Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén idén is megrendezték a Legends Parade-et, idén a Le Mans győztes autóké és versenyzőké volt a főszerep. Szombat este és vasárnap délben beindították a legendás járgányokat, és a közönség nagy örömére, pályára is hajtottak.
Ferrari 512S, BMW V12 LMR, Porsche 936, Audi R18 612, Porsche 917K, BMW 3,0 CSL, Bentley Speed 8, Porsche 962c, és Porsche 919 Hybrid rótt pár kört a Red Bull Ringen, erről hoztunk most nektek egy képgalériát.
Már megszokott, hogy az Osztrák Nagydíj szervezői mindig készülnek extrákkal is a közönség számára. Mióta a Forma-1 visszatért a „szomszédba” minden évben gyönyörködhet a közönség a „Legends Parade” legendás autóiban és találkozhat azok legendás versenyzőivel.
Minden évben más tematikát kap az esemény, idén a Le Mans győztes autóké és versenyzőké volt a főszerep. Így volt jelen a Red Bull Ringen Brendon Hartley is, aki idén harmadmagával (Earl Bamberrel és Timo Bernharddal) és a #2-es Porsche 919 Hybriddel megnyerte a 24 órás Le Mans-i viadalt.
Brendont még a bemutató autózás előtt, a Red Bull Energy Station-ben csíptük el, barátnője, valamint Sebastien Buemi társaságában. Az új-zélandi versenyző készséggel állt rendelkezésre, sőt még arra is emlékezett, hogy pár éve már találkoztunk a Hungaroringen, amikor még a World Series by Renault-ban versenyzett, és akkor épp videó interjút adott nekünk.
Most azonban elsősorban Le Mans-i élményeiről kérdeztük, hiszen nem volt egyszerű menet ez a 24 órás verseny.
„Hát beletelt pár napba, míg felfogtam, hogy mi is történt, és mit jelent ez. Le Mans, nekünk versenyzőknek, egy igazán őrült hét.” – kezd bele a hosszas fejtegetésbe Hartley. „Ez egy olyan hét, amikor szupersztárokként kezelnek minket. Persze más helyszíneken is figyelemmel kísérnek minket, de amikor Le Mans-ba érkezünk, a rajongók, és a légkör is teljesen más, az egy igazán őrületes hét számunkra. Nem igazán jut öt perc magunkra, hogy megemésszük, mi történik, főleg ha megnyerjük a versenyt, és főleg, ha így nyerjük meg.”
„Körülbelül két nappal a verseny után tudatosult bennem, hogy wow, nyertünk, Le Mans-ban a Porsche-val!”
„Addigra értettem meg igazán, mit is jelent, hogy ott a nevem a legendák között. Ez igazán különleges dolog számunkra.”
A #2-es Porsche már a verseny elején meghibásodott, és csak 18 kör lemaradással tudtak visszaállni a versenybe, nem remélvén, hogy még a győzelmet is megszerezhetik.
„A harmadik óra után, mikor megálltunk, nagyon csalódott voltam. De a szerelők a garázsban, és a mérnökök, nagyon keményen dolgoztak, hogy mielőbb visszaállhasson az autó a versenybe. Volt benne egy kis kockázat, kicseréltünk pár elemet, aztán nagyon nyomtuk, hogy mielőbb ledolgozzuk a lemaradást. Fél távnál még nem hittem, hogy megnyerhetjük, csak azt reméltem, hogy pontokat tudunk majd szerezni. De óráról órára előrébb jutottunk és már nem csak a pontszerzés, hanem a pódium is reálissá vált. Olyan volt, mint egy álom, vagy valami nagyon hasonló.”
Fotó: Varga András
„Le Mans mindig őrületes, erről Sebastien is tudna mesélni.” – mutat Sebastien Buemire, aki ott ült a mellettünk lévő asztalnál. „Le Mans mindig sok meglepetést tartogat. Nagyon kemény a verseny, nagyon kell koncentrálni magadra, és a határon kell autózni. Olyan, mintha az életedért küzdenél, de a 24 óra eltelte után minden tökéletesnek hat. Óriási emberi teljesítmény van mögötte, és hát ezek talán a legösszetettebb, legbonyolultabb autók a világon.”
Hartley neve azonban nem csak a WEC-ből lehet ismerős az autósport rajongóknak, hanem a Forma-1 kapcsán is, hiszen sokáig volt a Red Bull Junior Team tagja, sőt a Toro Rosso tesztpilótája is volt, ám végül a Red Bull nem neki, hanem Jaime Alguersuarinak, majd Brendon jó barátjának, Daniel Ricciardonak szavaz bizalmat.
„Egyértelműen jobban teljesítettek akkor, mint én. Valójában ezt sosem bántam, nem voltam a legjobb formában akkor. Viszont nagyon sok tapasztalatot szereztem nekik (Red Bull) köszönhetően, és végül jól alakult a sorom. Nagyon boldog vagyok így, ahol most tartok.”
Miután a Red Bull junior programjából kikerült, a Mercedes F1-es csapatának tesztpilótája lett, ám már eközben is kipróbálta magát Le Mans-ban, ekkor még LMP2-ben.
„Sokat vezettem a szimulátorukat (a Mercedesét), vezethettem teszten is, ami nagyszerű volt. Nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttem ez által. De nem volt reális esély ennél többre. Azonban maradtam a német gyártóknál (Porsche). Nagyon elégedett vagyok azzal, ahol tartok.”
„Imádom Le Mans-t, szerelembe estem Le Mans-nal.”
„Gyerekként mindenki a Forma-1-ről álmodik, én is arról álmodtam. Viszonylag közel is kerültem hozzá, de ha akkor (mikor tesztpilóta volt) lehetőséget kaptam volna az F1-ben versenyezni, most nem lennék itt, nem lett volna jó az időzítés. De örülök, hogy rátaláltam az endurance versenyzésre és itt megtaláltam a helyem. Ráadásul ma már sokkal fiatalabban kerülnek be a versenyzők a Forma-1-be, mint én voltam akkor. Elég, ha csak Max-re (Verstappen) gondolunk, aki nagyszerűen megy.”
Hartley azonban még mindig csak 27 éves, így megkérdeztük arról is, kipróbálna-e más szériákat is, vagy egyelőre csak a WEC érdekli?
„Nagyon szeretem a WEC-et, de soha ne mondd, hogy soha, nem tudom még, hogy mit tartogat a jövő.”
A nem sokkal mellette ülő Buemi azonban a WEC mellett a Formula E-ben is versenyez, ráadásul épp második bajnoki címére hajt ott.
„Nem vezettem még Formula E autót, de figyelemre méltó, mennyi gyártó vesz benne részt.” – emelte ki Hartley.
Na de melyik lehet az autósport történetéből az az autó, amelyet a legszívesebben kipróbálná az új-zélandi versenyző, ha lehetősége adódna rá? Persze a válasz nem annyira meglepő.
Fotó: Komenda Vivien
„Hű, ez nehéz kérdés…” – mondja elgondolkodva. „Van pár lenyűgöző darab; azt hiszem egy olyat mondanék, amivel Bruce McLaren versenyzett.” – kezd bele, majd sorra idézi fel a többi egykori új-zélandi F1-es versenyzőt. „Vagy Chris Amon, vagy valamelyik kiwi (az új-zélandiakat „becézik” így) versenyző. Esetleg Danny Hulme világbajnok autóját.”
Közismert, hogy Brendon Hartley és Daniel Ricciardo jó barátok, így hát szükségesnek látszott egy könnyedebb témával is előállni: Bevállalná-e Brendon a Shoey-t, azaz hajlandó lenne-e inni Daniel cipőjéből?
„Ha jó oka van az ünneplésre, igen. Ha mondjuk ott lennék vele a dobogón. Jó barátom, szóval… Nem kerültem még ilyen helyzetbe, de ha úgy alakulna, akkor igen, miért ne? Ha például nyer, az egy jó ok erre.”
Éllovasként érkezett meg Oscherslebenbe Tassi Attila a TCR nemzetközi túraautó-bajnokságban, de szerzett pont nélkül kénytelen távozni Németországból. A M1RA 18 éves bajnokaspiránsát nem elég, hogy a mezőny legkomolyabb büntetősúlya hátráltatta, az első futamon egyik legnagyobb riválisa kilökte őt, a másodikon pedig defekt akadályozta meg a pontszerzésben.
Három héttel ezelőtt a Hungaroringen dupla győzelmet aratott Tassi Attila, aminek köszönhetően átvette a vezetést a nemzetközileg elismert túraautósokat tömörítő TCR-ben. A jó szereplés hatására a mezőny legmagasabb, 30 kilós pluszsúlyát kapták meg a M1RA Hondái, valamint Tassi még ezen felül is újabb 30 kilós ballasztot cipelt, mint az előző forduló legjobb versenyzője. A boxutca legnehezebb autójával Tassi 13. lett a szombati időmérőn, de innen is a pontszerzést tűzte ki célul mindkét vasárnapi futamon. Nem jött össze.
Az első verseny érdemben hamar véget ért a M1RA tehetségének: Jean-Karl Vernay megtolta hátulról a Hondáját, és emiatt a kavicságyban végezte. A bajnoki címért folytatott harcban az egyik legnagyobb riválisának számító franciát később boxutcaáthajtásos büntetéssel regulázták a szabálytalanságáért, de ez nem segített a magyar pilótán, hiszen Vernay ezúttal amúgy sem volt pontszerző helyen.
Tassi autóját sikerült visszavinni a boxba még a futam alatt, és ki is ment még egy ellenőrző körre, hiszen a kicsúszással sóder került a Hondába, muszáj volt leellenőrizni, hogy rendben lesz-e a technika a második futamra. Ezzel nem volt gond, és a rajt utáni tömegbalesetet is ügyesen elkerülte, amelynek hét pilóta, köztük M1RA-s csapattársa, Roberto Colciago is áldozatául esett.
A megismételt rajtnál így az eredetileg 13. Tassi már hatodik volt a rajtrácson, és több oda-vissza előzés után valószínűleg be is hozta volna az autóját a nyolc pontot érő helyen, de a végén defektet kapott, így a 15 körös futamból 12-t teljesítve hivatalosan tizenegyedik lett. Pont nélkül zárta a futamot – és az oscherslebeni hétvégét is.
„Az első futamon a Vernay-féle esetnél a képek magukért beszélnek… Mérges voltam, hogy ez az eset megfosztott a pontszerzés lehetőségétől. A második futam első rajtjánál előttem is keresztbe állt a pályán három autó, nem sokon múlt, hogy el tudtam kerülni az ütközést. A megismételt rajtnál próbáltam élni a lehetőséggel, úgy érzem, akár harmadiknak is feljöhettem volna, ha nem zárják el előttem hárman az utat. Utána jó volt a tempóm, de a végén jött a defekt, pedig figyeltem a gumikra, a rázóköveket is kerültem, amennyire lehetett. Csalódott vagyok, mert pontokért mentem Oscherslebenbe, de nem nagy a hátrány, úgyhogy legközelebb próbálok javítani” – értékelt a főszereplő.
Tassi Attila a balul sikerült versennyel ugyan elveszítette az első helyét a bajnokságban Vernay-vel szemben, de nem került jelentős hátrányba, mindössze két ponttal maradt le az új listavezető franciától. A három hátralévő ázsiai forduló előtt a következőképpen áll a TCR élmezőnye: 1. Vernay 153 pont, 2. Tassi 151, 3. Colciago 145, 4. Comini 144. Legközelebb szeptember 2-3-án a thaiföldi Buriramban lesz verseny.
Habár a hivatalos bejelentés még nem történt meg, de a hírek szerint 2018-tól már TCR UK bajnokságot is figyelemmel követhetünk.
A tervek szerint hat vagy hét fordulós lenne a bajnokság, és minden hétvégén két versenyt rendeznének. A sorozat egyébként a British Racing and Sports Car Club, vagyis a BRSCC koordinálása alatt fog futni, amely szervezet jelenleg is számos, magas színvonalú sorozat irányítója az Egyesült Királyságban. A széria teljes mértékben követi a TCR sport és technikai szabályzatát.
A TCR sikere talán annak is köszönhető, hogy számos gyártó márkája jelenik meg a sorozatban. Így a SEAT León, a Volkswagen Golf GTI, az Audi RS 3 LMS, a Honda Civic Type-R, az Opel Astra, az Alfa Romeo Giulietta, a Subaru WRX STi, a Peugeot 308 Racing Cup, a Kia cee’d és a Ford Focus, a Hyundai pedig szintén elkezdte tervezni és fejleszteni az i30 N TCR autóját.
2014-ben jelentették be a TCR indulását, és ismertették a koncepciót. A TCR International Series pedig idén futja harmadik szezonját. A TCR alapvető célja, hogy a világ minden tájára eljuttassa a túraautó versenyeket, a költségeket pedig mindeközben alacsonyan tartsa. Éppen ezért is vált ennyire vonzóvá a gyártók számára.
A sorozat első embere, Marcello Lotti így nyilatkozott az újabb sikerről: „Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült a TCR UK-t a családunk tagjává tenni. Ez azért is különösen jelentős, mert az Egyesült Királyság a motorsport egyik legmeghatározóbb otthona. Rengeteg gyárat, mérnököt, és csapatot köszönhet ennek az országnak a motorsport világa.”
Szabó Zsoltot szerencse érte: Év közben elválnak Aurélien Panis és a Zengő Motorsport útjai. Nem volt gyümölcsöző ez a kapcsolat, és éles váltás volt a túraautózás világa a formaautózás után a fiatal franciának. Zengő Zoltán pedig egy újabb magyar tehetségnek ad így lehetőséget a bizonyításra a WTCC-ben, az ETCC-ben idén remekül szereplő Szabó Zsoltnak.
Alább olvasható a csapat facebookon kiadott közleménye: „Komoly változások történtek a csapatnál, hiszen a szezon hátralévő részében egy új összeállítású páros szerepel majd a WTCC-ben! Aurélien ugyan távozik csapatunktól, de marad a Honda család kötelékeiben, és egy másik sorozatban folytatja majd a pályafutását.
Mivel célunk a fiatal tehetségek felkutatása és versenyeztetése, a kialakult helyzetben logikus a lépés házon belül, Szabó Zsolt Dávid szerepeltetésével megoldani, hogy eleget tudjunk tenni a szerződésben vállalt kötelezettségünknek, és két autóval ott legyünk a rajtrácson. Ami biztos az az, hogy Nagy Dani megkapja az idei fejlesztésekkel felvértezett autót, és Argentínában már azzal szállhat harcba a pontokért! Azt mi is tudjuk, hogy a 2015-ös autó jelen helyzetben és kompenzációs súly mellet nem igazán versenyképes, de Zsolt számára nem is a pontszerzés a cél, hanem az, hogy szokja a légkört, ismerkedjen az autóval, és minél több versenykilométert teljesítsen.”
Az Audi versenyzője a hétvégi DTM fordulóban szenvedett súlyos balesetet, mikor is Gary Paffett autójával ütközött. A baleset következtében eltörött a lábközépcsontja.
A balesetben a német pilóta volt a vétlen, ugyanis a Mercedeses riválisa az első kanyarban próbálta megelőzni Jamie Greent, azonban kicsúszott és nagy sebességnél eltalálta a szalagkorlátot, majd végig csúszott a pálya mentén és a következő kanyarban oldalról eltalálta az Audit. A baleset azért volt kifejezetten súlyos mert Paffet autója pont a vezető oldalon találta el Rockenfeller autóját és az ütközés következtében az ajtó is leszakadt az Audiról.
A baleset után mindkét versenyzőt elővigyázatosságból a közeli kórházba szállították. Paffet kar fájdalmakra panaszkodott, de a vizsgálatok kimutatták, hogy nem tört el semmije. Rockenfeller azonban nem volt ilyen szerencsés, az Audi hivatalos közleménye szerint a pilóta bal lábában eltörött a lábközépcsont.
„Örülünk annak, hogy egyik versenyző sem szenvedett súlyos sérülést ebben a horrorisztikus bukásban.” -mondta az Audi sportigazgatója Dieter Gass.
„Ez ismételten azt bizonyítja, hogy a biztonsági intézkedések és megoldások milyen magas szintet képviselnek a DTM-ben.” Tette hozzá.
A bajnokság három hét múlva folytatódik Moszkvában.
Előzésekben és izgalmakban bővelkedett a vasárnapi DTM verseny. Maxime Martin a BMW pilótája idei első győzelmének örülhetett a szezonban.
Lucas Auer lett a második, a dobogó harmadik fokáért pedig egészen a célvonalig ádáz csata dúlt, végül mindössze 27 ezred választotta el a három pilótát. Célfotó segítségével megállapítható volt, hogy Edoardo Mortara 2 ezreddel előzte meg a bajnoki éllovas Mattias Ekströmöt és további 25 ezreddel érkezett az ötödik helyen a hazai kedvenc, Marco Wittmann.
A vasárnapi futamot a 33. körben egy óriási baleset miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani. Gary Paffett éppen Jamie Green-nel harcolt, amikor az első kanyarnál összeértek, majd a brit autója irányíthatatlanuk csúszott az előttük haladó bolyba, eltalálva Mike Rockenfellert. A két versenyzőt a nürnbergi Klinikum Süd kórházba szállították kivizsgálásra. Paffett zúzódásokkal megúszta a balesetet míg Rockenfeller bal lábközépcsontján kisebb törést mutattak ki.
Körülbelül 30 perces várakozás után folytatódhatott a verseny, amiből még 25 perc volt hátra. „Két kiesés után, háromszor is dobogón végezni zsinórban csodálatos érzés. Sikerült kihoznom az autómban levő potenciált és ezzel megszereznem idei első győzelmemet.” – nyilatkozta Maxime Martin a versenyt követően.
A futam hajrájában egy igazán izgalmas csata alakult ki a győzelemért Lucas Auer ellen. „Nem gondoltam volna, hogy Lucas az újraindítás után megelőzhet. Szerencsére sikerült visszavernem a támadásait.”
Auer nagyon elégedett volt a második hellyel, főleg miután az utóbbi három futamon még csak pontot sem szerzett. „Rögtön a verseny elején sikerült javítanom pár pozíciót.”- mondta az osztrák pilóta. „Sajnos a futam alatt elkezdett görcsölni a bal lábam, gondolom a sok fékezéstől, amit ez a pálya megkövetel. Boldog vagyok, hogy ezzel együtt is harcolhattam a győzelemér és elégedetten hagyhatom el a Norisringet.”
Edoardo Mortara első dobogóját ünnepelhette mióta a Mercedes-AMG pilótája lett. „A futam utolsó néhány méterére még nagyon sokáig emlékezni fogok.”- nyilatkozta a 30 éves Mortara. „Hárman egyszerre beesni a célba hihetetlen érzés, az hogy én voltam az első csak még jobbá teszi. A 16. helyről rajtolva ez nem is rossz.”
Az évad 8. futama után a bajnoki küzdelem kezd fokozódni. Mattias Ekström továbbra is vezet 89 ponttal, de mögötte mindössze 2 ponttal lemaradva érkezik Lucas Auer. A vasárnapi futamgyőztes Martin összesen 46 pontot gyűjtött a Norisringen és feljött az összetett harmadik helyére. A 4. helyen Jamie Green áll 75 ponttal az ötödik
pedig René Rast 72 egységgel.
A DTM következő hétvégéjét Moszkvában rendezik, július 21-23 között.
„A forgalom nem okozott gondot, de meglepő, hogy pár GT3000-es autót milyen nehéz megelőzni, főleg a Nissan GT-R-t. Nem csak gyors az egyenesekben, de később is tud fékezni. A Super GT-ben más a helyzet, mint Le Mans-ban GT autót előzni. Itt sokkal nehezebb előzni, mert sokkal több kockázatot kell vállalni egy előzéshez. De ez jó, ettől jobb a verseny. Igazán izgalmas versenynek találom a Super GT-t.” – mondta Button.
„A boxkiállások egyszerűbbek a Super GT-ben, mint az F1-ben. A Forma-1-ben egy ‘nyalóka’ mutatja hova állj, és azt mát nem érheted el, míg a Super GT-ben egy tábla mutatja a helyedet, de akár el is ütheted a táblát, ebből nincs probléma.”
„Gyakoroltam a versenyző cserét is, ami nem jelentett gondot alapvetően. De ki kell szedned az autóból az innivalódat és a rádiódat is ki kell húznod, ki kell venni a biztonsági övedet, nagyon sok mindent kell csinálni, és nem egyszerű mindent észben tartani.”
„Sok mindent kell még rendbe tenni a valós versenyig, de minden megfelelően halad. Jó a hangulat a csapatnál. A csapattársaim már tapasztaltak, szóval tudom hozzájuk viszonyítani a köreimet.”
Bruno Spengler nyerte a DTM Norisringen megrendezett szombati futamát.
A 61 körös versenyen végig dominálva, elsőként szelte át a célvonalat csapattársa, Maxime Martin előtt. A kanadai és a BMW győzelme történelminek tekinthető, hiszen 25 éve nem győzött a bajor márka ezen a pályán, míg Spengler 4 éve nem állhatott a pódium tetején, akkor Spielbergben tudott győzni. A BMW pilótájának ez volt pályafutása 15 győzelme. 2006-ban még a Mercedest terelgetve tudott nyerni a Norisringen. A harmadik helyet nagy csatában a svéd Mattias Ekström kaparintotta meg az Audival, aki ezzel átvette a vezetést az egyéni bajnokságban.
„Keményen küzdöttem, és soha nem adtam fel” – mondta Spengler a verseny után. „Természetesen nagyon boldog vagyok egy ilyen nagy siker után. A kocsi nagyszerű volt, mind esőben, mind száraz körülmények között.”
A kanadai már a futam elején megalapozta győzelmét. A harmadik helyről rajtolva megelőzte a gyengén rajtoló Martint és René Rast-t , majd miután átvette a vezetést elkezdett elszakadni üldözőitől.
Ekström is elégedett lehetett a futam alakulásával: „Úgy tűnik jó ötlet volt a DTM-et választani a Rallycross Világbajnokság helyett. A Maxime-al (Martin) folytatott csata nagyon jó volt, szeretek itt versenyezni a DTM-ben. Végül inkább nem kockáztattam, elégedett vagyok a harmadik hellyel.”
A svéd pilóta ma szerzett 15 pontjával, 77 ponttal áll és vezeti a tabellát Rast előtt, akinek 72 pontja van. Annak ellenére, hogy a második helyről kezdhette meg a versenyt ,nem sikerült pontot szereznie a német versenyzőnek. Miután áthajtott a boxutca végén levő vonalon, kapott egy áthajtásos büntetést ez pedig elvette az esélyét a pontszerzésnek. Az összetett harmadik helyén Jamie Green áll 71 ponttal, őt követi Lucas Auer (69) és Timo Glock(59). A Mercedes pilóták közül az olasz Edoardo Morata szerepelt a legjobban szombaton, 8. lett. Lucas Auer és Robert Wickens nem tudták befejezni a versenyt, miután a futam elején balesetbe keveredtek. Vasárnap a második versennyel folytatódik a DTM programja. Az év 8. futama, 17.25 perckor indul.
A Mercedes DTM főnöke, Ulrich Fritz úgy véli, hogy túl nagy a különbség a három gyártó között a 2017-es szezon elején.
Több szabályváltozás is történt a DTM-ben az idei szezonra, de így sincsenek elég közel egymáshoz a gyártók. Az egyéni bajnoki tabella négy legjobbja közül három versenyző Audis, három versenyhétvége elteltével, míg a top 10-ben Timo Glock az egyetlen BMW-s. A Mercedes és az Audi is 3-3 futamgyőzelmet tudhat magáénak eddig, míg a BMW-nek idén eddig egyszer sem sikerült diadalmaskodni.
„Szerintem a mezőnynek sokkal vegyesebbnek kellene lennie, és nem azért mert azt akarnám, hogy mi nyerjük a versenyeket.” – mondta Fritz. „Persze ezért is, de a rajongókért is. Jobb a show, ha három márka küzd egymás ellen, és egy-egy napon nem egy-egy adott márka van végig elöl.”
„Remélem idővel kiegyenlítődik a verseny és nem azt fogjuk látni, hogy hat Audi, hat Mercedes, hat BMW.”
A 2017-es lágyabb gumiktól is azt várták, hogy jobban kopnak majd, a versenyzők a futam korai szakaszában kimennek kereket cserélni, majd bírják a gumik a verseny végéig. Fritz sem számított arra, hogy jóformán az egész versenytávot kibírják a gumik, bár hozzáteszi, hogy valószínűleg nem lesz ez így minden helyszínen.
„Nem hittük (hogy egy versenytávot kibírnak a gumik). Tudtuk, hogy pár pályán, mint a Hungaroringen, vagy a Lausitzringen sokat bírnak majd. De még mindig úgy hiszem, hogy például Hockenheimben vagy Zandvoortban nem fog ez menni. Zandvoortban ez esélytelen, és Hockenheimben is, ott nagyon kopnak a gumik.”