Kategória: Touring Car

  • Jamie Green nyert tegnap, de a két bajnoki éllovas rajtbüntetéssel kezdheti az utolsó futamot

    Jamie Green nyert tegnap, de a két bajnoki éllovas rajtbüntetéssel kezdheti az utolsó futamot

    A DTM szezonzáró hétvégéjének első versenyén, szombaton, Timo Glock rajtolhatott az élről, Maxime Martin és Jamie Green elől, miközben Mattias Ekström csak a 10. helyre tudott kvalifikálni.

    Glock jól rajtolt, miközben Green gyorsan megelőzte Martint. Glock egy ideig tartotta az első helyet, azonban a 36. körben Green őt is megelőzte, bár nem ment simán a manőver, össze is ért a két autó. Az esetet vizsgálni is kezdte a versenybíróság.

    A boxkiállások időzítése azonban Rockenfellernek kedvezett, így ő is Glock elé tudott kerülni.

    Végül Green megnyerte a versenyt Rockenfeller és Glock előtt, miközben a bajnokság éllovasa, Ekström csak a 11. helyen ért célba, így nem szerzett pontot.

    A verseny után a bajnoki címért csatázó két versenyző, Ekström és Green is büntetést kaptak, így a szezon utolsó versenyét, vasárnap, előbbi 5, utóbbi versenyző pedig 10 rajthelyes büntetéssel kezdheti majd meg.

    A svéd versenyző a Maro Engellel szembeni egyik manőverét találták túl erőszakosnak, míg Green esetében azt kifogásolták, hogy nem hagyott Glocknak elég helyet, mikor igyekezett megelőzni őt.

    Egyetlen versennyel a vége előtt 172 pontjával Ekström vezeti a bajnokságot, a 163 pontos Green, a 159 pontos René Rast és a 152 pontos Rockenfeller előtt, akik matematikailag még mind bajnokok lehetnek.

    A szezonzáró versenyre ma, 15.13-kor kerül majd sor.

    [poll id=”32″]

  • Sebastian Vettel is a DTM szezonzárón van, és az öccsének is szurkolt

    Sebastian Vettel is a DTM szezonzárón van, és az öccsének is szurkolt

    A szezonzáró DTM, F3 és Audi TT Cup hétvégére Hockenhemben került sor, és ha már öccse, Fabian a TT-ben versenyez, Sebastian Vettel is kilátogatott a helyszínre.

    Vettel jól ismeri a DTM-es arcokat, hiszen sok az összefonódás az F1-gyel, de emellett persze testvérének is szurkolt.

    Audi TT cup Sebastian Vettel,
    Fotó: Audi AG

    Sebastian a Sport 1 televíziónak elmondta, hogy furcsa nézőként jelenlenni egy versenyhétvégén, örül, hogy testvérét támogathatja.

    Fabian elsődleges tanácsadója minden esetben a bátyja, akivel versenyek után telefonon mindig egyeztet.

    Fabian idei utolsó versenye azonban eléggé balszerencsésen alakul, erről ide kattintva olvashatsz.

     

  • Busszal a pályán, a WEC-es autók közt

    Busszal a pályán, a WEC-es autók közt

    A WEC szombat reggel, a Fuji 6 órás verseny harmadik szabadedzése előtt egyedi dolgot szervezett a pályára, „Circuit Safari” névvel.

    Öt buszt töltöttek meg rajongókkal és a sajtó képviselővel, és pályára küldték azokat, miközben a mezőny a pályán körözött, noha némileg lassabban, mint egyébként.

    Nem vagyunk benne biztosak, hogy veszélytelen a kezdeményezés, de annyi bizonyos, hogy igazán ritka és szokatlan látványt nyújtanak a buszból a pályán elsuhanó versenygépek.

     

  • Buemi elaludt az autóban…

    Buemi elaludt az autóban…

    Hétvégén kerül sor a WEC 6 órás fuji versenyére. Ma pedig az történt, hogy feltehetően az időeltolódás miatt, Sebastien Buemi olyan fáradt volt, hogy elaludt Toyotájában a boxban, és arra sem ébredt fel, hogy rádión beszélnek hozzá. Végül azonban a kedves kollégák felébresztették.

    https://www.instagram.com/p/BaLnGjYnG9o/?taken-by=fiawec_official

     

  • Kovalainen Lexus bemutatója a DTM fináléban

    Kovalainen Lexus bemutatója a DTM fináléban

    A jövőben a két sorozat közötti várható kapcsolódás részeként a Lexus és a Nissan Super GT autókat fog versenytempóban pályára küldeni a DTM záró hétvégéjén Hockenheimben, miközben a német bajnokságban futó gépek hasonló programot teljesítenek majd a novemberben Motegiben megrendezendő Super GT döntőjében.

    Kovalainen, a Super GT sorozat GT500 kategória 2016-os bajnoka egy Lexus LC500-ot fog vezetni, míg az olasz Ronnie Quintarelli egy Nissan GT-R-t.

    „Ez egy tökéletes lehetőség felhívni a közönség figyelmét a japán Super GT autókra” – mondta az egyszeres F1 futamgyőztes (2008 Hungaroring – a szerk.) Kovalainen.

    „Most először lépek európai versenypályára mióta 2013 végén elhagytam a Formula 1-et. A DTM jól ismert Japánban és nagyon sok hasonlóságot mutat a Super GT-vel – izgalmas hétvége lesz mindannyiunk számára.”

    Kovalainen és Quintarelli számára 30 perces elfoglaltságot jelent az esemény pénteki napján, ezután szombaton és vasárnap 15 perces futamot teljesítenek.

    Quintarelli hozzátette: „Nagy megtiszteltetés, hogy vezethetem a Nissant, ezzel együtt képviselhetem a márkát Hockenheimben. A Super GT egy csodálatos versenysorozat, és így lehetőségünk van bemutatni autóinkat Európában.”

    A DTM sorozat főnöke, Gerhard Berger ezt a kezdeményezést „erős jelnek” titulálta a DTM jövőjére nézve, mivel a munka a két bajnokság közös szabályainak kidolgozásában folytatódik majd tovább.

     

  • Lehet, hogy Alonso ott lesz a Daytona 24 órás versenyen

    Lehet, hogy Alonso ott lesz a Daytona 24 órás versenyen

    A McLaren el tudja engedni Fernando Alonsót a Daytona 24 órás versenyre, jövőév elején.

    Alonso idén már kihagyott egy futamot, mert helyette az Indy 500-on indult, és nem titkolt szándéka, triple crown-t szerezzen, azaz Monacói győzelme mellett Indy 500-on és Le Mansban is nyerni tudjon karriere során.

    Jelenleg a spanyol versenyző épp tárgyal a McLarennel 2018-ról, és állítólag már az apróbb részleteknél tartanak. Például annál, hogy elengedi-e őt a csapat egyéb szériákba egy-egy versenyre, ha mehetnékje lenne…

    „A Forma-1 a prioritás.” – mondta Alonso. „Háttérben a triple crown gondolatával. De nagyon sok lehetőség van arra, hogy 2018 fantasztikus legyen.”

    A francia Auto Hebdo azt is tudni véli, hogy a csapat megengedi a spanyolnak, hogy induljon a daytonai 24 órás versenyen, melyre 2018 január 25-18-án kerül majd sor. Főleg, hogy a McLaren vezetőjének, Zak Brawnnak van egy csapata, a United Autosports, mely indul Daytonában.

  • Monteiro nem indulhat hétvégén, jön Tarquini újra!

    Monteiro nem indulhat hétvégén, jön Tarquini újra!

    A WTCC tabellájának éllovasa, Tiago Monteiro orvosi javaslatra kihagyja a soron következő versenyhétvégét Kínában.

    A portugál versenyző az elmúlt időszakot lábadozással töltötte, öt héttel a nagysebességű balesete után ami még Barcelonában érte. Ma egy átvizsgáláson esett át, és nem engedik rajthoz állni. Helyére a kínai hétvégén Gabriele Tarquini, 2009- WTCC-s bajnoka ülhet be, aki a Hondánál a csapattársa volt, 2013-15 között.

    Tiago Monteiro nyilatkozata:
    „Hihetetlenül csalódott vagyok, hogy nem tudok Kínában indulni. Csapatként keményen dolgoztunk azért, hogy a bajnokság éllovasai legyünk, és ez a helyzet most mindenkinek egy nagy visszalépés. Sajnos, az emberi test az olyan amilyen, az orvosi csapatom kiemelkedő erőfeszítése ellenére is, több időre van szükségem. A célom most az, hogy Motegire készen álljak, ami ebben a hónapban lesz, de később, és újra felvegyem a kesztyűt a bajnoki címért. Nagy köszönettel tartozom Gabrielenek, amiért helyettesít. Ő egy remek barát, és nagyszerű csapattárs volt éveken át a WTCC-ben, nem is hinném, hogy lenne jobb helyettesem, aki segíthet abban, hogy a bajnoki címért menjek.”

    Gabriele Tarquini nyilatkozata:
    „Örömmel térek vissza a Castrol Honda csapatához a hétvégén, mindemellett jobb lenne, ha nem ilyen körülmények miatt. Tiago egy fantasztikus versenyző, olyan, aki megérdemli a helyét a bajnokság élén igazán szégyenletes, hogy ki kell hagynia ezt a hétvégét. A lehető legjobb munkát fogom végezni Tiagoért, és a csapatért a hétvégén, és remélem, hogy a Civices 2014-15-ös tapasztalataim valamint hogy egy teljesen új pályára megyünk segít abban, hogy jó eredményeket mutassak majd fel.”

  • Európa-bajnoki második, avagy egy helyezéssel feljebb az ETCC dobogón

    Európa-bajnoki második, avagy egy helyezéssel feljebb az ETCC dobogón

    Nagy Norbi, a szombaton megszerzett pole-pozíciója után, a futamokon is megmutatta, hogy mire képes, ha a technika is tökéletes alatta. A zsinórban harmadik versenyhétvégéjén első rajtkockából induló pilóta és csapata, a SEAT Sport mérnökeivel karöltve orvosolta a műszaki hibát, amely már Zolderben is problémát okozott, így az autó új erőre kapott. Kellett is ez a kis „tuning” autónak és versenyzőnek egyaránt, hiszen Norbi mellől Christjohannes Schreiber indult Hondával, ő pedig igazán jól rajtolt eddig minden futamon. A második sor is komoly támadókból állt. Petr Fulin, akinek ez hazai pálya, minden centiméterét ismeri a célegyenesnek és a kanyaroknak, valamint Plamen Kralev, aki elől minden versenytárs menekül, kicsit agresszív versenyzési stílusa miatt. Az időjárás is bemutatta érdekesebb változatait, míg a pálya egyes részein sütött a nap, a másik végében szitált az eső. Valahol az égbolton, mindig volt egy szivárvány. Az első futam rajtját is elhalasztották 10 perccel egy ilyen, hirtelen jött zápor miatt. Aztán, mégis csak elrajtolt a mezőny. Norbi, a jól elkapott rajt után, már a második kanyarban élre tört, amibe Fulin, Stefanovski, Schreiber ės Kralev is bele kívánt szólni. Fulinnak, kihasználva helyzeti előnyét, sikerült is megelőznie és néhány körig úgy nézett ki, hogy övé lesz ez a futam, de aztán Kralev megvétózta ezt és Norbinak is sikerült visszaelőznie. Stefanovskit, egy áthajtásos büntetésre hívták ki, így ő lemaradt az élen folyó további küzdelemről. Végül, 12 kör után Kralevet intették le elsőnek, második helyen Norbit, Fulinnak pedig sikerült megtartania a 3. helyet. Egy gyors eredményhirdetés (hiszen az Eurosport élőben közvetítette) és szerviz után, pedig már újra gurulhattak az autók a rajtrácsra.

    A második futam ennél még izgalmasabbnak ígérkezett. Az ötös élbolyból, a fordított rajtsorrendnek köszönhetően, a nyolcadikként befutó, így az első rajtkockából induló Stefanovskinak lett volna a legnagyobb esélye, mivel Norbinak és másik 4, rutinos ETCC pilótának, a 2 újoncot, a Volkswagen Golffal induló Nimc-et és édesapja nyomdokaiba lépő ifj. Fulint is meg kellet előzniük. Viszont a két, Európa-bajnoki esélyesnek, Fulinnak és Norbinak, az autóikra is nagyon kellett vigyázni, hiszen csak néhány pont különbség volt köztük az utolsó futam előtt. A rajt, megint megkavart mindent, Nimc a második rajtkockából állt az élre, maga mögé utasítva Stefanovskit és az éves értékelésben matematikailag még esélyes Schreiber, pedig feljött a harmadik helyre. A svájci mindent egy lapra tett fel és ugyan Stefanovskival megelőzték Nimcet, de az egyik kanyarban kisodródott és falnak csapódott, ezzel be is fejezte a második futamot. Az ekkora már harmadik helyen autózó Fulin, kihasználva a helyzetet, élre tört és biztosan tartotta első helyét a leintésig. Norbi, Stefanovski, Kralev és az ifjabbik Fulin csatája megfűszerezte az utolsó köröket. Végül Kralev lett a második és Norbi megszerezte a dobogó harmadik helyét, ezzel együtt, pedig az Túraautó Európa-bajnokság éves értékelésében egy helyet lépett feljebb. A tavalyi harmadik helye mellé, idén begyűjtötte az ETCC második helyét is.

    És mi lesz jövőre?

  • Ezúttal semmi sem jött össze Tassi Attilának, de még bajnok lehet

    Ezúttal semmi sem jött össze Tassi Attilának, de még bajnok lehet

    Nem elég, hogy a büntetősúlyok miatt a mezőny legnehezebb autóját kellett vezetnie Kínában Tassi Attilának, a M1RA pilótáját mindkét futamon szerencsétlen helyzetek hátráltatták. A dubaji szezonzáró előtt azonban továbbra is a TCR egyik legnagyobb bajnokesélyese.

    Tassi Attila az első kínai futamon újra megmutatta, hogy nagyszerű rajtokra képes, hiszen a hetedik pozícióból indulva hirtelen már a harmadik helyen autózott. Csakhogy a második kanyarban hátulról megtolta őt Daniel Lloyd, aminek következtében lecsúszott a pályáról, és visszaesett az első tízen kívülre. Végül a 11. helyen intették le, de mivel az ideiglenes homologizációval rendelkező Hyundai-ok eredménye nem számított, megkapta a tizedik helyért járó egy pontot.

    A második futamon a negyedik helyről indult a M1RA 18 éves magyarja. A rajt után nem volt meg a kellő sebessége, a mögötte haladó csapattársa, Roberto Colciago sokkal gyorsabb volt nála, ezért megpróbált szabad utat nyitni neki, de közben lecsúszott a pályáról, és többen is elmentek mellette. Ezt a futamot a kilencedik helyen zárta, de két Hyundai is előtte végzett, így a hetedik hely hat pontját zsebelte be.

    „Az első futamon nagyon jól sikerült a rajtom, ott voltam a második-harmadik helyen Vernay mellett, de a kanyarkijáraton meglöktek, és emiatt nagyon sok pozíciót veszítettem. Innentől sajnos az autó nem volt az igazi, és csak próbáltam behozni a célba, ahogy tudtam. A második futamon az elejétől nem éreztem a kellő erőt az autóban, egy Golf is képes volt körbeautózni az egyenesben, amire korábban nem volt példa a szezonban. Próbáltam kihozni a maximumot a helyzetből, ebben most ennyi volt” – értékelt Tassi Attila a kínai futamok leintése után.

    Tassi két pontos előnnyel érkezett Kínába, de ebből 21 pontos hátránya lett a dubaji szezonzáró előtt a francia Jean-Karl Vernayvel szemben. Ugyan matematikailag még Stefano Comini és Roberto Colciago is bajnok lehet, reálisan nézve a cím sorsa az utolsó versenyhétvégén Vernay és Tassi között fog eldőlni. A M1RA magyarja megszabadulva a komoly pluszsúlyoktól egy jó szerepléssel akár meg is szerezheti az első helyet Dubajban.

    Mindeközben a M1RA karnyújtásnyira van a csapatbajnoki címtől, hiszen 69 pontos előnnyel várja a szezonzárót – Tassiék jó szereplésével akár már az első dubaji futam után bajnok lehet a magyar csapat.

    Az évad utolsó fordulóját Dubajban rendezik november 17-18-án.

  • Tassi Attila nagy ellenszélben is dobogóesélyes Kínában

    Tassi Attila nagy ellenszélben is dobogóesélyes Kínában

    Az utolsó előtti fordulójához érkezett a TCR nemzetközi túraautóbajnokság. A bajnoki címért harcoló Tassi Attilának komoly pluszsúllyal kell megküzdenie Kínában, ennek ellenére a M1RA Motorsport 18 éves tehetsége dobogós esélyekkel várja a vasárnapi futamokat a mai időmérő után.

    Tassi Attila a hetedik helyet szerezte meg a vadonatúj kínai pályán rendezett kvalifikáción magyar idő szerint szombat reggel. Ez nagy bravúrnak számít a Zhejiangban két túraautó-világbajnokot, Rob Huff-fot és Gabriele Tarquinit is felvonultató bajnokság második helyén álló versenyzőjétől, hiszen ezen a hétvégén ő vezeti a mezőny legnehezebb autóját. Az előző, thaiföldi forduló legeredményesebb pilótájaként ő kapta a maximális büntetősúlyt, ami miatt a legnagyobb riválisához, a kvalifikáción a második helyet megszerző Jean-Karl Vernayhez képest például 70 kilóval nehezebb autót vezet.

    Az időmérő első felvonásában komolyan érződött is Tassi hátránya, hiszen a legvégéig a 15. helyen állt, amivel kiesett volna. Csakhogy az utolsó gyors körében óriásit javított, amivel felugrott a hatodik helyre, és végül magabiztosan jutott tovább a kvalifikáció második szakaszába. Ott olasz csapattársa, Roberto Colciago mögött a hetedik helyen végzett, ami azt jelenti, hogy a fordított rajtrácsos második futamon a negyedik pozícióból rajtolva a dobogós helyeket veheti majd célba.

    „Mielőtt kiutaztunk Kínába, azt mondtam, hogy az időmérőn a 7-10. hely valamelyikével lennék elégedett, és sikerült teljesíteni ezt a célkitűzést, úgyhogy örülök az eredménynek. Már előre tisztában voltam azzal, hogy ezúttal a pluszsúlyok miatt tempóhátrányból kell felvennem a harcot, de mint minden hétvégén, Kínában is szeretnék legalább az egyik futamon felállni a dobogóra. Erre a második futamon jó esélyem lehet, igyekszem majd mindent megtenni érte. A Q1-es utolsó körömnél nagyon kellett koncentrálnom, ott egy hibával könnyen elvérezhettem volna. Boldog vagyok, hogy ilyen nyomás alatt is sikerült jól teljesítenem. Holnap nemcsak a dobogó, hanem a minél több pont begyűjtése a cél, hogy a szezonzárón megküzdhessek a bajnoki címért” – értékelt az időmérő után Tassi Attila.

    A vasárnapi futamok magyar idő szerint 8:30-kor és 10:05-kor kezdődnek majd.