Kategória: Touring Car

  • Comini nyerte az utolsó futamot, Tassi a második helyen zárta a szezont

    Comini nyerte az utolsó futamot, Tassi a második helyen zárta a szezont

    A kétszeres TCR bajnok, Stefano Comini idén ugyan elbukta a bajnoki címet, azért stílusosan zárt: a szezin utaolsó versenyét ugyanis megnyerte.

    A svájci versenyző akkor állt az élre, mikor a pole-ból rajtoló Tassi Attila boxutca áthajtásos büntetést kapott, amiért kugrott a rajtnál.
    Végül Comini meg is nyerte a versenyt Gianni Morbidelli és Josh Files előtt.

    Tassi a 17. helyre esett vissza a büntetés miatt, onnan pedig a 12. helyre tudott feljönni. Azonban a 10. helyen rangsorolták, mivel a két Hyundai-t nem értékelik, és ezzel szerzett is egy pontot.

    Ezzel Tassi a második helyet szerezte meg a bajnokságban, és Comini előtt végzett.

  • Elszálltak Tassi Attila bajnoki esélyei az utolsó előtti versenyen

    Elszálltak Tassi Attila bajnoki esélyei az utolsó előtti versenyen

    A bajnokság éllovasa, Jean-Karl Vernay a második helyről rajtolhatott a TCR utolsó, abu dhabi fordulójának első versenyén, míg kihívója, a M1RA magyar versenyzője, Tassi Attila a 10. helyről indult.

    Az utolsó körökben Vernay és Tassi az ötödik és hatodik helyen autóztak. Ha így értek volna célba, akkor Attila matematikai esélyei megmaradtak volna az utolsó futamra. Ezt követően azonban kiesett előlük Tarquini, illetve bár Tassi támadni próbálta Vernay-t, végül Nash közéjük került.

    A futamot végül Oriola nyerte Shedden és Vernay előtt, Tassi pedig az 5. helyen ért célba.

    Ezzel Vernay előnye 30 pontra nőtt Tassi előtt, és mivel az utolsó versenyen más csak 25 pont gyűjthető maximum, Vernay ezzel be is biztosította magának a bajnoki címet.

    Mindezek ellenére Tassi Attila remek szezont futott idén, ez úton is gratulálunk.

  • Michelisz hibázott, de megkapta a pontjait

    Michelisz hibázott, de megkapta a pontjait

    A WTCC makaói fordulójának nyitóversenyén Mehdi Bennani és Tom Coronel rajtolhattak az élről, míg Michelisz Norbi a 8., a bajnokság éllovasa, Thed Björk pedig a 6. helyről indult.

    Norbi a verseny jelentős részében az 5. helyen haladt, közvetlenül Björk mögött.

    Az utolsó előtti körben azonban Norbi sajnos hibázott, megütötte a falat, keresztben állt meg a pályán, eltorlaszolva azt, így piros zászlóval le is intették a versenyt.

    A szabályok értelmében azonban ilyen esetben a két körrel korábbi sorrend tekinthető végeredménynek. Ennek tükrében a futamot Bennani nyerte Coronel és Michigami előtt. Björk a negyedik lett, és Micheliszt is értékelték így az 5. helyen.

    A Zengő Motorsport versenyzői, Nagy Dániel és Szabó Zsolt Dávid a 15. és 16. helyen végeztek.

    A pontversenyben így az élen továbbra is Björk áll 242,5 ponttal, Michelisz a második 226 ponttal. A további sorrend: Catsburg (211,5 p), Bennani (209 p), Monteiro (200 p).

    A második makaói versenyre holnap kerül sor, magyar idő szerint 3 óra 30 perckor.

     

  • Kicsi a rakás, FIA GT módra!

    Kicsi a rakás, FIA GT módra!

    Jókora baleset történt az FIA GT makaói kvalifikációs verseny első körében, összesen 12 autó landolt egymás hegyén-hátán, a 20 fős mezőnyből. Az eset miatt félbeszakították a versenyt, több, mint fél órára.

    Laurens Vanthoor hibázott és végzett a falban, Makaóban egy ilyen eset azonban még komolyabb következményekkel jár, mint más pályákon. Vanthoor gyakorlatilag a nyakába rántotta ezzel a mezőny felét. Szó szerint…

    https://www.youtube.com/watch?v=WuN421qNmxE&app=desktop

  • Hartley marad a Porsche kötelékében

    Hartley marad a Porsche kötelékében

    Brendon Hartley 2018-ban egy teljes szezont fog teljesíteni a Forma-1-ben a Toro Rossoval, ennek ellenére jelenlegi munkaadója a Porsche sem mond le róla.

    Az új-zélandi pilóta 2014-ben csatlakozott a Porsche LMP1-es projektjéhez, azóta kétszer is megnyerte csapatával a hosszútávú világbajnokságot, emellett idén a Le Mans-i 24 órás versenyen is a csúcsra ért a németekkel.

    Miután bejelentették, hogy a Toro Rosso 2018-ban a Gasly-Hartley párossal fog indulni, miközben a Porsche idén befejezi az LMP1-ben való szereplést sokan arra számítottak, hogy a sikeres együttműködés véget ér. A csapatfőnök, Andreas Seidl Bahreinben azonban elmondta, hogy ez a szerződés nincs hatással Hartley náluk betöltött szerepére.

    „Nincs igazán hatással a jelenlegi szerepére. Nyilván határokat kell szabnunk, hogy mit tud majd megtenni nekünk, mert eléggé elfoglalt lesz jövőre. De azt a történelmet, amit közösen írtunk, azt mindenképpen folytatni szeretnénk. A Porsche motorsport programja óriási, ezért  bőven fogunk tudni lehetőséget találni Brendonnak, hogy a Porsche családján belül maradjon az elkövetkezendő években is.”

    A Porsche ugyan a WEC királykategóriájából kiszáll, GT szinten azonban a sorozatban maradnak. Valamint GT autókkal még az amerikai székhelyű IMSA sorozatban fognak szerepelni. Hosszabb távon pedig a Formula-E lesz a kiemelt projektjük, de ott csak a 2019\2020-as szezonban fognak debütálni.

    Seidl így felelt arra a kérdésre, hogy akkor Hartley is GT autókkal versenyezhet-e majd: „Igen, vagy legalábbis tiszteletbeli pilótának használjuk a 919 Hybridnél vagy valami ilyesmi.”

    Hartley tehát ugyanolyan státuszban marad a Porschénál, mint a többi gyári pilóta. Andre Lotterer és Neel Jani is szerződésben marad a németekkel, miközben a Formula E-ben fognak szerepelni.

  • Michelisz Norbi nem elégszik meg a második hellyel

    Michelisz Norbi nem elégszik meg a második hellyel

    Michelisz Norbi beért egy rekordot a WTCC makaói időmérőedzésén, ugyanis zsinórban hatodjára kvalifikált az első rajtsorba.

    „Sikerült kihoznom a maximumot a lehetőségeimből.” – mondta Norbi az időmérő után. „Továbbra is a bajnokságra koncentrálok, de még mindig 15-tel több pontot kell gyűjtenem, mint Thed. De nagyon várom a holnapi versenyt is és főleg a vasárnapit. Végül, de nem utolsó sorban gratulálok Robnak, csodálatos munkát végzett. Próbálkoztam a Q3-ban, de nem vagyok benne biztos, hogy le lehet őt itt győzni.”

    Mikor arról kérdezték Norbit, hogy megelégszik-e a hellyel, vagy hajtani fog-e a győzelemért, hogy minél több pontot hozzon Björkön, Norbi így felelt: „Ez egy jó kérdés.”

    „A probléma az, hogy én vagyok hátrébb a bajnokságban és hét pont a különbség az első és a második helyezett között, szóval nem tudom. Ez attól is függ, hogy mi történik a rajtnál. Én úgy hiszem, hogy Rob gyorsabb nálam, gyors lesz a versenyeken. Még ha jól is rajtolok, nagyon nehéz lesz itt nyerni. De majd elválik. Őszintén szólva én mindig szeretek küzdeni a győzelemért, nem nagyon gondolva a bajnokságra. Ha vezetnék másképp lenne, de nem akkor, mikor én vagyok hátrébb, hiszen 14,5 pont a különbség (Björkhöz képest) és jobb lenne, ha azt hét pontot is (amivel több jár az első helyért, mint a másodikért) elcsípném.”

  • Tassi Attila megszerezte a pole pozíciót Dubajban

    Tassi Attila megszerezte a pole pozíciót Dubajban

    A TCR International Series bajnoki címéért küzdő Tassi Attila a tizedik helyen végzett a dubaji időmérőn. Ezzel a M1RA Motorsport 18 éves tehetsége megszerezte a pole pozíciót a fordított rajtrácsos második futamra. Egyúttal életben tartotta esélyeit a végső győzelemre.

    Dubajban rendezik a TCR szezonzáróját, és az év utolsó időmérőjének nem a legjobb előjelekkel vágott neki a M1RA Motorsport. A Michelisz Norbert által alapított magyar csapat Hondái kapták a legtöbb büntetősúlyt a mezőnyben, és emiatt tapadási gondokkal küszködtek, ráadásul Tassi Attila az első szabadedzést mért kör nélkül zárta, mert meghibásodott a motor az autójában.

    A három M1RA-pilóta közül egyedül ő jutott be a legjobb tizenkettőt tömörítő Q2-be az időmérőn, csapattársai közül a brit Josh Files a 15., az olasz Roberto Colciago a 18. helyen kiesett. Tassi viszont remekül taktikázott a tizedik helyre, amellyel a fordított rajtrácsos második futamon komoly győzelmi esélyei vannak.

    „Kockázatot vállaltunk ezzel a stratégiával, hiszen ha csak egyvalaki megelőz, nagyon rossz helyzetbe kerültem volna. Lett volna egy gyorsabb köröm is, amit végül elengedtünk, mert úgy láttuk, hogy összejöhet a fordított rajtrácsos pole. Örülök, hogy bejött a tervünk, szeretném holnap futamgyőzelemmel zárni az évet” – fogalmazott a kvalifikáció után Tassi.

    A bajnokságot vezető francia Jean-Karl Vernay második lett az időmérőn a Volkswagenjével, és az ezért járó négy ponttal 25-re növelte az előnyét az élen a M1RA magyarjával szemben, akinek egyedül van még reális esélye befogni őt. Persze innen már Tassinak is szerencse kellene ehhez, viszont a M1RA csapatbajnoki címét be is biztosíthatja.

    A szezonzáró dubaji futamok magyar idő szerint szombaton 8:20-kor és 12:35-kor rajtolnak.

  • A McLaren érdeklődik a WEC iránt

    A McLaren érdeklődik a WEC iránt

    A McLaren komolyan érdeklődik a WEC iránt, miután kiderült, hogy annak új szabályai szerint az LMP1-es gépek jobban hasonlítanak majd az utcai autókra, mint korábban.

    A McLaren főnöke, Zak Brown jelezte, hogy tetszenek neki az elképzelések.

    „Sok minden tetszik abból, amit elmondtak: a költségvetése, a technológia szintje, olyan irányba haladnak, ami felkeltette az érdeklődésünket.” – mondta Brown az Autosportnak.

    A csapat egyébként korábban már jelezte, hogy a Le Mans-i 24 órás versenyre talán visszatérnének. Brown pedig külön örülne, ha a márka visszatérne Le Mansba, ahol nyertek is 1995-ben, az F1 GTR-rel.

    Korábban azonban csak GTE kategóriás visszatérésről volt szó, viszont ez új, előrevetített szabályok már az LMP1-et is érdekessé tette a wokingi gárda számára. Mindez persze Fernando Alonsónak is jól jöhet, akinek nem titkolt szándéka, hogy megszerezze a triple crown-t, melyhez ugyebár le mans-i győzelem is szükséges.

    Alonso egyelőre a Toyota TS050 HYBRID-jével tesztelhet majd vasárnap Bahreinben, a WEC hivatalos újonc-tesztjén.

  • FIA WTCR: 2018-ban egyesül a WTCC és a TCR!

    FIA WTCR: 2018-ban egyesül a WTCC és a TCR!

    A FIA túraautó világbajnokság, illetve a TCR International Series egyesülni fog 2018-ban, miután az elmúlt hónapokban megbeszéléseket folytattak, és végre közel állnak egy megállapodáshoz a TCR és a WTCC promóterei, valamint a FIA és az Eurosport.

    A WTCC jó ideje nézegeti már, hogy milyen alternatív szabályrendszert vegyen át, mert a sajátjukkal megbuktak: 2016 végén távozott a Citroen és a LADA, és a Super 2000 TC1-es autók bizony teljesíthetetlen pénzügyi helyzetbe hozták a privát csapatokat.

    Volt olyan terv is már tavaly év végén, hogy 2019-től bevezetnék a Class One elképzelést, de a gyártókat sem érdekli ez, nem hogy a független csapatokat. Így a WTCC most kénytelen-kelletlen a TCR reguláit veheti át, ami előnyös is mindkét bajnokságnak, közös technikai alapokat hoznak létre az eddig két külön szériában versengő csapatoknak, így ez az egyesülés mérföldkő lehet mindkét túraautós bajnokságnak, másrészt a TCR koncepciója hihetetlen mértékben terjed, és ehhez hozzáadódna a WTCC promóterének az Eurosport Eventsnek a több évnyi tv közvetítési tapasztalata.

    Jelenleg egy megállapodást készítenek elő, melyben a WSC Ltd. licenszeli majd a TCR szabályrendszerét 2 évre a FIA-nak, hasonlóan, ahhoz, ahogy már idén is az ETCC autói alkalmazták ezt a szabályrendszert.

    Az eredményt elviekben „FIA WTCR” néven kell majd emlegetni, és elviekben a FIA világbajnoki státusznak is búcsút inthetnek, és csak FIA világkupa minősítése lesz a a szériának, lévén gyártók ki lesznek zárva a buliból, és csak privát indulókra alapoznak majd. Addig is, amíg a végleges szerződés nem készül el, egyik bajnokság részéről sem fűznek kommentárt a leendő egyesüléshez, mindenesetre a következő hetekben mindez hivatalossá is válhat.

  • Huff a pole-ban, Michelisz Norbi második

    Huff a pole-ban, Michelisz Norbi második

    Rob Huff szerezett pole pozíciót a WTCC makaói fordulóján, új körrekorddal. Tőle 0,306 másodperccel elmaradva Michelisz Norbi futotta a második legjobb időt. A harmadik helyet Tom Chilton szerezte meg, a bajnokság éllovasa, Thed Björk, valamint Esteban Guerrieri előtt.

    A kvalifikáció hosszabbra nyúlt a megszokottnál, mivel több versenyző is balesetet szenvedett.

    Björk gyengébb szereplése mellett Girolami és Catsburg még incidensbe is keveredtek, ráadásul a Volvo a MAC3-ban is alulmaradt a Hondával szemben.

    Az időmérő után Björknek összesen 230,5 pontja van, míg Michelisznek 216.

    A nyitóversenyen tehát Michelisz Norbi a 9. Björk pedig a 7. helyről rajtolhat majd, míg a vasárnapi főversenyen Michelisz a 2. Björk pedig a 4. helyről indulhat.

    Ide kattintva megtudhatod, hogy magyar idő szerint melyik nap és hány órakor láthatod majd a versenyeket.