Kategória: Touring Car

  • A Toyota szerint ők az esélyesek idén Le Mansban

    A Toyota szerint ők az esélyesek idén Le Mansban

    A Toyota Motorsport Gmbh azt gondolja, hogy miután a hónap elején már jól szerepeltek Le Mansban az előversenyen, most hétvégén a 24 óráson is legyőzhetik a legfőbb ellenfelüket, a Porschét. A japán gyártó technikai igazgatója, Pascal Vasselon optimista:

    „A teszt után nem is venné ki jól magát, ha azt állítanánk, hogy nem mi vagyunk a favoritok. Ezen dolgoztunk. Összességében jól állunk, nem is mondhatunk mást.”

    A márka kibérelte az első három helyet a június eleji teszteken, amikor már azon a pályakialakításon mentek, amit majd most is használnak majd Le Mansban a 24 órás versenyen. Akkor Kamui Kobayashi bizonyult a leggyorsabbnak, 3:18.132-es idejével, ami három másodperccel volt jobb idő, mint amire a Porsche 919 Hybridek voltak képesek. A Porsche LMP1-es csapatfőnök Andreas Seidl is elismerte, hogy a Toyota teszteredménye ráébresztette őket arra, hogy nagyon is elhúztak:

    „Tudtuk tartani a Toyota tempóját? Lehetetlen, erre mi nem vagyunk képesek.”

    Vasselon kifejtette, hogy a Toyota most sokkal jobb helyzetben van, mint egy éve, amikor 6 percen múlt a győzelmük:

    „Tavaly a tesztnapon még nem hoztuk ki a maximumot, és csak a versenyhéten gyorsultunk fel. Idén már most megnyugtató az előnyünk.”

  • Tassi óriásit ment, második lett a Salzburgringen

    Tassi óriásit ment, második lett a Salzburgringen

    Péntek délután még autója sem volt, 48 órával később begyűjtötte szezonbeli negyedik dobogós helyezését Tassi Attila a TCR nemzetközi túraautó-bajnokságban.
    Pedig nem lehetett magától értetődő elvárás, hogy a hatodik helyről rajtolva második lesz, de a M1RA 17 éves tehetsége megcsinálta.

    A szombati időmérőedzésen Tassi Attila a negyedik helyet szerezte meg a Salzburgringen, ám a vasárnapi első futamon a huszadik rajtkockából volt kénytelen indulni. Miután a pénteki teszten totálkárosra tört az autója egy balesetben, a M1RA csapat kisebbfajta logisztikai csodát végrehajtva fél nap alatt beszerzett egy vadonatúj Honda Civic Type R versenyautót. Ám az autócsere egyben motorcserének is minősült, így Tassi büntetést kapott, ezért kellett a mezőny végéről rajtolnia.

    Mindez nem szegte kedvét a HELL által támogatott pilótának, aki a rajt után rögtön feljött a 14. pozícióba, majd innen tovább küzdve magát előre a pontszerző kilencedik helyre hozta be a Hondáját. Tizenegy helyet lépett előre a salzburgringi körön, és az időmérőn szerzett két pontja mellé újabb kettőt gyűjtött.

    A fordított rajtrácsos második futamon a hatodik helyről rajtolt Tassi vasárnap délután, és már az első körben dobogós helyen haladt. Felzárkózott M1RA-s csapattársa, az olasz Roberto Colciago mögé a második helyre, és az egész futamon hősiesen védte pozícióját Stefano Cominivel szemben. Nem volt könnyű dolga a nála tíz évvel idősebb svájcival ellen, hiszen a szezon felénél az audis vezeti a bajnokságot.

    „Nagyon jól sikerült a rajt, rögtön a negyedik helyen fordultam el, aztán még az első körben, az ötös kanyarnál sikerült újra előznöm egyet. Utána két kör kellett, hogy Morbidelli mellett is elmenjek, de addigra Colciago már elhúzott az élen, velem meg jött szorosan Comini, így védekezéssel telt a futam hátralévő része. Iszonyú keményen kellett koncentrálnom, kemény csata volt, úgyhogy boldog vagyok a második hellyel. Elmondhatatlanul várom már a jövő heti versenyt a Hungaroringen, ahol az első futamgyőzelmem megszerzését veszem célba” – jelentette ki Tassi Attila úton hazafelé a Salzburgringről.

    A HELL színeit magán viselő Tassi Attila 22 pontot szerzett a Salzburgringen, így öt forduló elteltével 98 pontjával a negyedik helyen áll a TCR-ben. Ezzel oroszlánrészt vállal abból a magyar sikerből, hogy a Michelisz Norbert által idén alapított M1RA a szezon felénél újoncként 39 pontos előnnyel vezeti a csapatrangsort a nemzetközi túraautó-bajnokságban. Jövő hétvégén, június 16-18- án folytatás hazai pályán, a Hungaroringen.

  • M1RA győzelem, Tassi a második a Salzburgringen!

    M1RA győzelem, Tassi a második a Salzburgringen!

    Michelisz Norbi csapata, a M1RA tündökölt a TCR salzburgringi hétvégéjének második futamán!

    A futamot a csapat olasz versenyzője, Roberto Colciago nyerte. Mögötte pedig a magyar csapat fiatal magyar tehetsége, Tassi Attila ért célba, akinek eredménye azért is kiemelkedő, mert a pénteki gyakorolás során jókorát esett. A mai nap azonban minden bizonnyal feledtette a peches pénteket.
    Gratulálunk!

    A TCR mezőnye jövőhét végén a Hungaroringre látogat, a DTM versenyhétvégéjén!

    Íme helyszíni képeink a M1RA ünnepléséről!
    Fotók: Magyar Gábor

    [Best_Wordpress_Gallery id=”13″ gal_title=”M1RA siker Salzburgban”]

     

     

  • Súlyos baleset BTCC-ben, két versenyző kómában van

    Súlyos baleset BTCC-ben, két versenyző kómában van

    A Brit Túraautó Bajnokság (BTCC) crofti kvalifikációján, esőben, szenvedett balesetet Luka Davenport és Jeff Smith. Többen is kicsúsztak, ám Davenport és Smith súlyos sérüléseket szenvedtek, kómában vannak.

    „Luke Davenport jelenleg az intenzív osztályon van, mesterséges kómában, állapota súlyos, de stabil. Mellkas sérülései vannak, tüdőkárosodást szenvedett, eltört a jobb lába, a medencéje és a jobb karja, illetve agyrázkódást kapott.” – áll a BTCC szervezője, a TOCA által kiadott közleményben.

    „Jeff Smith intenzív osztályon van, mesterséges kómában, állapota súlyos, de stabil. Mellkas sérülései vannak, nagy kiterjedésű váll sérülése, valamint eltört a bal karja és agyrázkódást szenvedett.” – áll szintén a közleményben.

    https://www.youtube.com/watch?v=AEA-EHk-C0A

  • Tassi szerint akár a pole is meglehetett volna

    Tassi szerint akár a pole is meglehetett volna

    Alig 24 órával azután, hogy Tassi Attila rémisztő balesetet szenvedett a Salzburgringen, a negyedik helyre hozta be a M1RA Hondáját az időmérőn. Mondják, hogy ha ledob a ló, minél előbb vissza kell ülni a nyeregbe. A 17 éves tehetség megtette…

    Pénteken két teszttel kezdődött meg a TCR International Series ötödik fordulója a Salzburgringen, és a Michelisz Norbert által alapított M1RA-ban versenyző Tassi Attila 200 km/h feletti tempónál nekicsapódott a szalagkorlátnak. A Honda elejéből nem sok maradt, kész szerencse, hogy a HELL által támogatott autóversenyző épségben kiszállt a totálkárosra tört autóból.

    „A leggyorsabb kanyarban történt a baleset, ahová 250 km/h-s tempóval érkezünk meg. Ahogyan elfordítottam a kormányt, szokatlanul viselkedett az autó hátulja, kétszer is korrigálnom kellett, hogy megfogjam a kocsit, de mire egyenesbe hoztam, még mindig 200-as tempónál lecsúsztam a pálya poros, bal szélére. Ott újra megcsúszott az autó, és a szalagkorlátba csapódtam. Nagyon rossz volt látni az autót így összetörve… Szerencsére nekem nem lett bajom, a bal lábam fájt csak kicsit egy ütéstől, de szívem szerint azonnal visszamentem volna a pályára” – árulta el Tassi, ám ahhoz kisebbfajta csoda kellett, hogy szombaton újra autóba ülhetett.

    A M1RA-nak néhány óra leforgása alatt szereznie kellett egy új autót, és Michelisz Norbert JAS Motorsportnál meglévő kapcsolatrendszerének is köszönhetően (a WTCC-ben az olasz csapat és a Honda gyári pilótája) sikerült a nem mindennapi bravúr. Még péntek este útnak indult egy vadonatúj Civic Type R, amely szombat hajnalban érkezett meg a Salzburgringre. A 10 órakor kezdődő első szabadedzésre már a jól megszokott HELL-es festéssel gurult ki a pályára Tassi – mintha mi sem történt volna pénteken.

    Jól sikerült a felkészülés, Attila ugyanis az időmérőn a negyedik helyre hozta be a még bejáratós autóját, mindössze másfél tizeddel kapott ki a pole pozíciót megszerző Mato Homolától – az első négy helyezett között hajszálnyi különbség volt csak.

    „Nagyon jó eredménynek tartom ezt a negyedik helyet, főleg azért, mert mindössze másfél tizedre voltam az elsőtől. Ahhoz képest, hogy ezt az autót még nem ismerjük annyira, hiszen csak ma tudtunk elkezdeni dolgozni vele, ez kiváló volt. Ráadásul úgy érzem, két tized még bennem maradt, egy tökéletes körrel akár a pole is meglehetett volna. Szóval köszönöm a csapatnak, nagyszerű munkát végeztek. Az első futam a büntetés miatt sajnos nehéz lesz, de a másodikon a hetedik helyről próbálom kihozni a maximumot. Alig várom már a versenyeket!” – összegzett az időmérő után Tassi.

    A pénteki baleset tehát tovább kísértette a magyar versenyzőt, ugyanis az autócsere egyben motorcserének is minősült, ami a TCR szabályai szerint büntetéssel jár. Így hiába szerepelt bravúrosan a fiatal pilóta az időmérőn kevesebb mint egy nappal a súlyos balesete után, a vasárnapi első futamon a negyedik hely helyett a mezőny végéről indul majd. A fordított rajtrácsos második futamon pedig a hetedik rajtkocka lesz az övé.

  • Videón Tassi Attila hatalmas bukása a Salzburgringen

    Videón Tassi Attila hatalmas bukása a Salzburgringen

    A TCR International Series is nyilvánosságra hozta azon videót, amelyen a magyar M1RA csapat pilótája a 11-es kanyarban a szalagkorlátnak csapódik, melynek következményeként a Honda használhatatlanná vált. A 17 éves tinédzser jól van, az autója alulkormányzottá vált, ez okozta a balesetet.

    Kívülről:

    https://www.facebook.com/tcrseries/videos/656691891196940

     

    Az egy órásra tervezett második teszt 40 percig állt az eset miatt, a csapat már készíti fel a tartalékautót, de a motorcsere miatt Tassi az első versenyt csak az utolsó helyről kezdheti majd meg. Attila ennyit nyilatkozott a facebookján:

    „A leggyorsabb kanyarban történt a baleset, ahová 250 km/h-s tempóval érkezünk meg. Ahogyan elfordítottam a kormányt, szokatlanul viselkedett az autó hátulja, kétszer is korrigálnom kellett, hogy megfogjam a kocsit, de mire egyenesbe hoztam, még mindig 200-as tempónál lecsúsztam a pálya poros, bal szélére. Ott újra megcsúszott az autó, és a szalagkorlátba csapódtam. Nagyon rossz volt látni az autót így összetörve… Szerencsére én jól vagyok, a bal lábam fáj csak kicsit egy ütéstől, de szívem szerint már holnap visszamennék a pályára.”

    Belső nézet:

    https://www.facebook.com/TassiAttila/videos/1496263253768508

     

     

     

  • Hugo Valente 24 évesen befejezte az autóversenyzést!

    Hugo Valente 24 évesen befejezte az autóversenyzést!

     

    A korábbi WTCC-s LADA versenyző úgy döntött, hogy befejezi az autóversenyzői karrierjét, így Valente hiába indult újoncként a TCR International Seriesben idén, ennek is vége szakadt.

    A pilóta 2013 óta versenyzett a WTCC-ben, és az oroszok gyári programjában benne volt még tavaly is, de elhagyta a szériát és csatlakozott a Craft-Bamboo csapatához, hogy a rivális túraautó bajnokságban, a TCR-ben próbáljon szerencsét. Itt kétszer is végzett dobogón idén, mégis családi okokra hivatkozva most abbahagyja a versenyzést.

    „Sajnos nem sikerült azokat az eredményeket hozni, amit vártunk, így inkább kiszállok. Van saját családom, vigyáznom kell rájuk, a kislányom kilenc hónapos, és miatta vagyok a legboldogabb, illetve ha vele lehetek. Ugyanazt az életszínvonalat akarom biztosítani neki, mint amit megkaptam én is a szüleimtől, és azt tudom, hogy mindezt megadni autóversenyzőként lehetetlen. Nehéz döntés volt ez, nem is fogadom könnyedén, de lapozni kell, és valami újba kell, hogy kezdjek.” – árulta el Valente.

    A Craft-Bamboo csapatfőnöke, Richard Coleman elárulta, hogy megpróbálta rávenni Hugót, hogy maradjon, és fejezzék be az évet, de ez nem sikerült neki:
    „Sajnáljuk, hogy elveszítjük Hugót a szezon ezen fázisában, mivel egyike a született tehetségeknek. Öröm volt vele dolgozni. Megpróbáltam marasztalni az év végéig, de ő ezt már eldöntötte, és ha már nem is motivált, akkor ezen a szinten versenyképesnek lenni már elég nehéz.”

    Helyére a BTCC-ből érkezik Daniel Lloyd, róla ennyit mondott: „Örülök, hogy Daniel a szabadpiacra került, és ez számunkra remek, mivel képes a győzelmekre, és segítheti a csapatunkat, hogy elérjük a célunkat.”

  • Visszatér a Top Run Subaru a TCR-be Ausztriában!

    Visszatér a Top Run Subaru a TCR-be Ausztriában!

    Újra látható lesz a Top Run csapat által épített Subaru WRX STI TCR, miután idén először vesz részt a TCR International Series egyik versenyén, az olaszok által épített járgány. Salzburgringre a mérnöki csapatuk azt ígéri, hogy olyan fejlesztéseket sikerült eszközölni a japán autón, amitől jobb lett annak a megbízhatósága.

    Így nyilatkozott Renato Russo, csapatmenedzser:
    „Egy nagyon ígéretes tesztet hajtottunk végre az Adria pályáján, ahol már kevesebb probléma volt az autóval, mint korábban. Emiatt máris elégedettebbek vagyunk, és reméljük, hogy Ausztriában meg tudjuk mutatni azt, hogy mire is vagyunk képesek.”

    A Top Run a megszokott versenyzőjével támad, tehát Luigi Ferrara lesz a Subaru volánjánál, ő tavaly már versenyzett a TCR International-ben, Bahrainben és Thaiföldön is, majd megszerezte az autó első dobogós helyezését már Monzában, az olasz TCR versenyén. 2017 év elején is vezethette az autót Dubajban, a TCR Middle East Series versenyén.

  • Rockkoncert is lesz a TCR salzburgi hétvégéjén!

    Rockkoncert is lesz a TCR salzburgi hétvégéjén!

    Az alternatív rockot játszó német Aber Hallo nevű zenekar élőben fog fellépni vasárnap a TCR futamon a Salzburgringen. Friss zenekarról van szó, hiszen Elvis (énekes), Chris (gitár és vokál) , Konse (gitár), Felix (basszusgitár és vokál) valamint Michi (dobok) 2015-ben mutatkoztak be a nagyközönségnek először.

    Népszerűségük azonban hamar nőtt Ausztriában és Németországban is. 2016-ban már School-Jam díjat nyertek, illetve a bajor újonc zenekartoknak kiírt versengésben is döntősök voltak.

    A Salzburgringen kétszer is megjelennek majd a rajtrácson. Először 12:20-kor a TCR International Series mezőny első versenye előtt fognak előadni két-három számot a repertoárjukból, majd 16:00-kor a díjátadó után adnak majd egyórás élő koncertet.

  • Anthony Davidson szerint nincs jól, hogy Le Mans dupla pontot ér

    Anthony Davidson szerint nincs jól, hogy Le Mans dupla pontot ér

    A Toyota versenyzője, Anthony Davidson azt szeretné, ha a WEC-ben nem járna dupla pont a Le Mans-i 24 órás versenyen elért eredményért.

    A Le Mans-i győzelemért 50 pontot kapnak a versenyzők, míg a többi versenyen csak 25-öt. Ez pedig nagyban befolyásolja a bajnokság végkimenetelét. 2013-ban például az Andre Lotterer, Benoit Treluer és Marcel Fassler legyőzték volna a bajnokságban az Allan McNish, Tom Kristensen, Loic Duval triót, ha nem duplázták volna a Le Mans-ban szerzett pontokat.

    Tavaly a Porsche hármasa, Romain Dumas, Marc Lieb és Neel Jani úgy lettek bajnokok, hogy Le Mans-i győzelmük után a szezon hátralévő részében még csak dobogóra sem álltak.

    „Nem rajongok a dupla pontokért, utálom, hogy Le Mans dupla pontos verseny.” – mondta Davidson az Autospotnak. „Az elismerés és presztízs, hogy Le Mansban nyert valaki, épp elég. Nem tetszik az sem, hogy egy verseny fontosabb a többinél; mi ugyanolyan keményen dolgozunk minden versenyen. Ha rajtam múlna, megszabadulnék a dupla pontoktól.”

    A WEC szervezők most vizsgálják, hogy milyen következményekkel járna, ha 2018-ban hosszabb versenyeket rendeznének, mint a megszokott hat óra.

    „Nem vagyok a hosszabb versenyek ellen.” – mondta Davidson. „Elvégre endurance versenyzésről beszélünk. Voltam már a Sebringi 12 órás versenyen is, és az ilyesfajta futamok klasszak. Erről szól a sportautós versenyzés, versenyezni az éjszakában.”