Kategória: Touring Car

  • Hivatalos: A DTM betétfutamaként jön a TCR a Hungaroringre!

    Hivatalos: A DTM betétfutamaként jön a TCR a Hungaroringre!

    A magyar TCR verseny időpontja változott, előrejön június 17-18-ára, magyarán a DTM betétfutamaként lesz látható több magyar csapat is, még több magyar pilótával. Eredetileg a tervezett időpont július 1-2 lett volna.

    Nem más, mint személyesen Marcello Lotti, a széria megálmodója nyilatkozott most erről:
    „Úgy döntöttünk, hogy a hungaroringi versenyt logisztikai okokból előrehozzuk. Eredetileg Budapest és Oschersleben között egy gyors 1000 kilométeres táv várt volna a csapatok kamionjaira. Így, hogy a Hungaroring csak egy héttel követi majd a salzburgringi versenyt, csak 600 kilométer lesz a táv. Ráadásul a legjobb az egészben az, hogy a DTM fénye ránk is vetül majd kicsit.”

    Mint az ismeretes, Magyarország WTCC-s sztárja, Michelisz Norbert is rajthoz áll a saját csapata pilótájaként, de értesüléseink szerint a magyar Team Unicorse csapat is rajthoz állna az Alfájával, még egyelőre ismeretlen pilótával a volánnál.

    Lotti egyértelműen ismeri, mit kell mondani a magyar közönségnek zárszóként:
    „Együtt dolgozunk a Hungaroringgel, a M1RA-val és a JAS Motorsporttal, hogy mindez összejöjjön. Norbert jelenléte Attila Tassi és Ficza Ferenc mellett hatalmas érdeklődést hozhat a versenynapra.”

    És ezt már csak tényleg zárójelesen, és csak mi tesszük hozzá: Kiss Norbi is épp ráér majd azokban a napokban…

  • Michelisz Norbi a pole-ban a Nürgburgringen

    Michelisz Norbi a pole-ban a Nürgburgringen

    Michelisz Norbi nyerte a WTCC időmérőjét a németországi versenyhétvégén.

    Norbi mögött a Volvo versenyzője, Nicky Catsburg végzett, Rob Huff pedig a harmadik helyre ért fel.
    A magyar pilóta a hétvége eddigi edzésein végig jól szerepelt, és ez az időmérőn sem volt másképp.

    Catsburg defektre panaszkodott az időmérő leintését követően, talán ez is közre játszhatott abban, hogy nem tudta megtartani az első helyet. Norbi végül 8:38:072-es idővel teljesítette a 25km-es kört.

    A pontversenyt vezető Tiago Monteiro csak a negyedik lett, a harmadik gyári Hondás – Michigami – pedig a top10-be sem fért be.

    Az ötödik helyet Björk szerezte meg a Volvoval, mögé Tom Chilton ért fel. A hatodik helyet megszerző Tom Coronel lemaradása már több, mint öt másodperc Norbi mögött, ám utána Bennani és Esteban Guerrieri is egy másodpercen belül volt Coronelhez képest, így a mezőny közepében volt a legszorosabb a csata.

    Folytatás holnap, a WTCC első futama 11:20-kor rajtol.

  • Jamie Green nyert Ekstrom és Wickens előtt

    Jamie Green nyert Ekstrom és Wickens előtt

    Jamie Green idei második győzelmet szerezte meg a DTM lausitzringi, második futamán.

    Green a harmadik helyről rajtolt, de hamar megelőzte Tom Blomqvistot.

    A verseny első felében a pole-ból rajtoló Wickens kényelmesen vezetett, ám a boxkiállások után Green nagyon a nyakára érkezett. Pár kör elteltével, és a DRS segítségével Green meg is előzte a kanadait, ezzel pedig átvette a vezetést.

    Ekkor már Mattias Ekstrom körözött a harmadik helyen, és hamarosan ő is bekebelezte Wickenst.

    A bajnoki pontversenyben álen álló Lucas Auer a 10. helyen zárt.

    A végső sorrend így Green – Ekstrom – Wickens lett. Ezzel Green feljött a pontversenyben a második helyre, jelenleg 16 ponttal van elmaradva az élen álló Auertől.

    A top 10 sorrendje a versenyen:

    1 Jamie Green
    2 Mattias Ekstrom
    3 Robert Wickens
    4 Gary Paffett
    5 Mike Rockenfeller
    6 Nico Muller
    7 Rene Rast
    8 Maxime Martin
    9 Marco Wittmann
    10 Lucas Auer

    A bajnokság állása:

    1 Lucas Auer 69
    2 Jamie Green 53
    3 Gary Paffett 46
    4 Mike Rockenfeller 41
    5 Robert Wickens 38
    6 Mattias Ekstrom 32
    7 Rene Rast 31
    8 Timo Glock 25
    9 Nico Muller 20
    10 Edoardo Mortara 19
    11 Marco Wittmann 18
    12 Maxime Martin 17
    13 Paul Di Resta 12
    14 Maro Engel 3
    15 Bruno Spengler 2
    16 Tom Blomqvist 2
    17 Augusto Farfus 0
    18 Loic Duval 0

    A csapatbajnokságban a Mercedes-AMG Motorsport BWT vezet 88 ponttal, mögöttük holtversenyben 84 ponttal a Audi Sport Team Rosberg és a Mercedes-AMG Motorsport Mercedes áll.

    A gyártól versenyében a következő az állás:
    1 Mercedes-Benz 187
    2 Audi 175
    3 BMW 64

  • Lucas Auer szezonbeli második győzelmét aratta

    Lucas Auer szezonbeli második győzelmét aratta

    A DTM idei sorozatában már nem először csendült fel az osztrák himnusz. A 22 éves Mercedes-AMG versenyző Lucas Auer pole pozícióból rajtolva, domináns győzelmet szerzett a Lausitzringen zajló versenyhétvége szombati futamán.

    „Ma minden jól alakult, tökéletes verseny volt” – mondta Auer a verseny leintését követően.

    „A verseny korai szakaszában mindent megtettem, hogy kiépítsek egy előnyt, habár nem voltam benne biztos, hogy be tudom majd osztani. Az első etap végén és a második elején azonban már kontrollálni tudtam a futamot.”

    Auer mögött azonban szoros volt a harc: nagy csata folyt a dobogóért. A második helyre végül Robert Wickens ért be, Rene Rast és Maxime Martin előtt. Rene Rast mai harmadik helyével egyébként első DTM-es dobogóját szerezte.

    Auernek 38. versenyén összességében ez a harmadik DTM-es győzelme volt, ami egyben azt is jelenti, hogy tovább növelte előnyét a bajnoki pontversenyben. Három verseny után 68 pont áll a neve mellett, pontosan kétszer annyi, mint a futamot hatodikként záró, de összetettben második helyen álló Gary Paffettnek.

  • Helmut Marko: A Red Bull nem megy Le Mans-ba

    Helmut Marko: A Red Bull nem megy Le Mans-ba

    Dr Helmut Marko a Red Bull tanácsadója egyértelműen kijelentette, hogy nem tervezik a beszállást a legendás sorozatba.

    Az energia ital vállalat tulajdonában jelenleg két Forma-1-es csapat is van, valamint szponzorként szinte minden kategóriában jelen vannak, egyet kivéve a Le Mans szériát.

    A spanyol El Confidencial kérdésére, miszerint nem tervezik-e, hogy beszállnak a hosszútávú világbajnokságba, Marko csak ennyit válaszolt: „Nem, csak a Forma-1-re szeretnénk koncentrálni.”

    „A költségek nagyon magasak a bajnokságban, így csak egy sorozat éri meg nekünk.” Tette hozzá.

    Ezután Marko azt is tagadta, hogy egy nagy csapat mellett lennének fő támogatók.

    „Támogatóként sem érdekel minket a sorozat.”

    A Red Bull idei esélyeivel kapcsolatban Marko elmondta, hogy még nem tettek le a bajnoki címről, annak ellenére sem, hogy jelentős a lemaradásuk a Mercedes és a Ferrari mögött.
    „Nem tettünk még le a bajnoki címről, máskülönben nem tennénk erőfeszítéseket azért, hogy utolérjük az előttünk lévőket.”

    „Az erőforrásunk sajnos nem a legjobb. A Forma-1-ben a motorerő igenis fontos.”

    „Az első verseny után a Ferrari megmutatta, hogy komolyan kell velük számolni, de Barcelonában azt is láthattuk, hogy a Mercedes motorja mennyivel erősebb, ami a győzelemről döntött.”

  • Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

    Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

    Michelisz Norbert negyedikként ért célba a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi második, fő futamán.

    A Honda magyar pilótája – aki a nyitófutamot autója sérülése miatt ötkörös hátránnyal fejezte be – a hatodik pozícióból vágott neki a versenynek. A rajtnál megtartotta helyezését, majd egyet előrelépett egy kiesés nyomán. Egy rövid biztonsági autós fázist követően, Rob Huff büntetése miatt már a negyedik helyen körözött, de a verseny második felében már nem tudott javítani.

    „Rengeteg szurkolóm volt itt, szerettem volna visszaadni valamit nekik a drukkolásból egy dobogós helyezéssel – mondta Michelisz a futamok utáni sajtótájékoztatón. – Dupla dobogóban bíztam, ehhez több szerencse kellett volna az első, és jobb rajt a második futamon, de persze ez sem lett volna garancia. Szükség van elemzésre, pláne a második versenyt tekintve, mert bármennyire próbálkoztam, azt éreztem, nem tudok nyomást kifejteni az előttem haladókra.”
    Az MTI kérdésére, hogy esőben jobb szereplésre lett volna-e módja, kiemelte, szombaton nedves körülmények között jól működött az autója.
    „Ha ma esett volna, akkor nagyobb eséllyel fogalmazhattam volna meg futamgyőzelemmel kapcsolatos elvárásokat.” – mondta.
    Azt az érzést, amelyet a hungaroringi hangulat kelt benne, az apaságéhoz hasonlította: „mesélhetnek róla mások, de csak akkor érzed át igazából, ha itt vagy, ha megtörténik” – szögezte le friss édesapaként Michelisz.
    Ezzel a hétvége előtti negyedik pozíciójából az összetettben a holtversenyes hetedik helyre csúszott vissza Michelisz, a szintén 62 ponttal álló argentin Esteban Guerrieri már nyert futamot az idényben.
    „Ebben az évben szerencsés vagyok a magánéletben, szerencsétlen a versenypályán. Ilyen rosszul még nem indult szezon számomra, pedig a jó rajt tényleg nagyon fontos lett volna” – fejtette ki. Kiemelte, a bajnokság ugyan szoros, de a lemaradása az összetettben nagy. Meglátása szerint hat-nyolc, a végső győzelemre esélyes versenyző is van a mezőnyben.
    Az idényre előretekintve elmondta, nem adta fel célját, a végső elsőséget, ám csak sok szerencsével lehetne ismét versenyben a vb-címért. Leszögezte, ha olyan helyzetbe kerül, hogy megteheti, segíteni fogja éllovas csapattársát, Tiago Monteirót.
    „Eljött az a pillanat, hogy nem kell sokat gondolkodni, hanem lehet menni. Az a célom, hogy minél több pontot gyűjtsek, de a csapat szempontjából a legfontosabb a vb cím, és ebben a sportágban is jó csapatjátékosnak kell lenni” – folytatta.
    A Zengő Motorsport magyar versenyzője, Nagy Dániel nem fejezte be a fő futamot, amelyet a marokkói Mehdi Bennani nyert meg.
    A szervezők tájékoztatása szerint a versenyhétvégére szombaton 8 ezer, vasárnap 35 ezer néző látogatott ki.
    A világbajnokság két hét múlva a Nürburgringen folytatódik.

    WTCC, Hungaroring:
    fő futam (15 kör, 65,715 km):
    —————————–
    1. Mehdi Bennani (marokkói, Citroën C-Elysée) 33:21.822 perc
    2. Nicky Catsburg (holland, Volvo S60) 0.654 másodperc hátrány
    3. Tom Chilton (brit, Citroën C-Elysée) 3.553 mp h.
    4. Michelisz Norbert (Honda Civic) 7.309 mp h.
    …Nagy Dániel (Honda Civic) kiesett

    korábban:
    nyitófutam (12 kör, 52,572 km):
    ——————————-
    1. Tiago Monteiro (portugál, Honda Civic) 22:28.644 perc
    2. Chilton 0.768 másodperc hátrány
    3. Rob Huff (brit, Citroën C-Elysée) 2.296 mp h.
    …13. Nagy 39.607 mp h.
    …15. Michelisz 5 kör hátrány

    A vb állása 3 versenyhétvége után:
    1. Monteiro 123 pont
    2. Catsburg 85
    3. Chilton 81
    …7. Esteban Guerrieri (argentin, Chevrolet) és Michelisz 62-62
    ..16. Nagy 1

    Szöveg: MTI

  • Michelisz autója megsérült, öt kör hátránnyal ért célba az első hungaroringi futamon

    Michelisz autója megsérült, öt kör hátránnyal ért célba az első hungaroringi futamon

     

    Michelisz Norbert autója sérülése miatt ötkörös hátrányban a 15., utolsó előtti pozícióban zárta a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi első futamát.

    Michelisz hatodikként végzett a szombati időmérőn, így a fordított rajtsorrend szabálya értelmében az ötödik rajtkockából indult. A rajtot remekül kapta el, az élen beragadt francia John Filippi mellett könnyedén elment, majd nagy csatába kezdett a svéd Thed Björkkel. A két autó rendkívül szorosan haladt egymás mellett, össze is értek, így sérülés miatt mindketten kénytelenek voltak hosszú időre kimenni a boxba. A magyar pilóta végül öt kör hátránnyal fejezte be a futamot.
    A Zengő Motorsport magyar versenyzője, Nagy Dániel 13., míg csapattársa, a francia Aurélien Panis – a korábbi Forma-1-es pilóta, Olivier Panis fia – 10. helyen zárt. A futamot Michelisz portugál csapattársa, a vb-pontversenyben éllovas Tiago Monteiro nyerte.
    A WTCC fő viadala 13.45-kor rajtol, ennek Michelisz a hatodik pozícióból vág neki.
    A túraautó Európa-bajnokság (ETCC) első vasárnapi futamán a Zengő Motorsport két versenyzője is dobogóra állhatott: Szabó Zsolt második, míg Nagy Norbert harmadik lett. Utóbbi a második verseny után is felállhatott a dobogó alsó fokára.

    WTCC, Hungaroring, nyitófutam (12 kör, 52,572 km):
    ————————————————–
    1. Tiago Monteiro (portugál, Honda Civic)
    2. Tom Chilton (brit, Citroën C-Elysée)
    3. Robert Huff (brit, Citroën C-Elysée)
    …13. Nagy Dániel (Honda Civic)
    …15. Michelisz Nobert (Honda Civic) 5 kör hátrány
    Szöveg: MTI

  • Berger unokaöccse, Lucas Auer F1-es ülésre pályázik

    Berger unokaöccse, Lucas Auer F1-es ülésre pályázik

    Gerhard Berger, egykori F1-es versenyző. Jelenleg ő a DTM főnöke, a széria egyik versenyzője, a két futam után a pontverseny élén álló Lucas Auer pedig az unokaöccse. Berger úgy véli, Auer lehet a következő osztrák a Forma-1-ben.

    „Ideje, hogy legyen egy osztrák Forma-1-es sztár.” – mondta Berger a Krone napilapnak. „Szerintem már nem kell erre sokat várnunk. Ha Luki (Lucas) folyamatosan jó teljesítményt tud nyújtani a DTM-ben, a szezon során, hiszem, hogy lehetőséget fog kapni (az F1-ben).”

  • Egész WTCC hétvégén magyaroknak szurkolhatsz a Hungaroringen!

    Egész WTCC hétvégén magyaroknak szurkolhatsz a Hungaroringen!

    Nyugodtan kijelenthetjük azt, hogy ilyen sem volt még: a magyar FIA WTCC-s hétvége alatt nem csak „nagyfiúknak”, hanem az összes betétfutamon is lesz magyar érdekeltség, nem is kevés. Nézzük is végig sorban szériánként, hogy kik azok, akiknek szoríthatunk.

    A lengyel szervezésű KIA LOTOS RACE kupában, rögtön két magyar hölgynek is, Vogel Adrienn-nek és Krajnyák Petranak. Adrienn ismert lehet arról, hogy indult már az azóta megboldogult Lotus Ladies Cupban, részt vett a Suzuki kupák versengéseiben, de láthattuk őt már Maseratival is, pont a Hungaroringen. Ezúttal a KIA Picanto lesz a „fegyvere”, és egyértelműen kijelenthető nála és Petránál is, hogy ez a hétvége lesz számukra a szezon csúcspontja, ahogy feltehetően az ETCC-s, WTCC-s magyar kollégáknak is. A lengyel szervezésű bajnokságnak a magyar forduló a második, hiszen a szezonjuk már elkezdődött, túl vannak egy fordulón Oscherslebenben. Ott Adri már csak a tapasztalata okán is azonnal felvette a kesztyűt az élmezőnnyel, míg Petra is helytállt fiatal kora és rövidebb autóversenyzői múltja ellenére is.

    A legkomolyabb magyar kontingens a FIA ETCC mezőnyében lesz, ahol a Zengő Motorsport rögtön három SEAT Leónnal is képviselteti magát. Ebből egyiket rögtön az a Anett György kormányozza majd, aki korábban Vogel Adri csapattársa is volt, így szintén megjárta a suzukis, lotusos iskolát. Az ő szezonja is Monzában kezdődött volna a többi kollégához hasonlóan, azonban a FIA szigorú bírái szabályellenesnek minősítették az autóját, így április végén csak a pálya széléről nézhette a kollégái ténykedését. Anett csapattársai a zöld-fekete autókban Nagy Norbert, illetve Szabó Zsolt. Előbbi tavaly a szériában a végső harmadik helyig egerészte fel magát az egyéniben, Zsolt pedig olyan értelemben visszatérő, hogy a tavalyi évet kihagyta teljesen, előtte azonban TCR-ben és SEAT León Európa kupában már indult Zengős színekben. Olaszországban mindkét srácot technikai problémák is hátráltatták a menetelésükben, így itthon még hatványozottabban igyekeznek majd hazai közönség előtt. Szerencsésebb esetben Nagy Norbert akár a bajnoki címért is harcban lehet.

    Végül, de nem utolsósorban térjünk rá a hétvége fő attrakciójának a magyar résztvevőire. A Zengő Motorsport magyarja, Nagy Dani az előző fordulóban Olaszországban megszerezte a szériában az első pontjait, és jó esélye van arra, hogy itthon akár ezt növelheti is. Az időjárás előrejelzés szerint akár eshet is, így ez némi előnyt jelenthet a Hungaroringen már nagy tapasztalatokkal rendelkező fiúnak.

    A legnagyobb figyelem azonban egyértelműen Michelisz Norbertre irányul majd újra, akinek viszont egy peches hétvégéje volt Monzában. Hímesháza híressége remekül kezdte a szezont Marokkóban, és a talján kudarcos hétvége ellenére aspirál a világbajnoki címre is. Ehhez hatalmas lendületet adhat neki a hazai hangorkán, amire most úgy van szüksége, mint egy falat kenyérre. Amennyiben Magyarországon jól teljesít, visszatérhet az élmenők közé a bajnoki összetettben, így most mindennél fontosabb az, hogy a helyszínen buzdítsa mindenki Norbit, aki csak épp teheti.

    Még most sem késő megvásárolni a jegyeket, így érdemes a GP Ticket Shop weboldalát felkeresni:
    http://www.gpticketshop.hu/WTCC.html​

  • Green ellenállhatatlannak bizonyult az esőben

    Green ellenállhatatlannak bizonyult az esőben

    Jamie Green lett a vasárnapi DTM futam győztese a Hockenheimringen, extrém esős körülmények között. Az Audi versenyzője azonban uralta az autóját, jókor cserélte le a száraz pályára való gumijait esőgumira, és még az öt másodperces büntetése is belefért, amit a rajtkiugrásáért kapott. Ez a győzelme a 14. a DTM-es karrierjében, idén az első, és 32 kör kellett hozzá. Az eseménydús verseny második helyezettje a Mercedes-AMG versenyzője, Gary Paffett lett, ő a regnáló bajnok, Marco Wittmann előtt ért be. A BMW versenyzője az utolsó előtti rajtpozícióból ért fel a dobogóra.

    A nyertes Green Timo Glocktól vette át a vezetést, miután a biztonsági autó kiment, és a harmadik körben repülőrajttal újra elengedték a mezőnyt. Itt követte el azt a hibát, amiért büntetést kapott, mert előbb a gázra lépett, mint azt tehette volna, így a 19. körben amikor kerekeket cserélt, letöltötte a menet közben megérkezett büntetését is. A legjobbkor cserélt esőgumira, mert ekkorra fokozódott a korábbi szemerkélés komoly esővé. Green is megerősítette, hogy nem volt egyszerű dolga:
    „A slick gumikkal a szemerkélő esőben is már kifejezetten nehéz volt a helyzet. Egyszer én is lecsúsztam az ívről, de elég gyors voltam, így ebből nem lett problémám. Az, hogy mikor cseréljünk esőgumira egyedül már az én döntésem volt, és az időzítése tökéletes volt.”

    Remek felzárkózást mutatott be Gary Paffett is, aki második lett. A negyedik körben ő is a pálya szélére került a Mercedesével, és a 14. helyig esett vissza. Utána azonban sorra előzött meg mindenkit. Amikor a bokszutcában járt a 18. körben, már az ötödik volt, később az esőgumikon újabb három helyet javított, így léphetett fel a dobogó második fokára.

    Marco Wittmann csak a 17. helyről rajtolhatott el, de már az első kör után tizedik volt. Az új rajt után pedig hatodik. A regnáló DTM bajnok is a megfelelő időpontban váltott esőgumikra, ami harmadik helyezést eredményezett neki.

    Timo Glock ugyan a poleból indulhatott, de elrontotta a rajtját, és a negyedik helyre esett vissza. Elrontotta a gumiválasztást is, mert először egy újabb szett slick gumit tetetett fel, amiket 4 körrel később aztán cserélhetett le esőgumikra. Emiatt lett végül nyolcadik. A szombati győztes Lucas Auer is sokáig úgy nézett ki, hogy dobogós lesz, de végül mivel túl későn cserélte le a kerekeit esőgumikra, csak a negyedik helyen sikerült befejeznie a versenyt.

    A bajnokságot Lucas Auer vezeti 40 ponttal 2 verseny után, a 18-ból. Jamie Green a győzelme után második az összetettben, 26 ponttal. Gary Paffett ugyanenyni pontot szerzett a hétvégén, így megosztva ő a harmadik. Timo Glock a negyedik, 25 ponttal. A széria legközelebbi versenyei a Lausitzringen lesznek május 19-21 között.