Kategória: Touring Car

  • Egy ezer kilométeres verseny Hartley nagy célja

    Egy ezer kilométeres verseny Hartley nagy célja

    A Toro Rosso pilótája Brendon Hartley elmondta, hogy a bakancslistáján szerepel a híres bathurst-i ezer kilométeres verseny, és reméli, hogy egy nap majd eléri ezt a célját is, és el tud indulni ezen a legendás versenyen.

    A Bathurst-i ezer kilométeres túraautó versenyt minden évben a délkelet-ausztráliai Mount Panorama versenypályán rendezik meg. Ez az esemény az egyik legfontosabb és legelismertebb ausztrál autóverseny.

    Hartley korábbi Porschés csapattársa Earl Bamber már bejelentette, hogy rajthoz fog állni a 2018-as viadalon, ő maga pedig reméli, hogy egy nap ő is követheti majd barátját.

    „Imádom Bathurstot. 2012-ben részt vettem a 12 órás versenyen, és szerintem ez az egyik legjobb pálya a világon. Ez az, amit nagyon szeretnék majd egy nap. Jövőre viszont biztos nem leszek ott, hiszen most teljes erőmmel a Forma-1-re szeretnék koncentrálni.”

    Hartley hozzátette még, hogy azon a kontinensen hatalmas tiszteletnek örvend ez a verseny.

    „A hosszútávú versenyzésben Le Mans a legnagyobb, a több százezer látogatóval és a hihetetlen atmoszférával. A világ másik oldalán viszont Bathurst tölti be ezt a szerepet. Nem vettem még részt az ezer kilométeres versenyen, de egyszer nagyon szeretnék majd.” – tette hozzá a 28 éves új-zélandi.

  • Habsburg és Félix da Costa is megmérkőzhet Fernando Alonsoval!

    Habsburg és Félix da Costa is megmérkőzhet Fernando Alonsoval!

    Antonio Félix da Costa idén a Formula E-ben, illetve Blancpain GT Series Sprint Cup-ban és International GT Open-ben is versenyzett. 2018-at pedig az amerikai kontinensen kezdi majd a Daytona 24 órás versenyen, a Jackie Chan DC Racing csapatában.

    Jackie Chan-ék azonban egy másik ismerős nevet is leigazoltak a 24 órás megmérettetésre, Ferdinand Habsburg személyében, aki idén a FIA Formula 3 European Championship mezőnyében állt rajthoz.

    Félix da Costa és Habrburg Alex Brundle-lel és Ho-Pin Tunggal osztják majd meg Oreca 07-esüket.

    A csapat másik autóját a Forma-1-es Lance Stroll, valamint Daniel Juncadella, Felix Rosenqvist és Robin Frijns vezetik majd,

    A mezőnyben egyébként ott a Forma-1 egyik legjobb versenyzője, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint a McLaren üdvöskéje, a 2017-es F3-as bajnok, Lando Norris is. Ők Zak Brown United Autosports csapatát erősítik majd.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy részt vehetek a Rolex 24 at Daytonán, főleg úgy, hogy ilyen erős versenyzőkkel egy csapatban.” – mondta Félix da Costa.

    „A Daytona 24 órás verseny mindig is az álmom volt, mindig is szerettem volna sportautós tapasztalatot szerezni.” – mesélte Habsburg. „Hogy ezek a Jackie Chan DC Racing JOTA-nál teljesülhet, egészen hihetetlen. Olyan csapattársaim lesznek, akikre felnézek és a világ egyik leglátványosabb autóját vezethetem majd.”

  • Mark Webber és Patrick Dempsey nyugdíjas gondolatai

    Mark Webber és Patrick Dempsey nyugdíjas gondolatai

    Patrick Dempsey nevét bizonyára rengetegen ismerik, sokaknak leginkább a Grace Klinika című sorozatból vagy utóbbi Bridget Jones filmből ismerik. Az autósport rajongók azonban minden bizonnyla azzal is tisztában vannak, hogy Dempsey színész hivatása mellett imádja az autósportot. Olyannyira, hogy maga is éveken át versenyzett, legutóbb a WEC-ben, Porschéval. Csak úgy, mint Mark Webber, aki szintén szögre akasztotta már a sisakját.

    Az alábbi Porsche videóban a két visszavonult versenyző egy reptéren találkozik újra. Megvitatják, hogy milyen jó is „nyugdíjasnak” lenni, és mennyire jó, hogy nem kell már rohanni, nem hajtja őket senki, elvégre a Porchénál a német hajtás volt a jellemző, ez pedig sok stresszel járt. Miközben azt ecsetelik egymásnak, hogy örülnek a rájuk szakadt nyugalomnak, vágóképeken épp az ellenkezőjét mutatják be, azt, amint Dempsey és Webber kapkodva, rohanva érkeztek meg a reptérre.
    A végén a hangosbemondó figyelmezteti őket, hogy ideje lenne felszállni, s ekkor egymással kelnek versenyre.

    A videó végső üzenete, hogy amit igazán szeretsz csinálni, az sosem hagysz fel teljesen.

     

     

  • Majdnem végleges WTCR 2018-as naptára, magyar futam áprilisban!

    Majdnem végleges WTCR 2018-as naptára, magyar futam áprilisban!

    A kiadott versenynaptár szerint újra Marrákesben lesz a szezonnyitó, ahol bemutatkozik majd a három verseny hétvégénként formátum is, és itt már csak a TCR szabályrendszerének megfelelő autók indulhatnak. Ezt követően máris Magyarországra látogat a széria április végén, arra a pályára, ahol tavaly WTCC és TCR futam is zajlott, majd ezt követően a legendás Nordschleife felé veszik az irányt. Itt a verseny május 13-án lesz majd, a 24 órás verseny betétfutamaként.

    Alig egy héttel később Hollandia lesz az úti cél, errefelé már tíz éve nem járt a túraautó világbajnokság, ér itt a TCR Europe és a TCR Benelux szériák is csatlakoznak majd, így komoly túraautós népünnepély várható. Ezt követően Vila Real utcai pályája lesz a helyszín, öt héttel később, Portugáliában.

    Argentína szinte kirobbanthatatlan a naptárból, hatodik egymást követő nyáron látogat el a mezőny Termas de Rio Hondo pályájára, majd egy nyolc hetes szünet után folytatódik a versengés majd Ningboban, Kína új versenypályáján.

    Japánba is visszatér a sorozat, de itt Suzukába, ahol a Super Formula versenysorozatnak is a szezonzárója lesz majd, és Makaó is marad, mint helyszín. Egy további ország is számíthat még arra, hogy rendezhet versenyt, július 22-én, vagy október 7-én, amiről jelenleg is folynak az egyeztetések.

    2017 után ami világosan látszik a WTCC-s naptárhoz képest, hogy kimaradt Monza illetve Losail, Katarból, pedig utóbbi már három éve a széria szezonzárója volt. Francois Riberio, a WTCR promótereként így fogalmazott:
    „Az, hogy publikálhattuk az előzetes elképzeléseinket egy fontos lépés a FIA WTCR 2018-as bemutatkozó évében. A már kiválasztott kilenc helyszín nem csak remek pályákból áll, hanem nagy közönséget is vonzhat, a pilóták és a csapatok legnagyobb örömére. Még két helyszínnel egyeztetünk, ezek olyanok, amelyekkel az Eurosport Events eddig még nem dolgozott együtt, és egyet még mindenképp szeretnénk a FIA WTCR-nek, és reméljük, hogy hamarosan mindezt véglegesíthetjük.”

    2018-as tervezett WTCR versenynaptár
    április 8 – Marrákes, Marokkó
    április 29 – Hungaroring, Magyarország
    május 13 – Nürburgring, Németország
    május 21 – Zandvoort, Hollandia
    június 24 – Vila Real, Portugália
    július 22 – Első opció
    augusztus 5 – Termas de Río Hondo, Argentína
    szeptember 30 – Ningbo, Kína
    október 7 – Második opció
    október 21 – Szuzuka, Japán
    november 18 – Makaó, Kína

  • Egy harmadik F1-es versenyző is bejelentkezett Daytonára?

    Egy harmadik F1-es versenyző is bejelentkezett Daytonára?

    Egy harmadik aktív Forma-1-es versenyző is bejelentkezett a Daytona 24 órás versenyre. Fernando Alonsóhoz, Lance Strollhoz – és az idei F3-as bajnokhoz, Lando Norrishoz – Kevin Magnussen is csatlakozik januárban.

    Az Ekstra Bladet című lap szerint a Haas dán versenyzője már közel a megállapodáshoz, hogy rajthoz állhasson a 24 órás megmérettetésen. A lap szerint Magnussent a Dallara segíti, mely együttműködik a Haas csapattal, Daytonában pedig az Action Express Racing színeiben állhat majd rajthoz.

    Úgy tudni, hogy Kevin édesapja, Jan is versenyez majd Daytonában, ám ő GT kategóriában, egy Corvette-tel.

  • Két új DTM-pilótát jelent be a BMW Motorsport

    Két új DTM-pilótát jelent be a BMW Motorsport

    2018-ban a bajor prémiumgyártó ismét hat pilótával száll versenybe a Német Túraautó Bajnokságban (DTM), a távozó Maxime Martin és a tisztán elektromos formaautóba átülő Tom Blomqvist helyét pedig a BMW M4 DTM volánjánál két házon belüli növendék, Joel Eriksson és Philipp Eng foglalja el.

    2017. december 15-én a BMW megtartotta hagyományos évértékelő gálaestjét, amelyen a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt részletesen bemutatta a márka jövő évre előirányzott versenyprogramját. Miközben a 2018-as esztendő legnagyobb premierjeként a vadonatúj fejlesztésű BMW M8 GTE versenyautó az FIA World Endurance Championship hosszú távú futamain, az észak-amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship megmérettetésein és az ikonikus Le Mans-i 24-óráson is rajthoz áll, a bajor prémiumgyártó a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) ismét abszolút győzelemre tör, a tisztán elektromos formaautókat rajtrácsra állító FIA Forma-E futamain pedig a 2018/2019-es szezonra készül.

    „Motorsport-programjának stratégiai átszervezésével a BMW Group rendkívül ütőképes portfólióval vág neki a 2018-as idénynek. Célunk, hogy a BMW M divízióval és a BMW i almárkával egyaránt győzelmeket arassunk, miközben a négykerekű versenysportok élmezőnye egyre intenzívebben járul hozzá innováció-, teljesítmény- és hatékonyság-fejlesztési munkálatainkhoz. Nagy várakozásokkal tekintünk a jövő évre. A DTM-ben izgalmas új kihívások elé nézünk, a BMW M8 GTE versenyautó rajthoz áll a legendás Le Mans-i 24-óráson, év végén pedig már hivatalos gyártóként szállunk versenybe a Forma-E ötödik szezonjában” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja a Münchenben rendezett gálaesten.

    2018-ban a BMW Motorsport a 2012-es visszatérése utáni hetedik szezonjára készül a Német Túraautó Bajnokságban (DTM), amelyben ezúttal is két istálló három-három BMW M4 DTM versenyautóját gurítja rajtrácsra. A kétszeres DTM-bajnok, Marco Wittmann, az egykori Forma-1-pilóta, Timo Glock és a BMW M6 GT3 versenyautót is vezető Augusto Farfus továbbra is Stefan Reinhold BMW RMG csapatát erősíti, a BMW RBM csapatban azonban jövőre két új arcot köszönthetnek a rajongók: a sorozat 2012-es bajnoka, Bruno Spengler mellett az osztrák születésű Philipp Eng és a svéd Joel Eriksson ülhet volán mögé. A 27, illetve 19 esztendős reménységek a tehetséggondozó programként futó BMW Motorsport Junior Program jelenlegi legígéretesebb újoncaiként debütálnak a DTM-ben.

    „A Német Túraautó Bajnokságban rendkívül fontos a folytonosság és a széleskörű tapasztalat, a 2018-as idénynek azonban új lendülettel kívánunk nekivágni. Köszönöm Maxime Martin-nek a kiváló együttműködést és az öt éven át, közösen elért sikereket! Martin jövőre a BMW Motorsport családján kívül folytatja karrierjét. Tom Blomqvist a BMW Motorsport másik nagyszerű pilótája, António Félix da Costa mellett folytatja a Forma-E-ben, ahol minden kétséget kizáróan az élbolyban képvisel majd minket. A BMW M4 DTM volánjánál két újoncot köszönthetünk, Philipp Eng és Joel Eriksson személyében, akik kimagasló teljesítményükkel a fiatal utánpótlás tavalyi versenypályás tesztjein rendkívül erős benyomást tettek ránk. Biztos vagyok benne, hogy élesben is megállják majd a helyüket a BMW M4 DTM versenyautó volánja mögött. Marco Wittmann szezonzárón aratott futamgyőzelme után újabb lendülettel vágunk neki a jövő évi felkészülésnek” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

    „Amikor bekerültem a BMW családjába, egyértelmű célom volt, hogy eljussak a DTM-ig. Fantasztikus érzés, hogy sikerült, nagyon várom már a közös munkát a BMW RBM csapat színeiben. Tekintve, hogy a Forma-3-ból ülök át a sorozatba, a BMW M4 DTM versenyautó kezelése nem ismeretlen számomra. Szerintem gyorsan bele fogok rázódni” – nyilatkozta Joel Eriksson.

    „Még most sem tudom elhinni, hogy 2018-ban a BMW gyári DTM-pilótája leszek. A Német Túraautó Bajnokság évek óta velem van, hiszen hosszú ideje a sorozat betétfutamain versenyzek. Mindig is az volt az álmom, hogy egyszer egy DTM-versenyautót vezessek. A BMW M4 DTM tesztelésével ez az álmom valóra vált, és egyszerűen hihetetlen, hogy jövőre gyári pilóta lehetek. Felértem a BMW Motorsport portfóliójának csúcsára. Semmi kétségem afelől, hogy hatalmas kihívások elé nézek, de ahogy mondani szokás, gyakorlat teszi a mestert” – tette hozzá Philipp Eng.

  • Végleges 2018-as DTM naptár: a Hungaroringre júniusban jönnek!

    Végleges 2018-as DTM naptár: a Hungaroringre júniusban jönnek!

    Visszatér jövőre a DTM angol földre, és Brands Hatch lesz a a helyszíne, pedig volt szó a Donington Parkról is. Hivatalosan is megerősítésre került ezzel a 2018-as német túraautós bajnokság versenynaptára is. Ami még érdekesség a brit pályával kapcsolatban, hogy a teljes pályát használják majd, és nem azt az Indy konfigurációt, amin 2006 és 2013 között robogott a széria.

    Mivel a brit forduló kapta az augusztus közepét, ezért az eredetileg erre az időpontra tervezett olasz verseny Misanoban csúszik augusztus végére. Az Adriai-tenger melletti pálya 2010-ben rendezett utoljára DTM futamot. A szezon szokás szerint Hockenheimben kezdődik és végződik, és marad 2018-as helyszínként a Hungaroring, a Norisring, Zandvoort, a Nurburgring és a Red Bull Ring.

    A 2017-es naptárból egyedül a moszkvai versenyhétvége került ki, és Gerhard Berger, a széria promótereként elégedett a végeredménnyel:”Öt rendezvényünk lesz Németországban, és öt másutt, ezzel is erősíti a DTM a nemzetközi jelenlétét, anélkül, hogy elfelejtené a német gyökereit. Az angol és az olasz piac fontos a prémium autógyártóinknak, így az Audi, BMW és Mercedesnek is. Annak is örülök, hogy annak ellenére vissza tudunk térni a Lausitzringre, hogy eladták a pályát. Az új tulajdonos a DEKRA régóta a partnerünk, és biztosak vagyunk benne, hogy a kelet-német DTM rajongók is visszavárják a látványos túraautókat.”

    2018-as DTM versenynaptár: 
    május 5-6 Hockenheim
    május 19-20 Lausitzring
    június 1-3 Hungaroring
    június 23-24 Norisring
    július 14-15 Zandvoort
    augusztus 11-12 Brands Hatch
    augusztus 25-26 Misano
    szeptember 8-9 Nurburgring
    szeptember 22-23 Red Bull Ring
    október 13-14 Hockenheim

  • Norris alig várja, hogy Alonsotól tanulhasson

    Norris alig várja, hogy Alonsotól tanulhasson

    Lando Norris idén megnyerte a Formula 3-as bajnokságot, jövőre Formula 2-ben folytatja – már az idei szezonzárón is részt vett -, ezen kívül pedig 2018-ban a McLaren teszt- és tartalékversenyzője lesz.

    Mindemellett, mintegy bemelegítvén a következő szezonra, rajthoz áll majd a Daytona 24 órás versenyen is, egy csapatban Fernando Alonsóval, a United Autosports színeiben. Ezt pedig kihasználni készül a fiatal brit abban a tekintetben, hogy minél többet szeretne tanulni a kétszeres Forma-1-es bajnoktól.

    „Még jobban megismerem majd egy Forma-1-es versenyző munkamorálját.” – idézi Norrist a McLaren weboldala. „Még ha most más autót is vezet majd (Alonso), akkor is a lehető legjobb akar majd lenni. Le akarja győzni elsősorban a csapattársait és keményen dolgozik majd, hogy javítani lehessen az autón. Amennyire tudok, igyekszem majd részt venni mindenben, amit tesz.”

    „Persze én is szeretnék jól szerepelni, de azt hiszem a (daytonai) versenyzésnél is jobb lehetőség az, hogy tanulhatok Fernandotól. Semmiképp nem akarom elpazarolni ezt a lehetőséget. Ugyanakkor szeretném bebizonyítani, hogy tudok versenyezni ellene, különösen a kvalifikáción.”

    „Daytona csapatjáték, így megosztjuk majd az autót és együtt dolgozunk. De szerintem azért lesz egy kis verseny, hogy ki végez jobb munkát, az edzésen és a kvalifikáción.”

  • Maxime Martin elköszön a BMW-től

    Maxime Martin elköszön a BMW-től

    A 31 esztendős belga pilóta versenyzői karrierje 2018-tól új irányt vesz, a Spa-Francorchamps tavalyi 24-órás futamának győztese öt év után teszi le a BMW Motorsport trikolor-csíkos overállját.

    2018-tól Maxime Martin már nem a BMW Motorsport színeiben gurul fel a világ versenypályáinak rajtrácsára. A 31 esztendős belga pilóta, aki 2013-ban a bajor prémiumgyártó tengerentúli privát csapatában, a BMW RLL istálló versenyautójában tűnt fel, 2014-ben gyári pilótaként már a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) versenyzett. A sorozat hatvannégy megmérettetésén Maxime Martin összesen három futamgyőzelmet és tíz dobogós helyezést zsebelt be, háromszor indult pole pozícióból, négy idényét pedig két abszolút hetedik (2014-ben és 2015-ben) és két abszolút nyolcadik helyen (2016-ban és 2017-ben) zárta.

    Martin a GT versenyosztályban is sikert sikerre halmozott, eddigi versenyzői pályafutásának fénypontja minden kétséget kizáróan a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett tavalyi 24-órás futam abszolút arany trófeája, amelyet csapattársai oldalán a BMW M6 GT3 versenyautó volánjánál nyert el.

    Maxime Martin
    Fotó: Tóth Zsombor

    „A BMW Motorsport teljes családja nevében köszönöm Maxime Martinnak az elmúlt öt évben nyújtott alázatos munkáját, kitartását, elköteleződését és teljesítményét” – nyilatkozta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Martin megmutatta, hogy egy privát csapat versenyautójából is be lehet kerülni a gyári pilóták közé, mi pedig időről időre ámulattal figyeltük, milyen könnyedén vált a DTM és a GT technika között. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőre nézve!” – tette hozzá.

    „A BMW-nél töltött idő csodálatos hét év volt, egy valóra vált álom. Mielőtt gyári pilóta lettem, két éven át a privát Marc VDS Racing csapat pilótájaként versenyeztem, ugyancsak egy BMW volánja mögött. Hatalmas sikereket értünk el együtt: futamgyőzelmek és dobogós helyezések a DTM-ben, abszolút győzelem a Spa-Francorchamps 24-órás megmérettetésén és ezüstérem a nürburgringi 24-óráson. Óriási köszönettel tartozom Jens Marquardt-nak, Adam Bakernek és Rudi Dittrich-nek, akik hittek bennem öt évvel ezelőtt és felkínálták nekem a gyári pilóták közé vezető utat. Úgy hiszem, e lehetőség nélkül most minden más lenne. Időről időre ugyanakkor új kihívások elé kell néznünk, ezért úgy döntöttem, itt az ideje váltani. Várakozással tekintek az előttem álló időszakra, de mindig örömmel gondolok vissza a BMW-nél töltött időre. Köszönöm mindenkinek, aki a részese volt!” – mondta Maxime Martin.

  • A Rebellion visszatér az LMP1-be Lottererrel és Janival

    A Rebellion visszatér az LMP1-be Lottererrel és Janival

    A Rebellion Racing megerősítette, hogy a következőn idényben visszatérnek a legmagasabb kategóriába, illetve szerződtettek még két egykori Le Mans győztest is, Neel Janit és André Lotterert.

    Az angol-svájci istálló egy év szünet után lesz ismét tagja a WEC legmagasabb kategóriájának. A 2018\19-es szuperszezonban két autóval fognak indulni, a két ex-Porschés mellett még az eddig is a csapat alkalmazásában álló Mathias Beche és Bruno Senna, valamint két P1-es újonc, Thomas Laurent és Gustavo Menezes lesznek a pilóták.

    A Rebellion a hosszútávú világbajnokság egyik legsikeresebb privát istállója, 2017-ben Julien Canal és Bruno Senna vezetésével megnyerték az LMP2-es kategóriát.

    Az autót és csapatokat hivatalosan várhatóan majd márciusban a genfi Motor Shown fogják bemutatni.

    Az autót nagy valószínűséggel a francia ORECA fogja tervezni és megépíteni, akik egyébként már 2014 és 2016 között készítették a csapat R-One névre keresztelt LMP1-es gépeit.

    A háromszoros Le Mans győztes Lotterer így reagált a bejelentésre:

    „Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhatok a Rebellion csapathoz. Az LMP1-es projekt mindig nagy izgalommal tölt, a WEC és Le Mans nagy kihívás elé állít, és ezt nem szeretném kihagyni! Nagyon motivált vagyok és már várom, hogy elkezdjünk együtt dolgozni.”

    Jani számára viszont nem lesz teljesen új a svájci csapat, hiszen több éven keresztül erősítette őket.

    „Már alig várom, hogy visszatérjek oda, ahol kilenc évvel ezelőtt elindult a hosszú távú karrierem. A Rebellion nagy szerepet játszik a pályafutásomban, sokat tettek azért, hogy a Porsche gyári pilótája lehettem. Amikor egyértelművé vált, hogy a Porsche kiszáll, akkor nem volt kérdés számomra, hogy ehhez a csapathoz akarok visszatérni.” – mondta a svájci.

    Lotterer és Jani azonban továbbra is szerződésben maradtak a Porscheval. A WEC mellett a Formula-E-ben is indulnak majd, de a két sorozat naptára egyszer sem ütközik, így nem kell kihagyniuk egy versenyt sem.