Kategória: Touring Car

  • A Toyota nyert Kínában, a Porsche a bajnok!

    A Toyota nyert Kínában, a Porsche a bajnok!

    Bár egy versenyhétvége még a WEC-ben is hátra van, ma mégis bajnokot avattak Sanghajban. A #2-es Porsche szerezte meg a bajnoki címet Earl Bamber, Timo Bernhard és Brendon Hartley-val a volán mögött.Bár egy versenyhétvége még a WEC-ben is hátra van, ma mégis bajnokot avattak Sanghajban. A #2-es Porsche szerezte meg a bajnoki címet Earl Bamber, Timo Bernhard és Brendon Hartley-val a volán mögött.

    A 6 órás versenyen a Sebastiem Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima trió által vezetett Toyota ért elsőként célba, míga  dobogó második és harmadik fokára a két Porsche versenyzői, Earl Bamber, Timo Bernhard és Brendon Hartley, valamint Neel Jani, André Lotterer és Nick Tandy.A másik Toyota (Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez) végül csak negyedik lett, miután Lopez ütközött, és javítani kellett az autót.

    LMP2-ben az egyik Vaillante Rebellion végzett az élen, Julien Canal, Nico Prost, és Bruno Senna vezetésével, akik így át is vették a vezetést kategóriájukban, a pontversenyben.

    A GT Pro kategóriában a Ford Chip Ganassi Team UK diadalmaskodott, Andy Priaulx-lal és Harry Tincknellel, míg a GTE Am győztese Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, és Mathias Lauda lett az Aston Martin Racing színeiben.

    A szezon utolsó fordulójára Bahreinben kerül sor, november 16-án.

  • Láttátok már a WEC riporterhölgyét lassítva futni a paddockban?

    Láttátok már a WEC riporterhölgyét lassítva futni a paddockban?

    A WEC mezőnye épp Sanghajban versenyez, már az utolsó órában vannak a versenyzők. Még mielőtt leintenék őket, megmutatjuk nektek a videót, melyet maga a széria tett közzé Instagramon, melyen a WEC riportere, Louise Beckett overallban, leengedett hajjal, lassítva fut a paddockban, természetesen a Baywatch zenéjére! 😀

    https://www.instagram.com/p/BbEYyaQHrW8/?taken-by=fiawec_official

     

  • A Porsche szerződésben marad LMP1-es versenyzőivel

    A Porsche szerződésben marad LMP1-es versenyzőivel

    Nincs rá garancia, hogy miután a Porsche jövőre kiszáll az LMP1-ből, versenyzőinek lesz helye a Formula E 2019/20-as szezonjában.

    Andreas Seidl, a Porsche LMP1-es csapatfőnöke azt állítja, hogy mind a hat versenyzőjükkel megmarad a szerződésük, és más szériákban versenyeztetik majd őket. Hangsúlyozta azonban, hogy ez még nem garancia arra, hogy a hat versenyzőből kettő az FE-ben landol majd, noha elsősorban valóban a saját házuk táján néznek körül.

    Seidl utalt rá, hogy Andre Lotterer és Neel Jani talán rajthoz állnak majd az FE 2017/18-as szezonjában a Techeetah és a Dragon Racing csapatoknál, de ez nem egyenlő azzal, hogy a 2019/20-as szezonra ők előrébb valók lennének, mint a többi Porsche versenyző.

    Timo Bernhard, már az előtt is a Porsche versenyzője voltak, hogy a márka beszállt volna az LMP1-be. Nick Tandy és Earl Bamber a Porsche GT-ből érkezett LMP1-be 2015-ben.

    Brendon Hartley már tovább is lépett, ő Forma-1-ben debütálhatott, és meg van rá az esélye, hogy 2018-ban teljes szezont is teljesíthessen a királykategóriában.

    A Porsche jelen volt a Formula E szezon előtti tesztjén Valenciában, pár mérnökét beintegrálva a Dragon csapathoz.

    „Voltak embereink a boxban (a Dragonnál), és más csapatokat is szemügyre veszünk.” – mondta Seidl. „Valenciát egy lehetőségnek tekintettük arra, hogy első alkalommal belepillantsunk, milyen is az FE, szóval ha ez a szezon véget ér, megalkothatunk egy új struktúrát.”

    Arra a kérdésre, becsatlakozta-e a Porsche egy olyan meglévő FE csapathoz, mely nincs határozottan elköteleződve egy gyártó irányába, Seidl így felelt: „Előfordulhat, de jelenleg még minden (kérdés) nyitott.”

  • Jön a Manor a Ginettával az LMP1-be

    Jön a Manor a Ginettával az LMP1-be

    Kezd alakulni a WEC 2018-19-ben résztvevők szuperszezonja az LMP1-es kategóriában is. A Dragonspeed is a napokban jelentette be, hogy csatlakozik az elit kategóriába, most a Manor is kifejezte azon szándékát, hogy szintet lépne. A britek szövetkeznek a kínai TRS Racinggel, és a következő két évben egy Ginetta alapú autóval vesznek részt a versengésben. John Booth csapatfőnök érthetően lelkes:
    „Nagyon örülünk, hogy felléphetünk az LMP1-es kategóriába az endurance-világbajnokságban. Sokat tanultunk az elmúlt két évben a szériáról, és biztosak vagyunk abban, hogy most jött el az időpontja annak, hogy beszálljunk a legmagasabb kategóriába. Ismerjük a Ginetta embereit évek óta, és hiszünk abban, hogy az együttműködésünkkel egy versenyképes LMP1-es csomag jön majd létre.”

    Az, hogy milyen motor kerül majd a Manor autójába, még nem eldöntött, de a Ginetta egyébként a Mecachromemal dolgozik együtt. Graeme Lowdon, a csapat sportigazgatója ennyit tett hozzá:
    „Az LMP1-es osztály egy jó kihívás lesz nekünk. Azokra a tapasztalatokra építhetünk, amiket az elmúlt években gyűjtöttünk, elsősorban a Forma-1-ből. Az, hogy a designban, kutatásban, tesztekben és fejlesztésekben is részt veszünk, elengedhetetlen egy sikeres LMP1-es csapat életében. Minden résztvevőnek a projektben ez egy hatalmas lehetőség lesz.”

    A Manor feltehetően csak egy LMP1-es autót tud majd harcba küldeni. Így biztos, hogy nem ők a Ginetta azon partnere, akik kapásból három autót rendeltek, két versenyre kész modellt, és egy tartalékautót. Az, hogy ki lehet ezen megrendelőjük, továbbra is titok.

    A jelenlegi állás szerint ha a Toyota továbbra is két autóval indul, akkor 2018/19-ben minimum hét LMP1-es autó lehet majd a rajtrácson. A Toyoták mellett olyan privát csapatok jelentkeztek, mint a ByKolles, a Dragonspeed, a Manor és az SMP.

  • Michelisz Norbert nyerte a félbeszakított főfutamot Japánban

    Michelisz Norbert nyerte a félbeszakított főfutamot Japánban

    Michelisz Norbert, a Honda gyári csapatának versenyzője nyerte a heves esőzés miatt félbeszakított főfutamot a túraautó-világbajnokság Japán Nagydíján vasárnap.

    Michelisz honlapjának tudósítása szerint, mivel a mezőny teljesítette a táv háromnegyedét, a versenyzők megkapták a teljes pontokat, és a végeredmény hivatalosnak tekinthető.

    A magyar pilóta a fordított rajtrácsos első futamot nyolcadikként kezdte, és annak ellenére, hogy egyszer kilökték a pályáról, hetedikként zárta.

    A főfutamot a viharos időjárás miatt nem lehetett befejezni, amit a Japán térségében tomboló tájfun okozott. Michelisz az első helyről rajtolt, és pozícióját végig sikerült megőriznie, ezzel életben tartotta világbajnoki esélyeit. Hátránya 16,5 pontra csökkent az éllovas Thed Björkkel szemben.

    „Összességében elégedett vagyok, sok pontot sikerült gyűjtenem. Versenyzőként mindig szeretném látni a kockás zászlót, szerintem folytatódhatott volna a futam, nem voltak annyira rosszak a körülmények” – nyilatkozta a magyar pilóta.

    Az idényből még két verseny van hátra, a következőt három hét múlva rendezik Makaóban.

     

  • Törölték a Honda kínai eredményeit, a befecskendező nem felelt meg

    Törölték a Honda kínai eredményeit, a befecskendező nem felelt meg

    A JAS Honda Racing csapatát kizárták a WTCC ezelőtti fordulójából utólag, miután egy technikai inspekciót követően kiderült, hogy az általuk használt üzemanyag-befecskendező rendszer nem felel meg a szabályzásnak.

    Az elmúlt két évben ez már a második alkalom, hogy a japán gyártót kizárták utólag, tavaly Marrákesben a fenéklemezzel volt szabálytalan. A Honda Civicek befecskendezőit megjelölték további vizsgálatra még pénteken a technikai átvételen Kínában, ezért az ottani versenyeredmények csak ideiglenesek voltak.

    A héten volt Genfben ülés a hétvégi Japán verseny előtt, és a FIA technikai delegátusa megállapította, hogy a gyári Honda csapat három autóját kizárják a kínai eredményekből, mert nem feleltek meg a homologizációs eljárásnak.
    Ez áll a versenybíróság közleményében:
    „A kínai futamon a technikai delegátus a #34-es autó (Michigami) üzemanyag-befecskendezőjét megjelölte. A versenyben induló tudomásul vette, hogy a jelölt alkatrészt használja versenyben is a kínai futamokon, és a 2-es és 5-ös autóban is ugyanilyen alkatrészeket használtak. A FIA technikai delegátusa a vizsgálatuk után megállapította, hogy azok a befecskendezők, amit a három autóban használtak, nem felelnek meg a szabályzás 263.003, 263.004 és 263.324 cikkelyeinek. A meghallgatáson a versenycsapat elismerte, hogy az üzemanyag-befecskendezők nem felelnek meg a szabályzásnak. Ennek eredményeként a #2-es (Tarquini), #5-ös (Michelisz) és #34-es autókat kizárják az időmérő edzés, a MAC3, a nyitó- és főfutam eredményeiből.”

    Ennek a döntésnek köszönhetően komolyan változik a bajnokság eredmény is, még akkor is, ha csak fél pontokat is adtak a megszakított kínai főfutam miatt. Így most már a Polestar Cyan Racing versenyzője Thed Björk 3.5 ponttal vezeti a bajnokságot a még mindig lábadozó Monteiro előtt. Leginkább Michelisz Norbit érinti a döntés, ő a negyedik helyre esett vissza, 32.5 ponttal a Volvós Björk mögé, és még a svéd márka másik versenyzője, Nicky Catsburg is feljött elé a pontokban.

    A Honda eddigi elsősége is a gyártók bajnokságában a múlté. Most már a Polestar vezet 11 ponttal három versenyhétvégével a szezonzáró előtt. A Honda jelezte, hogy elfogadja a döntést, és hogy rosszul érinti a FIA homologizációs kivizsgálásának az eredménye.
    „Elfogadjuk ezt a szerencsétlen döntését a versenybíráknak, de kifejeznénk, hogy mindig is jóindulatúan jártunk el. Sajnos ahogy mi illetve a FIA értelmezi a homologizációs eljárást, eltér egymástól. Nagyon csalódottak vagyunk a döntés miatt, a versenyzők és a gyártók bajnoksága is így már nagyon nehéz lesz nekünk. Ugyanakkor tovább nyomjuk keményen, mert a hátralévő három versenyhétvégén el tudjuk érni a célunkat, a világbajnoki címet. Bocsánatot szeretnénk kérni a rajongóinktól, és mindenkitől aki idén a WTCC-s sikerünkért dolgozik.” – mondta Ryuichi Furukawa a Honda motorfejlesztő részlegének a vezetője.

  • Alonso nem tagadja, Daytona jó edzés lehet Le Mansra

    Alonso nem tagadja, Daytona jó edzés lehet Le Mansra

    Fernando Alonso nem tagadja, hogy januári kitérője akár 2018-as LeMans indulásának „edzése” is lehet.

    A spanyol egy LMP2-es prototípust fog vezetni Daytonában, a 24 órás futam alatt pedig Phil Hanson és Lando Norris mellett köröz majd a Zak Brown csapata által felkészített autóval.

    „Igen, ez egy remek lehetőség arra, hogy kipróbáljam magam egy ilyen autóban. Meglátom, milyen vezetni egy prototípust, és saját magam is tesztelhetem, ahogy Indianapolisban is tettem.” – idézte Alonsot a Marca napilap.

    „De ahogy már Austinban is mondtam, minden egyes hétvégén versenyezni akarok, amikor csak lehetőségem van rá.”

    Alonsonak egyébként Sebastian Vettel kívánt sok szerencsét a januári versenyre, viszont bevallotta, nem sokat tud a daytonai 24 órásról.

    „Nem igazán tudom, mikkel versenyeznek ott. Leginkább GT3-as autókkal, nem?”

  • Lando Norris Fernando Alonso csapattársa lesz

    Lando Norris Fernando Alonso csapattársa lesz

    Hivatalossá vált, hogy Fernando Alonso valóban rajthoz áll majd januárban a Daytona 24 órás versenyen.

    Méghozzá a  McLaren igazgatójának, Zak Brownnak csapatával, a United Autosports-szal áll majd rajthoz a spanyol versenyző. Egyik csapattársa a csapat állandó tagja, Phil Hanson lesz, míg a másik a McLaren 17 éves felfedezettje, az idei F3-as bajnok, Lando Norris lesz.

    A United Autosports második autóját többek között Paul di Resta vezeti majd.

    Alonso korábban már beszámolt róla, hogy Daytonát egyfajta felkészülésnek tekinti Le Mansra. Erre jobban szeretne felkészülni, mint idén az Indy 500-ra. Nem titkolt célja, hogy triple crown-t szerezzen, azaz magáénak tudjon karrierje során egy Monacói Nagydíjas, egy Indy 500 és egy Le Mans győzelmet. Monacót már kipipálhatja.

    „Micsoda izgalmas, érdekes projekt.” – mondta Fernando Alonso. „Megtanulni egy teljesen új kategóriát, megszokni egy másmilyen autót, és egy másmilyen vezetési stílust, és mindent ami ezzel jár. Ez egy új kihívás számomra és alig várom, hogy újra tesztelhessem magam, mint versenyző.”

    „A Daytona 24 órás verseny a legikonikusabb endurance verseny az Egyesült Államokban, és világszinten is az egyik legjelentősebb. Mindenki ismeri. Ez a verseny nem eleme a Triple Crownnak, de ahogy mindig is mondtam, az a célom, hogy versenyképes legyek és ez a tapasztalat segíteni fog nekem abban, hogy minden esetleges későbbi endurance versenyemre felkészüljek.”

    „Köszönöm a United Autosportsnak, hogy felajánlotta nekem ezt a lehetőséget és köszönöm a McLarennek, hogy támogat engem ebben az új, izgalmas kalandban.”

    „Nagyon örülök, hogy sikerült leszerződtetnünk Fernandót Daytonára.” – mondta Zak Brown, a McLaren elnöke, valamint a United Autosport tulajdonosa. „Bár nem vezetett még LMP2-es autót korábban, én biztos vagyok benne, hogy gyorsan belejön majd. Ő az egyik legjobb versenyző, szóval nagyszerű, hogy a csapatban tudhatjuk, nem csak a sebessége, de a tapasztalatai és a felbecsülhetetlen tudásáért is, mit átad majd Philnek és Landonak.”

  • Fittipaldi vezetheti az LMP1 Porschét, ha megnyeri a FV8 3.5 bajnokságát

    Fittipaldi vezetheti az LMP1 Porschét, ha megnyeri a FV8 3.5 bajnokságát

    A WEC szervezői megerősítették, hogy a formaautós betétfutamuk bajnoka vezetheti majd a Porsche 919 Hybridet, Bahreinben, a fiatal pilóták hivatalos tesztjén. Erre a legnagyobb esélye jelenleg Charuz által felkészített Lotus csapatnál versenyző 21 éves Pietro Fittipaldinak van, aki 10 ponttal vezeti a bajnokságot, és a hátralévő 2 versenyen még 50 szerezhető.

    A Formula V8 3.5 top 3 pilótája tesztelhet majd egyébként, csak más-más technikát, a szezonfinálé után. A bajnokság második helyezett versenyzője a bajnok LMP2-es csapattal mehet majd, míg a harmadik legjobb formaautós megkapja 1 napra a GTE Pro kategória nyertes csapat konstrukcióját.

    Jelenleg a Formula V8 3.5 bajnokság első hat helyezettjének van matematikai esélye arra, hogy akár megszerezze a bajnoki címet, és így a jogot akár az LMP1-es autó tesztelésére.​

  • Nico Rosberg nem szeretne DTM-es csapatfőnök lenni

    Nico Rosberg nem szeretne DTM-es csapatfőnök lenni

    A Nico Rosberg édesapja, Keke által alapított DTM-es csapat, a Team Rosberg lett az idei bajnok a szériában. Nico azonban nem gondolkodik azon, hogy szerepet vállaljon a csapatnál.

    „Nem, nem vagyok érintett a DTM-es csapatban.” – mondta a 32 éves, visszavonult, regnáló F1-es bajnok.

    Azonban nagyra értékeli a csapat idei sikerét, és tetszett neki a szezonzáró, amin maga is jelen volt.

    „Nagyszerű volt. Nagyon sok embert láttam, akinek az én karrieremben is komoly szerepe volt, mikor a Team Rosbergnél versenyeztem F3-ban és Formula BMW-ben. Remek idők voltak, sok emlékkel.”

    Rosberg a Speed Weeknek azt is elmondta, hogy nem szeretne jelenleg vezetői szerepet, annak ellenére sem, hogy szóba hozták a Formula E-be tartó Mercedesszel.

    „Ez nem téma jelenleg.” – mondta a német. „De persze minden motorsportos lehetőséget átgondolok. Ez a szenvedélyem, különösen a Forma-1. Ezért is kommentáltam Japánban, és Robert Kubica menedzsmentjével dolgozni is remek kihívás. Minden tőlem telhető módon támogatom a visszatérését.”