Kategória: Touring Car

  • Kubica a DTM-be igazolhat a Mercedeshez?

    Kubica a DTM-be igazolhat a Mercedeshez?

    Robert Kubica azon álma, hogy újra indulhat a Forma-1-ben szertefoszlott, miután a Williamsnél nem kaphat helyet jövőre. Ahogy azt mi is megírtuk, Claire Williams csapata Sergey Sirotkint választotta, ami nagy meglepetés, miután a Pirelli teszten Abu Dhabiban az FW40-est a második napon mindössze hat órán át tesztelte, de állítólag lenyűgözte az istálló mérnökeit is. Az Italiaracing úgy értesült, hogy a részletekről, és a végleges szerződésről már egyeztetnek, és feltehetően a hét második felében hivatalosan is bejelenthetik Sirotkint. Yas Marinában a fiatal orosz szoft gumikon is csak fél másodperccel volt lassabb Kubicánál. A lengyel vezethetett aznap az utolsó két órában, miután előző nap csak kemény gumival tesztelt, a második napon számtalan próbálkozása volt ultra és hiperszoft gumikon, hogy minél jobb időeredményt érjen el. Kettejük eredménye között azonban nagyobb időkülönbséget vártak a szakemberek, egy másodpercnyit, vagy még többet. A teszt végén Kubica olyannyira mérges volt magára, hogy a pletykák szerint részt sem vett a teszt utáni értékelésen a csapat mérnökeivel. Időeredményeket nem nézve azonban úgy tűnik, hogy ugyanazon gumikkal is Sirotkin inkább meggyőzte a csapatot a képességeiről, mint Kubica.

    Még meggyőzőbb volt a pletykák szerinti az a 12 millió euró, amit az SMP bank vinne szezononként két évre. Boris Rotenberg bankja rengeteg orosz pilótát támogat, egészen a gokarttól kezdődően, hasonló felépítésben, ahogy fut a Red Bull junior programja. Ő egy olyan súlyos figura, aki a mérleg nyelvét sikerrel billentette a moszkvai fiú irányába. Sirotkin 2013 óta dolgozik a Matteucci menedzsmenttel, és remek munkát végezhettek, ha ennyire kiválóan mutatkozhatott be a Williams tesztjén.

    Kubica oldaláról nézve a történetet, ő egy csodálatos visszatérési kísérletet tudhat magáénak, a Forma-1-be. Annak ellenére, hogy Nico Rosberg is megpróbált mindent azért, hogy a lengyelé legyen a Williams versenyülése, feltehetően azért csak befolyásolhatták a sérülései is, hogy mégsem tudott újra teljes szezonos pilótává válni.

    Először a Renaultnál próbálkozhatott, de ők Carlos Sainzot igazolták le, aztán jöhetett a Williams. Az igazán sajnálatos az, hogy Kubica mindkét alakulathoz úgy érkezett, hogy mentálisan és fizikailag is a topon volt. Ennek ellenére most már csak egy B terve maradhatott. És ez pedig nem más, mint hogy a Mercedes gyári pilótája legyen: a DTM-ben!

    A lengyel nem először tesztelhette a német túraautót, íme egy régebbi 2013-as videó az eseményről. Akkor is már kiemelte, hogy kifejezetten előnyös, hogy itt helye is van a sérült keze miatt.

  • Harcosok Klubja helyett: WTCC Drivers Club 2005-2017

    Harcosok Klubja helyett: WTCC Drivers Club 2005-2017

    Egy rövid majdnem 4 perces kisfilmmel búcsúzik a WTCC. 2005 és 2017 között rengeteg világbajnokot adtak a túraautózás szerelmeseinek, és idén ennek a történetnek is pont került a végére. Azonban a versenypályán véget ért csatározás után Thed Björkre még várt egy dolog: meg kell ismerkednie a misztikus WTCC Drivers Clubbal, és annak rendhagyó szabályaival. Garantáljuk, hogy mindenkit MEGÉRINT majd ez a történet, ahol az idei főszereplők mellett a széria korábbi bajnokai is főszereplőként térnek vissza, és emlékeznek az együtt elkövetett kalandokra.

    Oscar díjért kiáltó alkotás, hatalmas a színészi játék, benne Yvan „A Keresztapa” Muller, Tiago „Jézus” Monteiro, Thed „Jégember” Björk, Nicky „Baby Driver” Catsburg, Tom „Herceg” Chilton, Michelisz „A Mágus” Norbert, Gabriele „A Szerzetes” Tarquini, Tom „A Mutatványos” Coronel, és Pechito „Teljes Gáz” Lopez szereplésével készült remekműben. A végén azért már a WTCR is szerepet kap…

    https://www.youtube.com/watch?v=wwMx1MTwmmI

  • Ribeiro nem tudja garantálni, hogy gyártók nem jöhetnek a WTCR-be

    Ribeiro nem tudja garantálni, hogy gyártók nem jöhetnek a WTCR-be

    Azzal, hogy a WTCC átvette a TCR szabályzását, az olyan komoly gyári programoknak is vége szakadt, mint amilyeneket vitt a Volvo és a Honda idén. Persze a gyári jelenlét azért érezhető volt a TCR International Seriesben is, különösen látványos volt a Hyundai részvétele az utolsó két versenyhétvégén 2017-ben. Riberio elismerte a TouringCarTimesnak, hogy 2018-ban a WTCR-ben se tudnak nagyon ez ellen majd tenni:

    „Nehéz megakadályozni gyártókat abban, hogy támogassanak privát csapatokat. Ha egy gyártó kiemelt partnerséget akar egy csapattal, úgy, hogy ad nekik autót, versenyzőt, mérnököt, nos ezt elég nehéz megakadályozni. Ez így ment már a TCR International Seriesben is, annak ellenére, hogy soha nem akartak ott gyártók bajnokságát. Így azt várom, hogy pár gyártó technikailag, vagy még komolyabban szorosabbra főzi a kapcsolatát egyes csapatokkal, de természeténél fogva olyan csapatokat szeretnénk látni, mint például az ALL-INKL akik indulni akarnak a WTCR-ben, egy profi versenyzővel, mint amilyen volt nekik idén is, Rob Huff személyében, és akár valós esélyük is lehet, hogy év végén bajnokok lesznek.”

    Az autók egyenlőségét a TCR rendszere szabályozza, például úgy, hogy 2017-ben maximum 130.000 euróba kerülhetnek az autók, ami megakadályozza azt is, hogy túl bonyolulttá váljon a technika, és ne legyen költséghatékony. A sokszor ellentmondásos BoP rendszer is a kiegyenlítést szolgálja a különféle autóknál és konfigurációknál, amiket a gyártók a rajtrácsra küldenek. Riberio erről ezt mondta:

    „Ez a témakör teljesen a WSC (TCR promóter) technikai delegátusa, illetve a FIA ugyanilyen munkakörű embereire vár, hogy egy folyamatos és átlátható rendszert teremtsenek meg. A BoP rendszer használata kényes ügy. Amikor ilyen teljesítmény kiegyenlítő rendszert alkalmazol, akkor a rajtrács egyik fele dühös rád, a másik meg csöndben van. A FIA megértette a BoP működését a TCR-en keresztül, ami nem könnyű, de reméljük, hogy a FIA az erőforrásaival és a tapasztalatával segít ebben, és és előjön valamivel, ami magas szinten garantálja a technikai kiegyenlítettséget.”

  • A Volvo is nekiállt TCR-es autót faragni már 2018-ra!

    A Volvo is nekiállt TCR-es autót faragni már 2018-ra!

    A 2017-es WTCC bajnok gyártó, aki adta egyébként a világbajnok pilótát is már fejleszti is a TCR szabályrendszernek megfelelő autójukat, annak ellenére, hogy a Volvo minden akarata ellenére nem lesz készen a 2018-as WTCR szezon kezdetére a versenygép.

    Már a WTCC szezonzárón Katarban felmerült, sőt a Volvo meg is erősítette, hogy már dolgoznak egy TCR-es autón, amivel vissza tudnának térni a hazai bajnokságukba, az STCC-be is, illetve az újonnan létrehozott WTCR-be is, hiszen mindkettő szériában a TCR szabályzás az irányadó.

    A Polestar Motorsport részéről Alexander Murdzevski Schedvin mondta el a véleményét:
    „A TCR szabályzás remek, és a WTCR-re váltás meg egy jó döntés. Ez számtalan ajtót nyit meg nekünk ami előrelépés, de ez egyben azt is jelenti, de stratégiailag is jó tervünknek kell lennie. Emiatt jelenleg nem tudunk konkrétumokkal szolgálni, de amint csak lehet, vissza akarunk térni a pályára a csapattal. A 2018-as év első negyedében már több részlettel szolgálhatunk majd.”

    A svéd márka titokban állítólag már rég dolgozik egy TCR-es autón, de egyértelmű volt az is, hogy a Volvo S60 TC1-et is fejleszteniük kellett és az volt az előtérben a bajnoki harc miatt, amit végül meg is nyertek Katarban.

    Ugyan gyártókat nem engednek az új WTCR szériába, nehéz megállítani egy autógyárat, hogy mondjuk ne Cyan Racing néven induljanak, ami Christian Dahl független privát programja, és nem a Volvoé, és nem is a Polestar tuning program része, ami két éve indult el ezen az úton.

    Feltehetően az új Polestar Volvo TCR nem valószínű hogy 2018 év végéig versenybe szállhat, de az is szinte borítékolható, hogy a 2017-es bajnok, és egyébként Volvo gyári versenyző Thed Björk illetve a négyszeres bajnok Yvan Muller lesz a két fő fejlesztő pilóta ebben a programban.

  • Massa rajthoz áll a brazil Stock Car-ban

    Massa rajthoz áll a brazil Stock Car-ban

    Nem tétlenkedett sokat Felipe Massa, nem sokkal utolsó F1-es versenye után bejelentette, hogy rajthoz fog állni a brazil Stock Car sorozat szezonnyitó versenyén Interlagosban.

    A Williams ex-pilótája az ötszörös bajnok Cacá Bueno csapattársa lesz a Cimed Racing-nél.

    Massa 15 év után hagyja ott a száguldó cirkuszt, ezen időszak alatt 11 futamot nyert, és 2008-ban – drámai körülmények között – második lett a bajnokságban.

    „Nagyon megtisztelő számomra ez a meghívás. Büszke vagyok arra, hogy bemutatkozhatok a Stock Car sorozatban, a legnagyobb bajnok és örök barátom, Cacá Bueno oldalán. A Cimed Racing egy kétszeres bajnokcsapat és ideális számomra, hogy szembenézzek az új kihívásokkal. Különleges érzés lesz itt találkozni a brazil rajongókkal, akiktől érzelmes búcsút vettem a Brazil Nagydíjon. Ez lesz az első Forma-1 utáni versenyem. Mindent meg fogok tenni azért, hogy sikeresen megalapozzam a pályafutásom következő szakaszát.” – mondta Massa.

    Ez a verseny egyébként a „Race of Doubles” névre is hallgat, ami azt jelenti, hogy az állandó versenyzők mellett meghívott, vendég pilóták is rajthoz állnak. A futamra március 10.-én kerül majd sor.

  • A DTM 2018-ban a SAT.1-re megy!

    A DTM 2018-ban a SAT.1-re megy!

    Új partnere lett a DTM-nek, a német SAT.1 lesz az exkluzív televíziós partnere a német túraautó bajnokságnak, Németországban. A rajongók így nem maradnak a sorozat nélkül, és továbbra is szabadon fogható csatornán lesz követhető a széria. A versenyeket a már bevezetett „ran” sportmárkájuk alatt kell majd keresni. Az ITR üzletért felelős igazgatója, Achim Kostron így nyilatkozott:
    „Örülünk, hogy egy ekkora tévés partnerrel dolgozgatunk. Ez is mutatja a széria erősségét. A SAT.1 egy tökéletes adó a DTM-nek illetve a szériánkban induló prémiumgyártóknak, mint az az Audi, BMW és Mercedes. Együtt egy innovatív is attraktív tévéműsort akarunk előállítani.”

    A SAT.1 a legnagyobb műsorszolgáltatója a ProSiebenSat.1 Csoportnak, akik Münchenben székelnek. A csoport egyike a legsikeresebb független európai médiavállalkozásoknak. A konszern sikerrel ülteti át az erős tévés hálózatát digitális platformokra, ami a DTM tartalmaknak is szélesebb portfóliót jelent, és további digitális megjelenést. Az ITR és a 7Sports közötti szerződés két évre szól, utóbbi szervezet is a ProSiebenSat.1 Group része.

    A SAT.1 komolyan készül az élő adásokra szombat és vasárnapokon is, a program része lesz egy 30 perces felvezető műsor, de a leintés után is 15 perc lesz a háttér történetekre, elemzésekre és interjúkra. Az időmérő edzések is nyomon követhetőek lesznek élő stream formájában a ran.de-n, vagy a „ran” appon keresztül.

    Az, hogy kikből áll majd a „ran” csapata, akik a pályákra is ellátogatnak majd, a SAT.1 egy távolabbi időpontban hozza a nyilvánosságra. A 2018-as DTM szezon Hockenheimben kezdődik majd május 4-6 között, és 10 versenyhétvége lesz majd. A napokban véglegesíti és publikálja majd az ITR a végleges versenynaptárát a DTM-nek.

  • Senna és Alonso egy csapatban!

    Senna és Alonso egy csapatban!

    A United Autosports megerősítette, hogy Bruno Senna is csatlakozik hozzájuk a januári Daytona 24 órás versenyre.

    A brazil versenyző a csapat egyik Ligier JS P217-esét vezeti majd Will Owen, Hugo de Sadeleer és Paul di Resta oldalán. A csapat másik autóját Fernando Alonso, Lando Norris és Phil Hanson vezetik majd.

    A versenyre január 26-17-én kerül majd sor, míg az azt megelőző teszt január-5-7-én lesz.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozom a United Autosportshoz Daytonában.” – mondta Senna. „Ez egy nagyon kiforrott csapat és a 2017-es tapasztalatokkal, komoly technikai tehetséggel és hihetetlenül erős versenyzői felhozatallal minden bizonnyal jó csatát vívunk majd az elejétől fogva!”

    „Izgalommal tölt el a Daytona 24 órás versenyre szóló versenyző felhozatalunk és az, hogy Bruno is csatlakozik a csapathoz.” – mondta a csapat tulajdonosa, Zak Brown. Ő egy fantasztikus versenyző, egy bizonyított verseny- és bajnokság győztes, így értékes tagja lesz a csapatunknak.

  • Íme az új WEC szabályok, és a versenynaptár

    Íme az új WEC szabályok, és a versenynaptár

    A Motorsport Világtanács a WEC (World Endurance Championship) napirendi pontjait is megvitatta.

    Négy világbajnoki címet osztanak majd: LMP versenyzők, LMP1 csapatok, LMGTE versenyzők és LMGTE gyártók kategóriában.
    FIA Endurance Trophy-t nyernek majd a következők: A legjobb LMP2-es csapat, a legjobb LMGTE AM csapat, a legjobb LMP2-es versenyzők és a legjobb LMGTE AM versenyzők

    A technikai- és sportszabályokban is születtek döntések:

    • A hibrid és nem hibrid LMP1-es autók együtt versenyeznek majd
    • Módosulnak a pontok a Le Mans-i 24 órás verseny és az 1500 Miles of Sebring esetében: utóbbi megnyerésével 32 pontot, Le Mans megnyerésével pedig 38 pontit lehet majd szerezni
    • Tankolás közben lehet majd kereket cserélni és egyéb munkákat elvégezni, mint például az autó takarítása, vagy a fékek ellenőrzése
    • A világbajnoki cím ezentúl nem a gyártót illeti majd, hanem az LMP1 kategória legjobb csapatát.
    • Az LMP1-es nevezési díj 310 000 euró

    Az FIA WEC 2018/19-es versenynaptára:

    május 5 Belgium WEC 6 Hours of Spa‐Francorchamps*
    június 16-17 Franciaország Le Mans 24 Hours*
    augusztus 19 Nagy-Britannie 6 Hours of Silverstone*
    október 21 Japán 6 Hours of Fuji*
    november 18 Kína 6 Hours of Shanghai*
    2019 március 16‐17 USA 1500 Miles of Sebring *
    2019 május 4 Belgium WEC 6 Hours of Spa‐Francorchamps*
    2019 június 15‐16 Franciaország 24 Hours of Le Mans *

    *Még véglegesítésre vár

  • Hivatalos: Két évre egyesül a WTCC és a TCR, de már csak világkupaként

    Hivatalos: Két évre egyesül a WTCC és a TCR, de már csak világkupaként

    Az új név egyébként FIA World Touring Car Cup lett, miután sikerrel megegyezett a WTCC és a TCR International Series promótere. Tegnap, a FIA Motorsport Világtanács ülésezett Párizsban, ahol az is világossá vált, hogy legalább két évig szerződés is köti egymáshoz a FIA, Eurosport Events és WSC LTd-t (Marcello Lotti cége).
    Az Eurosport Events lesz az új széria promótere, a technikai szabályzásért a WSC a felelős, akik 2 évig licenszelik azt mint FIA WTCR szabályzás, és 2019 végéig nem is változtatnak rajta.

    Csak a WSC által elfogadott TCR homológ autók kaphatnak FIA WTCR „útlevelet” a FIA-tól, amivel részt lehet majd venni a versenysorozatban, és a FIA és a TCR technikai részlege határozza meg majd a Balance of
    Performance rendszert a jövőben is.

    Nem engednek gyártói részvételt, ahogy megszokott volt ez már a TCR International Seriesben is, így gyártóknak sem írnak ki bajnokságot, hiszen a FIA WTCR-ben csak privát csapatok vehetnek majd részt. Két FIA világkupa elismerést osztanak majd ki, az egyiket a versenyzőknek, a másikat a csapatoknak, így a jelenlegi WTCC és TCR International Series címek 2018-19-ben nem kerülnek kiosztásra.

    A FIA ETCC megszűnik, gyakorlatilag helyette lesz a TCR Europe Series, amit a WSC Ltd. üzemeltet majd, miután az ilyen jellegű tevékenysége megszűnik az International Series kapcsán.

    Összességében 26 db teljes szezonra szóló nevezést fogadnak el az új szériában, és elsősorban azon csapatok kerülnek előtérbe, akik már jelenleg is versenyeznek a WTCC-ben, vagy a TCR International Seriesben. Minden egyes helyszínen maximum további két nevezés elfogadott, de erről az Eurosport Events és a FIA dönthet csak. A csapatoknak minimum 2 autóval kell nevezniük, és ennek a nevezési díja 150.000 euró.

    Marcello Lotti érthetően elégedett:
    „Büszkék vagyunk arra, hogy ezzel a szerződéssel bebizonyítottuk, hogy mekkora tisztelet is övezi a TCR szellemiségét. Remek az együttműködés egy olyan tapasztalt promóterrel mint az Eurosport Events, és a FIA-val kiegészülve a WTCR egy meghatározó alakja lesz a TCR koncepciójának, amit három éve indítottunk el, és azóta is csak folyamatosan növekszik.”

    François Ribeiro, az Eurosport Events szintén örömét fejezte ki, hogy bejelenthették a régóta várt egyesülést, ami lehetővé teszi a túraautózás folytatását a legmagasabb szinten, globálisan:
    „A TCR technikai szabályzása, a FIA szakértelme és függetlensége, valamint szigorú sportszabályzati eljárása, illetve az Eurosport Events erős promóciós képessége 2005 óta a legversenyképesebb mezőnyt fogja eredményezni, érdekes versenyeket, és a rajongóbaráti hozzáállás csakis sikert eredményezhet.”

  • Legyenek ugyanolyanok az F1-es és Le Mans motorok Todt szerint

    Legyenek ugyanolyanok az F1-es és Le Mans motorok Todt szerint

    Jean Todt bízik abban, hogy 2021-től kezdve a Forma-1-es új motorok akár használhatóak lennének Le Mansban is. Egy ilyen jellegű „világmotor” elképzelés már egyébként a jelenlegi F1-es motorszabályzás alapja is, amit 2014-ben fogadtak el.

    A FIA elnöke szerint a 2021-től bevezetendő szabályzás azonban egy újabb lehetőség lehet, hogy megpróbálkozzanak ezzel, és ezt el is mondta az AMuS újságírójának:
    „Jelenleg két külön motorszabályzásunk van, mindkét szériában, ennek azonban nem kell feltétlenül így maradnia. Hasonlóak a Forma-1 és a WEC bajnokság követelményei. Egy Forma-1-es motornak is 5000 km-t kell teljesítenie, ami annyi, mint egy versenytáv Le Mansban. Ha csak egy motorformula koncepció lenne, az vonzhatna új gyártókat, sőt F1-es csapatok mehetnének át Le Mansba, vagy fordítva.”