Kategória: Touring Car

  • Todt szerint jó, ha „ismeretlenek” vannak az élen

    Todt szerint jó, ha „ismeretlenek” vannak az élen

    Jean Todt szerint jót tesz a versenysportnak, hogy a Le Mans-i 24 órás verseny dobogóján két LMP2-es csapat is állt, olyan versenyzőkkel, „akikről még sosem hallottunk”.

    Az LMP1-esek számos problémával küzdöttek. Bár a #2-es Porsche végül nyerni tudott, az ő versenyük sem volt zökkenőmentes.

    Ellenben az LMP2-esek igen jól szerepeltek, és az összetett értékelésben a második és harmadik helyet is megszerezték. A Jackie Chan DC Racing ORECA, az Oliver Jarvis, Thomas Laurent és Ho-Pin Tung trióval még vezette is az abszolút versenyt egy ideig.

    „Ez ismét bizonyította, hogy verseny nem kiszámítható, és nagyon jó.” – mondta Todt az FIA Sport Konferencián. „Tudják, hogy az emberek arról panaszkodnak, hogy valaki dominál, így ‘mindig tudjuk az eredményt’. Itt (Le Mans) senki nem számított ilyen eredményre. Szerintem ez nagyszerű a sportnak, hogy produkálnak olyan csapatok és versenyzők, akikről még nem is hallottunk. Lenyűgöző volt a Porsche feltámadása is, szóval nagyszerű verseny volt.”

  • Már nincsenek kómában a BTCC versenyzők!

    Már nincsenek kómában a BTCC versenyzők!

    A Motorbase Performance közleményt adott ki a BTCC-s baleset következtében kómába került Luke Davenportról.

    A versenyző felébredt a mesterséges kómából, tudatánál van, kommunikál és kikerült az intenzív osztályról.

    „Luke már sokkal jobban van.” – közölte Davenport családja. „Óriási köszönet mindenkinek, akivel kapcsolatban voltunk, sokat segített a családunknak, hogy támogattak ebben a nehéz időben. Kaptunk lapokat és jókívánságokat a marshaloktól, rajongóktól, a mentő csapattól, az orvosi személyzettől, BTCC versenyzőktől, szponzoroktól. Még Le Mans-ból, Mexikóvárosból és Új-Zélandról is kaptunk üzenetet! A BTCC egy nagy család és hálásak vagyunk a támogatásért.”

    A baleset után szintén mesterséges kómába került Jeff Smith. Őt vasárnap ébresztették fel, illetve meg kellett műteni a vállát.

    „Jeff jól van, bár egy kicsit kába a fájdalomcsillapítók miatt.” – mondta Smith párja, Jo Polley. „Kilenc bordája törött, és meg kell operálni a bal vállát, hogy eltávolítsák a csontdarabokat. A jobb vállát már helyre rakták, gyógyul. Nincs károsodás a fejében, nyakán, gerincében, ami jó hír.”

    „Jeff tegnap (hétvégén) első alkalommal próbált meg járni, de még nem nagyon sikerült, túlságosan fájt neki. Szerintem legalább még egy hetet kórházban leszünk.”

    „Az orvosi csapat támogatása nagyszerű volt, és nagyon hálásak vagyunk. Fantasztikus a közösségi média reakciója is, minden üzenetet felolvasok Jeffnek. Azt hiszem a mezőny minden egyes versenyző is kapcsolatba lépett velünk. Nagyra értékeljük a támogatást.”

  • Toyota: A hibrid technológia talán még nem áll készen 24 órára

    Toyota: A hibrid technológia talán még nem áll készen 24 órára

    A Toyota elnöke, Akio Toyoda azt mondja, a hibrid technológia „talán még nem áll készen” a Le Mans-i 24 órás versenyre, miután az egyébként élen álló márkának számos problémája akadt idén.

    A #7-es TS050 HYBRID, mely egyébként kényelmesen vezetett, kuplung probléma miatt adta fel a versenyt, míg a #8-as két órát töltött a pitben motor gond miatt. Utóbbi végül célba ért az abszolút 9. helyen, 9 kör hátránnyal.

    Hibrid rendszert 2012 óta alkalmaznak a gyártók Le Mansban, akkor az Audi R18 e-quattróval debütált.

    Toyoda szerint azonban lehet, hogy még nem érett a rendszer Le Mansra.

    „A Porsche sem és a Toyota sem tudta probléma nélkül teljesíteni a 24 órát a hibrid autókkal.” – mondta Toyoda. „Még a győztes #2-es autón és a mi #8-asunkon is muszáj volt komoly javításokat végezni ahhoz, hogy egyáltalán célba érhessenek.”

    „Míg abhibrod technológia előrehaladottnak mutatkozik a World Endurance Championship (WEC) hat órás versenyein, talán még nem áll készen Le Mans 24 órájára.” – mondta Toyoda, de hozzátette, „Le Mans egy értékes laboratórium, ahol szélsőséges környezetben tesztelhetjük a kapcsolódó technológiákat.”

  • Legendák Spielbergben, de ezúttal Le Mans a téma

    Legendák Spielbergben, de ezúttal Le Mans a téma

    Hamarosan itt az Osztrák Nagydíj, melyben ezúttal a Le Mans világa lesz a Legendák Parádéjának a témája. Július 7-9 között immáron ez a negyedik alkalom lesz, hogy visszatért Ausztriába a Forma-1 a Red Bull Ringre, melynek már klasszikus eleme, hogy régi autók vonulnak fel, egykori versenyzőikkel a volánnál, versenyt imitálva.

    Nemzetközileg ismert motorsport hősök, és a Le Mans királyai terelgetik majd a múlt elképesztő versenyautóit, amelyekről nyilván minden autósport fanatikusban szép emléket ébreszt majd. 2017-ben Jean Alesi, Gerhard Berger, Tom Kristensen, Helmut Marko, Hans-Joachim Stuck, Dieter Quester és Mark Webber lesznek azok, akik a kilenc csodálatos és egyben brutális egykoron Le Mansban szerepelt autót hajthatják.

    A 24 órás verseny Le Mansból, a Monacói Nagydíj és az Indy 500 mellett egyike a motorsport „grand slam”-jeinek. Ezidáig csak egyetlen versenyzőnek sikerült megnyernie ezen három versenyt, a brit világbajnok Graham Hillnek.

    Az idei legendák parádéja az Osztrák Nagydíj betétprogramjaként pedig pontosan Le Mans hangulatát szeretné megidézni. Majdnem 50 év legendás autót terelik össze erre a hétvégére. Lesz 12 hengeres BMW, ami 580 lóerős, Porsche 917K, Porsche 936, illetve a 962c. A Ferrari 512S és a Bentley Speed 8 mellett a legutolsó generáció is bemutatkozik majd, mivel itt lesz az Audi R18-as is V6-os motorral, és több mint 500 lóerővel a fedélzetén.

    A Porsche 917K-val annak idején 1971-ben Helmut Marko nyert, de most nincs olyan állapotban, hogy az vezethető legyen, ennek ellenére a Fan Zoneban létható lesz. A Red Bull Racing tanácsadója ennek ellenére ráléphet majd a gázpedálra, egy 1970-es modellel, amelyik szintén 12 hengeres, és 580 lóerős, radikális aero megoldásokkal idevarázsolja a 70-es évek elejének a hangulatát majd. Marko 1971-ben Le Mansban a 24 órából 14-et töltött a volánnál, és a verseny alatt négy kilót leadott. Így emlékezett vissza: „Ez egy álomautó volt, amikor minden működött rajta. Nagyon érzékeny volt a szélre. Mindig néztem a pálya szélén a zászlókat, és az egyenesekben úgy módosítottam a vezetési stílusomon. A verseny után a telefont nem bírtam felemelni, mivel a bal kezem görcsbe rándult a váltó miatt. A bal lábam kihólyagosodott a forró pedál miatt, de elmondhatatlan érzés volt Le Mansban nyerni, és újabb 12 órányit ünnepeltünk utána.”

    2015-ben a WEC bajnoka lett az ausztrál Mark Webber, aki idén a Red Bull Ringen a Porsche 919 Hybridet vezetheti majd. Ő is lelkes: „Le Manst senkinek sem kell bemutatni. Egyike a világ legjobb versenyeinek, egy szenzációs 24 órás teszt embernek és gépnek. Számomra az év egyik fénypontja az, hogy vezethetem ezt a különleges autót a Legendák Parádéján, ami remek emlékeket idéz fel majd bennem.”

    1999-ben a BMW V12 LMR projekt mögött a jelenlegi DTM vezér Gerhard Berger állt, és akkor ő irányította azt a csapatot. Neki is szép emlékei vannak Le Mansból: „Miután váltottam autóversenyzésről a menedzselés felé, Le Mans volt az első projektem, vezető pozícióban. Ez a győzelem mindig is különleges volt az életemben. Azóta mindig izgatottá válok, ha látom az autót valahol, és ennek az az oka, hogy nagyon komoly eredmény nyerni Le Mansban, és jó az autó megjelenése is. Mindig is akartam vezetni ezt az autót egy napon, és ezt az álmomat most megvalósíthatom a Legendák Parádéján!”

    Nagyon várja Hans-Joachim Stuck is, hogy újra az egykori győztes autójába ülhessen, 1987-ből: „Idén a Legendák Parádéja újra egy kiemelkedő eseménye lesz a Red Bull Ringnek. A 24 órás verseny Le Mansban egyike a világ három legjelentősebb versenyeinek, így azt megnyerni mindig különleges érzés. Alig várom, hogy beülhessek újra a győztes autómba, és megtehessek vele pár kört!”

    A dán Tom Kristensen is abban a megtiszteltetésben részesül, hogy az eredeti WEC győztes autójába ülhet újra, amivel megnyerte 2016-ban a bahreini versenyt: „Le Mansnak karaktere van, minden motorsport rajongónak felmegy a pulzusa tőle. Éjjel és nappal. Esőben és hőségben. Mindez hihetetlen sebesség mellett. Ez az igazi otthona a hosszútávú versenyzésnek. Azért is szeretem ennyire, mert ide kilátogatnak a legelhivatottabb rajongók, elmondhatatlan a hangulat, tradíciója és történelme van. Rengeteg csapat, versenyző és autó, akik itt már történelmet írtak, és legendákká váltak. Az a titka a győzelemnek a világ legnehezebb hosszútávú versenyének amit ember és gép egyszerre teljesít, hogy a csapatmunka tökéletes legyen, és hogy mindenki elhivatott és koncentrált legyen a maga dolgában. Ez az egyetlen helyes út, ami átsegít a kihívásokon, ami elé állít a motorsport ezen műfaja. Le Mans a legkülönlegesebb. Nagyon várom, hogy csatlakozzak a Legendák Parádéjához remek, ikonikus autókhoz és versenyzőkhöz, akik egykoron a legnagyobb versenyen indultak. Elég öreg vagyok, mert mentem még az Österreich Ringen, majd az A1 Ringen, most pedig már a Red Bull Ring néven látogathatok majd erre a gyönyörű pályára az Osztrák Nagydíj keretén belül.”

    LEGENDS PARADE 2017 – VERSENYZŐK ÉS VERSENYAUTÓIK:
    Jean Alesi (FRA / Ferrari 512S, 1969)
    Gerhard Berger (AUT / BMW V12 LMR, 1999)
    Neel Jani (CH / Porsche 936, 1981)
    Tom Kristensen (DEN / Audi R18 612, 2016)
    Helmut Marko (AUT / Porsche 917K, 1970)
    Dieter Quester (AUT / BMW 3,0 CSL, 1973)
    Guy Smith (GBR / Bentley Speed 8, 2003)
    Hans-Joachim Stuck (GER / Porsche 962c, 1986/1987)
    Mark Webber (AUS / Porsche 919 Hybrid, 2017)
    Porsche 917K, 1971-ből (kiállítva az F1 Fan Zoneban)

  • Jackie Chan Oscar-díjhoz hasonlítja csapata sikerét

    Jackie Chan Oscar-díjhoz hasonlítja csapata sikerét

    A hongkongi filmsztár, Jackie Chan úgy gondolja, hogy csapata LMP2-es Le Mans-i sikere felér egy Oscar-díjjal.

    A 63 éves színész, aki tavaly tiszteletbeli Oscar-díjat kapott hosszú színészi karrierjének elismeréseként, sajnálta, hogy nem tudott jelen lenni Le Mansban, ahol Jackie Chan DC Racing ORECA-Gibson LMP2 autók még vezették is a versenyt egy ideig, és végül az Oliver Jarvis, Ho-Pin Tung, Thomas Laurent trió abszolút második és kategória első lett.

    A csapatnak, a leintés után telefonon gratulált Chan.

    „Ez pont olyan, mintha Oscart nyertem volna.” – mondta a színész. „Komolyan, videón néztem, és sajnálom, hogy nem lehettem ott. De nem is számít, hogy hol vagyunk, akkor is nyertünk! Most folytatnunk kell a kemény munkát a következő évre, és az az utáni és az utáni évre.”

  • Most akkor lesz hibrid-DTM vagy nem?

    Most akkor lesz hibrid-DTM vagy nem?

    Az Autosport még tavaly novemberben számolt be a hibridrendszerrel is felszerelt DTM-autókról, amelyeket az idei szezonban terveztek bevetni. Gary Paffett és Robert Wickens tesztelték is a masinát Németországban és Portugáliában, pozitív eredményekkel, ám amikor a hungaroringi DTM-fordulón erről faggattuk Uli Fritzet, a Mercedes DTM-es csapatfőnöke kategorikusan tagadta a hibridjelenlétet és kizárta annak jövőbeli megjelenését is. Nem tudjuk, mi állhat az éles ellentét hátterében, de két versenyzőt (és akkor az Audiról még nem esett szó) nem szoktak viccből kiküldeni két pályára is tesztelni… de beszéljen magáért az alábbi interjú.

    Először is a DTM-autókban lévő hibridrendszerről szeretnék kérdezni… vagy talán nem azok?

    Nem.

    Pedig olvastam valahol, hogy idén először előzéshez lehet használni hibridalapú segítséget.

    Nem.

    Az Autosport írta.

    Akkor az Autosport hibázott, ugyanis biztos lehetsz benne, hogy nincsen hibridrendszer az autóban. Még mindig V8-as szívómotorok vannak, belsőégésű motor hibrid nélkül. Az egyetlen dolog, amit előzésre lehet használni, az a DRS a hátsó szárnyon, de lényegében ennyi.

    Ez esetben: van rá esély, hogy a jövőben hibridautók versenyezzenek a DTM-ben?

    Soha ne mondd, hogy soha! Az autóipar jövője ténylegesen az elektromosságban rejlik. Jelenleg is zajlanak a megbeszélések a jövőbeli kilátásokkal kapcsolatban, de őszintén szólva jelenleg nem tervezzük, hogy hibrid autók legyenek a sorozatban, mert számunkra a legjobb show nyújtása és az észszerű költségek az elsődlegesek. Ha hibridizálnánk az autókat, az a rajongók számára nem feltétlenül javít a show minőségén, viszont a költségeket nagyon megdobja – egy döntés meghozatalánál mindent figyelembe kell venni.

    Rengeteg szurkolóbarát szabályváltozást vezettek be idénre. Ezzel szeretne a széria a mostaninál globálisabb nézettségre szert tenni?

    Elsődlegesen a DTM kulcskompetenciájára és kulcserősségére koncentráltunk, ami pedig a látványos túraautózás biztosítása. Az idei változásokkal pedig – lágyabb gumik, kevesebb aerodinamika és több motorerő – szerintem több mozgástere lett az autóknak, több előzési manőver, ami pedig automatikusan jobb show-val jár együtt. Természetesen örülnénk, ha globálisabb közönséget érdekelne a sorozat, de végeredményben mi a teljesítmény és a show javítását célozzuk meg, minden ezen alapszik.

    A szélesebb közönség együttjárna a versenynaptár kibővítésével, több nemzetközi pálya bevonásával?

    Jelenleg azt mondanám, hogy szerintem elég jó a naptár, egy egészséges adag versennyel Németországban, de megfelelő számú futammal a közeli országokban is. Persze Moszkva elég messze van, de Ausztriával, Zandvoorttal és Budapesttel együtt egész közeli események is a naptár részét képezik. Szerintem jó az arány, és ez egyébként is inkább magukon a pályákon múlik, mint a tényleges helyszínen. Fontosabb, hogy a pályákon lehessen előzni és jó versenyzést lehessen bemutatni, mint az, hogy hol helyezkedik el.

    Nincs tervben egy Kínába való visszatérés? Elvégre hatalmas piacról beszélünk.

    Biztonsággal állíthatom, hogy jelenleg nem tervezünk oda visszatérni.

    Áttérve kicsit a DTM-es Mercedes autóra: nem mondanám, hogy gumikezelési problémákkal küszködtök, de az Audi egyértelműen sokkal jobb ezen a téren. Időben meg tudjátok oldani ezt a problémát erre a hétvégére vagy a közeljövőre?

    Nagyon boldog lennék, ha erre igennel felelhetnék! Úgy fest, mindegyik autónak más az erőssége – nekünk talán inkább az egykörös tempónk a jó, míg az Audinak inkább a hosszútávú tempó versenyszituációban. Természetesen rajta vagyunk az ügyön, igyekszünk megoldást találni és javulni minden hétvégére. Mint a motorsportokban általában, mindent optimalizálni kell.

    Szerinted az idei bajnoki cím megnyeréséhez a kiegyensúlyozottság lesz a kulcs a nyers tempó helyett?

    Attól függ. Az elmúlt években láthattuk, hogy a DTM-ben különösen fontos, hogy rendszeresen pontokat szerezz, ez tavaly is így volt. Nem feltétlen kell neked a leggyorsabbnak lenned (habár ez sosem árt); igyekezned kell, hogy lehetőleg minden futamon a pontzónában legyél, annak is inkább az első felében.

    A jelenlegi kép alapján a TCR jövőre átveheti a WTCC szerepét. Amennyire én tudom, a Mercedes már fejleszt egy CLA 45-öst a TCR-re.

    Remek! Én nem tudtam róla.

    Még saját weboldala is van az autónak! Mindenesetre azt akartam csak kérdezni, hogy láthatunk-e majd Mercedest a TCR-ben jövőre vagy kicsit később.

    Nem hiszem, hogy ez WTCC-platform lenne. Szerintem inkább privát kezdeményezésről van szó, akik ilyen projekten dolgoznak.

    Szóval nem gyári a dolog.

    Nem, a gyártól semmi ilyesmi nem jön. Egyébként volt egy ilyen autó, egy CLA 45-ös versenyautó, ami ténylegesen versenyzik is Brazíliában, de azoknak nem sok köze van a TCR-szabályzathoz, szóval… sajnos csalódást kell okoznom.

    Akárhogy is legyen, Uli Fritznek egy dologban igaza lett: nehéz hétvégét jósolt a pénteken még éllovas Lucas Auernek, két nullázás pedig tökéletes megfelel a „nehéz hétvége” fogalmának.

  • Új éra az F1 és Le Mans kapcsolatában!

    Új éra az F1 és Le Mans kapcsolatában!

    Úgy fest, hogy az F1 és Le Mans új szintre emelik együttműködésüket.

    Az elmúlt hétvégén a Forma-1 új vezérigazgatója, Chase Carey kapta azt a megtisztelő feladatot, hogy elrajtoltassa a Le Mans-i 24 órás verseny mezőnyét. Nem kis kontrasztot teremtve ezzel a tavalyi évhez képest, mikor is, még Bernie Ecclestone „uralma” alatt úgy intézték, hogy a 24 órás viadal egy időpontra essen az F1 bakui versenyhétvégéjével.

    „Új partnerkapcsolatot prezentálunk az ACO (a Le Mans szervezője) és a Forma-1 között.” – mondta az ACO főnöke, Pierre Fillon. „Chase Carey-vel az F1 élén, eljött az idő, hogy együttműködjünk a motorsport naptárakat illetően, lehetővé téve ezzel a rajongóknak, hogy a Forma-1-et és a WEC-et is élvezhessék.”

    Nico Hülkenberg 2015-ben beugrott versenyezni a 24 órásra, és meg is nyerte azt harmadmagával, egy Porsche-val. Egy évvel később azonban esélye sem lett volna rajthoz állni a legendás versenyen, mivel az ütközött Bakuval.

    Hülkenberg azóta Force Indiáról Renault-ra váltott, és mivel gyári csapatnál van, jelenleg nem nagyon jöhet szóba az ismétlés.

    „Jelenleg nem hiszem, hogy hiányozna a Le Mans-i szereplés.” – mondta a német versenyző a Fistpostnak. „A Renault projektjére fókuszálok és szeretném a legjobb formámat nyújtani az elkövetkezendő években.”

    S hogy indul-e majd még valaha a 24 órás versenyen?

    „A jövőben, ki tudja?”

    [poll id=”13″]

     

  • A Hyundai i30 N TCR is bemutatkozik!

    A Hyundai i30 N TCR is bemutatkozik!

    A Hyundai Motorsport és partnerük a BRC által épített i30 N TCR a következő hónapban debütál majd, a misánói 24 órás versenyen, július 7-9 között. Ez a TCR-es projekt már sikeres teszteket tudhat maga mögött, Spanyolországban és Olaszországban is tesztelték, és ezt a versenyt is inkább annak fogják majd fel, mint éles versenynek. Itt ugyanis olyan dolgokat is kipróbálhatnak, mint amiket egy átlagos tesztnapon nem.

    A csapat kifejezetten hosszú meneteket tervez, és kíváncsiak arra, hogy miképp viselkednek a fékek illetve a gumik, illetve miképp vezethető az autó komoly mennyiségű üzemanyaggal a fedélzeten. Mivel éjszaka is mennek majd, kipróbálható lesz többféle világításrendszer is, valamint arra is választ kapnak, hogy az autó alacsonyabb aszfalthőmérséklet és változó körülmények között hogy szuperál majd.

    Mivel a járgány még nem kapott homologizációt, ezért nem is indul a TCR kategóriában, hanem a GT4-es osztályba rakták be. A fő cél az, hogy lássák az autó viselkedését a lehető legtöbb szituációban, így a csapat nem is készül arra, hogy folyamatosan versenyben lesznek, hanem megengedik maguknak azt, hogy több részre osztják maguknak a versenytávot, és beállításokkal kísérleteznek majd, és megpróbálnak minél több információt begyűjteni ezen a hétvégén. A motort mindenesetre már extrém tesztnek vetették alá: többször is hibátlanul teljesített több mint 40 órányi nyúzást a próbapadon a Hyundai kutatásfejlesztési központjában Namyangban, Dél-Koreában.

    Andrea Adamo, a Hyuindai Motorsport ügyfél versenyzésért felelős menedzsere bizakodó:
    „Az, hogy benevezhettük az i30 N TCR-t a misanói 24 órásra egy egyedülálló lehetőség a fejlesztési fázisunk ezen szakaszában. Nyilvánvaló az, hogy már befejezett teszteken vagyunk túl, és még tervezünk is ilyeneket a következő hónapokban, amik kiemelkedően fontosak lesznek. Ez a rendezvény ugyanakkor olyan lehetőséget biztosít nekünk, amelyeket egy éles versenyes elindulásból nem szűrhetnénk le.”

  • Billy Monger Le Mans-ra készül!

    Billy Monger Le Mans-ra készül!

    Novemberben ismét versenyautóba ül Billy Monger, akinek F4-es balesete után mindkét lábát amputálni kellett. Köszönhető ez annak a rendszernek, hogy a Le Mans-i 24 órás versenyen három mozgássérült versenyző is rajthoz állhat. Monger a négyszeresen amputált Le Mans versenyzőhöz, Frederic Sausset-hez csatlakozik majd. A terv az, hogy a most 18 éves versenyző is a 2020-ban LeMansban debütáló Sausset akadémia tagja lehessen.

    A La Filiere Frederic Sausset jelen lesz a VdeV Endurance Proto Series estorili fordulóján, november 4-5-én, ahol Monger és Sausset egy Ligier JS 53 EVO 2-n osztozik majd.

    „Hihetetlen volt, hogy Fred eljött hozzám a balesetem után és megkért, hogy legyek részese a tervének, annak, hogy mozgássérült embereket hozzon a motorsportba.” – mondta Monger az Autosportnak. „Mindenképp szeretnék újra versenyezni. Az elsődleges, hogy ismét pályán lehessek, autóban, és folytassam a fizikai munkát.”

    „Biztosítani akartam őt a támogatásomról, majd meghívtam őt, hogy legyen a projektem része.” – mondta Sausset. „Azt akarom, hogy Billy előre lépjen, és induljon Le Mansban. Ha minden jól megy, akkor lesz ülése 2020-ban.”

    Sausset más mozgássérülteket is vár csapatába.

    „Arra akarom használni az elmúlt években szerzett tapasztalataimat, hogy segítsek a valamilyen fogyatékossággal élő embereknek versenyautóba ülni, minden szinten. Segítenünk kell a sérült embereknek a motorsportba jutni, és ehhez minden támogatást megkapok Jean Todtól (az FIA elnöke) és Pierere Filliontól (az ACO – a Le Mans szervezője – elnöke).”

    Az akadémia novemberben, a Le Mans-Bugatti pályán tartja majd első gyakorlását.

    Sausset szeretné, ha 2019-ben már indíthatna egy autót az European Le Mans Seriesben.

    Azt azonban még nem döntötte el, hogy melyik kategóriában indulnak majd. Tárgyalásban áll gyárjövtókkal azzal kapcsolatban, hogy már jövőre GT3 autóban induljon, illetve 2019-2020-ra GTE autót kapjon de még az LMP2-es indulást sem zárja ki ELMS-ben és Le Mansban.

  • Vernay törött bordával versenyzett

    Vernay törött bordával versenyzett

    Jean-Karl Vernay nagyot esett még Ausztriában, a Salzburgringen, egy héttel később azonban, a Hungaroringen már ismét dobogón állt. A hétvége után egy Instagram posztban azonban a francia versenyző felfedte, hogy törött bordával versenyzett. Ennek ellenére ő volt a legversenyképesebb Volkswagenes a Hungaroringen.

    A versenyző most harmadik a bajnokságban, 13 ponttal elmaradva az élen álló Tassi Attilától, és hét ponttal a második helyen álló Colciago mögött.

    Vernay a hétvége során nem beszélt arról, hogy egészségügyi következményei lettek, a törött bordáról csak hazaérkezése után, Instagramon számolt be.

    „Újra itthon, egy nagyszerű hétvégével és hasznos bajnoki pontokkal! Itt az ideje a törött kis bordám gyógyulásának.” – írta.

    https://www.instagram.com/p/BVflgX0F4kZ/?taken-by=jkvernay