Kategória: Touring Car

  • Élesben is bemutatkozik a tizennyolcadik BMW Art Car

    Élesben is bemutatkozik a tizennyolcadik BMW Art Car

    Cao Fei guruló műalkotása november 17-19. között, az FIA GT Világkupa makaói záró fordulóján ünnepli versenypályás premierjét. A különleges autót Augusto Farfus, a BMW Motorsport egyik legtapasztaltabb pilótája vezeti majd.

    A 2017. november 17-19. közötti hétvégén véget ér az FIA GT Világkupa idei versenyszezonja, a háromnapos finálénak a 64. Makaói Nagydíj lélegzetelállító aszfaltcsíkja, a 6 120 méter hosszú Guia Circuit ad otthont. Az 1954-ben debütált, tizenkilenc kanyarból álló vonalvezetést a földkerekség egyik leghosszabb belvárosi pályájaként tartják számon, amelyet helyenként mindössze hét méter széles aszfalt borít. Rendhagyó helyszín egy rendkívüli premiernek, a BMW Motorsport ugyanis itt gurítja először rajtrácsra a legendás BMW Art Cars kollekció legújabb tagját, a Cao Fei kézjegyét viselő tizennyolcadik guruló műalkotást.

    „A Guia Circuit egy fantasztikus versenypálya, ahol a BMW már számos győzelmet ünnepelt. Idén is erős csapattal érkezünk Makaóba, a hétvége legnagyobb különlegessége azonban minden kétséget kizáróan a BMW M6 GT3 Art Car versenypályás világpremierje lesz” – mondta Jens Marquardt. „A legendás BMW Art Cars kollekció idén minden korábbinál intenzívebb arcát mutatta, hiszen év elején a John Baldessari kézjegyét viselő versenyautót gurítottuk pályára Daytonában, most pedig Cao Fei négykerekű munkáján a sor. Makaó a lehető legtökéletesebb helyszín erre és az FIA GT Világkupa idei lezárására, és mint ilyen, természetesen kiváló eredményben reménykedünk” – zárta gondolatait a BMW Motorsport igazgatója.

    BMA Art CarA tizennyolcadik BMW Art Car modell

    Cao Fei guruló műalkotásához a Kínában végbemenő rendkívül gyors társadalmi változások adták a kezdő ihletet. Három éven át tartó kutatómunkája során a mindössze harminckilenc esztendős multimédia-művész Kína több ezer éves történetébe ásta bele magát, hogy a mélyen gyökerező hagyományok és az ősi spirituális bölcsesség forrásához jusson. A tizennyolcadik BMW Art Car modell elkészítéséhez ezután egy párhuzamos univerzum létrehozásával látott hozzá, installációja így három alkotóelemből tevődik össze: egy spirituális időutazásra invitáló videóból, egy színes fényjátékot ígérő, külön okosalkalmazáson keresztül elérhető kiterjesztett valóságból (az App Store-ból a „BMW Art Car #18” kulcsszóval tölthető le) és a szénszál-fekete BMW M6 GT3 versenyautóból.

    A látványos videó és a kiterjesztett valóság a BMW M6 GT3 modell műszaki alapjaira épülő digitális installáció szerves része: a videóban látható spirituális mozdulatok a versenyautó körüli intenzív fényjátékban teljesednek ki – és a néző a kiterjesztett valóság részesévé válik. Az ősi kínai szokásokból táplálkozó, élénk színekre építő koncepció az Ázsiában igen gyakorinak számító spirituális ceremóniák évezredes tradícióját élteti: a távol-keleti országban nagy hagyománya van az új tárgyak, így például a gépkocsik megáldásának, hogy ezzel is óvják az útra indulókat. A versenyautó körüli fényjáték eközben a szabad szemmel láthatatlan és e híján elképzelhetetlen valóságot is a rajongó elé tárja.

    „Egy autóversenyző számára ez abszolút egyedi élmény”

    „Nagyon izgatott vagyok a hétvégi verseny miatt! Egészen új élmény lesz számomra, hogy a saját alkotásomat láthatom majd versenyezni, ráadásul lélegzetelállító tempóban. Győzzön a legjobb autó és a legügyesebb pilóta! Makaó egy utánozhatatlan atmoszférájú város, ahol minden verseny felejthetetlen. Hétvégén a családommal együtt látogatunk ki a versenypályára, ahol a BMW csapatával együtt szorítunk majd Augusto Farfusnak” – nyilatkozta Cao Fei.

    A bajor prémiumgyártó 2017. május 31-én, a pekingi Minsheng Művészeti Múzeumban leplezte le a BMW Art Cars kollekció tizennyolcadik guruló műalkotását, amellyel a november 17-19-i hétvégén a BMW Motorsport pilótája, Augusto Farfus versenyez majd Makaóban. „Óriási megtiszteltetés számomra, hogy a Cao Fei által megálmodott tizennyolcadik BMW Art Car modellel én állhatok rajtrácshoz. Egy autóversenyző számára ez abszolút egyedi élmény” – fogalmazott a brazil versenyző.

    A BMW M6 GT3 versenyautó műszaki adatai

    2016 óta a BMW M6 GT3 áll a BMW Motorsport privát színekben versenyző ügyfelei által elérhető versenyautó-paletta csúcsán. Motorházteteje alatt a BMW M TwinPower Turbo technológiával felvértezett, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as erőforrás dolgozik, amelynek 585 lóerő maximális teljesítménye kevesebb, mint 1 300 kilogrammot mozgat. A motorsport-specifikus hajtásláncban hatsebességes szekvenciális váltó és nagyteljesítményű vezérlőelektronika kapott helyet, a BMW M6 GT3 így már egyből bemutatkozó futamán, a belgiumi Spa-Francorchamps tavalyi 24-órás megmérettetésén győzelmet ünnepelt.

    Méretek:

    Hosszúság: 4 944 milliméter

    Szélesség: 2 046 milliméter

    Tengelytávolság: 2 901 milliméter

    Saját tömeg: kevesebb, mint 1 300 kilogramm (pilóta nélkül, az aktuális versenyszabályzat szerint)

     

    Erőforrás:

    Típus: az S63 kódjelű, sorozatgyártásban kínált erőforrás műszaki alapjaira épített versenymotor motorsport-specifikus módosításokkal és BMW M TwinPower Turbo technológiával

    Hengerűrtartalom: 4 395 ccm

    Hengerelrendezés: V8

    Maximális teljesítmény: 585 lóerő (az aktuális versenyosztály szerint)

    Kenés: a BMW Motorsport által kifejlesztett speciális szárazkarteres olajozás

    Végsebesség: körülbelül 280 km/óra

    BMW Art Car

    A BMW Art Cars kollekcióról

    Az 1975 óta eltelt negyvenkét évben tizenkilenc nemzetközileg elismert művész álmodta újra a BMW valamelyik modelljét. Ezen páratlan járművek családja a legendás BMW Art Cars kollekció. Az első BMW Art Car ötlete a művészetek iránt rajongó francia autóversenyző, Hervé Poulain fejéből pattant ki, aki felkérte művész barátját, Alexander Caldert, hogy formálja saját ízlésére versenyautóját. 1975-ben Jochen Neerpasch-csal, a BMW Motorsport akkori igazgatójával együttműködve született meg a BMW 3.0 CSL alapjaira megálmodott első BMW Art Car, amely a 24-órás Le Mans-i futamon egy csapásra a közönség kedvencévé vált: megszületett a BMW Art Cars kollekció. A különleges gyűjtemény darabjai nem csupán otthonukban, a müncheni BMW Múzeumban tekinthetők meg, de a világ számos híres tárlatán és múzeumában is feltűnnek, Ázsiától kezdve, Európán át, egészen Észak-Amerikáig.

    2015 novemberében a BMW Group a New York-i Solomon R. Guggenheim Múzeumban kért fel két újabb művészt a következő BMW Art Car modellek megalkotására. A tengerentúli legenda, John Baldessari mellett Kína egyik legjelentősebb kortárs alkotója, a multimédia-művész Cao Fei is lehetőséget kapott. Munkájukkal az alkotók az alábbi világhírű művészekhez csatlakoztak: Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Ernst Fuchs, Robert Rauschenberg, M. J. Nelson, Ken Done, Matazo Kayama, César Manrique, A. R. Penck, Esther Mahlangu, Sandro Chia, David Hockney, Jenny Holzer, Olafur Elíasson és Jeff Koons.

  • Michelisz Norbi még sosem volt ilyen közel a bajnoki címhez

    Michelisz Norbi még sosem volt ilyen közel a bajnoki címhez

    Mindössze két versenyhétvége van már csak hátra a WTCC 2017-es szezonjából, Michelisz Norbi pedig sosem volt még ilyen közel ahhoz, hogy esetleg világbajnokká váljon.

    Norbi eddigi legjobb év végi eredményeit 2014-ben és 2016-ban érte el: előbb a Zengő Motorsport, majd a Honda Racing Team JAS színeiben lett 4. az év végi összesítésben.

    2017-ben, jelenleg Norbi második a bajnokságban, 16,5 ponttal elmaradva az éllovas Thed Björk mögött. Sokáig Tiago Monteiro állt a tabella élén, balesete miatt azonban már két versenyhétvégét kihagyott, és még Makaót is biztosan kihagyja majd. Ennek következtében ő már a negyedik helyre csúszott vissza.

    Két versenyhétvége, azaz összesen négy futam és két időmérő van még hátra a szezonból, azaz ha valakinek minden összejön a hátralévő időben, maximálisan 120 pont (időmérőn max. 5, előfutamon max. 25, főfutamon max. 30 pont) szerezhető. Így aztán matematikailag még elég sokan esélyesek lehetnek a bajnoki címre: Björk, Michelisz, Nicky Catsburg, Tiago Monteiro, Tom Chilton, Mehdi Bennani, Esteban Guerrieri, Rob Huff, és Néstor Girolami. Valójában azonban mindenki arra számít, hogy Björk és Michelisz között dől majd el a cím sorsa.

    Ami bizonyos a számok alapján, hogy Makaóban Norbi még biztosan nem tud bajnokká válni. Björk akár bajnok is lehet Makaóban, de ehhez az kell, hogy minden az ő kezére játsszon. Arra azonban mindenképp megvan Norbi lehetősége, hogy fenntartsa saját esélyét a bajnoki címre az utolsó versenyhétvégéig. Ehhez pedig az szükséges, hogy Makaóból úgy távozzanak, hogy Norbi lemaradása Björkhöz képest semmiképp ne legyen több 60 pontnál…

    Az utolsó előtti, makaói fordulóra ezen a hétvégén, november 18-19-én kerül majd sor.

  • Kevésbé futurisztikus LMP1-es versenygépek készülhetnek a jövőben

    Kevésbé futurisztikus LMP1-es versenygépek készülhetnek a jövőben

    Egy újonnan megfogalmazott ötlet szerint az Endurance világbajnokság gyári LMP1 kategóriájának következő generációja a gyártók nagy teljesítményű közúti autóinak képmása szerint lenne kialakítva.

    A javaslat az FIA és az Automobile Club de l’Ouest (ACO) által létrehozott kerekasztal-megbeszéléseken merült fel, hogy olyan új szabályozást dolgozzanak ki, melyek a sorozat 2020/21 idényének kezdetén lépnének hatályba. Mindez hozzájárulhat a P1 divízióban lehetőséget látó gyártók érdeklődésének újbóli fellendítéséhez.

    Az ACO sportigazgatója, Vincent Beaumesnil megerősítette, hogy az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején a GTP prototípusokhoz hasonló megoldások létrehozása „az egyik lehetőség” volt. De hozzátette, hogy akkor nem volt megfelelő az idő annak kidolgozására.

    „Most a közepén tartunk a megvalósításnak, úgyhogy inkább kicsivel több időt fordítunk rá, mielőtt a nyilvánosság elé tárjuk” – mondta az Autosportnak.

    A Toyota Motorsport GmbH műszaki igazgatója, Pascal Vasselon kifejtette, hogy a javaslat „annak biztosítása, hogy a karosszéria jobban illeszkedjen a gyártó termékeihez”.
    „Pillanatnyilag, az LMP1 egyfajta általános prototípus, és mindenkinek magának kell a saját elvárásainak megfelelően kialakítania. ” – mondta. „Abban nyilvánul meg az ötlet, hogy olyan karosszériához közelítsen, ami egyértelműen közelebb áll az igazi autókhoz – így felkelthetné azon gyártók figyelmét, akiket jelenleg nem érdekel az általános LMP.”

    Vasselon szerint a stílus sokkal több lehetőséget adhatna, úgy mint az IMSA Daytona Prototype nemzetközi osztályában Észak-Amerikában. A DPi szabályok lehetővé teszik az elülső és a hátsó karosszéria átalakítását, valamint az LMP2 alapjármű karosszériáját, annak érdekében, hogy a gyártó bemutassa saját stílusjegyeit.

    Az ötlet egy kulcsfontosságú elemet kölcsönözne a legfrissebb GTE előírásoknak, melyeket a 2016-os WEC szezon előtt vezettek be. A versenytárs gyártók olyan aerodinamikai teljesítmény szempontokat kapnának, amely alapján autóiknak egyenlő versenyfeltételeket lehetne biztosítani. Amit nem javasolnak, hogy a P1 osztály a „hypercar-ok” felé, mint például az Aston Martin Valkyrie vagy a LaFerrari megjelenése felé mozduljon el.

    Úgy tűnik, egyetértés van abban, hogy a homologizált közúti autók versenyzése nem segítené a költségcsökkentést, ami a szabályalkotási folyamat egyik fő célkitűzése. Az új szabályok továbbra is lehetővé teszik a gyártók számára, hogy bemutassák energiafelhasználási technológiájukat. Vasselon ragaszkodott ahhoz, hogy továbbra is megmaradjon a vágy „a technológia kihívásainak megtartására”.

    A szabályalkotók megpróbálják meghatározni a 2020/21 LMP1 szabályzat kereteit, hogy annak előterjesztése az FIA Motor Sport Világtanács december elején megrendezésre kerülő következő ülésén helyet kapjon.

    De Beaumesnil ugyanakkor kijelentette, hogy „sokkal fontosabb a helyes döntések meghozatala”, mint a határidő elérése.

     

  • Morbidelli, Vernay és Tarquini kap plusz súlyt

    Morbidelli, Vernay és Tarquini kap plusz súlyt

    A mezőnyből senkinek sem kell majd hordoznia a maximális 30 kilós súlyt a TCR szezonzáróján, ami most hétvégén kerül megrendezésre Dubajban. Az előző versenyhétvégén Kínában Rob Huff szerezte a legtöbb pontot, azonban ő nem indul majd az Emirátusokban.

    A múlt futamhétvégén második legtöbb pontot szerző Gianni Morbidelli 20 kiló extra súlyt kap a WestCoast Racing által felkészített Volkswagen Golf GTI-jébe, a további 10 kiló pluszt viszont a bajnokságot jelenleg is vezető Jean-Karl Vernay kapja meg.

    Annak ellenére, hogy az új Hyundai i30 N-ek nem szerezhettek pontokat, mert még nem homológ autók, Gabriele Tarquini is kap 10 kilónyi extra ballasztot. Ezt annak köszönheti, hogy ő lenne Kínában a harmadik legtöbb pontot szerző versenyző, abban az esetben, ha az ő eredménye is beleszámított volna a versengésbe.

  • Nő az esélye egy közös DTM/Super GT nemzetközi bajnokságnak

    Nő az esélye egy közös DTM/Super GT nemzetközi bajnokságnak

    A DTM és a Super GT bajnokság főnökei is a Motegiben tartott szombati bemutató után úgy látják, hogy nagyot léptek előre azért, hogy létrehozzanak egy közös interszériát. Ilyen jellegű terveket már 2 éve is bejelentettek, akkor úgy indult a dolog, hogy pár versenyen a DTM autói is indultak volna Super GT-sek versenyein, aztán ebből született meg 2017 év elejére a kombinált „Class 1” néven ismert szabályrendszer.

    Az újabb löketet a két bajnokság egyesítéséhez a Mercedes DTM-ből történő kiválása okozta, ezután a megrekedt tárgyalásokat újult erővel folytatták a Super GT-sekkel. A német széria szezonzáróján Hockenheimben múlt hónapban demóztak a Lexussal illetve a Nissan GT500-assal, ez volt az első lépés ahhoz, hogy megerősítsék a közeledési szándékaikat.

    Szombaton három DTM autó csatlakozott a Super GT-s masinákhoz, egy második demózás helyszíne azonban már a japánok szezonzáróján, Motegiben került sor. Loic Duval, Maro Engel és Augusto Farfus képviselte az Audit, a Mercedest és a BMW-t, hozzájuk csatlakozott Heikki Kovalainen (Lexus), Ronnie Quintarelli (Nissan) és Tomoki Nojiri (Honda). Mivel a Honda nem utazott el Hockenheimbe, ez az első alkalom, hogy mind a hat márka képviselte magát a pályán egy bemutató erejéig.

    A Super GT elnöke, Masaaki Bandoh elhintette, hogy egy kombinált verseny lehet a következő lépés a két bemutató után, miközben folyik tovább a munka azon, hogy összehozzák a szabályrendszerüket a DTM-ével:

    „Egy szívmelengető pillanat volt, amikor a Nissan GT-R és a Lexus LC500-as felsorakozott a három DTM autó mellé Hockenheimben. Ma, hat autó ment együtt, ez is egy érzelmes pillanat. Azt hiszem, hogy az eddigi távolság Európa, a DTM, a Super GT és Japán között csökkent. Az, hogy ezeket az autókat összeraktuk, és elhoztuk a rajongóinknak, egy nagy lépés egy nemzetközi bajnokság felé.”

    Gerhard Berger, az ITR (DTM promóter) elnöke hozzátette: „Most Bandoh elnök úrral nem csak arra törekszünk, hogy elmélyítsük a barátságunkat, hanem közös szabályrendszert is létre kell hoznunk. Ha Japánban és Németországban is közös szabályrendszer alapján építenek versenyautókat, akkor az autók mindkét sorozatban versenyezhetnek, növelve ezzel is a résztvevő márkák számát, valamint csökkenti a költségeket is. Reméljük, hogy a végső célunkat is sikerül elérni, egy interszériát, ami megelégedéssel tölti el majd mindkét eddigi külön széria rajongóit.”

  • A McLaren reagált a pletykára, mi szerint Alonso teljes WEC szezont menne

    A McLaren reagált a pletykára, mi szerint Alonso teljes WEC szezont menne

    Fernando Alonso nem tagadja azon pletykákat, melyek szerint jövőre rajthoz áll majd a Le Mans-i 24 órás versenyen.

    A hírek szerint Alonso a jövőhéten, Bahreinben tesztelheti majd a Toyota LMP1-es autóját.

    Most a spanyol Marca című lap azt állítja, hogy Alonso már meg is állapodott le mans-i szerepléséről a Toyotával.

    „Tegnap már mondtam, hogy megvizsgáljuk, hogy van-e erre lehetőség, vagy nincs, de jelenleg nincs még semmi.” – mondta Alonso Brazíliában. „Tegnap óta semmi nem történt, mivel itt vagyok, és nem is fog történni a következő pár napban.”

    Egy másik merész pletyka szerint azonban Alonso nem csak Le Mans-ban indul majd el, hanem teljes WEC szezont fut majd, a Forma-1 mellett.

    „Ha rajtam múlna, minden hétvégén versenyeznék.” – mondta Alonso. „Csak a McLaren enegdélye kell hozzá.”

    Ezt azonban nem valószínű, hogy megkapja.

    „Nem hiszem, hogy lehet egyszerre két programot teljesíteni.” – reagált erre a McLaren csapatfőnöke, Eric Boullier. „Fizikailag túl megterhelő. Le Mans, az Indy 500, vagy Daytona lehetséges, mivel különálló események, de két versenyprogram teljesítése túl nagy zavart okozna, ha az elsődleges prioritás a Forma-1.”

    Arra, hogy Alonso csak a McLaren engedélyére vár, Boullier így felelt: „Fernando Azt mondta, hogy szeretne pár egyéb versenyt teljesíteni ahhoz, hogy megszerezhesse a triple crown-t. De a megállapodások eseti jellegűek. Nekünk az a dolgunk, hogy remek autót adjunk neki 2018-ra, szóval nem fog megoszlani a figyelme.”

  • Paul di Resta és Lando Norris tesztelhetett a Daytona 24 órás előtt

    Paul di Resta és Lando Norris tesztelhetett a Daytona 24 órás előtt

    Az Európai Formula-3-as bajnok Lando Norris, Paul di Resta és a kétszeres F1 világbajnok, Fernando Alonso csatlakozott a United Autosports csapathoz, akik mindhármukra számítanak majd a jövő januári Daytona 24 órás versenyen.

    Norris és di Resta az első köröket a csapat Ligier JS P217 nevet viselő versenygépében tette meg a Paul Ricard pályán egy kétnapos teszten, amelyet ezen a héten kedden és szerdán tartottak. Alonso nem volt jelen, mivel állítólag kedden meglátogatta a Toyota Motorsport kölni központját, hogy megkezdje a felkészülést a lehetséges LMP1-es versenyére az Endurance Világbajnokság újonc tesztjén.

    „Csak az első napot tölthettem a Paul Ricardon, mielőtt Brazíliába indultunk” – mondta di Resta. Érdekes és jó tapasztalat volt látni, hogy mit tud az LMP2-es Ligier. Ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen autót megosztva vezettem egy tesztnapon, és annak ellenére, hogy Lando-val magasságkülönbség van köztünk, így is jól tudtunk együtt dolgozni, egy igazán jó és szórakoztató nap volt.”

    Norris fejezte be a „közel 200 mérföld”-es tesztet a francia pályán, megosztva az autót di Resta-val a 3,66 mérföldes Le Castellet-ben kedden.  A vonalvezetést szerdán módosították, kivették belőle a sikánt, így az 1.12 mérföld hosszúvá vált, a Mistral egyenest csak Norris használhatta.

    „Élveztem a tapasztalatszerzést ezzel az autóval. A Ligier-t szórakoztató vezetni és már most nagyon várom, hogy eljussak Daytonába” – mondta Norris, aki január előtt valószínűleg már nem fogja újra vezetni az autót.

    „Gyorsan alkalmazkodtam a teljesítményhez, a leszorító erőhöz, a gumiabroncsokhoz és az üzemanyag-terheléshez. Az elmúlt két nap folyamán nem tudtam mindent kipróbálni, és ez egy bonyolult autó, mindent komplexen kell kezelni. Nem éreztem magam 100% -ban kényelmesen az autóban és magával a kocsival sem sikerült teljesen összehangolódni, de a csapat változtatni fog az ülésemen, és mások addig nem tehetnek meg vele több mérföldet, míg én a hivatalos teszten bele nem ülök.”

    „A gumiabroncsok különbözőek lesznek, mert itt Dunlop-ot teszteltünk a Daytona-ban alkalmazott Continental-hoz képest, és én új és régi gumikat felváltva használtam a hosszú és rövid etapokon, hogy érezzem a különbséget a vezetési stílusomnál nehezebben kezelhető autóval. Igazán jó volt zárt pilótafülkés autót vezetni így a fejemet legalább nem szaggatta a szél.” – mondta a fiatal versenyző.

    Norris megosztja majd Ligier-jét Alonso-val és Phil Hansonnal Daytona-ban, míg di Resta Will Owennel és egy későbbiekben leigazolandó versenyzővel fog indúlni.

    Alonso még a január 5-7-i hivatalos teszt előtt vezetni fogja az LMP2 autót, valószínűleg ebben a hónapban. A United Autosports azt állította, hogy összesen kétezer mérföldet jelentett be két autójára a Paul Ricard-on a 2018-as európai Le Mans Series-el együtt, Hanson és Filipe Albuquerque is fog Franciaországban tesztelni.

    Norris – aki a jövő héten (november 13. – a szerk.) ünnepli 18. születésnapját – az F1-ben a McLaren hivatalos tartalék pilótája lesz a következő szezonban.
    Részt vesz a hivatalos Pirelli gumiabroncs-teszten a brazil Grand Prix utáni kedden, majd elrepül Macau-ba, ahol kvalifikálja magát az FIA Formula 3 világkupa kék-szalag eseményére.

    https://www.instagram.com/p/BbUBH_thUl2/?taken-by=landonorris

     

  • Tiago Monteiro Makaót is kihagyja

    Tiago Monteiro Makaót is kihagyja

    Tiago Monteiro a WTCC bajnoki címéért csatázott, egészen addig, míg sérülés nem érte, ami miatt kihagyni kényszerült az utóbbi versenyeket. A portugál versenyző továbbra sincs versenyzésre alkalmas állapotban, így Makaóban sem lesz ott. Helyén ismét Esteban Guerrieri ül majd.

    Miután újabb orvosi vizsgálatokon vett rész Portugáliában, az orvosok úgy ítélték meg, hogy Monteironak még időre van szüksége a teljes felépüléshez.

    „Rendkívül csalódott vagyok, hogy ki kell hagynom a lehetőséget arra, hogy folytathassam a WTCC bajnoki címéért folyó küzdelmet.” – mondta Monteiro. „Makaó az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya a világon, egy olyan, amelyen imádok versenyezni. Én késznek érzem magam a visszatérésre, és az edzésem intenzitását is tudtam fokozni, virtuálisan ugyanazon a szinten vagyok, mint a baleset előtt. Sajnos ennek ellenére még mindig nagy a kockázata annak, hogy másodjára is megsérülök, és egy kicsit többet kell várnom, míg teljesen meggyógyulok. Nem tudom körülírni, hogy érzem magam, amint látom elúszni a bajnoki reményeimet. Csak annyit tehetek, hogy továbbra is keményen edzek és az a célom, hogy Katarban már visszatérhessek, hogy segítsem a Honda esélyeit.”

  • Montoya a Penske-Acuráról: Hihetetlenül stabil!

    Montoya a Penske-Acuráról: Hihetetlenül stabil!

    Daytonában jelenleg az IMSA csapatok egymás kezébe adják a kilincset. Már mindenki a 2018-as szezonnyitóra készül, amit majd ezen a pályán tartanak, Floridában. Jó egy hete a Joest próbálgatta a Mazda RT24-P-t az oválon, ezután jözz a Penske-Acura, akik szintén már a 24 órás versenyre készülnek.

    A tesztpilóta Juan Pablo Montoya kifejezetten elégedett: „A megbízhatósága megdöbbentően jó az autónak. Semmi gondunk se akadt. Az Acura olyan motort rakott bele, ami egyszerűen csak jól megy. Ez nagyszerű, hiszen ennek kiemelkedően fontos szerepe lesz. Az autó tempóján kicsit még dolgoznunk kell, de ez is a célunk.”

    A volt Forma-1-es sztár Montoya társai a Penskenél Dane Cameron, Ricky Taylor és Helio Castroneves lesznek. Utóbbi is véleményt formált:
    „Rickyn és Dane épp bajnokai lettek az IMSA-nak. Több a tapasztalatuk, mind nekem, vagy Juan-Pablonak. Ő jó referenciaidőt állít most fel, és sokat segít abban, hogy dolgozhassunk a részleteken.”

    Az olyan témakörök, mint az autó beállítása, szervó, kipörgésgátló nem volt jelen Castroneves és Montoya életében az IndyCarban, de Helio szerint nem lesz gond:
    „Mellettem egy bajnok lesz az autóban. Juan-Pablo mellett is egy bajnok lesz. Idősebbek vagyunk ugyan, mégis újoncok leszünk. Ez vicces lesz!”

  • Alonso Toyotát tesztelhet

    Alonso Toyotát tesztelhet

    Nagyon úgy tűnik, hogy a kétszeres F1-es világbajnok részt vesz a WEC hivatalos tesztjén Bahreinben, ahol egy Toyotát vezet majd.

    A spanyol versenyző nem titkolt célja, hogy elhódítsa a hármas koronát, melyhez egy LeMans-i 24 órás verseny megnyerése is szükségeltetik. Az első lépést ehhez pedig már november 19-én megteheti, az idei WEC finálé után.

    A Toyota nem erősítette meg a hírt, azonban nem is tagadtak.

    „Nem kommentáljuk a hírt.” – fogalmazott egy szóvivő.

    Amennyiben a Toyota jövőre is rajthoz áll LeMans-ban, mint egyetlen LMP1-es gyártó, Alonso könnyen találhatja magát a volán mögött, hiszen korábban már kiderült, a McLaren hajlandó elengedni a spanyolt az egynapos versenyre.

    A csapat vezetője, Rob Leupen a Motorsport.com-nak nyilatkozva elmondta, jó kapcsolatot ápolnak Alonsoval, és mindig is az volt az elsődleges céljuk, hogy egy igazi topversenyző legyen csapatuk tagja.

    Ugyan még nem erősítették meg, hogy jövőre maradnak-e a WEC-ben, a Toyota Gazoo Racing elnöke, Shigeki Tomoyama nagyon bíztatóan fogalmazott ezzel kapcsolatban is.

    „Maradni szeretnénk – és természetesen győzni. Mindezt persze hosszútávon szeretnénk fenntartani.”

    Mindezek értelmében tehát könnyen lehet, hogy a Toyota jövőre is ott lesz a LeMans-i 24 órás rajtrácsán, Fernando Alonsoval együtt, aki a pár évvel ezelőtti rajtoltatással ellentétben akár egy sokkal izgalmasabb szerepkörben is kipróbálhatja majd magát.