Kategória: Touring Car

  • Fittipaldi lenne a következő brazil az F1-ben

    Fittipaldi lenne a következő brazil az F1-ben

    Felipe Massa visszavonulásával nem marad brazil versenyző az F1-es mezőnyben, azonban van olyan brazil versenyző, aki ebbe az irányba tart. Ráadásul Fittipaldi a vezetékneve.

    A kétszeres világbajnok, Emerson Fittipaldi 21 éves unokájáról, Pietroról van szó, aki idén a Formula V8 3.5 bajnoka lett.

    A minap a WEC újonctesztjén vett részt a Porschéval, de még nem dőlt el, hogy hol folytatja karrierjét 2018-ban.

    „Az F1 lebeg a szemem előtt. Jelenleg az együléses versenyzésre fókuszálok. A World Series (F3.5) megnyerésével kvalifikáltam magam a szuperlicenszhez, ami persze nagy segítség lesz a jövőben.”

    Mindemellett évtizedek óta 2018 lesz az első év, hogy nem lesz brazil versenyző a Forma-1-es mezőnyben.

    „Sajnos nincsenek brazil versenyzők (2018-ra az F1-ben).” – mondta Fittipaldi. „Mióta a nagyapám versenyezni kezdett a ’70-es évek elején, mindig volt brazil (a mezőnyben). Azon leszünk, hogy ez újra így legyen. Remélhetőleg nem csak bejutok majd az F1-be, de dobogóra is tudom majd vinni a brazil zászlót.”

    Az ifjú Fittipaldi azonban azt is elmondta, hogy élvezte a WEC-es tesztet, melyen egyébként Fernando Alonso is részt vett a Toyotával.

    „Az autó csodálatos.” – mesélte Pietro. „Nagyon sokan beszéltek nekem erről az autóról, hogy milyen remek lesz a négykerék meghajtás, és a gyorsulás, és tényleg az volt. Az elején csak ismerkedtem mindennek, aztán már jobban nyomtam neki és igazán élveztem.

  • WTCC versenyzők a lehetséges TCR/WTCC egyesülésről

    WTCC versenyzők a lehetséges TCR/WTCC egyesülésről

    Most, hogy a TCR/WTCC házasságáról szóló pletykák egyre hangosabbak mindkét paddockban, a versenyzők már nem tudják szó nélkül hagyni az egyesüléssel járó hatalmas változások következményeit.

    A kilencszeres makaói győztes Rob Huff azt állítja, hogy bár tisztában van azzal, hogy a fúzió a bajnokság fenntarthatósága szempontjából elengedhetetlen, ő mégis csalódott lesz, ha a jövőben már nem nem vezethet TC1-es autót.

    „Szükségünk van egy olyan, működőképes bajnokságra, amellyel jelen pillanatban nem rendelkezünk” -nyilatkozta a brit a TouringCarTimes-nak. „A megalakulása óta versenyzek ebben a sorozatban, borzasztóan sajnálom a TC1-es autók távozását, mert nagyon a szívemhez nőttek. Valódi túraautó, nagyon gyors, Makaóban például körönkét nyolc másodpercet ver egy TCR-re. Viszont égetően szükségessé vált egy fenntartható, világszintű versenyszéria létrejötte. A TCR pedig pont ezt hozza.”

    A bajnokságban versenyző Michelisz Norbert különleges helyzetben van, ugyanis büszke tulajdonosa a TCR konstruktőri bajnok csapatának, az M1RA-nak.

    Michelisz
    Fotó: Vámosi Péter

    „Ez számomra is nehéz kérdés”- mondta a Honda versenyzője a TouringCarTimesnak. „Leírhatatlan érzés volt megnyerni a konstruktőri bajnokságot, nagyon büszke vagyok rájuk. Elképzelhetőnek tartom, hogy egy nap majd a saját csapatom versenyzője legyek, legyen ez akár jövőre, akár a karrierem egy kései pontján . Mindkét oldalnak megvannak az előnyei és a hátrányai is.”

    Reagálva azokra a hírekre, melyek szerint a tárgyalások jelenleg is folynak arról, hogy az új szériában engedélyezzék-e a gyári csapatok indulását, ami a jelenlegi TRC-ben nem engedélyezett, Michelisz szerint az egyik legfontosabb szempont, hogy továbbra is kielégítsék a rajongók igényeit.

    „Bárhogy alakul is, muszáj megtalálni az egyensúlyt. Nyilván nem szeretnénk elérhetetlen csapatokat. Mindkét eshetőségnek megvannak a maga előnyei, de személyes véleményem szerint egy FIA bajnokságnak szüksége van nem gyári csapatokra és versenyzőkre. Összességében reménykedem egy olyan végkimenetelben, ami mind a közönségnek,mind pedig a versenyzésnek jót tesz.”

    Björk
    Fotó: Tóth Zsombor

    A bajnokság éllovasa, Thed Björk, nem foglalt állást a témában, ugyanis jelenleg a bajnoki címért folyó küzdelemre fókuszál.

    „Ezek csak találgatások”-mondta a svéd a TouringCarTimesnak. „Jelenleg Katarra koncentrálok, a többit majd a szezon végén meglátjuk. Büszke vagyok, hogy a Polestar csoport tagja vagyok. A többiről majd a szezon után beszélhetek, addig pedig csak a győzelemre koncentrálok.”

     

  • Anthony Davidson eltörte egyik lábujját, útban a bahreini WEC győzelme felé

    Anthony Davidson eltörte egyik lábujját, útban a bahreini WEC győzelme felé

    Kiderült, hogy a Toyota-val versenyző Anthony Davidson eltörte egyik lábujját az Endurance Világbajnokság vasárnapi szezonzáró futamán Bahreinben.

    A 8-as rajtszámú autó volánja mögött csapattársaival, Sebastien Buemi-vel és Kazuki Nakajima-val együtt Davidson a harmadik egymást követő versenyen győzött és az év végi összesítésben öttel zárták az idényt.

    A trió volt az egyetlen a 4 LMP1-es legénység közül, akik incidens nélkül megúszták, mivel a csapat másik autója, a 7-es számú Toyota és az 1-es Porsche mindketten hátrányba kerültek a GTE autókkal való ütközést követően, a Toyota még büntetést is kapott. A bajnokság győztes autója, a 2-es számú Porsche nagyon korai ütközés miatt be kellett iktasson egy nem tervezett kiállást, hogy eltávolítsa az elülső karosszéria alatt elakadt tárgyat.

    Azonban a verseny nem ment teljesen simán Davidson számára sem, aki sikeresen eltörte bal lábának egyik ujját a Toyota ajtajába beakadva, mikor futott az autóhoz, hogy végrehajtsák a pilótacserét a teljes pályás sárga zászlós periódus alatt.

    Davidson elmondta: „Eltörtem az ujjamat úgy, hogy belerúgtam az ajtóba, mert egy kicsit túl gyorsan sietettem az autóhoz! Ez gyakran előfordul, amikor egy teljes pályás sárga periódus miatt gyorsan kell cselekedni, a lehető legrövidebb idő alatt kell beszállni az autóba. Ez az, amit tettem, de sajnos megakadt a lábujjam az ajtón.”

    „Azt gondoltam: ‘Ó, ez fájt’, egyre rosszabb lett és tovább romlott a cipőm szorítása által.”
    Hozzátette: „Ha törött lábujjal meg tudom szerezni a szezon ötödik győzelmét, vagy nem győzünk és az ujjam sem törik el, tudom, hogy melyiket választanám. Nem számít, mert úgyis vége a szezonnak.”

    A dráma ellenére Davidson azt mondta, hogy élvezte a vezetést az 1-es Porsche-val folytatott harcban, ami a német márka utolsó LMP1 versenye volt.

    „Nagyszerű küzdelem, egy utolsó harc a Porsche-val” – mondta a brit. „Higgadtan versenyeztünk, az autó érezhetően jó volt. Amikor beültem, jó volt az egyensúly, és a tapadás, képes voltam igazán jól használni a gumiabroncsokat és visszavenni a Porsche-tól a vezető helyet. Nagy nyomást gyakoroltam Nick-re [Tandy], annyira, hogy elvétett egy mozdulatot, és ekkor nyertük meg a versenyt. Jó mulatság volt, nagyon élveztem még utolsó alkalommal.”

  • Tassi ezüstérmet szerzett, és bajnoki címhez segítette a M1RA-t a TCR-ben

    Tassi ezüstérmet szerzett, és bajnoki címhez segítette a M1RA-t a TCR-ben

    A szombaton rendezett két versennyel véget ért a TCR nemzetközi túraautó-bajnokság 2017-es szezonja, amely nagy magyar sikerrel zárult: Tassi Attila első futamos bravúrja révén a M1RA Motorsport megnyerte a csapatok bajnokságát, Atti pedig – 18 éves kora ellenére, sok tapasztalt vetélytársát maga mögött tudva – második helyen végzett!

    Nagyszerűen rajtolt a tizedik helyről Tassi Attila a dubaji első futamon, hiszen a piros lámpák kialvása után máris feljött a hatodik pozícióba. Ezután az egyik Hyundai-pilóta kiállt előle, így a fiatal magyar máris ötödik volt. Végül itt is intették le, azzal pedig, hogy öt helyet javított a rajtpozíciójához képest, sokat tett azért, hogy a M1RA egy futammal a vége előtt bebiztosítsa a bajnoki címét. 48 pontos előnye maradt a magyar csapatnak úgy, hogy már maximálisan csak 43 volt gyűjthető.

    Tassinak arra már nem maradt ideje az első futamon, hogy az előtte negyedik helyen autózó Jean-Karl Vernay-t is megelőzze. Így a M1RA mellett a francia versenyző is bebiztosította magának a pilóták bajnoki címét, éppen Tassival szemben, akinek egyedüliként volt még matematikai esélye a befogására.

    „Mindent kiadtam magamból az első futamon, de sajnos ez nem volt elég ahhoz, hogy elkapjam Vernay-t. Ennek ellenére nagyon elégedett vagyok, mert kihoztam magamból a maximumot és mi lettünk a csapatbajnokok. Remélem, méltóképpen tudom zárni a szezont az utolsó futamon” – fogalmazott Tassi.

    A szezon utolsó versenyét a pole pozícióból indította, hiszen az időmérős tizedik helye a fordított rajtrácson elsőt ért. Kiugrott a rajtnál, így hiába jött el magabiztosan elsőként, boxutcaáthajtásos büntetést kapott, amit a nyolcadik kör végén töltött le. A mezőny végére, a 17. pozícióba jött vissza, ám fontos volt, hogy innen is felküzdötte magát pontszerző helyre, mert az így megszerzett egy ponttal megvédte a bajnoki második helyét a futamot megnyerő svájci Stefano Cominivel szemben.

    „Sajnos a második verseny nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Úgy érzem, hogy a kiugrás nem száz százalékosan az én hibám volt, de ennek eldöntéséhez először meg kell nézni az adatokat. Köszönöm az egész éves biztatást és támogatást!” – nyilatkozta Tassi a dubaji szezonzáró végén.

    A 2017-es TCR International Series bajnoka tehát a M1RA Motorsport lett, amelyet magyar versenyzője, Tassi Attila hét dobogós helyezéssel, közte a Hungaroringen aratott két futamgyőzelemmel segített a szezon során, és a második helyet szerezte meg a pilóták értékelésében.

  • Lánykérés a WEC szezonzárón

    Lánykérés a WEC szezonzárón

    Miután Bahreinben, Davide Rigon oldalán nyerni tudott a a GTE Pro értékelése szerint, Sam Bird a helyszínen, még ovarallban és sisakban megkérte barátnője, Hollie kezét. Válasz persze igen volt, a jelenetről pedig felvétel is készült. 🙂

    https://www.instagram.com/p/Bbpt7pbj9J6/?taken-by=hollie_harrington

    https://www.instagram.com/p/BbptrJjhB56/?taken-by=sambirdracing

    https://www.instagram.com/p/BbrOvYxDUXW/?taken-by=hollie_harrington

  • Alonso első alkalommal tesztelte a Toyotát

    Alonso első alkalommal tesztelte a Toyotát

    Fernando Alonso a mai napon a WEC újonctesztjén vett részt a Toyotával, mintegy megalapozva esetleges le mans-i indulását jövőre.

    A McLaren versenyzője 113 kört tett meg a TS050 HYBRID-del, legjobb körideje pedig 1:43.013. Ez az idő 2,769-del marad el a Porschés Timo Bernhard által felállított referenciaidőtől.

    Fotók: Marcel Langer/FIA WEC
    Fernando Alonso - WEC Rookie Test - Bahrain International Circuit - Sakhir - Bahrain Fernando AlonsoFernando Alonso - WEC Rookie Test - Bahrain International Circuit - Sakhir - Bahrain

     

  • Véget ért a WEC 2017-es szezonja is

    Véget ért a WEC 2017-es szezonja is

    Az FIA WEC LMP1-es kategóriűjának bajnoki címénak sorsa már korábban eldőlt, azt a Porsche Timo Bernhard, Earl Bamber és Brendon Hartley által alkotta trió nyerte.

    A szezonzáró versenyre azonban ezen a hétvégén került sor, Bahreinben.

    A 6 órás versenyt a Toyota nyerte Sebastien Buemivel, Anthony Davidsonnal, és Kazuki Nakajimaával és Hartleyék triója lett a második.

    Az LMP2-es kategóriát a Julien Canal, Nico Prost, és Bruno Senna nyerték a Vaillante Rebellionnal, ezzel pedig az LMP2 idei bajnokai is lettek.

    GTE Pro kategóriában Bahreinben a Davide Rigon, és Sam Bird-féle AF Corse Ferrari lett az első, a bajnokságban azonban a másik AF Corse Ferrari, James Caladoval, és Alessandro Pier Guidival.

    A GTE Am kategória bahreini és év végi győztesei Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, és Mathias Lauda lettek az Aston Martin Racing színeiben.

  • Alonso ma tesztel a Toyotával

    Alonso ma tesztel a Toyotával

    A Toyota megerősítette, hogy Fernando Alonso ma tesztelheti autójukat Bahreinben, hogy ezzel is közelebb kerülhessen a le mans-i induláshoz.

    Miután Bahreinben véget ért a WEC idei szezonja, az újonc teszten vezetheti a spanyol versenyző a TS050 HYBRID-et.

    A Toyota úgy fogalmazott, hogy Alonso „nagyon érdeklődik” a le mans-i indulás irányt, az újonc tesztet pedig „tökéletes lehetőségnek” tartják arra, hogy kipróbálja magát egy ilyen autóban.

    Úgy tudni, Alonso már járt korábban Kölnben a Toyota szimulátorán gyakorolni, valamint üléspróbán.

    „Izgatottan várjuk, hogy Fernando tesztelje az autónkat.” – mondta a csapatfőnök, Hisatake Murata. „Amikor meglátogatott minket Kölnben, mindenki, aki találkozott vele, meggyőződhetett lelkesedéséről és a sport iránti szenvedélyéről; ő egy igazi versenyző.”

  • Michelisz Norbi lemaradása tovább csökkent a bajnoki pontversenyben!

    Michelisz Norbi lemaradása tovább csökkent a bajnoki pontversenyben!

    A WTCC makaói fordulójának második versenyén nedves aszfalt fogadta a versenyzőket, mintegy tovább nehezítve a körülményeket. A pole-ból Rob Huff rajtolhatott, míg Michelisz Norbi a második, Thed Björk pedig a negyedik helyről vágott neki futamnak, noha biztonsági autó mögül rajtoltak, a harmadik körben.

    Michelisz próbálta megelőzni a Makaó-specialistát, de ez nem jött össze, sőt Huff növelni tudta előnyét. Ettől fogva Norbinak már inkább a mögötte érkező Tom Chiltonra kellett figyelnie, aki mögött azonban érkezett Guerrieri, aki persze Norbi védelmére játszott.

    Huff meg is nyerte a versenyt, ezzel pedig rekordot döntött, mivel már kilencedik alkalommal tudott a WTCC-vel Makaóban nyerni! Michelisz befutott a második helyen, Chilton és Guerrieri előtt, míg a bajnokság éllovasa, Björk az ötödik helyen zárt.

    Ezzel Norbi faragni tudott a lemaradásán a pontversenyben. Björk jelenleg, az utolsó versenyhétvége előtt 255,5 ponttal áll az élen, és már csak 6,5 ponttal lemaradva, 249 ponttal Michelisz Norbi a második.

    Az szezon utolsó, katari versenyhétvégéjére november 30 – december 1-jén kerül majd sor.

  • Michelisz Norbi holnap korrigálna pontjain

    Michelisz Norbi holnap korrigálna pontjain

    Michelisz Norbi makaói első versenye felemás eredményt hozott. Megszerezte ugyan az ötödik helyért járó pontokat, autóját azonban javítani kell, miután megtörte azt.

    „A nyolcadik helyről rajtoltam és az ötödik helyen végeztem egy olyan pályán, ahol nehéz előzni, szóval rendben van az eredmény.” – mondta Norbi.

    „A körülmények azonban elég frusztrálóak. Hibáztam, ütköztem, elzártam a pályát és sajnos a következő versenyző Esteban volt mögöttem és az ő autója is megsérült kicsit. Mindig elkerülöm kicsit a kanyar csúcspontját abban a kanyarban, mert az nagyon piszkos, de ezúttal túl közel voltam a korláthoz, meg is csíptem azt, eltört a kormánymű és a falban végeztem.”

    „Annyi pontot szereztem, amennyit szerettem volna, szóval ez jó. Ha az autó javítható, holnap kiegészítem (a pontokat).”

    A holnapi, magyar idő szerint 3:30-kor kezdődő versenyen Norbi a második helyről rajtolhat majd.