meg a versenyzők dolgát, de ez elsősorban a hideg gumikon okozott nehézséget a pilótáknak.

    A verseny harmadánál a vendégeskedő Cadillac-autó mutatott be egy látványos kicsúszást a Raidillon felé, ami az első ilyen eset volt a sorban.

    Rommá törte az autóját a legendás kanyarban, majd meghajolt a nézőknek (videó)

    Következett a Vanwall drámája: előbb Esteban Guerrieri mutatott be egy megpördülést hideg gumikon, majd Jacques Villeneuve egy GT-autón fennakadva fejezte be a brit márka versenyét.

    Az utolsó kieső az idén eddig két dobogót szerző 50-es számú Ferrari legénység volt, akiknek szintén a hideg gumik okozták a futam végét, Antonio Fuoco, a sebringi pole szerzője csúszott meg az Eau Rouge aljában.

    A másik Ferrari azonban így is begyűjtötte a dobogót a Porschék és az állva maradt Cadillac előtt.

    Kubica visszatért a nyertesek útjára a LMP2-es kategóriában, miután az utolsó kiállásnál a csapat munkájában köszönhetően át tudták ugrani a rivális United Autosports autóját.

    A GT-autóknál pedig most elsőként női győztes született: Lilou Wadoux személyében, aki az AF Corse 83-as Ferrarijával állt az élre. Ezután csapattársa Alessio Rovera hozta be az autót magabiztos előnnyel.

  • Rommá törte az autóját a legendás kanyarban, majd meghajolt a nézőknek (videó)

    Rommá törte az autóját a legendás kanyarban, majd meghajolt a nézőknek (videó)

    Drámai bukást úszott meg az Endurance Világbajnokság (WEC) spái versenyén Renger van der Zande, a Cadillac Hypercar pilótája.

    Nagyobb átalakítások zajlottak Spa-Francorchamps-ban, miután az Eau Rouge-Raidillon kanyarkomplexum biztonsága több sorozat kapcsán is megkérdőjeleződött. Azért, hogy az ikonikus vonalvezetést ne kelljen megváltoztatni, a pálya a bukóterek kiszélesítése mellett döntött, a hétvégén azonban bebizonyosodott, hogy így sem maradt veszélytelen a kombináció.

    A 6 órás verseny nem teljesen száraz körülmények között rajtolt el, és a táv harmadánál történt meg a baleset. A Cadillac egy extra autót hozott a belga versenyre, és a WEC-ben vendégeskedő legénység a szenzációs második helyen haladt, amikor Renger van der Zande a legendás kanyarban falnak ütközött.

    A látványos esetet követően a holland látható sérülés nélkül hagyta el a helyszínt, és némi bosszankodás után meg is hajolt a tapsoló közönségnek. Később csapattársa, Sébastien Bourdais, a korábbi F1-es pilóta is megerősítette, hogy nem történt komolyabb baja.

    „Kisebb felfájásra panaszkodott, de ilyen nagya baleset után nem csoda. Ez az egyik legrosszabb hely arra, hogy ilyesmi történjen. Azt mondta, a szervókormány adta meg magát, ezért ment fel egyesen a dombon.” erősítette meg a technikai hibát a francia a WEC közvetítésében.

  • Michelisz győzelemmel kezdődött a TCR World Tour!

    Michelisz győzelemmel kezdődött a TCR World Tour!

    A portimaói első versenyen nem volt ellenfele a Hyundainak, így a koreai márka magyar versenyzője győzedelmeskedett.

    Michelisz Norbert a pole-t meg tudta szerezni 3 százados előnnyel csapattársa, Mikel Azcona és a Zengő tavalyi versenyzője, Rob Huff előtt. Ők hárman voltak egy tizeden belül, de azontúl is rendkívül szorosan alakult az időmérő edzés, a legjobb 10 versenyző ideje fél másodpercen belül volt.

    A TCR World Tour indulói bérelték ki az első helyeket, a Lynk & Co autók voltak az egyetlenek, akik a TCR Europe mezőny elejébe keveredtek be a rajtsorrendben. Ennek megfelelően a rajtot követően bele is kerültek a darálóba, a kínai márka egyik tavalyi bajnoki esélyese, Santiago Urrutia ki is esett a verseny elején.

    Pont csapattársa, Yann Ehrlacher volt felelős az esetért, aminek következtében Tom Coronel is megpördült.

    Ezt követően Hyundai 12 körig tartotta a két Audit, így kettős győzelmet ünnepelhettek. Michelisz, Azcona és Huff után Vervisch lett a negyedik, őt az egy szem Honda, Néstor Girolami követte, utána érkezett a Lynk & Co vonat, majd a TCR Europe mezőnye.

    „Nem volt könnyű verseny. Jó rajtot sikerült elkapnom, ez kulcsfontosságú volt, mert ezeken a gumikon a legjobb elől lenni. De folyamatosan nyomnom kellett, mert Mikel nagyon közel volt, őt pedig Rob támadta, így nem volt idő pihenni. A gumikopás jelentős volt a pálya karaktere és a hőmérséklet miatt, de szerencsére túléltük.” – fejtette ki Michelisz, aki ezután elismerte csapattársa tempóját is.
    A futamokat a TCR TV YouTube csatornáján – angol kommentárral – lehet élőben nyomon követni.

  • Szivárványos festéssel áll majd rajthoz a Porsche

    Szivárványos festéssel áll majd rajthoz a Porsche

    Nem csak a Le Mans-i 24 órás ünnepel majd jubileumot, a Porsche is 75. évfordulójára készül, méghozzá egy különleges festéssel.

    A német gyártó két gyári autója mellett a Porsche Penske Motorsport egy harmadik egysége is rajthoz áll majd a francia versenyen, egy egyszeri festéssel.

    Az alapszínek nem változnak, mégis 15 színes csík fut majd végig az autó teljes hosszán, mindegyik a Porsche egy-egy régi, ikonikus festésére utal.

    „Le Mans-ban igazán látványos lesz a három autó, a márka 75. és a 24 órás verseny 100. évfordulóján.” emelte ki Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnöke.

    „Merítettünk a Porsche Le Mans-i történetéből, ami a korábbi festéseket illeti. Például 1970-ben állt rajthoz a „rózsaszín malac”, vagy a „hippi autó” becenévre hallgató 917-es. Ők részei a motorsport történelmének és ma is sokan szeretik ezt a fajta dizájnt. Azzal, hogy most is valami különlegessel készülünk Le Mans-ra, folytatjuk a tradíciót.”

    A Porsche már így is két másik színért felelős

    Az biztos, a Porsche ezzel ki fog tűnni a mezőnyből, hiába hasonló alapszínekkel (piros, fehér, fekete) áll rajthoz, mint a Toyota. Érdekes módon korábban a Glickenhaus is piros-fehér színekben versenyzett, de azért, hogy kitűnjenek a mezőnyből, világoskékre váltottak.

    A Porsche miatt színt vált a Glickenhaus Hypercar csapata

    Lesz azonban egy negyedik Porsche is Le Mans-ban, méghozzá a Hypercar kategória első ügyfélautója. A privát JOTA által üzemeltetett autó a hétvégén debütál majd a Spái 6 órás versenyen, de csak egy Le Mans előtti tesztként fogják fel az Endurance Világbajnokság (WEC) fordulóját.

    Mivel őket nem köti meg a gyári csapatok színkombinációja, egy arany festéssel indulnak majd a mezőnyben.

    Porsche 963, Hertz Team Jota (#38), Antonio Felix da Costa (P), Will Stevens (UK), Yifei Ye (CHN)
    Fotó: Porsche AG
  • A Ferrari két pole-t is szerzett pénteken, de az egyiket büntetés miatt elbukta

    A Ferrari két pole-t is szerzett pénteken, de az egyiket büntetés miatt elbukta

    Egy ideig úgy tűnt, hogy a Ferrari nemcsak a Forma-1-es Azeri Nagydíj, hanem a Spái 6 órás verseny időmérőjén is megszerzi a pole pozíciót. Antonio Giovinazzi leggyorsabb körét azonban törölték, így Kobajasi Kamuié, illetve a Toyotáé lett a legjobb érvényes idő.

    Természetesen nem a Forma-1-es Azeri Nagydíj a hétvége egyetlen jelentős eseménye az autósportban. Többek között a Spái 6 órás verseny is ezen a hétvégén zajlik, és egy ideig úgy nézett ki, hogy Charles Leclerc bakui pole pozíciója mellett ott is egy Ferrari indulhat az élről. Végül azonban meg kellett elégedniük a második és a harmadik hellyel.

    Antonio Giovinazzi számára nem indult jól a kvalifikáció, hiszen a La Source-ban megpördült. A végére azonban összekapta magát, és az utolsó percben, kiváló harmadik szektorának köszönhetően 2:00.777 másodperccel az élre állt az 51-es számú autóval. Ám a Ferrari hiába ünnepelt, ugyanis az olasz pilóta a Malmedy kijáratánál szélesre futott, ezért elvették a körét, így csak a harmadik helyről kezdhetik meg a viadalt. A hiba azért is bosszantó, mert nemhogy nyert, hanem egyenesen vesztett vele, de a szabályzat értelmében zéró tolerancia van érvényben a négykerekes pályaelhagyásra.

    https://twitter.com/FIAWEC/status/1651984765602476039

    Ennek következtében a 7-es számú Toyotáé lett a pole, miután Kobajasi Kamui 3 perccel a vége előtt 2:00.812-es kört futott a GR010-essel. Így a Ferrari helyett a japán alakulat mondhatja el magáról, hogy az eddigi három fordulóból kétszer is az élről indulhattak. Kobajasinak, illetve Mike Conwaynek, és José María Lópeznek így nagy esélye nyílik arra, hogy a sebrinigi szezonnyitó után ismét győzelmet ünnepelhessenek.

    Már csak azért is, mert a másik, 8-as számú Toyota a 13 autót számláló Hypercar-mezőny utolsó helyéről fog indulni. Ennek oka, hogy nem sikerült mért kört teljesítenie, miután Brendon Hartley 2 perc után összetörte a kocsit a Radillionban. A balesetben közrejátszott egy jelentős széllökés, valamint sokan úgy vélik, hogy a gumimelegítő eszközök betiltása helytelen lépés volt.

    A második helyen a másik Ferrari zárt Miguel Molina vezérletével. A spanyol pilóta 2:00.836-os körével a végjáték előtt az élen állt. Utolsó köre azonban nem sikerült jól, mivel Frédéric Makowiecki Porschéja mögött autózva megzavarta a turbulencia, és a Stavelot-ban szélesre futott. A Ferrari azonban így is jó pozícióból várhatta a futamot, amely nemrég, 12:45-kor rajtolt el.

    A Spái 6 órás verseny Hypercar-kategóriájának rajtrácsa

  • Alonso: az emberek elfelejtik, hogy háromszoros világbajnok vagyok

    Alonso: az emberek elfelejtik, hogy háromszoros világbajnok vagyok

    Fernando Alonso három dobogóval kezdte a szezont, elmondása szerint azonban nem az történt, hogy hirtelen „feléledt” volna.

    A spanyol világbajnok legutoljára 2013-ban állt kettőnél többször a pódiumon. Utána a Ferrari és McLaren hanyatlása miatt nem volt az élmezőny tagja, visszatérésekor pedig csak középmezőnybe tartozó Alpine-nál kapott helyet.

    Ennek ellenére Alonso nem gondolja úgy, hogy 10 év szűk esztendőt vészelt át idáig.

    „Nem volt olyan régen, hogy győzelmekért küzdhettem. Tudom, hogy az emberek az gondolják, hogy egy évtizedre eltűntem a süllyesztőben, de négy éve még világbajnok voltam.” utalt arra, hogy a Toyotával két Le Mans mellett megnyerte az Endurance Világbajnokság két szezont felölelő, 2018-19-es szuperszezonját.

    „Tudom, hogy ez nem F1, de a világ nem csak az F1-ről szól. Sok más gyönyörű dolog van a motorsportban.”

    Visszatérése után azért egy dobogót tudott szerezni, de azt Alonso is elismerte, mindegyikhez kellett valami, ami közelebb vitte őt a mezőny elejéhez, erőből nem tudott volna odaérni.

    „Az elmúlt két évben küzdöttem dobogókért az Alpine-nal és tavaly a pole közelében voltam Ausztráliában és Kanadában is.”

    „Nekem fel sem tűnt, hogy 10 évig alig jutottam tovább a Q1-ből, és most hirtelen mindenki azt hiszi, hogy feléledtem. Pedig mindig is versenyképes voltam, és remélhetőleg most is az leszek. De amíg nem nyersz, addig nem változik sok minden: hogy hetedik, harmadik, második vagy tizenegyedik leszel, az mindegy, akkor is veszítettél.”

    Alonso van közelebb a győzelemhez, vagy a Ferrari?