Kategória: Touring Car

  • Figyelem! Változik a WTCC időterve Japánban a tájfun miatt

    Figyelem! Változik a WTCC időterve Japánban a tájfun miatt

    A Kínából a WTCC-t Japánba átkísérő tájfun miatt újra kell gondolni a hétvége menetrendjét a távol-keleti országban. Bezavart az is, hogy a szállítmány, tehát a felszerelések és autók Shanghaiból Tokyoba is késve érkeztek meg. A csapatoknak szeretnének időt biztosítani a kicsomagoláshoz, és az autóik felkészítéséhez a technikai átvételre, így borul minden előre lefektetett menetrend. A WTCC autói így az első szabadedzésen 15:15-kor lesznek az eredetileg helyi idő szerint betervezett reggel 8:00 helyett, szombaton, október 28-án. A második szabadedzés, időmérő, MAC3, elő- és főfutam vasárnap lesz majd, október 29-én. A rajongók 12:10-kor találkozhatnak majd a pilótákkal. Így néz ki most a változott időterv:

    Szombat, október 28:
    15:15-16:00: első szabadedzés

    Vasárnap, október 29:
    8:00-08:45: második szabadedzés

    09:40-10:00: időmérő edzés Q1
    10:05-10:15: időmérő edzés Q2
    10:20 (boxutca nyit az első autónak): időmérő edzés Q3
    10:40-10:55: WTCC MAC3

    14:15-14:40: előfutam (11 kör)
    15:30-16:00: főfutam (13 kör)

    François Ribeiro, a WTCC promótere ezt nyilatkozta: „Sajnos az időjárás az, amit nem tudunk befolyásolni, és reméljük, hogy a rajongók majd követik TV-n az eseményeket, illetve akik ellátogatnak Motegibe, nem lesz nekik problémás az út. A DHL, mint a WTCC hivatalos logisztikai partnere, szakértője és kivitelezője a lehető legjobb csapattal rendelkezünk, és az embereik a minimumra próbálják csökkenteni a késéseket. Sűrű vasárnapunk lesz, de már hasonló időtervet sikerrel alkalmaztunk a múltban. Egy remek show vár ránk.”

  • Esteban Guerrieri ülhet be Monteiro helyére Japánban!

    Esteban Guerrieri ülhet be Monteiro helyére Japánban!

    ​Kris Richard svájci versenyző meg lesz az, aki a Camposnál helyettesítheti majd az argentin versenyzőt. Ő egyszer már indulhatott WTCC futamon, miután tavaly megnyerte az ETCC-t a Rikli Motorsporttal. Idén a TCR Germanyban versenyez a Target Competition színeiben.

    Richard veszi át tehát Guerrieri helyét, aki idén már kétszer is nyerni tudott. Az argentin hivatalos bejelentése hamarosan megtörténhet, ő a Hondánál Tiago Monteirot helyettesíti, mivel Gabriele Tarquini a hétvégén az Adria Racewayen indul a Hyundai autójával, a TCR Europe Trophyért.

    Richard, aki hirtelen került bele a történetbe, ennyit árult el: „Nem ismerem az autót, a csapatot, a pályát, se a jelenlegi WTCC-t, vagy bármit is. Jelenleg azonban ez inkább előny nekem, hiszen nincs rajtam semmiféle nyomás. Csak odamegyek, és megpróbálom a lehető legjobbat kihozni a helyzetből, teljesen szabadon. Már nagyon várom.”

  • Tiago Monteiro Japánban sem indulhat!

    Tiago Monteiro Japánban sem indulhat!

    A korábbi bajnokesélyes ki kellett hogy hagyja már a kínai versenyhétvégét, és annak ellenére, hogy legfőbb riválisa, Thed Björk kiesett az első futamon, a másodikon még a félpontokat is begyűjtve átvette a vezetést az összetettben, így Monteiro fél ponttal lemaradva jelenleg a második.

    A Honda hazai fordulója előtt azonban a 41 éves pilóta újra versenyképtelen, bár ezt még nem erősítette meg a csapata hivatalosan. Kínában Gabriele Tarquini ugrott be, de ezen a hétvégén az olasz pilóta a TCR European Trophyn indul a Hyundai autójával. Monteiro csalódott:
    „Ez karrierem egyik leginkább csalódást keltő pillanata. Csapatként keményen dolgoztunk, hogy bajnokságnyerő pozícióba hozzuk magunkat, és az, hogy látom, hogy kicsúszik ez a kezünkből, olyan, amit nehezen tudok elfogadni. Ami leginkább frusztrál, hogy ugyan jól halad a felépülésem, de az idő ellenem dolgozik. Mindez még jobban motivál engem, és még erősebben térek majd vissza, amikor eljön ennek az ideje. Köszönöm az orvosi csapat hihetetlen munkáját, akikkel naponta együtt dolgozom, közös a célunk, mégpedig hogy mielőbb visszatérhessek. Azoknak is köszönöm, akik ezen nehéz időkben üzeneteikkel biztatnak.”

    A hétvégi verseny után jön egy három hetes szünet, az utolsó előtti versenyhelyszín jön majd, Makaó. Tavaly itt Monteiro nyert is, a TCR International versenyén. A portugál tovább dolgozik azon, hogy visszatérhessen majd az év utolsó két versenyhétvégéjére.

  • Alonso Daytonával készülne fel Le Mansra

    Alonso Daytonával készülne fel Le Mansra

    Fernando Alonso azt fontolgatja, hogy januárban rajthoz áll a Daytona 24 órás versenyen, mintegy felkészülésül egy esetleges le mans-i részvételre. Erre ugyanis lehetőséget ad új McLarenese szerződése.

    Azt azonban tagadja a spanyol versenyző, hogy 2018-ban újra megpróbálkozna az Indy 500-zal.

    „Az Indy 500 remek élmény volt, nagyon versenyképesnek éreztem magam, de nagy kihívás volt a nulláról kezdve, tesztelés nélkül, úgy, hogy sosem indultam korábban hasonló versenyen.” – mondta Alonso. „Ha fel akarok készülni Le Mans-ra, talán más lehetőségek után kellene néznem, ami jobban felkészít Le Mans-ra, mint amennyire fel voltam készülve az Indy 500-ra.”

    A McLaren vezetője, Zak Brown, akinek vagy egy United Autosports nevű csapata is Amerikában, örömmel fogadná, ha Alonso rajthoz állna Daytonában.

    „Ha Fernando indulni akar Daytonábam és lesz elérhető helyünk, akkor örömmel számolnánk vele.” – mondta Brown, akinek csapatában a Floridában Paul di Resta és Lando Norris is indulnak majd.

  • Az Audi Sport kipróbálja Ferdinand Habsburgot is!

    Az Audi Sport kipróbálja Ferdinand Habsburgot is!

    Hat fiatal versenyzőnek ad lehetőséget az Audi Sport október 24-26 között, a Lausitzringen. Elég széles lesz a merítés, mert a WTCC-s Yann Ehrlacher mellett meghívták a GP2-ből Nick de Vriest, a dél-afrikai ADAC Formula 4 versenyző Jonathan Aberdeint, a japán F3-ból a spanyol Alex Palout, a Blancpain GT-ből Dries Vanthoort, és végül, de nem utolsósorban a Formula 3-ból Ferdinand Habsburgot.

    A srácok az Audi RS 5 DTM autóját vehetik majd kezelésbe, a referenciaidőt Nico Müller állítja majd fel a túraautózás világába vágyó tiniknek.

  • Bemutatkozott az új Peugeot 308 TCR Paul Ricardon

    Bemutatkozott az új Peugeot 308 TCR Paul Ricardon

    A Peugeot Sport bemutatta a 308 Racing Cup TCR specifikációját Paul Ricard pályáján, Franciaországban. A francia gyártó jó ideje fejleszti már az autót, és több TCR szériában is indulna vele 2018-ban, és elsősorban az 1.6 literes turbómotoron dolgoznak, hogy érdemben is fel tudják venni a versenyt a 2 literesekkel.

    A Peugeot felhasználhatja a Citroen Racing technikai tudását is is, miután bejárásuk van a Motorsport Centre of Excellencebe amiben benne van a DS Performance tuningcég is, így hamar a megfelelő szinten teljesíthet majd a 308 TCR.

    Az autó máris indulhat élesben is, mivel a DG Sport Compétition színeiben a TCR Benelux szezonzárójában Kevin Abbring és Aurélien Comte, hajtja majd a kikönnyített 308-ast.

  • Tarquini Japánban és Makaóban sem tudja helyettesíteni Monteirót!

    Tarquini Japánban és Makaóban sem tudja helyettesíteni Monteirót!

    A Hondánál Tiago Monteiro helyén Kínában Gabriele Tarquini ugrott be, ő azonban nem tud a következő két WTCC-s versenyen részt venni, a Hyundai TCR-es programja miatt, ahol számítanak rá ezen hétvégéken. Tarquini az utolsó pillanatban ugrott be Monteiro helyére a kínai fordulóra, hogy ezzel is segítse a Hondát a konstruktőri bajnoki versenyben, valamint Michelisz Norbertet az egyéniben.

    Monteiro fő ellenfele Thed Björk nem szerzett pontot az első futamon, és a félbeszakadt fő futamon is félpontokat adtak, itt a svéd harmadik lett. A portugál versenyző így még mindig bajnokaspiráns maradhatott, fél ponttal Björk mögött.

    Monteiro ugyan nem kapott engedélyt arra az orvosi csoporttól, hogy Kínában induljon, miután komolyan megsérült egy korábbi teszten. A 41 éves pilóta azonban Motegiben Japánban már ott akar majd lenni. Amennyiben nem indulhat, a Honda kénytelen lesz újabb helyettest találni az autójába. Tarquini ennyit mondott a TouringCarTimesnak:

    „Ütközés van. Nem tudok ott lenni Motegiben, mert az Adria Racewayen leszek, amikor meg Makaóba mennek, akkor én meg Dubajba. Elviekben Quatarban akár be is tudnék ugrani, de jobb lenne, ha Tiago már Motegiben vissza tudna térni.”

    Tarquini tehát a TCR Európa versenyén indul az  Adria Racewayen október 29-én, majd a TCR International szezonzáróján is ott lesz Dubajban, november 18-án, egy Hyundai i30 N TCR-rel.

  • Az nevet, aki utoljára nevet: René Rast a DTM 2017-es bajnoka!

    Az nevet, aki utoljára nevet: René Rast a DTM 2017-es bajnoka!

    A DTM szezonzáró versenyén Tom Blomqvist és René Rast indulhattak az első sorból, míg büntetéseiknek köszönhetően a pontverseny két éllovasa, Mattias Ekström és Jamie Green csak a 14. és 15. helyről vághattak neki a futamnak.

    A DTM-ben újonc Rast a harmadik helyen állt a bajnokságban a start előtt, azonban kijött neki a lépés, noha nem volt egyszerű versenye; a rajtot követően visszaesett az ötödik helyre. Később aztán sorra előzte meg előbb Robert Wickenst, majd Lucas Auert, és máris Blomqvist és Wittmann nyomában volt.

    Az Audisok azonban később álltak ki a boxba, mint a BMW-sek. Ennek, és a többiek csatának eredményeképpen végül Marco Wittmann állt az élre, Rast pedig a második helyen vált, és ebben a sorrendben is intették le őket,

    Bár Green és Ekström is előreléptek az 5., illetve 8. helyre, ez számukra kevésnek bizonyult, és így nevető harmadikként Rastot avatták bajnokká. A német versenyző második helyezésének köszönhetően a bajnoki pontversenyben három ponttal előzte meg Ekströmöt és hattal Greent.

    A bajnokság végeredménye
    1 Rene Rast 179 p
    2 Mattias Ekstrom 176 p
    3 Jamie Green 173 p
    4 Mike Rockenfeller 167 p

    A csapatbajnokságban az Audi Sport Team Rosberg, a gyártók közt pedig az Audi zárt az élen.

  • A víz volt az úr a WTCC kínai hétvégéjén

    A víz volt az úr a WTCC kínai hétvégéjén

    A hosszú nyári szünetet követően Kínába, azon belül is pedig a vadonatúj Niangbo versenypályára látogatott a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnye, ami az őszi monszun miatt kaotikusra sikeredett.

    A hétvége egészében esett az eső, emiatt a pilóták egy percig sem mehettek száraz pályán. A szabadedzések során Huff és a Volvok tűntek erősnek.

    Az időmérő edzés végül a Honda és a Volvo csatáját hozta. A kvalifikáció első felvonásban Bennani kiesése volt a legnagyobb meglepetés. A Zengő Motorsport versenyzői is búcsúzni kényszerültek, Nagy Dani a 15. lett, míg Szabó Zsolt Dávid technikai gondok miatt nem tudott részt venni az időmérőn.

    A második felvonásban a nyitó futam pole-pozícióját Yan Ehrlacher szerezte meg, míg a Q3-ba Thed Björk, Nestor Girolami, Michelisz Norbert, a Monteirot helyettesítő Gabriele Tarquini és Rob Huff jutott be. A pole-t végül a Volvo argentín versenyzője szerezte meg, Norbi és Björk előtt. A MAC3 csapatidőfutamot a Volvo nyerte.

    A nyitó futamon Ehrlacher, Filippi, Catsburg és Guerrieri indult az első két sorból. A verseny a biztonsági autó mögött kezdődött. A mezőny két kört haladt az SC mögött, ezt követően indulhatott az éles verseny. A Lada franciája remekül kapta el a startot, mint ahogy a mögötte lévők is. A bajnoki címért harcoló versenyzők, Björk és Michelisz csatázott egymással, amiből a magyar versenyző jött ki győztesen. Ekkor az időmérőt megnyerő Girolami technikai gondok miatt feladta a versenyt. Tarquini előtt a két brit, Huff és Chilton vívott komoly csatát, aminek a vége az lett, hogy összeütköztek és mindketten kiestek. A baleset miatt újra a pályára hajtott az SC.

    Az újraindítás után a második helyen haladó Guerrieri megelőzte Ehrlachert és átvette a vezetést. Időközben Catsburg is megelőzte Filippit, majd a két Honda is. Egy másik baleset is történt, Bennani ment neki Björknek, így ők is kiálltak a versenyből. A negyedik-ötödik helyen pedig megtörtént a helycsere, Tarquini elengedte Micheliszt. A leintésig nem történt változás, Guerrieri,Ehrlacher és Catsburg állhatott fel a dobogóra. Michelisz Norbi ezzel a negyedik hellyel értékes pontokat hozott Monteirón. Remekül mentek a Zengős Hondák is, hiszen Nagy Dani élete legjobb eredményét elérve a nyolcadik lett, úgy hogy az utolsó körökben még a hatodik-hetedik helyért is csatázhatott. Szabó Zsolt Dávid pedig éppen lemaradt a pontszerzésről.

    1.futam végeredménye

    Poz Pilóta Csapat Autó Kül
    1 Esteban Guerrieri Campos Racing Chevrolet 33m29.509s
    2 Yann Ehrlacher RC Motorsport Lada 2.893s
    3 Nicky Catsburg Polestar Cyan Racing Volvo 11.671s
    4 Michelisz Norbert Honda Racing Team JAS Honda 17.409s
    5 Gabriele Tarquini Honda Racing Team JAS Honda 17.840s
    6 John Filippi Sebastien Loeb Racing Citroen 23.760s
    7 Kevin Gleason RC Motorsport Lada 24.522s
    8 Nagy Dániel Zengő Motorsport Honda 24.946s
    9 Ryo Michigami Honda Racing Team JAS Honda 26.334s
    10 Filipe Souza RC Motorsport Lada 27.243s
    11 Szabó Zsolt Dávid Zengő Motorsport Honda 39.340s
    12 Tom Coronel ROAL Motorsport Chevrolet 2 kör
    13 Thed Bjork Polestar Cyan Racing Volvo 5 kör
    Mehdi Bennani Sebastien Loeb Racing Citroen Kiesett
    Tom Chilton Sebastien Loeb Racing Citroen Kiesett
    Rob Huff Munnich Motorsport Citroen Kiesett
    Nestor Girolami Polestar Cyan Racing Volvo Kiesett

    Kis szünet után pedig kezdetét vette a fő futam. Ekkora azonban már nagyon rosszak voltak a körülmények, az eső intenzitása nőtt és eléggé besötétedett. Rob Huff autóját nem tudták megszerelni, így a brit a negyedik hely helyett a bokszutcából tudott csak elrajtolni. A mezőny ismételten a biztonsági autó mögött kezdett. Azonban a körülmények annyira rosszak voltak, hogy a pilóták visszajelzéseire is hagyatkozva a versenyirányítás három kör után piros zászlóval leintette a futamot és nem is indították újra. Így egy kivételével az időmérő edzés végeredménye lett a futam végeredménye is, igaz a pilóták csak fél pontokat kaptak.

    2. futam végeredménye

    Poz Pilóta Csapat Autó Kül
    1 Nestor Girolami Polestar Cyan Racing Volvo 4m59.154s
    2 Michelisz Norbert Honda Racing Team JAS Honda 0.851s
    3 Thed Bjork Polestar Cyan Racing Volvo 2.537s
    4 Gabriele Tarquini Honda Racing Team JAS Honda 3.347s
    5 Tom Chilton Sebastien Loeb Racing Citroen 4.562s
    6 Esteban Guerrieri Campos Racing Chevrolet 6.691s
    7 Nicky Catsburg Polestar Cyan Racing Volvo 8.113s
    8 John Filippi Sebastien Loeb Racing Citroen 9.722s
    9 Ryo Michigami Honda Racing Team JAS Honda 11.250s
    10 Kevin Gleason RC Motorsport Lada 12.118s
    11 Yann Ehrlacher RC Motorsport Lada 13.656s
    12 Tom Coronel ROAL Motorsport Chevrolet 16.721s
    13 Nagy Dániel Zengő Motorsport Honda 17.666s
    14 Filipe Souza RC Motorsport Lada 18.403s
    15 Szabó Zsolt Dávid Zengő Motorsport Honda 19.793s
    16 Mehdi Bennani Sebastien Loeb Racing Citroen 43.848s
    17 Rob Huff Munnich Motorsport Citroen 1 kör

    A fél pontoknak köszönhetően hihetetlen szorossá vált a WTCC pontversenye. Három pilóta két ponton belül van egymáshoz képest, úgy hogy még három hétvége (hat futam) van hátra.

    A világbajnokság állása

    Poz Pilóta Csapat Autó Pont
    1 Thed Björk Polestar Cyan Racing Volvo 200.5
    2 Tiago Monteiro Honda Racing Team JAS Honda 200
    3 Michelisz Norbert Honda Racing Team JAS Honda 198.5
    4 Nicky Catsburg Polestar Cyan Racing Volvo 177.5
    5 Mehdi Bennani Sebastien Loeb Racing Citroen 164
    6 Tom Chilton Sebastien Loeb Racing Citroen 153
    7 Esteban Guerrieri Campos Racing Chevrolet 143
    8 Rob Huff Munnich Motorsport Citroen 137
    9 Nestor Girolami Polestar Cyan Racing Volvo 88
    10 Yann Ehrlacher RC Motorsport Lada 63
    11 Tom Coronel ROAL Motorsport Chevrolet 34
    12 John Filippi Sebastien Loeb Racing Citroen 25
    13 Gabriele Tarquini Honda Racing Team JAS Honda 19
    14 Kevin Gleason RC Motorsport Lada 8.5
    15 Nagy Dániel Zengő Motorsport Honda 5
    16 Ryo Michigami Honda Racing Team JAS Honda 5
    17 Aurélien Panis Zengő Motorsport Honda 2
    18 Filipe Souza RC Motorsport Lada 1
    19 Szabó Zsolt Dávid Zengő Motorsport Honda 0
    20 Manuel Fernandes RC Motorsport Lada 0

     

  • WEC: Toyota nyerte a négy és fél órás, 6 órás versenyt

    WEC: Toyota nyerte a négy és fél órás, 6 órás versenyt

    A Sebastien Buemi – Kazuki Nakajima – Anthony Davidson nyerték a WEC rövidre sikerült 6 órás versenyét Fujiban, annak ellenére, hogy Davidson nem is vezetett ma.

    A versenyt esős, ködös körülmények uralták, több balesettel, és versenymegszakítással. 4 és fél órának kellett eltelnie a versenyből ahhoz, hogy teljesítsék a 75 %-ot és egész pontokat oszthassanak. Másfél órával a vége előtt piros zászlóval meg is állították a versenyt a rossz látási viszonyok miatt.

    Előbb azt tervezték, hogy 10 percre még elengedik a mezőnyt az idő lejárta előtt, azonban újra erősödni kezdett a köd, így nem engedték tovább versenyezni a résztvevőket.

    A befejezetlen versenyt tehát a #8-as Toyota nyerte, a Conway-Kobayashi-Lopez vezette #7-es Toyota előtt.
    Mögöttük a Jani-Lotterer-Tandy-féle #1 Porsche végzett, őket pedig a bajnokság éllovasa, a #2-es, Bernhard-Bamber-Hartley Porsche követte

    Hartley-éknak Buemiék előtt kellett volna végezniük ahhoz, hogy már ma egyéni bajnoki címet ünnepelhessenek, erre azzonban még várniuk kell. Azonban így is, továbbra is ők vezetik a bajnokságot.

    LMP2-ben a Canal-Prost-Senna-féle Valliante Rebellion nyert, GTE Pro-ban Calado és Pier Gudi AF Corse Ferrarival, LMP Am-ben pedig a Flohr-Castellacci-Molina trió diadalmaskodott az egyik Spirit of Race Ferrarival.

    A WEC következő versenyhétvégéjére november 3-5-én kerül majd sor Sanghajban.