Kategória: Touring Car

  • Figyelem, a WTCC szezonzáró versenyei pénteken lesznek!

    Figyelem, a WTCC szezonzáró versenyei pénteken lesznek!

    Nyakunkon a WTCC fináléja, melynek legfontosabb kérdése, hogy a svéd Thed Björk lesz-e a bajnok a Volvoval, vagy magyar bajnokot avatnak és Michelisz Norbi diadalát ünnepelhetjök majd?

    Rendhagyó módon azonban a katari program nem hétvégén lesz, hanem ma csütörtökön, valamint pénteken.

    Íme a program, magyar idő szerint, hogy semmiről ne maradjatok le!

    November 30., csütörtök
    16.30: Első szabadedzés
    19.15: Második szabadedzés

    December 1., péntek
    12.30: Időmérő
    19.15: Nyitófutam
    20.15: Főfutam

    Az időmérőt, és a versenyeket az M4 Sport élőben közvetíti.

  • Guerrieri: Itt vagyok, hogy segítsek Norbinak!

    Guerrieri: Itt vagyok, hogy segítsek Norbinak!

    Guerrieri először versenyez a Losail International Circuiten, és továbbra is Tiago Monteiro helyett ugrik be a Hondához. Michelisz Norbi 6.5 pont hátrányban van a bajnokságot vezető Volvós Thed Björkhöz képest, így nagyon számítanak Guerrieri segítségére a Hondánál a péntek esti futamokon.

    Így nyilatkozott az argentin:
    „Nagyon megtisztelő, hogy újra felkértek hogy Tiago helyett szálljak harcba Katarban, és még boldogabb vagyok, hogy részt vehetek ezen az eseményen. A szerepem egyszerű, ahogy Makaóban is, azért vagyok itt, hogy segítsek Norbinak abban, hogy annyi pontot szerezzen, amennyit csak tud, illetve én is megpróbálnék a versenyzők bajnokságában a harmadik helyen végezni. Soha nem versenyeztem Losailban, de a csapatnak van már tapasztalata a pályával, így ez nagy segítség lesz. Az, hogy a maximum 80 kilót is vinnünk kell, nem ideális, így ezen külön még dolgoznunk kell, hogy megoldást találjunk.”

    Minden pont amit Guerrieri megszerez létfontosságú lesz a Hondának, hiszen jelenleg 12.5 ponttal a Volvo Polestar alakulata vezeti a WTCC gyártói bajnokságát.

  • Huff szerint a TCR az egyetlen megoldás

    Huff szerint a TCR az egyetlen megoldás

    Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a WTCC jövőre a TCR szabályait alkalmazza majd, 2012 WTCC bajnoka, Rob Huff szerint pedig a WTCC-nek ez az egyetlen esélye a túlélésre.

    „Ez az egyetlen lehetősége a Túraautó Világbajnokságnak.” – mondta Hull az Autosportnak. „A motorsport bizonyos szinten üzlet. És nem jó a motorsportban lévő gazdasági környezet. A túraautózás szempontjából a TCR lehet a megmentő. Ez egy jó és megfizethető platform. Három TCR autót tudunk futtatni annyi pénzből, mint amennyibe a C-Elysee (a Munnich Motorsport Citroenje) került idén, ez vitathatatlan.”

    Huff idén a WTCC mellett belekóstolt a TCR.be is, a nemzetközi és a Benelux szériában is, így van rálátása a TCR és a WTCC közti különbségekre.

    A TCR nemzeti sorozatokkal is bír, azonos szabályrendszerrel, így egyszerű az átjárás közöttük.

    „Amíg a rajtrácson mindenki azonos felszereléssel áll fel, addig jó lesz a verseny. Jövőre 40 autóval érkezhetünk ide (Makaóba, már a TCR-rel összeolvadva).” – mondta Huff. „A TCR-ben az a nagyszerű, hogy oda mehetek, ahova csak akarok, ugyanazzal az autóval.”

  • Yvan Müller visszatér Katarban versenyzőként!

    Yvan Müller visszatér Katarban versenyzőként!

    A FIA WTCC valaha volt legsikeresebb versenyzője ezen a héten Katarban visszatér. Yvan Müllernek négy világbajnoki címe, 48 győzelme, 29 pole pozíciója, és 38 leggyorsabb köre van, valamint 571 körön át vezetett, ami több mint amit bármely más pilóta elért a sorozatban. Eddig tanácsadói szerepkörben volt a Polestar Cyan Racingnél, most azonban beül a gyári Volvo S60-as volánja mögé a szezonzáróra, Néstor Girolami helyére. A svédek célja egyértelmű: ezzel is biztosítani akarják azt, hogy mindkét fő bajnoki címet a WTCC-ben behúzzák.

    Két verseny van már csak hátra pénteken a Losail International Circuit lesz a helyszín, és Thed Björk vezeti a pilóták bajnokságát 6.5 ponttal, a Volvo pedig 12.5 ponttal áll a Honda előtt a gyártók világbajnokságában. A 2016 végén visszavonult Müller így nyilatkozott:
    „Örömmel térek vissza versenyezni, keményen dolgoztunk a csapattal azon egész évben, hogy mindkét bajnokságot vezetjük a szezonzáró előtt. A célom hozzásegíteni Thedet a bajnoki címhez, illetve hogy támogassam a Polestar Cyan Racinget ugyanezen tervében. Szoros lesz, de nincsenek kétségeim, megvan mindenünk ahhoz, hogy befejezzük azt, amit elkezdtünk, Katarban.”

    Girolami ugyan gyors volt, de sokszor peches is az első teljes szezonjában a WTCC-ben, dobogóra állhatott Marokkóban, majd rajt-cél győzelmet aratott Japánban, és kétszeres argentin bajnokként igazán népszerű a hazájában. Már nincs harcban a bajnoki címért, és már a fejlesztési munkálatokon dolgozik 2018-ra, csak a szezonzáróra cserélte le őt a csapata. Ő így nyilatkozott:
    „Elfogadtam, hogy helyet kell adnom Yvannak. Ő egy legendás versenyző, több tapasztalattal bír Katarban is mint én, ami egy ilyen szoros bajnokságban előnyös. Már várom azt, hogy folytassuk a munkát 2018-ban is, de a szezonzárót én is közvetlen közelről figyelem majd.”

    A Polestar Motorsport részlegének a vezetője, Alexander Murdzevski Schedvin így látja a helyzetüket: „Néstor remek munkát végzett idén, és nagyon köszönjük az erőfeszítéseit. Kulcselem azonban a stratégiánk optimalizálásában az, hogy egy sokkal tapasztaltabb és sikeresebb WTCC pilótát hozzunk vissza, – Yvan Müllert. Amit idén hozzánk tett, az már felbecsülhetetlen, és nagyon várjuk már azt, hogy lássuk mit tud a volánnál, ami lehetővé teheti azt, hogy a Polestar Cyan Racing mindkét világbajnoki címet elhódítsa.”

    Katarba mint versenyhelyszínre a WTCC immáron harmadszor látogat el, csütörtökön lesz két szabadedzés, majd ezt követi az idpmérő és a MAC3. Pénteken, december elsején lesz mindkét hátralévő verseny. Mindkét futam esti lesz, a főváros Doha melletti Losail International Circuiten.

  • Michelisz Norbi gondolatai a WTCC finálé előtt

    Michelisz Norbi gondolatai a WTCC finálé előtt

    Három győzelmével és hat dobogós helyezésével Michelisz Norbi jelenleg 6,5 pont lemaradással a második helyen szerepel WTCC bajnoki ponttáblázatán. A héten már a szezonfinálé következik Katarban, és összesen 60 pont szerezhető.

    Norbi az elmúlt két fordulóban 78 pontot szerzett, 26-tal többet, mint bárki más. Így hát minden esélye megvan arra, hogy beérje és megelőzze a tabella élén álló Thed Björköt, és magyar világbajnokot avasson a széria.

    „Péntek estére minden eldől és szerintem csapatként annyira fel vagyunk készülve, amennyire csak lehetünk.” – mondta Norbi. „Korábban a bajnokságra gondoltam és ez nem segített, szóval változtattam a filozófiámon és egyszerre csak egy versenyre koncentrálok. Ez pedig határozottan kifizetődött, ahogy az az eredményeken is látható.”

    „Nyilvánvaló, hogy meg akarom nyerni a világbajnokságot és az egész csapat mögöttem áll, de akár nyerek, akár veszítek, addig, amíg azt mondhatom, hogy én mindent beleadtam, büszke leszek az elvégzett munkámra.”

    [poll id=”43″]

  • TCR Európa: A kupából széria lesz!

    TCR Európa: A kupából széria lesz!

    A TCR Europe Trophy jövőre lép egyet, és egy rendes nemzetközi sorozattá válik a következő évre. 2018-ban a Europe Series néven elinduló széria hat versenyhelyszínt tartalmaz majd, Európa legismertebb pályáin, és a promótere a TCR Euro Series Ltd. lesz, ami a WSC Ltd. leányvállalata.

    A Europe Trophy 2016-ban került először megrendezésre, és a résztvevők nemzeti TCR szériákból érkeztek, tehát a Benelux államokból, Németországból, Olaszországból, Spanyolországból, Portugáliából és Oroszországból. Ezt a versenyt Pierre-Yves Corthals nyerte meg egy Opel Astrával, amelyet a DG Sport Compétition készített fel.

    Idén a Trophy az Adria International Racewayen került megrendezésre, ahol a DG Sport ezúttal már egy Peugeot 308-assal nyert, Aurélien Comtéval a volánnál. Jövőre már még komolyabb lesz a versengés, és hasonlóan a TCR Asiához és a Middle Easthez hasonlóan regionális verseny szerveződik.

    A kinevezett promóter, Paulo Ferreira ennyit mondott: „Eljött az idő, hogy elindítsunk egy rendes európai szériát is. Ez egy logikus lépés azon csapatoknak, akik már versenyeznek a lokális bajnokságokban, és céljuk, hogy nemzetközi szinten is megmérettessenek.”

    A formátum egyszerű lesz, az időmérésnek két része lesz, Q1 és Q2, majd két 25 perces verseny, álló rajttal, és a top tízben végzettek fordulnak a második versenyre. Versenyzőknek, és csapatoknak írják majd ki a bajnokságot. A részvételi díj 17.500 EUR egész évre, 4000 EUR meg a versenyenkénti nevezési díj. Mindegyik versenyt adja majd streamen a Motorsport TV, és a www.europe.tcr-series.com.

    Marcello Lotti, a WSC Ltd. hozzátette: “Örömmel jelentjük be, hogy egy újabb ékköve készült el a túraautós bajnokságunk koronájának. Paulo Ferreira elhivatottsága és felkészültsége, valamint széria csodálatos világa biztos hogy a TCR-es csapatoknak hamar kedvet hoz ehhez a sorozathoz is.”

    2018-as TCR Europe Series – versenynaptár
    május 6. – Le Castellet
    június 10. – Spa-Francorchamps
    július 8. – Hungaroring
    augusztus 19. – TT Assen
    szeptember 23. – Monza
    október 21. – Barcelona

  • Változna a Le Mans 24 órás pontértéke 2018-ban

    Változna a Le Mans 24 órás pontértéke 2018-ban

    A WEC szervezete szeptemberben bejelentette azon szándékát, hogy elhagyja a Le Mans-ban alkalmazott kétszeres pontozást és feltárta a terveit, melyek közt szerepel egy 2018/19-es szuperszezon létrehozása a 2019/20-as téli sorozatokba való átmenettel.

    A sorozatvezető, Gerard Neveu rámutatott, hogy három különböző pont-együttható lesz, mely a versenyek különböző hosszúságait tükrözi 2018/19-ben.

    „Nem szerezhető kétszeres pont Le Mans-ban, de különböző szorzók lesznek meghatározva a 24 órásra, az 1500 mérföldes versenyre és a hatórás eseményekre.” – mondta Neveu.
    Az FIA Motorsport Világtanács december elején tartandó következő ülésén felvetődik majd egy 1,5-szeres szorzó a 24 órásra, 1,25-ös pedig az új, 2019-es Sebring-i 1500 mérföldesre.

    Ez azt jelentené, hogy a Le Mans négy kategóriájának mindegyik nyertese megkapja a 37,5 pontot, Sebring győztese pedig 31,25 pontot írhat a neve mellé és az eddig megszokott FIA pontrendszer megmarad a rendes hat órás versenyekre.

    A WEC szervezet kezdetben azt mondta, hogy a 2018/19-es szupersorozatban csak három világbajnoki címet ítélnek oda – egyet a prototípussal indulóknak és kettőt a GT versenyzők és a gyártók számára. De a gyártók világbajnoki címe jövőre nem kerül kiosztásra az FIA által, mivel maximum egy gyári résztvevő lesz a Toyota személyében.

    Arra is javaslatot tesznek, hogy ezt, az LMP1-ben megszerezhető címet váltsa fel a csapatok által megszerezhető cím. Az ötlet az, hogy hozzanak létre egy további világbajnoki címet egy kisebb kupával vagy trófeával, melyért az LMP1-ben versengő gyári és privát csapatok küzdhetnének meg.

    Graeme Lowdon, a Manor sportigazgatója, akinek csapata a következő szezonban a Ginetta új prototípusával lép be az LMP1 kategóriába, támogatta az ötletet. „Mindig azt mondtam, hogy a motorsport a világon a legnagyobb csapatjáték, így van értelme.” – mondta.

    Az eredeti sportautó világbajnokságban 1985-től az 1992-es megszűnéséig a címet inkább a csapatoknak ítélték oda, nem pedig a gyártóknak.

     

  • Alakul már a 2018-as DTM naptár is, még nem fix a Hungaroring

    Alakul már a 2018-as DTM naptár is, még nem fix a Hungaroring

    Elsőként általában a Forma-1, a sportkocsi világbajnokság, majd a FIA világbajnokságok foglalják a következő év versenyhétvégéit, ezután jön legtöbbször a DTM. 2018-ban 10 hétvégére 20 versenyt terveznek, de jelen pillanatban még nincs teljesen készen a németek versenynaptára. Ennek ellenére a Motorsport-Total.com már pár részletet kiderített.

    Egyes tradícióihoz ragaszkodik a széria, másokkal szakít: ahogy eddig is, kétszer látogatnak el majd Hockenheimbe. A szezonzárót ide tervezik, 2018. október 13-14-re, ugyanakkor a május eleji indulás már nem biztos, így nem itt lenne a szezon kezdete. Elviekben a móka két héttel korábban kezdődhet majd, de még nem eldöntött, hogy az első két versenynek melyik pálya lehet majd a helyszíne.

    Eredetileg, Imolába tervezték ezt, április 21-22-ére, de ilyen rövid idő alatt nem sikerült ezt tető alá hozni. Ennek ellenére már jövőre Itáliába tart a sorozat. Nyáron, augusztus 11-12-én lennének futamok Misanoban, és a DTM szervezői bíznak is benne, hogy jó lenne az időpont a német turistáknak is, a Rimini környéki nyaralásokra alapozva, az Adriánál.

    Az igazi meglepetés azonban az lehet, ha visszatér a DTM Angliába. A DTM vezér Gerhard Berger mindig is azt hangoztatta, hogy a szériáját „oldschool” pályákra vinné, így jön szóra akár Donington vagy Brands Hatch. Ugyanakkor 2019-től akár a portugál Estoril is beszállhat a keringésbe.

    Ami jelenleg fixnek tűnik, az Norisring (június 23-24), Zandvoort (július 14-15), Nürburgring (szeptember 8-9) és Spielberg (szeptember 22-23) időpontjai, illetve a szezonzáróé, Hockenheimben. Oroszország úgy tűnik, hogy elbukott, és még két helyszínt kell véglegesíteni: egyik a hungaroringi verseny június elején, illetve a lausitzringi forduló május 19-20-án. Utóbbinál a problémát leginkább az okozza, hogy a DEKRA mint szponzor kiszállt az ottani buliból.

    Pontosabb, és akár végleges versenynaptár a FIA következő, decemberi ülése után várható.

  • Tovább dolgozik a motorján a Porsche

    Tovább dolgozik a motorján a Porsche

    Annak ellenére, hogy a Porsche kiszállt a hosszútávú világbajnokságból, továbbra is folyik a munka a nemrég megtervezett, új motoron.

    A német gyártó elsődleges prioritása jelenleg a Formula-E, ahol 2019-től lesznek jelen, de azt elismerték, hogy érdeklődéssel figyelik a 2021-es Forma-1-es motorszabályokat is.

    A csapat weissachi székhelyén továbbra is aktívan dolgozik a 30 motormérnök a V6-os hibrid erőforráson, lehetséges, hogy ezzel egy esetleges jövőbeli Forma-1-es szerepvállalást alapoznak meg.

    „Az világos számunkra, hogy ha tovább folytattuk volna az LMP1-es projektünket, akkor új motort kellett volna építenünk, mivel a négyhengeres erőforrásunk elérte a határát.” – mondta Fritz Enzinger a Porsche LMP1-es igazgatója.

    „Még áprilisban elkezdtünk dolgozni egy hathengeres motoron és természetesen szeretnénk be is fejezni azt. Először egy egyhengerest készítünk, amíg nem kapunk utasítást arra, hogy egy komplett motort készítsünk.”

    Enzinger hozzátette még, hogy az F1 egyelőre nem élvez elsőbbséget a cég terveiben.

    „Nincs még ilyen megbízatásunk, nem tudok most erről többet mondani.”

    A Porsche vezérigazgatója Oliver Blume szerint ezek a munkálatok elsődlegesen a jövőbeli utcai autók számára szolgálnak fejlesztéssel.

    „Nem nyilatkozok a Forma-1 kapcsán. Jelenleg csak a Formula-E-re koncentrálunk. A Porschénál mindig megfontoltak vagyunk és egyszerre csak egy dologra fókuszálunk. Elkezdtünk készíteni egy egyhengeres erőforrást, hogy teszteljük az égési rendszerünket a jövőbeli utcai autók miatt.”

  • Monteiro a szezonfinálét is kihagyja

    Monteiro a szezonfinálét is kihagyja

    A Honda portugál versenyzője, Tiago Monteiro a WTCC szezonzáróját is kihagyja, Katarban sem tud rajthoz állni, miután szeptemberben balesetet szenvedett.

    Balesetének következtében idegi sérülései keletkeztek és probléma van a látásával is, így kihagyta az elmúlt versenyhétvégéket, pedig addig vezette a pontversenyt. Abban bízott, hogy bár bajnoki esélyei a kihagyások miatt elúsztak, talán Katarban visszatérhet, de nem így alakult.

    A Honda bejelentette, hogy Monteiro nem versenyez majd a Losail pályán, viszont elutazik a finálé helyszínére.

    Monteiro sajnálatos balszerencséje után Hondásként Michelisz Norbinál pattog a labda, hogy megpróbáljon bajnokká válni. Ehhez pedig Thed Björköt kell elsősorban legyőznie, akitől már csak pár ponttal van elmaradva.

    „Bár nyilvánvalóan csalódott vagyok, hogy nem vezethetek Katarban, hihetetlenül izgatott vagyok, hogy Norbi és a Honda WTCC bajnokká válnak-e, és nem akarnám, hogy ne legyek itt a csapattal, a hihetetlen szerelőimmel, és ne legyek szemtanúja egy történelmi pillanatnak.” – mondta Monteiro.

    „A projekt 2012-es kezdete óta a Honda csapat tagja voltam, és úgy értem, hogy komoly részem volt mindabban, ami ehhez a pillanathoz vezetett.”

    „Valójában, annak ellenére, hogy vezettem a bajnokságban az év nagy részében, már akkor tudtam, hogy elúsztak a reményeim, mikor makaóban nem tudtam versenyezni, szóval így már kevésbé szenvedek ettől.”

    „Egy egész tél áll most előttem, hogy folytassam a felépülést, nem teszek majd semmi kockázatosat, hanem az a célom, hogy a következő évben visszaülhessek egy versenyautóba.”