Kategória: Touring Car

  • Villám McQueen életre kelt, és rajthoz áll!

    Villám McQueen életre kelt, és rajthoz áll!

    Villám McQueen tényleg versenybe száll!

    A Craft Bamboo Racing összeállt a Disney-Pixar Verdák című animációs filmjével és igazán egyedi LMP3-as autódizájnt alkottak.

    A „mesebeli autók” júliusban mutatkoznak majd be a kínai FRD LMP3 Series-ben, és két különféle megjelenésükkel minden bizonnyal magára vonja majd a figyelmet, mivel autók úgy néznek ki, mint a Verdák 3 egy-egy karaktere.

    A Mathias Beche és James Winslow vezette #95-ös autó Villám McQueen-szerű külsőt kapott, míg Alex Tagliani és Greg Taylor #20-as rajtszámú autója Jackson Storm karakterre hasonlít.

    https://www.facebook.com/craftbambooracing/posts/1981069585445291

  • LMP1: Az egykilométeres szabály nem csacskaság

    LMP1: Az egykilométeres szabály nem csacskaság

    A Toyota és a Porsche egyaránt támogatja a néhányak szerint értelmetlenségnek tartott új szabályt, miszerint az LMP1-es autóknak minden tankolást követő első kilométert elektromos hajtással kell megtenniük. A szabály elvileg 2020-ban lép érvénybe, a két gyártó pedig úgy véli, ezzel megfelelően reflektálnának az autóipari tendenciákra. Andreas Seidl, a Porsche LMP1 csapatfőnöke „természetes lépésként” könyvelte el az ötletet, míg Pascal Vasselon, a Toyota GmbH technikai igazgatója a „releváns koncepció” kifejezéssel élt.

    „Nagyon hasonló lesz az utcai autókban látható plug-in hibridtechnológiához” – mondta Vasselon. „Ott az történik, hogy a városban elektromos módot használsz, és csak az autópályára kiérve térsz át a belsőégésű motorra.”

    Vasselon emellett kiemelte, hogy a 2020-tól érvénybe lépő nagymértékű költségcsökkentés és új szabálykönyv ellenére a WEC-nek továbbra is utcai relevanciával kell bírnia és az autóknak lehetőség szerint nem szabad „szuper-Daytona-prototípusokká” alakulniuk.

    „A gyártók, mint például a Toyota is, azért jönnek a WEC-be, mert lehetőségként fogják fel az olyan élvonalbeli technológiák bemutatására, amelyek az utcai autók fejlesztésében is nagy szerepet játszanak” – magyarázta. „Mindenki szeretne faragni kicsit a költségeken, de nem a technológia kárára. Nem akarunk szuper-DPi-t, mert akkor kiszállunk.”

    További tervezett szabályváltozások:

    • plug-in alapú gyorstöltés a P1-es akkumulátorokhoz
    • az egykilométeres szabály mellett a P1-es hibrideknek minden WEC-futamot elektromos módban kell befejeznie
    • a költségcsökkentés jegyében az FIA és az ACO egy közös töltőrendszer bevezetését tervezi, amelyet minden gyártó használna
    • az eddigi szezononkénti két aeroblokk számát egyre csökkentenék, ennek hatását pedig mozgatható aerodinamikai alkatrészek bevezetésével minimalizálnák
  • 25 G-t kapott Coronel Vila Realban

    25 G-t kapott Coronel Vila Realban

    Múlt héten Vila Realban versenyzett a WTCC mezőnye. Bizonyára minden magyar emlékszik rá, hiszen Michelisz Norbi remekelt a hétvégén. Azonban másról is emlékezetes maradt a versenyhétvége? Tom Coronel edzésen beleszállt egy tűzoltó járműbe.

    Coronel gyorskörön volt, a kör végén azonban nem tudta elfordítani autóját az egyik kanyarban, így sikerült eltalálni egy álló járművet. Mint utólag kiderült, 25 G erővel csapódott be a holland versenyző és autója.

    „A fékezés során sok minden történt az autóban, de fékhatás az határozottan nem.” – mondta Coronel.

    „Nagy volt az erőhatás. Kiderült, hogy az ok az volt, hogy a bal első kerék öt csavarja el volt törve. Nem fogott a fék, így nem tudtam mit tenni.”

    „Minden biztonsági intézkedés jól ment, és az FIA vizsgálata során kiderült, 25 G-s volt a becsapódás. A biztonsági öveket ketté vágták (a baleset után, hogy nehogy újra felhasználják), csak úgy, mint a HANS ‘hevedere’. Jegyezték a sisakom szériaszámát is, tilos újra használni.”

  • Racingline.hu képgaléria a TCR hungaroringi hétvégéjéről

    Racingline.hu képgaléria a TCR hungaroringi hétvégéjéről

    Első alkalommal látogatott hazánkba a TCR mezőnye, és számos magyar versenyző is rajthoz állt a Hungaroringen. Ezen felül mindkét futam M1RA sikert hozott!

    Kaiser Erika, Magyar Gábor és Tóth Zsombor fotói

    [Best_Wordpress_Gallery id=”21″ gal_title=”2017 TCR, Hungaroring”]

  • Egyre valószínűbb, hogy a Porsche kiszáll az LMP1-ből!

    Egyre valószínűbb, hogy a Porsche kiszáll az LMP1-ből!

    Idén júniusban a Porsche 19. alkalommal győzött a 24 órás versenyen Le Mansban. Ezzel csak tovább erősítették eddigi vezető pozíciójukat azon sportautók között, akiknek ez itt sikerült, hiszen az Audi 13, a Ferrari 9, és a Jaguár hétszer diadalmaskodott ezen legendás helyszínen. 2018-ban meglehet a stuttgartiak 20. elsősége is, gondolnánk…

    A gyári 919 Hybrid alapjait Weissachban rakták le, még 2014-ben, amikor a márka visszatért a szériába. Akkor már meg kellett küzdeniük az egyébként innovatívabbnak mondható Toyota TS050-essel. Akkor az volt a mondás, hogy az elkövetkezendő években minden versenyen részt kell venni. Most azonban ez a menet erőteljesen megkérdőjeleződött. Keményen tartják magukat azon pletykák, hogy idő előtt kiszállhatnak, pedig eredetileg 2018 év végéig szól a szerződésük, ami kötelezné őket erre.

    Michael Steiner, a Porsche fejlesztési osztályának a vezetője a Motorsport-Total.com kérdésére elég szűkszavúan válaszolt: „Ez még nem eldöntött kérdés.” Ebből annyi derült valójában ki, hogy Weissachban, és Wolfsburgban is gondolkodnak azon, hogy akár az idei év végén kiszálljanak. A Toyota viszont ezen kérdéstől függetlenül mindenképp 2019 év végéig maradna, és folytatná azt, amit elkezdett.

    Számtalan oka lehet annak, hogy a Porsche gondolkodóba esett. A széria promótere az ACO Le Mansban bemutatta a 2020-as szabályzás terveit, ami nem az a nagy ugrás, amit Weissachban vártak. Ott azt várták, hogy akár a hibridtechnológia következő fázisát is bemutathatják majd. Az ACO és a FIA sem támogatja azonban ezt. Az új tervekkel olyan gyártókat próbálnak visszacsalogatni a WEC-be, mint például a Peugeot márkát. Összességében olcsóbbá akarják tenni az LMP1-es hibrid kategóriát. Ez pedig teljes mértékben szembemegy azok kívánalmával, akik fejlesztenék a technológiát tovább.

    Ráadásul a 919-est 2014 óta tudatosan fejlesztik, de az a koncepció, hogy egy 2 literes V4-es turbó hibrid hajtással, lassan eléri a végső határait. A Toyota is hatalmasat ugrott ezen a téren a TS050-es modelljével. Egyértelműen idén a japánoké volt a gyorsabb autó, ráadásul az ő megoldásaikban még rejlik további potenciál. A Porschénak egy teljesen új autót kellene építenie ahhoz, hogy továbbra is versenyképesek tudjanak maradni. Egy ilyen dolog 2018 év végén még nagyobb bizonytalanságot okozhat. Ugyanakkor a VW dízelbotránya szintén kihat a Porschéra is, még ha csak háttérben is, hiszen spórolniuk kell a sportprogramon. Tavaly már nem is volt harmadik autójuk Le Mansban a rajtrácson emiatt.

    Újabb érv a kiszállás mellett az is, hogy nincs a dologban kihívás. Egy egész éves küzdelem a Toyotával ezen nem segít, hiába hajszolják bele egymást a jövő hibridtechnológiás sportautója vetélkedésbe. 2014-ben még más volt a helyzet. Akkor még volt Audi is, Nissan is hatalmas csinnadratta között megérkezett, és további gyártók is álltak a WEC-be lépés előtt, és reménykedett benne mindenki, hogy a Peugeot is visszatér.

    A franciák azonban még az egyeztető tárgyaláson ott voltak, amikor a technikai munkacsoporttal egyeztettek arról, hogy lehetőleg minél olcsóbb legyen a dolog, és a hibridhajtás kérdéskörét a minimumra redukálják. Ez persze a Porschénak nem tetszett, és még a FIA és az ACO közbenjárásával sem sikerült pontot tenni a dolog végére úgy, hogy az oroszlános márka úgy gondolja, hogy be akarjon szállni. Akkor nagy pofont kaptak, kérdés az, hogy azóta sikerült-e ezt kiheverniük.

    Az Auto Bildnek Fritz Enzinger, a Porsche LMP1-es projekt vezetője egyértelműsítette a jelenlegi helyzetet:
    „Gyors döntést várunk a Peugeottól, akár így nem sokkal most Le Mans után. Amennyiben a franciák igent is mondanak, akkor se jönnek 2020, vagy 2021 előtt. Meg kell gondolnunk nekünk is azt, hogy addig is, 2-3 évig Le Mansban úgy szerepelünk, hogy csak egy vetélytársunk van. Jelenleg emiatt vagyunk mi döntésképtelenek.”

    Miközben az LMP1 szenved, a GTE-Pro osztály virágzik. A Porsche ott a 911 RSR-rel képviselteti magát, olyan márkák közt, mint a Ferrari, Aston Martin, Ford, Corvette, és 2018-tól kezdődően a BMW.

    Az sem javít a helyzeten, hogy a Toyota és a Porsche a japánok egyik technikai megoldásán összevesztek még az idei Le Mans előtt. A TS050-es hátulsó traktusán egyfajta dupla diffúzort alakítottak ki, ami a németek szerint véleményes, így kikérték a FIA véleményét. A válaszból kiderült, hogy a megoldás homológ, és átment a technikai átvételen. Egyre nehezebb így együttműködni, és így egyre mocskosabb lesz a játék is.

    Az elmúlt hónapokban az ACO sem volt épp a Porsche nagy barátja. Többek között bírósági ügy lett abból, hogy a Porschén feltűnt egy olyan partnerlogó egy reklámban, ami kifejezett kérése volt az ACO-nak, hogy ne szerepeljen, és azt akarták, hogy ismerjék el, hogy sérült egy másik márka joga ezzel. Az ilyen esetek pedig csak mérgezik a kapcsolatot.

    Végül, de nem utolsósorban elmondható az, hogy a WEC színpadképe jelentősen megváltozott. Le Mans a nagy és mindent felülíró esemény, ez továbbra sem kérdés. De a többi versenyhelyszín, olyanok mint Bahrein, Austin vagy Mexikó nem annyira népszerűek. Az Audi lelépett, a Nissan beégett, a Peugeot meg még mindig nem szállt be. Mindez azt mutatja, hogy az endurance csábító világa meglepően szűk kört érdekel csak.

    Így fogalmaz Oliver Blume, a Porsche elöljárója ezzel kapcsolatban: „Le Mans mítosza él. Éppen az olyan hihetetlen történetek miatt is, mint amit nem is annyira rég átélhettünk.”
    Tehát elmondható az, hogy Stuttgartban a legendás francia versenyt a helyén kezelik, de összességében azért kérdőjeles a szereplés, leginkább a többi WEC esemény, a 8 versenyhelyszínnel. A nagy távolságok drága világ körüli utazással járnak, és ezt már lehet, hogy nem szeretnék megtenni a 919-es modellel.

    A német weboldal információi szerint a 2018-as WEC-es szerepléssel kapcsolatban akár már idén júliusban megszülethet, egy igazgatósági ülésen. Mivel azonban még július közepén lesz csak a hazainak számító WEC verseny a Nürburgringen, ezért ennek az eredményét feltehetően csak a verseny után teszik hivatalossá, és akkor derül majd csak ki egyértelműen az, hogy megy, vagy marad-e a Porsche a hosszútávú prototípus világbajnokságban.

  • GT Open: Újra reng a Hungaroring, ingyenes a belépés!

    GT Open: Újra reng a Hungaroring, ingyenes a belépés!

    Részben az egykori World Series by Renault-rendezvények hangulatát megidéző ingyenes hétvégét tartanak július 1-jén és 2-án a Hungaroringen. A Forma-Renault 2.0 Európa-kupa mezőnye mellett Mogyoródra látogat az ezúttal főszereplő International GT Open is, amely az egyik legkomolyabb GT3-as versenysorozat a legkülönfélébb túraautókkal.

    Harmadszor látogat a Hungaroringre az International GT Open nemzetközi túraautós sorozat, amely részben megidézi majd az egykori World Series by Renault-hétvégék hangulatát. Csakúgy, mint sok éven keresztül a WSR, a július 1-jén és 2-án megrendezésre kerülő hétvége is teljesen ingyenes lesz a nézők számára, ráadásul nemcsak a lelátóról, hanem a paddockból is szabadon követhetők az események.

    További párhuzam, hogy az International GT Open egyik betétsorozata lesz a korábban a WSR keretében megrendezett Forma-Renault 2.0 Európa-kupa is, amely mögött továbbra is teljes mellszélességgel áll a Renault Sport.

    A hétvége főszereplői azonban az International GT Open mezőnyében versenyző túraautósok lesznek. A 2006-ban indult széria mára az egyik legkomolyabb GT3-as sorozattá nőtte ki magát, a több száz lóerős Ferrarik, BMW-k és Lamborghinik mellett még Lexusokkal is találkozni a roppant színes mezőnyben.

    A szériában szerepel a korábban a Forma-1-ben is megfordult, és ott botrányhőssé vált Nelsinho Piquet, de ismerős lehet a Red Bull-hátterű Antonio Felix da Costa neve is, aki többek között a DTM-ben is kapott már lehetőséget.

    A hétvége programját színesíti a Forma-3-as autókat felvonultató Euroformula Open, valamint a szintén nyitott tetős autókkal zajló Radical European Masters, és a Lotus-kupa is.

    A Hungaroringen már csütörtökön elkezdődik a program privát tesztekkel, pénteken a szabadedzéseket tartják. Szombaton reggel fél kilenckor kezdődnek az időmérők, az első verseny 13.50-kor startol. A vasárnapi versenyprogram délelőtt tízkor indul. Az International GT Open első versenye 70, míg a vasárnapi második 60 perces lesz.

    Jó hír a nézőknek, hogy nemcsak autóval, hanem a 321-es menetrendszerinti buszjárattal is el lehet érni a versenypályát.

  • Ekströmnek a DTM-et kell priorizálnia

    Ekströmnek a DTM-et kell priorizálnia

    Az Audi eldöntötte: Mattias Ekströmnek a norisringi DTM-fordulón kell részt vennie az ütköző holjesi WRX-verseny helyett.

    Mivel tavaly Ekströmnek tényleges esélye volt megnyerni első WRX-bajnoki címét (amit meg is tett), az Audi megengedte neki, hogy kihagyja az utolsó, Hockenheimban rendezett DTM-fordulót. Habár egyelőre úgy fest, Ekström idén is harcban lesz a WRX-címért, ezúttal a DTM-ben is jól áll, ugyanis mindössze nyolc ponttal van lemaradva a listavezető René Rast mögött. Az Audi idén már gyári támogatást nyújt a svéd EKS ralikrossz-csapatának – ez azonban azzal is együtt járt, hogy a német márka megszabhatja a prioritási sorrendet, amelyben a DTM szerepel előrébb, így ezen a hétvégén Svédország helyett Németországban lesz dolga Ekströmnek.

    „Nagyon nehéz döntés volt” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi motorsportfőnöke. „A szezon korai szakaszában vagyunk még, Mattiasnak pedig mindkét bajnokságban reális esélye van a címre. A DTM-es gyári elköteleződés azonban prioritást élvez. Mattias idén megnyerheti harmadik DTM-es bajnoki címét, a Norisringen pedig mindig is erős volt; nem is említve, hogy a Norisring a hazai futamunk, így szükségünk van mindenkire.”

    Ekström megkönnyebbültnek látszott, hogy nem neki kellett meghoznia ezt a döntést.

    „Örülök, hogy a főnököm döntött helyettem” – kezdte a svéd. „Nagyon szomorú, hogy a rengeteg eseményből pont a hazai futamom Holjesben és a kedvenc DTM-es futamom a Norisringen ütközik. Szívesen versenyeztem volna mindkét helyszínen, ám ezt logisztikailag lehetetlen lett volna kivitelezni.”

    A holjesi svéd fordulón a volt WRC-pilóta Per-Gunnar Andersson fogja helyettesíteni Ekströmöt, akinek már van WRX-es tapasztalata is: 2014-ben az Istanbul Parkban az EKS színeiben, a következő szezon nagy részében pedig a Marklund Motorsportnál versenyzett.

  • Michelisz nyerte a főfutamot Portugáliában

    Michelisz nyerte a főfutamot Portugáliában

    Michelisz Norbert nyerte a túraautó-világbajnokság (WTCC) portugáliai futamának második, főversenyét Vila Realban.

    A viadal honlapja szerint a magyar versenyző azt követően, hogy szombaton pályacsúccsal végzett az élen az időmérőn, a vasárnapi első versenyen – amelyen fordított rajtsorrendben kevesebb pontért indulnak a pilóták – a tizedik helyről három helyet lépett előre, míg a második futamon már a pole pozícióból rajtolva nem tudták megelőzni.

    A Honda gyári csapatának pilótája pályafutása hatodik futamgyőzelmét aratta a WTCC-ben.

    Sikerével Michelisz 138 ponttal az összetett negyedik helyén áll, hátrányát 27 pontra csökkentette az éllovassal szemben.

    A mezőny másik magyar versenyzője, Nagy Dániel előbb 13. lett, majd a második futamban 14.-ként zárt.

    Szerző: MTI

  • Racingline.hu képgaléria a DTM hungaroringi hétvégéjéről

    Racingline.hu képgaléria a DTM hungaroringi hétvégéjéről

    Kaiser Erika és Tóth Zsombor fotóit mutatjuk meg nektek a DTM hungaroringi hétvégéjéről.

    © Kaiser Erika, Tóth Zsombor

    [Best_Wordpress_Gallery id=”19″ gal_title=”2017 DTM, Hungaroring”]

  • TCR, még visszatérünk! – üzeni a Team Unicorse

    TCR, még visszatérünk! – üzeni a Team Unicorse

    A Team Unicorse személyes hangvételű közleményt adott ki a magyar TCR-es hétvégéről. Magunk részéről mi is csak gratulálni szeretnénk az eredményeikhez, csak így tovább!

    Túl vagyunk a TCR nemzetközi sorozatában eltöltött első hétvégénken.
    Nagyon vártuk már, hogy három év kihagyása után ismét egy rangos, nemzetközi bajnokságban vehessünk részt. A közeg egyáltalán nem volt ismeretlen számunkra, hiszen jól tudott, hogy a sorozatot az a Marcello Lotti irányítja, aki anno az ETCC-WTCC promótere is volt, amikor 2012-ben mi az Európa Kupában kezdtünk.

    A Hungaroringen megrendezett verseny több okból is különleges volt számunkra, egyrészt a hazai közönség közelsége miatt, másrészt, ahogyan azt már korábban is említettük, a világ talán legkomolyabb túraautós sorozatának, a DTM-nek a betétfutamaként szerepelni valóban felemelő érzés.

    Harmadsorban rendkívül megtisztelő volt számunkra, „anyacsapatunkkal” a Romeo Ferraris-sal közös boxban, az általuk üzemeltetett két Giulietta mellett, harmadikként, egyenrangú félként jelen lenni.

    Az eredményeket tekintve az Alfáknak sajnos nem sok babér termett ezen a hétvégén. Már a szabadedzéseken sem sikerült a középmezőnynél előrébb mutatkozni, a kvalifikációt pedig Davit Kajaia a 15., Dusán Borkovic a 17., a mi fiúnk, Jedlóczky Márk pedig a 21. helyen zárta, ami a kiosztott büntetések miatt végül a rajtrácson elfoglalt 20. pozíciót jelentette számára.

    Az első verseny rajtjánál Márk nem látta a startlámpát, így csak a rádión kapott instrukciók alapján tudott elrajtolni, nem is sikerült tökéletesen. Jó néhány körön keresztül tudta tartani a lépést a jóval tapasztaltabb zengős srácokkal, Nagy Danival és Ficza Ferivel, de aztán egy kicsit lemaradva, végül a rajtpozícióhoz képest 4 helyet javítva a 16. helyen ért célba. Márkatársaink közül Davit Kajaia a 11. helyen végzett, Dusan Borkovicnak pedig egy ütközésben elszenvedett kormánymű sérülés miatt végül fel kellett adnia a versenyt.

    A második futamon Márk rajtja jobban sikerült, és az első kanyarban történt tömegkarambolt szerencsésen elkerülve, a Safety Car mögött a 13. pozícióban várta az újraindítást. Miután a Safety Car kiállt, a célegyenes végén lehetetlen volt tartania a mögüle érkező kétszeres világbajnok Rob Huffot és a WTCC-t szintén megjárt Dusan Borkovicot. A futam további részében szép csatákat vívott a KIA-t kormányzó Ficza Ferenccel és az Audiban ülő szerb Milovan Vesniccel, és a kockás zászló végül a 15. helyen intette le. Ami a többi alfás versenyzőt illeti, Kajaia egyik főszereplője volt az első körben történt ütközésnek, az autója erősen megsérült, így természetesen nem tudta folytatni a versenyt. Dusan Borkovic ismét összeért valakivel, aminek következtében megsérült a futóműve, így szintén feladni kényszerült a futamot.

    A hétvége tanulságaként mindenképpen el szeretnénk mondani, hogy ahhoz képest, hogy pilótánknak mennyire kevés a túraautós tapasztalata, véleményünk szerint remekül helyt állt, és az elért eredmény ebben az erős, volt Formula 1-es pilótákat és túraautó bajnokokat felvonultató mezőnyben semmiképpen sem szégyellendő.

    Végül, de nem utolsó sorban, szeretnénk gratulálni Tassi Attilának és csapatának a magyar M1RA-nak, a hétvégén megszerzett dupla futamgyőzelemhez.