Kategória: Touring Car

  • Itt nézheti meg a Michelisz Norbert bajnoki címéről döntő TCR-szezonzárót

    Itt nézheti meg a Michelisz Norbert bajnoki címéről döntő TCR-szezonzárót

    Magyar idő szerint vasárnap hajnalban rendezik a TCR World Tour idei szezonzáróját Makaóban. Michelisz Norbert a tabella első helyéről várhatja a rajtot, és ha minden jól alakul, ott is fejezheti be, amellyel első ízben nyerheti meg a sorozatot. Hogy milyen forgatókönyvek esetén ünnepelhet a Hyundai magyar versenyzője, arról ITT írtunk bővebben.

    A TCR World Tour idei kiírásának utolsó versenye Makaóból magyar idő szerint 03:35-kor rajtol, az alábbi linken elérhető élő közvetítés 03:20-kor veszi kezdetét:

    FRISSÍTÉS

    Michelisz Norbert sikeresen megőrizte vezető helyét az összetettben és bajnok lett. Bővebben alább:

    Abszurd eset vette el Huff esélyét, Michelisz a TCR World Tour bajnoka

  • Megéri korán kelni: így lehet bajnok Michelisz Norbert

    Megéri korán kelni: így lehet bajnok Michelisz Norbert

    Vasárnap magyar idő szerint 3 óra 35 perctől rengeteg magyar autósport kedvelő fog szurkolni Michelisz Norbertnek. A TCR World Cup-ból egyetlen futam van csak hátra, és mutatjuk, mi kell a magyar pilóta bajnoki címéhez.

    Michelisz az időmérőn és az első versenyen aratott győzelmének köszönhetően 18 ponttal húzott el Rob Hufftól, a másik esélyes Yann Ehrlacher hátránya pedig 20 pontra rúg. Egy futamon maximum 30 pont szerezhető. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a 10. helyről induló Michelisz legalább a 8. pozícióban ér célba, akkor a riválisai bármit csinálhatnak, nem tudják elvenni a bajnoki címet a Hyundai pilótájától.

    Újabb lépést tett a bajnoki cím felé Michelisz Norbert Makaóban

    Amennyiben Michelisz 9. vagy 10. lesz, a 6. rajtkockából induló Huffnak csak a győzelem lenne elég a bajnoki címhez, ha pedig Michelisz a 11. helyen fejezi be a futamot, akkor az Audi brit pilótójának az első két hely valamelyikén kellene végezni. Huffnak a 3. hely már csak akkor lenne elég a bajnoki címhez, ha a magyar versenyző a 13. helyen vagy annál hátrébb lenne rangsorolva, a 4. pozíció esetén pedig már nagy csodára lenne szüksége, mivel ebben az esetben Michelisznek a 15. helyen vagy annál rosszabb pozícióban kellene végezni.

    Ehrlachernek van a legnehezebb feladata a három pilóta közül. A franciának csak akkor lesz esélye a 8. helyről indulva, ha legalább a dobogón végez, és Michelisz, valamint Huff is csak nagyon kevés pontot szerez, vagy a top 15-ön kívül zár. Erlacher-győzelem esetén Michelisz legfeljebb a 10., második hely esetén legfeljebb a 12., harmadik hely esetén pedig legfeljebb a 15. helyen zárhat a francia pilóta szempontjából.

    Michelisz számára tehát minden adott, hogy a TCR World Tour első bajnoka legyen, azonban nem lesz egyserű dolga. A magyar versenyző előtt rengeteg Audi és Lync&Co autó lesz, és az előbbi gyártó pilótái Huffot, utóbbi márka versenyzői pedig Ehrlachert segítik majd.

    A bajnokság állása az utolsó verseny előtt:

    1. Michelisz Norbert (Hyundai) – 428 pont
    2. Rob Huff (Audi) – 410 pont
    3. Yann Ehrlacher (Lync&Co) – 408 pont

    A Hungaroringen mélyponton volt, de újabb bajnoki cím küszöbén áll Michelisz

  • Újabb lépést tett a bajnoki cím felé Michelisz Norbert Makaóban

    Újabb lépést tett a bajnoki cím felé Michelisz Norbert Makaóban

    Michelisz Norbert ki tudta használni a pole-pozíció által biztosított előnyöket. A magyar pilóta meg tudta nyerni a futamot, de a bajnoki riválisa ennek ellenére is lőtávolban maradtak hozzá képest.

    Michelisz végig uralni tudta a futamot a legendás utcai pályán, és az egész futam során Néstor Girolami Hondája volt mögötte. Michelisz egyik bajnoki riválisa, Rob Huff végzett a harmadik pozícióban, miután ki tudta védekezni Mikel Azcona kemény támadásait.

    A másik bajnoki esélyes Yann Ehrlacher azonban nagyon peches versenyt zárt. A francia pilóta nagyon rosszul indult el a rajtnál, és az első rajtsorból egészen a hetedik helyig esett vissza ennek következtében. Ugyan a csapattárs Ma Qing Hua maga elé engedte őt, de további pozíciókat már nem tudott szerezni, és így a hatodik helyen lett rangsorolva.

    A mai eredmény azt jelenti, hogy Michelisz 18 pontosra növelte az előnyét Huff-fal szemben 2 futammal a bajnokság vége előtt. Ehrlacher hátránya 20 pontra nőtt a rossz futamát követően. Az ötödik helyen Frédéric Vervisch ért célja, mögötte még Thed Björk, Santiago Urrutia és John Filippi fért még be a legjobb tízbe.

    A második futamot magyar idő szerint vasárnap reggel 3 óra 35 perckor rendezik meg Makaóban.

  • A Hungaroringen mélyponton volt, de újabb bajnoki cím küszöbén áll Michelisz

    A Hungaroringen mélyponton volt, de újabb bajnoki cím küszöbén áll Michelisz

    Michelisz Norbert 2019-ben ért a csúcsra a WTCR-ben, és ugyanerre nyílik esélye a TCR World Tour szezonzáró hétvégéjén is. Összefoglaljuk, hogy jutott el idáig a szezonban.

    Egy különleges, Makaó szalagkorláttal szegélyezett, rendkívül technikásnak számító utcai pályáján dől el a sorozat bajnoki címe, ahol a magyar versenyző 2010-ben megszerezte az első győzelmét a túraautó-világbajnokságban, mellesleg ezzel kipipálta az első ilyen jellegű elemet a bakancslistáján.

    A TCR nem is kívánhatna jobb felállást a szezonzáróra az izgalmak szempontjából, hiszen Yann Ehrlacher, Rob Huff és Michelisz Norbert gyakorlatilag azonos pontszámmal várja az utolsó két futamot, előbbi két pilóta előnye 1 pont honfitársunk előtt.

    Sokunk bizonyára talán jobban örülne, ha Michelisz már a bajnoki címmel a zsebében érkezne Makaóba, de a szezonban mutatott teljesítménye alapján abszolút megvan minden esélyre a végső diadalra a Hyundai színeiben. Az említett trióból ő és Ehrlacher mutatta a legjobb csúcsformát, fejenként 3-3 győzelmet szereztek és csak ők végeztek legalább kétszer az élen időmérőkön (Michelisz kétszer, a francia háromszor).

    Belső kamerás felvétel Michelisz ralis tesztjéről – így készül a Rally Hungary-re

    A 2 győzelemnél járó, időmérőt nem nyerő Huff inkább a kiegyensúlyozottságra épített, két riválisával ellentétben ugyanis minden futamon gyűjtött pontot, míg a magyar pilóta pont a Hungaroringen, Ehrlacher pedig Argentínában nullázott az egyik versenyen ütközés miatt. Huff az előző két pályán, Ausztráliában lendült bombaformába és hozta magát helyzetbe, a pillanatnyi forma alapján őt nevezhetnénk a favoritnak a bajnoki címre.

    Michelisz remekül kezdte a szezont, az első három pályából kettőről távozott győzelemmel, ekkorra datálódik a két időmérős 1. helye is, majd sajnos pont a hazai versenyhétvégéje hozta a leggyengébb eredményeit az évben, egy 6. hellyel és az imént említett kvázi-kieséssel.

    Ehrlacher ekkor vette át a stafétabotot a tabella élén, amit a következi utáni helyszínig őrzött, Uruguayból és Sydney-ből viszont már ismét Michelisz távozott elsőként. Ezután jött a híres bathurst-i pálya, ahol a magyar klasszis ismét megnyerte az egyik futamot. Csapattársára, Mikel Azconára is fontos szerep várhat a makaói küzdelemben, hiszen sokáig a spanyol is kacérkodott a bajnoki címmel, de az eddigi utolsó hét futamból négyen nullázott.

    Az első edzésen Azcona volt a leggyorsabb, őt 276 ezred hátránnyal követte Ehrlacher, 384 ezreddel Michelisz, a 4. Huff lemaradása már 1 másodperc fölötti volt. A második tréningen a Hyundai meggyőzően állt az élre Michelisz vezetésével, a 3. helyezett Ehrlacherre 340 ezredmásodpercet vert. Ugyanakkor meg kell említeni, hogy utóbbi edzést kétszer is megszakították balesetek miatt, így az összkép nem teljes.

    A TCR World Tour szezonzárójának menetrendje:

      • időmérő: november 17. péntek 5:45-
      • 1. futam: november 18. szombat 5:50-
      • 2. futam: november 19. vasárnap 3:35-
  • Ez nem szerencsejáték, de kaszinóvárosban lehet bajnok Michelisz és futamgyőztes Verstappen – hétvégi autósport ajánló

    Ez nem szerencsejáték, de kaszinóvárosban lehet bajnok Michelisz és futamgyőztes Verstappen – hétvégi autósport ajánló

    November 16-19. között (tehát már csütörtöktől) Las Vegas és Makaó van főszerepben az autósportban, előbbi egy koronaékszernek szánt, de gyenge sportértékűnek látszó új helyszín az F1-nek, utóbbi viszont egy klasszikus utcai pálya, amely számos legenda karrierjében fontos szerepet játszott, és Michelisz Norbert is itt lehet bajnok a TCR World Tour-ban. A versenyek rajtidőpontjait magyar idő szerint adtuk meg.

    • F1 Las Vegas-i Nagydíj – Las Vegas

    Az F1 idei utolsó előtti állomását nagy csinnadratta övezi a körítés miatt, de ahogy Max Verstappen is rámutatott, az egész inkább a látványosságról, és nem a sportról szól. Szakmailag érdekes lesz figyelni, hogy a hűvös időjárás hogyan befolyásolja az autók és a gumik viselkedését, hiszen bár várhatóan annyira mégsem fognak vacogni a helyszínen, mint attól előzetesen tartottak, és éjjel sem csökken egyszámjegyűre a hőmérséklet, az értéke így sem lesz megszokott. Helyi idő szerint szombat késő este rajtol el a mezőny, de nálunk ez már vasárnap reggeli időpontot jelent.

      • 1. edzés: november 17. péntek 5:30-6:30
      • 2. edzés: november 17. péntek 9:00-10:00
      • 3. edzés: november 18. szombat 5:30-6:30
      • időmérő: november 18. szombat 9:00-
      • futam: november 19. vasárnap 7:00-
    • TCR World Tour – Makaó (Macau)

    A TCR World Tour utolsó állomásán két futamot rendeznek a rendkívül nehéz, technikás utcai pályán. Hárman versengenek a bajnoki címért, lényegében holtversenyből indulva, Michelisz ellenfelei Yann Ehrlacher és Rob Huff.

      • 1. edzés: november 16. csütörtök 4:10-4:40
      • 2. edzés: november 16. csütörtök 7:15-7:45
      • időmérő: november 17. péntek 5:45-
      • 1. futam: november 18. szombat 5:50-
      • 2. futam: november 19. vasárnap 3:35-
    • F3 Makaó (Macau)

    Három év kimaradt a legendás pálya híres F3-as versenyeiből a koronavírus miatt, de idén újra összecsapnak a fiatalok itt, ami az F3 már véget érő bajnokságától független futam, és GT-autók is versenyezni fognak. Balesetpornóra felkészülni!

      • 1. futam: november 18. szombat 8:50-
      • 2. futam: november 19. szombat 8:30-

    Valóra vált Michelisz álma az újabb győzelemmel

  • Valóra vált Michelisz álma az újabb győzelemmel

    Valóra vált Michelisz álma az újabb győzelemmel

    A Nürburgringet és a makaói pályát már korábban kipipálta, és most hétvégén a legendás ausztráliai helyszínen aratott győzelmet Michelisz Norbert.

    „Van három pálya a világon, amelyek kiemelkednek a többi közül: Makaó, a Nürburgring Nordschleife és Bathurst. Régi álmom vált valóra azzal, hogy most már mindhármon nyerni tudtam” – írta Michelisz Norbert a Facebookon a TCR World Tour utolsó előtti, Bathurstben rendezett állomása után.

    A magyar versenyző az autósport két másik klasszikus pályája közül Makaót 2010-ben, a Nürburgringet 2019-ben hódította meg. Az ázsiai utcai helyszínen első WTCC-szezonja végén diadalmaskodott, korábban karrierje egyik „legérzelgősebb pillanatának” nevezte, mert nem gondolta, hogy a roppant technikás pályán első kísérletre nyerhet, vagy akár dobogóra állhat.

    Az első versenyt ott az 5. pozícióban zárta egy Seat Leonnal, de érezte, hogy a fordított rajtrácsból indított második futamon összejöhet a pódium, végül aztán mindenkit megelőzött.

    A négy évvel ezelőtti nürburgringi diadalát a nagyszerű rajtjának köszönhette az első futamon, a 2. helyről az élre katapultált, immár a Hyundai volánja mögött, és a leintésig nem is engedte ki a kezéből a legjobb pozíciót, szezonbeli első győzelmét aratta akkor.

    A TCR World Tour idei utolsó két versenyét ezen a hétvégén rendezik Makaóban, Michelisz Norbert a tabella 3. helyéről várja őket, de a hátránya csupán 1 pont Yann Ehrlacher és Rob Huff mögött.

  • Michelisz Norbert győzni tudott Ausztráliában

    Michelisz Norbert győzni tudott Ausztráliában

    A kevésbé jó szombati nap után sokkal eredményesebben alakult Michelisz Norbert vasárnapja Bathurstban. A magyar versenyző számára a második verseny volt a csúcspont, ahol ugyanis a fordított rajtrácsnak köszönhetően a pole-ból indult, és meg is tudta nyerni a futamot.

    A rajtja azonban nem sikerült valami jól, és emiatt két pozíciót is veszített Aaron Cameronnal és Frédéric Vervisch-sel szemben. A Hyundai kiválósága ennek ellenére nem hagyta magát, és már egy körrel később visszaelőzte Vervischt, majd később Cameront is az első helyért. Az ötödik körben Cameron még egy pozíciót veszített, ekkor a belga riválisa tudta megelőzni őt.

    Így indult Michelisz Norbert hétvégéje Bathurstban

    A hatodik körben az egyik helyi versenyző, Will Brown autójának erőátvitelével problémák akadtak, ami miatt meg kellett állnia a pályán. Nem ő volt az egyetlen, akivel a technika ördöge kibabrált: Vervisch Audija lelassult, ami miatt a futamot csak az 5. helyen tudta befejezni.

    Michelisz magabiztos, 2,4 másodperces előnnyel nyerte meg a futamot Cameron és Thed Björk előtt. A magyar pilóta bajnoki riválisa, Rob Huff lett a 4., megelőzve a mögötte célba érő az óriásit csatázó Vervischt és Néstor Girlomait. Ekkor még Michelisz állt az egyéni pontverseny élén a győzelmének köszönhetően.

    A harmadik futam legnagyobb vesztese Santiago Urrutia volt, aki hiába indulhatott az első helyről, az ötödik körben falnak ment, és ki is esett a versenyből. A biztonsági autót is a pályára kellett hívni, és itt szabadult el a káosz. Egy körrel a zöld zászló előtt Cameron autója is megállt, és Mikel Azcona még az SC fázis alatt állította falba az autóját.

    Az első két helyen két Lync&Co, Yann Ehrlacher és Björk haladt az egész verseny során, és végül a 3. helyen célba érő Huff sem tudta megállítani őket. A Cyan Racing kettős győzelme pedig azt jelenti, hogy ők nyerték meg idén agyártók versenyét. Michelisz egy kalandos verseny végén végzett az 5. helyen.

    A TCR World Tour szezonzáró hétvégéjét a jövő héten rendezik meg Makaóban.

    Az egyéni bajnokság állása a bathursti hétvégét követően (top 3):

    1. Yann Ehrlacher – 384 pont – Lync&Co
    2. Rob Huff – 384 pont – Audi
    3. Michelisz Norbert – 383 pont – Hyundai
  • Így indult Michelisz Norbert hétvégéje Bathurstban

    Így indult Michelisz Norbert hétvégéje Bathurstban

    A hétvégén újabb versenyhétvégét rendeznek a TCR World Tourban. A helyszín az Ausztráliában található Bathurst, és Michelisz Norberték már teljesítették is a hétvége első versenyét a legendás aszfaltcsíkon.

    Michelisz számára nem indult jól a hétvége, miután a Q2-ben kiesett, és emiatt csak a 11. helyről kezdhette meg a futamot. A rossz időmérőben azonban mégis van valami jó, ugyanis a magyar pilóta a holnapi fordított rajtrácsos futamot az élről kezdheti majd meg.

    Mutatjuk, hány órától kell figyelni Michelisz bajnoki hadjáratát – hétvégi autósport program

    A pole-ból induló Tony D’Alberto nagyon rosszul startolt, amit Santiago Urrutia és Néstor Girolami is ki tudott használni. A bajnoki esélyes Yann Ehlacher is jól indult, a 7. helyről egészen az 5. pozícióig tudott felkapaszkodni, miután többek között a csapattársát, Thed Björköt is meg tudta előzni.

    Ezt követően Michelisz csapattársa, Mikel Azcona próbálta meg utolérni a 3. helyen autózó ausztrál D”Albertót, és sokáig közel is tudott lenni hozzá. Azonban a spanyol pilóta futama a 6. körben egy jobb első defekt miatt véget ért. Azcona nem tudott visszaevickélni a bokszba, ezért a pályán megálló autója miatt a pályára kellett hívni a biztonsági autót.

    Az újraindítás után a két Audi pilóta, Rob Huff és Fréderic Vervisch is meg tudta előzni Josh Buchan-t, ami az előbbi pilóta számára volt fontos, mivel a bajnoki címért harcol, és ebben a szituációban minden egyes pont jól jöhet számára a végelszámolásnál.

    A végén Urrutia nyerte meg a futamot, és mellette Girolami és D’Alberto állhatott fel a dobogóra. Ehrlacher lett a negyedik, mögötte pedig Björk, Huff és Vervisch végzett.

    Michelisz számára a verseny sem alakult ideálisan, mert a magyar pilóta csak a 10. helyen ért célba, ami miatt az egyéniben is elveszítette az első helyezését. A pontvadászatot immáron Huff vezet 342 ponttal, mögötte Ehrlacher és Michelisz következik. Előbbi pilótának 6, utóbbinak pedig 7 pont a lemaradása az Audi brit versenyzőjéhez képest.

  • Mutatjuk, hány órától kell figyelni Michelisz bajnoki hadjáratát – hétvégi autósport program

    Mutatjuk, hány órától kell figyelni Michelisz bajnoki hadjáratát – hétvégi autósport program

    November 10-12. között lesz MotoGP (ennek programja itt olvasható), míg az autósport pályaversenyzésében egyértelműen a TCR World Tour utolsó előtti állomása a legkiemelkedőbb esemény, melyet Michelisz Norbert 1 pontos előnnyel a tabella 1. helyéről vár. A versenyek rajtidőpontjait magyar idő szerint adtuk meg.

    • TCR World Tour – Mount Panorama

    november 11. szombat 6:15; november 12. vasárnap 2:50; november 12. vasárnap 6:10

    • Eurocup-3 – Barcelona

    november 11. szombat 15:30; november 12. vasárnap 11:50

    • F4 spanyol bajnokság – Barcelona

    november 11. szombat 14:35; november 12. vasárnap 10:05; november 12. vasárnap 12:45

    Michelisz Norbert a sydney-i forduló után is megőrizte a vezető helyét az egyéni bajnokságban

  • Ütköző Ferrarik, bajnok Kubica és győztes női csapat a WEC korszakzáró futamán

    Ütköző Ferrarik, bajnok Kubica és győztes női csapat a WEC korszakzáró futamán

    A bahreini 8 órás versennyel ért véget a Hosszútávú Világbajnokság hétfordulós 2023-as szezonja. A csúcskategória vb-címének sorsa már az első kanyarban megpecsételődött, miközben a két másik géposztály búcsúfutamát teljesítette.

    Az már az előző, fuji forduló után szinte bizonyossá vált, hogy a Toyota két egysége küzd meg a WEC idei összetett bajnoki címéért. A Le Mans-győztes #51-es Ferrarinak már csak matematikai esélye maradt, hiszen a legfontosabb verseny kivételével az összes többit a Toyota nyerte a szezonban.

    A #7-es Toyota legénységének (Kobajasi, López, Conway) is szerencsés körülményekre lett volna szüksége ahhoz, hogy átugorja a tabellán 16 ponttal előtte álló #8-ast (Buemi, Hartley, Hirakava) – hiába volt 4:1 a futamgyőzelmi arány közöttük a #7-es javára, Kobajasiék esélyét a duplapontos Le Mans-i 24 órásról való kiesés megpecsételte.

    Ráadásul a bahreini rajtnál is a #7-es autót érte utol a balszerencse, amikor Earl Bamber Cadillecje kiforgatta a Mike Conway által vezetett autót, ami így a mezőny végére esett, távol a győzelem esélyétől.

    Bár a pilóták ezt követően remek etapokat összerakva visszaküzdötték az egységet a második helyre, a #8-as autó győzelmét semmi nem veszélyeztette, így Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Rio Hirakava triója megvédte tavalyi világbajnoki címét. A svájci és az új-zélandi pilóta negyedszer, a japán másodszor ülhetett fel a WEC trónjára.

    A futam harmadik helyén az #50-es Ferrari ért be, de csak miután két órával a leintés előtt lezavart egy hajmeresztő, két koccanással is járó csatát az #51-es testvérautóval, amely hideg gumikon éppen a bokszkiállásáról érkezett.

    Az LMP2-ben 33 pontos hátrányt kellett volna ledolgoznia a Le Mans-győztes Inter Europolnak a WRT #41-es egységével szemben, amely azonban ellenállhatatlan volt vasárnap és a kategória 10. rajthelyéről aratott győzelmet. Az LMP2-es kategória ezzel búcsúzik a WEC-től, jövőre már csak Le Mans-ban nevezhetnek ilyen autók, a géposztály utolsó bajnokai pedig Robert Kubica, Louis Delétraz és Rui Andrade lettek.

    Szintén véget ért a WEC-korszak a GTE Am kategória számára, viszont tette azt egy régóta várt nagy beteljesüléssel, hiszen először tudott itt nyerni az Iron Dames Porschéja, vagyis a három női pilótát a soraiban tudó csapat Sarah Bovyval, Michelle Gattlinggal és Rahel Freyjel.

    A kategória bajnoki címét már korábban bebiztosította a Ben Keating, Nicky Catsburg és Nicolas Varrone vezette Corvette.

    2024-re a Hypercar kategória természetesen marad, sőt új résztvevőkkel bővül, mellettük pedig az LMGT3-as kategória érkezik.