Kategória: Touring Car

  • Világít a sötétben a Corvette festése!

    Világít a sötétben a Corvette festése!

    Különleges festéssel készül a Le Mans-i 24 órás versenyre a Larbre Competition! Az 50-es rajtszámú Corvette C7.R pop art festését Ramzi Adek, francia művész tervezte. Érdekessége, hogy a festés a sötétben is látható! Az exkluzív megjelenésű autót Romain Brandela, Christian Philippon és Fernando Rees vezetik majd.
    További információkat és képeket a www.c7rartcar.com weboldalon találhattok.

    Szerintünk elképesztően jól néz ki! Szerintetek?

    Fotók: Ramzi Adek/ c7rartcar.com

    Corvette Art CarCorvette Art Car
  • TCR-en járt egy Forma-1-es versenyző

    TCR-en járt egy Forma-1-es versenyző

    Tom Coronel épp a TCR Benelux mezőnyében múlatja az időt, Zolderban. Feltűnt azonban az eseményen egy aktív Forma-1-es versenyző is, akivel Coronel azonnal készített is egy selfie-t. Nem más, mint a belga Stoffel Vandoorne látogatott ki az eseményre.

    Vajon megbeszélték, hogy ki alatt van jobb Honda? 😀

    https://www.instagram.com/p/BU3yhGNh9d7/?taken-by=tomcoronelracing

  • Jedlóczky Márk bemutatkozik a Team Unicorse csapatában

    Jedlóczky Márk bemutatkozik a Team Unicorse csapatában

    Az elmúlt napokban sokan olvashattátok a különböző csatornákon megjelent hírt, miszerint csapatunk a Team Unicorse ott lesz a TCR International Series magyarországi fordulóján, június 16-18. között a Hungaroringen.

    Csapatként hivatalosan most, miután leadtuk nevezésünket, tudjuk megerősíteni
    részvételünket. Az esemény színvonalát mindenképpen emeli, hogy a Német Túraautó Bajnokság, a DTM lesz a versenyhétvége házigazdája, így valószínű, hogy a mi versenyfutamaink is még nagyobb figyelmet kapnak, mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Autónk, az Alfa Romeo Giulietta TCR-t ülésében egy fiatal újonc, Jedlóczky L. Márk foglal majd helyet.

    A 18 éves Márk gyermekkora óta aktívan sportol, jelenleg egy sporttagozatos gimnázium tanulója. Érettségi vizsga után a Budapesti Testnevelési Egyetemen szeretné folytatni tanulmányait. Az elsőnek választott sportágában, a kézilabdában, korosztályában már eddig is komoly sikereket és eredményeket ért el, de ezek mellett mindennél jobban szereti az autósportot!

    Szülővárosában Miskolcon vehetett részt első amatőr szlalom versenyén 2014 márciusában, melyen azonnal győzelmet aratott. Már ekkor többen felfigyeltek rá sportszakmai berkekben. Még ugyanabban az évben három hasonló versenyen indult, amiből további két győzelem volt a mérlege. A következő két évben az egyik legnépszerűbb magyar amatőr autósport kupasorozaton az FRT-n állt rajthoz, mely régóta elérhető lehetőséget biztosít az autósportot kipróbálni vágyó fiatalok számára.
    Itt a 2016-os esztendőben kategóriája értékelésben év végére sikerült a második helyen végeznie.

    A családi indíttatásnak köszönhetően, 2016 év végén friss gépjárművezetői engedéllyel a zsebében, belekóstolhatott a rallyversenyzésbe is, egy Subaru Impreza STI és egy Mitsubishi Lancer EVO volánja mögött, a magyar rallysport legrangosabb fesztiválján, a Szilveszter Rallyn. 2017-ben egy több kategóriában teljesített komolyabb teszt után lehetőséget kapott, hogy rajthoz álljon a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség túra és formula autós bajnokságában.

    A szezonnyitó futamon, a Hungaroringen, a Zengő Motorsport SEAT Leon Racer
    versenyautójával, a bíztató teszteredmények után mindkét időmérő edzésen a kategóriája (CEZ D6-5 és MNASZ F-3500) pole pozícióját sikerült megszereznie, majd mindkét versenyen megszerezte kategóriájában a futamgyőzelmeket, a magyar bajnoki és az FIA CEZ értékelésben is. Ezzel jelenleg vezeti a bajnokságot.
    Teljesítményére több hazai, autósportban jártas szakértő és aktív versenyző is felfigyelt. Márk kiemelten fontosnak tartja a versenyekre való felkészülést ezért már két éve folyamatosan résztvevője a kimondottan technikai sportokra kifejlesztett Fit4Race programnak, melynek tulajdonosa és megalkotója Matics Zsolt edző és sport terapeuta személyesen készíti fel őt a versenyekre. A mentális és fizikai felkészülés mellett sokat gyakorol különböző szimulátorokon is.

    Példaképe a magyar versenyzők közül Michelisz Norbert a nemzetközi mezőnyből pedig Sébastien Loeb a világ legsikeresebb rallye versenyzője. Természetesen a példaképek között ott van még szeretett nevelőapja, aki rallyversenyzőként húsz évig koptatta a magyar rally pályákat és egy ideje már Márk viszi tovább a nevét az autósportban.

    Jedlóczky L. Márk: „Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem izgulok egy kicsit. Azt hiszem a reális célom a körülményekhez képest legjobb rajthely megszerzése, és mindkét versenyfutam befejezése lehet, a lehetőség szerinti legjobb helyen.
    Ezek elég kihívást jelentenek, főleg úgy, hogy életem első nemzetközi versenyén állhatok rajthoz. Azt azért még el szeretném mondani, hogy rendkívül nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy a hazai autósport legnagyobb versenyzőivel egy rajtrácson, egy versenyen indulhatok, gondolok itt Ficza Ferire, vagy Tassi Attilára, de az, hogy példaképem, Michelisz Norbi is rajthoz áll, egészen elképesztő és egyben inspiráló a számomra.”

    Borbandi Zsolt, csapatvezető: „Nem szeretnénk, ha Márk úgy érezné, hogy bármiféle nyomás, vagy elvárás nehezedik rá a csapat részéről. Nyilván kell majd egy kis idő, amíg összebarátkozik az autóval, de látva az előzményeket emiatt nem aggódunk. Szeretnénk, ha élvezné a versenyzést, és természetesen jó lenne, ha épségben célba érne mindkét futamon. Ha ezen felül esetleg sikerül megvillantania a tudását a
    nemzetközi mezőnyben, hazai és nemzetközi közönség előtt, az neki is és a csapatnak is ajándék. Mi mindenképpen azon leszünk, hogy versenyképes technikát adjunk alá, hisz mindannyiunk közös érdeke a minél jobb szereplés, amely akár a záloga lehet a további együttműködésnek. És jelen esetben az eredményességet nem feltétlenül az elért helyezés határozza meg.”

    Nem csak Márk, de a csapat számára is nagy jelentőséggel bír a hungaroringi verseny, hisz ez lesz az első alkalom számunkra, hogy a Marcello Lotti által megálmodott és mostanra világméretűvé nőtt (épp a napokban jelentették be az amerikai sorozat elindítását) TCR Series család tagjaként állhatunk föl a rajtrácsra, ráadásul hazai pilótával, hazai közönség előtt.

    Külön öröm számunkra az is, hogy az Alfa Romeo Giulietta TCR gyártója, a Romeo Ferraris istálló által versenyeztetett két további Giuliettaval egy mezőnyben versenyezhetünk, és remélhetőleg hozzá fogunk tudni járulni mi is a márka presztizsének növeléséhez.

     

  • Újra őrület a Hungaroringen: DTM és TCR egyszerre!

    Újra őrület a Hungaroringen: DTM és TCR egyszerre!

    Ilyen se nagyon volt még: a magát a túraautózás csúcsának nevező DTM szinte kistestvérként befogadja a pár éve a nulláról indult, de nagyon is feltörekvő TCR International Seriest, és a Hungaroringen egy hétvégén szerepelnek majd, nem is beszélve a méltán híres FIA Formula 3 Európa-bajnokságról.

    A DTM a 80-as évek végén egyszer már járt Magyarországon, de akkor sajnos nem lett folytatása a dolognak, egy hétvégés szereplés volt az akkor. 2014-ben tért vissza a széria, ami már nyomokban sem tartalmazza azt a fajta túraautózást, amit esetlegesen 1988-ban valaki még élőben láthatott Mogyoródon. A jelenlegi három gyártó, akik szerepelnek benne gyakorlatilag a legfejlettebb technikát rakja a versenyzők alá, és ha lekapjuk a sziluetteket, olyan megoldásokat és szerkezeteket láthatunk, ami alapján mondhatjuk azt, hogy a dolog inkább közelebb áll a formaautózáshoz, mint a túraautókhoz. Idén ráadásul ugyanúgy, ahogy a Forma-1 élén is, vezércsere történt. A királykategóriából Bernie Ecclestone távozott, itt a szintén régóta a DTM ügyvezetését gyakorló Hans Werner Auftrecht vonult vissza, és vette át a helyét Gerhard Berger. Jelenleg pedig Berger unokaöccse vezeti a DTM idei tabelláját, és könnyen elképzelhető az, hogy esetlegesen a széria bajnokaként jövőre akár már a Forma-1-ben is láthatjuk a fiatal osztrák Mercedeses csillagot. Aki ebbe a sztoriba beleszólhat még, az az Audis Jamie Green, illetve a Magyarországon elképesztő népszerűségnek örvendő Timo Glock, a BMW-jével.

    Kevésbé ismert tény, hogy a DTM holdudvarába tartozik az F3-as bajnokság is, és lehet hogy a jelenlegi formájában utoljára, hiszen egyre több helyről hallani azt, hogy a FIA azon mesterkedik, hogy összevonja a GP3-mal, amelynek a jogai egyébként a FOM-nál vannak, és így egy elég komoly utánpótlásszéria jönne létre a közeljövőben. Brutálisan szoros a bajnokság, az élen pontegyenlőség van Joel Eriksson és az újonc Lando Norris között, de itt szerepel idén a magyar gyökerekkel is rendelkező Habsburg Ferdinánd, illetve az F1-es hétszeres világbajnok fia Mick Schumacher. További nevesebb szereplői a szériának Harrison Newey, a Red Bull F1 főtervezőjének Adriennek a fia, illetve az első már mogyoródi Magyar Nagydíj nyertesének, Nelson Piquetnek a fia Pedro, aki szintén a Forma-1 irányába tart, mint pár évvel korábban Nelsinho.

    Végül, de nem utolsósorban örömteli hír, hogy végre a TCR International Series is ellátogat június 16-18 között Magyarországra, hiszen a széria alapítója Marcello Lotti nagyon is szereti a magyar közönséget, ismerős még neki a hangulat a WTCC-ről, mint annak az egykori vezére. Idén már helyet kapott a Hungaroring a versenynaptárában, bár későbbi időponttal. Információink szerint a váltásra azért is szükség volt, mert gyakorlatilag az eredetileg tervezett július eleji GT Openes hétvégén már egyszerűen maximum cipős kanállal lehetett volna szorítani helyet a TCR-es autóknak, helyek és időpontok tekintetében is. Így került előrébb a DTM-es hétvégére, ami nem baj, mert így az amúgy is nagy számban kilátogató magyar közönség láthat magyar csapatokat és magyar versenyzőket!

    Nézzük is sorban végig őket, még úgy is, hogy jövő héten még lesz egy versenyhétvégéjük a Salzburgringen, és ha ott netán valaki leamortizálja a technikát, eléggé bajos lehet az indulása alig pár nappal később Magyarországon. A Zengő Motorsportnál Ficza Ferenc az, akivel kell számolni, a kérdés az, hogy még SEAT-tal, vagy már a Kiával. A M1RA csapat háza táján az a nagy szenzáció, hogy a csapattulajdonos Michelisz Norbert is beül a TCR-es Hondába, és harcba száll Tassi Attilával egyetemben, aki eddig nyugodtan mondható az év magyar nemzetközi meglepetésének is. A negyedik magyar fiú pedig nem más lesz, mint Jedlóczky L. Márk, aki eddig a magyar OB-n jeleskedett Zengőék SEAT-jával. Most azonban a magyar Unicorse csapat Alfa Romeo Giulietta TCR-rel indul majd, a magyar DTM-es hétvégén, az első nemzetközi TCR-es versenyén.

    Egy szónak is száz a vége, a nyár eleji motorsportos szórakozás garantált, és a jegyek megvásárolhatóak az Ostermann oldalán:
    http://www.gpticketshop.hu/DTM.html

    Érdemes sietni, mert bizonyos típusú jegyek máris elfogytak!

  • Button szívesen versenyezne 2017-ben, már meg is van, hogy hol

    Jenson Button továbbra is hangsúlyozza, hogy a Forma-1-be már nem szeretne visszatérni, viszont nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy más sorozatban rajthoz álljon.

    Button a 17 éves Forma-1-es karrierjét zárta le a 2016-os szezon végén, de idén egy futamra még beugrott, az Indy500-on induló Fernando Alonsot helyettesítette Monacóban.

    Annak ellenére, hogy egészen az első szabadedzésig nem vezette a wokingiak idei autóját, egész eredményes hétvégét zárt, még akkor is, ha a futamon Wehrleinnel ütközött és feladni kényszerült a versenyt.

    A brit pilóta egész hétvégén azt hangsúlyozta, hogy ez csak egy egyszeri alkalom, hogy visszatért, hosszabb távon már nem tervezi. Azt viszont nem zárta ki, hogy a közeljövőben más kategóriában láthatjuk majd.

    Buttont arról kérdezték Monacóban, hogy ha felkérnék-e újra autóba ülne-e, mire így felelt.

    „Nem tervezem. Azt tudom, hogy a csapat nem tervez pilóta cserét, így nem valószínű, hogy lenne helyem, meg nem is szeretnék már a Forma-1-ben indulni.”

    „Más kategória viszont szóba jöhet. Csak akkor lehetséges, ha teljes erőmmel arra tudok összpontosítani, csak így tudok megfelelő teljesítményt nyújtani.”

    Button következő motorsportos kötelezettsége ezen a héten lesz, amikor is egy Super GT-s Hondát tesztelhet – majd versenyezni is fog vele a nyáron-, illetve majd augusztusban egy régebbi Forma-1-es McLarennel fog körözni Laguna Secában.

    Miután Alonso nagyon jól érezte magát Indianapolisban, Button elmondta, hogy őt korábban nem nagyon vonzotta az Indycar, de a NASCAR-t és Le Mans-t szívesen kipróbálná.

    „Az Indy sosem vonzott, nem az én világom. Személy szerint meglepődtem, hogy Fernando rajthoz állt ott, de más emberek vagyunk, más dolgokat szeretünk. Autóversenyzők vagyunk, nem csak F1-es pilóták, más sorozatokat is ki kell próbálnunk.”

    „Ami engem illet, szeretnék egy nap majd Le Mans-ban versenyezni. Nagyszerű tapasztalatokkal lehet ott gazdagodni, és az atmoszférája is elképesztő.”

    „Ezen kívül a NASCAR-t is szívesen kipróbálnám. Nagyszerű érzés lenne. Idén kilátogattam az egyik futamra, Jimmie Johnson hívott meg, nagyon jól éreztem magam, és a verseny is kiváló volt. Nagyon különbözik más sorozatoktól, de a kihívás itt is ugyanakkora.”

    „Ott van még más is amit szeretek, mint például a rallycross. Sok mindent imádok, de az Indy sosem fogott meg, sokféle ok miatt.”

    A japán Super GT azonban máris megfogta Buttont, augusztusban, a Team Mugennél rajthoz is állhat!

    Button az augusztus 27-i suzukai 1000 km-es versenyen Hideki Mutoh és Daisuke Nakajima társaként vezetheti majd a Honda NSX-GT-t.

    Jövőhéten, kedden és szerdán a brit versenyző teszten vehet majd részt.

    „Miután vezettem egy ilyen autót a Honda „Thanks Day-en” decemberben, érdekelni kezdett a Super GT-ben való versenyzés.” – mondta Button. „Beszéltem a Hondával, és lehetőséget adnak nekem a Suzuka 1000 Km-en.”

    „Nagyon várom már, hogy újra a japán rajongók előtt vezethessek.”

  • Rosberggel térne vissza a Mercedes az endurance világába?

    Rosberggel térne vissza a Mercedes az endurance világába?

    A regnáló világbajnok, Nico Rosberg vagy félre akar mindenkit vezetni, vagy eleve ez volt a feladata, hogy „szólja el” magát. Történetesen egy Instagram Stories posztban osztott meg Nico Rosberg egy képet, amiben egy TV-ben látható a Mercedes jelenlegi Forma-1-es autója, ugyanakkor sziluett szinten egy jármű, ami erőteljesen egy WEC-es LMP1-es jellegű autóra hajaz.

    Lehet, hogy a német ex-pilóta megirigyelte Timo Glock nem is olyan régi poénját, amikor előadta, hogy visszatérne a Forma-1-be, pedig még csak április elseje sem volt. Ugyanakkor két reálisabb elképzelés is van azzal kapcsolatban, amit a lefényképezett tv-n láthatunk.

    Annak ellenére, hogy mérhetetlenül titkosnak minősítette Rosberg a projektet amiről nem mutathat többet, ismert az a tény, hogy a Mercedes is már jó ideje gőzerővel dolgozik egy olyan utcai sportautón, amellyel felvehetik a versenyt a legizmosabb Ferrarival, a Bugatti Chironnal, vagy bármilyen más, hasonló kategóriájú szörnyeteggel. Abból sem csináltak titkot, hogy az ő autójukban amennyire csak lehet, átemelnek megoldásokat a Forma-1-es versenyautójukból is, sőt a motor is a királykategóriából érkezne, nyilván módosított formában. Persze elég furcsa lenne, ha így kezdenék kiszivárogtatni a dolgot, de láttunk már érdekes marketinges mutatványokat az autóipari cégektől.

    A másik lehetőség az, hogy esetlegesen valóban visszatérnek az endurance, azaz a WEC világába. Utoljára 1999-ben szerepeltek Le Mansban, mondhatnánk, hogy épp ideje visszatérni. Mondjuk így közel húsz évvel később jelentősen drágább egy ilyen visszatérés, mert az LMP1-es kategória gyári költségvetése már pont ugyanakkora, mint egy F1-es nagy csapaté. Az is tény, hogy az idén az F1-ben nagyon hangoztatott hibrid EQ Power technológiájuk jobb reklámot kaphatna egy Le Mans győzelemmel…

    Mi az utcai autóra tippelünk.

    Mercedes

  • DTM-es szavazást indítottuk! Véleményezz Te is!

    DTM-es szavazást indítottuk! Véleményezz Te is!

    Június 16-18-án Magyarországra, a Hungaroringre látogat a DTM mezőnye. Ennek apropóján arra vagyunk kíváncsiak, kinek/kiknek szurkoltok, kik a kedvenceitek a Német Túraautó Bajnokság mezőnyéből.

    Szavazzatok a kedvenceitekre! 😉

    [poll id=”5″]

  • A nagy FIA szériák összeegyeztetnék versenynaptáraikat

    A nagy FIA szériák összeegyeztetnék versenynaptáraikat

    A legkomolyabb motorsport szériák vezetői azon dolgoznak, hogy a jövőben jobban egymáshoz igazítsák versenynaptáraikat, ne nagyon legyenek ütközések.

    Az FIA elnöke, Jean Todt Monacóban találkozott az F1 motorsport igazgatójával, Ross Brawnnal, a WEC vezérigazgatójával, Gerard Neveu-val és a Formula E vezérigazgatójával, Alejandro Agaggal.

    „Miután tárgyaltunk a versenynaptárokról, mindenki egyetértett abban, hogy dolgozzunk együtt a bajnokságok menetrendjének összehangolása kapcsán a következő szezonokban,” – áll az FIA közleményében. „Szoros együttműködésben a promóterekkel, az elmúlt években az FIA keményen dolgozott azon, hogy építse és megszilárdítsa a bajnokságokat és azok jó szórakozást nyújtsanak a motorsport rajongóknak.”

    „Nagyon fontos mindenkinek, aki a bajnokságainkban dolgozik, hogy dolgozzunk tovább, hogy a rajongók teljes mértékben élvezzék ezeket a bajnokságokat. Együttműködve a partnereinkkel azon kezdtünk dolgozni, hogy harmóniába hozzuk a versenynaptárakat.”

  • Tarolt a Volvo a Nordschleifén, Norbi második

    Tarolt a Volvo a Nordschleifén, Norbi második

    Nicky Catsburg és a Volvo nyerte a WTCC második németországi versenyét, mögötte Norbi és Rob Huff végzett.
    A második futamon érezhető volt, hogy a defektek után óvatosabbak voltak a WTCC-s pilóták, az utolsó körben azonban Nagy Dani autója a falban kötött ki, a Zengős Honda csúnyán össze volt törve, ám egyelőre nem tudni, mi történt a magyar pilótával, esetleg defekt okozta-e a balesetet.

    Előzés szinte alig volt, Catsburg már a rajtnál megszerezte az első helyet, amit végig tartott is. Huff szinte folyamatosan támadta Norbit a második helyért, míg mögötte Björk küzdött a harmadik pozícióért. Végül egyiküknek sem sikerült az előzés, Catsburg, Norbi, Huff sorrendben intette le őket a kockás zászló.

    Ezzel a WTCC németországi versenyhétvégéje véget ért, Monteironak elég volt egy defekt, hogy elveszítse az első helyet a világbajnoki ponttáblázatban, jelenleg Catsburg vezeti azt.

  • Thed Björk nyerte az első futamot a Nordschleifén

    Thed Björk nyerte az első futamot a Nordschleifén

    A WTCC első futamán több defektet is láthattunk, melytől a pilóták jogosan féltek már a hétvége első napjától kezdve.

    A rajtnál Girolami bemozdult, azonban eddig nem láttunk olyan információt, hogy vizsgálnák az esetet.

    A csupán három körös futam során Michelisz Norbi szinte végig a nyolcadik helyen állt, az utolsó körben azonban az előtte autózó Tiago Monteiro defektet kapott. Ez után nem sokkal a poleból induló Girolami is emiatt kényszerült feladni a versenyt.

    Björk megúszta problémák nélkül, így a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett. A második Bennani lett, Huff pedig fantasztikus versenyzéssel felért a harmadik helyre.

    Az utolsó körben Norbi autója is furcsán viselkedett, de végül sikerült a hetedik helyen behoznia az autót. Egyértelmű, hogy többek között a dobogón végző 2012-es világbajnok félelme is jogos volt a gumikkal kapcsolatban, a széria – és a gumiszállító – azonban mintha nem is venné figyelembe a pilóták kérését. Reméljük, hogy komolyabb balesetet a hétvége hátralévő részében sem látunk majd emiatt.
    Hamarosan kezdődik a második futam is a Zöld Pokolban, ahol Norbi az első helyről várhatja a rajtot.